abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16788333
Sorry, ik kon geen betere titel verzinnen.

John Hurt werd op 22 januari 1940 geboren in Shirebrook, een dorp in het Engelse graafschap Derbyshire. Zijn bekendste films zijn Midnight Express, The Osterman Weekend (nouja, bekend, maar Rutger Hauer speelt er ook in), Alien (hij was het eerste slachtoffer in een lange, bloederige rij), The Elephant Man, en uiteraard 1984 (de beste boekverfilming ooit). Ook leende hij zijn stem aan verschillende films, zoals Waterschapsheuvel en Teigetje's film. John Hurt heeft namelijk een geweldige stem,

Gisteravond was John Hurt te zien in twee films: de eerste was het groots opgezette Contact, waarin hij een kleine, maar vitale rol heeft. Hij speelt de aan kanker lijdende miljardair S.R. Hadden, die er in feite voor zorgt dat het project van astronome Ellie (Jodie Foster) afgerond kan worden. Later was op Nederland 3 de 'kleinere' en vriendelijke film Love and death on Long Island te zien. John Hurt is Giles De'Ath, een Engelse schrijver die volkomen buiten de moderne tijd leeft. Hij is weduwnaar, woont op zichzelf en heeft eigenlijk alleen een beetje aanspraak van zijn huishoudster. Op een dag raakt hij gefascineerd door een jonge acteur, Ronnie Bostock (een rol van Jason Priestley) en zijn stoffige leven verandert drastisch.

De meest indrukwekkende film die ik van hem heb gezien, is Nineteen Eighty Four. Het boek van George Orwell kwam in 1984 naar het grote scherm, met rollen van John Hurt (als Winston Smith), Suzanna Hamilton en Richard Burton. De film is duister, grauw, vervelend, net als het boek. Winston Smith is een gewone man in de fascistische staat Oceania. Op een dag ontmoet hij Julia (Suzanna Hamilton), een rebels meisje, en hij wordt verliefd op haar. En hun romance kent geen happy end.

I intend to live forever, or die trying.
pi_16788475
Ik ben een fan van John Hurt. Vroeger was er een serie op tv waarin hij verhalen vertelde. Die serie vond ik leuk om te kijken.
In Alien speelt hij ook erg goed vind ik, zoals de scene waarin hij wakker wordt na een lange tijd van kunstmatige slaap. Erg goed. Verder moet ik 1984 nog kijken. Speelt Annie lennox daar ook niet in?
Hey baby, are you cool?
pi_16788620
Ik vind z'n vertolking van The Elephant Man meer dan indrukwekkend.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 1 februari 2004 @ 20:05:09 #4
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_16788642
Geweldig in 1984 idd, altijd een plezier om John Hurt te zien.

John Hurt in Alien:

"Huuuhgghaaaaaagh! Hraaaaaagh! Waaragfh!"

[Dit bericht is gewijzigd door Summoner op 01-02-2004 20:07]

pi_16788671
Trouwens, ik ben dan misschien wel een kerel, maar hij heeft een geile stem.
Hey baby, are you cool?
pi_16788720
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:01 schreef BobbySexyCool het volgende:
Ik ben een fan van John Hurt. Vroeger was er een serie op tv waarin hij verhalen vertelde. Die serie vond ik leuk om te kijken.
The Storyteller, geweldige serie toendertijd.
quote:
In Alien speelt hij ook erg goed vind ik, zoals de scene waarin hij wakker wordt na een lange tijd van kunstmatige slaap. Erg goed. Verder moet ik 1984 nog kijken. Speelt Annie lennox daar ook niet in?
Annie Lennox heeft daar een cameo, maar uiteraard deden de Eurythmics wel de hele soundtrack.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_16788893
The storyteller, inderdaad. Dat was een leuke serie om naar te kijken. Mooie verhalen, ik hing altijd aan m'n tv als hij begon te vertellen.
Hey baby, are you cool?
  zondag 1 februari 2004 @ 20:12:22 #8
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16788979
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:09 schreef BobbySexyCool het volgende:
The storyteller, inderdaad. Dat was een leuke serie om naar te kijken. Mooie verhalen, ik hing altijd aan m'n tv als hij begon te vertellen.
Ik ook . Soms kijken we 't nu nog wel 's bij Latijn of KCV.

Ik moet alleen altijd aan Sir Ian McKellen denken als ik 'm zie .

pi_16789127
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:12 schreef BlaatschaaP het volgende:
Ja, die heeft ook al twintig jaar zo'n oude, rimpelige kop. Ze zijn inwisselbaar.
pi_16789236
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:09 schreef BobbySexyCool het volgende:
de DVD's ervan zijn ook makkelijk, heb er totnutoe slechts eentje 'Griekse mythen en sagen'
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
  zondag 1 februari 2004 @ 20:47:25 #11
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_16790586
quote:

[..]

Grieks etc was een andere acteur dan de oorspronkelijke storyteller, dus blijft alleen CKV over
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 1 februari 2004 @ 20:48:17 #12
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_16790628
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:18 schreef bas-beest het volgende:

[..]

de DVD's ervan zijn ook makkelijk, heb er totnutoe slechts eentje 'Griekse mythen en sagen'

Die andere zijn leuker vind ik persoonlijk...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_16791869
quote:
Maar da's dan vermoedelijk de serie "Griekse mythen", en als ik het goed heb zijn die niet met hem. Of hij moet er met baard ineens wel heel anders uitzien
  zondag 1 februari 2004 @ 21:20:42 #14
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16792286
quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:12 schreef thaleia het volgende:

[..]

Maar da's dan vermoedelijk de serie "Griekse mythen", en als ik het goed heb zijn die niet met hem. Of hij moet er met baard ineens wel heel anders uitzien

Ja, dat kan dus best .
pi_16794991
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:04 schreef MuadDib het volgende:
Ik vind z'n vertolking van The Elephant Man meer dan indrukwekkend.
Idd !!!
Zijn dingen die zijn, echt nog wat ze zijn, als zijn ogen de zijne niet meer zijn?
pi_16796852
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:47 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Grieks etc was een andere acteur dan de oorspronkelijke storyteller, dus blijft alleen CKV over

quote:
Op zondag 1 februari 2004 21:12 schreef thaleia het volgende:

[..]

jullie hebben gelijk
Tijdje geleden dat ik die DVD gekeken heb, maar 'The Storyteller - Griekse mythen en sagen' is met Michael Gambon als Storyteller
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_16797564
quote:
Op zondag 1 februari 2004 20:06 schreef Litpho het volgende:

[..]

The Storyteller, geweldige serie toendertijd.

Jaaa, geweldige serie die moeten ze weer eens gaan herhalen.

Zijn optreden als de Elephant Man (een van mijn favo films) is subliem.

pi_45624191
Ik wil hier graag belijdenis doen:

Ik ben een John Hurt fan.
  zondag 15 april 2007 @ 17:36:55 #19
6536 dwerg
chagrijn
pi_48353175
In iedereen schuilt een John Hurt fan, Gellius. Wachtend op het moment om naar buiten te treden.

Wat een slechte, wederom aan Alien gerelateerde, grap.
  zondag 15 april 2007 @ 17:43:04 #20
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_48353370
Zijn optreden als Caligula in I, Claudius was ook spectaculair
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_53154242
Vanavond op BBC One:

Who Do You Think You Are?
Thu 13 Sep, 9:00 pm - 10:00 pm 60mins

John Hurt

Series in which celebrities trace their ancestry, discovering secrets and surprises from their past.

Although John Hurt was born in England, he is proud of his Irish heritage and hopes he will be able to discover the truth about an illegitimate daughter in his family tree. As the story behind her parentage is revealed, John's own ancestors turn out to have had a part in confusing the truth. [S]

Website: http://www.bbc.co.uk/familyhistory

De aflevering met Nigella Lawson in Amsterdam en Den Haag was tot nu toe de leukste, ik ben erg benieuwd naar deze. 22 uur Nederlandse tijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')