Ik denk eigenlijk beiden. Nu heb ik nog wel het idee dat ik me niet blind moet staren op de hoeveelheid die ik kolf. Ik ga er van uit dat Job met zijn betere technieken er vast wel meer uit krijgt.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 08:11 schreef Belana het volgende:
Maar is het dan zo dat Job te weinig voeding eruit haalt of dat er te weinig aangemaakt wordt?
Ik moet ook gaan kolven, voorraadje aanleggen...
120 lijkt me ook alweer een mooie 'score'. en die voedingswaarde is vast nog een stuk te verbeteren als je zelf ook weer gezonder probeert te eten. en veel drinken tussendoor is inderdaad ook heel belangrijk. en rust nemen waar mogelijk. maar ja, allemaal makkelijker bedacht en gezegd dan gedaan, heel veel succes ermee.quote:Op dinsdag 9 maart 2004 22:10 schreef livelink het volgende:
Voorlopig geef ik niet op, heb ik besloten. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen.
Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.quote:Op maandag 8 maart 2004 16:13 schreef Tan het volgende:
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen)
Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij jequote:Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
Jammer en zonde dat je er zo over denkt, als het eenmaal zo ver is dat je een kindje verwacht moet je je nog maar eens in verdiepen vind ik. Het is iets prachtigs en het beste wat je je kind kunt meegeven.quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:45 schreef melonovy het volgende:
het beste wat je je kind kunt meegeven.
Ben ik met je eens, ik suggereerde ook helemaal niet dat flesvoeding slecht is, maar BV is in de meeste gevallen de beste start qua zuigelingenvoeding: het beste wat je je kind kunt meegeven.quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
quote:Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:
[..]
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
Ik moet zeggen dat ik er ook zo over dacht toen ik nog geen kinderen had. Ik had ook veel psychische redenen om niet te willen dat er een kind aan mijn borst dronk. Maar ergens in de zwangerschap ging ik er anders tegenaan kijken, ik weet niet hoe dat kwam. Misschien de hormonen?quote:Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:
[..]
Precies! En daarnaast heb ik vernomen van mijn vrouw dat het een fijn gevoel en idee is dat het kindje zo van jou kan groeien. Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)quote:Op woensdag 10 maart 2004 17:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij je
Is met bruine oogjes ook mooi hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:
[..]
Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)
Bruin mag ook hoorquote:Op donderdag 11 maart 2004 12:16 schreef Tan het volgende:
[..]
Is met bruine oogjes ook mooi hoor
Maar dat ze dat met flesvoeding niet doen is niet waar(die van mij keek ook liefdevol), maar het is wél anders, minder ontspannen en ze liggen eerder gewoon lekker om zich heen te koekeloeren. Daarnaast wilde mijn dochter met 4 maanden met alle geweld niet meer op schoot drinken en dronk ze haar fles zelf leeg, gewoon liggend op de bank. Dat vond ik erg jammer.
Die van mij keek nooit liefdevol... niet met borst, niet met fles. in beide gevallen was het een enorme strijd om hem voldoende binnen te laten krijgen. Als het geen strijd was lag ie met dichtgeknepen ogen te lurken en las ik een boek.quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:
[..]
Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding.
quote:Op donderdag 11 maart 2004 12:40 schreef Leah het volgende:
(..)
Ik heb 4 maanden bv gegeven, en zeker niet met tegenzin, maar echt lyrisch kon ik er niet van worden hoor![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |