quote:Wij zijn moreel helemaal NIETS verplicht, sterker nog..het is een schande dat mensen denken dat elk land zich zomaar met de zaken van een ander mag bemoeien!
Op dinsdag 3 februari 2004 12:32 schreef Elgigante het volgende:
Laat ik voorop stellen dat ik niet voor een eventueel conflict ben tuusen de VS en NK en dhelemaal niet voor oorlog of dat ik de documentaire op de BBC als zoete koek slik.Ik vind dat wij moreel verplicht zijn om uit te zoeken (op korte termijn) of de beschuldigingen juist zijn en of het land echt de hel op aarde is, zoals werd aangenomen.
Ik geloof ook niet 100% van wat er in rapporten staat, maar men stelt dat soort dingen niet voor niets op en ziuigt niet alles vanachter een bureautje in Birmingham uit zijn duim.
Omdat er met het bewijsmateriaal tov Irak geknoeid werd, hoeft het niet te betekenen dat alle woorden van betrokkenen en betrokken instanties ineens waardeloos zijn.
quote:Ik bedoelde eigenlijk de foto´s waar je op kon zien dat Noord-Korea ´s Avonds helemaal donker is omdat er geen electriciteit is. Behalve in Pyongyang dan.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:30 schreef pro_jeex het volgende:[..]
wie zegt dat het een kamp is, ik weet nog wel powel met z'n bewijzen. ja deze vlek is een chemisch rijdende fabriek (bleek later een caravan
).
quote:Dat is dikke bullshit
Op dinsdag 3 februari 2004 12:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:[..]
Ik bedoelde eigenlijk de foto´s waar je op kon zien dat Noord-Korea ´s Avonds helemaal donker is omdat er geen electriciteit is. Behalve in Pyongyang dan.
quote:Je mag altijd kritisch zijn, maar heb je hier een reden voor?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik vind dat je best sceptisch mag staan tegenover de berichtgeving over de wandaden van Noord-Korea (gezien die zaak in Koeweit).
quote:Jazeker zijn hier redenen voor, noem es een reden waarom je NIET kritisch moet zijn hierover
Op dinsdag 3 februari 2004 12:35 schreef speknek het volgende:[..]
Je mag altijd kritisch zijn, maar heb je hier een reden voor?
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 03-02-2004 12:42]
quote:Omdat het door ontsnapte gevangenen (en nu dus gevangenisbewaarders) wordt gezegd?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:38 schreef Graveland het volgende:
Jazeker zijn hier redenen voor, noem es een reden waarom je NIET kritisch moet zijn hierover
quote:om kritisch te zijn op Noord-Korea?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:35 schreef speknek het volgende:[..]
Je mag altijd kritisch zijn, maar heb je hier een reden voor?
Het feit dat Noord-Korea op Oceanië uit 1984 lijkt, vind ik al genoeg.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 03-02-2004 12:43]
quote:dissidenten, landverraders, nee heel betrouwbaar
Op dinsdag 3 februari 2004 12:41 schreef speknek het volgende:[..]
Omdat het door ontsnapte gevangenen (en nu dus gevangenisbewaarders) wordt gezegd?
quote:Nu dat we jouw (is ook mijn mening) al tientallen jaren genegeerd hebben , kun je de bevolking van NK niet in de kou laten staan.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:33 schreef Graveland het volgende:[..]
Wij zijn moreel helemaal NIETS verplicht, sterker nog..het is een schande dat mensen denken dat elk land zich zomaar met de zaken van een ander mag bemoeien!
quote:Heeft elk land dan inspraak in die regels gehad? ik zou denken van niet.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:47 schreef Elgigante het volgende:[..]
Nu dat we jouw (is ook mijn mening) al tientallen jaren genegeerd hebben , kun je de bevolking van NK niet in de kou laten staan.
We hebben internationaal een aantal regels opgesteld hoe we vinden dat er geleefd moet worden en hoe de overheid zich dient te gedragen.
De VS maakt verschillende schendingen op dit gebied, maar wij in Europa zijn te mak om daar actie tegn te ondernemen, maar die fouten die de VS maakt, heeft ons niet het recht te zeggen dat we dan andere landen aan hun lot overlaten.
Andersgezegd: Stel dat de documentaire gelijk heeft en de situatie si daar verschrikkelijk, mensen verhongeren en vrijheid is er niet. Vind jij dat we dan daar iets aan moeten doen?
quote:Hier wordt nog wat beter uitgelegd wat er te zien is op de foto's.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:29 schreef sp3c het volgende:
[..]dit zou er 1 moeten zijn
maja kan alles zijn en het komt niet echt over als een strafkamp, redenen heb ik al gegeven in dit topic
Maar ook al zouden de foto's zo gedetailleerd zijn dat je de gevangenen ziet stáán, dan kun je nog altijd beweren dat het in scene is gezet natuurlijk.
quote:De mensen die in de BBC documentaire te zien waren, sommigen met littekens van de martelingen, landverraders noemen, dan ben je niet meer bezig met een discussie, maar met rellen. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam dat je gewoon een stokertje bent. En sneu hoor, dat je zo kinderachtig moet doen.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:43 schreef pro_jeex het volgende:[..]
dissidenten, landverraders, nee heel betrouwbaar
Ik krijg trouwens sterk het vermoeden dat je die hele documentaire niet gezien hebt, gezien de botte onwetendheid die uit al je posts straalt.
Maar je hoeft natuurlijk ook niets te weten, als je alleeen maar de boel op komt naaien.
Voor de mensen die wél écht geïnteresseerd zijn in het lot van de mensen in dat land: zoals al duidelijk werd in die documentaire, is "het westen" alleen maar gebaat bij een status-quo. Een propaganda-oorlog als voorloper van een echte oorlog, lijkt me dan ook niet logisch.
De VS hebben Korea benaderd voor nieuwe besprekingen over de atoomwapens.Dát is hun main concern, niet de mensenrechtensituatue daar.
Het zou dus nog wel even kunnen duren voordat de gruwelen daar ophouden.
quote:Nou, daar passen echt geen honderdduizenden mensen in. Of de bomen die te zien zijn moeten 300 meter breed zijn, dan weet je de schaal een beetje..
Op dinsdag 3 februari 2004 12:53 schreef Gert het volgende:Hier wordt nog wat beter uitgelegd wat er te zien is op de foto's.
quote:Er is uitgaande van die kampcijfers juist meer criminaliteit, omdat enige vorm van kritiek of afwijkend gedrag als crimineel geldt daar. En tja, armoede is relatief. Als niemand iets heeft, dan mag je het ook geen armoede noemen? Dan is er weinig armoede in Afrika.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:17 schreef pro_jeex het volgende:
Die aanbevelingen hebben altijd een politiek tintje en nasmaakje. Laat Noord-Korea zelf een rapport uitbrengen.
Ik steek m'n kop niet in het zand, er is gewoon niets aan de hand. Overal is er wel wat, maar er is daar minder criminaliteit en minder armoede dan hier hoor.
quote:idd.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:55 schreef robh het volgende:[..]
Nou, daar passen echt geen honderdduizenden mensen in. Of de bomen die te zien zijn moeten 300 meter breed zijn, dan weet je de schaal een beetje..
quote:Japanse en Zuid-Koreaanse gevangenen... Zelfs grote broer en beschermheer China ziet Noord-Korea inmiddels liever een eindje verder de zee in schuiven.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:43 schreef pro_jeex het volgende:
dissidenten, landverraders, nee heel betrouwbaar
quote:Je zei dat je kritisch op de berichtgeving moest zijn..
Op dinsdag 3 februari 2004 12:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
om kritisch te zijn op Noord-Korea?
quote:IK doe dat helemaal niet, als een landverrader hier iets beweerd neemt niemand dat van hem aan. Als een landverrader het daar doet, is ie zielig omdat ie zegt wat je wilt horen.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:53 schreef Gert het volgende:
De mensen die in de BBC documentaire te zien waren, sommigen met littekens van de martelingen, landverraders noemen, dan ben je niet meer bezig met een discussie, maar met rellen. Jammer dat ik er niet eerder achter kwam dat je gewoon een stokertje bent. En sneu hoor, dat je zo kinderachtig moet doen.Ik krijg trouwens sterk het vermoeden dat je die hele documentaire niet gezien hebt, gezien de botte onwetendheid die uit al je posts straalt.
Maar je hoeft natuurlijk ook niets te weten, als je alleen maar de boel op komt naaien.
.
Als kritisch zijn, kinderachtig is, dan ben ik kinderachtig.
[Dit bericht is gewijzigd door pro_jeex op 03-02-2004 13:07]
quote:Als je details op dergelijke schaal laat zien dat je bomen ziet en in kan schatten, dan is op zo'n foto imo ook nooit het hele kamp te zien. Als je bijvoorbeeld een foto neemt van Utrecht waar bomen individueel te herkennen zijn, dan kan je never beweren bij die foto dat je het geheel ziet, toch?
Op dinsdag 3 februari 2004 12:55 schreef robh het volgende:[..]
Nou, daar passen echt geen honderdduizenden mensen in. Of de bomen die te zien zijn moeten 300 meter breed zijn, dan weet je de schaal een beetje..
Ik persoonlijk denk dat de verhalen waar zijn. Er zijn mooie schema's te vinden op het internet over wanneer welke sateliet overvliegt. Je dagschema erop aanpassen is dus niet moeilijk. De VS zal echt geen foto's van geheime satelieten vrij gaan geven, omdat dat hun positie weer verraad. Het is dus imo niet eerlijk om te zeggen dat omdat er niets te zien is op commerciele satelietbeelden, het ook niet bestaat.
quote:Bekijk die foto's anders even?
Op dinsdag 3 februari 2004 13:01 schreef freud het volgende:Als je details op dergelijke schaal laat zien dat je bomen ziet en in kan schatten, dan is op zo'n foto imo ook nooit het hele kamp te zien. Als je bijvoorbeeld een foto neemt van Utrecht waar bomen individueel te herkennen zijn, dan kan je never beweren bij die foto dat je het geheel ziet, toch?
quote:Bron van deze ongefundeerde onzin? China steunt Noord-Korea nog steeds hoor!
Op dinsdag 3 februari 2004 12:57 schreef speknek het volgende:
Zelfs grote broer en beschermheer China ziet Noord-Korea inmiddels liever een eindje verder de zee in schuiven.
quote:Niet kritisch moeten zijn maar ik zei alleen dat ik het me voor kan stellen dat mensen sceptisch kunnen zijn over de berichtgeving. Of je dat hier moet zijn laat ik in het midden. Daarbij zeg ik wel dat mensen de Koeweithoax niet moeten vergeten.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:58 schreef speknek het volgende:[..]
Je zei dat je kritisch op de berichtgeving moest zijn..
Ik denk dat je zonder de docu al genoeg reden hebt om op een of andere manier de situatie in Noord-Korea af te keuten. Want je denkt toch zeker niet dat het daar een paradijs is. Toch Pro_Jeex?
quote:Ik heb ze bekeken, en ik zie genoeg barakken om zoveel mensen in onder te brengen hoor. Er zijn meerdere gvangenenblokken te zien in die foto, dus het is niet dat ene gebouw die wat meer vergroot is. Ik bedoelde dat als je zover inzoomt, je niet moet vergeten dat er meer van dergelijke blokken zijn, en je dus die honderdduizenden niet in dat ene uitgelichtte blok hoeft onder te brengen.
Op dinsdag 3 februari 2004 13:07 schreef robh het volgende:[..]
Bekijk die foto's anders even?
quote:hey begrijp me niet verkeerd hoor, wmb mogen ze Noord-Korea morgen oprollen maar doe dit dan wel om de juiste redenen (schrijnende leefomstandigheden oa) en niet weer om achter fantomen aan te jagen.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:53 schreef Gert het volgende:[..]
Hier wordt nog wat beter uitgelegd wat er te zien is op de foto's.
Maar ook al zouden de foto's zo gedetailleerd zijn dat je de gevangenen ziet stáán, dan kun je nog altijd beweren dat het in scene is gezet natuurlijk.
voor de Irak oorlog zei ik het ook al zijn ook niet zo bar veel wmd's gevonden geloof ik terwijl de verhalen over de mensenrechtensituatie in het land vele malen erger waren dan ik had verwacht.
ik zie strand op die foto's, waarom hebben ze geen marine duikers met telelensen wat foto's van die gaskamers laten maken? waarom staan er geen moren om dat kamp heen? Waarom is dat bos nog niet weggekapt? Waarom zijn de behuizingen van de bewakers verder van de voorraadkamers vandaan dan de behuizingen van de gevangenen?
als dat daadwerkelijk een gevangenkamp is dan is het daar nog makkelijker ontsnappen dan een vmbo in Brabant tijdens de carnaval
quote:Nee, niet elk land, maar dat lijkt me logisch.
Op dinsdag 3 februari 2004 12:48 schreef Graveland het volgende:[..]
Heeft elk land dan inspraak in die regels gehad? ik zou denken van niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |