abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_18509204
Ik vond de Medela mini electric heel fijn, ik had hem gehuurd bij www.babyrent.nl
Zolang er was is, is er leven.
  Jubileum moderator zondag 18 april 2004 @ 11:31:00 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18509765
Ik heb de Ameda lactaline en ik vind hem super.
Maakt helemaal niet veel herrie, zeker niet in vergelijking met de Medela, en is ongelooflijk goed schoon te maken. Vooral de dubbele bediening vond ik erg handig, en het apparaat is vrij licht dus makkelijk mee te nemen overal naar toe.
Ik heb hem 2ehands gekocht op Marktplaats en er gelijk een tas bij gekocht. Het is nieuw een hele uitgaaf, zeker in vergelijking met sommige anderen maar ik zou hem voor geen goud willen ruilen voor een Medela die ik echt heel veel herrie vond maken.
Verder heb ik van Karin begrepen dat bij een Medela er nog melk langs motoronderdeeltjes kan stromen wat je niet goed schoon kan maken, vandaar dat ik uiteindelijk voor een Ameda heb gekozen. Daar zijn alle onderdelen waar melk doorheen gaat bijzonder goed schoon te maken.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18510053
jaaa dit zijn de verhalen waar ik op hoopte
Lois hoe lang heb je hem gebruikt ? en heb je ervaring met een handkolf zodat je het verschil uiteen kan zetten ? Vang je de melk op in flesjes of in zakjes en hoe is de schenktuit van de fles, ? breed/smal ? Kunnen de flessen zelf ook in de vriezer ? Is hij makkelijk in elkaar te zetten ? (en uit elkaar te halen voor een vent ?)
pi_18510201
ow en heb jij met of zonder die flexieshields gekolfd ?
  Jubileum moderator zondag 18 april 2004 @ 12:29:39 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18510957
Ik heb hem bijna een half jaar gebruikt. Ik heb eerst gekolft met de Isis van Karin maar daarmee kreeg ik niet genoeg melk uit mijn borsten en dat ging na een minuut of 10 echt pijn doen aan mijn tepels. Ik heb toen de Ameda gehuurd bij de thuiszorg en dat was gelijk of er een wereld voor me open ging. Het deed helemaal geen pijn en doordat je de snelheid en zuigkracht kan regelen kon ik heel veel melk afkolven. Ik kreeg geen lamme handen, zoals bij de Isis, maar zat gewoon onderuitgezakt in bed met 1 of 2 kolven tegelijk tv te kijken.

Er zitten standaard 2 flesjes bij, en ik had er nog een kolfset bij gekocht zodat ik niet steeds alles meteen schoon moest maken.
Ik heb de flesjes nooit in de vriezer gezet want ik had ze eigenlijk altijd in gebruik, omdat je er maar 2 (of 4) hebt die op de kolf passen heb je ze altijd gelijk nodig. De melk ving ik op in de bijbehorende flesjes en goot dat daarna dan over in Aventflessen of in ijsblokjeshouders (voor de vriezer).

Hij is ongelooflijk makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken en je zet hem zo weer in elkaar.
Heb je behoefte aan een foto-uitleg? Want dan maak ik die straks even.
Ow, en ik heb zonder de flexishields gekolft, die had ik er ook niet bijgekocht want die gebruikte ik bij de Isis ook al niet, ik heb nogal kleine borsten en dat ging beter zonder die shields.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18511254
heb inmiddels een duidelijke foto gevonden, maar tnx voor het aanbod. Zelfs danny is enthousiast hier dus volgens mij hebben we een besluit genomen. Al denk ik dat ik die shields er wel bij doe (iemand hier iets zinnigs over te vertellen ?) gebruik ze nml ook bij de avent en het is goedkoper om ze er direct bij te bestellen.
  FOK!fossiel zondag 18 april 2004 @ 12:49:31 #232
2628 Karin
pi_18511368
Wat heb je dan de vorige keer gebruikt Knor?
Dat er bij de Ameda melk langs het motertje kan lopen had ik juist van jou hier uit een oud borstvoedingstopic.
Achteraf heb ik enorme spijt dat ik niet een elektrische kolf geprobeerd heb, misschien zou het kolven op mijn werk daar toch beter mee gegaan zijn.
pi_18511476
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:49 schreef Karin het volgende:
Wat heb je dan de vorige keer gebruikt Knor?
Dat er bij de Ameda melk langs het motertje kan lopen had ik juist van jou hier uit een oud borstvoedingstopic.
Achteraf heb ik enorme spijt dat ik niet een elektrische kolf geprobeerd heb, misschien zou het kolven op mijn werk daar toch beter mee gegaan zijn.
ik heb de vorige keer alleen de handkolf van avent gebruikt en wel heel veel info opgezocht over de elektrische modellen maar nooit aangeschaft omdat het financiel toen gewoon echt niet ging. Nu hebben we veel minder uitgaven en wil ik niet besparen op de kolf vanwege de pijn die het kolven in mijn rug opleverde de vorige keer maar ben ik mijn info kwijt die ik destijds had, dus lekker opnieuw alles uitzoeken (moet ik me toch nog ergens in verdiepen en op voorbereieden )
  zondag 18 april 2004 @ 17:44:58 #234
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18518069
Knorretje, over het lawaai van de medela kolven:
Mijn zus heeft een medela-mini-elektrische kolf en die heb ik nu te leen. Dat ding maakt inderdaad veel lawaai, maar dat was voor mij niet echt een probleem (voor K3 wel ), het kolven ging prima.
Maar nu hoorde ik tijdens de borstvoedings-info-avonden dat als je een slangetje gebruikt, je het motortje onder een kussen kunt stoppen, zodat het geluid een stuk minder is. Dat heb ik uitgeprobeerd en dat scheelt inderdaad een stuk! Dat slangetje zat alleen niet bij de kolf van mijn zus, dus ik heb een losse handkolf gekocht:

Deze kolf heb je ook nodig als je een elektrische kolf huurt van de thuiszorg (kijk maar naar het plaatje van Tan). Het voordeel van deze kolven is, dat alles op/in elkaar past. Ook hoef je geen speciale (dure) flesjes aan te schaffen, want de gewone flesjes passen er ook op.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_18518181
ja maar kwa flessen hoef ik niet te kiezen de kleine krijgt toch de avent flessen en nooit rechtstreekd de afgekolfde melk altijd uit de vriezer.

de ameda komt op 110 excl de 2 flexischelpen van 11.50 per stuk
huur is excl de borstkolf zelf en aansluitslangen a 25 per dubbelset en 42.50 voor 3 maanden. (en excl die flexieschelpen van 11.50 p/s)

zalo nog ffies kijken oe het zit met de meleda en de kosten.

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 18-04-2004 18:08:10 ]
  woensdag 21 april 2004 @ 07:43:50 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578453
Ik heb ook electrisch gekolfd met de medela. Maakt wel herrie, maar dat stoorde me niet eigenlijk. Vond m prettig klein en makkelijk in gebruik. Mijn avent handkolf die ik gekocht had doet het niet, zuigt niet vaccuum. Deed ie eerst wel, maar later ineens niet meer. Ik weet nog steeds niet wat er mis mee is, maar baal wel, want dat ding was harstikke duur. Ik kon de electrische kolf lenen en zeker nu achteraf zeg ik: koop nooit zo'n ding, want je gebruikt het maar zo tijdelijk en het is zo duur. Dus huren lijkt mij een goeie optie.
stormy waters...
sailin'
pi_18578565
ik vind de huurprijzen juist zo vreselijk hoog en nauwlijks goedkoper uitvallen. (Maar moet er wel bij zeggen dat ik niet veel gezocht heb op huur.)
ALs ik bv die ameda optel kwa huur of de koop

huur voor MAAR 3 maanden kom ik op 90.5
koop 133 en dan hoef ik na die eerste drie maanden niet over te schakelen naar mijn handkolf en kan ik evt door blijven gaan met de elektrische als dat bevalt

(het termijn ligt misschien hier ook wat anders kwa voeden, misschien dat ik er daarom anders tegen aankijk, het is de bedoeling dat ik na de eerste 2 weken begin en doorga tot ik weer meer thuis ben (aangenomen dat dat binnen een termijn van 1 jaar blijft)
  woensdag 21 april 2004 @ 08:14:49 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578611
mmmm....misschien ben ik wel gewoon niet zo van de huurprijzen op de hoogte en heb ik voor mijn beurt gesproken dan. WS kan je dan idd beter kopen zeg, wat een prijzen!
stormy waters...
sailin'
pi_18578647
ow en heb even zitten kijken bij mijn kolf maar zit je ventiel er nog goed in ?? als ik die net iets verkeerd doe of niet goed doe trekt hij niet meer vacuum. (anders met avent bellen die zijn niet zo heel moeilijk las ik hier)

ow en de ameda levert tweedehands rond de 80 euro op zag ik op bv marktplaats dus zodra ik hem niet meer nodig heb verpats ik hem weer en dan heb ik uiteindelijk voor zeg maar rond de 50 euro een hele tijd kunnen kolven, als alles lukt.
  woensdag 21 april 2004 @ 08:24:26 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578688
Helaas is door stress e.d. mijn borstvoeding gestopt. Maar ik ga denk ik evengoed even bellen met avent, want ik wil hem wel weer verkopen.
Meid, ik denk dat je er al uit bent dan toch? Ik zou hem kopen dan als je het geld ervoor hebt, ja toch? Ik vond electrisch kolven geweldig. Ging lekker snel.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 08:25:12 #241
92703 ria-lubbers
vrouw van.....
pi_18578693
onzin is elders

[ Bericht 88% gewijzigd door knorretje op 21-04-2004 08:28:38 ]
®ia Lubbers
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud ♪♫♪ ♫♪♫ ♪♫♫
  woensdag 21 april 2004 @ 08:41:28 #242
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_18578823
Belana, als de Avent niet vacuum zuigt zit waarschijnlijk dat witte dingetje (ventiel) niet helemaal goed. Even eruit halen en weer opnieuw goed doen is waarschijnlijk al voldoende.

Een andere mogelijkheid is dat er barstjes in het plastic zitten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk met een hele nieuwe kolf.

Ik ben inmiddels gestopt met kolven, maar ik geef nog wel één borstvoeding per dag. Hopelijk hou ik dat nog een tijdje vol. Ik ben er nog niet aan toe om helemaal te stoppen. Mijn kolven gaan allebei in de prullenbak (had een kolf op batterijen en de Aventkolf). Ze hebben hun dienst gedaan en ze zijn eerlijk gezegd ook allebei wel een beetje op.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 21 april 2004 @ 08:45:24 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578840
Livelink, ik heb dat ding al zo vaak uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, want ik dacht hetzelfde, maar niks dus...
Ik baal ook nog steeds dat de bv gestopt is. Ik was heel overtuigd dat ik minimaal een half jaar zou gaan geven. Nahja, zoals wel meer dingen zal ik me er bij neer moeten leggen, maar ik heb er nogal moeite mee.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 09:14:17 #244
37150 livelink
pi_18579087
Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt, Belana. Vooral om de wijze waarop het bij jou gegaan is. Het zijn bij jou toch voornamelijk externe factoren die bepalend zijn geweest.
Ik heb er nu heel bewust zelf voor gekozen. Op mijn werk heb ik geen enkele tegenwerking gehad mbt borstvoeding en ik had waarschijnlijk nog wel een tijd door kunnen kolven, maar zag het niet meer zitten.
Jij hebt alleen maar tegenwerking gehad op je werk.

Oh, en nog even over die kolf. Ik heb dus een hele tijd gedacht dat mijn Avent niet werkte en toen bleek het ventiel verkeerdom te zitten. Ik haalde de kolf dus wel telkens uit elkaar en zette hem weer in elkaar, maar deed het om een of andere reden consequent fout. Misschien moet je Kbot er even naar laten kijken. Een frisse kijk doet wonderen
  woensdag 21 april 2004 @ 10:17:30 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_18579892
Ik heb net gekeken (nog voor ik je laatste post las) en idd het ventiel zat verkeerd om...
Ik heb nou helemaal zoiets van: zou ik het nog op kunnen wekken, de bv...
Er komt ten slotte nog wel melk uit als ik in mijn tepel knijp. Maar dan moet ik op het werk ook intensief kunnen kolven, dat wel. Misschien ga ik het toch proberen. Dan kan ik idd stoppen wanneer IK er aan toe ben.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 11:49:05 #246
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18581661
Borstprobleem! Sinds gisteravond heb ik een gevoelige plek in de borst, ik vermoed dat het een verstopt melkkanaaltje is. Onder de douche heb ik die plek gemasseerd, maar dat hielp niet zoveel. Vanmorgen in bed heb ik Judith aangelegd met het kinnetje richting de zere plek (dat ging niet zo handig, want m'n hoofd zat in de weg) en nu is de plek minder pijnlijk, maar nog steeds gevoelig. Wordt dat vanzelf minder? Zijn er nog andere dingen die ik kan/moet doen?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  woensdag 21 april 2004 @ 11:54:43 #247
37150 livelink
pi_18581792
Rust nemen helpt om een of andere reden ook, Grijs. En inderdaad Judith vooral aan die borst laten drinken. Hopelijk trekt het snel weg en wordt het geen borstontsteking.
pi_18582001
warme washand erop wil ook nog wel es helpen.
  woensdag 21 april 2004 @ 12:35:28 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_18582704
Nou Livelink....het hielp hoor....ahum....
En ik heb er nog 20 ml uitgeknepen ook, wie weet krijg ik het toch weer op gang.
stormy waters...
sailin'
pi_18589960
Zo ik las dat van die electrische kolf. Ik wil er ook eentje. En dus zat ik te kijken op Ebay of er niet eentje tweedehands is. En ja hoor, een ameda. Als ik geluk heb heb ik er straks ook een. Dan kan ik die gebruiken op het werk en s'ochtends.
Dus ik hoop dat ik dan de bv toch wel een tijdje vol kan blijven houden.

Belana, wat jammer dat het door al die stress van je werk was verminderd. Ik ben benieuwd of je het nog op gang kan krijgen.

Livelink, zou je het niet minstens s'ochtends en s'avonds moeten doen om je bv nog te kunnen blijven behouden. Of praat ik nou onzin. Als je het wil blijven doen, lijkt me wel dat je dan meer dan 1 voeding zou moeten geven per dag. Het zou echt jammer zijn als het dan ongewilt stopt zie je. Vandaar dat ik het even zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')