abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 17:02:14 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16819951
Laatste post:
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:42 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik zie nu zoveel herkenbare verhalen dat ik de mijne ook maar eens uitspuug.

De eerste 2 dagen wilde Joshua geen bv omdat hij nog te moe was van de bevalling. Ik in paniek maar het viel wel mee want de derde nacht kwam hij al aardig vaak en begon het pas echt. Na een week begonnen mijn tepels pijn te doen wat dus met de dag erger werd. S'avonds kwam Joshua zo'n beetje elk uur. En door vele huilbuien legde ik hem ook constant aan. Hij zat constant te zuigen dus hij had honger in onze ogen.
Vervolgens was bij week 2 de pijn zo erg dat ik zat te huilen als ik bv gaf. Dus begon ik aan het einde van week 2 maar met afkolven met de hand, want mijn borstpomp van Avent werkte niet goed dacht ik. Met behulp van goeie uitleg van iemand en een paar copietjes met plaatjes erbij lukte het dus wel met die bv pomp. Aangezien het handmatig afkolven ook niet helemaal gevoelloos ging
Uiteindelijk bleek dus dat Joshua behoorlijk veel krampjes had en met de fles geven ging het gewoon wat beter. Alhoewel dit ook niet altijd opging. Dan maar wat poedermelk geven, na een aantal flessen ging het verhaal ook al niet meer op dat hij minder huilde en dus minder last van krampjes had. En constant zat het maar in mijn hoofd om te stoppen. Maar ja dat ging me zo aan het hart, plus dat als je stopt kun je dus niet meer terug.
Dus klooi ik nu al 4 weken af met afkolven en fles geven, bv s'morgens, want dan stromen mijn borsten zowat over van de melk en heeft Joshua ook niet zoveel nodig en hij slaapt ook snel daarna.

Met advies van de bv lijn hier in Engeland weet ik al dat ik Joshua niet goed aanlegde en dus probeer het te verbeteren. Maar het lukt maar niet. Liggend wel trouwens ben ik vandaag achter. Dus hij krijgt nu al meer bv regelrecht vanuit de borst, want het is gigantisch time consuming als je constant voor elke voeding de borstpomp moet gebruiken, afwassen en steraliseren voor de volgende keer. Ik ben echt de hele dag bezig geestelijk en lichamelijk om het maar goed te krijgen. Het is echt een enorme strijd, want de laatste dagen is Joshua weer heel erg huilerig waardoor ik en mijn man dus ook weinig rust krijgen. Geduld is een schone zaak, nou bij mij word het echt op de proef gesteld op het moment. Maar om nou te zeggen ik wil stoppen met bv. Nee pertinent niet totdat ik alles heb geprobeerd. Het lijkt erop dat Joshua dus die krampjes krijgt omdat hij niet goed aanlegt, want dan hapt hij meer dan dat hij drinkt.

Ik had altijd het idee in mijn hoofd om bv te geven als ik een kleine had, en wil dit ook doorzetten. Maar ja hulp krijgen om aan te leren leggen voor bv is niet zo makkelijk en dus moet ik veel zelf ondernemen. Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt meer tegen de pijn van de tepels.
Morgen krijg ik een bv kussen, dus ik hoop dat dat wat comfortabeler is en het wat makkelijker maakt voor mij. Zo een heel verhaal. En misschien kunnen jullie er geen touw aan vast knopen, maar ik moest het even kwijt, want de tranen zitten me weer meer nader dan het lachen.

Dus het afscheid nemen van bv kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat is. Je bent zo intiem bezig met je kind dat heb ik zelf ook. Alhoewel ik nog lang niet zo lang bezig ben dan jullie allemaal.

Gruwels ik wou dat het zoveel makkelijker was dan zou ik nu niet zo klagen en depri zijn af en toe.

Oh oh een verse poepluier dient zich aan hier. Dus ik moet gaan.

maandag 2 februari 2004 @ 17:07:59 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16820147
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:37 schreef klein_spookje het volgende:
dank je tan.
Mara spuugt inderdaad niet wat dat betreft hebben we heel erg mazzel ze heeft alleen dan de eczeem hoorde gister dat mijn schoonmoeder als baby ook niet tegen koemelkeiwit kon en zei was net zo ziek als jou kindje. Ze was dat vergeten.

Ik heb vrijdag een moorkop gegeten was de dag voor het dieet zeg maar en ze zat zaterdag en zondag helemaal onder nu dan het dieet en het word al minder nou ja het word niet erger iniedergeval.

heel erg bedankt dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.

Geen dank joh!

Wil trouwens nog wel even zeggen dat ik hoop dat ik je geen schuldgevoel of iets dergelijks heb aangepraat zodat je bijna niet durft te stoppen met de BV!
Niet om mezelf op de borst(-en ) te kloppen, maar ik weet dat zo'n dieet niet altijd even leuk en makkelijk is. Ook moet je er op rekenen dat je zelf flink afvalt zonder die melkproducten. Als je al mager bent, is dat niet leuk.
Soms word je echt niet goed van iedere verpakking nalezen en dan tot de conclusie te komen dat je dát ook al niet mag hebben.

Dusseh... mocht je geen BV met dieet meer willen geven dan is er denk ik niemand die je er op aankijkt. Maar áls je het wel doet dan wens ik je héél veel succes!!

Ik ben mezelf al psychisch aan het voorbereiden.. over een paar weken moet ik er ook weer aan... kunnen we lekker samen klagen over alle dingen die we moeten laten staan

maandag 2 februari 2004 @ 17:38:23 #3
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_16821150
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:02 schreef Tan het volgende:
Laatste post:
[..]
Ik kan me voorstellendat je vreselijk worsteld met aanleggen en het goed laten drinken.
Ben je daar in het begin niet goed in begeleid?

Mara dronk in het begin ook niet goed. En de kraamverzorgster had in 8 dagen 6 verschillende en de eerste 4 zeiden ja gaat goed ga maar door zo.
Toen kwam de 5 en tegen haar zei ik dat ik zo een last had van tepels en het idee had dat Mara niet goed dronk. Ze was een oude rot in het vak en heeft me heel veel info gekregen en goed begeleid.

Kreeg onderandere de tip om haar in de rugby houding te voeren en moet zeggen dat gaat perfect.

Kan je niet naar het cb voor advies?
Ik wens je veel succes en ik denk dat je wel genoeg adviezen krijgt van je kan het beter zus of zo doen dus die zal ik je verder besparen tenzij je er behoefte aan hebt.

ik heb wel heeeeel veel bewondering voor je dat je het niet opgeeft ook al gaat het nu moeilijk petje af hoor.

maandag 2 februari 2004 @ 19:26:31 #4
82727 klein_spookje
pi_16824399
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:07 schreef Tan het volgende:

[..]

Geen dank joh!

Wil trouwens nog wel even zeggen dat ik hoop dat ik je geen schuldgevoel of iets dergelijks heb aangepraat zodat je bijna niet durft te stoppen met de BV!
Niet om mezelf op de borst(-en ) te kloppen, maar ik weet dat zo'n dieet niet altijd even leuk en makkelijk is. Ook moet je er op rekenen dat je zelf flink afvalt zonder die melkproducten. Als je al mager bent, is dat niet leuk.
Soms word je echt niet goed van iedere verpakking nalezen en dan tot de conclusie te komen dat je dát ook al niet mag hebben.

Dusseh... mocht je geen BV met dieet meer willen geven dan is er denk ik niemand die je er op aankijkt. Maar áls je het wel doet dan wens ik je héél veel succes!!

Ik ben mezelf al psychisch aan het voorbereiden.. over een paar weken moet ik er ook weer aan... kunnen we lekker samen klagen over alle dingen die we moeten laten staan

je hebt me absoluut geen schuld gevoel aangepraat hoor ben juist blij dat het goed is voor haar en dat dieet nou heeft ook zo zijn voordelen voor mij ben nou niet een van de magerste Dus dat is een mooie bijkostigheid.

En lekker samen klagen is altijd fijner dan alleen.

ik zou zeggen geniet lekker van alles wat je nog mag en neem voor mij een lekkere lik slagroom en een stukje chocolade

wanneer ben je uitgerekend?

pi_16826635
Jemig Lewis.de.boxer dat klinkt allemaal niet zo lekker... Ik zie dat je al allerlei dingen hebt uitgeprobeerd.
Voor de krampjes hebben we hier in NL Cinababy van VSM. Misschien kun je er daar ook aan komen, dit helpt bij menig kind goed.
Je schrijft dat liggend voeden wel beter gaat, misschien moet je dan vaker liggend voeden. Maar misschien ben je iets te gespannen als je zittend voedt, je moet wel lekker relax zitten als je gaat voeden, dat werkt het beste.

Veel sterkte meid, ik hoop voor je dat Joshua snel beter je tepel zal happen! Dat scheelt alles en dan kun je nog maandenlang heerlijk genieten.

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 08:29:46 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16840050
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef klein_spookje het volgende:

[..]
ik zou zeggen geniet lekker van alles wat je nog mag en neem voor mij een lekkere lik slagroom en een stukje chocolade

wanneer ben je uitgerekend?

Ik snoep nu ook nog grif van de gebakjes enzo ja

Ik ben 21 april uitgerekend.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:17:57 #7
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16847388
Melonovy, ben je er al een beetje uit wat je gaat doen? Nog verder afbouwen of helemaal stoppen?
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:38:26 #8
82727 klein_spookje
pi_16894132
hoi tan,

ik wilde je even op de hoogte houden van hoe het hier gaat nu.
Doe het dieet nu 5 dagen en het is zo een vershcil alle eczeem is weg ze heeft geen jeuk meer wel nog veel droge en schale plekken en wonder boven wonder bevorderd dit ook het aantal vieze luiers. meestal poepte ze 1x in de vier dagen nu gister 2x en vandaag ook 1x
Heel erg bedankt voor de adviezen en vooral voor je luisterend oor (nou ja lezend oog meer)

pi_16894865
Klein spookje, wat ontzettend heerlijk voor je, fijn dat je bent geholpen via fok! Ben helemaal blij voor je hahahah!

Hier gaat de fles er steeds moeilijker in, Chiara moet 'm niet en het lijkt er op dat ze onze grenzen aan het zoeken is, want als ik op houd met proberen die fles te geven, (ze wordt namelijk heel boos, wild en krijst hard, houd dr mondje dicht en schud met haar hoofd.) krijgt ze wel de borst ook voor de troost... en dan is ze heerlijk zoet en tevreden. Ik geloof dat ik haar dan maar even geen BV met geven, zodat ze door krijgt dat we serieus zijn en consequent!
Op de pap slaapt ze stukken beter...
Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ze opeens de fles niet goed wil. Misschien dat het door het doorkomen van tandje nr 4 is of anders het grenszen zoeken...
Vanmiddag had ze na 70 cc wel genoeg en ging ze 'm weer weigeren. Vanavond heeft ze er niets uit gedronken... helaas...

Afbouwen is niet gelukt kun je wel zeggen.

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:17:33 #10
82727 klein_spookje
pi_16895739
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:56 schreef melonovy het volgende:
Klein spookje, wat ontzettend heerlijk voor je, fijn dat je bent geholpen via fok! Ben helemaal blij voor je hahahah!

Hier gaat de fles er steeds moeilijker in, Chiara moet 'm niet en het lijkt er op dat ze onze grenzen aan het zoeken is, want als ik op houd met proberen die fles te geven, (ze wordt namelijk heel boos, wild en krijst hard, houd dr mondje dicht en schud met haar hoofd.) krijgt ze wel de borst ook voor de troost... en dan is ze heerlijk zoet en tevreden. Ik geloof dat ik haar dan maar even geen BV met geven, zodat ze door krijgt dat we serieus zijn en consequent!
Op de pap slaapt ze stukken beter...
Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ze opeens de fles niet goed wil. Misschien dat het door het doorkomen van tandje nr 4 is of anders het grenszen zoeken...
Vanmiddag had ze na 70 cc wel genoeg en ging ze 'm weer weigeren. Vanavond heeft ze er niets uit gedronken... helaas...

Afbouwen is niet gelukt kun je wel zeggen.

Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat heb je al eens geprobeerd (is moeilijk en hard) maar helpt soms wel om als ze de fles niet wil de borst niet te geven desnoods voor een keer een voeding overslaan. Dat advies kreeg ik ook Maar gelukkig ging het bij mij wel goed na een dag of 2a3. Proberen en dan als ze overstuur was de borst en steeds maar een beetje als ze het op had ook de borst als beloning. dat werkte bij haar goed.
Het enige wat je kan doen is blijven aanbieden die fles. Drinkt ze hem ook niet als haar vader hem geeft?
Succes en ik hield in me achterhoofd de aanhouder wint en zorg dat jij het bent.

Nu kan ik helaas niet meer de fles geven. Ben vol goede moed met 4 weken begonnen met kolven. Heb ongeveer 2 weken geleden besloten te stoppen omdat de vriezer zo vol zat. De voeding is daardoor terug gelopen naar wat Mara drinkt.
Nu probeer ik weer te kolven omdat ze die andere melk niet meer mag dus zit nu met heeeel veeeeel moedermelk dat ik straks weg kan gooien

Zei al voor de gein zet de moedermeld wel op marktplaats te koop
Maar ach het is niet anders en me meisje is weer beter en dat is het belangrijkste

pi_16898368
ja dat heb ik ook weleens gedacht, om mijn moedermelk te verkopen. Ik heb de laatste dagen trouwens ook weer opeens veel te veel melk, blijft toch lastig.

Isa heeft sinds we met ander eten zijn begonnen last van exceem, en ikzelf nu ook. Ik heb al ander wasmiddel gekocht (neutral), maar heeft iemand anders nog ervaring hiermee? Dat zíj last krijgt van nieuwe dingen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar waarom IK??

mooi he, alles
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:19:10 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16899722
Melonovy, wel lastig dat afbouwen als Chiara de fles weigert. Je schrijft dat 'honger laten lijden' voor jou geen optie is. Ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar toen ik het een keer over de 5-10-15 minutenmethode had in een topic over slapeloosheid zei je ook heel stellig dat je je kind nooit zou laten huilen en dat die methode dus geen optie zou zijn. Uiteindelijk heb je toch baat bij zo'n soortgelijke methode gehad. Zoals ik al een keer eerder heb geschreven heeft een vriendin van mij haar kind aan de fles gekregen door haar een weekend uit te besteden aan haar ouders. Ten eerste had dat het voordeel dat haar borst niet verleidelijk in de buurt was en ten tweede hadden haar ouders de tijd en het geduld om de hele dag bezig te zijn met dat flesje aanbieden. In het begin waren ze blij met elke slok die erin ging, maar na twee dagen dronk ze gewoon zonder problemen uit de fles. Je kunt mij niet wijsmaken dat het kind daar een trauma van heeft overgehouden en dat het honger heeft geleden. Misschien toch nog eens de moeite waard om te heroverwegen?

Phileine, ik weet helaas niks over eczeem in relatie tot borstvoeding.

Ik heb sinds vanmiddag last van brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt ook door naar mijn rug. Zou dat spruw kunnen zijn? Aan Job heb ik niks gemerkt, alleen maar dat hij vandaag weinig heeft gehuild en veel geslapen. Herkennen jullie dit?

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:02:10 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16903164
Klein_spookje: Heerlijk zeg dat je dieet niet voor niets is! Echt fijn als je haar zo ziet opknappen!! Voor die droge plekken (die kunnen nog wel even blijven, dat was tenminste bij mijn dochter wel zo) kun je ook eens proberen om een handjevol zemelen in een washandje te stoppen en dit in het badwater te hangen. Die zemelen laten een soort slijmerig laagje los wat zich weer als beschermend laagje om het babyhuidje hecht.

Mijn moeder deed dit vroeger al bij mij, is oud oma's gebruik maar werkt voor veel kindjes wel goed.
En zoals ik al eerder zei helpt die Balneum lijn ook vaak bij extreem droge huid. Ik heb hier zelf nog een proefmonster badolie liggen, dat wil ik je best opsturen, ik gebruik het zelf toch niet.

Melonovy... wat vervelend zeg dat het afbouwen niet lukt. Zoals ik je al eerder schreef kun je het best doen waar je zelf achter staat. Als jij 100% wilt doorzetten met het afbouwen dan zou je dus ook hard moet zijn voor Chiara, maar heb je heel vaag zo je twijfels en wil je eigenlijk nog wel even doorgaan zoals het nu gaat dan kun je het stressloos afbouwen wel vergeten.
Ik dacht zelf dat het wel meeviel toen ik aan het prille begin van de zwangerschap op verzoek van de VK ging afbouwen, maar zo'n kleintje voelt heel goed aan dat je het zelf eigenlijk niet wilt (ik spreek nu namens mezelf dus he, kan bij jou wel anders lopen) Het lukte dus voor geen meter. Een paar weken terug was ik zelf wel gemotiveerd om te stoppen en waarempel, binnen een paar weken was hij van 6 naar 1 voeding per dag. Die laatste voeding mag hij nog steeds en ik vind het fijn zo (Jessai ook).

Weet niet of dat voor jou ook zo geldt, meisjes zijn sowieso wat eigenwijzer dan jongetjes en jouw kleintje is daarnaast ook een heel stuk jonger dan Jessai, in ieder geval veel succes.

Phileine, heel apart dat jullie nu beiden onder het eczeem zitten, ik heb dat nog niet eerder gehoord.
Wél krijg ik eczeem op mijn tepels zodra Jessai minder drinkt (nu nog maar één keer per dag) of wanneer ik helemaal geen BV meer geef (tussen de zwangerschappen bijv.). Maar dat is denk ik toch anders.

Heb je niet toevallig erg last van vocht in huis? Met dit vochtige weer is schimmel (vaak op onzichtbare plekken) een veel gehoord probleem, met name in oude huizen. En schimmel is een grote eczeemveroorzaker.

Livelink, kan het toevallig zijn dat je een beginnende borstontsteking hebt? Zijn je borsten ook warm?
Of zie je toevallig een wit blaasje op je tepels? (melkblaar kan ook zeer doen namelijk)

pi_16903255
Met eczeem kan het zeker niet zo werken als met ziektes? Ik heb wel eens gehoord dat een ziek kind dat borstvoeding krijgt de ziekteveroorzaker bij de borstvoeding aan de moeder doorgeeft, zodat zij er antistoffen tegen aanmaakt en die dan weer met de moedermelk aan haar kind geeft. Maar of dat ook voor eczeem kan opgaan
pi_16905017
Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden, ik had er niet bij nagedacht maar vorige week heb ik ergens in de aanbieding een fles color reus wasmiddel gekocht. Dat zal het probleem wel zijn...
mooi he, alles
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:36:10 #16
37150 livelink
pi_16905212
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:02 schreef Tan het volgende:

Livelink, kan het toevallig zijn dat je een beginnende borstontsteking hebt? Zijn je borsten ook warm?
Of zie je toevallig een wit blaasje op je tepels? (melkblaar kan ook zeer doen namelijk)

Nee, niks wijst op een borstontsteking, volgens mij. Een borstontsteking heb ik wel vaker gehad, dus dat herken ik wel.
Ik heb nu een brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt door naar mijn rug. Een soort gevoel alsof ik te lang in de zon heb gelegen. Mijn tepels zijn ook pijnlijk. Aan Job zie ik of merk ik niks. Hij drinkt gewoon goed en heeft geen witte vlekjes in zijn mond.
Ik wil eigenlijk niet te snel gaan dokteren, maar ik ben zo bang voor tepelkloven. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken.
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:40:24 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16905309
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, niks wijst op een borstontsteking, volgens mij. Een borstontsteking heb ik wel vaker gehad, dus dat herken ik wel.
Ik heb nu een brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt door naar mijn rug. Een soort gevoel alsof ik te lang in de zon heb gelegen. Mijn tepels zijn ook pijnlijk. Aan Job zie ik of merk ik niks. Hij drinkt gewoon goed en heeft geen witte vlekjes in zijn mond.
Ik wil eigenlijk niet te snel gaan dokteren, maar ik ben zo bang voor tepelkloven. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken.

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ik ook last van mijn rug kreeg, dus ik herken je situatie niet. Maar als je tepels ook pijnlijk zijn met een hele baan door je borst heen dan klinkt dat wel als een verstopte melkgang met evt. een melkblaasje straks erop (duurt soms een dag voordat je die ziet). Dat kan vreselijk zeer doen

Maar heb je dat aan beide borsten lijkt het me weer niet waarschijnlijk. Waarom ga je er niet even mee naar de dokter? Zoveel pijn lijkt me ook niet goed.

Oh ja, je kunt je vraag ook even op het forum van BVN stellen, daar heb ik ook veel aangehad. Ligt er nu alleen ff uit. (heb je veel aan hè )
Sterkte!

donderdag 5 februari 2004 @ 11:41:30 #18
37150 livelink
pi_16906756
Toch maar even de huisarts gebeld voor de zekerheid, maar die raadde alleen maar aan om de tepels goed in te vetten tegen de tepelkloven. Het zou misschien beginnende spruw kunnen zijn, maar voorlopig eerst dit maar eens proberen.
pi_16907138
Livelink, bedankt dat je me er mee confronteerd, je hebt helemaal gelijk hoor.

Ik heb net weer een fles klaar gemaakt voor dr, eerst ging ie gretig dr mondje in, maar na 40 cc werd ie net zo hard geweigerd en kreeg ik 'm er niet in. Ik heb haar toen ingebakerd, in bed gelegd en 'm nog 1 keer aangeboden en toen ze dat niet wou, heb ik de deur achter me dicht getrokken, dan zonder voeding een slaapje maken. Na 5 minuten huilen ben ik weer met fles naar haar toe gegaan en heb haar de keus laten maken, flesje drinken of zonder slokje drinken. Het laatste dus. Nu slaapt ze...

Ik denk dat je gelijk hebt door haar maar even te laten merken dat wij e baas zijn... en niet zij.

Ik heb net met mijn vriendin aan de telefoon gezeten en oa ook dit besproken, het lijkt me beter om nu maar helemaal te stoppen met de BV. Chiara en haar ouders slapen beter op een flesje pap. Maar ook overdag lijkt het wel te verwarrend voor Chiara te zijn dat ze beide krijgt. Ze is een pittig ding en dat merken we af en toe goed, nu dus ook dat ze door heeft dat bij het weigeren van de fles ze een borst kijgt...

Ik heb gestreefd naar die 6 maanden en alles wat ze daarna heeft gekregen is mooi meegenomen. Als ik ga wegen wat ik belangrijker vind en moet kiezen tussen de voordelen van nu nog BV of de voordelen van nu de fles dan begin ik de fles steeds aantrekkelijker te vinden. Ook voor mezelf, een goede nachtrust en om weer wat fitter te zijn (van BV geven word ik best wel suf) En daarnaast andere voordelen die niet zo zwaar wegen, maar wel zo prettig zijn (weer een wijntje drinken, een keer op stap zonder kind, beginnen met afvallen, ed)

Maar goed. Het plan is er, nu moet ik echt even doorzetten met die uitvoering.

Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:59:29 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16907211
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:41 schreef livelink het volgende:
Toch maar even de huisarts gebeld voor de zekerheid, maar die raadde alleen maar aan om de tepels goed in te vetten tegen de tepelkloven. Het zou misschien beginnende spruw kunnen zijn, maar voorlopig eerst dit maar eens proberen.
Bah vervelend! Daar kan je kleine ook last van krijgen toch? Heb het zelf gelukkig niet gehad maar weet van anderen dat het heel vervelend kan zijn.
Sterkte ermee!
pi_16910596
gefaald...

ik ben zo'n emotionele muts, het maakt me zo verdrietig als ik die kleine zo ongelukkig zie huilen en vechten tegen de fles... Ik bleef proberen, tot het moment dat Chiara me een enorme kopstoot gaf en we beide zaten te janken... Toen kon ik het allemaal niet meer opbrengen en heb haar een BV gegeven, bijna een uur lang heeft ze liggen lurken... Als ik dan zo lig te voeden, komen ook best wel weer die twijfels naar boven...
Vanavond proberen we het weer, Remco gaat het weer proberen...

Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:37:59 #22
37150 livelink
pi_16911975
Ik denk dat je het proberen van een flesje voorlopig aan Remco over moet laten, totdat Chiara het volledig accepteert. Het is voor haar natuurlijk ook niet te begrijpen dat ze zo dichtbij de borst is en dan toch zo'n stom flesje moet. Ik kan me haar frustratie dan ook wel voorstellen. En als Remco haar een flesje geeft moet jij gewoon even helemaal buiten beeld zijn. Dat is ook voor jouw gemoedsrust beter .

Geloof me, uiteindelijk gaat het lukken.
Of je trouwens nu wel of niet het besluit neemt om te stoppen met bv, het is toch wel erg belangrijk dat Chiara leert uit een flesje te drinken, al is het alleen maar dat je er zelf even uitkunt. Wat dat betreft vind ik dat je het heel lang vol hebt gehouden, hoor. Ik heb nu al dat ik af en toe een avondje voor mezelf wil en Job is pas 11 weken oud.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:20:04 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16913225
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:52 schreef melonovy het volgende:
gefaald...
Je doet toch je best?

Het is gewoon een moeilijk proces dit, helemaal als je een kleine BVjunkie hebt
Ik sluit me aan bij Livelink, laat Remco de fles dan geven en kom ook niet meer in beeld.

Ik had een tijd terug een soortgelijk iets. Jessai moest van de nachtvoeding af. De dagvoedingen gingen goed want daar stond beker melk tegenover. Maar de nachtvoeding stond alleen slapen als alternatief tegenover en dat was voor de kleine man toch iets te veel van het goede.
Ik stond zelf bijna te huilen op de gang toen ik hoorde hoe intens verdrietig Jessai was, zelfs toen papa zijn uiterste best deed om hem te troosten. En dan bedoel ik dus ook écht verdrietig, iets wat hij niet vaak is.

Vreselijk moeilijk, het is echt ff doorbijten

Sterkte hoor!!

pi_16923084
Chiara is een eigenwijs kindje, dat is wel heel zeker!
Vanmiddag heeft ze een beetje uit de fles gedronken zonder probleem en vanavond heeft ze 90 cc gehad van Remco met enig probleem. Als ik weg loop is dat nog erger dan dat ik er bij blijf, dus ik ben er bij gaan zitten en toen ik mijn nachtliedjes-repetoir ging zingen, hapte ze naar de fles en heeft rustig gedronken.
Remco kan dit allemaal veel beter handelen, hij laat zich emotioneel niet zo beinvloeden en pakt het wat rationeler aan, gelukkig maar dat het zo wat beter lukt.
Ik heb nu ook pap zonder smaakje.
Vanacht krijgt ze geen nachtvoeding en morgen gaan we weer verder...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16966232
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:19 schreef livelink het volgende:
Melonovy, wel lastig dat afbouwen als Chiara de fles weigert. Je schrijft dat 'honger laten lijden' voor jou geen optie is. Ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar toen ik het een keer over de 5-10-15 minutenmethode had in een topic over slapeloosheid zei je ook heel stellig dat je je kind nooit zou laten huilen en dat die methode dus geen optie zou zijn. Uiteindelijk heb je toch baat bij zo'n soortgelijke methode gehad. Zoals ik al een keer eerder heb geschreven heeft een vriendin van mij haar kind aan de fles gekregen door haar een weekend uit te besteden aan haar ouders. Ten eerste had dat het voordeel dat haar borst niet verleidelijk in de buurt was en ten tweede hadden haar ouders de tijd en het geduld om de hele dag bezig te zijn met dat flesje aanbieden. In het begin waren ze blij met elke slok die erin ging, maar na twee dagen dronk ze gewoon zonder problemen uit de fles. Je kunt mij niet wijsmaken dat het kind daar een trauma van heeft overgehouden en dat het honger heeft geleden. Misschien toch nog eens de moeite waard om te heroverwegen?

Phileine, ik weet helaas niks over eczeem in relatie tot borstvoeding.

Ik heb sinds vanmiddag last van brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt ook door naar mijn rug. Zou dat spruw kunnen zijn? Aan Job heb ik niks gemerkt, alleen maar dat hij vandaag weinig heeft gehuild en veel geslapen. Herkennen jullie dit?

Ik heb dit ook gehad en weet absoluut niet wat het is. Maar ben wel benieuwd als je er achter komt wat het nou was. Dat is echt een rot gevoel he. En bv geven is dan ook echt heel pijnlijk op die manier want je weet ook nog eens niet hoe je zitten moet. Ik dacht dus dat het spruw was maar Joshua had er niks van.

Nou mensen nog even snel, Joshua drinkt al veel beter aan de borst. Ik begin ook wat meer relaxt te raken. Dus duimen maar dat het goed blijft gaan.

pi_16970438
Toen Chiara en ik spruw hadden omschreef ik het zo:
quote:
"Vannacht tijdens het voeden kreeg ik onwijze pijn! Zoiets als de eerste keer aanleggen, of verkeerd aanleggen, maar dan nog iets erger... Het was weer echt kiezen op elkaar en voeden maar, niets geen rustig liggen en tijdens het voeden in slaap dommelen...
Soms is Chiara aan 't huilen aan de borst, ik vraag me af of ze erg pijn heeft, of een beetje last, dat vind ik best lastig. Echt uitgillen van de pijn doet ze niet. Verder drinkt ze wel redelijk goed en is ze nog aardig vrolijk. De spruw zit alleen aan de binnenkant van haar wang en gelukkig niet op d'r tong, lippen of gehemelte."
2 weken later schreef ik dit erover:
quote:
"De spruw bij Chiara was al snel weer over met de daktarin, maar op advies èn omdat ik zelf pijn bleef houden, ben ik een aantal dagen door blijven smeren. Ik hield nog steeds dagen lang pijn, tot iemand mij er op wees dat het wel eens een verstopt melkkanaaltje was. Dit was inderdaad het geval en ik heb dat dus nooit opgemerkt... De nacht er op kreeg ik enorme koorts. Ik heb onwijs liggen dromen die nacht, en had enorme pijn: verschrikkelijk vervelend allemaal!

Die volgende dag heb ik de hele dag met koorts op bed gelegen, een zeer pijnlijke borst heb ik steeds leeg laten drinken, de andere een beetje afgekolfd, ik ben met warmtekompressen aan de slag geweest en heb veel geslapen. Kortom alle tips en adviezen uit de borstvoedingslectuur heb ik toegepast. 's Avonds was de koorts gezakt, de volgende dag ging het al weer een stuk beter en nog 2 dagen later en ik voelde me weer helemaal de oude. Waarschijnlijk is dit een lichte borstontsteking geweest, maar waar het nu om gaat is dat alles weer helemaal over is. Chiara is ook weer rustig aan de borst, dus we kunnen weer lekker doorgaan! "

Het is even een knip en plak werkje van chiara dr website, misschien hebben jullie er wat aan.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 8 februari 2004 @ 02:18:00 #27
37150 livelink
pi_16990392
Lewis, ik weet ook niet wat het is geweest. De huisarts eigenlijk ook niet. Het kon beginnende spruw zijn. Ik heb van hem alleen het advies gekregen om mijn tepels in te vetten vanwege de dreigende tepelkloven. Inmiddels is het brandende gevoel weer weggetrokken en heb ik weinig last meer. Het zal dus inderdaad geen spruw geweest zijn, misschien inderdaad een verstopt melkkanaaltje of een beginnende ontsteking die er door Job weer uitgezogen is.
pi_17008460
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:18 schreef livelink het volgende:
Lewis, ik weet ook niet wat het is geweest. De huisarts eigenlijk ook niet. Het kon beginnende spruw zijn. Ik heb van hem alleen het advies gekregen om mijn tepels in te vetten vanwege de dreigende tepelkloven. Inmiddels is het brandende gevoel weer weggetrokken en heb ik weinig last meer. Het zal dus inderdaad geen spruw geweest zijn, misschien inderdaad een verstopt melkkanaaltje of een beginnende ontsteking die er door Job weer uitgezogen is.
Ja vreemd he, ik had precies hetzelfde maar bij mij is het ook inmiddels over. Ik dacht zelf ook dat het beginnende spruw was, of eigenlijk had ik de medicijnen al maar heb ze nooit genomen omdat het vaak ook weer wegtrok. Het was geen constante pijn zeg maar.

Nou ja gelukkig maar, want ik vond het echt een rot gevoel. Ik wist gewoon echt niet hoe ik zitten moest van de pijn.

zondag 8 februari 2004 @ 19:58:50 #29
82727 klein_spookje
pi_17008719
Hier gaat het erg goed doe het dieet nu 1 week en 2 dagen en ze is zo goed als eczeem vrij. Let welop het kleinste beetje dat koemelkeiwit bevat en het gaat goed
pi_17008886
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:58 schreef klein_spookje het volgende:
Hier gaat het erg goed doe het dieet nu 1 week en 2 dagen en ze is zo goed als eczeem vrij. Let welop het kleinste beetje dat koemelkeiwit bevat en het gaat goed
wat ontzettend lekker voor je dat je de boosdoener kunt aanpakken, het zal fijn zijn als je dit dieet nog een hele poos kan blijven vol houden, daar profiteerd die kleine weer van!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 9 februari 2004 @ 08:45:51 #31
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17020573
quote:
Op zondag 8 februari 2004 19:58 schreef klein_spookje het volgende:
Echt super hoor! Ben zo blij voor je dat je het probleem aan kunt pakken zonder medicijnen e.d.!!

Als je kleine 6 maanden is kun je langzaam weer opbouwen met producten. Je merkt binnen 24-48 uur of er een allergische reactie is. Dus dat is nog wel te doen, want jouw dochter is al ruim 3 maanden toch?

maandag 9 februari 2004 @ 11:17:47 #32
82727 klein_spookje
pi_17022698
Mara is nu drie maanden en een week. En joh heb 9 maanden geen biefstuk enz gemogen dit moet ook lukken hoor. Alhoewel een beker melk bij me brood lijkt me ook wel weer eens lekker.

Nog een vraagje hoorde een tijd geleden dat honing voor kinderen onder het jaar niet goed is.
Zou het kwaad kunnen als ik honing op brood eet. Tot nu toe heb ik het 2 x gedaan en ze heeft er geen last van gehad.

maandag 9 februari 2004 @ 11:19:14 #33
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17022732
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:17 schreef klein_spookje het volgende:
Mara is nu drie maanden en een week. En joh heb 9 maanden geen biefstuk enz gemogen dit moet ook lukken hoor. Alhoewel een beker melk bij me brood lijkt me ook wel weer eens lekker.

Nog een vraagje hoorde een tijd geleden dat honing voor kinderen onder het jaar niet goed is.
Zou het kwaad kunnen als ik honing op brood eet. Tot nu toe heb ik het 2 x gedaan en ze heeft er geen last van gehad.

Jij mag het wel eten, maar je kindje niet. Die schadelijke bacterie komt niet in de moedermelk (ook niet door de placenta, dus mag ook in je zwangerschap).
  maandag 9 februari 2004 @ 11:31:16 #34
82727 klein_spookje
pi_17023005
aha dat is mooi dank je wel Tan had je geen voedingsdeskundige willen worden
  maandag 9 februari 2004 @ 11:41:24 #35
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17023269
quote:
Op maandag 9 februari 2004 11:31 schreef klein_spookje het volgende:
aha dat is mooi dank je wel Tan had je geen voedingsdeskundige willen worden
Hahaha, nou het scheelt dat ik zelf kinderen heb, dan hoor je nog eens wat
pi_17285983
k heb de laatste dagen zo'n pijn in die klier die daar ergens tussen borst en oksel zit, als jullie begrijpen wat ik bedoel. Met name als de borst erg vol is schieten er echt van die scheuten pijn doorheen. Het is niet echt mijn borst geloof ik, maar lijkt dus wel gerelateerd. Iemand een idee of ik hier iets mee moet? Of zal het vanzelf wel weer overgaan?
mooi he, alles
  woensdag 18 februari 2004 @ 15:30:57 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17286293
Is die plek ook warm en/of hard?
pi_17286577
nee niet hard of warm, wel iets dikker dan de andere kant.
mooi he, alles
  woensdag 18 februari 2004 @ 16:24:15 #39
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17287969
Het kan een verstopte melkklier zijn (die zitten ook daar ja, ze zitten zelfs tot aan het begin van je hals), maar dat zou vanzelf weg moeten gaan. Je kunt proberen om de kleine te laten drinken met het kinnetje in de richting van de zere plek, als dat niet helpt en het met een paar dagen niet minder wordt zou ik naar de dokter gaan (makkelijk advies hè ). Misschien dan toch een borstontsteking of zo?

Lastig zo, want ik kan niet voelen wat jij voelt en zoals je op me over komt ben je zeker geen aansteller en zou ik het dus héél goed in de gaten houden.
Je zou je vraag even kunnen stellen op het BV-forum http://www.network54.com/Hide/Forum/89719
Daar zitten toch meer BVgevende mama's dan hier, die je probleem wellicht herkennen.

Sterkte in ieder geval!!

Jubileum moderator woensdag 18 februari 2004 @ 19:31:55 #40
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17292765
Phil heb je soms een nieuwe BH die een kliertje afklemt? Of een nieuw (strak) truitje die een melkkliertje klem zet en dus laat verstoppen?

Heb je al geprobeerd die plek, bijv. onder de douche, los te masseren?

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 18 februari 2004 @ 21:08:21 #41
82727 klein_spookje
pi_17295797
hallo allemaal,

heb een vraagje hopelijk heeft iemand hier antwoord.

Doe nu bijna 3 weken het koemelk dieet en sinds 2 dagen is Mara wat onrustig een heeft meer honger normaal kwam ze keurig om de 4 uur vandaag was het 7.30,11.00 13.30 15.30, 18.30 dus erg vaak en ze dronk dan wel een volledige voeding. dus niet ff een paar slokjes.

Nu is mijn vraag kan het zijn dat ik door het dieet minder voedingswaarde in mijn bv heb?>

bedankt groetjes

pi_17295958
Misschien heb je wel een "gewoon" regeldagje, het hoeft niets met het dieet te maken te hebben. Maargoed ik heb er ook geen verstand van, ik opper ook maar wat.

En knap hoor dat je het dieet volhoudt!!

woensdag 18 februari 2004 @ 22:11:01 #43
82727 klein_spookje
pi_17297733
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 21:13 schreef Karin het volgende:
Misschien heb je wel een "gewoon" regeldagje, het hoeft niets met het dieet te maken te hebben. Maargoed ik heb er ook geen verstand van, ik opper ook maar wat.

En knap hoor dat je het dieet volhoudt!!

daar heb ik inderdaad ook al aangedacht maar wist niet hoe vaak ze die hebben zeg maar.
Ben blij dat je je mening er over geeft dank je.
Het dieet gaat goed op zich op sommige dagen is het wat moeilijker bv met mijn ongi dagen dan snak ik naar chocolade en een beker melk. Maar ben sterk en doe het niet.
Komt ook omdat ik zie dat het helpt uitslag weg.
Ben vorige weet de mist in gegaan met een frikadel en zat meteen onder de pukkels (wat zit er nu in een frikadel behalve puin) nou ja parneermeel grrrr. niet aangedacht.
  woensdag 18 februari 2004 @ 22:23:14 #44
37150 livelink
pi_17298137
Jeetje, Klein_Spookje. Ik heb geen idee of door je dieet de bv kan teruglopen, maar ik ben hardstikke jaloers op je oorspronkelijke 4 uur! Job is 2,5 week jonger dan Mara en die heb ik nog niet eens op een schema van 3 uur. Meestal wil hij alweer na 2 uur en dan rek ik het zelf naar 2,5 uur.
Ik heb trouwens borstvoedingsthee gekocht bij De Tuinen. De smaak is wel te doen (niet echt vies) en wie weet helpt het wel een beetje.

Volgende week is mijn laatste week thuis en dan moet Job naar het kdv. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Ik krijg het nooit voor elkaar om wat hij nodig heeft af te kolven en ik heb er ook eigenlijk nog helemaal niks voor gedaan. Ik had helemaal geen zin om al een voorraad aan te leggen. Wat ik eigenlijk wil is hem op het kdv gewoon flessevoeding te geven en dan thuis nog de borst. Ik ga dan wel kolven op mijn werk om de produktie op gang te houden. Denken jullie dat dat gaat lukken? Ik voel me wel rot onder die beslissing, want Job vindt de borst heel erg lekker en hij doet het er heel goed op, maar ik heb gewoon geen energie genoeg om te zorgen dat hij voldoende mee kan krijgen naar het kdv. Als ik uitga van voeding om de 3 uur, dan zou hij om 07.00 nog de borst krijgen en dan moet hij om 10.00, 13.00, 16.00 een voeding krijgen en dan moet ik nog heel erg mijn best doen om om 19.00 thuis te zijn voor de borst. Inclusief één reserve zou dat betekenen dat ik hem elke dag vier flesjes mee moet geven. Ik zie dat echt niet gebeuren

woensdag 18 februari 2004 @ 23:31:44 #45
82727 klein_spookje
pi_17300613
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:23 schreef livelink het volgende:
Jeetje, Klein_Spookje. Ik heb geen idee of door je dieet de bv kan teruglopen, maar ik ben hardstikke jaloers op je oorspronkelijke 4 uur! Job is 2,5 week jonger dan Mara en die heb ik nog niet eens op een schema van 3 uur. Meestal wil hij alweer na 2 uur en dan rek ik het zelf naar 2,5 uur.
Ik heb trouwens borstvoedingsthee gekocht bij De Tuinen. De smaak is wel te doen (niet echt vies) en wie weet helpt het wel een beetje.

Volgende week is mijn laatste week thuis en dan moet Job naar het kdv. Ik zit nu heel erg te twijfelen wat te doen. Ik krijg het nooit voor elkaar om wat hij nodig heeft af te kolven en ik heb er ook eigenlijk nog helemaal niks voor gedaan. Ik had helemaal geen zin om al een voorraad aan te leggen. Wat ik eigenlijk wil is hem op het kdv gewoon flessevoeding te geven en dan thuis nog de borst. Ik ga dan wel kolven op mijn werk om de produktie op gang te houden. Denken jullie dat dat gaat lukken? Ik voel me wel rot onder die beslissing, want Job vindt de borst heel erg lekker en hij doet het er heel goed op, maar ik heb gewoon geen energie genoeg om te zorgen dat hij voldoende mee kan krijgen naar het kdv. Als ik uitga van voeding om de 3 uur, dan zou hij om 07.00 nog de borst krijgen en dan moet hij om 10.00, 13.00, 16.00 een voeding krijgen en dan moet ik nog heel erg mijn best doen om om 19.00 thuis te zijn voor de borst. Inclusief één reserve zou dat betekenen dat ik hem elke dag vier flesjes mee moet geven. Ik zie dat echt niet gebeuren

hoi,
mara sliep met 4 weken door en met 8 weken om de 4 uur.
ik heb vanaf dat ze 4 weken oud is na iedere voedinge gekolfd en had een hele voorraad. Nu ze die allergie heeft mag ze die voeding niet meer dus daar zit ik dan met een vriezer vol voeding die ik waarschijlijk kan weggooien.
De productie na het dieet moest weer op gang komen kolfde weer na iedere voeding had op een dag maar 20cc het gaat nu beter heb zeker voor 3 voedingen nu.
Moet wel ga vanaf 1maart weer 2 dagen werken mara gaat dan 2 dagen naar oma en drinkt daar uit de fles.
Drinkt jou ventje al uit de fles?
Over het voeden. Als je geen voorraad hebt dan kan je of kiezen voor een fles als je werkt en de ochtend en avond blijven voeden. Dan heb je ff wat last van stuwing maar dat gaat over dan hebben je borsten alleen nog de avond en ochtend voedingen. Je kan ook kijken of je nog wat voeding kan kolven om mee te geven dan heb je alleen een voeding nodig voor de eerste dag want de andere voeding kolf je dan de dag dat je op je werk bent hmmm snap je het nog.
ZO niet hoor ik het graag.

succes.

donderdag 19 februari 2004 @ 00:01:33 #46
37150 livelink
pi_17301705
Ik snap het nog, hoor. Voor Katja kolfde ik ook voor de volgende dag. Het was alleen nooit genoeg. Ik krijg er met kolven gewoon veel minder uit dan dat ze zelf drinken. Ik ga dus maar voor de ochtend, avond en nachtvoedingen. Hij drinkt wel gelukkig uit de fles en hij drinkt ook Nutrilon 1. Dat hebben we allemaal al uitgeprobeerd.

Wat zonde zeg, al die voeding moeten weggooien. Ik weet dat ik in de tijd van Katja een paar keer in huilen uit ben gebarsten toen het flesje omviel. Maar zelfs van een paar druppels kon ik al stevig balen.

Phileine, gaat het weer iets beter met jouw borst? Het klinkt inderdaad als een verstopt melkkliertje. Alles wat ik daarvan weet is al voorbijgekomen in de tips van Tan. Is wel vervelend, die pijnscheuten. Ik had er in de tijd van Katja ook wel last van. Onder de douche wegmasseren lukte mij nooit. Gelukkig kon ik Katja toen ze wat ouder was in alle standen laten drinken en zij wist het er meestal wel uit te drinken.

pi_17312668
Bij mij komt Joshua ook veel vaker. Dus elke 2 a 2.5 uur. Ik rek het dus ook uit tot 2.5 of 3 uur als het gaat. En hij drinkt ook heel lang en veel. En s'nachts slaapt hij ook niet meer door omdat hij nu weer volledig op de bv zit. Maar ach ik vindt het ook niet erg, want ik heb toch alle tijd voor hem.

Livelink, je kunt gewoon s'morgens en s'nachts blijven voeden zonder af te kolven. Dat probleem wat jij nu hebt had ik ook bijna gehad. Maar gelukkig komt Joshua in het kdv op mijn werk terecht en volgens de regeltjes mag ik hem dan ook gewoon bv blijven geven overdag.
Ik denk wel dat ik het er heel moeilijk mee zou hebben als ik het zou moeten verminderen zoals jij vanwege werk en kdv.

Ik heb nog steeds wel steken in mijn borsten en tepels zijn ook nog heel overgevoelig. En dat gaat maar niet weg, het wordt ook niet erger en is wel te doen. Maar toch vraag ik mij af of dat wel goed is. Iemand hier een tip. Ik heb dus bijna spruw opgelopen en zoals livelink eerder had, had ik dus ook steken door mijn borsten heen en pijn in mijn rug. Tepels deden ook zeer. Eigenlijk in het begin was het omdat ik Joshua verkeerd aanlegde en dat is nu verbeterd. Maar door alle pijntjes heen zijn we nooit verder gegaan met kijken wat er nu aan de hand is omdat ik al blij was dat de bv zo goed gaat.

donderdag 19 februari 2004 @ 16:36:47 #48
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17316999
ff snel, want heb ei'k geen tijd:

Maar klein spookje, ik denk inderdaad aan een regeldag. Het is trouwens geen regeldag, maar meestal een regelweek. Dus als je over een paar dagen nog een probleem hebt dan is het vast iets anders.

Door het dieet lijkt me onwaarschijnlijk, mij is ook diverse malen verzekerd dat de kwaliteit van de BV hetzelfde blijft, mits je de melkproducten vervangt door kalktabletten met vitamine D (geloof ik)

donderdag 19 februari 2004 @ 17:10:26 #49
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17318106
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 14:08 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
..
Ik heb nog steeds wel steken in mijn borsten en tepels zijn ook nog heel overgevoelig. En dat gaat maar niet weg, het wordt ook niet erger en is wel te doen. Maar toch vraag ik mij af of dat wel goed is. Iemand hier een tip. Ik heb dus bijna spruw opgelopen en zoals livelink eerder had, had ik dus ook steken door mijn borsten heen en pijn in mijn rug. Tepels deden ook zeer. Eigenlijk in het begin was het omdat ik Joshua verkeerd aanlegde en dat is nu verbeterd. Maar door alle pijntjes heen zijn we nooit verder gegaan met kijken wat er nu aan de hand is omdat ik al blij was dat de bv zo goed gaat.
Wat goed tegen tepelkloven en pijnlijke tepels helpt is (op dit forum veelgeroemde) Bepanthen-zalf. En natuurlijk goed (en vaak) aanleggen.
Ik had een paar dagen geleden ook plotseling weer last van zere tepels tijdens het voeden. Na een paar keer wat Bepanthen-zalf erop te hebben gedaan, was het weer over. Het voordeel van die zalf is trouwens, dat je het er na elke voeding erop kunt smeren en er niet meer af hoeft te poetsen. Ik gebruik het ook soms voor het handje van Judith, want ze sabbelt haar handje af en toe helemaal kapot (ze wil geen speentje).
Ik had trouwens geen idee, hoe dat kwam dat het voeden plotseling pijnlijk was en zat al aan spruw te denken. Gelukkig was dat het niet. Judith drinkt nu gewoon veel krachtiger en hoeft dus ook niet meer zolang aan de borst!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_17406582
Ik ga ook maar eens kijken of ik die bepanthen zalf kan vinden hier in Engeland. Zal vast wel. En als ik in Nederland ben ga ik ook maar eens zoeken naar bv theetjes.
Tepels blijven pijnlijk. Ik was toevallig bij de dokter van de week, maar die wist ook niet wat het was. Het enige wat die aanraadt is om over te gaan naar flesvoeding als het te pijnlijk is. Hij is nogal een voorstander van flesvoeding. Dus bij hem hoef ik ook niet verder te vragen.
Ik legde hem uit over die pijn die doorgaat naar mijn rug zoals jij ook had Livelink. Maar dat had allemaal te maken met bv Zover kwam ik zelf ook nog wel, maar wat is het dan. Nou ja laat maar weer, want hij wist het ook niet. Zelfs de bv deskundigen hier weten het niet.
pi_17406761
en het is dus zeker geen spruw lewis?
jammer dat je dokter niet behulpzamer is. Als je het trouwens niet kunt vinden wil ik ook wel een tubetje bepanthen opsturen hoor. ik weet niet of het helpt tegen die pijn die doortrekt naar de rug, maar je tepels zullen er echt wel wat van opknappen.
mooi he, alles
  zaterdag 28 februari 2004 @ 12:28:25 #52
37150 livelink
pi_17407267
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:34 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik ga ook maar eens kijken of ik die bepanthen zalf kan vinden hier in Engeland. Zal vast wel. En als ik in Nederland ben ga ik ook maar eens zoeken naar bv theetjes.
Tepels blijven pijnlijk. Ik was toevallig bij de dokter van de week, maar die wist ook niet wat het was. Het enige wat die aanraadt is om over te gaan naar flesvoeding als het te pijnlijk is. Hij is nogal een voorstander van flesvoeding. Dus bij hem hoef ik ook niet verder te vragen.
Ik legde hem uit over die pijn die doorgaat naar mijn rug zoals jij ook had Livelink. Maar dat had allemaal te maken met bv Zover kwam ik zelf ook nog wel, maar wat is het dan. Nou ja laat maar weer, want hij wist het ook niet. Zelfs de bv deskundigen hier weten het niet.
Vervelend he, die pijn in je rug? Ik heb het soms tijden niet en dan plotseling weer heel erg. Gek, dat niemand weet wat het precies is. Mijn huisarts kwam ook niet verder dan tepels insmeren.
  Jubileum moderator zondag 29 februari 2004 @ 20:14:32 #53
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17431715
Door wat stressvolle dingen hier, oa wat problemen met mijn werk, liep de bv ongelooflijk hard terug. Gevolg, Iris wilde niet meer wachten op het toeschietreflex en weigerde keer op keer de borst. Het werd een steeds groter gevecht en een dag of 8 geleden heb ik even de handdoek in de ring gegooid en besloten dat de bv dan maar op was en ik was er klaar mee.
Inmiddels heb ik daar enorme spijt van, niet in de laatste plaats omdat Iris nu ineens ziek is. Ik ben dus sinds gisteren weer begonnen met intensief kolven, elke 3 uur. Tot mijn grote schrik kolf ik ongeveer 10 ml per keer, ik had de hoop dat het niet zo hard zo "opdrogen".
Ik ga proberen nu een paar dagen intensief te kolven, voor zover dat gaat met een rondlopend Evaatje en een ziek Irisje, en ik hoop dat ik zo weer iig 1 voeding per dag kan geven.
Ik mis het zo
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 29 februari 2004 @ 20:41:25 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_17432243
Ow Lois.... dat snap ik heel goed! Ik denk dat je met intensief kolven een heel eind kunt komen en het ook blijven aanbieden aan Iris denk ik. ik duim voor je dat het lukt.
stormy waters...
sailin'
  zondag 29 februari 2004 @ 22:27:01 #55
37150 livelink
pi_17434335
Vervelend, Lois. Ik hoop dat het kolven resultaat geeft. Ik ben inmiddels ook aan het kolven geslagen omdat ik morgen weer moet werken en ik vind het kolven op zich al behoorlijk stressvol, omdat het resultaat altijd weer zo tegenvalt.
Ik weet nog van Katja dat mijn borstvoeding ook heel hard terugliep toen ik weer ging werken en de stress daarvan had.
Job is vrij ziekelijk, hij is eigenlijk sinds zijn geboorte al continue verkouden, dus ik wil ook zo lang mogelijk borstvoeding blijven geven, maar of dat zal lukken . Ik hoop het en ik hoop voor jou en Iris dat het bij jou ook weer voldoende op gang zal komen. Drink je nog borstvoedingsthee? Ik heb het gekocht in de hoop dat het zal helpen om de bv op peil te houden als ik weer ga werken.
Heel veel sterkte en veel succes. Ik hoop dat Iris zich snel weer beter zal voelen. Het kan natuurlijk ook toeval zijn dat ze nu net ziek is.
  maandag 1 maart 2004 @ 12:59:42 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_17442384
moeilijk lijkt dat me idd als je weer moet werken. ik moet ook over 5 weken weer aan de slag. Ik kolf nu al af en toe en op zich gaat dat redelijk, zolang Liam in de buurt is dan... Ik kolf nu zo'n 50 cc uit 1 borst en zo'n 70 in totaal, want de linker geeft gewoon meer als de rechter. We hebben van de week uitgeprobeerd wat hij op dit moment drinkt door hem het uit een fles te geven waar in totaal 100 cc in zat. Hij dronk er 70 op. Ik kolf dus op het moment wat ie drinkt, dus dat lijkt goed te gaan. Maar ik weet niet hoe dat zal gaan als ik op het werk zit hoor. En ik wil zo graag minimaal een half jaar geven...
we zullen wel zien, ik probeer er niet van te stressen want dat helpt zeker niet. En nu vast beetje voorraad aanleggen dus. En hij gaat straks 2 dagen in de week naar de oppas en ik ga maar proberen op de 4 dagen dat ik thuis ben voldoende te kolven en op het werk alleen om het op gang te houden.

Hoe gaat ie nou Lois?
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel maandag 1 maart 2004 @ 21:25:55 #57
2628 Karin
pi_17450821
Belana er staat een berekening voor wat een kindje ongeveer drinkt per voeding (zodat je een beetje een richtlijn hebt met wat je ontdooid/verwarmt. Zo zonde om veel weg te moeten gooien). Iets met gewicht van het kind en aantal voedingen wat het drinkt. Ik kan het op internet zo snel niet vinden maar ik weet dat Lois een boek heeft waar het instaat.

Dat ik ging werken liep helaas mijn bv ook aardig terug. Met kolven kreeg ik op het werk meestal maar 2/3 van de voeding die hij die dag dronk bij elkaar. Ik was blij dat ik een behoorlijke voorraad in de vriezer had zodat Bram nog best lang op volledige bv heeft gezeten. Ik probeerde ook de dagen dat ik tussendoor thuis was extra te kolven om het weer aan te vullen. Maar na een tijdje was ik al dat kolven ook behoorlijk zat hoor, voor mijn gevoel was ik alleen maar bezig met spullen uitkoken en kolven. Maargoed achteraf ben ik erg blij dat ik het nog best lang heb volgehouden.
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2004 @ 21:39:54 #58
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17451156
Het kolven gaat nog steeds niet goed, ik kreeg er vandaag nog minder uit dan gisteren. Ik was alweer bijna in staat om het op te geven toen Iris ineens op zoek ging naar mijn borsten. Vervolgens heeft ze een half uurtje zielstevreden aan de borst gedronken, niet genoeg voor een hele voeding maar ik was er zo blij mee.
Het lijkt wel niet te willen toeschieten met de kolf, en met Iris wel.
Toestand dit, maar ik wil het zo graag nog even volhouden.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17451203
die neusspray die karin (volgens mij) destijds heeft gebruikt is dat dan niets voor je lois als het idd om de tsr gaat ?
  Jubileum moderator maandag 1 maart 2004 @ 21:43:56 #60
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17451254
Ja daar zat ik inderdaad ook al aan te denken, ik zal morgen de huisarts eens bellen voor een receptje.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 1 maart 2004 @ 23:17:43 #61
37150 livelink
pi_17453391
Fijn dat Iris toch zelf weer gedronken heeft. Het is toch ook wel erg gezellig, die tijd samen aan de borst . Op mijn werk had ik vandaag een aangename verrassing. Toen ik twee jaar geleden weer ging werken na Katja's geboorte was er dus niks geregeld met kolven. Uiteindelijk werd er een slot op de kamer van mijn baas geplaatst en moest ik mijn baas maar de kamer uitgooien als ik moest kolven. Dat ging dus niet altijd, want hij had vaak vergaderingen. Verder was er geen koelkast en moest ik dus alles in een koeltasje bewaren waar de koelelementen zo'n 12 uur lang uit de vriezer waren.
Verleden jaar heb ik het bij de OR aangekaart dat het helemaal niet geregeld was en de OR is daarmee naar de directie gegaan. De directie had beterschap beloofd, maar ik had me er verder niet meer zo in verdiept.
Vanochtend belde ik Personeelszaken en kreeg te horen dat er nu een aparte ruimte was die van binnen kon worden afgesloten en waar een koelkastje stond die ook afgesloten was zodat niemand anders er gebruik van kon maken. Echt perfect geregeld dus . Dat maakt het kolven alweer een stuk beter vol te houden.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 09:55:51 #62
24188 Belana
kloon van belana
pi_17457419
Ow karin, dankjewel. Ik zal es aan Lois vragen.... Lois????
Hier gaat het kolven de ene keer wel en de andere keer niet...ik heb gemerkt dat ik Liam moet zien (zit tussen je oren ik weet het, maarja...wat doe je eraan) Ik ga maar eens uitproberen met een foto.

Wat vervelend lois dat het niet wil lukken. Wel fijn dat iris weer ff lekker bij je gedronken heeft. Ik hoop dat ze dat weer vaker doet dan, misschien dat dat ook scheelt.

Livelink wat fijn dat er nu een kolfruimte is! Bij ons is die er ook wel, in de invalidetoilet.... magoe, er staat wel een koelkastje en hij kan op slot enzo...
stormy waters...
sailin'
pi_17464068
Oh Lois ik hoop dat je het allemaal nog vol gaat houden dan. Ik baal want op het werk wordt de kdv niet geopend wanneer ik ga beginnen met werken, en dat is half mei. Dus moet ik ook tijdelijk gaan kolven. En dat is niet fijn. Maar ja er zit niet anders op waarschijnlijk.

En naar een foto kijken van je kind helpt ook met afkolven en hoeveelheid.

Livelink wat fijn dat je in ieder geval op je gemak kunt gaan afkolven. Dat geeft al veel minder stress en je hebt dan even adempauze van je werk

Nog wat, ik heb een tube bepanthen creme hoor dames. Bedankt voor de aanbieding om het op te sturen Phileine

[ Bericht 14% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 02-03-2004 16:27:13 (bepanthen creme) ]
  dinsdag 2 maart 2004 @ 17:51:08 #64
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_17465675
Wat ook wil helpen is het horen van je kind.. Huilen of kreetjes.. Misschien een idee om dit op een bandje op te nemen en met een walkman af te luisteren?
(Als ik Saskia hoor huilen of denk te horen, lek ik ook alle kanten op... Het kolven gaat dan ook een stuk beter als ik haar kreetjes hoor)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 2 maart 2004 @ 18:14:04 #65
35189 Troel
scherp en bot
pi_17466145
Ik weet nog dat mijn moeder ooit tegen onze buurvrouw zei dat ze moest kolven voordat ze d'r dochtertje aan ging leggen. Dan spoot het er wel uit,
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_17476119
quote:
Op zaterdag 28 februari 2004 11:49 schreef phileine het volgende:
en het is dus zeker geen spruw lewis?
jammer dat je dokter niet behulpzamer is. Als je het trouwens niet kunt vinden wil ik ook wel een tubetje bepanthen opsturen hoor. ik weet niet of het helpt tegen die pijn die doortrekt naar de rug, maar je tepels zullen er echt wel wat van opknappen.
Nee zeker geen spruw, de symptomen zijn gewoon te licht en Joshua heeft ook absoluut geen witte vlekjes op zijn tong en ook geen uitslag op zijn kontje. Als het alsnog wel zo zou zijn dan heb ik de medicijnen al liggen. Maar goed het gaat momenteel eigenlijk wel aardig goed. Niet veel pijn, het gaat een beetje op en neer. Ook die pijn die door gaat naar mijn rug.

Ik heb trouwens die creme opgehaald gisteren en ga dat eens proberen.
  woensdag 3 maart 2004 @ 09:46:44 #67
24188 Belana
kloon van belana
pi_17476294
Vraagje....
Vanacht sliep Liam dus een keer heel lang door en van ellende heb ik hem zelf wakker gemaakt omdat mijn borsten op springen stonden en ik gewoon niet meer kon liggen (alleen nog op mijn rug).
Hoe doe je dat als je kind gaat doorslapen?
stormy waters...
sailin'
pi_17477712
Dat past zich vanzelf aan. Maar zoals ik bij jouw heb gelezen, had liam zijn laatste voeding om 7 uur. Dan zou het ook een optie zijn om vlak voordat je naar bed gaat even af te kolven. Dan heb je er dus later ook niet zo'n last van, want het is wel zonde om hem wakker te maken. En ook zonde voor je eigen nachtrust.
pi_17481157
lewis, bepanthen creme is weer wat anders dan bepanthen zalf, las ik in de bijsluiter van de creme. dus even oppassen wat je gebruikt. (de zalf is tegen tepelkloven, de creme is voor andere oppervlakkigere huidirritaties).
  † In Memoriam † woensdag 3 maart 2004 @ 14:33:31 #70
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17481194
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 11:38 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Dat past zich vanzelf aan. Maar zoals ik bij jouw heb gelezen, had liam zijn laatste voeding om 7 uur. Dan zou het ook een optie zijn om vlak voordat je naar bed gaat even af te kolven. Dan heb je er dus later ook niet zo'n last van, want het is wel zonde om hem wakker te maken. En ook zonde voor je eigen nachtrust.
Het zou ook averechts kunnen werken, door het kolven wordt er weer meer melk gemaakt en dat is toch niet de bedoeling
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
  Jubileum moderator woensdag 3 maart 2004 @ 15:38:13 #71
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17482316
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:33 schreef just me het volgende:

[..]

Het zou ook averechts kunnen werken, door het kolven wordt er weer meer melk gemaakt en dat is toch niet de bedoeling
Helaas wordt er hier door het kolven niet meer melk gemaakt, zelfs met de neusspray kom ik niet verder dan 10ml per borst per keer.
* Lois ziet het ff niet meer zitten*
Verdomme, ik ben nog niet klaar om te stoppen met bv maar Iris en mijn borsten blijkbaar wel.

Ow en Belana, ik zoek het vanavond ff voor je op, die berekening.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17483566
quote:
Op woensdag 3 maart 2004 14:33 schreef just me het volgende:

[..]

Ja dat is ook weer waar. Dit is wat mij aangeraden werd trouwens. Maar je hebt wel gelijk.

Bix, zalf kennen ze in het engels niet En ik ben zo'n belg die vaak haar woorden niet kan vinden in het nederlands omdat ik over het algemeen veel engels praat. Maar ik heb de bijsluiter gelezen en het word over het algemeen gebruikt voor luier uitslag maar je kon het ook gebruiken voor je tepels.
Ik had zelfs nog gekeken in de gids bij de apotheek en zag niets anders erin staan.
  woensdag 3 maart 2004 @ 16:46:51 #73
24188 Belana
kloon van belana
pi_17483586
He wat k*t Lois! Vind ik echt! Ik weet hoe belangrijk je het vind....verdorie....

Ik hoor het wel ff nog dan.
stormy waters...
sailin'
pi_17483645
Het heet bepanthen ointment creme

Ja wat jammer is dat Lois. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt zeg.
  woensdag 3 maart 2004 @ 17:08:58 #75
37150 livelink
pi_17483949
Oh Lois, wat vind ik dat vervelend voor je. Het is al erg genoeg om te stoppen als je er zelf aan toe bent om te stoppen, maar helemaal als je er zelf nog niet aan toe bent.
Die borstvoedingsthee heeft dus ook niks gedaan, begrijp ik? Ik ben hem nu braaf aan het drinken, maar ik zou het wel prettig vinden als het ook iets deed.
  Jubileum moderator donderdag 4 maart 2004 @ 20:22:27 #76
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17501507
Die bvthee heeft hier inderdaad niks geholpen. Ik ben behoorlijk wanhopig nu, ik zou zo graag weer eens Iris aan de borst willen leggen maar ze drinkt 3 slokken en stopt dan zeer kwaad en wil niet meer. Ik denk dat het komt omdat er dan niks meer in zit of omdat het niet hard genoeg gaat.
Goed, dan had ik bedacht om het maar via de fles te geven maar als ik elke keer niet verder kom dan 10ml schiet het ook niet op met kolven.
Ik kan wel janken, ik doe ook weinig anders vandaag lijkt wel, zo dwars zit het me. Ik wilde zo graag minstens een half jaar bv geven, en hoewel ze over een week een half jaar is wou ik niet dat het zo zou eindigen. Ik wilde dit keer bewust de laatste voeding geven, niet zoals nu erachter komen dat de laatste voeding al geweest is en het er niet meer in zit.

Als iemand nog ideeën heeft over wat ik ook nog zou kunnen proberen hou ik me zeer aanbevolen.

Oja, Belana, die berekening:

gewicht in kilo's (van Liam dus) x 150 = het aantal cc's per etmaal. Deel dat door het aantal voedingen en je hebt ongeveer een leidraad wat je in de fles moet stoppen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_17501907
klote Lois, ik kan me erg goed voorstellen hoe jeje voelt. (het lijkt erg op hoe 't hier verlopen is). ik heb nu helaas ook geen tips voor je om nog echt veel op te voeren, maar wie weet heeft iemand anders nog een goed idee?

wat ik heb gedaan om de laatste bv toch min of meer bewust te geven is toch nog een echt afbouwschema gaan hanteren. dus vanaf nu geef je bijv. alleen nog voeding 1, 3 en 5 bv, evt aangevuld met flesvoeding als dat nodig is. het voordeel is dat je weer even wat stuwing krijgt en je die paar voedingen per dag weer wat meer hebt, al is dat van korte duur... vervolgens kun je nog verder afbouwen, ik heb al met al toch nog een hele tijd bij de laatste voeding nog bv gegeven.
pi_17502014
lois: geen idee hoe het heet en preies werkt, maar vast en zeker dat jut me dat wel weet. Maar er zijn van die dingen verkrijgbaar bij de thuiszorgd die je tesamen met je bv geeft.

iets met een flesje, met flesvoeding en een slangetje wat langs de borst/tepel loopt waardoor iris dus wel voeding binnenkrijgt vanuit de fles, maar tegelijkertijd ook aan de tepel zuigt waardoor ook de bv meekomt/stimuleert of zoiets

*heb klok horen luiden maar weet niet exact waar de klepel hangt*
pi_17502086
oja, zo'n soort sondevoedingslangetje bedoel je? heb ik ook eens gezien bij een vriendin van me. maar dat was vlak na de geboorte van haar dochter, de bv kwam niet goed genoeg op gang. nou wie weet, Lois...!
pi_17502331
hier een stukje over relactatie en zo'n borstvoedingshulpje

moet ik wel de link er bijgeven http://www.borstvoeding.com/abon/relactatie.html

[ Bericht 68% gewijzigd door knorretje op 04-03-2004 21:00:57 (link toegevoegd) ]
  donderdag 4 maart 2004 @ 22:13:50 #82
24188 Belana
kloon van belana
pi_17503908
Ik heb ook wat....(tuurlijk...)
Van het begin af aan geeft mijn linkerborst meer dan de rechter en ik heb het al proberen op te voeren door altijd met rechts te beginnen of extra te kolven, maar het lijkt alleen maar meer terug te lopen. Uit links kolf ik ook makkelijk 70 ml en uit rechts maar 20/30.
iemand tips? Of maakt het niet uit?
stormy waters...
sailin'
pi_17525766
Baby's hebben bijna altijd een voorkeur voor 1 borst. En die geeft lijkt mij dan ook het meeste melk. Ik heb dit in ieder geval ook als ik afkolf dat er eentje meer geeft dan de ander.

Lois hoe gaat het nou met afkolven. Wordt het al meer? Ik moet er steeds aan denken, het lijkt me echt helemaal niet leuk als het ineens zo afgelopen is zonder dat je het echt wil.
  vrijdag 5 maart 2004 @ 23:34:15 #84
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17526619
quote:
Op vrijdag 5 maart 2004 22:45 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Baby's hebben bijna altijd een voorkeur voor 1 borst. En die geeft lijkt mij dan ook het meeste melk. Ik heb dit in ieder geval ook als ik afkolf dat er eentje meer geeft dan de ander.
(..)
Hé, nu je het zegt! Bij mij ging(/gaat?) links ook beter dan rechts. Ik had verwacht dat mijn linkerborst moeizamer zou gaan, omdat ik daaraan geopereerd ben, maar het ging juist beter!
Ik weet niet hoe het met kolven zit, want ik kolf niet meer, omdat Judith toch niet uit een flesje wil drinken en er ligt nog afgekolfde melk in de vriezer.

Lois, veel succes. Misschien is het een idee om een lactatiekundige te raadplegen?
  zaterdag 6 maart 2004 @ 08:33:50 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17529389
Klein_Spookje, als je dit leest, hoe gaat het nu met je dieet? En reageert ze nog goed op de BV?
  Jubileum moderator zaterdag 6 maart 2004 @ 13:18:53 #86
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17532818
Bedankt Knor, ik heb de linkjes gelezen en besloten vanmiddag of vanavond maar even te bellen met VBN voor een lactatiekundige hier in de buurt.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † zaterdag 6 maart 2004 @ 14:50:51 #87
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17534484
tadaa!! hier kun je adressen en telefoonnummers vinden

http://www.nvl.borstvoeding.nl/bereiken/nrdhol.html

Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 7 maart 2004 @ 23:26:29 #88
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17565136
Filmpje van Judith aan de borst:
http://www.hadrian.net/media/judith-borst.avi
  zondag 7 maart 2004 @ 23:46:33 #89
37150 livelink
pi_17565518
Heel mooi, Grijs. Wat me opvalt is dat Judith haar ogen zo mooi open houdt. Bij Job gaan bijna direct de ogen dicht als hij begint te drinken. Als hij zijn ogen open heeft drinkt hij ook niet goed, want dat is bij hem een teken dat hij veel te veel wordt afgeleid.
pi_17574943
Goh Grijs wat een mooi filmpje is dat. Gewoon aandoenlijk om Judith zo te zien drinken
Zo drinkt Joshua nou ook.
  maandag 8 maart 2004 @ 16:13:53 #91
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17576569
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen )
pi_17576716
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:13 schreef Tan het volgende:
Prachtig filmpje... Ze zuigt volgens mij ook heel hard, bij Jessai zie je dat veel minder. Ik vind het heel mooi om te zien, fantastisch. Ik kan er nog steeds zo van genieten als Jessai ligt te drinken, als ik zo'n ontspannen tafereel aanschouw snap ik niet waarom vrouwen soms bij voorbaat borstvoeding niet willen proberen. (waarmee ik niet wil zeggen dat ik het maar stom vind... om misverstanden te voorkomen )
Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Het is zo'n mooi gezicht en zo heel speciaal. Maar ja er zullen ook zat vrouwen zijn die wel willen maar niet kunnen. Dat lijkt me toch ook wel heel rot hoor.
  maandag 8 maart 2004 @ 16:26:28 #93
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17576948
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:19 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

[..]

Ja dat vraag ik me ook wel eens af. Het is zo'n mooi gezicht en zo heel speciaal. Maar ja er zullen ook zat vrouwen zijn die wel willen maar niet kunnen. Dat lijkt me toch ook wel heel rot hoor.
Ja, dat had ik bij mijn oudste... Ik heb er geen trauma aan over gehouden maar ik vind het nog steeds erg jammer.
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 19:52:21 #94
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17581516
Wat een mooi filmpje!
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † maandag 8 maart 2004 @ 19:53:09 #95
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17581531
hoe is het met jou Lois, heb je al gebeld?
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  maandag 8 maart 2004 @ 20:00:11 #96
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17581694
Prachtig filmpje, leuk dat we even mogen meekijken!
Ga zo door met de BV!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 20:20:55 #97
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17582271
quote:
Op maandag 8 maart 2004 19:53 schreef just me het volgende:
hoe is het met jou Lois, heb je al gebeld?
Ik mag zo bellen, tussen half 9 en 9. bedankt voor de telefoonnummers, er zit er hier 1tje praktisch om de hoek.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 maart 2004 @ 20:41:31 #98
24188 Belana
kloon van belana
pi_17582913
wow wat een mooi filmpje! Ik wou dat Liam snapte hoe hij met een tepel moest omgaan....hij drinkt alleen met een tepelhoedje. Ik probeer het iedere keer weer, maar hijj snapt er niks van.
stormy waters...
sailin'
  Jubileum moderator maandag 8 maart 2004 @ 21:28:57 #99
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17584510
Ik heb zo'n geweldig gesprek gehad met de lactatiekundige, ik ben weer helemaal blij.
Ze heeft heel goed uitgelegd hoe het allemaal werkt in je lichaam, hoe de hormoonspiegels werken e.d. Ik hou van uitleg dat maakt het allemaal logischer.
Ik ga dus de komende dagen elke 2 uur een kwartier kolven, daarnaast kan ik een soort medicijnen gebruiken tegen misselijkheid (domperidon) die als gunstige bijwerking het prolactinegehalte in je bloed verhoogt. Dat medicijn is niet schadelijk voor mij en ook niet voor Iris in die hoeveelheden.
Dat moet ik dan een aantal dagen volhouden en dan hebben we opnieuw contact om te kijken of het aanslaat.
Ik ben me er wel van bewust dat dit mogelijk niet gaat lukken maar dan heb ik in ieder geval wel alles eraan gedaan.
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 8 maart 2004 @ 21:32:26 #100
24188 Belana
kloon van belana
pi_17584610
goed nieuws Lois, alleen al dat je er zelf weer positief en met frissen moed tegenaan kijkt. Ik duim voor je!
stormy waters...
sailin'
pi_17585671
hartstikke goed, Lois, zet 'm op he. (heb je een dubbelzijdige kolf? - dat heb ik vast al eens gevraagd, maar weet 't antwoord niet meer - daar ben je nl wel lekker snel mee klaar dus mocht je er nog 1 willen, zou je de mijne kunnen lenen?)
  maandag 8 maart 2004 @ 23:49:00 #102
37150 livelink
pi_17588890
Fijn Lois, dat er nog hoop is. Ik zit op het moment in een bv-dip. Ik werk pas een week en ik merk nu al dat mijn voeding aan het teruglopen is . Vannacht kwam Job om de twee uur en dat was echt omdat hij honger had. Ik dacht dat het misschien een soort regelnachtje was en ik wilde het gewoon niet zien, maar nu zeiden ze vanmiddag bij het kdv dat Job na het flesje bv al weer heel snel honger had en ontevreden bleef, terwijl hij na de Nutrilon 4 uur had geslapen.
Verdorie, en dat al na een week . Voorlopig ga ik toch door en ga maar weer wat vaker kolven op mijn werk. Kolven gaat overigens ook slecht. Ik kreeg vandaag maar 80 cc per keer gekolfd.
Het is dus tegen beter weten in dat ik toch nog doorga.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 08:11:19 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_17591282
Ow wat vervelend Livelink! Daar ben ik ook bang voor dus. Wat dat aangaat gaat het ook gewoon niet samen, werken en een kind bv geven. Ik hoop voor je dat vaker kolven helpt. Maar is het dan zo dat Job te weinig voeding eruit haalt of dat er te weinig aangemaakt wordt?
Ik moet ook gaan kolven, voorraadje aanleggen...
stormy waters...
sailin'
pi_17609234
he shit livelink. 80cc per borst of in totaal? mogelijk komt het doordat je zelf nog erg moet wennen aan je nieuwe werk-ritme en gaat het snel beter zodra je daar weer wat meer rust in kunt vinden. hopelijk lukt het je om het nog even vol te houden. met kolven is het ook vaak een kwestie van oefening he. heb je wel een rustige kolf-plek op je werk? zet 'm op!
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:10:10 #105
37150 livelink
pi_17609534
Het was dus 80 cc in totaal (na een half uur wanhopig kolven). Gelukkig ging het vandaag weer wat beter (120 cc in totaal). Meer dan 120 cc per kolfbeurt heb ik er nog nooit uitgekregen.

Ik heb wel een rustige plek om te kolven, dus daar ligt het niet aan. Ik denk eerder dat het komt omdat ik te weinig eet en drink. 's Ochtends vroeg ontbijten heb ik nooit gekund en mijn eerste eten is dan ook om 12.00 bij de lunch. En ik drink de hele dag alleen nog maar koffie om een beetje wakker te blijven. Vandaag heb ik bewust bij elk kop koffie ook een glas water gedronken, dus misschien ging het daarom iets beter.

Voorlopig geef ik niet op, heb ik besloten. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen.
  dinsdag 9 maart 2004 @ 22:14:31 #106
37150 livelink
pi_17609653
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 08:11 schreef Belana het volgende:
Maar is het dan zo dat Job te weinig voeding eruit haalt of dat er te weinig aangemaakt wordt?
Ik moet ook gaan kolven, voorraadje aanleggen...
Ik denk eigenlijk beiden. Nu heb ik nog wel het idee dat ik me niet blind moet staren op de hoeveelheid die ik kolf. Ik ga er van uit dat Job met zijn betere technieken er vast wel meer uit krijgt.
Het teruglopen van de voedingswaarde maak ik me meer zorgen over.

Succes met het aanleggen van een voorraadje. Ik heb dat dit keer niet gedaan. Wat ik op mijn werk kolf krijgt Job de volgende dag mee naar het kdv. De rest wordt aangevuld met flesjes Nutrilon 1.
pi_17610443
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:10 schreef livelink het volgende:
Voorlopig geef ik niet op, heb ik besloten. Ik ben er gewoon nog niet aan toe om te stoppen.
120 lijkt me ook alweer een mooie 'score'. en die voedingswaarde is vast nog een stuk te verbeteren als je zelf ook weer gezonder probeert te eten. en veel drinken tussendoor is inderdaad ook heel belangrijk. en rust nemen waar mogelijk. maar ja, allemaal makkelijker bedacht en gezegd dan gedaan, heel veel succes ermee.
  woensdag 10 maart 2004 @ 08:22:45 #108
24188 Belana
kloon van belana
pi_17615632
Wat een toestand toch he? Ik moet zeggen dat voorraadje aanleggen mij niet erg lukt, omdat iedere keer de tijd alweer voorbij is zeg maar.... een uur na de voeding vergeet ik het en voor je het weet is het alweer tijd om hem te voeden. Nahja, ik staar me er niet op blind en probeer straks maar zo relaxed mogelijk te zijn eronder.
Ik hoop dat het je lukt livelink met wat beter eten en drinken! Zet m op!
stormy waters...
sailin'
pi_17615803
Belana, je moet een wekker zetten zodra je gevoed hebt. Zet die gewoon op een uur en als die afgaat kun je kolven.

Als de voedingswaarde niet opperbest is, dan kan het ook zijn dat de achtermelk niet goed wordt gebruikt. Job (of welke baby dan ook!) moet dan toch nog wat meer z'n best doen, maar dat krachtigere zuigen komt later toch wel?

Lievelink, heb je wel een plek om te kolven waar je niet kan worden gestoord? Niet voor een telefoontje, of een collega die'toevallig binnenloopt? Heb je niet teveel stress, bewust of onbewust? Drink je wel genoeg?
Misschien overbodig om te zeggen, maar het zijn wel dingetjes waar je op moet letten. iig. heel veel suk6 met het kolven! Het is niet altijd gemakkelijk voor een vrouw, heb ik al gemerkt. Maar voor een man nog veel moeilijker hoor
  woensdag 10 maart 2004 @ 15:00:04 #110
82727 klein_spookje
pi_17623059
hallo dames,

ben een tijdje niet online geweest hebben een verbouwing gehad en ben sinds 2 weken weer aan het werken maar voor twee dagen maar op de een of andere manier vliegt de tijd op eens voorbij.

Maar goed Tan het dieet gaat hier heel goed we weten nu ook zeker dat dat het is als ik 1 klein foutje maar bv mespunt saus met may er in dan is het meteen raak en zit ze onder de eczeem en kan dagen niet poepen. Heel sney dus let nog steeds op ga volgende week maandag naar de dieetsite voor de eerste keer. Kan iemand mij vertellen of ik mara mee moet nemen?

Verder heb ik hetzelfde probleem als lois alleen met kolven dan want mara drinkt wel goed uit de borst gelukkig. Hoop dat het beter gaat lois.

Ik kan op mijn werk kolven 2x per dag kolf om 11.00 als mara normaal drinkt is dat rond die tijd dan kolf ik als ik mazzel heb 70cc en dan kolf ik om 15.00 en na iedere voeding de restjes dan zit ik aan het einde van de dag op ongeveer 200 cc. en daar baal ik van want dat is niet genoeg voor 2 voedingen op een dag snap je?
Nu vul ik het aan met het geen dat ik op voorraad had maar ooit is dat op. Hoop dat het snel beter gaat met het toeschiet reflex met kolven.

Ga nu ff verder lezen en het filpje bekijken.

dames succes en lois duim voor je dat het goed gaat.
  woensdag 10 maart 2004 @ 16:46:02 #111
77879 MevrouwKoRn
Uberrammelaar
pi_17625514
quote:
Op maandag 8 maart 2004 16:13 schreef Tan het volgende:
Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 10 maart 2004 @ 17:07:35 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_17626012
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 16:46 schreef MevrouwKoRn het volgende:

[..]

Ik weet nu al, ok misschien stom omdat ik nog geen kinderen heb, dat ik echt geen borstvoeding wil gaan geven, het gevoel dat je kind aan je borst lurkt alleen het idee al lijkt mij zeer onprettig.
Ik zou absoluut voor flesvoeding gaan, ook omdat je de fles waarje ook bent gewoon kunt geven, maar voornamelijk omdat het mij zeer onprettig lijkt en ik me er niet fijn bij zou voelen.
Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij je
  woensdag 10 maart 2004 @ 20:45:43 #113
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17630759
quote:

Jammer en zonde dat je er zo over denkt, als het eenmaal zo ver is dat je een kindje verwacht moet je je nog maar eens in verdiepen vind ik. Het is iets prachtigs en het beste wat je je kind kunt meegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
  Jubileum moderator woensdag 10 maart 2004 @ 20:50:27 #114
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17630931
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:45 schreef melonovy het volgende:

het beste wat je je kind kunt meegeven.
het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 10 maart 2004 @ 22:07:41 #115
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17633264
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 20:50 schreef Lois het volgende:

[..]

het beste wat je je kind kunt meegeven is liefde, geborgenheid en aandacht. BV is mooi, bv is handig en bv is goed voor een baby maar flesvoeding is niet slecht hoor.
Ben ik met je eens, ik suggereerde ook helemaal niet dat flesvoeding slecht is, maar BV is in de meeste gevallen de beste start qua zuigelingenvoeding: het beste wat je je kind kunt meegeven.
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17634141
hoe gaat 't lois?

ik kan me ook nooit zo goed voorstellen dat mensen 't liever niet eens proberen om bv te geven. het leek me heel bijzonder en ik vond het ook super om te doen. dat gekke gevoel waar mwKoRn bang voor was kan ik me wel voorstellen maar viel mij reuze mee. maar ja, ieder heeft z'n eigen beleving en gelukkig is flesvoeding tegenwoordig van heel hoge kwaliteit. maar dat je het overal kunt geven vind ik inderdaad juist een slecht argument, dat geldt zoals swets zegt minstens zo hard voor bv.
  donderdag 11 maart 2004 @ 07:38:18 #117
82727 klein_spookje
pi_17638217
Ik vind het ook heerlijk om bv te gevven en inderdaad ik geef het overal je hoeft niet open en bloot te zitten je ziet namelijk niets als je baby drinkt.
hebben mensen er problemen mee kijken ze maar een andere kant op.
Zelf vind ik het vertederend als ik een baby aan de borst zie drinken. Dat vond ik al voor ik zelf zwanger was en een baby had maar nu nog meer omdat ik nu weet hoe bijzonder het is.

Melonovy heb niet alles gelezen nog maar hoe gaat het nu met de fles?

Groetjes.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 08:22:51 #118
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17638375
quote:

[..]

als ik nu nog actief zou zijn voor Borstvoeding Natuurlijk zou ik die vaak gebruikt hebben!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 11 maart 2004 @ 10:36:01 #119
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17639789
Klein Spookje, ik geef nu alleen 's ochtend de borst als ze wakker wordt en de andere een paar uur later. De fles gaat hartstikke goed tegenwoordig, ze zit al in dr wippertje te juichen als ik de fles sta klaar te maken !!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 11 maart 2004 @ 11:19:29 #120
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17640515
quote:

[..]

Ik moet zeggen dat ik er ook zo over dacht toen ik nog geen kinderen had. Ik had ook veel psychische redenen om niet te willen dat er een kind aan mijn borst dronk. Maar ergens in de zwangerschap ging ik er anders tegenaan kijken, ik weet niet hoe dat kwam. Misschien de hormonen?
Het bleek in de praktijk ook heel anders te zijn, ik voelde bijna niets van het zuigen en het was juist heel comfortabel. Het lukte uiteindelijk niet en toen kwam ik dus met de ongemakken van het flesje geven. Want het is dus niet zo dat je dat overal kunt geven, of je moet het niet erg vinden om altijd poeder (plus reserve voor het geval je het uit je handen laat vallen wat mij dus eens is overkomen terwijl ik geen reserve mee had) mee te nemen en thermosflessen warm water (want een magnetron of flessenwarmer hebben ze niet overal).
Daarnaast zit je zeker elders te hannessen als je kleintje de fles niet in één keer blieft maar in etappes.

Het bleek voor mij ook nog eens zeer moeilijk de juiste flesvoeding te vinden omdat mijn dochter enerzijds veel spuugde maar anderzijds onverzadigbaar was. Allemaal zorgen die ik bij de tweede en derde met borstvoeding niet had.

Een nadeel wat ik overigens nooit als nadeel heb gezien van de borst is dat je het altijd zelf moet geven, tenzij je wilt afkolven. Maar dat was voor mij nooit een nadeel dus. Ik heb nog nooit één voeding met tegnzin gegeven zelfs niet toen het bloed eruit kwam en ik mijn tong zowat kapotbeet van de pijn. Klinkt raar, maar die blik in de ogen en de ontspannen houding van de kleine op het moment dat ze drinken maakt zoveel goed...

Maar goed, ik probeer je niet over te halen hoor. Een kleintje kan beter met veel liefde de fles krijgen dan met tegenzin de borst. Want het moet voor beiden prettig zijn.
pi_17641352
quote:
Op woensdag 10 maart 2004 17:07 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Volgens mij kan je de borst juist overal geven. Die heb je immers altijjd bij je
Precies! En daarnaast heb ik vernomen van mijn vrouw dat het een fijn gevoel en idee is dat het kindje zo van jou kan groeien. Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)

Jammer hoor! Er gaat voor het kindje niets boven BV (denk aan de verhoogde kans op allergie als ze ouder zijn en alleen flesvoeding kregen)
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:16:38 #122
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17641496
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:

[..]
Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding. Dan kijkt ze ook lief, maar echt anders (weet ik uit eigen ervaring)
Is met bruine oogjes ook mooi hoor

Maar dat ze dat met flesvoeding niet doen is niet waar(die van mij keek ook liefdevol), maar het is wél anders, minder ontspannen en ze liggen eerder gewoon lekker om zich heen te koekeloeren. Daarnaast wilde mijn dochter met 4 maanden met alle geweld niet meer op schoot drinken en dronk ze haar fles zelf leeg, gewoon liggend op de bank. Dat vond ik erg jammer.
pi_17641698
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:16 schreef Tan het volgende:

[..]

Is met bruine oogjes ook mooi hoor

Maar dat ze dat met flesvoeding niet doen is niet waar(die van mij keek ook liefdevol), maar het is wél anders, minder ontspannen en ze liggen eerder gewoon lekker om zich heen te koekeloeren. Daarnaast wilde mijn dochter met 4 maanden met alle geweld niet meer op schoot drinken en dronk ze haar fles zelf leeg, gewoon liggend op de bank. Dat vond ik erg jammer.
Bruin mag ook hoor Maar ja, ik spits het toch op onze eigen situatie ...
Het is idd anders; Elise aan de borst is prima, Elise aan de fles betekent dat ze overal naartoe kijkt, soms haar hoofdje zelfs zover draait dat de speen uit haar mondje gaat. Al met al, gewoon wat minder contact. (Niet minder lief, want dat blijft ze altijd wel, ons 'kleintje beer' )
  donderdag 11 maart 2004 @ 12:40:43 #124
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17641886
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:08 schreef Bright het volgende:

[..]

Er is niets mooiers dan een kindje dat tijdens de BV even stopt en je dan met die prachtige blauwe oogjes liefdevol aan te kijken. Dat doen ze niet zo bij flesvoeding.
Die van mij keek nooit liefdevol... niet met borst, niet met fles. in beide gevallen was het een enorme strijd om hem voldoende binnen te laten krijgen. Als het geen strijd was lag ie met dichtgeknepen ogen te lurken en las ik een boek.

Ik heb 4 maanden bv gegeven, en zeker niet met tegenzin, maar echt lyrisch kon ik er niet van worden hoor
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 11 maart 2004 @ 15:12:25 #125
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17645107
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 12:40 schreef Leah het volgende:
(..)
Ik heb 4 maanden bv gegeven, en zeker niet met tegenzin, maar echt lyrisch kon ik er niet van worden hoor
.
Dat filmpje van Judith aan de borst had ik gemaakt, omdat ik vlak daarvoor een filmpje gekeken had waar ik Daan verschoonde. Ik vond het gewoon leuk om zo'n alledaagse bezigheid terug te zien en bedacht dat ik van Judith ook wel een filmpje kon maken. De reacties die ik hier lees zijn lyrischer dan dat ik ben, maar dat vind ik wel grappig .
Ik vind het geven van borstvoeding vooral praktisch en goedkoop. Natuurlijk is het ook wel een schattig gezicht, maar dat vind ik van flesvoeden ook. Ik vond het ook altijd ontzettend schattig als Daan een handje op de fles legde, of mijn hand (aan de fles) vastpakte. Dat doet Judith uiteraard niet .
  donderdag 11 maart 2004 @ 15:39:12 #126
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17645683
Lyrisch is ook overdreven, klinkt meteen zo eng Het is meer pure vertedering. Jessai drinkt in principe nog één keer per dag, in de avond in het donker, in zijn eigen bedje. Ik zie hem dan niet liggen. Maar vanochtend had hij zo'n zin in drinken en bij wijze van uitzondering mocht dat ook van mij. Hij heeft wel een half uur liggen drinken en het was pure vertedering dat ik voelde toen ik hem daar zo zag liggen drinken. Nog steeds, na twee jaar vind ik het heel bijzonder en intiem in een -uiteraard- niet sexuele zin van het woord.
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2004 @ 19:26:44 #127
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17651158
Het is voorbij, de poging om de bv op te voeren is mislukt. Ik hang mijn kolf aan de wilgen
Het is gewoonweg niet te doen, ik heb ook Eva nog die hard haar aandacht nodig heeft en verder heb ik nogal wat toestanden met mijn werk waardoor ik niet zo ontspannen in mijn velletje zit als ik zou willen.
Ik kijk terug op bijna 6 maanden bv (al dan niet volledig) en ik ben toch wel beretrots op mezelf.
Ik had graag langer gewild maar dit is al zoveel langer als dat ik bij Eva heb gevoed dat ik mezelf echt een schouderklopje geef.
Mijn borsten mogen nu gaan (thee)zakken, het is mooi geweest.
Mijn kolf word netjes ingepakt voor het broertje of zusje van Bram en wie weet.... misschien ooit nog eens voor mezelf.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 maart 2004 @ 20:03:37 #128
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_17652052
Hartstikke goed gedaan hoor Lois! Zeker na een KS en met een ouder kind om je heen!

Je mag hartstikke trots op jezelf zijn
pi_17652101
Lois, heel jammer... maar inderdaad toch zowat 6 maanden volgehouden, hartstikke goed!
  donderdag 11 maart 2004 @ 20:14:10 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_17652284
Lois, jammer maar helaas. Ik vind het hartstikke knap van je dat je nog zo lang bent door gegaan!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_17652678
Knap hoor Lois, zes maanden is echt veel meer dan de meeste moeders doen. Vanaf nu gaat ze toch ook steeds meer andere dingen eten, dus gaat die melk een steeds kleinere rol spelen. Ik hoop dat je trots op jezelf kunt zijn en je er toch met een goed gevoel bij neerleggen.
mooi he, alles
  Jubileum moderator donderdag 11 maart 2004 @ 21:29:47 #132
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17654218
Ik ben onwijs trots op mezelf, en ik ben heel blij met jullie schouderklopjes.
Het is jammer maar dit is gewoon een stukje loslaten lijkt wel.
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 11 maart 2004 @ 21:58:07 #133
37150 livelink
pi_17654858
Lois, hardstikke goed die 6 maanden. Ik zou er voor tekenen om ook de 6 maanden te halen. Gek, maar dat is echt zo'n magische grens voor mij geworden wat betreft de bv.
pi_17655647
Lois, ik zie ook op tegen dat moment hoor. Ik denk dat het altijd moeilijk is, vooral als je er zo lang al mee bezig bent. Mijn voornemen is om te stoppen als Isa één jaar is, ze mag dan gewoon met ons mee eten en drinken, ik vind het zelf onnatuurlijk om daarna nog door te gaan en qua intimiteit ook niet goed. Maar ik zal best wat moeten wegslikken als het zover is.
mooi he, alles
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 22:42:04 #135
43556 miss_dynastie
pi_17656018
quote:
Op dinsdag 9 maart 2004 22:10 schreef livelink het volgende:
Ik denk eerder dat het komt omdat ik te weinig eet en drink. 's Ochtends vroeg ontbijten heb ik nooit gekund en mijn eerste eten is dan ook om 12.00 bij de lunch.
Ik weet natuurlijk niet waar je werkt, maar is er misschien een mogelijkheid om bij de koffiepauze om half elf of zo een bammetje te eten??

Jammer Lois, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen
  donderdag 11 maart 2004 @ 22:56:23 #136
37150 livelink
pi_17656435
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:42 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Ik weet natuurlijk niet waar je werkt, maar is er misschien een mogelijkheid om bij de koffiepauze om half elf of zo een bammetje te eten??
Ach, het is meer pure luiheid, hoor. Ik zou natuurlijk ook 's ochtends gewoon boterhammen kunnen smeren en meenemen naar mijn werk, maar daar maak ik 's ochtends geen tijd voor
Ik heb trouwens vanochtend toch maar eens ontbeten en ik drink nu veel meer water en het had direct effect. Heb vandaag 2x gekolfd en allebei de keren in tien minuten tijd 200 cc
Wat ook scheelt is dat ik nu al niet meer zo uitgeput ben als de eerste week. Werken went ook wel weer snel.
  † In Memoriam † donderdag 11 maart 2004 @ 22:58:38 #137
43556 miss_dynastie
pi_17656513
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:56 schreef livelink het volgende:

[..]

Ach, het is meer pure luiheid, hoor. Ik zou natuurlijk ook 's ochtends gewoon boterhammen kunnen smeren en meenemen naar mijn werk, maar daar maak ik 's ochtends geen tijd voor
Nog maar een klein tipje ertegenaan gooien van een ook luie ontbijter: 's avonds alvast een boterhammetje smeren en in de koelkast leggen. Hoef je het 's ochtends alleen nog maar mee te nemen
pi_17656749
quote:
Op donderdag 11 maart 2004 22:56 schreef livelink het volgende:
Ik heb trouwens vanochtend toch maar eens ontbeten en ik drink nu veel meer water en het had direct effect. Heb vandaag 2x gekolfd en allebei de keren in tien minuten tijd 200 cc
Wat ook scheelt is dat ik nu al niet meer zo uitgeput ben als de eerste week. Werken went ook wel weer snel.
geweldig livelink! dat moet toch motivatie geven om zo door te gaan!
  donderdag 11 maart 2004 @ 23:06:33 #139
37150 livelink
pi_17656792
Goede tip Miss_Dynastie. Ik ga ook echt mijn best doen maar mezelf kennende beloof ik maar even niks

edit - Ja, Bixister, een betere motivatie is er inderdaad niet. Het zou inderdaad wel erg stom zijn van mij om het nu dan te laten versloffen. Dus ik ga nu maar snel een boterham smeren voor morgen.
  vrijdag 12 maart 2004 @ 06:54:52 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_17660906
Lois Jammer maar helaas meisje, en je mag idd heel trots zijn op jezelf, want je hebt het maar mooi gedaan dat half jaar! Ik hoop het nog te redden. Net als voor Livelink is dat voor mij ook zo'n magische grens geworden en ik ga er mijn best voor doen dat het lukt. (Ok ik moet meer water drinken denk ik...)
Livelink, fijn dat het beter ging met kolven! Dat motiveert idd weer, kan ik me zo goed voorstellen.
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 12 maart 2004 @ 08:22:33 #141
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17661252
Lois, ondanks dat het allemaal niet zo van een leien dakje is gegaan heb je het niet zomaar opgegeven Goed hoor. Ik kan me voorstellen dat je nu niet staat te juichen maar er zijn heel wat vrouwen die het heel wat eerder opgeven! De eerste 6 maanden zijn gewoon het belangrijkst en die heb jij maar even mooi gegeven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tan op 12-03-2004 08:32:08 ]
pi_17664082
een tip van een slechte ontbijter: fruitontbijt. Dat is meestal wel weg te krijgen ook als je nog slaperig bent en geen trek hebt, en je krijgt gelijk weer wat vocht binnen. Die van AH eigen merk is het lekkerste, maar wel duur. Je kunt het natuurlijk ook zelf mixen de dag van te voren.
mooi he, alles
pi_17753506
Wat jammer Lois, maar zo te lezen heb je je er al bij neergelegt. Aan de andere kant, je hebt het inderdaad toch bijna 6 maanden volgehouden. En dat is toch een hele tijd.

En wat ik s'ochtends doe is ik eet een banaan. Echt vaste prik, ik ben namelijk ook niet zo'n persoontje die lekker gaat zitten ontbijten. En dan bouw ik het langzaam op. En ja ik drink veel. Ik ga per pint glazen. Maar het gaat eigenlijk automatisch dat drinken. Ik heb gewoon veel meer dorst sinds ik bv geef.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 16:17:08 #144
30488 coolbabe
My little pwny
pi_17755643
Tom heeft het helemaal gehad met de borst. Vanmorgen was hij veel te druk met spelen, hij keek dat apparaat niet eens áán terwijl hij toch honger moet hebben gehad na een nacht slapen.
Ik ga straks proberen of hij nog wil dan kan hij ze nog een laatste keer leegdrinken en dan houdt het denk ik hier op...
Jammer maar helaas.

Hoe gaat het nu met kolven livelink?
En Lois, jammer dat het niet meer wil maar je hebt het toch maar wel mooi geflikt 6 maanden!
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 17:56:06 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_17757967
Nou, ik ben ook met kolven begonnen, om toch vast wat in de vriezer te hebben en om mijn borsten eraan te laten wennen. Gisteren ging het helemaal niet, over de hele dag 90 cc. Vandaag met hetzelfde aantal keren kolven 230 cc, kijk, das beter.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:23:07 #146
37150 livelink
pi_17764509
Kolven gaat nu wel weer goed, ik kolf ongeveer 2/3 van wat Job drinkt in het kinderdagverblijf en daar ben ik prima tevreden mee. Ik heb alleen donderdag de hele dag vergadering bij het automatiseringsbedrijf dat ons pakket levert. Dat is echt een mannenbolwerk, je ziet er nauwelijks vrouwen en al mijn collega-vergaderaarrs zijn ook mannen. Ik denk dat ik maar heel snel even tussendoor op de wc moet gaan kolven. Dat is wel lastig en daar had ik ook niet echt bij stilgestaan vooraf.

Coolbabe, Tom heeft ook lekker lang de borst gehad. Het is wel lekker stoppen lijkt me, als je kind er zelf ook aan toe is om te stoppen. Het is inderdaad wel jammer, maar ik denk dat je er dan wel vrede mee kunt hebben.

Lewis, ik eet 's ochtends ook een banaan, maar ik krijg van het geven van borstvoeding helaas niet meer dorst en ook niet meer honger, trouwens. Je hoort ook wel eens van vrouwen die heel erg afvallen door het geven van borstvoeding, maar lichamelijk doet het bij mij weinig.

Jeetje, Belana, wat kolf jij veel terwijl je ook nog gewoon de borst geeft. Dat zijn pas hoeveelheden. Ik vond die 90 cc ook al heel wat, hoor.
  dinsdag 16 maart 2004 @ 22:33:16 #147
82727 klein_spookje
pi_17764799
jee belana wat goed zeg dat je al zoveel kolft. ik heb nog heel veel voeding van voor ik het dieet deed maar dat mag ze niet. Moest dus als een gek bij kolven met het dieet en zit nu redelijk in de voorraad. Maar het kolven op mijn werk gaat minder goed dan thuis heb ook ongeveer de helft van wat Mara drinkt bij mijn ouders.
Zou wel wat meer willen maar ja helaas. Nu ga ik de voeding van 23.00 kolven omdat ze doorslaapt zo bouw ik toch wat reserve op. hoop ik.

groetjes
pi_17774591
Livelink,

ik weet niet of het bij jou helpt maar sinds ik een literfles water op mijn bureau heb staan die voor het eind van de dag op MOET zijn kolf ik 100 cc meer, dat betekent voor mij dat ik niet in het weekend nog hoef bij te kolven om aan de behoefte van kindlief te voorzien. Wat bij mij gek genoeg ook nog helpt is NIET vast te houden aan Mattis z'n normale voedingstijden. Als ik drie keer kolf heb ik in totaal ongeveer 350 cc (dus nog 150 bij elkaar sprokkelen op niet-werktijden); kolf ik twee keer, dan heb ik in 1 dag 500 cc. Dat is volgens mij omdat ik dan meerdere toeschietreflexen per kolfbeurt krijg. Kolf ik op voedertijden dan zijn mijn borsten niet zo vol, en schiet de melk maar 1x toe. Kolf ik een keer minder dan zijn mijn borsten als ik kolf vrij overvol en krijg ik soms wel drie toeschietreflexen.
Misschien heb je dr wat aan
pi_17774732
quote:
Op dinsdag 16 maart 2004 22:23 schreef livelink het volgende:
Ik heb alleen donderdag de hele dag vergadering bij het automatiseringsbedrijf dat ons pakket levert. Dat is echt een mannenbolwerk, je ziet er nauwelijks vrouwen en al mijn collega-vergaderaarrs zijn ook mannen. Ik denk dat ik maar heel snel even tussendoor op de wc moet gaan kolven. Dat is wel lastig en daar had ik ook niet echt bij stilgestaan vooraf.
Och, ik heb ook wel eens als enige vrouw in een conferentie met 18 mannen gezeten die mij aankeken alsof ik een oneerbaar voorstel deed toen ik aankondigde dat ik even ging kolven. Maar ze deden er verder niet moeilijk over ofzo, sommigen waren zelfs uiterst positief. Ben benieuwd hoe het jou vergaat
  woensdag 17 maart 2004 @ 13:22:51 #150
37150 livelink
pi_17774820
Anneja, ik dwing me zelf ook wel tot drinken en dat helpt ook wel. Ik drink een halve liter melk bij de lunch en ik heb me zelf aangeleerd om bij elke kop koffie ook een glas water te drinken. Ik heb inderdaad ook de ervaring dat als ik minder vaak kolf, ik uiteindelijk meer kolf. Ik kolf nu 2x per dag en dan heb ik in totaal ca. 300 cc. Dat is ongeveer 2/3 van wat Job op het kdv drinkt.
In het weekend kolf ik per definitie niet bij. Alles wat ik niet genoeg kolf, wordt met flesvoeding aangevuld. Ik vind de combinatie zelf voeden en daarbij kolven te vermoeiend.

Dapper van je Anneja, dat je het zo maar aankondigde. Ik denk dat ik dat niet eens durf. Ik maak gewoon gebruik van hun rookpauzes om even te kolven, denk ik.
Ik vind dat mannen vaak heel ongemakkelijk reageren op kolven. Het is dan ook wel een rare bezigheid, natuurlijk
pi_17775023
Ja ik ben dus zo'n geval die afvalt van het bv geven. Ik zit al onder mijn normale gewicht wat helemaal geen kwaad kan.

Opzich ken ik het ook wel hoor weinig drinken. Maar echt zet je ertoe om het toch te doen. Aan de andere kant 2/3 kolven van wat Job drinkt overdag is zeker niet gek. Uiteindelijk geef je hem dan nog vrijwel alleen maar bv.
pi_17775551
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik vind dat mannen vaak heel ongemakkelijk reageren op kolven. Het is dan ook wel een rare bezigheid, natuurlijk
Jaah, ik kan bijvoorbeeld ook helemaal niet electrisch kolven, heb dan helemaal het gevoel dat ik mij met een *ander* zoemend apparaat in een hokje terugtrek. Maar mijn ervaring is dat anderen het vaak volkomen logisch vinden, in de trant van 'oja, die baby moet natuurlijk ook eten'. De uitgesproken negatieve reacties die ik heb gehad zijn echt op de vingers van 1 hand te tellen (en kwamen gek genoeg allemaal van vrouwen). Heb wel vaak dat mensen (in casu: mannen) in eerste instantie niet begrijpen waar ik het in shemelsnaam over heb, maar dat zie ik niet als 'negatief'. Mooiste was de receptioniste van een bedrijf waar we ooit vergaderden die toen ik vroeg of ze een kolfhokje hadden me naar de lokale golfbaan verwees. Sindsdien vraag ik maar naar een kolf- of EHBOruimte.
  woensdag 17 maart 2004 @ 19:24:00 #153
37150 livelink
pi_17783310
Even weer iets heel anders. Ik heb al een paar dagen vervelende hoofdpijn waar ik nu eindelijk wel eventjes van af wil. Kan ik paracetamol slikken als ik bv geef?
pi_17783497
quote:

[..]

Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er. Ik dronk niet dus ik moest over op flesvoeding toen dronk ik wel. Ik heb het op het vbo gezeten Ben nu ook al voor verzorgende aan het leren en ik ga nog verder leren dat ik hoger kom. Maar mijn broer heeft op het VWO gezeten en die studeert nu aan de universieteit en die heeft lang borstvoeding gehad.
  Jubileum moderator woensdag 17 maart 2004 @ 20:06:29 #155
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17784523
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:24 schreef livelink het volgende:
Even weer iets heel anders. Ik heb al een paar dagen vervelende hoofdpijn waar ik nu eindelijk wel eventjes van af wil. Kan ik paracetamol slikken als ik bv geef?
Ja hoor dat kan geen kwaad (mits je geen pakjes tegelijk opeet natuurlijk).
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 17 maart 2004 @ 20:51:02 #156
24188 Belana
kloon van belana
pi_17785754
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 13:22 schreef livelink het volgende:
Ik vind de combinatie zelf voeden en daarbij kolven te vermoeiend.
Ik doe het nu dus om een beetje voorraad vast te hebben, dat geeft me een prettig gevoel en om mijn borsten aan het kolven te laten wennen voor als ik over 3 weken weer aan het werk moet.
Maar het is geen moeten. Vandaag maar 1 keer bijvoorbeeld, hoewel dat wel meteen 80 cc was. Zometeen nog even bijkolven en dan heb ik iig een fles morgen klaar staan als mijn ouders even oppassen, das wel fijn.
Het lijkt iig wel weer goed te gaan en dat geeft dan weer vertrouwen en dus gaat het ook weer beter.
stormy waters...
sailin'
pi_17789980
quote:
Op woensdag 17 maart 2004 19:30 schreef Riann het volgende:
Bij ons thuis is het bewijs er.
een voorbeeld kan nooit een bewijs zijn. net als dat een tegenvoorbeeld geen tegenbewijs is. (zoals "mijn opa heeft altijd gerookt en is toch 100 geworden"). het gaat om gemiddelden. en uit onderzoek blijkt inderdaad dat BV over het algemeen allerlei gunstige effecten heeft.

beterschap met je hoofdpijn livelink.
  woensdag 17 maart 2004 @ 23:34:59 #158
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_17790715
quote:

[..]

Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er. Ik dronk niet dus ik moest over op flesvoeding toen dronk ik wel. Ik heb het op het vbo gezeten Ben nu ook al voor verzorgende aan het leren en ik ga nog verder leren dat ik hoger kom. Maar mijn broer heeft op het VWO gezeten en die studeert nu aan de universieteit en die heeft lang borstvoeding gehad.
Dat zegt lang niet alles. Bij ons thuis hebben we allemaal de fles gehad en respectievelijk op de/het Havo, Vwo, Havo, Vbo beland. Waarschijnlijk had je broer geen vbo gedaan als hij flesvoeding had gehad en jij geen vwo als je borstvoeding had gehad.
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 07:32:43 #159
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17793948
quote:

[..]

Nee maar uit onderzoek blijkt dat baby's die borstvoeding hebben gehad dat die beter kunnen leren. Bij ons thuis is het bewijs er.
nu begrijp ik waarom mijn jongste broer zo zuur kan zijn, hij wilde nooit gewone melk, alleen karnemelk
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  donderdag 18 maart 2004 @ 08:22:07 #160
24188 Belana
kloon van belana
pi_17794128
quote:

[..]

Ik sluit me aan bij de voorgaande reacties...
stormy waters...
sailin'
pi_17795436
Ach, de logische omkering van 'borstvoeding is beter dan flesvoeding' is natuurlijk 'flesvoeding is slechter dan borstvoeding'. Nou en? Die informatie neem je toch gewoon mee in je keuze? Gelukkig is voor gezonde, a terme babies het verschil niet heel erg groot, je kan niet aan een baby zien of tie moedermelk krijgt of niet. Je moet wat statistische handelingen verrichten om te laten zien dat, bijvoorbeeld, het GEMIDDELDE flesgevoede kind ongeveer anderhalf keer zo vaak een infectieziekte oploopt. Voor het hele andere rijtje wat je altijd hoort (IQ, allergie, leukemie, overgewicht, etc etc) is het verschil in risico maar een paar procent. Veel te weinig in elk geval om mij een gevoel van Morele Superioriteit te geven over iemand die om wat voor reden dan ook er voor kiest om geen borstvoeding te geven. Ja, als ik hoor dat iemand er niet aan wil beginnen vind ik dat jammer voor de baby, maar iemand zal er wel een goeie reden voor hebben.

Voor premature babietjes ligt het natuurlijk volslagen anders. De overlevingskansen kunnen bijna 40% hoger zijn als die moedermelk door hun sonde krijgen. Belachelijk derhalve dat in NL voor die babies geen melkbanken bestaan (hier, UK, dus wel).

enne, livelink, paracetamol mag gewoon. Daar kwam ik na drie dagen naweeen ook achter. Ah, hoe heerlijk was het mijzelf volkomen af te vullen met paracetamol toen ik hoorde dat dat mocht
  donderdag 18 maart 2004 @ 12:46:52 #162
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17798361
quote:

[..]

Is een kwestie van toeval. Zo groot zijn die verschillen niet. Over het algemeen zijn kinderen met BV intelligenter, maar dit gaat maar om kleine verschillen. Daarnaast heeft goed kunnen leren niet altijd wat met intelligentie te maken. Mijn broer kan goed leren maar heeft een lager IQ dan ik (volgens de test dan). Maar op school had ik vele malen meer moeite om te kunnen slagen. (Beiden HAVO gedaan) Overigens hebben we géén van tweeën de borst gehad.

Mijn voorganger schreef iets over de allergieën. Het is niet per definitie zo dat een kind dat de fles heeft gehad een grotere kans heeft op allergie, maar het is wel zo dat een kind met aanleg voor allergie beter af is met de borst. Dat is toch iets anders. Ook vind ik haar omkering nergens op slaan: BV is beter dan FV >> FV is slechter dan BV. Want dit suugereert dat FV slecht is. Het is beiden goed, maar over het algemeen is BV beter.
pi_17798850
nee joh, ik suggereer helemaal niet dat flesvoeding slecht is, ik ben er zelf ook groot mee geworden (goeie weerstand, VWO gedaan, geen enge aandoeningen, niet te zwaar, et cetera). Alleen dat het slechter is dan moedermelk. Gemiddeld genomen, en met meer van dergelijke slagen om de arm. Als a>b geldt toch ook dat b<a? Ik snap nooit zo dat je wel 'moedermelk is beter' mag zeggen, maar niet 'flesvoeding is slechter'. Two sides of the same coin, imho.

Maar hee, ik heb helemaal geen zin in een borst-fles discussie. Ik heb wel nog een klein vraagje, ik kolf met twee Avent Isissen en 1 van de twee lekt nu als de neten. Heb er al zo'n ander wit friemeltje in gedaan maar dat helpt niet. Iemand dit wel eens bij de hand gehad?

groetjes,

Anne.
  donderdag 18 maart 2004 @ 13:29:31 #164
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_17799376
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:08 schreef anneja het volgende:
nee joh, ik suggereer helemaal niet dat flesvoeding slecht is, ik ben er zelf ook groot mee geworden (goeie weerstand, VWO gedaan, geen enge aandoeningen, niet te zwaar, et cetera). Alleen dat het slechter is dan moedermelk. Gemiddeld genomen, en met meer van dergelijke slagen om de arm. Als a>b geldt toch ook dat b<a? Ik snap nooit zo dat je wel 'moedermelk is beter' mag zeggen, maar niet 'flesvoeding is slechter'. Two sides of the same coin, imho.
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het suggereert iets negatiefs over flesvoeding vind ik. En ook al ben ik een groot BVvoorstander, flesvoeding is niet slecht in ieder geval (gelukkig maar )
  donderdag 18 maart 2004 @ 15:39:41 #165
35972 ikkemikke
*lurken is mijn hobby*
pi_17802163
En als je dan geen keus had zoals ik? Borstvoeding was niet mogelijk vanwege een borstoperatie en toch zijn mijn dochters gezond groot geworden met de fles! Onze oudste heeft de HAVO met goed gevolg afgelegd en volgt nu een HBO studie. De ander zit nog op de HAVO. Ook wat betreft ziektes zijn we er prima doorheen gerold op de normale kinderziektes na. Het is al door meerderen gezegd hier, je praat over gemiddelden. Gelukkig geldt dit gemiddelde dan niet voor mijn dochters
-Life is not a problem to be solved, but a reality to be experienced-
pi_17802418
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 13:29 schreef Tan het volgende:
Ja, daar heb je wel gelijk in, maar het suggereert iets negatiefs over flesvoeding vind ik.
BV is nou eenmaal wat beter dan FV, dat betekent ook dat FV iets minder goed is dan BV (maar nog altijd van prima kwaliteit). daar hoef je toch verder niet omheen te draaien.
pi_17802487
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 15:39 schreef ikkemikke het volgende:
En als je dan geen keus had zoals ik? Borstvoeding was niet mogelijk vanwege een borstoperatie en toch zijn mijn dochters gezond groot geworden met de fles! Onze oudste heeft de HAVO met goed gevolg afgelegd en volgt nu een HBO studie. De ander zit nog op de HAVO. Ook wat betreft ziektes zijn we er prima doorheen gerold op de normale kinderziektes na. Het is al door meerderen gezegd hier, je praat over gemiddelden. Gelukkig geldt dit gemiddelde dan niet voor mijn dochters
wat iedereen al zegt: FV is van voldoende kwaliteit. maarrr je kunt nou eenmaal niet weten of je dochters het NOG beter zouden hebben gedaan als ze wel BV zouden hebben gekregen. geldt ook voor mijzelf hoor, ik ben ook met FV opgegroeid en heb school & studie relatief makkelijk doorlopen.
en verder gelden de risico's zoals hier al eerder is opgemerkt voornamelijk kwetsbare kinderen.

anneja, goed idee zulke 'melkbanken'. jammer dat dat hier niet bestaat. en sorry, geen ervaring met de Isis-kolf-apparaten, alleen met Medela.
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 16:09:27 #168
43556 miss_dynastie
pi_17802813
quote:

[..]

Mijn moeder heeft mij ook amper borstvoeding gegeven (het lukte niet) en ik zit in het tweede jaar van de universiteit en heb daarvoor in zes jaar mijn gymnasium gehaald. Dus??
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 16:52:40 #169
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_17803895
ik heb geen borstvoeding gekregen en ik heb geen VWO kunnen doen

mijn kinderen hebben borstvoeding gekregen en studeren nu allebei

mijn ex heeft geen borstvoeding gekregen en is met lof afgestudeerd

soms zit het mee en soms zit het tegen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  † In Memoriam † donderdag 18 maart 2004 @ 16:57:45 #170
43556 miss_dynastie
pi_17804017
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 16:52 schreef just me het volgende:
ik heb geen borstvoeding gekregen en ik heb geen VWO kunnen doen

mijn kinderen hebben borstvoeding gekregen en studeren nu allebei

mijn ex heeft geen borstvoeding gekregen en is met lof afgestudeerd

soms zit het mee en soms zit het tegen

Maar misschien was je ex wel nog slimmer geweest als hij borstvoeding had gekregen of zo
Nee hoor, ik ben de laatste die zal ontkennen dat borstvoeding goed is, maar dit soort opmerkingen vind ik altijd een beetje pijnlijk voor de vrouwen bij wie het niet lukt of die om andere geestelijke of lichamelijke redenen geen borstvoeding kunnen geven. Ik kan me voorstellen dat het na een hele zware bevalling of na een verkrachting of mishandeling of zo niet (meer) lukt. Toch hebben ook deze vrouwen het beste met hun kinderen voor.
pi_17804035
Bij ons thuis ook alle drie de fles alle drie de HTS
  Jubileum moderator donderdag 18 maart 2004 @ 21:17:18 #172
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_17810805
Nou dan is dat vooroordeel ook weer de wereld uitgeholpen
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 18 maart 2004 @ 21:38:12 #173
37150 livelink
pi_17811502
Anneja, ik heb ook een Avent-Isis handkolf. Bij mij kwamen er allerlei barstjes in het plastic te ziitten en op een gegeven moment brak er zelfs een stukje plastic af, waardoor hij helemaal niet meer te gebruiken was. Mijn vriend naar de Etos gestuurd om een nieuwe kolf te kopen. Bij de Etos zeiden ze dat ze het kapotte onderdeel apart konden bestellen bij Avent, zodat hij niet helemaal een nieuwe hoefde te kopen. De volgende dag kon het al opgehaald worden. Lag er de volgende dag een hele nieuwe kolf klaar (excl. flesje) en hij hoefde niks te betalen, want volgens Avent mocht dat niet gebeuren .

En we hebben de oude kolf dus niet laten zien of iets, ze geloofden het gewoon. Ik vond het echt fantastische service van Avent.
pi_17819497
Ahhh, ik had nog helemaal niet naar het plastic gekeken maar er zitten inderdaad een soort scheurtjes in dat verbindingsding tussen de body en het flesje! Gompie! Mmmmmm zal ze eens mailen dan. Nou gebruik ik de mijne wel intensief, maar je zou toch denken dat ie het langer dan vier maanden uithoudt...

dank je!
pi_17820359
quote:
Op vrijdag 19 maart 2004 10:53 schreef anneja het volgende:
Ahhh, ik had nog helemaal niet naar het plastic gekeken maar er zitten inderdaad een soort scheurtjes in dat verbindingsding tussen de body en het flesje! Gompie! Mmmmmm zal ze eens mailen dan. Nou gebruik ik de mijne wel intensief, maar je zou toch denken dat ie het langer dan vier maanden uithoudt...

dank je!
ik heb er 2 versleten in de kolf periode, en nummer 3 zal het bij de volgende wel begeven. Had alleen minder succes bij avent als livelink want ik heb telkens een nieuwe kunnen kopen.
pi_17821948
quote:
Op donderdag 18 maart 2004 07:32 schreef just me het volgende:

[..]

nu begrijp ik waarom mijn jongste broer zo zuur kan zijn, hij wilde nooit gewone melk, alleen karnemelk
LOL
pi_18030705
Ik ben een geweldig leuk boek aan het lezen:
"waar mijn vriendin en ik ruzie over maken" van Mill Millington, en daarin heet een van de personages Terry Steven Russel, die noemen ze TSR, en ik lees de hele tijd maar "toeschietreflex"

sorry, even offtopic
Zolang er was is, is er leven.
pi_18030792
Lol dinus, ik lig hier echt helemaal in een deuk. Hopelijk komt de naam er niet te vaak in voor
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  zondag 28 maart 2004 @ 23:05:22 #179
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18030985
Grappig Dinus...
Zulke dingen heb ik dus ook, ik assosieer de meest vreemde dingen met elkaar.
Het voelt goed hè?
A je to!
  zondag 4 april 2004 @ 00:27:08 #180
1087 Merisse
broddeltante
pi_18164133
Als het lukt zou ik mijn kleintje graag borstvoeding willen geven maar wat ik me afvraag is raak je opgewonden van borstvoeding geven en zo ja hoe ga je daar dan mee om? Ik heb supergevoelige tepels en sex zonder die erbij te betrekken is voor mij geen lekkere vrijpartij. Maar om nou van mijn baby opgewonden te raken lijkt me heel genant.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 4 april 2004 @ 00:39:22 #181
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18164370
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:27 schreef Merisse het volgende:
Als het lukt zou ik mijn kleintje graag borstvoeding willen geven maar wat ik me afvraag is raak je opgewonden van borstvoeding geven en zo ja hoe ga je daar dan mee om? Ik heb supergevoelige tepels en sex zonder die erbij te betrekken is voor mij geen lekkere vrijpartij. Maar om nou van mijn baby opgewonden te raken lijkt me heel genant.
Nou, ik raak tijdens het voeden niet seksueel opgewonden. Wel is het een prettig gevoel als de kleine aan de borst drinkt (mits je geen pijnlijke tepels hebt, natuurlijk). Andersom is het wel zo, dat wanneer mijn man tijdens het vrijen aan mijn borsten komt, de melk meestal toeschiet...
pi_18167588
Ja ik heb precies hetzelfde als Grijs.
  zondag 4 april 2004 @ 13:36:20 #183
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18169860
quote:
Op zondag 4 april 2004 00:27 schreef Merisse het volgende:
Daar had ik het toevallig gister nog over met mijn vriend, Jessai is nu toch ruim 2 en zuigt enkele malen krachtiger dan een babytje, maar toch is het absoluut niet opwindend. De gedachte ligt ook niet bij het erotische, dat scheelt ook natuurlijk. Ik heb ook gevoelige tepels, helemaal nu in de zwangerschap, maar toch kan ik er niks opwindends in ontdekken.

Vreemd genoeg hoor je wel eens vrouwen die het als opwindend ervaren, maar persoonlijk vind ik dat nogal een enge gedachte en als ik dat zo zou ervaren denk ik niet dat ik de BV zou kunnen volhouden.

Oh ja, BV geven is trouwens wel heel erg ontspannend, ik val zelf ook vaak in slaap tijdens het voeden, schijnt te komen door een hormoon dat vrijkomt. Datzelfde hormoon zorgt er dus ook voor dat het voor vrouwen prettig is om BV te geven heb ik eens gelezen, maar dat heeft verder niets met sexuele opwinding te maken.
pi_18170185
helemaal in 't begin voelde ik heel sterk dat de baarmoeder wat sneller krimpt tijdens het voeden, dat vond ik wel een 'lekker' gevoel, maar verder ook geen last gehad van verwarrende opwinding oid hoor, volgens mij hoef je je daar niet al te druk om te maken. heeft moeder natuuur prima geregeld.
dat er melk uitkomt zodra je eraan zit is andersom wel wat lastig/bevreemdend, maar dat neemt ook weer vrij snel af nadat je gestopt bent met BV. ik heb soms tijdens 't douchen nog een druppel maar dat is 't dan ook.
  zondag 4 april 2004 @ 22:23:16 #185
1087 Merisse
broddeltante
pi_18181369
quote:
Op zondag 4 april 2004 13:36 schreef Tan het volgende:
Ik heb ook gevoelige tepels, helemaal nu in de zwangerschap, maar toch kan ik er niks opwindends in ontdekken.
Fijn om te horen dat jullie dat niet als opwindend ervaren. Dan houdt dat me in ieder geval niet tegen om BV te geven.
You will never leave my mind
And it turns out to be so much different than our dreams
Now you're, you're a star in heaven
  zondag 4 april 2004 @ 23:30:27 #186
82727 klein_spookje
pi_18183027
hallo,

vind het ook niet opwindend hoor de bv wel fijn en ontspannend vooral als ik onrustig ben of van een drukke werkdag thuis kom dan verheug ik me echt op de bv. heerlijk lekker tutten met me meisje en zien hoe ze er van geniet.

Voel me soms nog wel ongemakkelijk bij het vrijen omdat ik bang ben dat ik een toeschiet reflex krijg. Lol zie het al voor me. Maar goed hoor hem niet klagen dus het zal wel meevallen.

De bv hier gaat weer goed. Doe nog steeds het dieet en ben 2x bij de dieetiste geweest en pff wat een rare mensen zeg. Ze vonden het wel een goed idee om na de zes maanden op de pepti over te gaan nou ik niet dus. Ik wil graag zo lang mogelijk bv geven dus dat zei ik ook zegt ze ja maar het is zo een belasting voor jezelf. Pardon ik kies er toch zelf voor en zij hoort toch iemand te motiveren?
Met Mara haar huid gaat het goed alleen als er een heel klein iets doorglipt is het weer zover helemaal onder de eczeem.
Vanaf volgende maand mag ik heel langzaam gaan beginnen met fruit ik kijk er echt naar uit en zij ook denk ik ze zit nu regelmatig te smakken en te kauwen op niets.

Nou groeten
  Jubileum moderator zondag 11 april 2004 @ 21:54:42 #187
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18354725
Een leuke animatie over hoe moedermelk wordt gemaakt vind jehier
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18357574
quote:
Op zondag 11 april 2004 21:54 schreef Lois het volgende:
Een leuke animatie over hoe moedermelk wordt gemaakt vind jehier
Leuk om te zien, ik kreeg er een beetje heimwee van
  maandag 12 april 2004 @ 13:06:24 #189
37150 livelink
pi_18366624
Volgens mij had Melonovy die link ook al eens geplaatst , maar het blijft mooi.
Ik vrees dat mijn borstvoeding bijna verleden tijd is. Ik heb simpelweg niet meer genoeg melk. Alleen 's nachts en 's ochtends geef ik Job nog de borst, dan is de koek op voor de rest van de dag. Ik hoop toch dat ik die nachtvoedingen nog wel een tijd vol kan houden, want het is voor mij
's nachts wel op te brengen om de borst te geven, maar het lijkt me vreselijk om op te moeten staan, flesje klaarmaken en dergelijke.
pi_18366873
Interessant filmpje. Als ik het zo lees van jouw Livelink wordt ik echt niet vrolijk, want over 5 weken moet ik ook weer werken. Welliswaar maar 3 dagen per week. Maar ik zou toch nog zo lang mogelijk bv willen geven. Ik heb er nog steeds heel veel plezier in om het te doen.

Ik ga in ieder geval zorgen voor een voorraadje zodat ik wat extra heb tegen die tijd.
  maandag 12 april 2004 @ 13:43:02 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_18367252
quote:
Op maandag 12 april 2004 13:06 schreef livelink het volgende:
Volgens mij had Melonovy die link ook al eens geplaatst , maar het blijft mooi.
Ik vrees dat mijn borstvoeding bijna verleden tijd is. Ik heb simpelweg niet meer genoeg melk. Alleen 's nachts en 's ochtends geef ik Job nog de borst, dan is de koek op voor de rest van de dag. Ik hoop toch dat ik die nachtvoedingen nog wel een tijd vol kan houden, want het is voor mij
's nachts wel op te brengen om de borst te geven, maar het lijkt me vreselijk om op te moeten staan, flesje klaarmaken en dergelijke.
Herkenbaar. Ook vanwege de stress op mijn werk e.d. is het enorm terug gelopen. "s morgens krijgt Liam nog en that's it. Ik heb me er maar bij neer gelegd ook.
stormy waters...
sailin'
  maandag 12 april 2004 @ 13:46:02 #192
37150 livelink
pi_18367298
Ja, mijn ervaring is toch dat werk en bv niet goed samen gaan. Het is inderdaad jammer, maar je kunt je er maar het beste bij neerleggen.
  Jubileum moderator dinsdag 13 april 2004 @ 20:16:26 #193
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18400606
Jammer is dat, dat het door zoiets zo enorm kan terug lopen.
Eva ♥ en Iris ♥
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 20:18:40 #194
43556 miss_dynastie
pi_18400674
Mag ik misschien een stomme vraag stellen? Wat gebeurt er met de eerste voeding van een kindje als mama een keizersnede heeft gehad of een placentaverwijdering onder narcose of zoiets en nog op de uitslaapkamer ligt? Wordt er dan gewacht of een flesje gegeven? En komt de narcose/verdoving niet via de borstvoeding bij het kindje terecht?
  FOK!fossiel dinsdag 13 april 2004 @ 20:21:04 #195
2628 Karin
pi_18400735
Ja helaas hier ook. Totdat ik ging werken ging het op zich vrij aardig met de bv, we begonnen er net een beetje ritme in te krijgen. En toen ik ging werken liep het met sprongen achteruit, heb het nog 2 maanden met veel kunst en vliegwerk vol weten te houden maar toen was het echt op. Had ik niet gewerkt had ik het vast langer volgehouden.
Een jaar bevallingsverlof zou echt niet verkeerd zijn, dan zouden kinderen vast veel langer borstvoeding krijgen.
  Jubileum moderator dinsdag 13 april 2004 @ 20:25:26 #196
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18400878
quote:
Op dinsdag 13 april 2004 20:18 schreef miss_dynastie het volgende:
Mag ik misschien een stomme vraag stellen? Wat gebeurt er met de eerste voeding van een kindje als mama een keizersnede heeft gehad of een placentaverwijdering onder narcose of zoiets en nog op de uitslaapkamer ligt? Wordt er dan gewacht of een flesje gegeven? En komt de narcose/verdoving niet via de borstvoeding bij het kindje terecht?
Ik gaf de eerste voeding een half uur nadat ik wakker was, dat was bijna 2 uur na haar geboorte. er zit dan nog zo weinig melk in je borsten dat een kindje amper narcose stoffen binnenkrijgt.
Ze kwamen al met een flesje aanwaaien want ik moest uitrusten maar dat heb ik geweigerd.
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 13 april 2004 @ 20:25:28 #197
24188 Belana
kloon van belana
pi_18400880
Ja, ik merk ook doordat ik weer moest gaan werken en de stress toestanden die ik daarvan heb, dat ik geen geduld meer ervoor heb. Ik zou denk ik met iedere 2 uur aanleggen het gerust wel weer op gang krijgen, maar ik heb er de rust niet voor. Idd zou een jaar of een half jaar verlof beter zijn wat dat aangaat.

MissD, ik weet geen antwoord op jouw vraag, maar Lois en Karin vast wel.
stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel dinsdag 13 april 2004 @ 20:28:48 #198
2628 Karin
pi_18400987
Bram kreeg de eerste borstvoeding ongeveer 2 uur na zijn geboorte, dat we weer op de verlosafdeling waren. Wel hebben ze daarna toch meteen wat bijvoeding gegeven omdat hij zo groot was ondanks dat zijn suikerspiegel goed was. Dat was gelukkig met een cupje en niet met een flesje. En meteen daarna meldde hij zich netjes om de 3 uur.
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:40:04 #199
82727 klein_spookje
pi_18402934
Hier is het ook wel wat moeilijk hoor op het werk.
Mara krijgt zodra ze wakker word de eerste voeding.
Dan rond 10 of 11 uur een flesje gekolfde melk. 180cc
En ik kolf dan op mijn werk. Dan maar 75 cc standaard bij deze voeding.
Dan krijgt ze tussen 14.00 en 15.00 de fles weer 180cc en ik kof om 15.00 dan
gaat het kolven een stuk beter kolf dan iets meer dan 1 voeding dus heb
na een dag werken anderhalve voeding gekolfd de rest kolf ik bij na iedere voeding die
ze thuis nog krijgt.

Ik vind het wel jammer dat het op het werk wat moeizaam gaat maar heb ook besloten dat als het
niet gaat of mijn voorraad gaat op ik daar over ga praten want wil zeker niet stoppen en je hebt
het recht natuurlijk op tijd om te voeden.
Meestal is daar wel een mouw aan te passen. Maar voorlopig is het nog niet zo ver.
En over een dat of 17 mag ze beginnen met een theelepel fruit dus dan gaat het toch
na een tijdje minder worden.

Succes allemaal dames.
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 21:44:03 #200
43556 miss_dynastie
pi_18403063
Dankjewel voor jullie antwoorden Lois en Karin
Nog ff een klein vraagje voor de zekerheid: stel je voor dat het je echt niet lukt om wat voor reden dan ook en ze voeden met zo'n cupje (dus de hele voeding), kun je daarna nog borstvoeding geven of is het dan echt over ?
  dinsdag 13 april 2004 @ 21:58:49 #201
37150 livelink
pi_18403495
Miss_Dynastie, zowel Katja als Job hebben in het ziekenhuis flesjes gekregen (volledige voedingen) omdat ze allebei niet genoeg aankwamen en geel zagen. Het was zaak dat ze zo snel mogelijk afvalstoffen moesten uitplassen en daarom werd daartoe besloten in het ziekenhuis.
Toch is bij beiden de borstvoeding uiteindelijk toch gelukt hoewel met heel veel bloed, zweet en tranen (letterlijk).
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:02:00 #202
37150 livelink
pi_18403599
Anneja, hoe gaat het eigenlijk met jou? Bij jou ging het combineren van borstvoeding met werk wel redelijk goed, geloof ik. Het is wel goed om ook een successtory te horen, voor alle toekomstige werkende bv-moeders.
  dinsdag 13 april 2004 @ 22:08:35 #203
24188 Belana
kloon van belana
pi_18403792
Ja Livelink, daar heb je gelijk in, want het zit bij mij bv ook een beetje tussen mijn oren hoor. En het kan heus wel. Bij mij ging het kolven eigenlijk wel goed, maar ik heb gewoon het geduld niet nu. Dus kom maar op met een succesverhaal!

Ik voel me ergens ook wel schuldig namelijk, want het heeft ook met motivatie te maken, dat bedoel ik met tussen mijn oren. Ik ben niet meer 100% gemotiveerd en voel me daar dan weer schuldig over...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † dinsdag 13 april 2004 @ 22:21:03 #204
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18404159
http://www.vbn.borstvoeding.nl/werken.html hier staan wel wat verhalen te lezen over borstvoeding en werken
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  vrijdag 16 april 2004 @ 16:10:18 #205
82727 klein_spookje
pi_18470280
hallo dames,

volgens mij heb ik hier ooit gelezen over een neus spray die het toeschietreflex van de bv opgang helpt. Nu heb ik mijn huisarts gebeld en die kent het niet, hij de gyn gebeld en die kent het ook nietl.
De apotheek gebeld en die dacht wel te weten wat ik bedoel. Dus die ging het nu klaarmaken.
Maar nu wil ik van jullie graag weten hoe het heet hoe lang het duurt voordat het werkt enz. Zodat ik ook wel echt het goede krijg. En dat het ook de goede dosis is.

Alvast bedankt.
groeten
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 16:41:49 #206
43556 miss_dynastie
  vrijdag 16 april 2004 @ 17:06:53 #207
82727 klein_spookje
pi_18471430
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 16:41 schreef miss_dynastie het volgende:
Klein-spookje:

http://www.borstvoeding.c(...)l
Dank je miss-D.
Ik heb het net opgehaald en het is het goed. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft.

Ik wil het gebruiken omdat ik nu na anderhalve maand op mijn werk te weinig afkolf. s Ochtends als ik geluk heb 70cc en smiddags 130cc en op deze manier ben ik bijna door mijn voorraad bv heen.
Gister had ik in de ochtend 25 cc en smidadds140cc .
Hoop dat het toeschietreflex nu wel wil.

groetjes
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 17:13:00 #208
43556 miss_dynastie
pi_18471551
Succes klein_spookje, ik hoop dat het hiermee beter gaat!!
  † In Memoriam † vrijdag 16 april 2004 @ 19:40:52 #209
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18474656
quote:
Op vrijdag 16 april 2004 17:06 schreef klein_spookje het volgende:

.
Ik heb het net opgehaald en het is het goed. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft.
.

groetjes
toen ik nog contactpersoon van de VBN was heb ik hier .positieve berichten over gehoord maar het is geen wondermiddel hoor!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  Jubileum moderator vrijdag 16 april 2004 @ 20:29:08 #210
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18475793
Ik heb het gebruikt klein spookje en bij mij heeft het erg weinig effect gehad moet ik zeggen.
Karin heeft het ook gebruikt, ik weet alleen niet meer zo precies wat haar ervaringen waren.
Eva ♥ en Iris ♥
  FOK!fossiel vrijdag 16 april 2004 @ 20:32:45 #211
2628 Karin
pi_18475872
Ik heb het gebruikt. Het kolven ging daarmee wel iets beter maar haalde er helaas nog geen volledige voeding mee uit. En soms lukte het helemaal niet toen ik nog niet die neusspray had en met die neusspray haalde ik er iig meestal wel 60 - 80 cc uit. Vond het trouwens wel behoorlijk smerig, maarja voor een goed doel he.
Maargoed met de neusspray ging het kolven wel beter.
pi_18508385
geen idee of het hier was, maar had hier iemand elektrisch gekolfd ? zo ja vtel..

(welke kolf, lawaai etc)
  zondag 18 april 2004 @ 09:34:51 #214
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18508480
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:19 schreef Knorretje het volgende:
geen idee of het hier was, maar had hier iemand elektrisch gekolfd ? zo ja vtel..

(welke kolf, lawaai etc)
Maakt - afhankelijk van het soort apparaat - niet veel lawaai, het is eigenlijk heel ontspannen en bij die ik heb gebruikt kon ik twee borsten tegelijk doen. Ik had bij de electrische trouwens wel heel erg een melkkoegevoel, maar het gaat wel sneller dan met de hand(-kolf).

Ik heb er eentje gebruikt in het ziekenhuis en dat was een mooi ding, maakte amper lawaai. Ik heb er ook eens eentje geleend van de thuiszorg, maar dat leek wel een dieselgenerator, zo groot en zo zwaar Was ook een stuk lawaaieriger.

De electrische handkolf heb ik verder nooit gebruikt (ik bedoel dus met handkolf dat je die dus in je hand houdt tijdens het kolven)
pi_18508611
tan: je weet zekers niet de merken meer zodat ik lekker kan zoeken en vergelijken.

het moet voor mij gewoon snel, gemakkelijk en niet zwaar zijn (en niet zo heel erg luidruchtig dat het stoort) En resulteren in een goede opbrengst.

De handkolf bedienen vond ik erg zwaar in het begin in armen en rug, maar stap daar wel weer op over zodra het weer gaat ( na een maand of 4/5 schat ik)
  zondag 18 april 2004 @ 09:59:02 #216
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18508700
Die van het ziekenhuis en de thuiszorg waren apparaten die je gewoon naast je bed of stoel hebt staan, je hoeft dus, behalve het kolfstuk, niks in je hand te houden. Je hoeft dus geen kracht te zetten of wat dan ook. Maar zoals ik al zei was die van de thuiszorg loeizwaar, dat ding moest vervoerd worden met een steekkar Dus dat is geen optie voor je.

De merken weet ik helaas niet nee, maar ik meen dat die van het ziekenhuis van medela was.

[edit]
Ja dus: de afbeelding:

Deze had ik in het ziekenhuis en die was erg fijn.

Ik zag ook op de site zo'n electrische handkolf (mini electric), die heb ik dus nooit gebruikt, maar ziet er wel fijn compact uit.
http://www.lactatiekundigepraktijkleiden.com/kolven.htm
pi_18508760
quote:
Op zondag 18 april 2004 09:59 schreef Tan het volgende:
Maar zoals ik al zei was die van de thuiszorg loeizwaar, dat ding moest vervoerd worden met een steekkar Dus dat is geen optie voor je.
maar daar heb ik juist een vent voor getrouwd
quote:
http://www.lactatiekundigepraktijkleiden.com/kolven.htm
ik ga eens kijken/snuffelen en lezen tnx iig
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 10:06:15 #218
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18508775
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 18 april 2004 @ 10:08:20 #219
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18508795
Die link van Just me heb je meer aan, want op die van mij staan alleen maar plaatjes geloof ik.

Succes met zoeken, je zou eens op de site van VBN kunnen vragen naar ervaringen van anderen.
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 10:12:25 #220
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18508837
Wat ik belangrijk vind met info die te vinden is is dat ik moet weten of de inhoud betrouwbaar is. Gonneke is een lactatiekundige en ik heb haar een keertje op een borstvoedings-congres ontmoet
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  zondag 18 april 2004 @ 10:14:26 #221
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_18508857
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:12 schreef just me het volgende:
Wat ik belangrijk vind met info die te vinden is is dat ik moet weten of de inhoud betrouwbaar is. Gonneke is een lactatiekundige en ik heb haar een keertje op een borstvoedings-congres ontmoet
Klopt, info op internet (welk onderwerp dan ook) spreekt zichzelf vaak tegen. En dan zit je uiteindelijk nog met je handen in het haar.
pi_18508975
tnx justme

nog twee merken over dus
de ameda (zo op het eerste oog dan de lactaline) of de medela (zou dan de lactina worden)
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 10:29:09 #223
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18509004
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:26 schreef Knorretje het volgende:
tnx justme

nog twee merken over dus
de ameda of de medela
ben benieuwd wat het gaat worden Knor.. en dan niet alleen het merk kolf
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_18509029
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:29 schreef just me het volgende:

[..]

ben benieuwd wat het gaat worden Knor.. en dan niet alleen het merk kolf
nog maar een week of 20 en je weet beiden
  † In Memoriam † zondag 18 april 2004 @ 10:34:40 #225
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_18509067
quote:
Op zondag 18 april 2004 10:30 schreef Knorretje het volgende:

nog maar een week of 20 en je weet beiden
en het belangrijkste is dat ze het beiden goed doen
Godmother of Radio 49
How fragile we are
pi_18509204
Ik vond de Medela mini electric heel fijn, ik had hem gehuurd bij www.babyrent.nl
  Jubileum moderator zondag 18 april 2004 @ 11:31:00 #227
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18509765
Ik heb de Ameda lactaline en ik vind hem super.
Maakt helemaal niet veel herrie, zeker niet in vergelijking met de Medela, en is ongelooflijk goed schoon te maken. Vooral de dubbele bediening vond ik erg handig, en het apparaat is vrij licht dus makkelijk mee te nemen overal naar toe.
Ik heb hem 2ehands gekocht op Marktplaats en er gelijk een tas bij gekocht. Het is nieuw een hele uitgaaf, zeker in vergelijking met sommige anderen maar ik zou hem voor geen goud willen ruilen voor een Medela die ik echt heel veel herrie vond maken.
Verder heb ik van Karin begrepen dat bij een Medela er nog melk langs motoronderdeeltjes kan stromen wat je niet goed schoon kan maken, vandaar dat ik uiteindelijk voor een Ameda heb gekozen. Daar zijn alle onderdelen waar melk doorheen gaat bijzonder goed schoon te maken.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18510053
jaaa dit zijn de verhalen waar ik op hoopte
Lois hoe lang heb je hem gebruikt ? en heb je ervaring met een handkolf zodat je het verschil uiteen kan zetten ? Vang je de melk op in flesjes of in zakjes en hoe is de schenktuit van de fles, ? breed/smal ? Kunnen de flessen zelf ook in de vriezer ? Is hij makkelijk in elkaar te zetten ? (en uit elkaar te halen voor een vent ?)
pi_18510201
ow en heb jij met of zonder die flexieshields gekolfd ?
  Jubileum moderator zondag 18 april 2004 @ 12:29:39 #230
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_18510957
Ik heb hem bijna een half jaar gebruikt. Ik heb eerst gekolft met de Isis van Karin maar daarmee kreeg ik niet genoeg melk uit mijn borsten en dat ging na een minuut of 10 echt pijn doen aan mijn tepels. Ik heb toen de Ameda gehuurd bij de thuiszorg en dat was gelijk of er een wereld voor me open ging. Het deed helemaal geen pijn en doordat je de snelheid en zuigkracht kan regelen kon ik heel veel melk afkolven. Ik kreeg geen lamme handen, zoals bij de Isis, maar zat gewoon onderuitgezakt in bed met 1 of 2 kolven tegelijk tv te kijken.

Er zitten standaard 2 flesjes bij, en ik had er nog een kolfset bij gekocht zodat ik niet steeds alles meteen schoon moest maken.
Ik heb de flesjes nooit in de vriezer gezet want ik had ze eigenlijk altijd in gebruik, omdat je er maar 2 (of 4) hebt die op de kolf passen heb je ze altijd gelijk nodig. De melk ving ik op in de bijbehorende flesjes en goot dat daarna dan over in Aventflessen of in ijsblokjeshouders (voor de vriezer).

Hij is ongelooflijk makkelijk uit elkaar te halen en schoon te maken en je zet hem zo weer in elkaar.
Heb je behoefte aan een foto-uitleg? Want dan maak ik die straks even.
Ow, en ik heb zonder de flexishields gekolft, die had ik er ook niet bijgekocht want die gebruikte ik bij de Isis ook al niet, ik heb nogal kleine borsten en dat ging beter zonder die shields.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_18511254
heb inmiddels een duidelijke foto gevonden, maar tnx voor het aanbod. Zelfs danny is enthousiast hier dus volgens mij hebben we een besluit genomen. Al denk ik dat ik die shields er wel bij doe (iemand hier iets zinnigs over te vertellen ?) gebruik ze nml ook bij de avent en het is goedkoper om ze er direct bij te bestellen.
  FOK!fossiel zondag 18 april 2004 @ 12:49:31 #232
2628 Karin
pi_18511368
Wat heb je dan de vorige keer gebruikt Knor?
Dat er bij de Ameda melk langs het motertje kan lopen had ik juist van jou hier uit een oud borstvoedingstopic.
Achteraf heb ik enorme spijt dat ik niet een elektrische kolf geprobeerd heb, misschien zou het kolven op mijn werk daar toch beter mee gegaan zijn.
pi_18511476
quote:
Op zondag 18 april 2004 12:49 schreef Karin het volgende:
Wat heb je dan de vorige keer gebruikt Knor?
Dat er bij de Ameda melk langs het motertje kan lopen had ik juist van jou hier uit een oud borstvoedingstopic.
Achteraf heb ik enorme spijt dat ik niet een elektrische kolf geprobeerd heb, misschien zou het kolven op mijn werk daar toch beter mee gegaan zijn.
ik heb de vorige keer alleen de handkolf van avent gebruikt en wel heel veel info opgezocht over de elektrische modellen maar nooit aangeschaft omdat het financiel toen gewoon echt niet ging. Nu hebben we veel minder uitgaven en wil ik niet besparen op de kolf vanwege de pijn die het kolven in mijn rug opleverde de vorige keer maar ben ik mijn info kwijt die ik destijds had, dus lekker opnieuw alles uitzoeken (moet ik me toch nog ergens in verdiepen en op voorbereieden )
  zondag 18 april 2004 @ 17:44:58 #234
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18518069
Knorretje, over het lawaai van de medela kolven:
Mijn zus heeft een medela-mini-elektrische kolf en die heb ik nu te leen. Dat ding maakt inderdaad veel lawaai, maar dat was voor mij niet echt een probleem (voor K3 wel ), het kolven ging prima.
Maar nu hoorde ik tijdens de borstvoedings-info-avonden dat als je een slangetje gebruikt, je het motortje onder een kussen kunt stoppen, zodat het geluid een stuk minder is. Dat heb ik uitgeprobeerd en dat scheelt inderdaad een stuk! Dat slangetje zat alleen niet bij de kolf van mijn zus, dus ik heb een losse handkolf gekocht:

Deze kolf heb je ook nodig als je een elektrische kolf huurt van de thuiszorg (kijk maar naar het plaatje van Tan). Het voordeel van deze kolven is, dat alles op/in elkaar past. Ook hoef je geen speciale (dure) flesjes aan te schaffen, want de gewone flesjes passen er ook op.
pi_18518181
ja maar kwa flessen hoef ik niet te kiezen de kleine krijgt toch de avent flessen en nooit rechtstreekd de afgekolfde melk altijd uit de vriezer.

de ameda komt op 110 excl de 2 flexischelpen van 11.50 per stuk
huur is excl de borstkolf zelf en aansluitslangen a 25 per dubbelset en 42.50 voor 3 maanden. (en excl die flexieschelpen van 11.50 p/s)

zalo nog ffies kijken oe het zit met de meleda en de kosten.

[ Bericht 3% gewijzigd door knorretje op 18-04-2004 18:08:10 ]
  woensdag 21 april 2004 @ 07:43:50 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578453
Ik heb ook electrisch gekolfd met de medela. Maakt wel herrie, maar dat stoorde me niet eigenlijk. Vond m prettig klein en makkelijk in gebruik. Mijn avent handkolf die ik gekocht had doet het niet, zuigt niet vaccuum. Deed ie eerst wel, maar later ineens niet meer. Ik weet nog steeds niet wat er mis mee is, maar baal wel, want dat ding was harstikke duur. Ik kon de electrische kolf lenen en zeker nu achteraf zeg ik: koop nooit zo'n ding, want je gebruikt het maar zo tijdelijk en het is zo duur. Dus huren lijkt mij een goeie optie.
stormy waters...
sailin'
pi_18578565
ik vind de huurprijzen juist zo vreselijk hoog en nauwlijks goedkoper uitvallen. (Maar moet er wel bij zeggen dat ik niet veel gezocht heb op huur.)
ALs ik bv die ameda optel kwa huur of de koop

huur voor MAAR 3 maanden kom ik op 90.5
koop 133 en dan hoef ik na die eerste drie maanden niet over te schakelen naar mijn handkolf en kan ik evt door blijven gaan met de elektrische als dat bevalt

(het termijn ligt misschien hier ook wat anders kwa voeden, misschien dat ik er daarom anders tegen aankijk, het is de bedoeling dat ik na de eerste 2 weken begin en doorga tot ik weer meer thuis ben (aangenomen dat dat binnen een termijn van 1 jaar blijft)
  woensdag 21 april 2004 @ 08:14:49 #238
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578611
mmmm....misschien ben ik wel gewoon niet zo van de huurprijzen op de hoogte en heb ik voor mijn beurt gesproken dan. WS kan je dan idd beter kopen zeg, wat een prijzen!
stormy waters...
sailin'
pi_18578647
ow en heb even zitten kijken bij mijn kolf maar zit je ventiel er nog goed in ?? als ik die net iets verkeerd doe of niet goed doe trekt hij niet meer vacuum. (anders met avent bellen die zijn niet zo heel moeilijk las ik hier)

ow en de ameda levert tweedehands rond de 80 euro op zag ik op bv marktplaats dus zodra ik hem niet meer nodig heb verpats ik hem weer en dan heb ik uiteindelijk voor zeg maar rond de 50 euro een hele tijd kunnen kolven, als alles lukt.
  woensdag 21 april 2004 @ 08:24:26 #240
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578688
Helaas is door stress e.d. mijn borstvoeding gestopt. Maar ik ga denk ik evengoed even bellen met avent, want ik wil hem wel weer verkopen.
Meid, ik denk dat je er al uit bent dan toch? Ik zou hem kopen dan als je het geld ervoor hebt, ja toch? Ik vond electrisch kolven geweldig. Ging lekker snel.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 08:25:12 #241
92703 ria-lubbers
vrouw van.....
pi_18578693
onzin is elders

[ Bericht 88% gewijzigd door knorretje op 21-04-2004 08:28:38 ]
®ia Lubbers
Tuut tuut tuut, de groetjes van Ruud ♪♫♪ ♫♪♫ ♪♫♫
  woensdag 21 april 2004 @ 08:41:28 #242
37150 livelink
pi_18578823
Belana, als de Avent niet vacuum zuigt zit waarschijnlijk dat witte dingetje (ventiel) niet helemaal goed. Even eruit halen en weer opnieuw goed doen is waarschijnlijk al voldoende.

Een andere mogelijkheid is dat er barstjes in het plastic zitten, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk met een hele nieuwe kolf.

Ik ben inmiddels gestopt met kolven, maar ik geef nog wel één borstvoeding per dag. Hopelijk hou ik dat nog een tijdje vol. Ik ben er nog niet aan toe om helemaal te stoppen. Mijn kolven gaan allebei in de prullenbak (had een kolf op batterijen en de Aventkolf). Ze hebben hun dienst gedaan en ze zijn eerlijk gezegd ook allebei wel een beetje op.
  woensdag 21 april 2004 @ 08:45:24 #243
24188 Belana
kloon van belana
pi_18578840
Livelink, ik heb dat ding al zo vaak uit elkaar gehaald en weer in elkaar gezet, want ik dacht hetzelfde, maar niks dus...
Ik baal ook nog steeds dat de bv gestopt is. Ik was heel overtuigd dat ik minimaal een half jaar zou gaan geven. Nahja, zoals wel meer dingen zal ik me er bij neer moeten leggen, maar ik heb er nogal moeite mee.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 09:14:17 #244
37150 livelink
pi_18579087
Ik kan me voorstellen dat je er moeite mee hebt, Belana. Vooral om de wijze waarop het bij jou gegaan is. Het zijn bij jou toch voornamelijk externe factoren die bepalend zijn geweest.
Ik heb er nu heel bewust zelf voor gekozen. Op mijn werk heb ik geen enkele tegenwerking gehad mbt borstvoeding en ik had waarschijnlijk nog wel een tijd door kunnen kolven, maar zag het niet meer zitten.
Jij hebt alleen maar tegenwerking gehad op je werk.

Oh, en nog even over die kolf. Ik heb dus een hele tijd gedacht dat mijn Avent niet werkte en toen bleek het ventiel verkeerdom te zitten. Ik haalde de kolf dus wel telkens uit elkaar en zette hem weer in elkaar, maar deed het om een of andere reden consequent fout. Misschien moet je Kbot er even naar laten kijken. Een frisse kijk doet wonderen
  woensdag 21 april 2004 @ 10:17:30 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_18579892
Ik heb net gekeken (nog voor ik je laatste post las) en idd het ventiel zat verkeerd om...
Ik heb nou helemaal zoiets van: zou ik het nog op kunnen wekken, de bv...
Er komt ten slotte nog wel melk uit als ik in mijn tepel knijp. Maar dan moet ik op het werk ook intensief kunnen kolven, dat wel. Misschien ga ik het toch proberen. Dan kan ik idd stoppen wanneer IK er aan toe ben.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 21 april 2004 @ 11:49:05 #246
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18581661
Borstprobleem! Sinds gisteravond heb ik een gevoelige plek in de borst, ik vermoed dat het een verstopt melkkanaaltje is. Onder de douche heb ik die plek gemasseerd, maar dat hielp niet zoveel. Vanmorgen in bed heb ik Judith aangelegd met het kinnetje richting de zere plek (dat ging niet zo handig, want m'n hoofd zat in de weg) en nu is de plek minder pijnlijk, maar nog steeds gevoelig. Wordt dat vanzelf minder? Zijn er nog andere dingen die ik kan/moet doen?
  woensdag 21 april 2004 @ 11:54:43 #247
37150 livelink
pi_18581792
Rust nemen helpt om een of andere reden ook, Grijs. En inderdaad Judith vooral aan die borst laten drinken. Hopelijk trekt het snel weg en wordt het geen borstontsteking.
pi_18582001
warme washand erop wil ook nog wel es helpen.
  woensdag 21 april 2004 @ 12:35:28 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_18582704
Nou Livelink....het hielp hoor....ahum....
En ik heb er nog 20 ml uitgeknepen ook, wie weet krijg ik het toch weer op gang.
stormy waters...
sailin'
pi_18589960
Zo ik las dat van die electrische kolf. Ik wil er ook eentje. En dus zat ik te kijken op Ebay of er niet eentje tweedehands is. En ja hoor, een ameda. Als ik geluk heb heb ik er straks ook een. Dan kan ik die gebruiken op het werk en s'ochtends.
Dus ik hoop dat ik dan de bv toch wel een tijdje vol kan blijven houden.

Belana, wat jammer dat het door al die stress van je werk was verminderd. Ik ben benieuwd of je het nog op gang kan krijgen.

Livelink, zou je het niet minstens s'ochtends en s'avonds moeten doen om je bv nog te kunnen blijven behouden. Of praat ik nou onzin. Als je het wil blijven doen, lijkt me wel dat je dan meer dan 1 voeding zou moeten geven per dag. Het zou echt jammer zijn als het dan ongewilt stopt zie je. Vandaar dat ik het even zeg.
  woensdag 21 april 2004 @ 21:55:52 #251
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18596139
Bedankt voor jullie reacties livelink en Bixister. Ik had ze al wel gelezen, maar nog geen tijd gehad om te reageren. Ik heb Judith meer aan de betreffende borst laten drinken. Judith krijgt normaal 4 voedingen op een dag, maar vanavond was ze erg vroeg, dus ik vond dat ze nog wel een voeding mocht (was bang dat mijn borst anders vannacht zou gaan ontsteken). En gelukkig bij die laatste voeding ging eindelijk de zere plek weg! Tijdens het voeden heb ik de plek gemasseerd (bij de andere voedingen ook) en plotseling voelde ik niet meer waar ik moest masseren, omdat de plek dus weg was! Hopelijk blijft dat zo, want ik hoop geen borstontsteking (meer) mee te maken.

Trouwens Belana, veel succes bij het op gang brengen van de borstvoeding (daar kun je ook evt. begeleiding bij krijgen).
pi_18596782
Oh shit dat is waar ook Grijs. Inderdaad maar duimen dat je dat niet meer meemaakt ja. Dat lijkt me toch echt helemaal niet leuk.
  woensdag 21 april 2004 @ 22:58:45 #253
37150 livelink
pi_18598050
quote:
Op woensdag 21 april 2004 17:20 schreef Lewis.de.boxer het volgende:

Livelink, zou je het niet minstens s'ochtends en s'avonds moeten doen om je bv nog te kunnen blijven behouden. Of praat ik nou onzin. Als je het wil blijven doen, lijkt me wel dat je dan meer dan 1 voeding zou moeten geven per dag. Het zou echt jammer zijn als het dan ongewilt stopt zie je. Vandaar dat ik het even zeg.
Ik vind het niet erg hoor Lewis, maar helaas komt je waarschuwing te laat. Mijn borsten maken nog net genoeg aan om Job één keer per dag tevreden te stellen. Twee keer op een dag lukt echt niet, dan doe ik het jochie tekort.

Belana, ik hoop dat je het nog een beetje kunt oppikken met kolven . Dat zou echt fantastisch zijn.

Grijs, fijn dat die plek weg is. Judith heeft goed haar best gedaan.
  donderdag 22 april 2004 @ 09:25:31 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_18603110
Nou.... het was slechts het laatste restje wat eruit kwam hoor...
Wat ik ook doe...er komt nks meer. Helaas. Ik heb het geprobeerd.
Ga nu het laatste voorraadje opmaken uit de vriezer en dan is het op.

Grijs, fijn dat het weer weg is gegaan, ten minste, ik hoop dat de plek niet weer terug is?
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 22 april 2004 @ 09:43:44 #255
43556 miss_dynastie
pi_18603353
quote:
Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:

Klotebaas ook
Je hebt in elk geval je best gedaan
  donderdag 22 april 2004 @ 14:13:12 #256
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18608959
quote:
Op donderdag 22 april 2004 09:25 schreef Belana het volgende:
Nou.... het was slechts het laatste restje wat eruit kwam hoor...
Wat ik ook doe...er komt nks meer. Helaas. Ik heb het geprobeerd.

Grijs, fijn dat het weer weg is gegaan, ten minste, ik hoop dat de plek niet weer terug is?
He jammer, Belana. Maar gelukkig worden ze van flesvoeding ook groot .

Ja, de zere plek is nu echt weg! Ik heb in het begin ook wel een paar keer pijnlijke plekken gehad, maar dat was alweer een poosje geleden. Ik heb geen idee hoe lang het duurt voordat zo'n plek gaat ontsteken, daarom begin ik hem al een beetje te knijpen als het langer dan een dag duurt.
pi_18627022
Dat is balen Belana dat het niet meer gelukt is.

Ik kolf nu elke dag 1 borst af s'ochtends na de nacht. En met de handpomp pomp ik er zo 170ml uit. Daar ben ik toch wel heel erg blij mee. Dus als we straks weer gaan werken zal ik toch wel een aardig voorraadje hebben hoop ik. En verders ben ik bezig met zo'n elektrische duel pomp van ameda om aan te schaffen.

Ik ben echt benieuwd hoe dat bij mij gaat lopen straks als ik eenmaal weer werk.
pi_18627298
als je het lukt en de tijd er nu nog voor hebt zou ik nu al een extra keer gaan kolfen Lewis. Al is het maar om te wennen dat je meerdere keren op een dag kolft en dan niet een ochtendborst voor handen hebt (waar doorgaans al meer uit te halen valt als de andere keren)

Ik heb dan wel nooit gewerkt en dus geen vergelijkbare situatie want op de uren dat ik weg was van huis kon ik gewoon niet kolfen (fysio) maar moest toch echt 4 keer op een dag kolfen de andere dagen (a 150 ml per keer) om de 20 uur in de week die ik weg was op te vangen (ze was toen rond de 5 maanden en had volgens het groeiboekje flesjes van 225 per keer)
pi_18793500
Ja daar zit wat in Knor. Ik heb toevallig eergisteren een electrische kolf machine gewonnen op Ebay. Koste me bijna ¤ 76. Dus ik ga zodra ik die heb inderdaad meer kolven. Tegen de tijd dat ik moet beginnen heb ik al een voorraad van 160 ml per dag, en dat van 4 weken bij elkaar.

Hier nog een foto van Joshua aan de borst
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:15:04 #260
24188 Belana
kloon van belana
pi_18797350
Mooie foto Lewis!
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 30 april 2004 @ 20:19:46 #261
34891 melonovy
La Kutschie
pi_18797469
Prachtige foto!
Het voelt goed hè?
A je to!
  zaterdag 1 mei 2004 @ 21:58:13 #262
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_18819215
geweldige foto zeg zo mooi en lief.

Hier gaat de bv nog heel goed morgen zes maanden hoera. Het kolven gaat met de neusspray een stuk beter dan zonder. Dus zit niet meer zo in de stres met het kolven dat zal ook wel al heel veel schelen denk ik.

Ondertussen krijgt mara ook een hapje banaan en s avonds worteltjes lol niet echt een succes de wortles. En ook wat extra vocht een beetje dixsap.
En tot nu toe reageert ze heel goed op deze drie nieuwe dingen gelukkig geen eczeem of wat dan ook.

groetjes
pi_18819595
Ha gelukkig eindelijk eens een positieve story met bv en werken.
Nou ik ben er ook klaar voor hoor. Alleen baal ik wel dat wij niet die spray kunnen krijgen hier in Engeland. Dus ik hoop dat ik het even goed nog lang volhoud zonder die spray.
  zondag 2 mei 2004 @ 21:23:50 #264
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18840769
Lewis, mooie foto!

Ik heb dus een paar dagen geleden weer last gehad van zere plekken in de borst. Dit keer kwam het door een melkblaar. Had ik nog nooit van gehoord, maar ik heb een foldertje van VBN erbij gepakt en daar stond dus beschreven wat een melkblaar is en wat je er tegen kunt doen. De blaar is nu open en ik heb geen last meer van verstopte melkkanaaltjes, dus dat gaat goed. Wat alleen wel erg pijnlijk is, is het aanleggen. De blaar is aan het wegtrekken, maar voordat de melk toegeschoten is, is het drinken nog erg pijnlijk. Weet iemand hier wat ik hier tegen kan doen en hoelang dit kan gaan duren (de blaar is sinds vrijdag open)?
pi_18843064
Grijs ik heb ook wel eens zo'n blaartje gehad. En luchten is beste manier, plus wat melk eroverheen smeren en dan laten drogen.

Ohw en ik kan er even niet opkomen hoe die creme heet. Maar ik ga nu even zoeken. Is hier in het bv topic te vinden.

Het is dus die Bepanthen-zalf. Dat heb jij zelf gemeld. Kun je dat daar niet voor gebruiken dan ?

[ Bericht 17% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 02-05-2004 23:02:22 (Bepanthen-zalf) ]
  zondag 2 mei 2004 @ 23:11:21 #266
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_18843619
quote:
Op zondag 2 mei 2004 22:53 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Het is dus die Bepanthen-zalf. Dat heb jij zelf gemeld. Kun je dat daar niet voor gebruiken dan ?
Ja, dat zal ik maar eens proberen. Bedankt!
Enig idee hoe lang het duurt voordat het weer weg is?
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:31:10 #267
37150 livelink
pi_19056652
Lewis, wanneer moet jij weer gaan werken? Ik hoop zo dat het goed gaat met kolven. Grijs, ben je weer helemaal van je blaar af?

Even een vraagje hier. Ik ben nu ca. 2 weken helemaal gestopt met borstvoeding, maar mijn borsten zijn nog wel een beetje pijnlijk en gespannen, net alsof ze nog even goed geleegd moeten worden. Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
  † In Memoriam † dinsdag 11 mei 2004 @ 21:34:09 #268
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_19056719
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
als je er erg last van hebt kun je de ergste spanning met de hand afkolven maar kolf niet teveel anders wordt er weer melk gemaakt. Het kan wel even duren voor het helemaal over is!
Godmother of Radio 49
How fragile we are
  dinsdag 11 mei 2004 @ 21:55:29 #269
37150 livelink
pi_19057311
Dank je, just me. Ik durfde inderdaad niet te gaan kolven, maar ik zal het toch eens proberen met de hand, want ik heb er best wel last van.
  dinsdag 11 mei 2004 @ 22:12:02 #270
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19057785
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 21:31 schreef livelink het volgende:
Lewis, wanneer moet jij weer gaan werken? Ik hoop zo dat het goed gaat met kolven. Grijs, ben je weer helemaal van je blaar af?
De blaar is weg, maar de huid daaronder is nog erg dun, waardoor het nog wel wat gevoelig is. Maar als ik goed oplet met aanleggen gaat het wel goed. De Bepanthen-zalf heeft ook goed geholpen!
quote:
Even een vraagje hier. Ik ben nu ca. 2 weken helemaal gestopt met borstvoeding, maar mijn borsten zijn nog wel een beetje pijnlijk en gespannen, net alsof ze nog even goed geleegd moeten worden. Herkent iemand van jullie dit gevoel en zo ja, is er wat aan te doen?
Wat just me ook al zei: met de hand een beetje afkolven. Ik deed dat (ten tijde van Daan) meestal tijdens het douchen. Niet teveel stimuleren, maar gewoon de borsten soepel houden.
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:04:22 #271
82727 klein_spookje
pi_19068773
hoi ik kreeg de tip om een koolblad te kneuzen en die in je bh te stoppen dan gaat de stuwing heel snel weg. Bij een vriendin van mij werkte het heel goed dus misschien een tip

groetjes
  woensdag 12 mei 2004 @ 12:20:19 #272
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19069202
Hier een fotootje van Junah aan de borst... blijf het zo mooi vinden om te zien, zo'n drinkend kindje

Klein_spookje, geef je nog steeds borstvoeding, en zit je nog op een dieet voor Mara? Het lijkt er hier op dat Junah niet allergisch is! Zou erg fijn zijn, vooral voor haar, maar ook voor mij Ze heeft 50% kans op allergieën maar tot nu toe openbaart zich nog geen enkel verschijnsel dat er op wijst dat ze een allergie heeft (behalve dat ze chronisch verkouden is vanaf de geboorte maar dat hebben wel meer baby's)

En livelink, vwb de stuwing is mij toen geadviseerd een warm compres in je BH te doen. Dan gaat de melk een beetje lopen en krijg je de ergste spanning er af, maar in jouw geval weer niet te lang want het stimuleert ook de aanmaak van melk.
pi_19077417
Ik moet dus volgende week weer beginnen. Ik heb dan 4 weken elke dag een fles afgekolfd.
Sinds 1 week doe ik dit dus met die electrische ameda wat perfect gaat. Ik heb ook al mijn theetjes binnen dus ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen.

Ik ga maar voor 3 dagen per week terug en voorlopig werk ik dan niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Maar ik wil het dus zo doen dat ik om de dag werk zodat de melk aanmaak in mijn borsten nog voldoende gestimuleerd worden door Joshua.

De afgelopen dagen vondt ik dus dat Joshua meer honger leek te hebben dan dat ik melk aanmaakte. Nou ik dus vanmorgen afgekolft en laten staan in de ijskast. Maar vandaag heeft mijnheer volgens mij niet zo'n honger dus ga het nu maar weer invriezen
pi_19080303
Mooie foto Tan, ik vindt het zelf ook altijd mooi om naar te kijken.
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 19:46:40 #275
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19080492
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 17:47 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik moet dus volgende week weer beginnen. Ik heb dan 4 weken elke dag een fles afgekolfd.
Sinds 1 week doe ik dit dus met die electrische ameda wat perfect gaat. Ik heb ook al mijn theetjes binnen dus ik hoop dat ik het nog heel lang kan blijven doen.

Ik ga maar voor 3 dagen per week terug en voorlopig werk ik dan niet meer dan 2 dagen achter elkaar. Maar ik wil het dus zo doen dat ik om de dag werk zodat de melk aanmaak in mijn borsten nog voldoende gestimuleerd worden door Joshua.

De afgelopen dagen vondt ik dus dat Joshua meer honger leek te hebben dan dat ik melk aanmaakte. Nou ik dus vanmorgen afgekolft en laten staan in de ijskast. Maar vandaag heeft mijnheer volgens mij niet zo'n honger dus ga het nu maar weer invriezen
zal wel een raar idee zijn om weer te gaan beginnen he?
hoe lang ben je thuis geweest?
pi_19082484
O hou op, ik zie er echt vreselijk tegenop. Ik heb 6 maanden thuis gezeten. Dat was wel heel erg lekker hoor. Is toch wel een verschil met 16 weken in NL.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 12-05-2004 23:09:10 (weken vergeten) ]
  † In Memoriam † woensdag 12 mei 2004 @ 22:52:16 #277
37843 lady-wrb
kortaf
pi_19086808
je bent wel een bofferd hoor! 6 maanden!
succes alvast en sterkte volgende week!
  donderdag 13 mei 2004 @ 08:09:08 #278
24188 Belana
kloon van belana
pi_19092136
Ik wens je succes Lewis met het kolven als je weer moet werken en natuurlijk zowiezo met weer aan het werk gaan!
stormy waters...
sailin'
pi_19092955
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
  donderdag 13 mei 2004 @ 11:06:48 #280
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19094804
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Hmm Dank je Belana, ik heb al geinformeerd en ze hebben de ehbo kamer gedelegeerd tot afkolf kamer. Er staat een ijskastje en ik kan die kamer opslot doen als ik bezig ben.
Dat klinkt goed! Vriendin van me heeft 9 maanden in een bezemkast zitten kolven
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:28:58 #281
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19150071

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, en er zijn een paar vraagjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

De lijst met "verboden middelen" tijdens de zwangerschap, zoals vage kaasjes en gerookte zalm, geldt die ook nog tijdens borstvoeding?
Even om te voorkomen dat ik me enorm ga zitten verheugen op die dingen, maar toch nog niet mag

Ik las ergens dat je afgekolvde melk beter niet in de magnetron op kan warmen, maar in een flessenwarmer. Klopt dat, of maakt het niet uit?

Omdat ik vegetarisch eet slik ik altijd multivitaminen, om eventuele tekorten op te vangen. Tijdens de zwangerschap ben ik op advies van de VK op Gravitamon overgegaan. Kun je tijdens borstvoeding wel weer gewone multivitaminen slikken?

Ik weet dat het niet allemaal de meest essentiele dingen zijn, maar juist deze antwoorden heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden, en spookten al een paar dagen door mijn hoofd, dus ik hoop dat iemand het hier weet
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:40:38 #282
3011 E.T.
pi_19150353
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:28 schreef pluisje het volgende:

Ik wil na de bevalling borstvoeding gaan geven, en er zijn een paar vraagjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die jullie hopelijk kunnen beantwoorden.

De lijst met "verboden middelen" tijdens de zwangerschap, zoals vage kaasjes en gerookte zalm, geldt die ook nog tijdens borstvoeding?
Even om te voorkomen dat ik me enorm ga zitten verheugen op die dingen, maar toch nog niet mag
Als je borstvoeding geeft mag je in principe alles eten. Alleen alcohol kun je beter nog even laten staan. Na de eerste weken kun je wel af en toe een borrel nemen, maar dan bij voorkeur vlak na een voeding. (alcohol blijft tot ongeveer twee uur aanwezig bij jou en komt dan dus ook via de melk bij je kindje terecht)
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat de baby reageert op bepaalde voedingsmiddelen die jij eet. (ergere krampjes dan normaal, uitslag oid). Zo reageert Saskia hier erg op caffeine en aardbeien. Als ik meer dan 1 kop koffie drink op een dag krijgt ze erge krampjes en van aardbeien krijgt ze uitslag. Maar verder heb ik me al weer helemaal scheel gegeten aan filet americain, gerookte zalm etc. (franse kaas uit de supermarkt mag je trouwens wel gewoon eten hoor, als je zwanger bent. Zo lang er maar geen 'au lait cru' op de verpakking staat, kun je er gerust van smullen)
quote:
Ik las ergens dat je afgekolvde melk beter niet in de magnetron op kan warmen, maar in een flessenwarmer. Klopt dat, of maakt het niet uit?
Yep. In een magnetron krijg je 'hot spots'. Miniscule vetbolletjes worden veel heter dan de rest van de melk en de baby kan zich hieraan branden. Ook gaan in een magnetron kostbare antistoffen verloren. Even in de flessenwarmer dus. (of een pannetje kokend water, of als 't niet zo veel melk is kun je ook gewoon een beker met heet water vullen en 't flesje daar 2 minuten inzetten)
quote:
Omdat ik vegetarisch eet slik ik altijd multivitaminen, om eventuele tekorten op te vangen. Tijdens de zwangerschap ben ik op advies van de VK op Gravitamon overgegaan. Kun je tijdens borstvoeding wel weer gewone multivitaminen slikken?
Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)
quote:
Ik weet dat het niet allemaal de meest essentiele dingen zijn, maar juist deze antwoorden heb ik tot nu toe nergens kunnen vinden, en spookten al een paar dagen door mijn hoofd, dus ik hoop dat iemand het hier weet
Succes!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 17:42:44 #283
3011 E.T.
pi_19150409
quote:
Op donderdag 13 mei 2004 09:30 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik had ook geinformeerd vlak voor ik met zwangerschapsverlof ging.. en wat bleek, wij hebben een officiele 'kolf-kamer' Met alles erop en eraan . Aanrechtblok, afsluitbaar, koelkast.. Wist niet wat ik hoorde! (van de andere kant, 600 werknemers en een splinternieuw pand.. 't zou inderdaad ook wel zo moeten zijn)
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:37:03 #284
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19158328
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 17:40 schreef E.T. het volgende:

Volgens mij maakt dat niet zo veel uit. Over het algemeen wordt wel vaak 'zwangere-multivitamine' aangeraden. (tip: het huismerk van Kruidvat is goed (volgens mijn vk dan) en niet duur!)
Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.
  zaterdag 15 mei 2004 @ 22:59:12 #285
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19159064
Ok, dan hou ik dat even in de gaten, en overleg ik nog even met mijn VK voor de zekerheid. Ik heb zowel gewone als Gravitamon in huis, 1 van de 2 zal wel ok zijn
pi_19165964
ET voor zover ik weet en hier wordt voorgelicht is dat je nog steeds niet mag eten wat je tijdens je zwangerschap ook niet eet. Als dit niet waar is dan ga ik vandaag naar de supermarkt racen om een gigantisch stuk brie te halen en op te eten Maar weet je het zeker, want hier werd het toch echt anders verteld. De baby kan namelijk nog steeds heel heftig reageren op wat je eet. Dat met die krampjes weet ik wel, want daar had ik toen ook mijn dieet op afgemeten.

En met rauw vlees lijkt me het risico ook nog steeds heel hoog. Want wat als jij een broodje filet american eet en je wordt er ziek van. Dat kan zeker 5 dagen duren eerdat je pas ziek hoeft te worden. Maar voor de baby kan het dan al veel te laat zijn. Op het cb wordt ook gezegd om nog steeds al het vlees goed gaar te bakken/braden. En met eieren nog steeds geen rauwe eieren maar goed gebakken.

[ Bericht 27% gewijzigd door Lewis.de.boxer op 16-05-2004 10:07:14 (rauw vlees) ]
  zondag 16 mei 2004 @ 11:02:20 #287
82727 klein_spookje
pi_19166577
Hallo allemaal,

Weer even een berichtje van uit hier.

Mara is ondertussen al weer zes en een halve maand en ze krijgt nog steeds borstvoeding en ik volg nog steeds het dieet.

Sinds een week of 3 krijgt ze ook lekkere hapjes tussen door fruit vind ze heerlijk maakt niet uit wat. Groente dat is een ander verhaal dat vind ze duidelikjk minder lekker maar bloemkool gaat er goed in gelukkig. Morgen gaan we een aardappeltje proberen.
Ze krijgt ook sap en rijstwafeltjes dat vind ze allemaal lekker.

Tot nu toe gaat het met haar eczeem heel goed ze is in principe nu 3 a 4 weken helemaal eczeem vrij. Zelfs van de meloen kreeg ze maar een heel klein beetje uitslag en dt mocht geen naam hebben.

Ik kolf nu nog steeds 2x per dag op mijn werk en lees dat jullie een kolf ruijmte hebben. HMM ik niet ik kolf of in de slaapkamer van de babys als ze wakker zijn of in het computerhok van de naschoolse opvang. Dus sleep 2x perdag door het gebouw om te kijken of het ergens vrij is. Maar goed het went wel.

Heb sinds kort een nieuwehuisarts en had meteen al ruzie met hem omdat ik die neusspray gebruik hij vond het onzin en ben de vierde in zijn carriere die de spay krijgt. Nou stond met mijn mond vol tanden.

Vind toch wel dat er veel onbegrip is hoor iedereen vind maar dat ik moet stoppen met de bv de een omdat ze nu al zes maanden is, de ander omdat ze nu te licht is en wat pap moet, een derde omdat het voor mij te zwaar word (ja echt ze kunnen weten hoe ik me voel zonder het te vragen) of omdat het dieet nu wel eentonig word.
Dan heb je nog mensne die vinden dat ze al veel meer moet en mag dan ik wil geven van slagroom tot snoepjes en zelfs een zuurtje om lekker op te zuigen of een speentje in de suiker gedoopt.
En is ze dan een keer onrustig aan de borst (ze is ongeduldig als ik naar haar zin niet snel een tsr heb) dan is het ja ze is ook wel groot nu he ze wil vast niet meer de borst vind ze niet lekker meer. Misschien toch de fles Lopen jullie daar ook wel eens tegen aan.

Nou dit was een heel verhaal sorry beetje lang geworden.

groetjes en een knuffel voor de kids
  zondag 16 mei 2004 @ 11:10:11 #288
3011 E.T.
pi_19166649
http://www.ouders.nl/lacta/bv0364.htm

Dit wordt ook op de voorlichtingsavonden over BV gezegd, en ook de kraamzorg zegt dit. Het eerste wat mijn kraamhulp dus deed was filet americain kopen, en 's avonds lekker een biefstukje.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:13:30 #289
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19166686
quote:
Op zaterdag 15 mei 2004 22:37 schreef Grijs het volgende:

[..]

Ik heb niet zoveel verstand van (multi)vitamines, maar ik wilde nog even zeggen dat bij borstvoeding ook voor de moeder vitamine D aanbevolen wordt.
Die zitten in de zwangerschapsvitamines 200% van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid, dus ik hoefde geen vit. D bij te slikken. Ik slik namelijk ook de zwangerschapsvitamines door, op advies van het CB, omdat ik Jessai er ook nog steeds bij voedt. Ach, ik maak het potje gewoon leeg en dan zie ik wel.
  zondag 16 mei 2004 @ 11:18:54 #290
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_19166747
quote:
Op zondag 16 mei 2004 11:02 schreef klein_spookje het volgende:
Vind toch wel dat er veel onbegrip is hoor iedereen vind maar dat ik moet stoppen met de bv de een omdat ze nu al zes maanden is, de ander omdat ze nu te licht is en wat pap moet, een derde omdat het voor mij te zwaar word (ja echt ze kunnen weten hoe ik me voel zonder het te vragen) of omdat het dieet nu wel eentonig word.
Even wat anders hoor, maar wist je dat je van BV ook pap kunt maken? Gewone pap wil niet (dat bindt niet), maar bij de reformwinkel verkopen ze biologische, en die bindt wel met borstvoeding. Meer info hierover vind je hier: http://www.joannusmolen.nl/biobimBaby.htm
quote:
Dan heb je nog mensne die vinden dat ze al veel meer moet en mag dan ik wil geven van slagroom tot snoepjes en zelfs een zuurtje om lekker op te zuigen of een speentje in de suiker gedoopt.
En is ze dan een keer onrustig aan de borst (ze is ongeduldig als ik naar haar zin niet snel een tsr heb) dan is het ja ze is ook wel groot nu he ze wil vast niet meer de borst vind ze niet lekker meer. Misschien toch de fles Lopen jullie daar ook wel eens tegen aan.
Een zuurtje?? Da's toch wel heel erg, maar ja... er zijn ook mensen die het belachelijk vinden dat Jessai nog steeds krijgt, maar ik zie hem er zo van genieten, waarom zou ik dan stoppen? Nee niks van aantrekken, dat gezeur en lekker doorgaan zolang het voor jullie beiden nog prettig is.
pi_19171551
Nog even een aantal tips bij stuwing. Het is heel normaal dat als je stops dat er stuwing komt. Het is belangrijk om de voedingen dus langzaam af te bouwen. Hoe meer je aanlegt, des te meer voeding er aangemaakt wordt. Koolbladeren enzo worden wel eens geadviseerd maar het beste kun je koelen als je dat prettig vind, als je last hebt van stuwing en je kindje drinkt nog aan de borst dan is het belangrijk om een borst helemaal leeg te laten drinken. Massage naar de tepel toe kan helpen de pijn en druk wat te verlichten en onder de douche staan, warm water op je borsten laten stromen stimuleerd de voeding en verlicht de pijn.
Tegen tepelkloven werkt een druppeltje borstvoeding oplaten drogen op je tepel. Smeren met Calendulan zalf werkt ook hartstikke goed. Het is een geweldige creme! Ook voor andere dingen zoals wondjes, luieruitslag, brandwondjes etc..
pi_19180775
Nou ET had ik dat maar geweten. Ik zit dus nog steeds op hetzelfde dieet al die maanden. Dus ikke ga morgen maar eens een stukje brie halen Gloeiende, weet je dat ik in NL ook alles heb laten leggen. Broodje lever met spekkies en filet american, en rosbief. En ga zo maar door. Al mijn favoriete dingen kon ik niet eten

Klein Spookje, ik stuit alleen maar op onbegrip omdat de Engelsen meer van de flessen zijn dan bv. Ze doen het uiterlijk 4 weken en dan houd het op want het is oh zo belangrijk dat ze weer kunnen drinken en uitgaan. Dus ik weet echt wel wat je bedoelt, in de familie waar ik beland ben daar hebben ze allemaal zoiets van geef je nou nog steeds bv. Mens ga toch over op de fles, is toch veel makkelijker Nou het zal me een worst zijn wat anderen ervan denken, ik geef bv zolang als dat ik wil. Je kunt het maar 1 keer. En Joshua geniet ervan. Hij krijgt voldoende binnen en groeit en bloeit.

Ik neem wel mijn petje af voor je speciale dieet in verband met Mara's uitslag. Maar ook dat went wel lijkt mij. Nee hoor wat weten zij er nou van, laat ze maar lekker l........
Zolang Mara er goed bij gaat gewoon doorgaan.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:44:34 #293
3011 E.T.
pi_19182791
Ik snap niet dat mensen zeggen dat de fles zoveel makkelijker zou zijn.. Bv is altijd op de goede temperatuur, je hebt 't altijd bij je, je hoeft 't niet klaar te maken.... Ideaal! En ook ik heb al gehoord dat 't zo knap is dat ik al 3 maanden borstvoeding geef.. (voor m'n gevoel ben ik net begonnen, ben nog lang niet van plan er mee te stoppen).

Vervelend klein_spookje, die mensen die vinden dat ze hoognodig maar 'ns wat erbij moet hebben.. (slagroom? bv bevat heel veel calorieen die wel waardevol zijn).. en een zuurtje of een speentje in suiker gedoopt is idd van de gekke.. Wie verzint zoiets?

Lewis, leef je uit!!
  † In Memoriam † zondag 16 mei 2004 @ 22:50:22 #294
43556 miss_dynastie
pi_19182989
Ik had laatst ergens gelezen (maar waar ) dat je best alcohol kunt gebruiken tijdens de borstvoeding, omdat het na twee uur uit je melk zou zijn verdwenen jeetje, hoe formuleer je dat goed?.... weet iemand of dat waar is of een fabeltje ? Ik heb namelijk wel gehoord van moeders die een wijntje drinken, de melk afkolven en weggooien en een flesje geven, maar hier had ik nog nooit van gehoord.
  FOK!fossiel zondag 16 mei 2004 @ 22:50:29 #295
2628 Karin
pi_19182995
Ik stond er inderdaad ook zo versteld van dat mensen je maar aan de fles wilde hebben! De eerste 4 weken wordt het geaccepteerd maar daarna schijnt een fles veel handiger te zijn. Nou dat vond ik echt niet hoor! Al die flesjes schoonmaken en uitkoken enzo! Gelukkig heeft Bram 7 maanden bv gehad zodat ik nooit een flesje 's nachts heb hoeven maken maar dat wil ik al helemaal niet weten, ik vind het 's ochtends al een ramp.

Ik heb trouwens eens op een verjaardag gezeten waar ze een kind van 4 maanden al een beetje slagroomtaart gaven! Bram stond ernaast in zijn wippertje (hij was toen een maand of 6) en die heb ik meteen weggehaald voor het geval ze ook nog even snel hem een hapje zouden geven.
  FOK!fossiel zondag 16 mei 2004 @ 22:52:44 #296
2628 Karin
pi_19183052
Miss_D ik heb ook een keertje na een avondje kroegen mijn voeding afgekolfd en weggegooid. De volgende voeding kreeg hij toch pas 's ochtends weer, dan zou het vast wel weer uit mijn systeem zijn. Niet dat ik overmatig had gedronken hoor, glaasje of 4 toen stond ik al op mijn kop, maar ik wou toch echt niet dat Bram daar wat van meekreeg.
  zondag 16 mei 2004 @ 22:55:48 #297
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19183145
Waardeloos is dat hè? Al die mensen die je maar van de bv af willen hebben
Ik zie mijn moeder nog hoofdschuddend vragen; "Moet ie nou alweer aan de borst?"
  zondag 16 mei 2004 @ 22:58:43 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19183233
Ik heb idd ook een aantal keren gekolfd, en door de gootsteen gemieterd nadat ik gedronken had. Ook niet extreem veel gedronken (kun je toch al niet hebben na 9 maanden onthouding ), maar ik had genoeg in de vriezer, dus zag ik niet in waarom ik Freek "vervuilde" melk zou geven.
  zondag 16 mei 2004 @ 23:12:42 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19183620
Ik merk ook dat men het wat vreemd vindt als je na 6 maanden nog steeds de borst geeft. Gelukkig krijg ik niet echt botte opmerkingen en komt het meestal voort uit onwetendheid, volgens mij.
Veel mensen vragen me hoelang ik borstvoeding wil geven. Ik antwoord meestal dat ik niet van plan ben om kunstmelk te kopen, zolang ik zelf gratis melk heb en Judith en ik het zo fijn vinden. Dat vinden ze meestal wel logisch .
Maar een paar dagen geleden werd een tante van mij helemaal enthousiast toen ze hoorde dat ik borstvoeding gaf (ze heeft zelf alle 5 kinderen bv gegeven). Zo'n reactie is toch wel veel leuker!

Over alcohol en borstvoeding: ik drink 's avonds (na de laatste voeding) soms wel eens een wijntje en neem aan dat het bij de volgende voeding ('s ochtends rond half 8) geen kwaad meer kan.
Maar eigenlijk ben ik nu zo gewend om alcohol te weigeren, dat dat niet zoveel voorkomt .
  zondag 16 mei 2004 @ 23:18:59 #300
3011 E.T.
pi_19183809
Ik drink ook heel af en toe een wijntje of een biertje. Om een uur of acht 's avonds krijgt Saskia de laatste voeding, de eerstvolgende is dan rond een uur of vier 's nachts.. Als ik dus om 9 uur een glas wijn drink is die alcohol allang weer verdwenen uit m'n bloed. (ik hou 't wel bij 1 glas)
  zondag 16 mei 2004 @ 23:45:15 #301
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_19184507
Na 1 wijntje gaf ik ook gerust nog een voeding hoor, ik doelde meer op een avondje kroeg zoals Karin beschreef. Ook dan was ik niet helemaal in de lorum, maar na een glas of 4 durfde ik het toch niet meer aan om bv te geven, gaf dan de ochtendvoeding wel weer gewoon omdat ik er van uitging dat het dan wel weer uit mijn systeem was.
pi_19184995
Ja raar he ik vraag het ook veel, hoelang iemand bv wil geven. Maar omdat ik zelf altijd een tijd in mijn hoofd had. Nu ik het dus doe zie ik wel waar ik eindig.

En ja het zo super makkelijk, geen voorbereiding van flesjes. Je hebt het altijd bij je. Wat wil je nog meer. En het is nog gratis ook. Plus dat het in meeste gevallen zeer goed is voor de baby.
  maandag 17 mei 2004 @ 00:15:24 #303
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_19185294
quote:
Op maandag 17 mei 2004 00:01 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ja raar he ik vraag het ook veel, hoelang iemand bv wil geven. Maar omdat ik zelf altijd een tijd in mijn hoofd had. Nu ik het dus doe zie ik wel waar ik eindig.

En ja het zo super makkelijk, geen voorbereiding van flesjes. Je hebt het altijd bij je. Wat wil je nog meer. En het is nog gratis ook. Plus dat het in meeste gevallen zeer goed is voor de baby.
't Gaat er ook meer om op de toon waarop het gezegd wordt. Meestal gaat het niet op een belangstellende manier, maar op een op een toontje van ''t is nu toch wel lang genoeg geweest'.

Ik vind borstvoeding wel veel makkelijker dan flesvoeding. Ik vond die flesjes (bij Daan) altijd best wel een gedoe, vooral als we weggingen.
Het grootste nadeel van borstvoeding vind ik dat ik niet al te lang weg kan zonder Judith (omdat ze geen flesje accepteert), maar nu krijgt ze fruit en groente, dus dat 'probleem' wordt al minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')