abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17963012
Ik mag vanavond weer. Zal waarschijnlijk wel weer verliezen.

Zijn er nog andere mensen die in Nijmegen squashen?
  Moderator donderdag 25 maart 2004 @ 17:23:00 #52
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_17963605
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 16:58 schreef chibibo het volgende:
Ik mag vanavond weer. Zal waarschijnlijk wel weer verliezen.

Zijn er nog andere mensen die in Nijmegen squashen?
De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat er wel meer mensen in Nijmegen squashen
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_17964730
quote:
Op donderdag 25 maart 2004 17:23 schreef UIO_AMS het volgende:
De heer Hidden_Horror speelt in Enschede. Iets dichterbij heb ik niet gevonden.
Maar ik heb sterk het vermoeden dat er wel meer mensen in Nijmegen squashen
Dat klopt. Vooral bij het sportcentrum van de KUN is het vechten om een baan.
  zaterdag 27 maart 2004 @ 02:42:54 #54
61345 Brett-Anderson
ACCOUNT DISABLED
pi_17997205
Ha Dennis , (naamgenoot).
Nee hoor ik schrijf geen werkstuk, ik ben er echt heel benieuwd naar. Ik heb zelf een lievelingsballetje waar helemaal niks op staat, heb ik van kennisen over genomen. Je moet hem echt enorm hard slaan om hem voor de rode streep binnen te krijgen. En dat noemen ze dan nog wel de beginnersbal? Ik had er wel een zooitje met dubbelgeel, die heb ik alleen geruild met maten tegen andere spullen, omdat die balletjes ineens een flink stuk duurder zijn geworden? 3.85 voor een setje?
Toen ik wilde beginnen met squashen, keek ik nog even bij de afdankertjes en daar zag die oude rackets liggen. Ik vond het niet echt overeenkomen met de druppelrackets die iedereen nu gebruikt en ik merkte ook meteen dat er gelachen wordt als je met zo'n racket komt opdagen.
Ik ben nog net ietsje jonger dan jij en ik ben geregeld uitgedaagd door studenten die allerlei gemene truukjes inhuis hadden zodat ik snel verloor en kon tracteren op drankjes in de kantine. Ik laat me nu niet meer zo snel uitdagen, maar iets leuks dat ik je nog kan vertellen is dat je bij ons een extra studiepunt verdienen als je een docent kunt verslaan met squash. Hij is de secretaris van een sportvereninging, Victoria mocht je het willen opzoeken. Een studiegenoot van me heeft het een keer geprobeerd, maar zijn beste score was 3-9, na heel wat partijtjes. En dan zegt die docent er nog wel bij," ik ben nog maar de secretaris, wil je nog weten hoe goed de voorzitter is "
Bij diezelfde docent kunnen we overigens nog dubbele studiepunten in ontvangst nemen als we meedoen aan de maraton. Dat is een maal per jaar, dus over die kans moet je echt goed nadenken .
Ik heb niet zo vaak gewonnen, afgelopen maand nog wel toevallig van een student, toevallig dat ie de partij aan mij gaf, nadat ik zijn smash keihard op mijn rechteroog kreeg.
Goed, morgenochtend weer squashen. CYA.
The feasibility of an idea is inversely proportional to its initial apparent plausibility. .
  Moderator woensdag 31 maart 2004 @ 15:53:50 #55
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18085571
quote:
Op zaterdag 27 maart 2004 02:42 schreef Brett-Anderson het volgende:
-knip-
je hebt in ieder geval les één: altijd naar de bal kijken, geleerd
nu nog les twee: zorgen dat je niet in de baan van de bal staat

studiepunten door je leraar te verslaan? welke opleidingsinsituut is dat?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator woensdag 7 april 2004 @ 14:08:18 #56
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18245685
Weet iemand of er binnenkort een leuk toernooi is ergens in Europa?
Wil met een groepje vrienden naar een buitenlands toernooi gaan, bijvoorbeeld in Ierland.

Het hoeft geen bondstoernooi te zijn (liever niet zelfs) als het maar een redelijk groot deelnemersveld heeft en alle categorieën.

Heeft iemand daar ervaring mee / ideeën over / tips om dit aan te pakken?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Moderator maandag 26 april 2004 @ 17:05:37 #57
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18697685
quote:
Op woensdag 7 april 2004 14:08 schreef UIO_AMS het volgende:
Weet iemand of er binnenkort een leuk toernooi is ergens in Europa?
Wil met een groepje vrienden naar een buitenlands toernooi gaan, bijvoorbeeld in Ierland.

Het hoeft geen bondstoernooi te zijn (liever niet zelfs) als het maar een redelijk groot deelnemersveld heeft en alle categorieën.

Heeft iemand daar ervaring mee / ideeën over / tips om dit aan te pakken?
Niemand?
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_18703850
Ook ff een vraagje: als de bal op de rode lijn van het net komt, is ie dan uit of in? Wij spelen iig altijd door als dit gebeurt.
  Moderator dinsdag 27 april 2004 @ 09:34:54 #59
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18713180
quote:
Op maandag 26 april 2004 20:44 schreef tukkeronline het volgende:
Ook ff een vraagje: als de bal op de rode lijn van het net komt, is ie dan uit of in? Wij spelen iig altijd door als dit gebeurt.
Welk net?

Lijn is trouwens uit bij squash!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 april 2004 @ 12:24:58 #60
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18717163
ah cool, een heus squash topic
heb al een aantal weken een abonnement en het vlot telkens maar beter

maar ik had nog een vraagje, wat zijn de precieze regels als het balletje tegen een speler vliegt.
En wat als je in de weg staat van de medespeler? Wij spelen nu gewoon dat punt opnieuw.

en heeft er iemand nog wat tips om de backhand te verbeteren, want dat vlot niet echt
  Moderator dinsdag 27 april 2004 @ 12:40:21 #61
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18717468
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 12:24 schreef placebeau het volgende:
ah cool, een heus squash topic
heb al een aantal weken een abonnement en het vlot telkens maar beter

maar ik had nog een vraagje, wat zijn de precieze regels als het balletje tegen een speler vliegt.
En wat als je in de weg staat van de medespeler? Wij spelen nu gewoon dat punt opnieuw.

en heeft er iemand nog wat tips om de backhand te verbeteren, want dat vlot niet echt
quote:
Op donderdag 4 maart 2004 15:00 schreef UIO_AMS het volgende:
3. Als jij hem raakt en hij staat tussen jou en de voormuur, hindert hij. Je had niet eens hoeven slaan! Punt/service voor jou. Tenzij de bal nooit van z'n levensdagen de voormuur zou hebben bereikt. Daarnaast moet je tegenstander jou alle mogelijke ruimte geven om de bal te kunnen halen. En vice versa natuurlijk. Zo niet een let. Het verschil tussen lets en strokes gaat nog veel verder, maar voor een beginnende speler is dit voldoende om te weten.
Backhand verbeteren: houd het blad van je racket al op hoofdhoogte als je naar de bal loopt en wijs met je vrije hand naar de bal (tot je slaat natuurlijk) zoals ze bij tennis bij het smashen doen. Dan sta je meer in balans.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 27 april 2004 @ 18:26:22 #62
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18726201
net verloren met 4 - 3

maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.

en wat betekent een let, gewoon opnieuw?
  dinsdag 27 april 2004 @ 22:10:46 #63
49801 WittE_ReuS
Same Shit Different Day
pi_18731909
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:
net verloren met 4 - 3

maar vind die regel 3 nogal vaag. De tegenspeler kan toch ook achter je staan en de bal per ongeluk raken. Dan heeft ie ook je spel gehinderd.

setstanden? is veel interessanter dan eindstand,en dat je lekker gespeeld hebt....
EveN IF I WalkeD ThrougH ThE ValleY OF ThE ShadoW OF DeatH I FeaR NO EviL
  Moderator woensdag 28 april 2004 @ 09:40:28 #64
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18738351
quote:
Op dinsdag 27 april 2004 18:26 schreef placebeau het volgende:
net verloren met 4 - 3

1. Jammer, volgende keer beter!
2. Waar sla je de bal dan heen? Hij komt van de voormuur en moet weer naar de voormuur. Alleen als je noodgedwongen via de achterwand/glaswand moet slaan, sla je achteruit. In de bijzonder vreemde situatie dat je dan je tegenstander raakt, lijkt mij een let op z'n plaats.
3. Bij een let wordt het punt overgespeeld.

Als je net begint met squash kan je beter niet al te veel over lets en strokes discussiëren. Zorg gewoon dat je elkaar de ruimte geeft!
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 28 april 2004 @ 10:22:58 #65
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_18739057
quote:
Op woensdag 28 april 2004 09:40 schreef UIO_AMS het volgende:
2. Waar sla je de bal dan heen? Hij komt van de voormuur en moet weer naar de voormuur. Alleen als je noodgedwongen via de achterwand/glaswand moet slaan, sla je achteruit. In de bijzonder vreemde situatie dat je dan je tegenstander raakt, lijkt mij een let op z'n plaats.
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.
Ah, laat maar, is ook bijna niet mogelijk, tenzij we heel erg klungelig bezig zijn
  Moderator woensdag 28 april 2004 @ 10:52:30 #66
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_18739679
quote:
Op woensdag 28 april 2004 10:22 schreef placebeau het volgende:
ik had het erover dat hij de bal per ongeluk raakte voor je zelf kon slaan. is waarschijnlijk een fout, dacht ik.
Ah, laat maar, is ook bijna niet mogelijk, tenzij we heel erg klungelig bezig zijn
Ah, in dat geval is het punt/service voor jou. Hij moet jou de ruimte laten om te kunnen slaan.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_19052020
Ik krijg vaak last van m'n elleboog bij het squashen, kan dit komen door te ver doorslaan of verkeerd aannemen van de bal?
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 20:53:05 #68
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_19055437
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 18:25 schreef Blapiet het volgende:
Ik krijg vaak last van m'n elleboog bij het squashen, kan dit komen door te ver doorslaan of verkeerd aannemen van de bal?
Daar heb ik nog niet vaak van gehoord, last van je elleboog. Het lijkt me, dat je slag niet goed is, maar praat eens met een squashleraar en laat je slag aan hem zien, want zo kan ik je niet echt helpen. Sorry.

En sterkte ermee.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:18:44 #69
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19056275
zalige sport, vandaag gewonne met 4 - 2

Ik heb meestal last van mijn enkels, door de vele korte snelle bewegingen. Misschien moet ik maar eens nieuwe schoenen gaan kopen.

en vorige week aan mijn nek maar dat kwam doordat ik in de baan van de bal ging staan

[ Bericht 1% gewijzigd door Beregd op 11-05-2004 21:37:29 (niet te rap gaan, brecht) ]
  Moderator dinsdag 11 mei 2004 @ 21:22:50 #70
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_19056409
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:18 schreef placebeau het volgende:
en vorige week maar dat kwam doordat ik in de baan van de bal ging staan
Pijnlijk
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_19057622
zo ben ik een keer in volle kaart met m'n kop tegen de muur geknald,... de mensen naast ons kwamen zelfs even kijken waar die klap vandaan kwam

en dat is ook nooit meer helemaal goed gekomen

Overigens nog mensen die in Enkhuizen spelen?
  Moderator donderdag 19 augustus 2004 @ 11:18:20 #72
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21393622
Nog een paar weken en het squashseizoen gaat weer beginnen! Kan haast niet wachten. Vorig seizoen zijn we kampioen geworden, dus dit jaar weer een stapje hoger. Mij benieuwd of we ons kunnen handhaven.

De afgelopen maanden bijna niet gespeeld, omdat het squashcentrum waar ik normaal altijd speel een soort zomerrooster kent. Op zondagmiddag waren ze vanaf 14.00 uur gesloten. Precies de tijd dat ik altijd de baan op ging. Eerder kon ik helaas nooit. Daarnaast is mijn vaste squashmaat net vader geworden van een tweeling, dus echt veel tegenstand had ik sowieso niet.

Maar goed, een nieuw seizoen dus. Ik zal jullie hier op de hoogte houden van de verrichtingen van mijn team. Als er anderen zijn die hun (competitie)verhalen kwijt willen, dan zie ik die graag tegemoet.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  donderdag 19 augustus 2004 @ 11:23:18 #73
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_21393778
of vragen?

goed dat je dit schopt, zeg ik heb de indruk dat er iets is met mijn raket. Kun je die draden weer opspannen of is dat niet nodig/mogelijk. De snaren zitten nogal los. Ik had nochtans een redelijk dure gekocht.
  Moderator donderdag 19 augustus 2004 @ 13:58:11 #74
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_21398087
quote:
Op donderdag 19 augustus 2004 11:23 schreef placebeau het volgende:
of vragen?

goed dat je dit schopt, zeg ik heb de indruk dat er iets is met mijn raket. Kun je die draden weer opspannen of is dat niet nodig/mogelijk. De snaren zitten nogal los. Ik had nochtans een redelijk dure gekocht.
Vragen kunnen natuurlijk ook .

Van opspannen heb ik eigenlijk nooit gehoord. Na verloop van tijd laat ik altijd een nieuwe bespanning erin zetten. De snaren snijden namelijk op elkaar in en uiteindelijk zullen ze een keer barsten.

Extra tip: Laat nooit enkele snaren vervangen! Binnen no time springt de rest er ook uit.
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_21604658
squash

leuke sport ik doe het nu een maandje of 4-4,5
Samen met mijn zus die speelt al een 2 jaar en mijn zwager gaat ook wel eens mee die speelt een 7 jaar nu.
Gaat erg goed telkens tegen andere mensen spelen.
Wij hebben een laddercompetitie waar iedereen zich kan inschrijven. Voor eerste keer meegedaan en gaat goed ik sta nummer 4 van de 11. En alleen de eerste 3 mogen door helaas dus.
Wij hebben op vrijdagavond ook altijd rack@toss. Das elke vrijdag anders en gewoon inschrijven en je wordt ingedeelt tegen wie je wilt spelen. meestal een 3 tegenstanders best of 3.
Alleen gisteren had ik wat meer gespeelt. Smiddags al voor de ladder (best of 5) helaas verloren, maarja zij speelde al 2 jaar. En savonds heb ik nog een 11 sets gespeeld. Gisteren in totaal dus 1 sets gespeeld. En vandaag had ik voor de eerste keer les. Voor mijn backhand. Cross geoefend, boost, langs de muur. Ja ging wel goed.
Ik heb alleen lichte blessure aan mijn pols. Die begint te zeuren voor al dat gesquash en computer...
Dus ik moet maar even wat rustig aan gaan doen. Ik speel nu iets van 4x in de week. Moeten we maar beperken tot 2x in de week ookal wil ik wel meer. liefst sta ik er ek uur te spelen.

het is trouwens niet echt duur bij ons. Ik heb dan een studentenabo dan mag je alleen maar in de daluren spelen en dat loopt tot 1 sept 2005 voor maar 95,-

Ik speel met een C4 van Saxon
quote:
154 g
Graphite +Titanium
head heavy
Wel met extra grip om het handvat vanwege mijn grote handen.

je kan me vinden bij squash hillegom

[ Bericht 0% gewijzigd door DrukVout op 28-08-2004 22:36:44 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')