De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.quote:Op donderdag 25 maart 2004 16:58 schreef chibibo het volgende:
Ik mag vanavond weer. Zal waarschijnlijk wel weer verliezen.
Zijn er nog andere mensen die in Nijmegen squashen?
Dat klopt. Vooral bij het sportcentrum van de KUN is het vechten om een baan.quote:Op donderdag 25 maart 2004 17:23 schreef UIO_AMS het volgende:
De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat er wel meer mensen in Nijmegen squashen
je hebt in ieder geval les één: altijd naar de bal kijken, geleerdquote:Op zaterdag 27 maart 2004 02:42 schreef Brett-Anderson het volgende:
-knip-
Niemand?quote:Op woensdag 7 april 2004 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Weet iemand of er binnenkort een leuk toernooi is ergens in Europa?
Wil met een groepje vrienden naar een buitenlands toernooi gaan, bijvoorbeeld in Ierland.
Het hoeft geen bondstoernooi te zijn (liever niet zelfs) als het maar een redelijk groot deelnemersveld heeft en alle categorieën.
Heeft iemand daar ervaring mee / ideeën over / tips om dit aan te pakken?
Welk net?quote:Op maandag 26 april 2004 20:44 schreef tukkeronline het volgende:
Ook ff een vraagje: als de bal op de rode lijn van het net komt, is ie dan uit of in? Wij spelen iig altijd door als dit gebeurt.
quote:Op dinsdag 27 april 2004 12:24 schreef placebeau het volgende:
ah cool, een heus squash topic
heb al een aantal weken een abonnement en het vlot telkens maar beter
maar ik had nog een vraagje, wat zijn de precieze regels als het balletje tegen een speler vliegt.
En wat als je in de weg staat van de medespeler? Wij spelen nu gewoon dat punt opnieuw.
en heeft er iemand nog wat tips om de backhand te verbeteren, want dat vlot niet echt
Backhand verbeteren: houd het blad van je racket al op hoofdhoogte als je naar de bal loopt en wijs met je vrije hand naar de bal (tot je slaat natuurlijk) zoals ze bij tennis bij het smashen doen. Dan sta je meer in balans.quote:Op donderdag 4 maart 2004 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:
3. Als jij hem raakt en hij staat tussen jou en de voormuur, hindert hij. Je had niet eens hoeven slaan! Punt/service voor jou. Tenzij de bal nooit van z'n levensdagen de voormuur zou hebben bereikt. Daarnaast moet je tegenstander jou alle mogelijke ruimte geven om de bal te kunnen halen. En vice versa natuurlijk. Zo niet een let. Het verschil tussen lets en strokes gaat nog veel verder, maar voor een beginnende speler is dit voldoende om te weten.
setstanden? is veel interessanter dan eindstand,en dat je lekker gespeeld hebt....quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:net verloren met 4 - 3
maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.
en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
1. Jammer, volgende keer beter!quote:Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:net verloren met 4 - 3
maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.
en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.quote:Op woensdag 28 april 2004 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
2.Waar sla je de bal dan heen? Hij komt van de voormuur en moet weer naar de voormuur. Alleen als je noodgedwongen via de achterwand/glaswand moet slaan, sla je achteruit. In de bijzonder vreemde situatie dat je dan je tegenstander raakt, lijkt mij een let op z'n plaats.
Ah, in dat geval is het punt/service voor jou. Hij moet jou de ruimte laten om te kunnen slaan.quote:Op woensdag 28 april 2004 10:22 schreef placebeau het volgende:
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.
Ah, laat maar, is ook bijna niet mogelijk, tenzij we heel erg klungelig bezig zijn
Daar heb ik nog niet vaak van gehoord, last van je elleboog. Het lijkt me, dat je slag niet goed is, maar praat eens met een squashleraar en laat je slag aan hem zien, want zo kan ik je niet echt helpen. Sorry.quote:Op dinsdag 11 mei 2004 18:25 schreef Blapiet het volgende:
Ik krijg vaak last van m'n elleboog bij het squashen, kan dit komen door te ver doorslaan of verkeerd aannemen van de bal?
Pijnlijkquote:Op dinsdag 11 mei 2004 21:18 schreef placebeau het volgende:
en vorige week maar dat kwam doordat ik in de baan van de bal ging staan
Vragen kunnen natuurlijk ookquote:Op donderdag 19 augustus 2004 11:23 schreef placebeau het volgende:
of vragen?
goed dat je dit schopt, zeg ik heb de indruk dat er iets is met mijn raket. Kun je die draden weer opspannen of is dat niet nodig/mogelijk. De snaren zitten nogal los. Ik had nochtans een redelijk dure gekocht.
Wel met extra grip om het handvat vanwege mijn grote handen.quote:154 g
Graphite +Titanium
head heavy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |