abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:39:20 #101
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_22516591
Zo, gisterochtend weer iets beter geworden, maar ik moet nog wel oefenen met de bal via de achtermuur nog goed goed tegen de andere muur te krijgen , want dat is me nog maar 1x gelukt.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  Moderator zaterdag 9 oktober 2004 @ 19:50:07 #102
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22516790
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 19:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, gisterochtend weer iets beter geworden, maar ik moet nog wel oefenen met de bal via de achtermuur nog goed goed tegen de andere muur te krijgen , want dat is me nog maar 1x gelukt.
Rustig omhoog slaan. Hard kan ook wel, maar lukt niet altijd, plus de controle is dan een stuk minder. Probeer het een paar keer.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 21 oktober 2004 @ 21:21:08 #103
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22780639
Ik zit even er aan te denken om mijn racket opnieuw te laten bespannen. Het frame als het ware is in zeer goede kwaliteit en kan nog wel een tijdje mee. De snaren daar en tegen liggen meer niet op zijn plek dan wel.
Nu is de makkelijkste manier bij ons op de vereniging om je racket achter te laten en dan zal een bespanningsservice je racket gaan bespannen. Nu moet ik op een formulier zaken zoals kilo's of lb's gaan aangeven over ik denk de kracht van de bespanning. Maar ik zou echt niet weten wat normale waarden zijn. Kan iemand mij daar wat meer over vertellen?
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  Moderator donderdag 21 oktober 2004 @ 23:50:16 #104
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22784652
Bij ons kun je altijd normaal invullen. Dan weet de bespanner als het goed is genoeg.

Ik zelf laat hem altijd iets zwaarder bespannen. De snaren staan dan iets strakker, waardoor je harder kan slaan. Dat is meer mijn speltype. Nadeel is dat de bespanning er sneller uitknalt. Hou je meer van het rustige spel, kun je ervoor kiezen lichter te bespannen. De bespanning gaat dan ook iets langer mee als het goed is.

Maar als je alleen met vrienden speelt, zou ik me hier nog niet mee bezig houden en normaal invullen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 09:05:05 #105
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22789910
quote:
Op donderdag 21 oktober 2004 23:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij ons kun je altijd normaal invullen. Dan weet de bespanner als het goed is genoeg.

Ik zelf laat hem altijd iets zwaarder bespannen. De snaren staan dan iets strakker, waardoor je harder kan slaan. Dat is meer mijn speltype. Nadeel is dat de bespanning er sneller uitknalt. Hou je meer van het rustige spel, kun je ervoor kiezen lichter te bespannen. De bespanning gaat dan ook iets langer mee als het goed is.

Maar als je alleen met vrienden speelt, zou ik me hier nog niet mee bezig houden en normaal invullen.
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?
  Moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:48:25 #106
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22793365
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 09:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?
Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).
Als ik jou was, zou ik gewoon voor normaal gaan. Het rechtleggen is niet zo erg en heeft als voordeel dat je je daarop kunt focussen na een slechte rally. Herpakken van concentratie en zo.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 12:56:05 #107
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22793519
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:48 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).
Als ik jou was, zou ik gewoon voor normaal gaan. Het rechtleggen is niet zo erg en heeft als voordeel dat je je daarop kunt focussen na een slechte rally. Herpakken van concentratie en zo.
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.
Maar dat is een tik van mijn tafeltennis-loopbaan. Daar was elke stofje op je rubber reden voor het wegspringen van een balletje, dus na elke vage bal controleer je je rubber, maar ja leg dat maar eens uit aan vrienden die je elke keer zien kijken..
  Moderator vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:00:15 #108
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22793609
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 12:56 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.
Maar dat is een tik van mijn tafeltennis-loopbaan. Daar was elke stofje op je rubber reden voor het wegspringen van een balletje, dus na elke vage bal controleer je je rubber, maar ja leg dat maar eens uit aan vrienden die je elke keer zien kijken..
Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:03:49 #109
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_22793694
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2004 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.
Ik blijf winnen, dus daar maak ik me niet zo druk om..
  vrijdag 22 oktober 2004 @ 13:28:03 #110
11923 I.R.Baboon
pi_22794185
Zo, vandaag voor het eerst gewonnen (3-1) waarbij de laatste game 15-0 werd (ja, we spelen tot de 15). Dat kwam wel grotendeels door mijn service, maar goed, toch ben ik tevreden.
  vrijdag 29 oktober 2004 @ 16:54:25 #111
11923 I.R.Baboon
pi_22936896
Whee, vandaag 4-0 gewonnen, en vanaf komende week ga ik 2x per week spelen.

Jaja, * I.R.Baboon is fanatiek.
  Moderator vrijdag 29 oktober 2004 @ 17:04:01 #112
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_22937113
Vanavond de altijd lastige thuiswedstrijd tegen ASRC. Zij hebben al twee punten uit twee wedstrijden, waar wij nog op 0 staan. En dat uit de mogelijke 10 punten.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23005062
Mijn vaste squash-maatje laat het steeds afweten waardoor ik nu steeds tegen mensen speel die onder mijn niveau spelen, de lol gaat er wel een beetje af dan
  zaterdag 6 november 2004 @ 15:28:58 #114
11923 I.R.Baboon
pi_23121000
Zo, ik vind mezelf echt heel goed, en vanaf volgende week ga ik over naar een geel balletje. Waar moet ik dan extra rekening mee houden, of maakt het niet zo veel uit?
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:08:29 #115
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_23123075
Vandaag verloren
Maar had krampen in mijn rechterarm, en deze is vrij cruciaal. Verder hebben we wel wat prachtige rallys gespeeld, erg fijn.

btw, Het verschil vind ik vrij groot tussen geel en rood. Je moet vooral veel meer bewegen. Na een uitstapje bij geel, blijf ik toch bij rood voorlopig.
  zaterdag 6 november 2004 @ 17:17:00 #116
11923 I.R.Baboon
pi_23123290
NOG meer bewegen... Ik vind nu elke wedstrijd al een enorme aanslag op mijn alles. Maar goed, ik laat mijn squashpartner nu veel meer bewegen dan vice versa, dus het zou wel eerlijk zijn.
pi_23130883
Sow na 1,5 maand hier niks meer getikt, toch maar weer even doen.

Vandaag en morgen zijn de clubkampioenschappen bij onze vereniging.
www.squash-hillegom.nl (werkt niet goed in Mozilla/Firefox)
Vandaag heb ik zo een beetje als enige 4 wedstrijden gespeeld. 3x bestOf5 en 1x BestOf3.
Maar kolere mijn niveau is nog steeds een heel stuk lager als diegene die mee doen.
Ik heb maar 1 van de 4 wedstrijden gewonnen. En dat was van een oudere man die ook bij mij op de clubladder staat.
Was wel erg leuke wedstrijd hoop publiek die ging kijken bij de game
Toch wel raar als mensen naar je gaan kijken als je speelt. En als je een slecht punt dat je opeens je naam hoort roepen.

Morgen moet ik tegen andere verliezers, ik verwacht er niet veel van want ik ben bij de andere nog steeds een beginner.

Er deed wel een ventje van 17 mee. Hij ging spelen tegen een best goed gozer en verloor wel. Maar hij speelde echt mega goed. Veel volk stond opeens bij hem te kijken alsof het een finale was.
Na 3-0 verloren kwamen ze van de baan af. Toen vroegen ze hoelang die al speelde.... 3 weken....

Er doen trouwens 64mannen mee en een 30tal vrouwen
Loopt aardig wat leuks rond

Dus morgen wakker worden met spierpijn en dan om 11:40 een nieuwe wedstrijd spelen.
  Moderator zaterdag 6 november 2004 @ 23:44:07 #118
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23132352
veel succes morgen bij jullie clubkampioenschappen

onze competitieresultaten zijn nog steeds dramatisch
1 punt van de mogelijke 15

maar ik ben op de weg terug qua niveau
gisteren tegen een A-speler gespeeld en zowaar wat leuke rally's weten te winnen
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23152907
Sow de clubcampioenschappen zijn over en ik ben niet eens laatste bij de heren geworden, wel enerlaatste maar dat maakt niet uit. Ik was op nog een jongen na de enige die als beginner mee deed bij de heren.

Maar om 18:00 waren de heren finales. En OMG wat waren die spannend. na een 10minuten stond het pas 2-0.
Dat was ook meteen het grootste verschil kwa punten. De vloer moest zelfs keer schoongemaakt worden omdat er bloed lag. Een had een klein wondje aan zijn vinger dat was open gegaan en dat was dus op de grond gekomen. Maar even later zat het dus ook op de muur
Hele leuke wedstrijd was het. De kampioen is een 19jarige jongen.
De nummer 2 staat volgens mij nummer 34 op de Nederlandse ranglijst.
  Moderator maandag 8 november 2004 @ 18:26:12 #120
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23171246
Morgen speelt de nummer 4 van de wereldranglijst een competitieduel tegen mijn club (Squash Beverwijk). Hij heeft het afgelopen weekend de British Open (voor squash qua belang vergelijkbaar met Wimbledon voor tennis) gewonnen.

Zal eens kijken of ik morgen naar Beverwijk af kan reizen.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_23171761
hebben jullie ook altijd teveel fanatisme, ik ren bijvoorbeeld veel te ver door waardoor ik geregeld tegen de muur aanknal. Zolang ik de bal maar raak vind ik het nog niet eens erg ook
pi_23205444
De muren raak ik steeds minder. Komt omdat ik steeds meer naar de T toe ga en verder uitstap.
  woensdag 17 november 2004 @ 00:02:56 #123
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23367238
Ik ben nu sinds een paar weekjes voor de fun bezig, zo'n 2 daagjes in de week. Leuk spelletje hoor
Ik ben er alleen nog vrij slecht in, vooral mn backhand is belabberd en echt frustrerend... Over de spierpijn nog mar te zwijgen Iemand tips trouwens voor de service... kan deze het beste bovenhands of maakt dat niet zo uit?
  Moderator woensdag 17 november 2004 @ 17:27:32 #124
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_23381628
Ik wissel de service altijd af. Lobje, hard, zacht, onderhands, bovenhands, forehand, backhand, etc. Tijdens het spelen kom je er dan achter welke service je tegenstander het minste ligt en die speel je dan wat vaker. Uiteraard ook niet de hele tijd.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 18 november 2004 @ 15:32:43 #125
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_23402951
quote:
Op woensdag 17 november 2004 17:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik wissel de service altijd af. Lobje, hard, zacht, onderhands, bovenhands, forehand, backhand, etc. Tijdens het spelen kom je er dan achter welke service je tegenstander het minste ligt en die speel je dan wat vaker. Uiteraard ook niet de hele tijd.
Hmm, oke thanks voor je tip. Ik zal het vanmiddag meteen uitproberen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')