Voor heel lekker bistro eten met supergezellig bediening (vergeet het toetje voor 2 niet te bestellen):
Contra 73 (bistro)
Voor superromantisch eten (niet goedkoop):
De waag
Voor supergoedkoop eten (rond de 4/5 euro p.p.):
Rimini/Firenze (pizzeria)
Voor supergezond eten (let niet op de sfeer):
Wagamama (o.a. japans)
adressen enzo te vinden www.iens.nl
quote:Vertel...wat vind je er zo bijzonder/tipwaardig aan? Sfeer/prijs enz..?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:53 schreef zebirski het volgende:
www.18twintig.nl
Three Sisters, op Rembrandtplein en Leidsplein.
Lekkere sate hebben ze daar
en leuk ingericht, op Leidse Plein hebben ze overigens hele leuke W.C.'s ( voor de mannen dan )
[Dit bericht is gewijzigd door Toad op 03-02-2004 13:18]
Kong Kha aan het eind van de Rijnstraat: Altijd heerlijk vers! Niet zo gezellig om te zitten afhalen dus! Leuk: oma helpt mee!
recensie: http://www.wguides.com/city/12/102_46869.cfm
Casa di David: het restaurant waar Italianen zelf gaan eten als ze in Amsterdam zijn (tussen het blowen door )
Echte, heerlijke en originele italiaanse gerechten!. Mijn persoonlijke favoriet in Nederland
recensie: http://www.iens.nl/restaurantsVan/Amsterdam/restaurant.htms?r=912
[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 03-02-2004 14:17]
quote:Bij Contra 73 kreeg ik een salade die precies zo was als ik hem thuis maak als ik haast heb: zakje sla van de Albert Heijn, gerookte kip van de Albert Heijn, dressing van de albert Heijn.... Best lekker, maar voor de prijs verwacht ik toch wat meer en ik verwacht in een restaurant gewoon iets meer toegevoegde waarde.
Op dinsdag 11 maart 2003 16:26 schreef Ripley het volgende:Amsterdam:
Pygmalion (spiegelstraat): Zuid-afrikaans. Apart, maar erg lekker eten (smeerhappies, krokodil etc.). Leuk ingericht (modern zuid-afrikaans) en twee ontzettend aardige heren in bediening en keuken nemen je de moeite om gerechten te laten zien en je te adviseren.
Pata Negra(utrechtsestraat): tapas! Vind ik persoonlijk heerlijk. Veel kleine hapjes, veel knoflook, vooral de vis- en aanverwanten gerechten zijn erg lekker. Altijd erg rommelig (bestellingen komen soms niet en soms krijg je opeens een gerechtje dat je niet hebt besteld) en ontzettend druk, maar dat heeft hier juist zijn charmes.
The Garlic Queen (reguliersdwarsstraat): Lekker veel knoflook, vanzelfsprekend. Stoofpot met 60 teentjes knoflook, knoflookijs, maar ook heel lekkere gamba's met chili in knoflook waarin je de knoflooksmaak proeft maar deze niet overheersend is. Gezellige bediening, ziet er modern maar gezellig uit.
Garlic queen , Reguliersdwarsstraat
de eenhoorn , 2e egelantiers(dwars)straat
rum runners , prinsengracht
Staceys , utrechtsestraat
Long Pura, Indonesier op de rozengracht
de Bolhoed ( prinsengracht t.h.v. de prinsenstraat) voor de vegetariers
Er zit een goede indier in de verder door mij gehate KLeidsdwarsstraat maar ik weet de naam niet--> iemand???
De albatros: Visrestaurant in westerstraat
Nog nooit zo'n verscheidenheid aan tapas in zo'n ongedwongen sfeer gegeten.
Top thai heeft echt heerlijk eten: ik ben niet zo'n thai fan, maar daar is het erg lekker.
En de portugees is ook okay ja, ze hebben een normaal restaurant en een tapas restaurant op de zeedijk, die tapas kant is beter vind ik
quote:Dat is waar ook! Ik had het over de tapas kant
Op donderdag 5 februari 2004 10:20 schreef Ripley het volgende:En de portugees is ook okay ja, ze hebben een normaal restaurant en een tapas restaurant op de zeedijk, die tapas kant is beter vind ik
Schuin tegenover De Waag zit een heel erg vervallen en oud uitziend café waar je verrukkelijk kunt kaasfonduen of biefstuk eten. De buitenkant/interieur is een beetje misleidend want je moet altijd reserveren. Hoe heet dat cafeetje ook al weer?
quote:Bern?
Op donderdag 5 februari 2004 11:30 schreef Isabeau het volgende:
De Waag ben ik nu een paar keer geweest en het was wel lekker en gezellig (alleen kaarslicht), maar het was zo...gemaakt lekker en gezelligNou ja, een beetje een soort yuppen gevoel had ik daar.
Schuin tegenover De Waag zit een heel erg vervallen en oud uitziend café waar je verrukkelijk kunt kaasfonduen of biefstuk eten. De buitenkant/interieur is een beetje misleidend want je moet altijd reserveren. Hoe heet dat cafeetje ook al weer?
quote:Lijkt me ook, die zijn beroemd om hun kaasfondue
Op donderdag 5 februari 2004 11:39 schreef Litman het volgende:[..]
Bern?
quote:Mooi no-nonsense eetcafé!
Op donderdag 5 februari 2004 11:41 schreef Ripley het volgende:[..]
Lijkt me ook, die zijn beroemd om hun kaasfondue
Als je goedkoop doch voedzaam en lekker wilt eten moet je naar de Schutter gaan, (wel erg studentikoos). Was er laatst weer en toen nam ik de dagschotel voor 7 euro, en ik kreeg mijn bord niet eens leeg omdat het zoveel was, je krijgt standaard wel 5 soorten groenten, daarbij nog sla, een stuk vlees/vis/kip, en heel veel frieten. Ze hebben ook vegetarische menu's, en ook kaasfondue.
quote:Ja, café Bern!
Op donderdag 5 februari 2004 11:39 schreef Litman het volgende:
Bern?
Lekker eten hoor en niet zo gelikt qua uiterlijk. Beetje nostalgisch
quote:Ahum, ik heb van de week weer eens bij de Pilsvogel (Gerard Douplein)gegeten, en daar was het gebodene a. niet gaar of overgaar en b. duur (in termen van prijs en kwaliteit) dus.......
Op donderdag 5 februari 2004 11:29 schreef Marren het volgende:
Overal kun je lekker eten in A'dam!!!
Overal is het super
[Dit bericht is gewijzigd door Litman op 05-02-2004 11:57]
quote:Nostalgisch: als in ranzig?
Op donderdag 5 februari 2004 11:48 schreef Isabeau het volgende:[..]
Ja, café Bern!
Lekker eten hoor en niet zo gelikt qua uiterlijk. Beetje nostalgisch
maar wel gezellig
|
Forum Opties | |
---|---|