abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 februari 2004 @ 17:02:14 #1
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16819951
Laatste post:
quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:42 schreef Lewis.de.boxer het volgende:
Ik zie nu zoveel herkenbare verhalen dat ik de mijne ook maar eens uitspuug.

De eerste 2 dagen wilde Joshua geen bv omdat hij nog te moe was van de bevalling. Ik in paniek maar het viel wel mee want de derde nacht kwam hij al aardig vaak en begon het pas echt. Na een week begonnen mijn tepels pijn te doen wat dus met de dag erger werd. S'avonds kwam Joshua zo'n beetje elk uur. En door vele huilbuien legde ik hem ook constant aan. Hij zat constant te zuigen dus hij had honger in onze ogen.
Vervolgens was bij week 2 de pijn zo erg dat ik zat te huilen als ik bv gaf. Dus begon ik aan het einde van week 2 maar met afkolven met de hand, want mijn borstpomp van Avent werkte niet goed dacht ik. Met behulp van goeie uitleg van iemand en een paar copietjes met plaatjes erbij lukte het dus wel met die bv pomp. Aangezien het handmatig afkolven ook niet helemaal gevoelloos ging
Uiteindelijk bleek dus dat Joshua behoorlijk veel krampjes had en met de fles geven ging het gewoon wat beter. Alhoewel dit ook niet altijd opging. Dan maar wat poedermelk geven, na een aantal flessen ging het verhaal ook al niet meer op dat hij minder huilde en dus minder last van krampjes had. En constant zat het maar in mijn hoofd om te stoppen. Maar ja dat ging me zo aan het hart, plus dat als je stopt kun je dus niet meer terug.
Dus klooi ik nu al 4 weken af met afkolven en fles geven, bv s'morgens, want dan stromen mijn borsten zowat over van de melk en heeft Joshua ook niet zoveel nodig en hij slaapt ook snel daarna.

Met advies van de bv lijn hier in Engeland weet ik al dat ik Joshua niet goed aanlegde en dus probeer het te verbeteren. Maar het lukt maar niet. Liggend wel trouwens ben ik vandaag achter. Dus hij krijgt nu al meer bv regelrecht vanuit de borst, want het is gigantisch time consuming als je constant voor elke voeding de borstpomp moet gebruiken, afwassen en steraliseren voor de volgende keer. Ik ben echt de hele dag bezig geestelijk en lichamelijk om het maar goed te krijgen. Het is echt een enorme strijd, want de laatste dagen is Joshua weer heel erg huilerig waardoor ik en mijn man dus ook weinig rust krijgen. Geduld is een schone zaak, nou bij mij word het echt op de proef gesteld op het moment. Maar om nou te zeggen ik wil stoppen met bv. Nee pertinent niet totdat ik alles heb geprobeerd. Het lijkt erop dat Joshua dus die krampjes krijgt omdat hij niet goed aanlegt, want dan hapt hij meer dan dat hij drinkt.

Ik had altijd het idee in mijn hoofd om bv te geven als ik een kleine had, en wil dit ook doorzetten. Maar ja hulp krijgen om aan te leren leggen voor bv is niet zo makkelijk en dus moet ik veel zelf ondernemen. Tepelhoedjes heb ik ook gebruikt meer tegen de pijn van de tepels.
Morgen krijg ik een bv kussen, dus ik hoop dat dat wat comfortabeler is en het wat makkelijker maakt voor mij. Zo een heel verhaal. En misschien kunnen jullie er geen touw aan vast knopen, maar ik moest het even kwijt, want de tranen zitten me weer meer nader dan het lachen.

Dus het afscheid nemen van bv kan ik me heel goed voorstellen hoe moeilijk dat is. Je bent zo intiem bezig met je kind dat heb ik zelf ook. Alhoewel ik nog lang niet zo lang bezig ben dan jullie allemaal.

Gruwels ik wou dat het zoveel makkelijker was dan zou ik nu niet zo klagen en depri zijn af en toe.

Oh oh een verse poepluier dient zich aan hier. Dus ik moet gaan.

maandag 2 februari 2004 @ 17:07:59 #2
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16820147
quote:
Op maandag 2 februari 2004 15:37 schreef klein_spookje het volgende:
dank je tan.
Mara spuugt inderdaad niet wat dat betreft hebben we heel erg mazzel ze heeft alleen dan de eczeem hoorde gister dat mijn schoonmoeder als baby ook niet tegen koemelkeiwit kon en zei was net zo ziek als jou kindje. Ze was dat vergeten.

Ik heb vrijdag een moorkop gegeten was de dag voor het dieet zeg maar en ze zat zaterdag en zondag helemaal onder nu dan het dieet en het word al minder nou ja het word niet erger iniedergeval.

heel erg bedankt dat je de tijd neemt om mijn vragen te beantwoorden.

Geen dank joh!

Wil trouwens nog wel even zeggen dat ik hoop dat ik je geen schuldgevoel of iets dergelijks heb aangepraat zodat je bijna niet durft te stoppen met de BV!
Niet om mezelf op de borst(-en ) te kloppen, maar ik weet dat zo'n dieet niet altijd even leuk en makkelijk is. Ook moet je er op rekenen dat je zelf flink afvalt zonder die melkproducten. Als je al mager bent, is dat niet leuk.
Soms word je echt niet goed van iedere verpakking nalezen en dan tot de conclusie te komen dat je dát ook al niet mag hebben.

Dusseh... mocht je geen BV met dieet meer willen geven dan is er denk ik niemand die je er op aankijkt. Maar áls je het wel doet dan wens ik je héél veel succes!!

Ik ben mezelf al psychisch aan het voorbereiden.. over een paar weken moet ik er ook weer aan... kunnen we lekker samen klagen over alle dingen die we moeten laten staan

maandag 2 februari 2004 @ 17:38:23 #3
82727 klein_spookje
Mama van het liefste meisje
pi_16821150
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:02 schreef Tan het volgende:
Laatste post:
[..]
Ik kan me voorstellendat je vreselijk worsteld met aanleggen en het goed laten drinken.
Ben je daar in het begin niet goed in begeleid?

Mara dronk in het begin ook niet goed. En de kraamverzorgster had in 8 dagen 6 verschillende en de eerste 4 zeiden ja gaat goed ga maar door zo.
Toen kwam de 5 en tegen haar zei ik dat ik zo een last had van tepels en het idee had dat Mara niet goed dronk. Ze was een oude rot in het vak en heeft me heel veel info gekregen en goed begeleid.

Kreeg onderandere de tip om haar in de rugby houding te voeren en moet zeggen dat gaat perfect.

Kan je niet naar het cb voor advies?
Ik wens je veel succes en ik denk dat je wel genoeg adviezen krijgt van je kan het beter zus of zo doen dus die zal ik je verder besparen tenzij je er behoefte aan hebt.

ik heb wel heeeeel veel bewondering voor je dat je het niet opgeeft ook al gaat het nu moeilijk petje af hoor.

maandag 2 februari 2004 @ 19:26:31 #4
82727 klein_spookje
pi_16824399
quote:
Op maandag 2 februari 2004 17:07 schreef Tan het volgende:

[..]

Geen dank joh!

Wil trouwens nog wel even zeggen dat ik hoop dat ik je geen schuldgevoel of iets dergelijks heb aangepraat zodat je bijna niet durft te stoppen met de BV!
Niet om mezelf op de borst(-en ) te kloppen, maar ik weet dat zo'n dieet niet altijd even leuk en makkelijk is. Ook moet je er op rekenen dat je zelf flink afvalt zonder die melkproducten. Als je al mager bent, is dat niet leuk.
Soms word je echt niet goed van iedere verpakking nalezen en dan tot de conclusie te komen dat je dát ook al niet mag hebben.

Dusseh... mocht je geen BV met dieet meer willen geven dan is er denk ik niemand die je er op aankijkt. Maar áls je het wel doet dan wens ik je héél veel succes!!

Ik ben mezelf al psychisch aan het voorbereiden.. over een paar weken moet ik er ook weer aan... kunnen we lekker samen klagen over alle dingen die we moeten laten staan

je hebt me absoluut geen schuld gevoel aangepraat hoor ben juist blij dat het goed is voor haar en dat dieet nou heeft ook zo zijn voordelen voor mij ben nou niet een van de magerste Dus dat is een mooie bijkostigheid.

En lekker samen klagen is altijd fijner dan alleen.

ik zou zeggen geniet lekker van alles wat je nog mag en neem voor mij een lekkere lik slagroom en een stukje chocolade

wanneer ben je uitgerekend?

pi_16826635
Jemig Lewis.de.boxer dat klinkt allemaal niet zo lekker... Ik zie dat je al allerlei dingen hebt uitgeprobeerd.
Voor de krampjes hebben we hier in NL Cinababy van VSM. Misschien kun je er daar ook aan komen, dit helpt bij menig kind goed.
Je schrijft dat liggend voeden wel beter gaat, misschien moet je dan vaker liggend voeden. Maar misschien ben je iets te gespannen als je zittend voedt, je moet wel lekker relax zitten als je gaat voeden, dat werkt het beste.

Veel sterkte meid, ik hoop voor je dat Joshua snel beter je tepel zal happen! Dat scheelt alles en dan kun je nog maandenlang heerlijk genieten.

Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 3 februari 2004 @ 08:29:46 #6
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16840050
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:26 schreef klein_spookje het volgende:

[..]
ik zou zeggen geniet lekker van alles wat je nog mag en neem voor mij een lekkere lik slagroom en een stukje chocolade

wanneer ben je uitgerekend?

Ik snoep nu ook nog grif van de gebakjes enzo ja

Ik ben 21 april uitgerekend.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:17:57 #7
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16847388
Melonovy, ben je er al een beetje uit wat je gaat doen? Nog verder afbouwen of helemaal stoppen?
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:38:26 #8
82727 klein_spookje
pi_16894132
hoi tan,

ik wilde je even op de hoogte houden van hoe het hier gaat nu.
Doe het dieet nu 5 dagen en het is zo een vershcil alle eczeem is weg ze heeft geen jeuk meer wel nog veel droge en schale plekken en wonder boven wonder bevorderd dit ook het aantal vieze luiers. meestal poepte ze 1x in de vier dagen nu gister 2x en vandaag ook 1x
Heel erg bedankt voor de adviezen en vooral voor je luisterend oor (nou ja lezend oog meer)

pi_16894865
Klein spookje, wat ontzettend heerlijk voor je, fijn dat je bent geholpen via fok! Ben helemaal blij voor je hahahah!

Hier gaat de fles er steeds moeilijker in, Chiara moet 'm niet en het lijkt er op dat ze onze grenzen aan het zoeken is, want als ik op houd met proberen die fles te geven, (ze wordt namelijk heel boos, wild en krijst hard, houd dr mondje dicht en schud met haar hoofd.) krijgt ze wel de borst ook voor de troost... en dan is ze heerlijk zoet en tevreden. Ik geloof dat ik haar dan maar even geen BV met geven, zodat ze door krijgt dat we serieus zijn en consequent!
Op de pap slaapt ze stukken beter...
Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ze opeens de fles niet goed wil. Misschien dat het door het doorkomen van tandje nr 4 is of anders het grenszen zoeken...
Vanmiddag had ze na 70 cc wel genoeg en ging ze 'm weer weigeren. Vanavond heeft ze er niets uit gedronken... helaas...

Afbouwen is niet gelukt kun je wel zeggen.

Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:17:33 #10
82727 klein_spookje
pi_16895739
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:56 schreef melonovy het volgende:
Klein spookje, wat ontzettend heerlijk voor je, fijn dat je bent geholpen via fok! Ben helemaal blij voor je hahahah!

Hier gaat de fles er steeds moeilijker in, Chiara moet 'm niet en het lijkt er op dat ze onze grenzen aan het zoeken is, want als ik op houd met proberen die fles te geven, (ze wordt namelijk heel boos, wild en krijst hard, houd dr mondje dicht en schud met haar hoofd.) krijgt ze wel de borst ook voor de troost... en dan is ze heerlijk zoet en tevreden. Ik geloof dat ik haar dan maar even geen BV met geven, zodat ze door krijgt dat we serieus zijn en consequent!
Op de pap slaapt ze stukken beter...
Ik weet dus niet waar het aan ligt dat ze opeens de fles niet goed wil. Misschien dat het door het doorkomen van tandje nr 4 is of anders het grenszen zoeken...
Vanmiddag had ze na 70 cc wel genoeg en ging ze 'm weer weigeren. Vanavond heeft ze er niets uit gedronken... helaas...

Afbouwen is niet gelukt kun je wel zeggen.

Wat vervelend dat het zo moeilijk gaat heb je al eens geprobeerd (is moeilijk en hard) maar helpt soms wel om als ze de fles niet wil de borst niet te geven desnoods voor een keer een voeding overslaan. Dat advies kreeg ik ook Maar gelukkig ging het bij mij wel goed na een dag of 2a3. Proberen en dan als ze overstuur was de borst en steeds maar een beetje als ze het op had ook de borst als beloning. dat werkte bij haar goed.
Het enige wat je kan doen is blijven aanbieden die fles. Drinkt ze hem ook niet als haar vader hem geeft?
Succes en ik hield in me achterhoofd de aanhouder wint en zorg dat jij het bent.

Nu kan ik helaas niet meer de fles geven. Ben vol goede moed met 4 weken begonnen met kolven. Heb ongeveer 2 weken geleden besloten te stoppen omdat de vriezer zo vol zat. De voeding is daardoor terug gelopen naar wat Mara drinkt.
Nu probeer ik weer te kolven omdat ze die andere melk niet meer mag dus zit nu met heeeel veeeeel moedermelk dat ik straks weg kan gooien

Zei al voor de gein zet de moedermeld wel op marktplaats te koop
Maar ach het is niet anders en me meisje is weer beter en dat is het belangrijkste

pi_16898368
ja dat heb ik ook weleens gedacht, om mijn moedermelk te verkopen. Ik heb de laatste dagen trouwens ook weer opeens veel te veel melk, blijft toch lastig.

Isa heeft sinds we met ander eten zijn begonnen last van exceem, en ikzelf nu ook. Ik heb al ander wasmiddel gekocht (neutral), maar heeft iemand anders nog ervaring hiermee? Dat zíj last krijgt van nieuwe dingen, daar kan ik me nog iets bij voorstellen, maar waarom IK??

mooi he, alles
  donderdag 5 februari 2004 @ 00:19:10 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_16899722
Melonovy, wel lastig dat afbouwen als Chiara de fles weigert. Je schrijft dat 'honger laten lijden' voor jou geen optie is. Ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar toen ik het een keer over de 5-10-15 minutenmethode had in een topic over slapeloosheid zei je ook heel stellig dat je je kind nooit zou laten huilen en dat die methode dus geen optie zou zijn. Uiteindelijk heb je toch baat bij zo'n soortgelijke methode gehad. Zoals ik al een keer eerder heb geschreven heeft een vriendin van mij haar kind aan de fles gekregen door haar een weekend uit te besteden aan haar ouders. Ten eerste had dat het voordeel dat haar borst niet verleidelijk in de buurt was en ten tweede hadden haar ouders de tijd en het geduld om de hele dag bezig te zijn met dat flesje aanbieden. In het begin waren ze blij met elke slok die erin ging, maar na twee dagen dronk ze gewoon zonder problemen uit de fles. Je kunt mij niet wijsmaken dat het kind daar een trauma van heeft overgehouden en dat het honger heeft geleden. Misschien toch nog eens de moeite waard om te heroverwegen?

Phileine, ik weet helaas niks over eczeem in relatie tot borstvoeding.

Ik heb sinds vanmiddag last van brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt ook door naar mijn rug. Zou dat spruw kunnen zijn? Aan Job heb ik niks gemerkt, alleen maar dat hij vandaag weinig heeft gehuild en veel geslapen. Herkennen jullie dit?

Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 5 februari 2004 @ 08:02:10 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16903164
Klein_spookje: Heerlijk zeg dat je dieet niet voor niets is! Echt fijn als je haar zo ziet opknappen!! Voor die droge plekken (die kunnen nog wel even blijven, dat was tenminste bij mijn dochter wel zo) kun je ook eens proberen om een handjevol zemelen in een washandje te stoppen en dit in het badwater te hangen. Die zemelen laten een soort slijmerig laagje los wat zich weer als beschermend laagje om het babyhuidje hecht.

Mijn moeder deed dit vroeger al bij mij, is oud oma's gebruik maar werkt voor veel kindjes wel goed.
En zoals ik al eerder zei helpt die Balneum lijn ook vaak bij extreem droge huid. Ik heb hier zelf nog een proefmonster badolie liggen, dat wil ik je best opsturen, ik gebruik het zelf toch niet.

Melonovy... wat vervelend zeg dat het afbouwen niet lukt. Zoals ik je al eerder schreef kun je het best doen waar je zelf achter staat. Als jij 100% wilt doorzetten met het afbouwen dan zou je dus ook hard moet zijn voor Chiara, maar heb je heel vaag zo je twijfels en wil je eigenlijk nog wel even doorgaan zoals het nu gaat dan kun je het stressloos afbouwen wel vergeten.
Ik dacht zelf dat het wel meeviel toen ik aan het prille begin van de zwangerschap op verzoek van de VK ging afbouwen, maar zo'n kleintje voelt heel goed aan dat je het zelf eigenlijk niet wilt (ik spreek nu namens mezelf dus he, kan bij jou wel anders lopen) Het lukte dus voor geen meter. Een paar weken terug was ik zelf wel gemotiveerd om te stoppen en waarempel, binnen een paar weken was hij van 6 naar 1 voeding per dag. Die laatste voeding mag hij nog steeds en ik vind het fijn zo (Jessai ook).

Weet niet of dat voor jou ook zo geldt, meisjes zijn sowieso wat eigenwijzer dan jongetjes en jouw kleintje is daarnaast ook een heel stuk jonger dan Jessai, in ieder geval veel succes.

Phileine, heel apart dat jullie nu beiden onder het eczeem zitten, ik heb dat nog niet eerder gehoord.
Wél krijg ik eczeem op mijn tepels zodra Jessai minder drinkt (nu nog maar één keer per dag) of wanneer ik helemaal geen BV meer geef (tussen de zwangerschappen bijv.). Maar dat is denk ik toch anders.

Heb je niet toevallig erg last van vocht in huis? Met dit vochtige weer is schimmel (vaak op onzichtbare plekken) een veel gehoord probleem, met name in oude huizen. En schimmel is een grote eczeemveroorzaker.

Livelink, kan het toevallig zijn dat je een beginnende borstontsteking hebt? Zijn je borsten ook warm?
Of zie je toevallig een wit blaasje op je tepels? (melkblaar kan ook zeer doen namelijk)

pi_16903255
Met eczeem kan het zeker niet zo werken als met ziektes? Ik heb wel eens gehoord dat een ziek kind dat borstvoeding krijgt de ziekteveroorzaker bij de borstvoeding aan de moeder doorgeeft, zodat zij er antistoffen tegen aanmaakt en die dan weer met de moedermelk aan haar kind geeft. Maar of dat ook voor eczeem kan opgaan
pi_16905017
Ik denk dat ik de boosdoener heb gevonden, ik had er niet bij nagedacht maar vorige week heb ik ergens in de aanbieding een fles color reus wasmiddel gekocht. Dat zal het probleem wel zijn...
mooi he, alles
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:36:10 #16
37150 livelink
pi_16905212
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 08:02 schreef Tan het volgende:

Livelink, kan het toevallig zijn dat je een beginnende borstontsteking hebt? Zijn je borsten ook warm?
Of zie je toevallig een wit blaasje op je tepels? (melkblaar kan ook zeer doen namelijk)

Nee, niks wijst op een borstontsteking, volgens mij. Een borstontsteking heb ik wel vaker gehad, dus dat herken ik wel.
Ik heb nu een brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt door naar mijn rug. Een soort gevoel alsof ik te lang in de zon heb gelegen. Mijn tepels zijn ook pijnlijk. Aan Job zie ik of merk ik niks. Hij drinkt gewoon goed en heeft geen witte vlekjes in zijn mond.
Ik wil eigenlijk niet te snel gaan dokteren, maar ik ben zo bang voor tepelkloven. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken.
  donderdag 5 februari 2004 @ 10:40:24 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16905309
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 10:36 schreef livelink het volgende:

[..]

Nee, niks wijst op een borstontsteking, volgens mij. Een borstontsteking heb ik wel vaker gehad, dus dat herken ik wel.
Ik heb nu een brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt door naar mijn rug. Een soort gevoel alsof ik te lang in de zon heb gelegen. Mijn tepels zijn ook pijnlijk. Aan Job zie ik of merk ik niks. Hij drinkt gewoon goed en heeft geen witte vlekjes in zijn mond.
Ik wil eigenlijk niet te snel gaan dokteren, maar ik ben zo bang voor tepelkloven. Dat wil ik echt niet nog een keer meemaken.

Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt dat ik ook last van mijn rug kreeg, dus ik herken je situatie niet. Maar als je tepels ook pijnlijk zijn met een hele baan door je borst heen dan klinkt dat wel als een verstopte melkgang met evt. een melkblaasje straks erop (duurt soms een dag voordat je die ziet). Dat kan vreselijk zeer doen

Maar heb je dat aan beide borsten lijkt het me weer niet waarschijnlijk. Waarom ga je er niet even mee naar de dokter? Zoveel pijn lijkt me ook niet goed.

Oh ja, je kunt je vraag ook even op het forum van BVN stellen, daar heb ik ook veel aangehad. Ligt er nu alleen ff uit. (heb je veel aan hè )
Sterkte!

donderdag 5 februari 2004 @ 11:41:30 #18
37150 livelink
pi_16906756
Toch maar even de huisarts gebeld voor de zekerheid, maar die raadde alleen maar aan om de tepels goed in te vetten tegen de tepelkloven. Het zou misschien beginnende spruw kunnen zijn, maar voorlopig eerst dit maar eens proberen.
pi_16907138
Livelink, bedankt dat je me er mee confronteerd, je hebt helemaal gelijk hoor.

Ik heb net weer een fles klaar gemaakt voor dr, eerst ging ie gretig dr mondje in, maar na 40 cc werd ie net zo hard geweigerd en kreeg ik 'm er niet in. Ik heb haar toen ingebakerd, in bed gelegd en 'm nog 1 keer aangeboden en toen ze dat niet wou, heb ik de deur achter me dicht getrokken, dan zonder voeding een slaapje maken. Na 5 minuten huilen ben ik weer met fles naar haar toe gegaan en heb haar de keus laten maken, flesje drinken of zonder slokje drinken. Het laatste dus. Nu slaapt ze...

Ik denk dat je gelijk hebt door haar maar even te laten merken dat wij e baas zijn... en niet zij.

Ik heb net met mijn vriendin aan de telefoon gezeten en oa ook dit besproken, het lijkt me beter om nu maar helemaal te stoppen met de BV. Chiara en haar ouders slapen beter op een flesje pap. Maar ook overdag lijkt het wel te verwarrend voor Chiara te zijn dat ze beide krijgt. Ze is een pittig ding en dat merken we af en toe goed, nu dus ook dat ze door heeft dat bij het weigeren van de fles ze een borst kijgt...

Ik heb gestreefd naar die 6 maanden en alles wat ze daarna heeft gekregen is mooi meegenomen. Als ik ga wegen wat ik belangrijker vind en moet kiezen tussen de voordelen van nu nog BV of de voordelen van nu de fles dan begin ik de fles steeds aantrekkelijker te vinden. Ook voor mezelf, een goede nachtrust en om weer wat fitter te zijn (van BV geven word ik best wel suf) En daarnaast andere voordelen die niet zo zwaar wegen, maar wel zo prettig zijn (weer een wijntje drinken, een keer op stap zonder kind, beginnen met afvallen, ed)

Maar goed. Het plan is er, nu moet ik echt even doorzetten met die uitvoering.

Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 5 februari 2004 @ 11:59:29 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16907211
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 11:41 schreef livelink het volgende:
Toch maar even de huisarts gebeld voor de zekerheid, maar die raadde alleen maar aan om de tepels goed in te vetten tegen de tepelkloven. Het zou misschien beginnende spruw kunnen zijn, maar voorlopig eerst dit maar eens proberen.
Bah vervelend! Daar kan je kleine ook last van krijgen toch? Heb het zelf gelukkig niet gehad maar weet van anderen dat het heel vervelend kan zijn.
Sterkte ermee!
pi_16910596
gefaald...

ik ben zo'n emotionele muts, het maakt me zo verdrietig als ik die kleine zo ongelukkig zie huilen en vechten tegen de fles... Ik bleef proberen, tot het moment dat Chiara me een enorme kopstoot gaf en we beide zaten te janken... Toen kon ik het allemaal niet meer opbrengen en heb haar een BV gegeven, bijna een uur lang heeft ze liggen lurken... Als ik dan zo lig te voeden, komen ook best wel weer die twijfels naar boven...
Vanavond proberen we het weer, Remco gaat het weer proberen...

Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 5 februari 2004 @ 14:37:59 #22
37150 livelink
pi_16911975
Ik denk dat je het proberen van een flesje voorlopig aan Remco over moet laten, totdat Chiara het volledig accepteert. Het is voor haar natuurlijk ook niet te begrijpen dat ze zo dichtbij de borst is en dan toch zo'n stom flesje moet. Ik kan me haar frustratie dan ook wel voorstellen. En als Remco haar een flesje geeft moet jij gewoon even helemaal buiten beeld zijn. Dat is ook voor jouw gemoedsrust beter .

Geloof me, uiteindelijk gaat het lukken.
Of je trouwens nu wel of niet het besluit neemt om te stoppen met bv, het is toch wel erg belangrijk dat Chiara leert uit een flesje te drinken, al is het alleen maar dat je er zelf even uitkunt. Wat dat betreft vind ik dat je het heel lang vol hebt gehouden, hoor. Ik heb nu al dat ik af en toe een avondje voor mezelf wil en Job is pas 11 weken oud.

donderdag 5 februari 2004 @ 15:20:04 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16913225
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 13:52 schreef melonovy het volgende:
gefaald...
Je doet toch je best?

Het is gewoon een moeilijk proces dit, helemaal als je een kleine BVjunkie hebt
Ik sluit me aan bij Livelink, laat Remco de fles dan geven en kom ook niet meer in beeld.

Ik had een tijd terug een soortgelijk iets. Jessai moest van de nachtvoeding af. De dagvoedingen gingen goed want daar stond beker melk tegenover. Maar de nachtvoeding stond alleen slapen als alternatief tegenover en dat was voor de kleine man toch iets te veel van het goede.
Ik stond zelf bijna te huilen op de gang toen ik hoorde hoe intens verdrietig Jessai was, zelfs toen papa zijn uiterste best deed om hem te troosten. En dan bedoel ik dus ook écht verdrietig, iets wat hij niet vaak is.

Vreselijk moeilijk, het is echt ff doorbijten

Sterkte hoor!!

pi_16923084
Chiara is een eigenwijs kindje, dat is wel heel zeker!
Vanmiddag heeft ze een beetje uit de fles gedronken zonder probleem en vanavond heeft ze 90 cc gehad van Remco met enig probleem. Als ik weg loop is dat nog erger dan dat ik er bij blijf, dus ik ben er bij gaan zitten en toen ik mijn nachtliedjes-repetoir ging zingen, hapte ze naar de fles en heeft rustig gedronken.
Remco kan dit allemaal veel beter handelen, hij laat zich emotioneel niet zo beinvloeden en pakt het wat rationeler aan, gelukkig maar dat het zo wat beter lukt.
Ik heb nu ook pap zonder smaakje.
Vanacht krijgt ze geen nachtvoeding en morgen gaan we weer verder...
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_16966232
quote:
Op donderdag 5 februari 2004 00:19 schreef livelink het volgende:
Melonovy, wel lastig dat afbouwen als Chiara de fles weigert. Je schrijft dat 'honger laten lijden' voor jou geen optie is. Ik wil niet vervelend overkomen hoor, maar toen ik het een keer over de 5-10-15 minutenmethode had in een topic over slapeloosheid zei je ook heel stellig dat je je kind nooit zou laten huilen en dat die methode dus geen optie zou zijn. Uiteindelijk heb je toch baat bij zo'n soortgelijke methode gehad. Zoals ik al een keer eerder heb geschreven heeft een vriendin van mij haar kind aan de fles gekregen door haar een weekend uit te besteden aan haar ouders. Ten eerste had dat het voordeel dat haar borst niet verleidelijk in de buurt was en ten tweede hadden haar ouders de tijd en het geduld om de hele dag bezig te zijn met dat flesje aanbieden. In het begin waren ze blij met elke slok die erin ging, maar na twee dagen dronk ze gewoon zonder problemen uit de fles. Je kunt mij niet wijsmaken dat het kind daar een trauma van heeft overgehouden en dat het honger heeft geleden. Misschien toch nog eens de moeite waard om te heroverwegen?

Phileine, ik weet helaas niks over eczeem in relatie tot borstvoeding.

Ik heb sinds vanmiddag last van brandend gevoel in mijn borsten en dat trekt ook door naar mijn rug. Zou dat spruw kunnen zijn? Aan Job heb ik niks gemerkt, alleen maar dat hij vandaag weinig heeft gehuild en veel geslapen. Herkennen jullie dit?

Ik heb dit ook gehad en weet absoluut niet wat het is. Maar ben wel benieuwd als je er achter komt wat het nou was. Dat is echt een rot gevoel he. En bv geven is dan ook echt heel pijnlijk op die manier want je weet ook nog eens niet hoe je zitten moet. Ik dacht dus dat het spruw was maar Joshua had er niks van.

Nou mensen nog even snel, Joshua drinkt al veel beter aan de borst. Ik begin ook wat meer relaxt te raken. Dus duimen maar dat het goed blijft gaan.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')