abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17585671
hartstikke goed, Lois, zet 'm op he. (heb je een dubbelzijdige kolf? - dat heb ik vast al eens gevraagd, maar weet 't antwoord niet meer - daar ben je nl wel lekker snel mee klaar dus mocht je er nog 1 willen, zou je de mijne kunnen lenen?)
  maandag 8 maart 2004 @ 23:49:00 #102
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_17588890
Fijn Lois, dat er nog hoop is. Ik zit op het moment in een bv-dip. Ik werk pas een week en ik merk nu al dat mijn voeding aan het teruglopen is . Vannacht kwam Job om de twee uur en dat was echt omdat hij honger had. Ik dacht dat het misschien een soort regelnachtje was en ik wilde het gewoon niet zien, maar nu zeiden ze vanmiddag bij het kdv dat Job na het flesje bv al weer heel snel honger had en ontevreden bleef, terwijl hij na de Nutrilon 4 uur had geslapen.
Verdorie, en dat al na een week . Voorlopig ga ik toch door en ga maar weer wat vaker kolven op mijn werk. Kolven gaat overigens ook slecht. Ik kreeg vandaag maar 80 cc per keer gekolfd.
Het is dus tegen beter weten in dat ik toch nog doorga.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 08:11:19 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_17591282
Ow wat vervelend Livelink! Daar ben ik ook bang voor dus. Wat dat aangaat gaat het ook gewoon niet samen, werken en een kind bv geven. Ik hoop voor je dat vaker kolven helpt. Maar is het dan zo dat Job te weinig voeding eruit haalt of dat er te weinig aangemaakt wordt?
Ik moet ook gaan kolven, voorraadje aanleggen...
stormy waters...
sailin'
pi_17609234
he shit livelink. 80cc per borst of in totaal? mogelijk komt het doordat je zelf nog erg moet wennen aan je nieuwe werk-ritme en gaat het snel beter zodra je daar weer wat meer rust in kunt vinden. hopelijk lukt het je om het nog even vol te houden. met kolven is het ook vaak een kwestie van oefening he. heb je wel een rustige kolf-plek op je werk? zet 'm op!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:10:10 #105
37150 livelink
pi_17609534
Het was dus 80 cc in totaal (na een half uur wanhopig kolven). Gelukkig ging het vandaag weer wat beter (120 cc in totaal). Meer dan 120 cc per kolfbeurt heb ik er nog nooit uitgekregen.

Ik heb wel een rustige plek om te kolven, dus daar ligt het niet aan. Ik denk eerder dat het komt omdat ik te weinig eet en drink. 's Ochtends vroeg ontbijten heb ik nooit gekund en mijn eerste eten is dan ook om 12.00 bij de lunch. En ik drink de hele dag alleen nog maar koffie om een beetje wakker te blijven. Vandaag heb ik bewust bij elk kop koffie ook een glas water gedronken, dus misschien ging het daarom iets beter.

Voorlopig geef ik niet op, heb ik besloten. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:14:31 #106
37150 livelink
pi_17609653
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:11 schreef Belana het volgende:
Maar is het dan zo dat Job te weinig voeding eruit haalt of dat er te weinig aangemaakt wordt?
Ik moet ook gaan kolven, voorraadje aanleggen...
Ik denk eigenlijk beiden. Nu heb ik nog wel het idee dat ik me niet blind moet staren op de hoeveelheid die ik kolf. Ik ga er van uit dat Job met zijn betere technieken er vast wel meer uit krijgt.
Het teruglopen van de voedingswaarde maak ik me meer zorgen over.

Succes met het aanleggen van een voorraadje. Ik heb dat dit keer niet gedaan. Wat ik op mijn werk kolf krijgt Job de volgende dag mee naar het kdv. De rest wordt aangevuld met flesjes Nutrilon 1.
pi_17610443
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:10 schreef livelink het volgende:
Voorlopig geef ik niet op, heb ik besloten. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen.
120 lijkt me ook alweer een mooie 'score'. en die voedingswaarde is vast nog een stuk te verbeteren als je zelf ook weer gezonder probeert te eten. en veel drinken tussendoor is inderdaad ook heel belangrijk. en rust nemen waar mogelijk. maar ja, allemaal makkelijker bedacht en gezegd dan gedaan, heel veel succes ermee.
  woensdag 10 maart 2004 @ 08:22:45 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_17615632
Wat een toestand toch he? Ik moet zeggen dat voorraadje aanleggen mij niet erg lukt, omdat iedere keer de tijd alweer voorbij is zeg maar.... een uur na de voeding vergeet ik het en voor je het weet is het alweer tijd om hem te voeden. Nahja, ik staar me er niet op blind en probeer straks maar zo relaxed mogelijk te zijn eronder.
Ik hoop dat het je lukt livelink met wat beter eten en drinken! Zet m op!
stormy waters...
sailin'
pi_17615803
Belana, je moet een wekker zetten zodra je gevoed hebt. Zet die gewoon op een uur en als die afgaat kun je kolven.

Als de voedingswaarde niet opperbest is, dan kan het ook zijn dat de achtermelk niet goed wordt gebruikt. Job (of welke baby dan ook!) moet dan toch nog wat meer z'n best doen, maar dat krachtigere zuigen komt later toch wel?

Lievelink, heb je wel een plek om te kolven waar je niet kan worden gestoord? Niet voor een telefoontje, of een collega die'toevallig binnenloopt? Heb je niet teveel stress, bewust of onbewust? Drink je wel genoeg?
Misschien overbodig om te zeggen, maar het zijn wel dingetjes waar je op moet letten. iig. heel veel suk6 met het kolven! Het is niet altijd gemakkelijk voor een vrouw, heb ik al gemerkt. Maar voor een man nog veel moeilijker hoor
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:00:04 #110
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_17623059
hallo dames,

ben een tijdje niet online geweest hebben een verbouwing gehad en ben sinds 2 weken weer aan het werken maar voor twee dagen maar op de een of andere manier vliegt de tijd op eens voorbij.

Maar goed Tan het dieet gaat hier heel goed we weten nu ook zeker dat dat het is als ik 1 klein foutje maar bv mespunt saus met may er in dan is het meteen raak en zit ze onder de eczeem en kan dagen niet poepen. Heel sney dus let nog steeds op ga volgende week maandag naar de dieetsite voor de eerste keer. Kan iemand mij vertellen of ik mara mee moet nemen?

Verder heb ik hetzelfde probleem als lois alleen met kolven dan want mara drinkt wel goed uit de borst gelukkig. Hoop dat het beter gaat lois.

Ik kan op mijn werk kolven 2x per dag kolf om 11.00 als mara normaal drinkt is dat rond die tijd dan kolf ik als ik mazzel heb 70cc en dan kolf ik om 15.00 en na iedere voeding de restjes dan zit ik aan het einde van de dag op ongeveer 200 cc. en daar baal ik van want dat is niet genoeg voor 2 voedingen op een dag snap je?
Nu vul ik het aan met het geen dat ik op voorraad had maar ooit is dat op. Hoop dat het snel beter gaat met het toeschiet reflex met kolven.

Ga nu ff verder lezen en het filpje bekijken.

dames succes en lois duim voor je dat het goed gaat.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:46:02 #111
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_17625514
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:13 schreef Tan het volgende:
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen )
Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 17:07:35 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17626012
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij je
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:45:43 #113
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17630759
quote:

Jammer en zonde dat je er zo over denkt, als het eenmaal zo ver is dat je een kindje verwacht moet je je nog maar eens in verdiepen vind ik. Het is iets prachtigs en het beste wat je je kind kunt meegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 10 maart 2004 @ 20:50:27 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17630931
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:45 schreef melonovy het volgende:

het beste wat je je kind kunt meegeven.
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:07:41 #115
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17633264
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
Ben ik met je eens, ik suggereerde ook helemaal niet dat flesvoeding slecht is, maar BV is in de meeste gevallen de beste start qua zuigelingenvoeding: het beste wat je je kind kunt meegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17634141
hoe gaat 't lois?

ik kan me ook nooit zo goed voorstellen dat mensen 't liever niet eens proberen om bv te geven. het leek me heel bijzonder en ik vond het ook super om te doen. dat gekke gevoel waar mwKoRn bang voor was kan ik me wel voorstellen maar viel mij reuze mee. maar ja, ieder heeft z'n eigen beleving en gelukkig is flesvoeding tegenwoordig van heel hoge kwaliteit. maar dat je het overal kunt geven vind ik inderdaad juist een slecht argument, dat geldt zoals swets zegt minstens zo hard voor bv.
  donderdag 11 maart 2004 @ 07:38:18 #117
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_17638217
Ik vind het ook heerlijk om bv te gevven en inderdaad ik geef het overal je hoeft niet open en bloot te zitten je ziet namelijk niets als je baby drinkt.
hebben mensen er problemen mee kijken ze maar een andere kant op.
Zelf vind ik het vertederend als ik een baby aan de borst zie drinken. Dat vond ik al voor ik zelf zwanger was en een baby had maar nu nog meer omdat ik nu weet hoe bijzonder het is.

Melonovy heb niet alles gelezen nog maar hoe gaat het nu met de fles?

Groetjes.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 08:22:51 #118
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17638375
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

als ik nu nog actief zou zijn voor Borstvoeding Natuurlijk zou ik die vaak gebruikt hebben!
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:36:01 #119
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17639789
Klein Spookje, ik geef nu alleen 's ochtend de borst als ze wakker wordt en de andere een paar uur later. De fles gaat hartstikke goed tegenwoordig, ze zit al in dr wippertje te juichen als ik de fles sta klaar te maken !!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:19:29 #120
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17640515
quote:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er ook zo over dacht toen ik nog geen kinderen had. Ik had ook veel psychische redenen om niet te willen dat er een kind aan mijn borst dronk. Maar ergens in de zwangerschap ging ik er anders tegenaan kijken, ik weet niet hoe dat kwam. Misschien de hormonen?
Het bleek in de praktijk ook heel anders te zijn, ik voelde bijna niets van het zuigen en het was juist heel comfortabel. Het lukte uiteindelijk niet en toen kwam ik dus met de ongemakken van het flesje geven. Want het is dus niet zo dat je dat overal kunt geven, of je moet het niet erg vinden om altijd poeder (plus reserve voor het geval je het uit je handen laat vallen wat mij dus eens is overkomen terwijl ik geen reserve mee had) mee te nemen en thermosflessen warm water (want een magnetron of flessenwarmer hebben ze niet overal).
Daarnaast zit je zeker elders te hannessen als je kleintje de fles niet in één keer blieft maar in etappes.

Het bleek voor mij ook nog eens zeer moeilijk de juiste flesvoeding te vinden omdat mijn dochter enerzijds veel spuugde maar anderzijds onverzadigbaar was. Allemaal zorgen die ik bij de tweede en derde met borstvoeding niet had.

Een nadeel wat ik overigens nooit als nadeel heb gezien van de borst is dat je het altijd zelf moet geven, tenzij je wilt afkolven. Maar dat was voor mij nooit een nadeel dus. Ik heb nog nooit één voeding met tegnzin gegeven zelfs niet toen het bloed eruit kwam en ik mijn tong zowat kapotbeet van de pijn. Klinkt raar, maar die blik in de ogen en de ontspannen houding van de kleine op het moment dat ze drinken maakt zoveel goed...

Maar goed, ik probeer je niet over te halen hoor. Een kleintje kan beter met veel liefde de fles krijgen dan met tegenzin de borst. Want het moet voor beiden prettig zijn.
pi_17641352
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij je
Precies! En daarnaast heb ik vernomen van mijn vrouw dat het een fijn gevoel en idee is dat het kindje zo van jou kan groeien. Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)

Jammer hoor! Er gaat voor het kindje niets boven BV (denk aan de verhoogde kans op allergie als ze ouder zijn en alleen flesvoeding kregen)
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:16:38 #122
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17641496
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:

[..]
Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)
Is met bruine oogjes ook mooi hoor

Maar dat ze dat met flesvoeding niet doen is niet waar(die van mij keek ook liefdevol), maar het is wél anders, minder ontspannen en ze liggen eerder gewoon lekker om zich heen te koekeloeren. Daarnaast wilde mijn dochter met 4 maanden met alle geweld niet meer op schoot drinken en dronk ze haar fles zelf leeg, gewoon liggend op de bank. Dat vond ik erg jammer.
pi_17641698
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:16 schreef Tan het volgende:

[..]

Is met bruine oogjes ook mooi hoor

Maar dat ze dat met flesvoeding niet doen is niet waar(die van mij keek ook liefdevol), maar het is wél anders, minder ontspannen en ze liggen eerder gewoon lekker om zich heen te koekeloeren. Daarnaast wilde mijn dochter met 4 maanden met alle geweld niet meer op schoot drinken en dronk ze haar fles zelf leeg, gewoon liggend op de bank. Dat vond ik erg jammer.
Bruin mag ook hoor Maar ja, ik spits het toch op onze eigen situatie ...
Het is idd anders; Elise aan de borst is prima, Elise aan de fles betekent dat ze overal naartoe kijkt, soms haar hoofdje zelfs zover draait dat de speen uit haar mondje gaat. Al met al, gewoon wat minder contact. (Niet minder lief, want dat blijft ze altijd wel, ons 'kleintje beer' )
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:40:43 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17641886
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:

[..]

Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding.
Die van mij keek nooit liefdevol... niet met borst, niet met fles. in beide gevallen was het een enorme strijd om hem voldoende binnen te laten krijgen. Als het geen strijd was lag ie met dichtgeknepen ogen te lurken en las ik een boek.

Ik heb 4 maanden bv gegeven, en zeker niet met tegenzin, maar echt lyrisch kon ik er niet van worden hoor
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 11 maart 2004 @ 15:12:25 #125
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17645107
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:40 schreef Leah het volgende:
(..)
Ik heb 4 maanden bv gegeven, en zeker niet met tegenzin, maar echt lyrisch kon ik er niet van worden hoor
.
Dat filmpje van Judith aan de borst had ik gemaakt, omdat ik vlak daarvoor een filmpje gekeken had waar ik Daan verschoonde. Ik vond het gewoon leuk om zo'n alledaagse bezigheid terug te zien en bedacht dat ik van Judith ook wel een filmpje kon maken. De reacties die ik hier lees zijn lyrischer dan dat ik ben, maar dat vind ik wel grappig .
Ik vind het geven van borstvoeding vooral praktisch en goedkoop. Natuurlijk is het ook wel een schattig gezicht, maar dat vind ik van flesvoeden ook. Ik vond het ook altijd ontzettend schattig als Daan een handje op de fles legde, of mijn hand (aan de fles) vastpakte. Dat doet Judith uiteraard niet .
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')