quote:http://www.vegatopia.com/restaurantgids/index.html
Op vrijdag 23 januari 2004 19:36 schreef sweek het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een alleen-maar vegetarisch restaurant gezien in Nederland.. Ze zijn er vast wel... weet iemand er een paar? Waar liggen ze, welke prijsklasse zitten ze in... dat soort dingen.
.
Bedankt alvast..
Ik weet niet of er ook alleen vegetarische restaurants tussen zitten.
Ben jij ook vegetariër?
quote:Met Robin in de keuken?
Op vrijdag 23 januari 2004 23:15 schreef haenzl het volgende:
Bij ons in Zutphen zit De Kloostertuin. Geweldig eten:Y
Normale prijzen, allerlei gerechten en menus.
quote:Ja...
Op vrijdag 23 januari 2004 20:39 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
http://www.vegatopia.com/restaurantgids/index.html
Ik weet niet of er ook alleen vegetarische restaurants tussen zitten.
Ben jij ook vegetariër?
Restaurantgids Amsterdam
Green Planet V
Spuistraat 122
Tel. (020) 625 82 80
Dagelijks geopend van 11 tot 01 uur
Trendy, jong vegetarisch restaurant, informele sfeer met vriendelijke bediening. Tenminste 50% veganistische gerechten op de kaart. Free-style keuken met internationale gerechten. Kleine hapjes, maar ook complete menu's. Voornamelijk gebruik van ecologisch, biologische ingredienten, ook in de drankjes, koffie en thee.
Prijsindicatie: hoofdgerechten ca. E 7 - 13
Dat klinkt goed!
Veel eetplezier. .
quote:En je woont in Lanaken, dan helemaal naar Amsterdam gaan?
Op zaterdag 24 januari 2004 10:48 schreef sweek het volgende:[..]
Ja...
.
Restaurantgids Amsterdam
Green Planet V
Spuistraat 122
Tel. (020) 625 82 80
Dagelijks geopend van 11 tot 01 uurTrendy, jong vegetarisch restaurant, informele sfeer met vriendelijke bediening. Tenminste 50% veganistische gerechten op de kaart. Free-style keuken met internationale gerechten. Kleine hapjes, maar ook complete menu's. Voornamelijk gebruik van ecologisch, biologische ingredienten, ook in de drankjes, koffie en thee.
Dat klinkt goed!
Volgens mij was het op de Laurierstraat.. (zoek maar op)
[Dit bericht is gewijzigd door Harry_Sack op 28-01-2004 12:01]
quote:Valt wel mee. Ben er wezen eten. Is echt meer een alto-restaurant. Wel gezellige rommelige interieur en dito mensen. Maar ik vond het een beetje geitenwollen sokken. Ook het eten was een beetje flauw.
Op zaterdag 24 januari 2004 10:48 schreef sweek het volgende:[..]
Ja...
.
Restaurantgids Amsterdam
Green Planet V
Spuistraat 122
Tel. (020) 625 82 80
Dagelijks geopend van 11 tot 01 uurTrendy, jong vegetarisch restaurant, informele sfeer met vriendelijke bediening. Tenminste 50% veganistische gerechten op de kaart. Free-style keuken met internationale gerechten. Kleine hapjes, maar ook complete menu's. Voornamelijk gebruik van ecologisch, biologische ingredienten, ook in de drankjes, koffie en thee.
Dat klinkt goed!
In de Utrechtsestraat is golden triangle. Tamils koken daar. Heel goed, kwaliteit, netjes en lekker, qua smaakbeleving.
Zijn nog meer restau's in A'dam, maar die weet ik niet zo uit mijn hoofd.
Verder eet ik vaak in Indiase en Thaise restaurants omdat zij vaak veel keus hebben uit vegetarische gerechten.
Vind het nog steeds jammer dat Oibibio dicht is; ging daar regelmatig in het restaurant (dus niet het eetcafe beneden!) eten. Ik eet al 21 jaar vegetarisch maar zelfs ik was verrast door de creatieve combinaties en bijzondere producten die hun koks gebruikten.
[Dit bericht is gewijzigd door Noayla_ op 28-01-2004 12:27]
Er wordt daar gekookt door vrijwilligers en voor 4 euro heb je een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En heel erg lekker ook!
Verder is de sfeer er erg prettig; alsof je in een huiskamer zit.
quote:Wat dat soort dingen ben je in het westen des lands toch vaak beter af...
Op woensdag 28 januari 2004 12:26 schreef Noayla_ het volgende:
Oh en ik ga op dinsdagavond altijd eten bij de Binnenpret (gekraakte voormalige tramremise) te A'dam.Er wordt daar gekookt door vrijwilligers en voor 4 euro heb je een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En heel erg lekker ook!
quote:Heb je hier een adres van, ben er benieuwd naar!
Op woensdag 28 januari 2004 12:26 schreef Noayla_ het volgende:
Oh en ik ga op dinsdagavond altijd eten bij de Binnenpret (gekraakte voormalige tramremise) te A'dam.Er wordt daar gekookt door vrijwilligers en voor 4 euro heb je een voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht. En heel erg lekker ook!
Hieronder een toptien met de meest favoriete restaurants waar (overwegend) vegetarisch wordt gekookt:
1.Blabla. Verscholen in Delftshaven ligt het meest geweldige restaurant van Nederland. Originele gerechten, mooie entourage.
2. Vliegende Schotel in de Jordaan (2e Laurierdwarstraat??) . Lekker losse sfeer met prima voedsek voor een lage prijs. Sommigens zullen het rommelig vinden, maar ik vind het geweldig!
3. Green Planet op de Spuistraat (amsterdam). Ik kan nu zelf ook groentestrudel met geitenkaas maken Jammer dat de prijzen iets hoger zijn dan de kwaliteit.
4. Maoz! Ok, geen restaurant, maar wel het beste fastfood in de wereld! Verschillende locaties in Nederland.
5. Ok, een beetje verder weg, maar ik heb er de beste herinneringen liggen aan vegatrische rastaurants: Glasgow. Green Planet serveert de beste groente-tempura ever!!!! Ik zou er bijna voor naar Schotland vliegen!
Verder veganistisch restaurant Mono. Beroemd om de veganistische kwarktaart, die idd beter smaakte dan allen die ik ervoor had gegeten
6. Heerenplein in Hilversum. (Heerenstraat) Klein sfeervol restaurant dat betlaabaar blijft. Niet exclusief vegatisch, maar vele goede opties.
7. Vroeger was er nog restaurant de Peper op de Ceintuurbaan. Ook een half-kraak pand, ik weet alleen niet of ze nog steeds het restaurant hebben.
8. Dan verschillende aanraders in Amsterdam die gewoon goede vego gerechten hebben: Etheopisch restaurant Magadishu op de Ceintuurbaan. (pannenkoeken eten met je vingers!!!)
Een Turks eethuisje op de Albert Cuypstraat waar je voor 5 euro een maaltijd krijgt.
Pizzaria Toscana op de Haarlemmerdijk voor niet onaardige pizza's. Rama Thai op de Nieuwmarkt voor PITTIGE curries.
Verder nog een vraag aan de mensen: in Utrecht schijn ik wel nooit iets te kunnen vinden. Iemand leuke opties voor Utrecht?
[Dit bericht is gewijzigd door marsterretje op 28-01-2004 20:07]
quote:waar zit die dan? ik heb er nog nooit van gehoord?!
Op zaterdag 24 januari 2004 11:31 schreef Tristessa het volgende:
Wat trouwens een erg leuk restaurant is is Salmonella in Groningen. Het is een veganistisch restaurant en je moet wel eten wat de pot schaft. Het is er erg gezellig en het eten is vrij goedkoop. (Rond de € 3,20.)
quote:Dat wou ik ook zeggen. Ik eet daar graag
Op vrijdag 23 januari 2004 23:15 schreef haenzl het volgende:
Bij ons in Zutphen zit De Kloostertuin. Geweldig eten:Y
Normale prijzen, allerlei gerechten en menus.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 20:05 schreef Fratz het volgende:[..]
waar zit die dan? ik heb er nog nooit van gehoord?!
quote:Alstu!
Volxkeuken Salmonella1ste Drift Spilsluizen 2 / Postbus 7007
9701 JA , Groningen
Salmonella is een geheel veganistisch restaurant en krijgt dus ook het hoogste aantal sterren. 7 stuks in totaal!
Salmonella is alleen geopend op zaterdag en je moet eten wat de pot schaft. Het idee om dit restaurant te beginnen kwam van enkele krakers, die dit restaurant van '85 tot '90 in het Wolters-Noordhoff complex hebben gerund. In die tijd zat Salmonella dus in een ander gebouw. Het restaurant is vaker verhuisd, van kraakpand naar kraakpand. Salmonella is gezellig en apart. Al het interieur is tweedehands gekocht, dus heel divers. Er wordt muziek gedraaid op een aangenaam volume, al naar gelang de keuze van degene die de bardienst draait op dat moment. Regelmatig worden er van buitenaf informatieavonden georganiseerd in Salmonella, over verschillende onderwerpen.
De pot bestaat altijd uit een hoofdgerecht met afwisselend een voorgerecht of een toetje. Bij de bereiding wordt rekening gehouden met eventueel diëten, zoals suikervrij, zonder uien en/of champignons.Het koken gebeurt door enthousiaste vrijwilligers, die op basis van toerbeurt hun kunsten in de keuken vertonen. Alle groenten en andere producten zijn- naast geheel vrij van dierlijke producten- ook biologisch en zoveel mogelijk ecologisch (ze komen zoveel mogelijk uit de buurt). Ook de dranken zijn biologisch, naast sapjes e.d. worden er ook 2 biologische bieren geserveerd en biologische rode en witte wijn.
Er is plaats voor 75 mensen in Salmonella.
Iedereen is welkom!
Prijsindicatie: € 3,20 (waarvan € 0,40 per maaltijd naar een goed doel gaat)Openingstijden: Zaterdag, zaal open om 17.00 uur, eten om 18.30 uur.
quote:Vliegende Schotel zit trouwens op de Nieuwe Leliestraat. En Toscana heb ik toevallig vanavond gegeten!
Op woensdag 28 januari 2004 20:04 schreef marsterretje het volgende:[..]
Heb je hier een adres van, ben er benieuwd naar!
De Binnenpret zit in de 1e Schinkelstraat (zijstraat Amstelveenseweg iets na het Surinameplein).
quote:Ik kom wel eens in Amsterdam hoor...
Op zaterdag 24 januari 2004 16:22 schreef Big_Boss_Man het volgende:[..]
En je woont in Lanaken, dan helemaal naar Amsterdam gaan?
Universiteit is bij mij om de hoek!
quote:Ik snap niet hoe je er nou last van kunt hebben als er ook wat vegetarische gerechten op het menu staan in "gewone" restaurants?
Op woensdag 28 januari 2004 11:44 schreef peran het volgende:
dat ze in nederland maar heeeeeeel veeeeeel vegetarische restaurants maken
zodat de vegetariers daar met zn allen heen gaan!
en niet naar de gewone restaurants!
Verder wil ik iedereen al even bedanken voor alle reacties tot nu toe! . Ga er zeker eens wat mee doen!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |