Maar der zei der net eentje (ben helemaal de naam kwijt!!!) dat ze een ik-ga-stiekum-nog-een-keertje testen want me man gelooft er niet helemaal meer in test gedaan had ;-)
en je zei een streepje?? ben jij van het streepje op de tester van de digi clear blue uitgegaan? Want heb daar dus wel net-niet-net-wel zichtbaar tweede streepje op.
Maar moet je wel je best doen om um te zien hoor ;_)
Maar haalde dat patroon eruit en jawel hoor, tweede streepje maar errug vaag..
Ik naar me man kijkt erna en snapt het ook niet meer..
Maar hij ziet dat tweede streepje dus ook:S
Dus denk dat het inderdaad afwachten is tot de gyn..
Want de cb bijsluiter zegt dat je niet naar de streepjes moet kijken... dus zal dan wel he..
quote:dat was ik, maar mijn test was voor de digitale revolutie
Op dinsdag 3 februari 2004 12:10 schreef Renegate het volgende:
Whaha okay was compleet in paniek net
kon het streepjesforum niet meer vinden haha..Maar der zei der net eentje (ben helemaal de naam kwijt!!!) dat ze een ik-ga-stiekum-nog-een-keertje testen want me man gelooft er niet helemaal meer in test gedaan had ;-)
en je zei een streepje?? ben jij van het streepje op de tester van de digi clear blue uitgegaan? Want heb daar dus wel net-niet-net-wel zichtbaar tweede streepje op.
Maar moet je wel je best doen om um te zien hoor ;_)
Maar die digitale is ook niet zo duidelijk dan zo te horen
ja ze zei dat als hij pos aangeeft je wel twee streepjes krijgt hetzij duidelijk hetzij onduidelijk, maar als hij neg aan geeft en je heb ook twee streepjes kan het zijn dat je zwanger bent, maar het hoeft niet.
dussss ze weet het ook niet hahahaha
Jij hebt gewoon de pech dat je allemaa gare testen hebt gekocht
Ik zou over een dag of 2, 3 nog eens testen. Als je zwanger bent is tegen die tijd je HCG zodanig gestegen, dat er echt een mooie plus moet staan, en je niet hoeft te gaan speuren naar streepjes
alvast gefeliciteerd
quote:Ze blijft aan de gnag
Op dinsdag 3 februari 2004 13:17 schreef pluisje het volgende:
Of misschien gewoon hetzelfde verhaal als bij anderen die een vaag streepje kregen: de zwangerschap is nog te pril om hem goed te zien.Ik zou over een dag of 2, 3 nog eens testen. Als je zwanger bent is tegen die tijd je HCG zodanig gestegen, dat er echt een mooie plus moet staan, en je niet hoeft te gaan speuren naar streepjes
quote:Ja, ik las het
Op dinsdag 3 februari 2004 14:42 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ze blijft aan de gnag
Dat heeft ze ruim een week geleden dus ook gedaan en toen had ze hetzelfde met de CB testen.
ps: succes voor de meiden die nog hard aan het testen zijn..
en ik wordt beetje gek van mijn elke dag ziekheid gevoel ik slaap heeeel slecht.. ohja mijn eetlust is ook weg voor alles... ik wil alleen maar soep, en mijn vriend wordt daar gek van...omdat ik andere dingen moet eten, maar als ik eraan denk wordt ik nog misselijker, iemand een tip???
ohja nog een klein dingetje, misschien wel goor als ik erover begin,maar ik merk dat van mijn urine een hele sterke geur afkomt.. ben ik de enigste??
Ik heb zelf tm de 13e week ook alleen op droog brood en water geleefd zo'n beetje, en af en toe een soepje of een kaakje, en veel fruit (geperste sinaasappeltjes). Kan op zich geen kwaad, het moet alleen niet al te lang gaan duren
quote:wat dus ook niet helemaal kopt, wnt ik had een duidelijk plusje maar geen twee streepjes op het patroon, hoe we hem ook bekeken en in het licht hielden...
Op dinsdag 3 februari 2004 13:14 schreef Renegate het volgende:
Nou heb de cb lijn gebeld..
dit is wat ze zeggen...ja ze zei dat als hij pos aangeeft je wel twee streepjes krijgt hetzij duidelijk hetzij onduidelijk, maar als hij neg aan geeft en je heb ook twee streepjes kan het zijn dat je zwanger bent, maar het hoeft niet.
dussss ze weet het ook niet hahahaha
quote:jah ik kan het anders toch niet eten, anders gaak echt kokken, maar indd sinaasappeltjes geperst gaat er echt wel in, soms maak ik nog een zelfgemaakte fruitpapje klaar die mijn moeder altijd maakte voor me, sinaasappelsap geperst met banaan geprakt en liga er door heen ook fijn gemaakt
Op dinsdag 3 februari 2004 15:29 schreef pluisje het volgende:
Girly, geen dingen gaan eten waar je echt geen trek in hebt, dan gaat het je alleen maar meer tegenstaan, en dat is niet de bedoeling. Als je al niet veel trek hebt, moet je gewoon lekker nemen waar je zin in hebt, dan krijg je tenminste nog iets binnen.Ik heb zelf tm de 13e week ook alleen op droog brood en water geleefd zo'n beetje, en af en toe een soepje of een kaakje, en veel fruit (geperste sinaasappeltjes). Kan op zich geen kwaad, het moet alleen niet al te lang gaan duren
Beaker duimt zich suf......
Jullie horen van mij wel weer hoe het bij de dokter was en wat haar advies was!
quote:nee echt alles vink smerig... mijn smaak is anders.. heb je ook weleens als je ziek ben, dan smaakt alles ook anders...maar ik wordt misselijk als ik aan eten denk, enigste wat ik kan eten is maar brood ,soep, en banaan, als mijn vriend vraagt wat zullen we eten, dan vind ik alles gewoon echt misselijkmakend als ik eraan denk.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:47 schreef Xanthe het volgende:
Kun je niet eten omdat je misselijk bent?
Ik heb juist gemerkt dat wanneer ik misselijk ben juist iets moet eten.
Als tip word ook gegeven om iets lichtverteerbaars te eten voordat je naar bed gaat en wat extra suiker binnen te krijgen , dit zou ochtend misselijkheid kunnen voorkomen.
quote:ok dit vind ik toch best eng klinken
Op dinsdag 3 februari 2004 19:31 schreef marit1978 het volgende:
Als je urine zo sterk ruikt, moet je die misschien even laten nakijken bij de huisarts.
Kan zijn door het zo slecht/weinig eten. Je lichaam verbrand dan je energie-voorraad en de afvalstoffen die via de nieren in de urine komen, die kunnen sterk ruiken.
Stel deze gedachtengang klopt...dan zou dat inhouden dat je nu echt te weinig voedingsstoffen binnenkrijgt.
quote:sorry ik zal voortaan daar posten
Op dinsdag 3 februari 2004 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
* Girly fluistert: ik denk dat het voor de 2e streepjes dames iets fijner is als het gesprek over misselijk zijn en zo beter in het zwangerschaps en geboorte-topic verder gaat
quote:Je hoeft geen sorry te zeggen hoor, het gebeurt namelijk wel vaker, je komt iemand tegen in een topic en gaat daar verder kletsen.
Op woensdag 4 februari 2004 00:37 schreef Girly het volgende:
sorry ik zal voortaan daar posten
Renegate, als het verveld wordt moet je het zeggen hoor, maar ging jij nou nog een keertje testen vandaag?
Ik ga voorlopug niet meer testen, heb er gisteren enorme bonje om gehad met me man.
En heb een beetje voor mezelf besloten dat ALS ik zwanger ben ik dat 3 maart ook nog wel ben..
Bedankt voor alle adviesen, en ik heb inderdaad contact gehad met de HA en de gyn maar die namen me beide niet serieus helaas.
quote:Belagelijk dat de HA je niet serieus neemt!
Op woensdag 4 februari 2004 10:16 schreef Renegate het volgende:
Nou dames!Ik ga voorlopug niet meer testen, heb er gisteren enorme bonje om gehad met me man.
En heb een beetje voor mezelf besloten dat ALS ik zwanger ben ik dat 3 maart ook nog wel ben..
Bedankt voor alle adviesen, en ik heb inderdaad contact gehad met de HA en de gyn maar die namen me beide niet serieus helaas.
Enne je moet er ook geen bonje over maken!
Maar vergeet niet dat die mannen ons toch (meestal) niet begrijpen wat ons bezig houd enzo.....
Nou doe rustig aan wij schrijven 3 maart op als spannende datum
quote:hoi Renegate,
Op woensdag 4 februari 2004 10:16 schreef Renegate het volgende:
Ik dacht ook zwanger te zijn maar omdat ik nog maar net gestopt was met de pil leek dit nogal onwaarschijnlijk.
Wel veel klachten/ symptonen maar een negatieve test kon bij mijn ha alles laten testen behalve een zwangerschap
( ik wist zelf ook wel dat het in elk geval niet om een blaasonsteking ging of iets dergelijks )
Kortom sommige ha kunnen zo gevoelloos reageren SO WHAT als we enkel denken zwanger te zijn. Wil hem wel eens horen als ie kindjes kon krijgen
Reneagate heel veel succes meid! en gewoon je eigen gevoel volgen.
doei
Ik ben gisteren nog een keer bij de ha geweest, en ze gaan me testen of mijn lichaam niet te veel prolactine (hormonen) aanmaakt. Doordat ik de pil slik kan dat een wisselwerking geven en daardoor me vreselijk lamlendig voelen (zere borsten, moe, emotioneel)
Ik had nu mijn eigen ha (vorige week was ze op vakantie) en was niet echt op de hoogte van wat er was gebeurd (eventuele zwangerschap enzo) Ik vertelde dat ik te laat aan mijn nieuwe strip was begonnen blablabla......toen keek ze me aan en zei, je weet dat hij dan de rest van de maand niet meer veilig is he?
uhmmmm nee eigenlijk niet! Dus zegt ze, misschien ben je dan toch wel zwanger, omdat je die klachten pas een maand hebt!
Jaaaaaa daaaaag
Daar gaan we nu niet meer vanuit dus we wachten het bloedonderzoek wel af
Daar heb ik over 6 weken de uitslag wat van dus het is te hopen dat ik me in de tussentijd wat beter ga voelen
6 weken?!! wat duurt dat lang zeg!
En ook wel weer lekker dat je huisarts je weer een beetje aan het twijfelen brengt..
Word er dan ook gekeken met die bloedtest of je zwanger bent? Of is het alleen maar hormonen?
Er word alleen maar gekeken naar mijn hormonen, scheeldklier, zuikerziekte en of mijn bloedcellen oke zijn!
en ja, dat ik nu weer aan twijfelen word gebracht vind ik niet fijn
Maargoed heb tegen de ha gezegt dat we daar niet van uitgaan, anders had ik het nu toch wel moeten kunnen ontdekken toch
6 weken wachten, das niet niks
Gatver! Hebben jullie nog iets gehoord van Slaapmeisje? Ben eigenlijk wel nieuwschierig hoe het met haar gaat!
Oja, voor de geintereseerde prolactine doet je eisprong verhinderen en melkproductie in je borsten opwekken (van dat laaste heb ik geen last!) en het kan zelfs miskramen veroorzaken
[Dit bericht is gewijzigd door Beaker op 05-02-2004 10:17]
Slaapmeisje, ik ben ook wel erg benieuwd hoe het met je gaat
Heb nog even mijn zus gesproken en bij haar was het pas na 3 maanden bekend en ik maar denken na 2 maanden....
Maar toch, iets in mij zegt dat het wat anders is, ik heb altijd van die stomme dingen
zucht........
Jeetje, volgens zit je ondanks dat je er vanuitgaat dat je NIET zwanger bent toch best wle in onzekerheid!!!
Eigenlijk best een rotsituatie en over 6 weken hoor je pas of het niet wat anders kan zijn
neuh...valt wel mee, maar ik merk dat ik heel vergeetachtig ben en afwezig daarbij komt ook nog is dat ik heel veel fouten maak in en op mijn werk en dat is niemand (zelfs ik) niet gewend
Als mijn vriend iets verteld of vraagt geef ik niet of veel te laat antwoord!
Echt hoor, hoop gauw dat dit achter de rug is, want dit is niet goed voor een mens!
Slaapmeis, ook ik wil best wel heel erg graag weten hoe het met je gaat!
En Jansu, waar ben jij? Hoe is het nu met je?
Heb je nog onderzoeken gehad en is alles oké met je gevoel erover? Hoop het! Ook voor jou een dikke
Ik hou jullie uiterraard op de hoogte!
als jullie daar interesse in hebben natuurlijk!
quote:je dacht toch niet dat ik hier zomaar zit te F5-en, toch
Op donderdag 5 februari 2004 12:17 schreef Beaker het volgende:als jullie daar interesse in hebben natuurlijk!
Ik denk dat ze naast schildklier-hormonen ook wel kijken naar de hormonen die bij zwangerschap in bloed te vinden zijn?
Als ze je dan toch prikken...maar meteen een totaal-pakket !
En die suikerziekte-controle is ook wel heel prettig he?
quote:Nou nee, ze wil de volgende maand afwachten en hoe de uitslag van die bloedonderzoeken zijn.
Op donderdag 5 februari 2004 12:27 schreef marit1978 het volgende:
"Er word alleen maar gekeken naar mijn hormonen, scheeldklier, zuikerziekte en of mijn bloedcellen oke zijn!"Ik denk dat ze naast schildklier-hormonen ook wel kijken naar de hormonen die bij zwangerschap in bloed te vinden zijn?
Als ze je dan toch prikken...maar meteen een totaal-pakket !
En die suikerziekte-controle is ook wel heel prettig he?
Wie weet word ik wel gewoon ongesteld volgende maand!
Zuikerziekte, neuh daar ga ik helemaal niet vanuit!
Maar is niet zo fijn van die dokter dat hij je gevoel weer helemaal overhoop haalt, gewoon geen aandacht aan bestede. (maar ga stiekum wel duimen dat hij het bij het juiste eind heeft:X
githa Ja inderdaad, zouden ze eigenlijk moeten uitvinden he;-) dat mannen ook kleintjes kunnen krijgen zou de wereld er een stuk gevoeliger uitzien denk ik..
Maar bedankt voor jullie steun allemaal!!!
Beaker hou je taai meid!! komt allemaal goed!
Voor jou hoop ik ook op een goed en positief einde!
Tot horens
wat een spanning was er in dit topic zeg heb het ff allemaal gelezen.
ik sluit me hier weer aan, ik ben verhuisd van zwangerschap en geboorte naar hier, heb helaas een miskraam gehad sommige kennen mij heel klein beetje van andere topic en voor diegene die mijn naam nog nooit gezien hebben
ik post overigens ook wel eens onder robbierdam das me vriend
ik moet wel even wachten tot het bloeden gestopt is en ik weer ongesteld word, en dan kan ik weer vrolijk mee gaan doen met het wachten op een tweede streepje
groetjesss martine
Groetjes Githa
Soduju ......
iig Welkom Hopelijk horen we snel weer goed nieuws van jou kant!
Nou heel veel strekte...
liefs Renegate
dankjewel Githa, Beaker en Renegate:)
tis geen leuke ervaring nee, mijn troost is toch wel dat er iets niet goed was met het vruchtje, het is de natuur he hoe apart ook.
ik hoop ook dat ik snel met goed nieuws kom ja
en ook snel goed nieuws hoor van jullie
groetjess martine
(spannend is het natuurlijk altijd )
Groetjes
ik zou willen dat het bloeden stopt bij mij, en dat ik dan maar heel snel ongi wordt ken ik ook weer gaan rekenen hoe en wat.
ik leef met je mee naar de 15e
groetjesss martine
ow en naar de ha? hoelang ben jij bezig eigenlijk voor een kleintje?
Martine,
Nog niet zo lang hoor ben begin januari gestopt met de pil maar had al wel een menstruatie gehad al kwam hij niet op de juiste dag en was het korter als normaal.
Verder denkt mijn lichaam dat ie zwanger is maar de test denkt van niet.
Omdat ik tussendoor ongi ben geworden wist ik het ff niet meer dus de ha vertelde dat het dan zeker 15/2 moet zijn en ik ga de 25 ste dan pas testen omdat ik het niet zie zitten dat het negatief is en ik weer in de onzekerheid zit. dus negatief na de 25 zal wel zekerheid geven
Hoop ook voor je dat je bloeding snel stopt wel ff doorgeven als je voor de volgende ronde gaat he
Groetjes
Martine heel veel sterkte, en hopen dat jullie snel weer kunnen beginnen...klinkt beetje vreemd ofzo, maar het is zeker niet verkeerd bedoeld!
quote:Ik ben trouwens donderdag naar het zkh geweest voor een echo van mn eierstokken en baarmoeder, omdat ik dus al een jaar ontzettend aan het rommelen ben met mn menstruatie. Volgende week kan ik de huisarts bellen voor de uitslag. Best spannend vinnik
Op zaterdag 7 februari 2004 10:12 schreef robbieRdam het volgende:
iedereen is lekker stil zeggeen spannende dingen ff?
groetjess martine
groetjes Githa
Ik vond het best handig dat ik maar 1x in de drie maanden ongesteld was hoor...de tijd ging ook zo snel voorbij dat ik het niet zo in de gaten had. (De laatste keer was ik vijf maanden overtijd, dus toen ben ik tog maar wel ff naar dok geweest..het plant(planned? ) niet zo handig als je niet weet wanneer je ovuleert)
ik zie trouwens ook 3 streepjes, hetzij vaag maar ze staan er (1tje is een plus he?)
jaar is indd wel lang Githa om te wachten, ik zou er ook kriegel van worden. soms zie ik verhalen van mensen die al zo lang bezig zijn met kindje maken, echt respect voor hun, ik zou ook rijp zijn voor het gesticht ik was vrij snel zwanger gelukkig (binnen 2 maanden) en ik hoop dat dat nu zo weer is.
ow en ik geef zeker te weten door when wij weer gaan knutselen
en dankjewel mallemeid ik weet hoe je het bedoelt!
en wachten op een uitslag is zeker spannend ja kga gezellig met je mee wachten, ben benieuwd wat daaruit komt
groetjess martine
Gezellig martine, zo saampjes wachten
ls dat mijn testen zouden zijn zou ik worden van blijdschap..
Dat vrouwtje is harstikke zwanger.. bij de tweeede zag ik het niet goed maar de eerste en de derde is overduidelijk een streep hoor..
quote:Hahaha nee je ziet ze niet vliegen ik zie die ook zo staan
Op zondag 8 februari 2004 00:14 schreef Jonnetje het volgende:
Bij de eerste zie ik een streep,
bij de tweede een + (klopt dat? hoort het een + te zijn? anders zie ik ze vliegen)
en bij de derde weer een streep.
(tis zondag )
Xanthe heb je het aan dat meisje doorgegeven onze expertieze oog ;-)
Githa nog 8 daagjes me duimen zijn al bijna versleten hoor ;-)
Beaker hoestie met jou meid? hou je het wachten nog een beetje vol??
quote:Tuurlijk! Heb dr ook de link van hier gegeven zodat ze zelf mee kan lezen...
Op zondag 8 februari 2004 14:43 schreef Renegate het volgende:Xanthe heb je het aan dat meisje doorgegeven onze expertieze oog ;-)
quote:Maar niet meebabbelen in dit topic, want volgens mij is dat niet meer nodig
Op zondag 8 februari 2004 17:07 schreef Xanthe het volgende:[..]
Tuurlijk! Heb dr ook de link van hier gegeven zodat ze zelf mee kan lezen...
Eigenlijk vind ik dat ze zich maar eens moet registreren en mee moet gaan babbelen
En de reactie dat Clear Blue niet safe is vind ik dus groot geblaat. Hij zou toch anders helemaal niet vekocht kunnen worden..
groetjes Sjeen
quote:Ja hey zeg!
Op zondag 8 februari 2004 17:53 schreef LadyS het volgende:[..]
Maar niet meebabbelen in dit topic, want volgens mij is dat niet meer nodig
![]()
quote:Ik post hier toch ook nooooooooooooit?
Op zondag 8 februari 2004 19:52 schreef Xanthe het volgende:[..]
Ja hey zeg!
Moet ik dan ook maar snel weer gaan???
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 12:29 schreef Xanthe het volgende:
Nou dames wel iets spannends....
Ik wil jullie oordeel over het volgende.
Iemand uit een email lijst heeft een aantal testen gedaan.
Negatief en positief scoorde ze.
Ze positieve testen zijn vaag en ze heeft er een foto van gemaakt...
Wat is jullie oordeel?
Zwanger of niet?Absoluut - en zelfs 3 keer- ZWEANGER hoor!!!
http://onze.beebiesite.nl/final/fotoalbum/?map=test%3F
quote:Ik kan bij de icoontjes geen heilige boontjes vinden....
Op zondag 8 februari 2004 19:58 schreef LadyS het volgende:[..]
Ik post hier toch ook nooooooooooooit?
![]()
keigoed nieuws :S mijn bloeden is bijna helemaal weg YES
ik heb ook geen geduld he
werkse voor diegeen die gaan werken en de rest een fijne dag toegewenst (voor de werkers ook hoor)
groetjes martine
Ik kon het niet laten en heb vandaag toch weer zo een test gedaan..
NEGATIEVER dan negatief!!!
dus ik ga vandaag ff de hele dag zwelgen in zelfmedelijden, en doe me tegoed aan chocolade!!
quote:Die is hartstikke zwanger
Op zaterdag 7 februari 2004 12:29 schreef Xanthe het volgende:Zwanger of niet?
http://onze.beebiesite.nl/final/fotoalbum/?map=test%3F
Renagate, nou das lekker....donders pffffffftttt......jij zit net zo raar in elkaar als ik!
Mijn situtaie is nog steeds niet veranderd, wel ben ik erg vergeetachtig en emotioneel Zat op mijn werk en moest spontaan een traan laten en in de auto gebeurde dit ook al!
Gatver........ ik hoop dat mijn hormonen snel weer op orde zijn, want dit is geen potje zo
Ik had gisteren met het koken ineens dat ik misselijk werd, en superrr licht in me hoofd.. Heeft me man me naar de bank gesleept en alle ramen losgegooit.
dus had zoiets van NAH... nu ga ik dus ECHT wel testen dit KAN niet waar zijn dat dit geen zwangerschap is..
Nou kan dus mooi wel! dikke negatieve test.. kan wel janken, wat ik BEN aan het janken
Maar ja 3 maart naar de gyn, en dan kijken wat hij me te vertellen heeft!
Vreselijk..........
**zucht** geloof dat het vandaag een baaldag is ;-)
Overigens kon de gyn. bij mij niks zien! Alles was oke...........
[Dit bericht is gewijzigd door Beaker op 09-02-2004 09:57]
[Dit bericht is gewijzigd door Githa op 09-02-2004 10:07]
Beaker , kan dat onderzoek niet in het ziekenhuis?
Daar heb je de uitslagen in 1 of 2 dagen....
Misschien kun je dat navragen.
Verder wat slecht nieuws...
Het meisje waarvoor ik de testen online had gezet heeft gisteren een beetje en vanmorgen een boel bloed verloren en denkt dus aan een miskraam.
Ik hoop zo dat het niet zo is......
quote:jah ik had het niet zo erg als jouw,daarom benk blij dat het nu eindelijk uit mijn bloed is.... en ik heb mijn twijfels als ik weer moet gebruiken.
Op maandag 9 februari 2004 10:06 schreef Githa het volgende:
nou meiden ik snap er helemaal niks meer van vanaf gister weer opnieuw last van zeurende pijn met zo nu en dan een flinke steek net iets boven mijn lies, flink duizelig, misselijk ( alleen in de avond ) en super gevoelige borsten heb ik al ruim een week last vanIk had 31/1 getest maar toen was ie negatief dus neem niet aan dat ik nu wel zwanger zou zijn maar word niet goed van die symtonen
Blaasonsteking e.d. is al uitgesloten door de ha.
Kan er bij mij gewoon niet in dat dit normaal is als je stopt met de pil....vraag me dan af of de pil wel zo gezond is als je zulke afkick verschijnselen krijgt .
Hebben jullie daar ook zo veel last van ?
*zucht*
Helaas moet ik echt wachten tot ik klaar ben met deze pilstrip, anders kan de uitslag wel is niet kloppen! En daar zitten we ook niet op te wachten
Wat een nare berichten nou toch weer allemaal, geen strepen, wellicht een miskraam........
Bah hier word Beaker niet vrolijk van!
Githa, die klachten heb ik ook! Zere borsten, moe, zere onderbuik en rug. Nu komt er nog is bij dat ik erg vergeetachtig ben, veel fouten maak en nogal "huilerig" en vreselijk sip
Komt er ineens een heel vaag lijntje te voorschijn|
Maar ja die testen zijn er ook niet voor om uit elkaar gesloopt te worden denk ik.
Lichaam zit gemeen in elkaar, wel alle klachten maar geen felbegeert blauw streepje :?|
:N
Beaker duimt!!!!
En wat die feiten betrefd, zolang we geen zekerheid hebben gewoon positief blijven denken doe ik ook
(nog steeds)
quote:Beste Githa,
Op maandag 9 februari 2004 10:06 schreef Githa het volgende:Kan er bij mij gewoon niet in dat dit normaal is als je stopt met de pil....vraag me dan af of de pil wel zo gezond is als je zulke afkick verschijnselen krijgt .
Hebben jullie daar ook zo veel last van ?
*zucht*
Ook ik heb er veel last van gehad. Ik heb op 25 december mijn laatste menstruatie gehad en daarna niet meer. Ik heb vorige week mijn huisarts gebeld en die vertelde mij dat het 3 maanden kan duren voordat je weer een cyclus hebt. Overigens heb ik 14 jaar de pil geslikt. In het begin had ik ook dezelfde klachten als jij en hoop je stiekem dat het meteen raak is. Ik heb er zelf 4 testen aan gewaagd! Tuurlijk kan het ook zo zijn dat je wel al zwanger bent....... Dat zou dan erg bijzonder zijn, maar het kan wel
quote:Sja..... lees de diverse fora er maar op na....... Bijna iedereen heeft hiermee te maken. Je kan beter je centjes in je zak houden en niet meer te testen. Of ga gewoon langs de dokter als hij/zij je meer gerust kan stellen.... Overigens lees je in het topic onregelmatige cyclus dat het bijna bij iedereen even heeft geduurd!
Op maandag 9 februari 2004 13:23 schreef Githa het volgende:
Je verwacht ook niet gelijk zwanger te zijn ( ik niet tenminste ) maar je verwacht dan ook niet de verschijnselen te krijgenen dat maakt je aan het twijfelen.
Zo erg dat ik ( net als Renegate zag ik ) de test niet helemaal vertrouw
De natuur kan inderdaad erg gemeen zijn en de ene dag kan ik dat beter hebben als de andere .....maar vandaag ff nie!
echt weer zo'n ....zou ik toch....dag
Zelf heb ik het ook heel erg gehad, dat ik overal op lette...elk krampje in mn buik dacht ik ow wow zou ik dan nu eindelijk zwanger zijn? Maarjah ik laat het idee nu een beetje varen, ik moet eerst maar weer eens normaal ongi worden, er valt nix te plannen op deze manier!
* mallemeid zit ook in een dippie...zou het aan het weer liggen?
Ik voel me vandaag zo naar dat ik eerst mijn zus maar is om advies heb gevraagt!
Ik heb haar verloskundige gebeld en gevraagt of het kwaad kan als je last hebt van een te hoog prolactine gehalte. Eindelijk iemand die me uit kon leggen wat dat nou eigenlijk doet
Als dat hormoon teveel aanwezig is doet het je voelen als of je zwanger bent, terwijl daar helemaal geen sprake van is! Ik heb gewoon de pech dat ik te laat met mijn strip begonnen ben en dus heb gedacht, ik ben vast zwanger, aangezien mijn borsten zeer doen etc.
Zwanger ben ik niet, maar zo voelt het wel! Door dat hormoon!
Van de huisarts moet ik mijn pilstrip afmaken en kan daarom pas 26 februari bloedprikken en dan heb ik pas 3 weken later de uitslag.
Het advies van de verloskundige was daarom, stoppen met die pil en bloedprikken met die handel. Het is nu nog iet ernstig, maar kan wel leiden tot ellende wat betrefd ooit zwanger worden!
Als blijkt dat mijn Prolactine te hoog is moet ik naar de gynacoloog en die geeft een medicijn die dit tegen gaat.
Nou heb is ff lekker gehuild, want ik voel me echt " zwanger " geloof ik
Zoals alle andere keren hou ik jullie op de hoogt
Als het goed is moet ik nu gewoon ongesteld worden maar ook dat kan nu weer weg blijven
Lastig probleem hoor dit.........
mallemeid: Ik wou dat het waar was
het klinkt voor jullie vast alsof het inderdaad in mijn hoofd zit doordat ik te graag wil.
Ik kan niet ontkennen dat ik niet graag zwanger wil zijn maar had er helemaal nog niet op gerekend iets te merken zo snel maar dat niet alleen normaal ben ik altijd super regelmatig en heb eigenlijk helemaal geen menstruatieklachten .... heel soms om de paar maanden heb ik een lichte kramp wat ik nu voel is totaal iets anders en veel heftiger.
Dat is ook de reden dat ik het niet kan laten rusten.....het voelt niet goed..... en ja ik ben hier al voor na de ha geweest maar die ging alleen testen op blaasonsteking e.d. zwangerschap zou ik dan merken na 25/2 Ook vertelde hij dat ik in combi duur en soort pil niet langer als 1 maand over zou slaan en dan gewoon ongi moest worden en anders was het zwanger of niet goed.....
Het is gewoon om helemaal gek van te worden.
sommige symptonen vallen andere ook op ....mijn bortsen zijn niet alleen gevoelig maar ook groter geworden wat ik merk aan mijn bh's en mijn buik die opgezet is.....wisselende stemmingen.... kan zo nog wel ff doorgaan....
zoals ik al zei de ene dag gaat het beter als de andere maar ik geloof echt niet dat het alleen psychische is.
Sorry als het wat zeurderig overkomt maar het valt soms gewoon niet mee ...
Vrouwen die geen pil slikken, zijn zich vaak wat meer bewust van de hormonale veranderingen in de cyclus. Kort na de eisprong stijgt het progesteron-gehalte, dat zorgt voor gespannen borsten, opgeblazen gevoel, meer moeten plassen, moeheid. Allemaal symptomen die dus ook door een zwangerschap veroorzaakt kunnen worden. Met de pil heb je dat allemaal niet. Tel daar nog eens bij op dat je na het stoppen je er enorm van bewust ben dat je weleens zwanger zou kunnen zijn en dus alles nog véél erger voelt dan normaal, en tadaa de stress is compleet.
Heel normaal dus. Geen aanstellerij, geen suggestie. Wel lastig, maar ook extra spannend.
[Dit bericht is gewijzigd door Beaker op 09-02-2004 16:02]
En als 'we' het zat zijn, lezen we er toch gewoon overheen
quote:Ik volg dit forum al een tijdje en kom na het lezen van de stukjes van Githa toch maar een keertje uit de lurkstand.
Op maandag 9 februari 2004 13:47 schreef Githa het volgende:
Dat het even zou kunnen duren was bekend ja en dat het even zou duren voor je cyclus opgang kwam ook ja maar niet al die extreme zwangerschaps tekenen terwijl je niet zwanger bent....dat is iets heel anders en brengt je behoorlijk in de war of je wil of niet ...
Maar het is niet zo dat ik steeds ga testen hoor....het is het gevoel en het lucht gewoon op om dat hier even te kunnen droppen dus .....DROP....
Ik ken alle symptomen die je opnoemt! Ik heb ze namelijk regelmatig. Voor mij is een zwangerschap echter helemaal onwaarschijnlijk, want ik slik de pil nog gewoon. Ik wil echter wél heel graag een kindje, maar flugelmannetje is daar nog niet helemaal aan toe. Ik ben niet zo'n persoon die dan stiekem toch zwanger probeert te raken dus slik ik de pil nog maar even door...
Feit is wel dat ik regelmatig van die klachten heb waardoor ik haast zou zwéren dat ik zwanger was. Borsten opgezet, ochtendmisselijkheid, trek in de meest onwaarschijnlijke etenswaren, slapjes, emotioneel, opgezette buik etc etc etc. Ik hoop op dat soort momenten echt dat mijn lichaam gewoon zelf de keus heeft gemaakt dat het nu wél de tijd is. Maar ik denk dat ik gewoon té graag wil en daarom mijn lichaam een gemeen spelletje met me speelt. (en mijn hormonen werken daar vrolijk aan mee)
zo, nu ga ik weer netjes de lurkstand in... En wie weet, tot ziens over een tijdje... (als flugelmannetje er wél klaar voor is en ook ik op een tweede streepje mag gaan hopen)
zijn wel herkenbare symptonen die je opnoemt Githa, ook ik had last van gevoelige borsten en opgezet buikje etc etc toen ik stopte met de pil.
paar maanden daarna meende ik echt dat ik zwanger was, zo duidelijke symptonen en zo, zo apart. heb er toen 3 testen tegen aangegooid die toch echt allemaal negatief waren. toen heb ik maar besloten dat ik er geen 8 meer op zou slaan en als ik zwanger zou zijn het vanzelf wel merkte (ik ben zo makkelijk soms) was dus niet zwanger...
maar wel misleidend hoor die "klachten", het lijkt allemaal zo op elkaar, en is ook zo verwarrend. en misschien ook omdat de wens zo duidelijk aanwezig is wordt dat denk ik wel snel daarmee geïnterpreteerd (is dat zo goed geschreven:? )
groetjes martine
We willen zo snel mogelijk weer aan de slag. Het beste is geloof ik te wachten totdat ik een keer gewoon ongesteld geweest ben.
Vandaar mijn vraag of er iemand hier ervaring heeft met de speeksel-ovulatietesten Donna, Maybe Baby of Biotester? Deze kun je onbeperkt gebruiken en zijn gemakkelijker en voordeliger dan urinetesten. Maar werken ze ook?
mijn Vk heeft gezegd dat de kans op herhaling kleiner is dan de kans dat het goed gaat de volgende keer als je zwanger bent.
en volgens haar komt het op 1 van de 6 zwangerschappen voor. (best veel he)
en indd net wat pluisje zei, tis de natuur, absoluut niet gefaald hoor!
evengoed vind ik het nog heel erg voor je. dikke knuffel!
en over die testen kan ik niks zeggen helaas.
groetjes martine
Met die speekseltests heb ik ook geen ervaring, wel met de urinetests...maar die vond ik nogal onhandig, misschien heb ik de bijsluiter gewoon niet goed gelezen Maar ik had laatst ook ergens gelezen dat die speekseltests niet echt betrouwbaar waren, ik weet alleen niet meer waar...sorry
en wat die speekseltester betreft ja die is wel redelijk duidelijk maar dat is alleen als je regelmatige cyclus heb, je kan het beste gaat temperaturen of urine ovulatie test halen..
Ik zelf heb ook een maybe baby, die gebruik ik nu een paar maandjes en in je vruchtbare periode krijg je een varenpatroon te zien doordat het oestrogeen in je lichaam gaat kristaliseren.
Heb alleen nu al 2 weken varenpatroon haha dus 100% betrouwbaar nee zeker niet.
Heel veel sterkte...
quote:Merisse als eerste wil ik je veel sterkte wensen.
Op dinsdag 10 februari 2004 17:50 schreef Merisse het volgende:
Voor de meiden die het zwangerschap en geboortetopic niet volgen: ik kom op herhaling hier bij het tweede streepje want ik heb helaas in de zevende week van mijn eerste zwangerschap een miskraam gehad afgelopen weekend.We willen zo snel mogelijk weer aan de slag. Het beste is geloof ik te wachten totdat ik een keer gewoon ongesteld geweest ben.
Vandaar mijn vraag of er iemand hier ervaring heeft met de speeksel-ovulatietesten Donna, Maybe Baby of Biotester? Deze kun je onbeperkt gebruiken en zijn gemakkelijker en voordeliger dan urinetesten. Maar werken ze ook?
Wat betreft jouw vraag over die speekseltesten, dit is wat ik las op de clear blue site:
Het speeksel observeren
Er wordt verondersteld dat tijdens de cyclus het speeksel verandert naar gelang de hoeveelheid oestrogeen in je lichaam. Er zijn tests verkrijgbaar die je deze veranderingen kunnen helpen controleren. Uit een recent onderzoek, gepubliceerd in het Britse medische vaktijdschrift Lancet1, is gebleken dat er geen link is tussen veranderingen in het speeksel en oestrogeenniveaus. Conclusie van het artikel: dit is een onbetrouwbare methode om de eisprong te voorspellen. De methode kan worden beïnvloed door roken, drinken, alcohol en eten.
Ik hoop dat je er wat aan hebt!!
Hoe gaat het inmiddels met jou Martineke? Heb je ook gelezen in het zwangerschap & bevalling topic dat er daar momenteel 3 zwangeren meteen na een miskraam zijn aangeteld? Geeft hoop voor ons.
Ik heb trouwens wel die Maybe Baby besteld ondanks alles (ja je moet toch wat kopen als je niet meer zwanger bent). Ik zal jullie wel laten weten of die bij mij werkt. Ik heb/had altijd een regelmatige cyclus. En als je het 's ochtends na het opstaan gebruikt heb je geen last van een vertekend beeld door eten of drinken. Ben ook van plan te gaan letten op de signalen van mijn lichaam, d.w.z. baarmoedermond en slijm, zie ook http://www.vruchtbaarheid.org, dat lijkt me ook wel zinnig. Alleen mag J. er niet teveel van merken want die vindt dat allemaal maar niks.
Wat zou jij doen?
Ik ben al voor de derde keer niet ongesteld geweest (weten jullie) nou droomde ik vannacht dat ik toch maar is een test moest doen........
Wat zou jij doen?
Ik zou als ik jouw was een test doen beaker en mocht die negatief zijn dan ff naar je huisarts... er kan een andere reden zijn waarom je niet ongesteld wordt.
succes
* kruipt weer terug in lurkstand...
Vannacht droomde ik telkens weer opnieuw om een test te doen
Heb al een echo laten maken, maar daar was niks op te zien etc
Bah........hormonen........
quote:Ik zou er echt helemaal gek van worden hoor. Pil in de prullenbak mieteren en vriendje naar de drogist sturen voor een familiepak condooms (en tja... als hij ze niet wil halen...
Op donderdag 12 februari 2004 10:23 schreef Beaker het volgende:
Ja dat kan.......
Ik kan last hebben van het teveel aan maken van het Prolactine hormoon en daardoor voel en heb je zwangerschaps kwaaltjes
Ik heb de pech dat ik bijna 2 maanden geleden te laat met mijn pil ben begonnen en sindsdien zo voel....Vannacht droomde ik telkens weer opnieuw om een test te doen
Heb al een echo laten maken, maar daar was niks op te zien etc
Bah........hormonen........
Ik ben zelf de pil ook eens zo vergeten als jij (te laat begonnen en de pil daarna ook nog es te laat ingenomen) maar ik heb er nooit last van gehad (gelukkig). Het klinkt echt rot !
Je harstikke zwanger (want daar komt het opneer), maar er is helemaal niks aanwezig!
Ik wil me best zo voelen, maar dan moet het wel ergens goed voor zijn
Beaker biecht op, we zijn verhuisd en ben misschien door de drukte meerdere pillen vergeten, maar weet t niet zeker........ oeps
Verder zou ik toch gaan overwegen om te stoppen met de pil , is vriendlief het er niet mee eens dan is dat zijn probleem.
Mannen kunnen ook aan anti conceptie doen en dat is niet van de vrouw afhankelijk.
Als jij zo beroerd bent van de pil en deze zo'n nare uitwerking heeft op je lichaam dan lijkt stoppen met de pil mij de beste oplossing zodat je lichaam weer normaal kan gaan functioneren (al zal daar misschien ook wel tijd over heen gaan).
Ik vind dit niet normaal.
Maar wat denk je zelf dan?
Testen?
Ondanks de echo?
Ik denk dat ik zelf wel zou testen , maar ik ben zelf ook een miep die niet van spanningen houd...
Sterkte....
Ik ben te laat begonnen en ben er volgens mij in die strip nog 2 vergeten Beaker schaamt zich....
We waren zo druk met verhuizen dat ik s'avonds blij was als ik in bed lag!
Vreselijk!
Wat een ei ben ik!
quote:Ow, ok, ik dacht begrepen te hebben dat je nog slikte.
Op donderdag 12 februari 2004 10:59 schreef Beaker het volgende:
Met de pil ben ik al gestopt
Daar hebben we ook geen probleem van gemaakt, beslist niet!Ik ben te laat begonnen en ben er volgens mij in die strip nog 2 vergeten
Beaker schaamt zich....
We waren zo druk met verhuizen dat ik s'avonds blij was als ik in bed lag!Vreselijk!
Wat een ei ben ik!
Ik zou als ik jou was nog een test doen, en als die negatief is, naar de huisarts gaan en een bloedtest eisen, vooral ook omdat het bij jouw zus (ja toch?) pas na 3 maanden duidelijk was.
ff afwachten dus nog
Bij mijn zus was het inderdaad pas na 3 maanden bekend, daarbij komt ook nog is dat zowel mijn moeder als zus direct zwanger waren na het stoppen of vergeten van een pil!
Nou das lekker.........Had dit nog niet eerder besproken met hun en nu komt da aap uit de mouw hartstikke vruchtbaar
Dus jij zit in een soort zelfde situatie als ik?
Wel klachten en kwaaltjes, maar en kind ho maar
Maar wat is dan PMS?? heb er nog nooit van gehoord
Githa, als ik het goed begrijp hang je elke dag boven de wc? Dat lijkt mij een goed teken, toch Wat voor kwaaltjes heb je nog meer?
LadyS,
Zo'n beetje alles.
mijn borsten doen echt PIJN en zijn hard en opgezet, dit ook met mijn buik, en heb nog steeds die zeurende pijn net iets boven mijn lies, duizelig, hoofdpijn, niet door kunnen slapen s'nachts en moe geirriteerd, huilen en ik droom veel ( misschien dat ik dit voorheen ook deed maar dan kon ikze niet herinneren en nu wel ) ..... best een lijst dus en niet zo erg als je zwanger bent want daar moet je iets voor over hebben maarja om het zomaar te hebben niet zo'n zin hoor
PMS komt niet echt overeen met mijn klachten, ik heb ze nu al ander halve maand constant elke dag
Thanx LadyS
quote:Dat zijn best wel veel dingen..
Op donderdag 12 februari 2004 11:56 schreef Githa het volgende:
pms premenstrueel syndroom grof gezegd maak je het zelfde hormoon aan als wanneer je zwanger bent en waardoor je je dus zwanger gaat voelen.LadyS,
Zo'n beetje alles.
mijn borsten doen echt PIJN en zijn hard en opgezet, dit ook met mijn buik, en heb nog steeds die zeurende pijn net iets boven mijn lies, duizelig, hoofdpijn, niet door kunnen slapen s'nachts en moe geirriteerd, huilen en ik droom veel ( misschien dat ik dit voorheen ook deed maar dan kon ikze niet herinneren en nu wel ) ..... best een lijst dus en niet zo erg als je zwanger bent want daar moet je iets voor over hebben maarja om het zomaar te hebbenniet zo'n zin hoor
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 11:58 schreef Githa het volgende:
ohw ja ben ook nog 3 kg aan gekomen ....net als je denkt dat het niet erger kan gaan ze je ook nog op vlakken raken die gevoelig liggen
Het kan nog erger, hoor, trouwens. Een collega van mijn vriend vertelde dat ze al 9 (negen!!) kilo was aangekomen voordat ze uberhaupt overtijd was.
Ik ben wel blij dat er iemand is die ook zoiets heeft geeft je i.i.g. het gevoel begrepen te worden
Maar hoe bedoel je met normaal ook last van pms ?
bedoel je voor ik aan de pil ging??
want ben pas begin jauari gestopt met de pil dus weet eigenlijk niet wat normaal is
Had nooit menstruatie klachten i.i.g. en was erg regelmatig dus weet niet waar ik het mee in verband moet leggen
quote:Ik vind het wel heel knap dat je niet gaat testen hoor, want de klachten/symptomen wijzen zo duidelijk in die richting.
Op donderdag 12 februari 2004 12:07 schreef Githa het volgende:dat meen je niet ...
maar was ze wel zwanger ? ...dat zou dan weer schelen mijn kindje mag me best 9kg aan laten komen![]()
![]()
en tja, je mag er best om lachen probeer ik zo nu en dan ook nog is ....moet wel zeggen dat het steeds moeilijker wordt.Maar hoe bedoel je met normaal ook last van pms ?
want ben pas begin jauari gestopt met de pil dus weet eigenlijk niet wat normaal is
Had nooit menstruatie klachten i.i.g. en was erg regelmatig dus weet niet waar ik het mee in verband moet leggen
PMS zuigt wat een rot iets
Geef me dan die hormonen maar, want daar ie een medicijn voor!
quote:Ja, ze was wel zwanger en heeft inmiddels een gezonde dochter van een jaar of 3
Op donderdag 12 februari 2004 12:07 schreef Githa het volgende:dat meen je niet ...
maar was ze wel zwanger ? ...dat zou dan weer schelen mijn kindje mag me best 9kg aan laten komen![]()
![]()
en tja, je mag er best om lachen probeer ik zo nu en dan ook nog is ....moet wel zeggen dat het steeds moeilijker wordt.Maar hoe bedoel je met normaal ook last van pms ?
Ik bedoelde dus idd of je voordat je stopte met de pil, of misschien voordat je ermee begon ook al last had van PMS? ik bedoel, als je dat nooit had, dan ligt het toch anders als dat je er normaal wel last van had.
Snap je het nog?
Ik had bijvoorbeeld nooooooit ergens last van. Niet voordat ik aan de pil was. Ook niet erna (alleen dat ik om de paar maanden ongesteld werd) Maar geen kwaaltjes die jullie beschrijven.
Opeens had ik last van mijn borsten (de welbekende blauwe-plekken-tieten ) En dat was in mijn geval dus het enige waar ik last van had
En een week erna een test gedaan en ik was zwanger
quote:Het kan toch zijn dat het de vorige keer nog niet positief was omdat je hcg gehalte te laag was, maar dat het nu verdubbeld is. Je zou de eerste niet zijn die gewoon er nog een testje tegenaan gooit voor de zekerheid. Daarom zei ik ook dat ik het knap vond.
Op donderdag 12 februari 2004 12:10 schreef Githa het volgende:
brighteyes maar daar heb ik toch niks aandat is nog te vroeg
* LadyS zit zich net opeens af te vragen of al die kwaaltjes niet komen omdat je gestopt bent en de boel ontregeld is of was dat al geopperd?
Githa, jij bent een echte bikkel
quote:Dat vind ik in jou geval dus zo raar.
Op donderdag 12 februari 2004 12:20 schreef Beaker het volgende:
Ik heb ook nog nooit deze kwaaltjes gehad! Kreeg ze pas nadat ik in de fout ben gegaan met die pil die ik was vergeten...........waar duidt dat op vraag je je dan af
* LadyS vindt Beaker maar een raadsel
quote:bij die vorige menstruatie had je geen last van die kwaaltjes?
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef Githa het volgende:
Ladys,
Maar ik ben al is ongi geweest.
Ik heb er in het begin geen last van gehad en de ha denkt dat dat uitgesloten is ...
Maarja, ik sta nergens meer gek van te kijken
ik weet het niet meer , hoor
quote:Een vriendin van mij was binnen 1 a 2 maanden nadat ze gestopt was al zwanger.
Op donderdag 12 februari 2004 12:27 schreef Githa het volgende:
Tja, niet met zoveel woorden maar hij vind het zowiezo niet kunnen als je net gestopt bent met de pil ( vraag me dan af waarom er een morningafther pil is als dat toch niet kan ) maaruh ......Ik moet dus terug komen als mijn nod is geweest omdat hij tot die tijd toch niks kan doen
quote:Ik breek ff in hoor.........wat een redenatie van die huisarts, je kan niet zwanger worden als je net gestopt ben met de pil
Op donderdag 12 februari 2004 12:27 schreef Githa het volgende:
Tja, niet met zoveel woorden maar hij vind het zowiezo niet kunnen als je net gestopt bent met de pil ( vraag me dan af waarom er een morningafther pil is als dat toch niet kan ) maaruh ......Ik moet dus terug komen als mijn nod is geweest omdat hij tot die tijd toch niks kan doen
Maarre, wat een gedoe dames. Githa het kan zijn dat je de vorige keer te vroeg getest heb toch? En hoe lang is die test alweer geleden?
Beaker, nog steeds geen duidelijkheid bij jou? Ik hoop dat je dat snel krijgt, want dit is zo'n onzeker gedoe.
edit: O, je hebt net getest Githa, nog langer onzekerheid.....nu maar duimen voor zondag. Sterkte.
quote:* Beaker is een raadsel
Op donderdag 12 februari 2004 12:23 schreef LadyS het volgende:[..]
Dat vind ik in jou geval dus zo raar.
Of je bent zwanger OF je lichaam is gewoon van slag omdat je 1x de pil bent vergeten.
Want als je door die pil dat hormoon aanmaakt (prolactine ofzo) dan had je daar toch al eerder last van moeten hebben? Want je slikt die pil al een jaar.
* LadyS vindt Beaker maar een raadsel
![]()
Githa!! Test negatief nou zeg...... het beste ff meid!
Beaker weet precies hoe onzeker jij je voelt!
quote:
Op donderdag 12 februari 2004 13:11 schreef Githa het volgende:
dank je wel hoor Beaker
Meis, werkse en pas goed op je zelf!
Zoals jij ook al aan geeft, wil ik best deze klachten hebben maar dan wel als het voor een goed doel is!
Dit is volkomen nutteloos zo
Zou alleen nu wel rustig afwachten (kweet makkelijk gezegd) tot de 15/2 en deze dag duurt niet lang meer en als ik de dames mag geloven direct een clear-blue test halen. Heb er zelf geen ervaring mee maar mag ik de dames geloven heb je met deze toch als 1 van de eerste kans op een + omdat die blijkbaar je hcg vlot oppikt.
Wij komen gewoon vanaf die tijd wel F5-en s'ochtends
quote:Het gaat dan wel om de digitale CB test he
Op donderdag 12 februari 2004 14:03 schreef Rottdog het volgende:
Zou alleen nu wel rustig afwachten (kweet makkelijk gezegd) tot de 15/2 en deze dag duurt niet lang meer en als ik de dames mag geloven direct een clear-blue test halen. Heb er zelf geen ervaring mee maar mag ik de dames geloven heb je met deze toch als 1 van de eerste kans op een + omdat die blijkbaar je hcg vlot oppikt.Wij komen gewoon vanaf die tijd wel F5-en s'ochtends
![]()
quote:En wat willen we hiermee zeggen?
Op donderdag 12 februari 2004 16:55 schreef Renegate het volgende:
quote:De niet-digitale test van CB gebruikt ook plusjes en minnetjes
Op donderdag 12 februari 2004 14:53 schreef piglet het volgende:[..]
Het gaat dan wel om de digitale CB test he
Die is namelijk ook nog eens heel duidelijk (een plusje of een minnetje) en dan heb je minder kans op de is-het-nu-wel-of-niet-een-tweede-streepje frustraties
Al schijn je dat ding dan weer niet uit elkaar te moeten halen als het negatief is. Want dan blijkt dat er soms toch meerdere lijntjes te zien zijn
zo leer je nog es wat van die testenopenbreekpraktijken hihihihi
quote:O, dat wist ik niet. Ik heb nooit een 'gewone' CB test gedaan
Op donderdag 12 februari 2004 19:42 schreef mallemeid het volgende:De niet-digitale test van CB gebruikt ook plusjes en minnetjes
quote:nou die gewone van CB kan ik niet echt slopen hoor....maar misschien omdat ik toch wel weet dat het toch negatief is
Op donderdag 12 februari 2004 19:58 schreef Renegate het volgende:
Jah maar die plusjes en minnetjes bestaan ook uit een extra streepje hahazo leer je nog es wat van die testenopenbreekpraktijken hihihihi
Woensdag heb ik nog voor de uitslag gebeld van de echo van vorige week donderdag, gelukkig is er nix afwijkends te zien (was ik toch best wel een beetje bang voor), maar als mn ongi zo raar blijft doen ga ik toch weer naar de HA. Ik voel me hier niet echt meer prettig bij, ik bloed zowat leeg.
Kan best iets heel simpels op te lossen iets zijn hoor.
Waar hebben ze precies naar gekeken dan?
Kan i.i.g. zeggen dat ik al flink geoefend heb in het zwanger voelen
Ik zei gisteren nog tegen mijn vriend, voorlopig wacht ik nog ff met kinderen want zo leuk voelt zwanger zijn niet
het valt best mee hoor!
Bij alles wat ik doe en maak kom ik uit op nummer 13!
Dat is vast geen goed teken! Of juist wel
Nog plannen voor Valentijnsdag?
Heb overigens de verloskundige nog gebeld, want ik had toch nog wat vraagjes mbt dat hormoon.
Zij is er eigenlijk van overtuigt dat dat het is!
De uitslag kan volgens haar al binnen een week bekend zijn Dat zo mooi zijn, want dan kunnen we eindelijk stappen ondernemen
(medicijnen enzo)
Hopelijk voel ik me dan snel beter
Is er bij jou al wat bekend? Had je nou bij jou ha nog geinformeerd of jij ook zoiets als teveel Prolactine hormoon kan hebben?
Kijk hier is, misschien heb je er wat aan
ff verder zoeken hier heb je niks aan!
Nou laat maar, want ik kan niks duidelijks vinden over dat hormoon!
oeps........
Nou ja, je kan misschien bellen en zeggen dat je ook bekend bent met het Prolactine hormoon en dat dat missschien eventueel jou klachten kunnen zijn. Zeker omdat je een aantal keer een test hebt gedaan en allemaal negatief waren.
Gewoon bellen ter info kan vast geen kwaad Doe ik ook!
Heb daarom vanmorgen de verloskundige nog maar is gebeld, omdat ik me er best "zorgen" om maak!
Nog een tip: Lekker ontspannen en leuke dingen doen
Belachelijk dat je zo afgepoeierd word
Ben ff eten en denk intussen waar je verder misschien nog terecht kan met je vraag!
Donders wat een stom mokkel die assistente!
Het is natuurlijk niet gezegt dat jji het ook hebt, maar puur alleen al dat je iets weet of wijzer word is toch al fijn?!
quote:Nee, ze hebben alleen mn baarmoeder en eierstokken getjekt, verder hebben ze nix gedaan, en moeten we gewoon maar verder met rommelen. Dat ik steeds zoveel bloed verlies lijkt de ha niet zoveel uit te maken ofzo...nouja als het niet overgaat na deze keer dan ga ik er maar weer heen. (Heb dr best een hekel aan om voor elk 'wissewasje' naar de dok te gaan, als hij vind dat er geen verdere onderzoeken gedaan moeten worden, wie ben ik dan om te zeggen dat ik het wél wil?)
Op donderdag 12 februari 2004 22:14 schreef Renegate het volgende:
Uhm malle hebben ze ook nagekeken of je wel een eisprong heb?Kan best iets heel simpels op te lossen iets zijn hoor.
Waar hebben ze precies naar gekeken dan?
Hoe is het met jullie ontwikkelingen verder Renegate?
Vervelende situatie zeg Beaker, dit schiet zo ook niet echt op natuurlijk .
Wat een rotassistente Githa! Dat is echt zo idioot, als doktersassistente moet je wel je patienten serieus nemen, als ze zich zorgen maken dan heeft zij daar toch nix over te zeggen?
quote:ja met mij gaat het goed hoor
Op woensdag 11 februari 2004 23:01 schreef Merisse het volgende:Hoe gaat het inmiddels met jou Martineke? Heb je ook gelezen in het zwangerschap & bevalling topic dat er daar momenteel 3 zwangeren meteen na een miskraam zijn aangeteld? Geeft hoop voor ons.
ik ben alweer aan het knutselen , heb geen idee wanneer ik een ei heb maar goed, knutselen kan altijd he
groetjes martine
Een ha of wat dan ook moet jou probleem gewoon serieus nemen en als ze dat niet doen is dat hun probleem!
wat en rot mens
pfffffffffftttt....wat een stomme
ik ga weer werken, groetjes allemaal
Martine
quote:
Op vrijdag 13 februari 2004 13:13 schreef Beaker het volgende:pfffffffffftttt....wat een stomme
laat dadelijk mijn stoere sterke vent wel bellen want ik kom vast niet verder als zin 2 op het moment .....dames bedankt alweer dat jullie zo lief tegen me zijn en stiekem toch denken *zucht*
Ben erg nieuwschierig hoe ze reageerden!
De afgelopen week voel ik me niet echt toppie. Last van diarree, misselijkheid, ontiegelijke pijn aan mijn borsten (vooral savonds). Ook ben ik gigamoe en val ik elke avond na het eten voor een uurtje in slaap en daarna ga ik om 22.00 uur naar bed en lig daar weer verder te ronken. Als ik niet beter zou weten, dan zou ik denken dat ik zwanger ben maar ja dat kan ik wel op mijn opgeblazen buik schrijven.
Dit weekend voor de zekerheid toch maar even klussen voor kids. Niet geschoten is altijd mis.
Leuk weer is wat van je te horen
Naja.....je hebt het vast allemaal gelezen, ik ben ook niet zwanger, maar maak (waarschijnlijk) het Prolactine hormoon aan die doet je voelen alsof je zwanger bent (melkproductie etc etc.)
Kan ik niks aan doen dat doet je lichaam gewoon, maandag bloed prikken en dan wachten op de uitslag. Als blijkt dat dat het is moet ik naar de gyn. en die zal me onderzoeken en medicijnen voorschrijven!
Uhm....als dat het niet is dan weet ik het ook niet meer
Prettig weekend probeer het morgen eens, wie weet schiet Cupido wel raak
quote:Ikke ben 32 en Slaapvriendje is alweer 40... dus oud genoeg
Op vrijdag 13 februari 2004 15:36 schreef heaven7 het volgende:
Slaapmeisje.. mag ik vragen (en weten) hoe oud jij bent?
quote:Effies hoor, ik ga nu weer terug in de lurkstand
Op vrijdag 13 februari 2004 16:15 schreef piglet het volgende:Slaapmeisje!!!
Leuk dat je er weer bent.
Zou je me (wanneer je je weer een beetje lekkerder in je vel voelt) een keer willen vertellen hoe ze daar bij jou achter gekomen zijn?
Mijn eigen gyn geeft me daar geen duidelijkheid over en wil het verder onderzoeken maar weet niet wat me te wachten staat..
slaapmeisje wat jammer dat je ziekjes bent zeg en indd niet geschoten is altijd mis
(klusze)
voor de dames onder ons die (helaas) een miskraam hebben gehad hoelang duurde het bij jullie gemiddeld na een miskraam dat je weer ongesteld werd?
ik vind het zo irritant dat ik niet precies kan rekenen when ik nou een ei heb niet dat vaak klussen nu zo irri is hoor
maar toch..
tnx groet martine
Na de tweede miskraam ben ik dus niet meer ongi geweest maar raakte er direct na zwanger
(19 nov miskraam, nu 11 wkn zwanger.)
Als je dat terug zou rekenen, zou de 1e dag laatste ongi plaatsgevonden hebben op 29 nov, maar die menstruatie is dus uitgebleven, wel kennelijk een eisprong gehad begin dec. Rond kerst had ik zelf verwacht weer ongi te worden (immers van 19 nov naar kerst had in mijn ogen een nette cyclus geweest) en was dus zwanger.
quote:Het pco-syndroom veroorzaakt dat je wel een eitje hebt, maar dat hij niet springt...je krijgt dus op een echo in je eierstokken een ketting van oude eitjes te zien. Klachten kunnen varieren van: acne, niet of zeer onregelmatig menstrueren, extreme baardgroei, een schommelende bloedsuikerspiegel, dat soort dingen. Een gyn kan het zien op een echo, maar ook een bloedonderzoek kan duidelijkheid geven (ze kijken dan naar de aanwezigheid van een bepaald hormoon geloof ik).
Op vrijdag 13 februari 2004 19:40 schreef Renegate het volgende:
Slaapmeisje?
Ik heb dit forum eens vanaf het begin gelezen en daarin las ik dat je pco syndroom heb?Zou je me (wanneer je je weer een beetje lekkerder in je vel voelt) een keer willen vertellen hoe ze daar bij jou achter gekomen zijn?
Mijn eigen gyn geeft me daar geen duidelijkheid over en wil het verder onderzoeken maar weet niet wat me te wachten staat..
quote:Klopt er is een bepaald hormoon dat zorgt voor de eisprong.
Op zaterdag 14 februari 2004 11:48 schreef Catootje het volgende:[..]
Een gyn kan het zien op een echo, maar ook een bloedonderzoek kan duidelijkheid geven (ze kijken dan naar de aanwezigheid van een bepaald hormoon geloof ik).
En inderdaad een hele kralenkrams in me eierstikken, en hij zi me da voor 99% hij er zeker van was dat ik pco had..
Bloed afgetapt, en zijn assistent belt twee weken later op dat in het bloed geen afwijkingen waren en dat er niets aan de hand is...En dat ze verder niet voor me konden doen.
Maar toen ik naar de huiarts ging (2 maanden daarna) voor een andere gynacoloog.. Vroeg ze me waarom en liet een brief zien van die andere arts waarin staat dat het vermoeden van pco norg steeds aanwezig is en dat verdere evaluatie volgt..
Wat Catootje zegt over de symptomen klopt. Ik heb zelf ontzettend last van acne en heb sinds ik gestopt ben met de pil, naast gebruikelijke puistjes enzo ook hele ontstekingen (clusters van puistjes vaak) op mijn gezicht, in mijn nek, op mijn borst, armen en rug zitten. Ik loop er dus al een jaar bij als een puber. Verder heb ik last van bloedsuiker schommelingen, heel veel last van PMS met alle leuke gevolgen van dien. Zoals twee weken per maand pijn in mijn borsten, buik, rug, emotioneel flexibel, opgezette buik waardoor ik aan het eind van de maand twee broekmaten groter nodig heb etc.
Ikzelf heb niet zoveel bijklachten alleen het stukje overgewicht sind sik gestopt ben met de pil en ik er ook met geen mogenlijkheid af krijg..
Maar als je pco heb dan moet je dat toch zien in je bloed??
Alleen ik ben drie dagen nadat hij bloed prikte ongi geworden, dus kan het zijn dat dat een vertekend beeld gegeven heeft?
heb voor de gelegenheid m'n plaatje aangepast wie weet blijft ie der door weg
Ik ga voor je duimen meid!!!!
quote:tnx knorretje
Op zaterdag 14 februari 2004 11:31 schreef Knorretje het volgende:
ik heb bij de eerste miskraam na te veel bloedverlies een spoedcurretage gehad en toen begon de ellende voor mij pas echt, ik hed toen nog heel lang gevloeid en ben toen nooit meer terug gegaan naar de regelmaat die ik had, ik werd twee keer in de maand ongesteld (nou ja 1 keer ongi en 1 tussentijdse bloeding).Na de tweede miskraam ben ik dus niet meer ongi geweest maar raakte er direct na zwanger
(19 nov miskraam, nu 11 wkn zwanger.)
Als je dat terug zou rekenen, zou de 1e dag laatste ongi plaatsgevonden hebben op 29 nov, maar die menstruatie is dus uitgebleven, wel kennelijk een eisprong gehad begin dec. Rond kerst had ik zelf verwacht weer ongi te worden (immers van 19 nov naar kerst had in mijn ogen een nette cyclus geweest) en was dus zwanger.
quote:wel fijn mallemeid dat er niks aan de hand is met je eierstokken enzo
Op vrijdag 13 februari 2004 12:51 schreef mallemeid het volgende:[..]
Nee, ze hebben alleen mn baarmoeder en eierstokken getjekt, verder hebben ze nix gedaan, en moeten we gewoon maar verder met rommelen. Dat ik steeds zoveel bloed verlies lijkt de ha niet zoveel uit te maken ofzo...nouja als het niet overgaat na deze keer dan ga ik er maar weer heen. (Heb dr best een hekel aan om voor elk 'wissewasje' naar de dok te gaan, als hij vind dat er geen verdere onderzoeken gedaan moeten worden, wie ben ik dan om te zeggen dat ik het wél wil?)
sorry hoor, ben even alles aan het bijwerken
weet je wat wel een voordeel is (nah ja voordeel ) nu na de miskraam heb ik nog helemaal geen idee wanneer ik weer ongesteld moet worden, kan ik er ook niet zo erg mee bezig zijn
ik ga maar uit van me "slijmgedoe" dat er evt een ei bij zou kunnen zitten, of op komst is
merk het over een tijdje wel of ik goed zat of niet (of raak geschoten of niet)
groetjes martineke
[Dit bericht is gewijzigd door Githa op 15-02-2004 22:03]
Heb geen nagel meer over hier!!!
sorry renegate durf het risico niet aan dat het weer negatief is en ik me vervolgens af moet vragen of ik niet te vroeg was .... ga woensdag testen en niet eerder
wat ben ik gemeen voor jullie he .....en voor mezelf
maar durf niet zo goed te hopen hoor
en Githa ik kan daar normaal niet tegen dat ik het niet weet maar ik heb weinig keus
enige wat wel moeilijk is, is nu het afwachten when ik weer ongesteld word of niet
das pas errugggg
je moes es wetuh hoe graag ik weer zwanger wil zijn, elke dag duurt te lang maar ja, life sux sometimes.
grtz
quote:Know what you mean Martineke! Ik wil ook weer. Maar heb ook een dubbel gevoel: aan de ene kant ben ik als de dood om weer zwanger te raken (stel dat het weer mis gaat) maar ik nog veel banger dat ik niet meer zwanger raak. Heb jij dat ook? Hoe lang waren jullie eigenlijk bezig? Wij 9 maanden.
Op zondag 15 februari 2004 23:02 schreef Martineke het volgende:
je moes es wetuh hoe graag ik weer zwanger wil zijn, elke dag duurt te langmaar ja, life sux sometimes.
grtz
Ik ben nu gelukkig na ruim een week gestopt met bloeden en daar ben ik wel heel opgelucht over. Schone lei gevoel. Ook van het verdriet beginnen de scherpste randjes al een beetje af te gaan. Maar ik ben wel nog steeds heel erg met zwangerschap bezig. Eerst zat ik mezelf daar een beetje over op mijn kop te geven maar nu heb ik zoiets van waarom zou ik dat forceren. Kennelijk heb ik dat nodig en is het mijn manier van verwerken. Dus ik lees, surf, klets en kijk alles over miskramen, zwangerschappen en babies.
O ja en even de lulligste opmerking m.b.t. mijn miskraam: "goh ja, we vonden al dat jullie het al zo vroeg vertelden" net of dat er iets mee te maken heeft.......... gaan ze je nog een schuldgevoel aanpraten ook
Githa, lekker testen op je eigen tijd hoor! We gaan duimen voor je!
Merisse jeetje hebben mensen dat echt tegen je gezegt? Laat ze lekker lullen hey, steun maar op de mensen waar je wel wat aan heb meid! Verwerkt je verlies in je eigen tijd, en op je eigen manier daar heeft niemand iets over te zeggen.
Veel sterkte!!
Ik ga helemaal duimen dat je ongi alsnog wel gaat blijven hoor...
En inderdaad als je verder geen last meer gaat krijgen, maar als ik het me goed herinner is dit voor jou maand een toch?
Dus kan best zijn dat de verschijnselen die je nu voelt gewoon bij je ongi pakket horen..
Maar blijf stiekum duimen van niet hahaha
Ben vanmorgen bloed wezen prikken en kan vrijdag al bellen voor de uitslag!
Up-date: Zaterdagmorgen werd ik wakker met hoofdpijn en een zere buik
ff lekker douchen enz. ga ik naar de wc heb ik wat bruine afscheiding! Ik denk YES het is weer oke allemaal
Nou niet dus, dat was het enige de rest bleef weg
Niks ongi dus!
Ik dacht nog zo, ben nu met de pil gestopt blablabla.....maar nee het was vals alarm
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |