Rustig omhoog slaan. Hard kan ook wel, maar lukt niet altijd, plus de controle is dan een stuk minder. Probeer het een paar keer.quote:Op zaterdag 9 oktober 2004 19:39 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo, gisterochtend weer iets beter geworden, maar ik moet nog wel oefenen met de bal via de achtermuur nog goed goed tegen de andere muur te krijgen , want dat is me nog maar 1x gelukt.
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?quote:Op donderdag 21 oktober 2004 23:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Bij ons kun je altijd normaal invullen. Dan weet de bespanner als het goed is genoeg.
Ik zelf laat hem altijd iets zwaarder bespannen. De snaren staan dan iets strakker, waardoor je harder kan slaan. Dat is meer mijn speltype. Nadeel is dat de bespanning er sneller uitknalt. Hou je meer van het rustige spel, kun je ervoor kiezen lichter te bespannen. De bespanning gaat dan ook iets langer mee als het goed is.
Maar als je alleen met vrienden speelt, zou ik me hier nog niet mee bezig houden en normaal invullen.
Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 09:05 schreef WaSTeiL het volgende:
Okay.. normaal is dan een optie. Ik heb nu alleen het probleem met mijn bespanning dat ik mijn snaren constant moet rechtleggen (had ik vlak na aankoop ook al). Door hem strakker te spannen ben je dat ook kwijt dan?
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:48 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Met strakker heb je dat iets minder, maar het gebeurt nog steeds. Waarschijnlijk sla je met slize-effect. Daardoor verschuiven de snaren bij balcontact. Doe je dat met een strakkere bespanning slijten de snaren ook sneller (snaren snijden dan in elkaar).
Als ik jou was, zou ik gewoon voor normaal gaan. Het rechtleggen is niet zo erg en heeft als voordeel dat je je daarop kunt focussen na een slechte rally. Herpakken van concentratie en zo.
Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 12:56 schreef WaSTeiL het volgende:
Ik krijg al commentaar dat ik na elke foute bal mijn snaren goed ga leggen of ga controleren.![]()
Maar dat is een tik van mijn tafeltennis-loopbaan. Daar was elke stofje op je rubber reden voor het wegspringen van een balletje, dus na elke vage bal controleer je je rubber, maar ja leg dat maar eens uit aan vrienden die je elke keer zien kijken..![]()
Ik blijf winnen, dus daar maak ik me niet zo druk om..quote:Op vrijdag 22 oktober 2004 13:00 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Niets van aantrekken. Ze proberen je uit je concentratie te halen. Stug blijven volhouden dus.
Hmm, oke thanks voor je tip. Ik zal het vanmiddag meteen uitproberenquote:Op woensdag 17 november 2004 17:27 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik wissel de service altijd af. Lobje, hard, zacht, onderhands, bovenhands, forehand, backhand, etc. Tijdens het spelen kom je er dan achter welke service je tegenstander het minste ligt en die speel je dan wat vaker. Uiteraard ook niet de hele tijd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |