Is het lekker? Iemand ervaringen ermee?
quote:Doe normaal, je wilt toch ook geen baby's eten!
Op zondag 1 februari 2004 18:38 schreef Robert_Jensen het volgende:
Wie heeft ze wel eens gegeten? De lokale chinees hier voert het als delicatesse tegen woekerprijzen, maar als ik volgend jaar naar Hong Kong ga wil ik zeker wel een hond/kat proberen.Is het lekker? Iemand ervaringen ermee?
Ik vind dit hardstikke zielig!
quote:Kat is net wild konijn.
Wie heeft ze wel eens gegeten? De lokale chinees hier voert het als delicatesse tegen woekerprijzen, maar als ik volgend jaar naar Hong Kong ga wil ik zeker wel een hond/kat proberen.Is het lekker? Iemand ervaringen ermee?
quote:mag dach ik nieteens hier ?
Wie heeft ze wel eens gegeten? [b] De lokale chinees hier voert het als delicatesse tegen woekerprijzen [b] , maar als ik volgend jaar naar Hong Kong ga wil ik zeker wel een hond/kat proberen.Is het lekker? Iemand ervaringen ermee?
quote:En dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin. Waarom is het dan niet zielig dat we koeien varkens en paarden eten?
Op zondag 1 februari 2004 18:40 schreef daeri het volgende:[..]
Doe normaal, je wilt toch ook geen baby's eten!
quote:Vegetariėr?
quote:wie zegt dat?
Op zondag 1 februari 2004 18:42 schreef moz het volgende:[..]
En dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin. Waarom is het dan niet zielig dat we koeien varkens en paarden eten?
quote:en waarom vind je het wel zielig als we de ts opeten ofzo ?
Op zondag 1 februari 2004 18:42 schreef moz het volgende:[..]
En dat vind ik dus de grootst mogelijke onzin. Waarom is het dan niet zielig dat we koeien varkens en paarden eten?
quote:Goed idee, zo zal hij leren!
Op zondag 1 februari 2004 18:43 schreef BaggerUser het volgende:[..]
de ts opeten
quote:
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 01-02-2004 18:45]
quote:Waarom is het zieliger dan elk ander dier wat je in de slagerij aantreft?
Op zondag 1 februari 2004 18:40 schreef daeri het volgende:Ik vind dit hardstikke zielig!
quote:als je kat wilt ete ken je net zo goed konijn ete, smaakt precies t zelfde (nee ik kom nie uit helmond maar de chinees serveerde da!) en hond eet ik nie
quote:Terug naar de basisschool dan maar, als je het verschil tussen een Kat en een vogel niet ziet..
Op zondag 1 februari 2004 18:44 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
. En wel een konijn of vogel eten, maar geen kat of hond?
Ik zie het verschil niet.
by the way, ik eet ook geen konijn... en zeker geen kat of hond!
quote:mogen we jouw opeten als we je op diervriendeliujke wijze behandelen?
Op zondag 1 februari 2004 18:44 schreef snakelady het volgende:
Ik moet toegeven dat honden of katten eten niet zieliger is dan een koe of varken, alleen voor de westerse cultuur is dat raar.
Van mij mogen deze dieren gegeten worden als ze maar op een zeer diervriendelijke wijzen behandeld zijn, zoasl eigenlijk met alle dieren zou moeten.
Ik zou het trouwens zelf nooit eten.
Jaaaahhhh koeien en varkjes enzo zijn OOK zielig!
Maar ik ben hypocriet en ik zou dus echt nooit hond of kat eten, al is het maar omdat er elke avond van die beestjes bij me komen knuffen...Ik had laatst al een vreemde associatie toen ik een hazenrug had besteld en hij me toch iets te veel aan mijn teckel deed denken
Paard eet ik trouwens ook niet, dat vind ik ook zielig, ik was vroeger echt zo'n Penny-meisje, elk weekend stront schuiven en manen vlechten in zo'n stal, dat verkrijg ik ook niet over mijn hart.
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 01-02-2004 18:47]
quote:nee, want mij moet je mensvriendelijk behandelen.
Op zondag 1 februari 2004 18:45 schreef BaggerUser het volgende:[..]
mogen we jouw opeten als we je op diervriendeliujke wijze behandelen?
[Dit bericht is gewijzigd door snakelady op 01-02-2004 18:47]
quote:Nou, wat is het verschil dan? Een vogel is minder aaibaar?
Op zondag 1 februari 2004 18:44 schreef daeri het volgende:[..]
Terug naar de basisschool dan maar, als je het verschil tussen een Kat en een vogel niet ziet..
quote:Konijn is best te eten, beetje droog maar met een goede saus erbij
by the way, ik eet ook geen konijn... en zeker geen kat of hond!
Beetje bruingroenige kleur.. huuuu
quote:ook goed
Op zondag 1 februari 2004 18:45 schreef snakelady het volgende:[..]
nee, want mijn moet je mensvriendelijk behandelen.
dan mogen we jouw ook opeten
quote:Ben het totaal met je eens
Op zondag 1 februari 2004 18:45 schreef Vivi het volgende:
Krijgen we die discussie weerJaaaahhhh koeien en varkjes enzo zijn OOK zielig!
Maar ik ben hypocriet en ik zou dus echt nooit hond of kat eten, al is het maar omdat er elke avond van die beestjes bij me komen knuffen...Ik had laatst al een vreemde associatie toen ik een hazenrug had besteld en hij me toch iets te veel aan mijn teckel deed denken
Paard eet ik trouwens ook niet, dat vind ik ook zielig, ik was vroeger echt zo'n Penny-mmeisje, elk weekend stront schuiven en manen vlechten in zo'n stal, dat verkrijg ik ook niet over mijn hart.
quote:Nee, doe maar niet, aangezien mensen lichamelijk niet gebouwd zijn om te consumeren.
Op zondag 1 februari 2004 18:46 schreef BaggerUser het volgende:[..]
ook goed
dan mogen we jouw ook opeten
quote:in Nederland wel, ja..
Op zondag 1 februari 2004 18:47 schreef Maikuuul het volgende:
Dat moetje zelf weten of je ze eet of niet. Maar dan moetje ook es zien hoe die beesjes doodgaanworden met stokken geslagen totdat ze dood zijn , een koe in nl krijgt een soort pin in zijn kleine hersen en dan istie meteen dood. ( tis maar dat je het weet ).
quote:Hier ben ik het ook mee eens, als je dan zo graag hond of kat wil eten moet je maar eens naar zon markt gaan waar de die beesten verkopen.. het is echt niet diervriendelijk
Dat moetje zelf weten of je ze eet of niet. Maar dan moetje ook es zien hoe die beesjes doodgaanworden met stokken geslagen totdat ze dood zijn , een koe in nl krijgt een soort pin in zijn kleine hersen en dan istie meteen dood. ( tis maar dat je het weet ).
quote:Dat is dus het probleem, vooral in azie worden deze dieren op gruwelijke wijze behandeld, en daarom ben ik tegen het eten van honden en/of kattenvlees, maar zouden deze dieren goed behandeld worden dat is het niet anders dan een koe of varken.
quote:Konijn droog? Nou, dan heb jij nooit een goed recept voor konijn gezien. Een lekkere stoofschotel met konijn in rode wijn is harske lekker en zeker niet droog.
Op zondag 1 februari 2004 18:46 schreef Robert_Jensen het volgende:
Konijn is best te eten, beetje droog maar met een goede saus erbij.
quote:schijnt gewoon naar kippevlees te smaken dus waarom niet
Op zondag 1 februari 2004 18:48 schreef snakelady het volgende:[..]
Nee, doe maar niet, aangezien mensen lichamelijk niet gebouwd zijn om te consumeren.
quote:Nou ik vind alle wild eigenlijk vrij droog
Op zondag 1 februari 2004 18:50 schreef Lucille het volgende:[..]
Konijn droog? Nou, dan heb jij nooit een goed recept voor konijn gezien. Een lekkere stoofschotel met konijn in rode wijn is harske lekker en zeker niet droog.
quote:flappie
Op zondag 1 februari 2004 18:50 schreef Lucille het volgende:[..]
Konijn droog? Nou, dan heb jij nooit een goed recept voor konijn gezien. Een lekkere stoofschotel met konijn in rode wijn is harske lekker en zeker niet droog.
quote:Inderdaad, parkieten bijvoorbeeld, zit veels te weinig vlees aan
Op zondag 1 februari 2004 18:48 schreef NullPointer het volgende:
ranzig idee. sommige dieren eet je gewoon niet..
quote:Ik hou wel van een lekker kippenboutje!
Op zondag 1 februari 2004 18:50 schreef BaggerUser het volgende:[..]
schijnt gewoon naar kippevlees te smaken dus waarom niet
quote:Mja, en nu een linkje naar de NLe bioindustrie okay?
Op zondag 1 februari 2004 18:50 schreef snakelady het volgende:
kijk hier maar eenshttp://home.wanadoo.nl/faybian/dierenleedazie/
quote:Dat zag je maar weer aan die afgehakte penis van die kannibaal
Nee, doe maar niet, aangezien mensen lichamelijk niet gebouwd zijn om te consumeren.
quote:daar ben ik ook tegen, dus wil best even een link zoeken.
Op zondag 1 februari 2004 18:51 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Mja, en nu een linkje naar de NLe bioindustrie okay?
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:51 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Nou ik vind alle wild eigenlijk vrij droog
.
Als ik naar Hong Kong ga dan laat ik me de kans op een goeie stoofschotel niet ontgaan, iemand tips en/of ervaringen? Hoe smaakt het?
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
Maar goed, genoeg over het morele aspect, de smaak, daar gaat het me om.Als ik naar Hong Kong ga dan laat ik me de kans op een goeie stoofschotel niet ontgaan, iemand tips en/of ervaringen? Hoe smaakt het?
quote:
Om een lang verhaal kort te maken.
Gewoon niet eten!
quote:Hoezo niet, mensenvlees kun je toch ook bereiden?
[Dit bericht is gewijzigd door Vivi op 01-02-2004 18:55]
quote:naar kat
Op zondag 1 februari 2004 18:53 schreef Robert_Jensen het volgende:
Maar goed, genoeg over het morele aspect, de smaak, daar gaat het me om.Als ik naar Hong Kong ga dan laat ik me de kans op een goeie stoofschotel niet ontgaan, iemand tips en/of ervaringen? Hoe smaakt het?
quote:Er zijn maar weinig dieren die na een mens doden het daadwerkelijk ook opeten, of het dier moet echt uitgehongerd zijn.
Op zondag 1 februari 2004 18:54 schreef Georges het volgende:[..]
Hoezo niet, mensenvlees kun je toch ook bereiden?
Leeuwen en andere roofdieren eten soms ook mensen.
quote:Zeker niet, dat is vooral rauw hartstikke taai en niet te eten, wilde dieren houden dar niet zo van.
Op zondag 1 februari 2004 18:58 schreef Georges het volgende:
Het gaat toch juist om spiermassa, dat is het lekkerste vlees dacht ik.
quote:Een gemiddelde antiloop heeft meer spieren dan vet.
Op zondag 1 februari 2004 18:59 schreef snakelady het volgende:[..]
Zeker niet, dat is vooral rauw hartstikke taai en niet te eten, wilde dieren houden dar niet zo van.
quote:Wat een gelul. Bijna alle mensen die door een haai zijn gebeten zijn figuren die op een surfplank liggen en peddelen. Zo heb je van onderen de contouren van een zeehond en dat is het voedsel van de haai. Als de haai merkt dat je geen zeehond bent als hij een keer heeft gebeten laat ie je verder met rust en dat is de reden dat zoveel mensen haaiebeten overleven.
Op zondag 1 februari 2004 18:57 schreef snakelady het volgende:Waarom denk je anders dat haaien een mens bijten en verders niet opeten, mensen hebben een te grote spiermassa.
quote:inderdaad we dwalen af
Op zondag 1 februari 2004 19:02 schreef Georges het volgende:[..]
Een gemiddelde antiloop heeft meer spieren dan vet.
Maar goed, we dwalen af. Ik ben sowieso tegen vlees eten, al moet het soms wel in mijn geval.
quote:of je moet de pech hebben dat je formaat 1 hapscracker was voor de haai.
Op zondag 1 februari 2004 19:04 schreef Furby het volgende:[..]
Wat een gelul. Bijna alle mensen die door een haai zijn gebeten zijn figuren die op een surfplank liggen en peddelen. Zo heb je van onderen de contouren van een zeehond en dat is het voedsel van de haai. Als de haai merkt dat je geen zeehond bent als hij een keer heeft gebeten laat ie je verder met rust en dat is de reden dat zoveel mensen haaiebeten overleven.
quote:Als je nou goed leest in plaats van zo te reageren, inderdaad wat jij zegt dat klopt en is ook algemeen bekent, maar als mensen zo lekker zouden smaken waarom gaan ze dan niet verder met eten?
Op zondag 1 februari 2004 19:04 schreef Furby het volgende:[..]
Wat een gelul. Bijna alle mensen die door een haai zijn gebeten zijn figuren die op een surfplank liggen en peddelen. Zo heb je van onderen de contouren van een zeehond en dat is het voedsel van de haai. Als de haai merkt dat je geen zeehond bent als hij een keer heeft gebeten laat ie je verder met rust en dat is de reden dat zoveel mensen haaiebeten overleven.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 19:06 schreef snakelady het volgende:maar als mensen zo lekker zouden smaken waarom gaan ze dan niet verder met eten?
quote:Even voor jou wereld beeld: een beer of een leeuw die mensenvlees heeft gegeten die wil dat graag nog een keer hebben hoor. Omdat het gewoon lekker is.
Op zondag 1 februari 2004 19:06 schreef snakelady het volgende:[..]
Als je nou goed leest in plaats van zo te reageren, inderdaad wat jij zegt dat klopt en is ook algemeen bekent, maar als mensen zo lekker zouden smaken waarom gaan ze dan niet verder met eten?
quote:Inderdaad, je maakt met jou standpunt alleen maar mijn standpunt duidelijker, mensen zijn niet om te eten en zeker niet voor haaien.
Op zondag 1 februari 2004 19:09 schreef Furby het volgende:[..]
Haaien zijn niet over het algemeen figuren die elke week eens bij Jamie Olivier gaan eten. Die eten wat hun instinkt geeft en dat is ZEEVOER. Je moet die documantaires maar vlug vergeten waarin haaien eerst met vis-slachtafval gek worden gemaakt. Dat is niet maatgevend voor het gedrag van haaien.
quote:Ik denk honden en katten eten.
Op zondag 1 februari 2004 19:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat ga je doen in Hong Kong?
quote:Dan kan hij ook naar de lokale chinees.
Op zondag 1 februari 2004 19:15 schreef Lucille het volgende:[..]
Ik denk honden en katten eten.
quote:hij moet helemaal niets
Op zondag 1 februari 2004 19:21 schreef daeri het volgende:
Als je dan persé honden en katten wil eten in china, moet je ook de andere chinese lekkernijen proberen zoals: Maden, sprinkhanen, en andere insecten.
quote:Gefrituurde sprinkhanen in chocoladesaus schijnt erg lekker te zijn.
Op zondag 1 februari 2004 19:21 schreef daeri het volgende:
Als je dan persé honden en katten wil eten in china, moet je ook de andere chinese lekkernijen proberen zoals: Maden, sprinkhanen, en andere insecten.
quote:Ik heb gefrituurde sprinkhanen gegeten en het zijn net chips
Op zondag 1 februari 2004 19:22 schreef Lucille het volgende:[..]
Gefrituurde sprinkhanen in chocoladesaus schijnt erg lekker te zijn.
Hij is fijn, en bedankt.
Ik zelf zal het nooit eten omdat het me niet trekt, niet omdat ik het zielig vind of wat ook.
Misschien idd de associatie met de trouwe viervoeter, zou best kunnen, maar geef mijn portie dan maar aan Fikkie.
We gaan ontopic verder.
Tja in australie at ik kangeroe. Dieren zijn gewoon om op te eten zo lang het niet mijn huisdier is.
Maar goed, ik eet ook hond of kat als dat kan. Net zoals giraffe, gems, krokodil of weet ik wat de plaatselijke delicatesse is. Niet dat ik ooit hond gegeten heb (of kat)
quote:De TS is mannelijk, dus als je mij bedoelt, je moet eens beter lezen want ik ben er dus een van die er niet tegen is, heb je problemen met mij omdat je discussies niet kan winnen dan wil daar best met je over praten hoor.
Op zondag 1 februari 2004 19:47 schreef Furby het volgende:
Ik had niet eens gezien dat ie in het McShmoopy forum stondik dacht dat ze weer in dat F&F forum aan het janken was.
Maar goed, ik eet ook hond of kat als dat kan. Net zoals giraffe, gems, krokodil of weet ik wat de plaatselijke delicatesse is. Niet dat ik ooit hond gegeten heb (of kat)
quote:Jij voelt je ook snel aangevallen zeg..
Op zondag 1 februari 2004 19:50 schreef snakelady het volgende:[..]
De TS is mannelijk, dus als je mij bedoelt, je moet eens beter lezen want ik ben er dus een van die er niet tegen is, heb je problemen met mij omdat je discussies niet kan winnen dan wil daar best met je over praten hoor.
quote:Firby en ik hebben zeg maar een soort van verleden saampjes in de laatste dagen opgebouwd, en ik vind het wel leuk hoor en lachwekkend.
Op zondag 1 februari 2004 20:11 schreef daeri het volgende:[..]
Jij voelt je ook snel aangevallen zeg..
je moet niet alles zo persoonlijk opnemen..
Lekker? Opeten.
En neem anders een nog een wortel.
quote:Wat loop je nou te zeuren? Het gaat in dit topic over smaakervaringen niet of je er voor of tegen bent.
Op zondag 1 februari 2004 19:50 schreef snakelady het volgende:
omdat je discussies niet kan winnen
Kat vind ik lekkerder dan hond. Hond is wat taaier en heeft een wat weeļge smaak.
quote:Machinefabriek bezoeken.
Op zondag 1 februari 2004 19:14 schreef Meneer_Aart het volgende:
Wat ga je doen in Hong Kong?
Die gasten maken Duitse kwaliteitmachines (tenminste dat claimen ze) tegen 5 keer lagere kostprijs.
Dat wil ik wel eens zien. Daar is veel geld mee te verdienen als het echt goed spul is.
quote:Wat heeft dat met dit topic te maken
Op zondag 1 februari 2004 23:02 schreef schatje het volgende:
Ik heb ooit op het platteland van China een meisje gezien die aan het poepen was. Toen kwam er hond aan om de drol op te eten, en het achterwek van het meisje af te likken.
quote:Wel eens een varken zien eten?
Op zondag 1 februari 2004 23:02 schreef schatje het volgende:
Ik heb ooit op het platteland van China een meisje gezien die aan het poepen was. Toen kwam er hond aan om de drol op te eten, en het achterwek van het meisje af te likken.
quote:die hond werd daarna opgegeten, dat moest er weer uit en dat wrd opgegeten door het puppy van die hond enz..
Op zondag 1 februari 2004 23:04 schreef Georges het volgende:[..]
Wat heeft dat met dit topic te maken
quote:Precies ja
Op zondag 1 februari 2004 23:09 schreef BaggerUser het volgende:[..]
die hond werd daarna opgegeten, dat moest er weer uit en dat wrd opgegeten door het puppy van die hond enz..
Chinezen zijn sowieso vieze mensen. Lopen voor je voeten, en om de haverklap lopen ze te gorgelen.
uitzonderingen daar gelaten
Maar goed, is een beetje offtopic ja .
quote:Op spugen staat sinds sars een flinke straf. Mag dus niet meer.
Op zondag 1 februari 2004 23:13 schreef schatje het volgende:
Lopen voor je voeten, en om de haverklap lopen ze te gorgelen.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:59 schreef daeri het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik hoop dat je nu een beter beeld krijgt TS! Het is gewoon onmenselijk!
Zo en nu ook geen ham op het brood, shoarma, karbonaadje en spagetti met gehakt meer he
quote:Hond eet drol van mogelijke sars patiėnt. Dat kan ook nog
Op zondag 1 februari 2004 23:15 schreef What het volgende:[..]
Op spugen staat sinds sars een flinke straf. Mag dus niet meer.
quote:Zeg zie ik hier het racisme onder de Aziaten live weergegeven?
Op zondag 1 februari 2004 23:13 schreef schatje het volgende:[..]
Precies ja
.
Chinezen zijn sowieso vieze mensen. Lopen voor je voeten, en om de haverklap lopen ze te gorgelen.
Maar goed, is een beetje offtopic ja
.
quote:Wij doen hier tenminste nog iets om het leed van de dieren te verzachten. Of proberen dat.
Op zondag 1 februari 2004 23:16 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Zo en nu ook geen ham op het brood, shoarma, karbonaadje en spagetti met gehakt meer he
In China worden honden puur gemarteld omdat het smaak van het vlees ten goed komt .
quote:Ik generaliseer tenminste niet Raymond. Jij doet dat wel altijd
Op zondag 1 februari 2004 23:21 schreef Robert_Jensen het volgende:[..]
Zeg zie ik hier het racisme onder de Aziaten live weergegeven?
quote:nee, dat is omdat ze dan geleerd hebben dat mensen een makkelijke prooi zijn, net als vee.
Op zondag 1 februari 2004 19:12 schreef Lucille het volgende:[..]
Even voor jou wereld beeld: een beer of een leeuw die mensenvlees heeft gegeten die wil dat graag nog een keer hebben hoor. Omdat het gewoon lekker is.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:16 schreef Robert_Jensen het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar goed Jensen, gegrilde kat of stoofhond in fijne saus is prima te doen.
Zoek wel een gerenommeerd restaurant uit. Volgens mij kan Aernout je wel aan een goed adres helpen.
quote:Nee in Europa worden kreeften niet levend gekookt omdat dat de smaak ten goede komt
Op zondag 1 februari 2004 23:21 schreef schatje het volgende:[..]
Wij doen hier tenminste nog iets om het leed van de dieren te verzachten. Of proberen dat.
In China worden honden puur gemarteld omdat het smaak van het vlees ten goed komt
.
quote:Mwoah...
Op zondag 1 februari 2004 23:23 schreef schatje het volgende:
Ik generaliseer tenminste niet
quote:
Chinezen zijn sowieso vieze mensen.
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:23 schreef schatje het volgende:[..]
Ik generaliseer tenminste niet Raymond. Jij doet dat wel altijd
.
quote:Nee hoor
quote:Sorry shmoopy
Op zondag 1 februari 2004 23:25 schreef shmoopy het volgende:
Het zou jammer zijn als dit topic dicht moest omdat 'we' ons niet aan het onderwerp houden.
quote:Waar smaakt het naar dan? Hong Kong is nogal groot en ik neem aan dat wij in het havengebied verblijven. Nu heb ik idd gehoord dat de hygiene nogal te wensen overlaat daar. Ben je bij de grotere hotels verzekerd van schone keukens? Of serveren die geen hond/kat?
Op zondag 1 februari 2004 23:24 schreef What het volgende:[..]
Vooral nummer 1 en 4.Maar goed Jensen, gegrilde kat of stoofhond in fijne saus is prima te doen.
Zoek wel een gerenommeerd restaurant uit. Volgens mij kan Aernout je wel aan een goed adres helpen.
Ontopic nu .
[Dit bericht is gewijzigd door shmoopy op 01-02-2004 23:33]
quote:
Op zondag 1 februari 2004 23:28 schreef schatje het volgende:
De heren Robert_Jensen en What lezen nogal selectief. Er staat namelijk ook "uitzonderingen daar gelaten".Ontopic nu
.
Ze hadden je gewoon daar, Schatje
quote:Hond zo, zonder saus ofzo, smaakt een beetje weeļg en heeft ook wel wat zurigs. De structuur is vergelijkbaar met spare-ribs maar dan taaier. (Kluiven available) Niet echt mijn favoriet maar dat kan ook suggestie zijn geweest. Ik heb ook chunks hond in een saus met groente gegeten en dat was al een stuk smakelijker. Kat gegrild of gebakken vind ik wel lekker. Heeft dezelfde sterke smaak als bijvoorbeeld haas. Een gegrilde kattenpoot als apetiser bestellen is net zo gewoon als hier een gegrilde kippenpoot. Ik heb ook gewokte kat met een soort oester/peper/veggiesaus gegeten en dat was gewoon yummie.
Op zondag 1 februari 2004 23:26 schreef Robert_Jensen het volgende:
Waar smaakt het naar dan?
quote:Ik ben door een klant meegenomen naar een populair restaurant waar Chinezen graag eten dus dat zat wel goed. (denk ik..
Nu heb ik idd gehoord dat de hygiene nogal te wensen overlaat daar
quote:Denk ik wel, ik zat in het Hyatt en dat leek me wel in orde.
Ben je bij de grotere hotels verzekerd van schone keukens?
quote:Stond niet op de kaart maar wellicht buiten de kaart om? Of een dag vantevoren bestellen?
Of serveren die geen hond/kat?
[Dit bericht is gewijzigd door What op 01-02-2004 23:55]
quote:Tja volgens mijn vriendin vinden die chinezen behoorlijk vies om die fluim door te slikken. Als jij het lekker vind mag jij die ook doorslikken
Precies ja
.
.
Het zijn vaak de oudere generaties die op straat rochelen en dus niet de jongeren en zeker niet in de grote steden in azie
quote:De zogenaamde "reisverhalen" die gelezen of gehoord worden in het westen zijn of van 20 jaar geleden, of van het afgelegen westen of platteland..
Op zondag 1 februari 2004 23:51 schreef Zimba het volgende:[..]
Tja volgens mijn vriendin vinden die chinezen behoorlijk vies om die fluim door te slikken. Als jij het lekker vind mag jij die ook doorslikken
Het zijn vaak de oudere generaties die op straat rochelen en dus niet de jongeren en zeker niet in de grote steden in azie
Mensen willen gewoon niet geloven dat de grote steden veel welvarender zijn dan de Europese steden..
Maarja..
Hond vond ik wel lekker, harde, maar sappige vlees..
Kat vond ik minder... te taai
quote:Hier gebeurt dat ook. Varkens worden zonder verdoving gecastreerd omdat het de smaak ten goede zou komen. Dus in ons zgn beschaafde westen zijn we wat dat betreft geen haar beter.
Op zondag 1 februari 2004 23:21 schreef schatje het volgende:
Wij doen hier tenminste nog iets om het leed van de dieren te verzachten. Of proberen dat.In China worden honden puur gemarteld omdat het smaak van het vlees ten goed komt
.
Maar om OT te reageren, nee ik heb er geen ervaring mee.
quote:Honden en katten mogen wel gegeten worden, maar een Nederlander met goed verstand doet dat natuurlijk niet
Op zondag 1 februari 2004 18:44 schreef snakelady het volgende:
Ik moet toegeven dat honden of katten eten niet zieliger is dan een koe of varken, alleen voor de westerse cultuur is dat raar.
Van mij mogen deze dieren gegeten worden als ze maar op een zeer diervriendelijke wijzen behandeld zijn, zoals eigenlijk met alle dieren zou moeten.
Ik zou het trouwens zelf nooit eten.
Maar goed, er zijn cultuurverschillen. Dus wat voor de een een huisdier is, is dat voor de ander nog niet.
Ik vind huisdieren eten not done, zuiver omdat het huisdieren zijn.
quote:Ha-Ha-Ha.
Op maandag 2 februari 2004 19:42 schreef Taurus het volgende:
Honden en katten mogen wel gegeten worden, maar een Nederlander met goed verstand doet dat natuurlijk nietIedereen weet hier volgens mij dat 't huisdieren zijn.
Ik vind 't een walgelijk topic zowieso, moet er niet aan denken, bah.
quote:dat zeg ik, Gamma!
Op maandag 2 februari 2004 22:53 schreef RijstNatie het volgende:
Dieren zijn er om opgegeten te worden.
quote:In het verre oosten zijn het dus geen huisdieren.
Op maandag 2 februari 2004 19:42 schreef Taurus het volgende:[..]
Honden en katten mogen wel gegeten worden, maar een Nederlander met goed verstand doet dat natuurlijk niet
Iedereen weet hier volgens mij dat 't huisdieren zijn.
Ik vind 't een walgelijk topic zowieso, moet er niet aan denken, bah.
quote:Inderdaad,
Op maandag 2 februari 2004 22:58 schreef milagro het volgende:[..]
In het verre oosten zijn het dus geen huisdieren.
quote:Dat en de slachtmethodes is voor mij eigenlijk de enige reden om die beesten niet te gaan eten als ik de kans krijg. Mijn foie gras pleur ik ook elke kerst demonstratief in de prullenbak.
Op maandag 2 februari 2004 23:03 schreef snakelady het volgende:[..]
Maar nogmaals, de omstandigheden waar zi in gehouden worden zou wel beter mogen zijn.
quote:Dat snap ik, maar dat iemand uit dit land dan gaat zitten van "Goh, lijkt me lekker
Op maandag 2 februari 2004 22:58 schreef milagro het volgende:[..]
In het verre oosten zijn het dus geen huisdieren.
quote:Geen flauw idee, maar laat het even weten als je het gegeten hebt, ik ben zeer benieuwd of het lekker is
quote:Afkomstig uit india.
Ingredienten voor:ROTISSERIE CHINESE CAT1. Poes van plm 2,5 kilo (hoe U daaraan komt vermeldt het recept niet, maar U bent zelf creatief genoeg)
zout en peterselie naar smaak
1,2 dl soya saus
0,6 dl sherry
0,6 dl melasse (liefst Chinese)
knoflook (het oorspronkelijke recept vermeldt 1 teentje, maar wat is 1 teentje nu nog vandaag de dag?)
1.Vil de kat en maak hem/haar helemaal schoon en droog, zowel van binnen als van buiten.
Bestrooi de holte met zout en peterselie
2.Bindt de kat zorgvuldig op: Vouw de pootjes strak tegen het lijfje en bindt vast, bindt de achterpootjes aan elkaar vast, en bindt de staart aan het lijfje vast (indien de lengte dat mogelijk maakt: bindt de staart om de nek van het dier vast. Tijdens het koken mogen er geen pootjes afvallen.
3. Combineer de overige ingredienten in een sauspan en verwarm ze rustig gedurende vijf minuten.
4.Rijg het dier zorgvuldig aan het spit
5. Rooster het dier tot het gaar is (plm 2 uur) en smeer het ieder kwartier in met de saus.
[Dit bericht is gewijzigd door Ocealith op 03-02-2004 18:09]
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:45 schreef Vivi het volgende:
Krijgen we die discussie weerJaaaahhhh koeien en varkjes enzo zijn OOK zielig!
Paard eet ik trouwens ook niet, dat vind ik ook zielig, ik was vroeger echt zo'n Penny-meisje, elk weekend stront schuiven en manen vlechten in zo'n stal, dat verkrijg ik ook niet over mijn hart.
alleen heb ik geen teckel maar drie katten
quote:Poezen of honden moet je eerst even een paar uur in 7UP of Fanta "marineren" om de penetrante smaak er een beetje uit halen.
Op dinsdag 3 februari 2004 17:58 schreef Ocealith het volgende:
Aangezien dit subforum speciaal voor kookfreaks is, hier een receptje:
[..]
*van oude chinees gehoord in Soho
Afkomstig uit de filipijnen.
Gestoofde hond (bruiloft stijl):
Ingrediėnten:
3 kg honden vlees
1,5 kop azijn
60 peperkorrels (gestampt)
6 eetlepels zout
12 teentjes knoflook
0,5 kop olie
3 kopjes tomatenpuree / saus
10 kopjes kokend water
6 kopjes rode peper (in reepjes snijden)
1 theelepel tabasco saus
1,5 kop lever (pastei is ook goed)
1 hele ananas, in blokjes snijden
(de hoeveelheid staat steeds in kopjes, het komt niet heel nauwkeurig).
1: Allereerst: dood een middelgrote hond, brand het haar eraf boven een vuurtje;
2: Verwijder voorzichtig de huid terwijl die nog warm is. (kun je later voor een ander recept gebruiken)
3: Snij het vlees in blokken ong 2,5 cm. Marineer het vlees in een mix van de azijn, peperkorrels, zout en knoflook, en laat het ongeveer 2 uur staan.
4: Bak het vlees in olie in een grote wok boven een open vuur. Voeg dan de uitjes en gesneden ananas toe en schep het steeds om, totdat het mals is.
5: Voeg dan de tomatenpuree / saus en het kokende water toe, breng op smaak met groene peper en de tobasco saus.
6: Doe dan een deksel op de wok, en laat het op zacht gloeiende kolen staan totdat het vlees door en door mals is. Doe dan als laatste de lever er in en laat het nog een 5 -7 minuten op het vuur staan.
Eet smakelijk.
Aanbevolen drank: San Miguel Beer
Serveren met rijst.
Overigens kun je in plaats van hond ook lamsvlees eten. De smaak is dan gelijk, maar niet zo vol en scherp.
[edit]typos[/edit]
[Dit bericht is gewijzigd door Ocealith op 03-02-2004 22:43]
quote:Moest heel hard lachen om deze in NL nauwelijks voorstelbare acties!
Op dinsdag 3 februari 2004 18:33 schreef Ocealith het volgende:
1: Allereerst: dood een middelgrote hond, brand het haar eraf boven een vuurtje;
2: Verwijder voorzichtig de huid terwijl die nog warm is. (kun je later voor een ander recept gebruiken)
quote:Ach ja,
Op dinsdag 3 februari 2004 22:30 schreef Litman het volgende:[..]
Moest heel hard lachen om deze in NL nauwelijks voorstelbare acties!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb uitgeprobeerd. Maar het klinkt best lekker
quote:Ik ben vooral benieuwd, voor welk recept je die afgestroopte huid kunt gebruiken? Honden-bouillon?
Op dinsdag 3 februari 2004 22:42 schreef Ocealith het volgende:[..]
Ach ja,
![]()
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook nog nooit heb uitgeprobeerd. Maar het klinkt best lekker
quote:Je wilt beweren dat het op het Thaise platteland wel allemaal netjes aan toe gaat?
Precies ja
.
.
quote:Nee
Op dinsdag 3 februari 2004 23:46 schreef U.F.O het volgende:[..]
Je wilt beweren dat het op het Thaise platteland wel allemaal netjes aan toe gaat?
quote:Je zou het op zijn minst kunnen PROBEREN!
Op zondag 1 februari 2004 18:47 schreef daeri het volgende:[..]
Ben het totaal met je eens
had het zelf niet beter kunnen verwoordelijken
quote:Bijvoorbeeld, en dan de rest in kleine blokjes snijden, goed ontharen, en dan eerst iets aanbakken en vervolgens in de soep. Geeft een knapperig effect. (wordt ook gedaan bij varkens)
Op dinsdag 3 februari 2004 23:06 schreef Litman het volgende:[..]
Ik ben vooral benieuwd, voor welk recept je die afgestroopte huid kunt gebruiken? Honden-bouillon?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |