abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17821948
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 07:32 schreef just me het volgende:

[..]

nu begrijp ik waarom mijn jongste broer zo zuur kan zijn, hij wilde nooit gewone melk, alleen karnemelk
LOL
pi_18030705
Ik ben een geweldig leuk boek aan het lezen:
"waar mijn vriendin en ik ruzie over maken" van Mill Millington, en daarin heet een van de personages Terry Steven Russel, die noemen ze TSR, en ik lees de hele tijd maar "toeschietreflex"

sorry, even offtopic
Zolang er was is, is er leven.
pi_18030792
Lol dinus, ik lig hier echt helemaal in een deuk. Hopelijk komt de naam er niet te vaak in voor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 28 maart 2004 @ 23:05:22 #179
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18030985
Grappig Dinus...
Zulke dingen heb ik dus ook, ik assosieer de meest vreemde dingen met elkaar.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 4 april 2004 @ 00:27:08 #180
1087 Merisse
broddeltante
pi_18164133
Als het lukt zou ik mijn kleintje graag borstvoeding willen geven maar wat ik me afvraag is raak je opgewonden van borstvoeding geven en zo ja hoe ga je daar dan mee om? Ik heb supergevoelige tepels en sex zonder die erbij te betrekken is voor mij geen lekkere vrijpartij. Maar om nou van mijn baby opgewonden te raken lijkt me heel genant.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 4 april 2004 @ 00:39:22 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18164370
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:27 schreef Merisse het volgende:
Als het lukt zou ik mijn kleintje graag borstvoeding willen geven maar wat ik me afvraag is raak je opgewonden van borstvoeding geven en zo ja hoe ga je daar dan mee om? Ik heb supergevoelige tepels en sex zonder die erbij te betrekken is voor mij geen lekkere vrijpartij. Maar om nou van mijn baby opgewonden te raken lijkt me heel genant.
Nou, ik raak tijdens het voeden niet seksueel opgewonden. Wel is het een prettig gevoel als de kleine aan de borst drinkt (mits je geen pijnlijke tepels hebt, natuurlijk). Andersom is het wel zo, dat wanneer mijn man tijdens het vrijen aan mijn borsten komt, de melk meestal toeschiet...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_18167588
Ja ik heb precies hetzelfde als Grijs.
  zondag 4 april 2004 @ 13:36:20 #183
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18169860
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:27 schreef Merisse het volgende:
Daar had ik het toevallig gister nog over met mijn vriend, Jessai is nu toch ruim 2 en zuigt enkele malen krachtiger dan een babytje, maar toch is het absoluut niet opwindend. De gedachte ligt ook niet bij het erotische, dat scheelt ook natuurlijk. Ik heb ook gevoelige tepels, helemaal nu in de zwangerschap, maar toch kan ik er niks opwindends in ontdekken.

Vreemd genoeg hoor je wel eens vrouwen die het als opwindend ervaren, maar persoonlijk vind ik dat nogal een enge gedachte en als ik dat zo zou ervaren denk ik niet dat ik de BV zou kunnen volhouden.

Oh ja, BV geven is trouwens wel heel erg ontspannend, ik val zelf ook vaak in slaap tijdens het voeden, schijnt te komen door een hormoon dat vrijkomt. Datzelfde hormoon zorgt er dus ook voor dat het voor vrouwen prettig is om BV te geven heb ik eens gelezen, maar dat heeft verder niets met sexuele opwinding te maken.
pi_18170185
helemaal in 't begin voelde ik heel sterk dat de baarmoeder wat sneller krimpt tijdens het voeden, dat vond ik wel een 'lekker' gevoel, maar verder ook geen last gehad van verwarrende opwinding oid hoor, volgens mij hoef je je daar niet al te druk om te maken. heeft moeder natuuur prima geregeld.
dat er melk uitkomt zodra je eraan zit is andersom wel wat lastig/bevreemdend, maar dat neemt ook weer vrij snel af nadat je gestopt bent met BV. ik heb soms tijdens 't douchen nog een druppel maar dat is 't dan ook.
  zondag 4 april 2004 @ 22:23:16 #185
1087 Merisse
broddeltante
pi_18181369
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:36 schreef Tan het volgende:
Ik heb ook gevoelige tepels, helemaal nu in de zwangerschap, maar toch kan ik er niks opwindends in ontdekken.
Fijn om te horen dat jullie dat niet als opwindend ervaren. Dan houdt dat me in ieder geval niet tegen om BV te geven.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 4 april 2004 @ 23:30:27 #186
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_18183027
hallo,

vind het ook niet opwindend hoor de bv wel fijn en ontspannend vooral als ik onrustig ben of van een drukke werkdag thuis kom dan verheug ik me echt op de bv. heerlijk lekker tutten met me meisje en zien hoe ze er van geniet.

Voel me soms nog wel ongemakkelijk bij het vrijen omdat ik bang ben dat ik een toeschiet reflex krijg. Lol zie het al voor me. Maar goed hoor hem niet klagen dus het zal wel meevallen.

De bv hier gaat weer goed. Doe nog steeds het dieet en ben 2x bij de dieetiste geweest en pff wat een rare mensen zeg. Ze vonden het wel een goed idee om na de zes maanden op de pepti over te gaan nou ik niet dus. Ik wil graag zo lang mogelijk bv geven dus dat zei ik ook zegt ze ja maar het is zo een belasting voor jezelf. Pardon ik kies er toch zelf voor en zij hoort toch iemand te motiveren?
Met Mara haar huid gaat het goed alleen als er een heel klein iets doorglipt is het weer zover helemaal onder de eczeem.
Vanaf volgende maand mag ik heel langzaam gaan beginnen met fruit ik kijk er echt naar uit en zij ook denk ik ze zit nu regelmatig te smakken en te kauwen op niets.

Nou groeten
  Jubileum moderator zondag 11 april 2004 @ 21:54:42 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18354725
Een leuke animatie over hoe moedermelk wordt gemaakt vind jehier
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18357574
quote:
Op zondag 11 april 2004 21:54 schreef Lois het volgende:
Een leuke animatie over hoe moedermelk wordt gemaakt vind jehier
Leuk om te zien, ik kreeg er een beetje heimwee van
Zolang er was is, is er leven.
  maandag 12 april 2004 @ 13:06:24 #189
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18366624
Volgens mij had Melonovy die link ook al eens geplaatst , maar het blijft mooi.
Ik vrees dat mijn borstvoeding bijna verleden tijd is. Ik heb simpelweg niet meer genoeg melk. Alleen 's nachts en 's ochtends geef ik Job nog de borst, dan is de koek op voor de rest van de dag. Ik hoop toch dat ik die nachtvoedingen nog wel een tijd vol kan houden, want het is voor mij
's nachts wel op te brengen om de borst te geven, maar het lijkt me vreselijk om op te moeten staan, flesje klaarmaken en dergelijke.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_18366873
Interessant filmpje. Als ik het zo lees van jouw Livelink wordt ik echt niet vrolijk, want over 5 weken moet ik ook weer werken. Welliswaar maar 3 dagen per week. Maar ik zou toch nog zo lang mogelijk bv willen geven. Ik heb er nog steeds heel veel plezier in om het te doen.

Ik ga in ieder geval zorgen voor een voorraadje zodat ik wat extra heb tegen die tijd.
  maandag 12 april 2004 @ 13:43:02 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_18367252
quote:
Op maandag 12 april 2004 13:06 schreef livelink het volgende:
Volgens mij had Melonovy die link ook al eens geplaatst , maar het blijft mooi.
Ik vrees dat mijn borstvoeding bijna verleden tijd is. Ik heb simpelweg niet meer genoeg melk. Alleen 's nachts en 's ochtends geef ik Job nog de borst, dan is de koek op voor de rest van de dag. Ik hoop toch dat ik die nachtvoedingen nog wel een tijd vol kan houden, want het is voor mij
's nachts wel op te brengen om de borst te geven, maar het lijkt me vreselijk om op te moeten staan, flesje klaarmaken en dergelijke.
Herkenbaar. Ook vanwege de stress op mijn werk e.d. is het enorm terug gelopen. "s morgens krijgt Liam nog en that's it. Ik heb me er maar bij neer gelegd ook.
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 april 2004 @ 13:46:02 #192
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18367298
Ja, mijn ervaring is toch dat werk en bv niet goed samen gaan. Het is inderdaad jammer, maar je kunt je er maar het beste bij neerleggen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Jubileum moderator dinsdag 13 april 2004 @ 20:16:26 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18400606
Jammer is dat, dat het door zoiets zo enorm kan terug lopen.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 20:18:40 #194
43556 miss_dynastie
pi_18400674
Mag ik misschien een stomme vraag stellen? Wat gebeurt er met de eerste voeding van een kindje als mama een keizersnede heeft gehad of een placentaverwijdering onder narcose of zoiets en nog op de uitslaapkamer ligt? Wordt er dan gewacht of een flesje gegeven? En komt de narcose/verdoving niet via de borstvoeding bij het kindje terecht?
  FOK!fossiel dinsdag 13 april 2004 @ 20:21:04 #195
2628 Karin
pi_18400735
Ja helaas hier ook. Totdat ik ging werken ging het op zich vrij aardig met de bv, we begonnen er net een beetje ritme in te krijgen. En toen ik ging werken liep het met sprongen achteruit, heb het nog 2 maanden met veel kunst en vliegwerk vol weten te houden maar toen was het echt op. Had ik niet gewerkt had ik het vast langer volgehouden.
Een jaar bevallingsverlof zou echt niet verkeerd zijn, dan zouden kinderen vast veel langer borstvoeding krijgen.
  Jubileum moderator dinsdag 13 april 2004 @ 20:25:26 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18400878
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik misschien een stomme vraag stellen? Wat gebeurt er met de eerste voeding van een kindje als mama een keizersnede heeft gehad of een placentaverwijdering onder narcose of zoiets en nog op de uitslaapkamer ligt? Wordt er dan gewacht of een flesje gegeven? En komt de narcose/verdoving niet via de borstvoeding bij het kindje terecht?
Ik gaf de eerste voeding een half uur nadat ik wakker was, dat was bijna 2 uur na haar geboorte. er zit dan nog zo weinig melk in je borsten dat een kindje amper narcose stoffen binnenkrijgt.
Ze kwamen al met een flesje aanwaaien want ik moest uitrusten maar dat heb ik geweigerd.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:25:28 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_18400880
Ja, ik merk ook doordat ik weer moest gaan werken en de stress toestanden die ik daarvan heb, dat ik geen geduld meer ervoor heb. Ik zou denk ik met iedere 2 uur aanleggen het gerust wel weer op gang krijgen, maar ik heb er de rust niet voor. Idd zou een jaar of een half jaar verlof beter zijn wat dat aangaat.

MissD, ik weet geen antwoord op jouw vraag, maar Lois en Karin vast wel.
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 13 april 2004 @ 20:28:48 #198
2628 Karin
pi_18400987
Bram kreeg de eerste borstvoeding ongeveer 2 uur na zijn geboorte, dat we weer op de verlosafdeling waren. Wel hebben ze daarna toch meteen wat bijvoeding gegeven omdat hij zo groot was ondanks dat zijn suikerspiegel goed was. Dat was gelukkig met een cupje en niet met een flesje. En meteen daarna meldde hij zich netjes om de 3 uur.
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:40:04 #199
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_18402934
Hier is het ook wel wat moeilijk hoor op het werk.
Mara krijgt zodra ze wakker word de eerste voeding.
Dan rond 10 of 11 uur een flesje gekolfde melk. 180cc
En ik kolf dan op mijn werk. Dan maar 75 cc standaard bij deze voeding.
Dan krijgt ze tussen 14.00 en 15.00 de fles weer 180cc en ik kof om 15.00 dan
gaat het kolven een stuk beter kolf dan iets meer dan 1 voeding dus heb
na een dag werken anderhalve voeding gekolfd de rest kolf ik bij na iedere voeding die
ze thuis nog krijgt.

Ik vind het wel jammer dat het op het werk wat moeizaam gaat maar heb ook besloten dat als het
niet gaat of mijn voorraad gaat op ik daar over ga praten want wil zeker niet stoppen en je hebt
het recht natuurlijk op tijd om te voeden.
Meestal is daar wel een mouw aan te passen. Maar voorlopig is het nog niet zo ver.
En over een dat of 17 mag ze beginnen met een theelepel fruit dus dan gaat het toch
na een tijdje minder worden.

Succes allemaal dames.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 21:44:03 #200
43556 miss_dynastie
pi_18403063
Dankjewel voor jullie antwoorden Lois en Karin
Nog ff een klein vraagje voor de zekerheid: stel je voor dat het je echt niet lukt om wat voor reden dan ook en ze voeden met zo'n cupje (dus de hele voeding), kun je daarna nog borstvoeding geven of is het dan echt over ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')