quote:Wat is er positief aan het kijken van Amerikaanse films?
Op dinsdag 3 februari 2004 10:59 schreef Chewie het volgende:[..]
En wat is er dan voor positiefs te vertellen over een land waar de burgers totaal geen vrijheid kennen, de staat alles bepaald, kinderen wordt geleerd om hun ouders aan te geven, de leider wordt voorgesteld als een soort god, enz?
Het enige beetje positieve nieuws is dat hun "verheven" leider graag naar amerikaanse films kijkt
Overigens is een land veel meer gebaat bij 1 verheven leider dan een kibbelende regering die niets gedaan krijgt
quote:Geen idee maar dat is nog het meest vriendelijke nieuws uit dat land.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:01 schreef Graveland het volgende:[..]
Wat is er positief aan het kijken van Amerikaanse films?
Overigens is een land veel meer gebaat bij 1 verheven leider dan een kibbelende regering die niets gedaan krijgt
En wat heeft die verheven leider allemaal bereikt? enkele miljoenen doden (geschat) door hongersnood omdat de leider defensie belangrijker vind en hulp uit het buitenland weigerde, of vind je dit goed tegen de overbevolking?
quote:Helemaal mee eens. Duidelijkheid en een sterke man die de boel leidt.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:01 schreef Graveland het volgende:Overigens is een land veel meer gebaat bij 1 verheven leider dan een kibbelende regering die niets gedaan krijgt
quote:Zeg dan ook niet dat he positief is
Op dinsdag 3 februari 2004 11:04 schreef Chewie het volgende:[..]
Geen idee maar dat is nog het meest vriendelijke nieuws uit dat land.
En wat heeft die verheven leider allemaal bereikt? enkele miljoenen doden (geschat) door hongersnood omdat de leider defensie belangrijker vind en hulp uit het buitenland weigerde, of vind je dit goed tegen de overbevolking?
quote:precies, Noord-Korea heeft hulp van de Westerse decadentie niet nodig. In Afrika wordt dat vaak ook geweigerd, krijg je alleen maar genetisch gemanipuleerde rommel
Op dinsdag 3 februari 2004 11:13 schreef Graveland het volgende:[..]
Zeg dan ook niet dat he positief is
Er is geen werkeloosheid in Noord Korea
Waarom mag een land geen hulp uit het buitenland weren?
je stelt je als land zwak op als je gaat bedelen bij je buren
quote:En zogenaamde hulp die men later moet terugbetalen
Op dinsdag 3 februari 2004 11:16 schreef pro_jeex het volgende:[..]
precies, Noord-Korea heeft hulp van de Westerse decadentie niet nodig. In Afrika wordt dat vaak ook geweigerd, krijg je alleen maar genetisch gemanipuleerde rommel
quote:van dat "marshallhulp" achtige troep, zoals ze Europa ook te pakken hebben genomen.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:17 schreef Graveland het volgende:[..]
En zogenaamde hulp die men later moet terugbetalen
hulp en steun horen onvoorwaardelijk te zijn!
anders is het geen hulp, dan is het meer de rampspoed uitstellen
quote:Kijk voor de lol eens in de geschiedenisboeken die we op school hebben
Op dinsdag 3 februari 2004 11:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
van dat "marshallhulp" achtige troep, zoals ze Europa ook te pakken hebben genomen.
quote:En zie waar we nu staan
Op dinsdag 3 februari 2004 11:20 schreef pro_jeex het volgende:[..]
van dat "marshallhulp" achtige troep, zoals ze Europa ook te pakken hebben genomen.
Maar jullie vinden het normaal dat een leider van zijn land, miljoenen mensen om laat komen omdat hij te "trots" is om hulp te aanvaarden en zelfs de ramp ontkent? Dat is pas ziek
quote:en die miljoenen mensen is geen propaganda van dissidenten?
Op dinsdag 3 februari 2004 11:27 schreef Chewie het volgende:[..]
En zie waar we nu staan
Maar jullie vinden het normaal dat een leider van zijn land, miljoenen mensen om laat komen omdat hij te "trots" is om hulp te aanvaarden en zelfs de ramp ontkent? Dat is pas ziek
quote:Ja totaal afhankelijk van de Amerikaanse economie en een kut NAVO, nou nou wat mooi.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:27 schreef Chewie het volgende:[..]
En zie waar we nu staan
quote:Jij vind HRW en Amnesty propaganda machines van dissidenten? Je maakt je zelf wel belachelijk zo.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:29 schreef Graveland het volgende:[..]
en die miljoenen mensen is geen propaganda van dissidenten?
We waren sneller gekomen waar we zijn zonder de Marshallhulp
en we waren geen schoothondjes van de Amerikanen geweest
Volgens mij ben je ook niet echt op de hoogte van de economie. Europa functioneert prima zonder de VS economisch gezien, het is zelfs andersom zonder Europese investeerders zou de amerikaanse economie in storten. Voorbeelden van Europese bedrijven: Shell, Unilever, Volkswagen, Renault, Citroen, BP, Phillips, Thomson, Siemens deze bedrijven zijn allemaal groot geworden op eigen kracht en gedeeltelijk met marshallhulp zonder daar te afhankelijk van te worden, al hebben ze wel de amerikaanse afzetmarkt nodig, leuk he globalisering?
quote:Ik snap niet dat je de discussie nog aangaat, ze doen het puur om te zuigen en uit te lokken. De VS is de grote boosdoener, maar Noord-Korea doet alles goed.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:41 schreef Chewie het volgende:[..]
Jij vind HRW en Amnesty propaganda machines van dissidenten? Je maakt je zelf wel belachelijk zo.
Volgens mij ben je ook niet echt op de hoogte van de economie. Europa functioneert prima zonder de VS economisch gezien, het is zelfs andersom zonder Europese investeerders zou de amerikaanse economie in storten. Voorbeelden van Europese bedrijven: Shell, Unilever, Volkswagen, Renault, Citroen, BP, Phillips, Thomson, Siemens deze bedrijven zijn allemaal groot geworden op eigen kracht en gedeeltelijk met marshallhulp zonder daar te afhankelijk van te worden, al hebben ze wel de amerikaanse afzetmarkt nodig, leuk he globalisering?
quote:Ik snap ook niet dat ik het nog probeer. Mischien zien ze ooit nog het licht
Op dinsdag 3 februari 2004 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik snap niet dat je de discussie nog aangaat, ze doen het puur om te zuigen en uit te lokken. De VS is de grote boosdoener, maar Noord-Korea doet alles goed.
quote:Welk licht? vies Kapitalisme?
Op dinsdag 3 februari 2004 11:53 schreef Chewie het volgende:[..]
Ik snap ook niet dat ik het nog probeer. Mischien zien ze ooit nog het licht
quote:Noord-Korea is inderdaad imo een goed land, heeft niets met uitlokken te maken, sorry dat ik niet zoals jullie als schapen achter de vs aanloop en zelf kan denken.
Op dinsdag 3 februari 2004 11:45 schreef Aaahikwordgek het volgende:[..]
Ik snap niet dat je de discussie nog aangaat, ze doen het puur om te zuigen en uit te lokken. De VS is de grote boosdoener, maar Noord-Korea doet alles goed.
quote:Eens
Op dinsdag 3 februari 2004 11:56 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Noord-Korea is inderdaad imo een goed land, heeft niets met uitlokken te maken, sorry dat ik niet zoals jullie als schapen achter de vs aanloop en zelf kan denken.
quote:Misschien moet je emigreren naar NoordKorea, als het daar allemaal zo goed is.
Noord-Korea is inderdaad imo een goed land, heeft niets met uitlokken te maken, sorry dat ik niet zoals jullie als schapen achter de vs aanloop en zelf kan denken.
quote:het WWW is niet bepaald nodig om te overleven, beste kerel, of bedoel je iets anders?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:05 schreef 001 het volgende:[..]
Misschien moet je emigreren naar NoordKorea, als het daar allemaal zo goed is.
Heb je geen toegang meer tot het WWW.
quote:Als je vind dat Noord-Korea een verderfelijk regime heeft loop je automatisch achter de VS aan?
Maar leg mij als onwetende
eens uit wat goed is aan het grootste deel van het BNP besteden aan defensie (en dit is procentueel behoorlijk meer dan de VS), je bevolking onderdrukken, geen vrijheid van meningsuitng en je bevolking laten verhongeren.
quote:Defensie, betekend in dit geval je beschermen voor het geval de VS een lafhartige aanval lanceerd.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:07 schreef Chewie het volgende:[..]
Als je vind dat Noord-Korea een verderfelijk regime heeft loop je automatisch achter de VS aan?
eens uit wat goed is aan het grootste deel van het BNP besteden aan defensie (en dit is procentueel behoorlijk meer dan de VS), je bevolking onderdrukken, geen vrijheid van meningsuitng en je bevolking laten verhongeren.
quote:* pro_jeex kijkt naar chewie's icoon.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:07 schreef Chewie het volgende:[..]
Als je vind dat Noord-Korea een verderfelijk regime heeft loop je automatisch achter de VS aan?
Mmmm bij jou in ieder geval wel.
Wat daar goed aan is? Nou als je, je tegen de landen als de Engeland (in de vorm van de UK) en de VS, dan mag je wel behoorlijk wat uitgeven aan defensie
vooral omdat ze daar iets achter lopen op sommige punten, moet er nu meer geinvesteerd worden.
Wat heet vrijheid? Hier is de vrijheid ook aardig beperkt, je mag hier alles doen tussen de door hoger opgelegde lijntjes, kom je er buiten ben je ook de lul, zo is dat in Noord-Korea ook.
quote:Zwaktebod, ik vond Nixon niet eens zo'n slecht president, zonder Watergate werd hij waarschijnelijk gezien als 1 van de betere presidenten van de afgelopen eeuw, denk maar aan betere betrekkingen met China en SU. Maar dit icoontje betekend niet dat ik niet kritisch kijk naar de VS. Zit er ook een diepere betekenis achter jou icoontje?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:15 schreef pro_jeex het volgende:[..]
* pro_jeex kijkt naar chewie's icoon.
Mmmm bij jou in ieder geval wel.
quote:Je bent volslagen idioot met deze uitspraak. Je laat je volk creperen omdat je achter loopt? En Amnesty en HRW zijn westerse propagandamachines?
Wat daar goed aan is? Nou als je, je tegen de landen als de Engeland (in de vorm van de UK) en de VS, dan mag je wel behoorlijk wat uitgeven aan defensievooral omdat ze daar iets achter lopen op sommige punten, moet er nu meer geinvesteerd worden.
quote:Zeg ga er eens een jaartje wonen, denk dat je met heimwee verlangd naar de vrijheid hier. Hier mag je tenminste kritiek hebben op je leider.
Wat heet vrijheid? Hier is de vrijheid ook aardig beperkt, je mag hier alles doen tussen de door hoger opgelegde lijntjes, kom je er buiten ben je ook de lul, zo is dat in Noord-Korea ook.
Hebben jullie nu niks geleerd van de situatie in Oost-Europa. Bleek achteraf toch dat die dissidenten wel gelijk hadden.
Nu stop ik met deze discussie, sommige mensen zijn echt te dom voor woorden.
quote:Nee hoor dat doe ik niet. Het volk crepeert daar namelijk helemaal niet.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:50 schreef Chewie het volgende:
Je bent volslagen idioot met deze uitspraak. Je laat je volk creperen omdat je achter loopt? En Amnesty en HRW zijn westerse propagandamachines?
quote:Ik zou er best een jaar willen wonen, maar kijk hij is leider van hun volk en niet het mijne, maar daarom kun je wel een bestuurlijke vorm zoals daar waarderen, net zoals sommigen hier het systeem in de USA waarderen.
Zeg ga er eens een jaartje wonen, denk dat je met heimwee verlangd naar de vrijheid hier. Hier mag je tenminste kritiek hebben op je leider.
quote:Dat is pas een zwaktebod, zeggen dat een ander dom is, als ie gelijk heeft.
Nu stop ik met deze discussie, sommige mensen zijn echt te dom voor woorden.
quote:Ik wil er best op verder discussieren maar helaas gaan jullie niet inhoudelijk op mijn kritiek in. Je ontkent de vele slachtoffers van dit regime, terwijl HRW enm Amnesty hier dossiers vol over hebben. Je gaat niet in op mijn argument dat Oost-europese dissidenten achteraf ook gelijk hebben gekregen. Helaas blijf je maar met je mantra doorgaan dat Noord-Korea goed is en de VS slecht zonder onderbouwing. Daarom vind ik het niet nodig om zo verder te discusieren en noem ik je dom en onwetend.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:56 schreef pro_jeex het volgende:[..]
Nee hoor dat doe ik niet. Het volk crepeert daar namelijk helemaal niet.
[..]Ik zou er best een jaar willen wonen, maar kijk hij is leider van hun volk en niet het mijne, maar daarom kun je wel een bestuurlijke vorm zoals daar waarderen, net zoals sommigen hier het systeem in de USA waarderen.
[..]Dat is pas een zwaktebod, zeggen dat een ander dom is, als ie gelijk heeft.
gegroet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |