En wees blij.
Start > Uitvoeren > cmd + enter
Dan zit je in een DOS shell, niet volledig MS DOS, maar genoeg voor een redelijk aantal taken.
quote:Wie lacht er met me mee?
Op zondag 1 februari 2004 13:37 schreef Christian het volgende:
ja ik heb het geprobeerd met windows 98 boot disk maar toen deed ik format c: alleen formateerde hij de D schrijf en niet de C heel vreemd.
ik wil dus in dos komen om me hardeschrijven te formateren.
quote:Dan moet je met die 98 boot disk eerst fdisk opstarten en de non-dos partities verwijderen.
ja ik heb het geprobeerd met windows 98 boot disk maar toen deed ik format c: alleen formateerde hij de D schrijf en niet de C heel vreemd.
quote:Kan zijn dat je Windows 2000 op een NTFS partitie had staan....die wordt niet herkend door Win9x systeempjes. Je oude D schijf zou dan waarschijnlijk FAT(32) zijn en dus automatisch gezien worden als enige schijf ( of als eerste ) en derhalve geformateerd nu
quote:Is je c schijf niet NTFS? Dat kun je zien door in dos fdisk op te starten.
quote:Je hebt de schijf als NTFS geformatteerd. DOS ziet dit niet.
quote:Waarom formatteren in dos?
Je kunt toch booten vanaf de Windows 2000 cd-rom en dan in de setup de partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en dan daarop Windows 2000 weer nieuw installeren?
quote:Misschien wil ie weer gezellig dossen in 3.11 die goeie ouwe tijd.
Op zondag 1 februari 2004 13:43 schreef Swolly het volgende:
Waarom heb je dos nodig danJe kunt toch booten vanaf de Windows 2000 cd-rom en dan in de setup de partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en dan daarop Windows 2000 weer nieuw installeren?
quote:ja ik ben niet zo bekend in windows 2000 maar dit lijkt me wel een goed idee
Waarom heb je dos nodig danJe kunt toch booten vanaf de Windows 2000 cd-rom en dan in de setup de partitie verwijderen, nieuwe partitie aanmaken en dan daarop Windows 2000 weer nieuw installeren?
quote:grote kans dat ie zn primaire nondos niet kan verwijderen omdat ie nog een secundaire partitie heeft, en die moet eerst weg met fdisk
Op zondag 1 februari 2004 13:40 schreef _-rally-_ het volgende:[..]
Dan moet je met die 98 boot disk eerst fdisk opstarten en de non-dos partities verwijderen.
quote:ouwe dingen spelen blijkt veel leuker te zijn dan nieuwe dingen spelen
Op zondag 1 februari 2004 13:45 schreef Dr.Stupid het volgende:[..]
Misschien wil ie weer gezellig dossen in 3.11 die goeie ouwe tijd.
dan kan je alles
in dos
met je hd
ntfs lezen
partitioneren
formateren
enzovoort enzovoort
quote:Alleen is dat warez
Op zondag 1 februari 2004 13:51 schreef Vandaahl het volgende:
boot je PC met Hirens BOOT cd 5dan kan je alles
in dos
met je hd
ntfs lezen
partitioneren
formateren
enzovoort enzovoort
quote:dit heb ik gedaan alleen dan kom ik een scherm van wilt u windows hestellen of installeren, toen heb ik dus instaleren gedaan en toen kreeg ik een scherm van: kan geen vasteschrijven herkenen.
quote:Dat zal waarschijnlijk door je raid systeem komen, maar daar heb ik verder geen kaas van gegeten
Op zondag 1 februari 2004 14:13 schreef Christian het volgende:[..]
dit heb ik gedaan alleen dan kom ik een scherm van wilt u windows hestellen of installeren, toen heb ik dus instaleren gedaan en toen kreeg ik een scherm van: kan geen vasteschrijven herkenen.
dus misschien moet ik het dan toch via fdisk doen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |