abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16782510
Ik kots op die smerige grafdingen. Vandaag even met de supra gaan rijden, en ik ben eerst een andere wijk ingegaan om te kijken naar wat woningen die te koop stonden.

In één straat lagen er om de 10 METER verkeersdempels. De foto's zal ik hier nog eens plaatsen. Nee, ik overdrijf niet, mijn auto paste er godverdomme net tussen. Dat geloof je toch niet meer?! Een wijk waar alleen maar bestemmingsverkeer komt, er is geen enkele uitvalsweg en er staan niks dan woonhuizen. Daar komt geen hond behalve bewoners. En dan nog zoveel drempels!

In mijn eigen wijk is het de afgelopen maand ook raak geweest: overal zijn drempels aangelegd. Want die waren er nog niet, hallelujah. Maar inmiddels dus wel. De betreffende weg wordt gerust voor anderhalve week afgesloten voor één drempel -lang leve de stratenmakers- en wij mogen maar uitzoeken hoe we er langs komen. Ook in mijn wijk geldt: geen sluipverkeer, geen scholen, geen winkels, geen kinderen, de wegen zijn al hartstikke krom en er is geen hond die hier te hard rijdt behalve wat achterlijke Sjonnies die je toch nooit op andere gedachten brengt. Gevolg: ik kan nu ook stapvoets in mijn eigen wijk rijden, en om de 50 meter moet ik zo'n kankerdrempel nemen. De veiligheid is er niet mee gediend, het milieu zeker niet, en het irriteert me MATELOOS.

Is er hier ooit om gevraagd? Is er een enquete onder buurtbewoners geweest? Is er serieus onderzoek gedaan naar de effectiviteit van zulke dingen? Nop, nul, niks, nihil. Het wordt je gewoon door je strot gedouwd. Ondertussen is er niet genoeg parkeerplaats en zijn er hier straten met gaten waar je hele wiel in verdwijnt. Daar wordt niks aan gedaan, maar die tyfus drempels leggen ze overal neer. En de gemeentelijke belastingen? Ik heb de aanslag nog niet binnen, maar het is al wel bekend dat de OZB hier al met 8% stijgt.

Bij deze wens ik de verantwoordelijke (PvDa/GL) ambtenaren dan ook de meest smerige ziektes toe. Dat ze snel tussen [censuur] plankjes mogen [censuur], volksverlakkers.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zondag 1 februari 2004 @ 17:34:36 #2
34813 Jerommeke.nl
Jorasho.nl zul je bedoelen.
pi_16782659
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:31 schreef StefanP het volgende:
Bij deze wens ik de verantwoordelijke (PvDa/GL) ambtenaren dan ook de meest smerige ziektes toe. Dat ze snel tussen [censuur] plankjes mogen [censuur], volksverlakkers.
En daar doen we dus hier niet aan.

pi_16782844
hehe yeps het is erg daaro

ook zijn het giga hoge drempels, heb er bijna een keer vastgestaan met een jaguar etype, maar goed beetje crea diagonaal steken werkte gelukkig

pi_16783109
Leuk als je daar woont, lekker gedreun over die drempels, optrekkende en afremmende auto's etc
  zondag 1 februari 2004 @ 17:48:52 #5
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16783217

Tilburg staat idd niet echt bekend om z'n inspirerende, liberale ambtenaren nee

Hier bij m'n ma gaat het andersom...
Gemeente wil drempels aan leggen, buurt (school, sporthal, zwembad) wil een fietstunnel. Maar die is 6x zo duur. Dus de gemeente legt drempels aan en gooit de max snelheid naar 60 ipv 80. Klein detail is ook dat dit de ontsluitingsroute naar de A1 is...

The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_16783464
je zal maar met verschoven nekwervels vervoerd moeten worden via ambulance....
  zondag 1 februari 2004 @ 17:57:05 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16783509
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:55 schreef Schepseltje het volgende:
je zal maar met verschoven nekwervels vervoerd moeten worden via ambulance....
je wil ook niet weten hoe hard brandweer/ambulance op die krengen vloeken.... ze moeten officieel binnnen x minuten aanwezig zijn, maar met die drempels redden ze dat vaak niet
Thucydides
pi_16783561
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:31 schreef StefanP het volgende:
godverdomme net tussen. Dat geloof je toch niet meer?! Een wijk waar alleen maar bestemmingsverkeer komt, er is geen enkele uitvalsweg en
Bewezen is dat grootdeel van de hardrijders in wijken de bewoners zelf zijn.
There's no place like 127.0.0.1
pi_16783648
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:57 schreef Xtreem het volgende:

je wil ook niet weten hoe hard brandweer/ambulance op die krengen vloeken.... ze moeten officieel binnnen x minuten aanwezig zijn, maar met die drempels redden ze dat vaak niet

busschauffers schijnen er ook niet dol op te zijn, in enschede zijn er een heleboel die ermee zijn gestopt na nek- en rugklachten
  zondag 1 februari 2004 @ 18:01:56 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16783703
quote:
Op zondag 1 februari 2004 18:00 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

busschauffers schijnen er ook niet dol op te zijn, in enschede zijn er een heleboel die ermee zijn gestopt na nek- en rugklachten

Het is dan ook maar goed dat de reeshof (60k inwoners) bijna geen OV heeft als uithoek van Tilburg... het is zo waaardeloos opgezet daar...
Thucydides
  zondag 1 februari 2004 @ 23:21:51 #11
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16798205
quote:
Op zondag 1 februari 2004 17:57 schreef Xtreem het volgende:

15 minuten.

En op zich is het aanrijden naar een melding nog niet zo'n probleem, maar met een patient achterin zijn die dingen echt ontzettend vervelend, daar moeten we zoooooo langzaam overheen dan, zeker met rug/nek letsel.
Er gaat gewoon veelste veel kostbare tijd verloren dan, en juist tijd is 1 van de dingen die we meestal niet echt over hebben.

Wij hebben ook meerdere malen de gemeente hier gedwongen drempels (sommige waren zonder overleg geplaatst) direct weg te halen

Uiteraard zijn ze ook weggehaald toen, wij moeten gewoon ons werk fatsoenlijk kunnen doen. Ze zijn toen vervangen door wegversmallingen, en da's een stuk fijner, ook voor de gewone automobilist, en ze remmen evengoed het verkeer af.

Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_16800722
Ik woon zelf ook in de Reeshof. en het is hier idd een hel met de drempels en het verdere verkeer. Ik heb hier in de straat 6 van die heerlijke drempels liggen.

Maar ook hoe dit verder in elkaar zit, 40.000 mensen en 2! wegen die de wijk uit gaan. 's Morgens moet je ook niet proberen om hier weg te komen, want dat lukt gewoon niet, alleen maar file.

Parkeerplaatsen zijn er over het algemeen wel genoeg, alleen heeft de gemeente niet echt nagedacht waar ze die gebouwd hebben. Hele straten staan vol met auto's dat je er gewoon niet door kan. En 200 meter verder is een heel leeg parkeerterrein, waar nooit iemand parkeert.

1 dag niet gefeest = 1 dag niet geleefd
  maandag 2 februari 2004 @ 09:46:41 #13
63432 Petra76
no, but...yeah, but...
pi_16808289
Dit verbaast me niks. Ik woon zelf in Tilburg-west en daar hebben ze een 30 kilometer zone aangelegd in een gebied waar die helemaal niet thuishoort. Argument van de gemeente: we kregen er toch subsidie voor. En als het u ergert dat niemand zich aan de snelheid en voorrangsregels houdt, moet u maar bij de wijkagent gaan klagen
Gelukkig woon ik binnenkort in een andere wijk....
pi_16824276
Als die dingen er NIET zouden liggen, dan had het waarschijnlijk race-hof geheten. Tilburgers staan over het algemeen niet bekend om hun sociale rijgedrag.

-edit- uitzonderingen daargelaten

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  dinsdag 3 februari 2004 @ 11:21:20 #15
54234 PolarMonk
Mozilla addict
pi_16842826
Wie kent ze niet, die gefrustreerde pubers in hun ouwe BMW's en Supra's (to name just a few), wiens gierende hormoonhuishouding en gebrek aan Ritalin via de rechtervoet een uitweg vindt naar het gaspedaal? Juist lullo, voor díe eikeltjes hebben ze die drempels uitgevonden, opdat onze kinderen zonder gevaar voor eigen leven buiten kunnen spelen. Als ik de laatste zin van jouw posting lees schaam ik me ervoor Tilburger te zijn, aso!
En ik hoop dat je nog eens een keer je bak verliest op zo'n drempel
Thunderbirds are GO!
  † In Memoriam † woensdag 4 februari 2004 @ 15:09:51 #16
81992 Githa
pi_16881670
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:22 schreef Allan24 het volgende:
Als die dingen er NIET zouden liggen, dan had het waarschijnlijk race-hof geheten. Tilburgers staan over het algemeen niet bekend om hun sociale rijgedrag.

-edit- uitzonderingen daargelaten

Mensen uit oosterhout wel ?
Kom op zeg ik had van iemand die SPH heeft gestudeerd toch wel wat minder discriminatie verwacht alhoewel ik dan wel snap waarom dat tot een "grijs verleden"behoort zoals je zelf zegt.
Ik hoop dat jij niet te veel tilburgers meer krijgt bij je klantenservice

groetjes

pi_16892216
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:21 schreef PolarMonk het volgende:
Wie kent ze niet, die gefrustreerde pubers in hun ouwe BMW's en Supra's (to name just a few), wiens gierende hormoonhuishouding en gebrek aan Ritalin via de rechtervoet een uitweg vindt naar het gaspedaal? Juist lullo, voor díe eikeltjes hebben ze die drempels uitgevonden, opdat onze kinderen zonder gevaar voor eigen leven buiten kunnen spelen. Als ik de laatste zin van jouw posting lees schaam ik me ervoor Tilburger te zijn, aso!
En ik hoop dat je nog eens een keer je bak verliest op zo'n drempel
Sukkel. Wanneer zag jij voor het laatst hordes Sjonnies racen door de Mostheuvelstraat? Zoek het maar eens op op een kaart, misschien dat je trage brein dan door krijgt dat er daar geen HOND komt behalve de bewoners. Desondanks ligt de straat om de 10 meter vol met drempels en alle zijstraten ook. Je 'bla bla kinderen spelen bla bla' argument is 100% bullshit omdat er daar geen NIEMAND rijdt buiten de spits. Ik daag je uit om eens in die straat te gaan staan en zelf te zien hoe het er daar aan toe gaat. Aso's, Sjonnies en buitenlanders die in hun afgetrapte Golf, BMW en Mercedes stoer lopen te doen vind je gelukkig niet in de Reeshof, dat tuig zit gelukkig nog wel even in Noord.

Dacht je nu dus echt dat die brave burgertjes daar door hun eigen wijk racen? Natuurlijk niet, waardoor het meteen weer duidelijk is dat die achterlijke ambtenaren er achter zitten. Want andermans geld uitgeven, daar zijn ze zo goed in. Dat jij zo stom bent om je kaal te laten plukken voor dit soort onzin-projecten, dat interesseert me niks, maar verwacht niet dat ik er niet over ga zeiken.

Er is geen énkel belang gediend door dit soort volksverlakkerij, het is puur automobilistje pesten, subsidies binnenhalen of ideologische haat jegens iedereen die auto wil rijden. Iedereen in de Reeshof gaat met de auto, omdat er gewoon geen OV is. In plaats van dat ze daar iets aan doen...! Nee, ze leggen liever 500 drempels aan in een wijk waar dat volstrékt overbodig is.

Dat er een drempel voor een school ligt, dat vind ik best. Maar dit soort misselijkmakende pesterijen doen mijn maag omdraaien en dat er zwakbegaafden als jij zijn die het blijkbaar allemaal best vinden dat er gemeenschapsgeld besteed wordt aan drempels waar die ABSOLUUT niet nodig zijn, dat vind ik nog veel erger. Jaloers misschien op mensen die wél in een mooie auto rijden, saaie burgerlul?

Als laatste wens ik ook jou veel ellende. En mijn 'bak' zal ik niet verliezen op zo'n drempel hoor hoor, wees maar niet bang.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:47:10 #18
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_16896704
Overigens ongelofelijke actie in de Blaak, er zijn hier recentelijk drempels verlaagd. . Precies op de route naar mijn huis.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:49:20 #19
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_16896836
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:47 schreef TallMan het volgende:
Overigens ongelofelijke actie in de Blaak, er zijn hier recentelijk drempels verlaagd. . Precies op de route naar mijn huis.
Waarschijnlijk op aanvraag van de plaatselijke GGD
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
  woensdag 4 februari 2004 @ 22:50:19 #20
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_16896870
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 22:49 schreef Farao het volgende:

[..]

Waarschijnlijk op aanvraag van de plaatselijke GGD

Wie weet, maar die weg dient nou niet echt als een route waarlangs veel woningen te bereiken zijn.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_16898972
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 15:09 schreef Githa het volgende:

[..]

Mensen uit oosterhout wel ?
Kom op zeg ik had van iemand die SPH heeft gestudeerd toch wel wat minder discriminatie verwacht alhoewel ik dan wel snap waarom dat tot een "grijs verleden"behoort zoals je zelf zegt.
Ik hoop dat jij niet te veel tilburgers meer krijgt bij je klantenservice

groetjes

Dat zeg ik helemaal niet, en discrimineren doe ik niet, 't is alleen wat ik vaak hoor; 'Tilburgers kunnen niet rijden'
btw er werken zelfs Tilburgers bij 'mijn' klantenservice, en ik vind Tilburgers doorgaans prima volk hoor

En wat de Reeshof betreft, op zich kan ik het me voorstellen dat er verkeersremmende (lees: snelheidsremmende) maatregelen in zo'n wijk worden genomen aangezien daar toch erg veel verkeer is en het een 'kinderrijke' wijk is.

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  vrijdag 6 februari 2004 @ 08:49:20 #22
29844 ricost
Heb jij juh masker op ?
pi_16935430
nee sjonnies vind je zeker niet in de reeshof daar woont alleen maar kak
WOKNOK
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:39:14 #23
54234 PolarMonk
Mozilla addict
pi_16941881
quote:
saaie burgerlul
Hee, bedankt!

Zo, en neem nou je Ritalin-pilleke maar. Of, liever nog, neem maar gelijk een overdosis!

Thunderbirds are GO!
  vrijdag 6 februari 2004 @ 13:45:01 #24
54234 PolarMonk
Mozilla addict
pi_16942009
quote:
btw er werken zelfs Tilburgers bij 'mijn' klantenservice, en ik vind Tilburgers doorgaans prima volk hoor
En da's maar goed ook, anders zal ik eens ff langskomen! Trouwens, is helemaal nog niet zo'n slecht idee
Thunderbirds are GO!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 15:24:28 #25
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_16971837
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:03 schreef StefanP het volgende:

[..]

. Aso's, Sjonnies en buitenlanders die in hun afgetrapte Golf, BMW en Mercedes stoer lopen te doen vind je gelukkig niet in de Reeshof, dat tuig zit gelukkig nog wel even in Noord.

Dank je ik woon in noord
quote:
Dacht je nu dus echt dat die brave burgertjes daar door hun eigen wijk racen?
Alleen bestemmingsverkeer rijdt er. En is wordt blijkbaar te hard gereden (waarom anders die drempels?! echt niet alleen om maar geld uit te geven hoop ik ) dus als er te hard gereden wordt, zijn het de bewones of gasten van de bewoners...
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')