Jahoor, dat staat netjes in de EXIF info vermeld.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Naast aandacht voor bovenstaande vraag; nog een vraagje: Kun je in de EXIF-info ergens terugzien welke ISO waarde je hebt gebruikt??
Bij mijn A70 en XP wordt het ook niet door windows aangegeven hoor. Photoshop zegt ook niets. Hoe doe jij het dan?quote:Op zaterdag 13 maart 2004 12:10 schreef rique het volgende:
[..]
Jahoor, dat staat netjes in de EXIF info vermeld.
Ik gebruik voor het bekijken van de EXIF het programma Irfanview (freeware). Na het openen van het bestand kan je dan kiezen voor eigenschappen van de plaat en daar zit dan ook een EXIF-button bij. Hier moet je wel een plugin voor downloaden, namelijk de EXIF-pluginquote:Op zaterdag 13 maart 2004 13:49 schreef _oscar het volgende:
[..]
Bij mijn A70 en XP wordt het ook niet door windows aangegeven hoor. Photoshop zegt ook niets. Hoe doe jij het dan?
Sjah tips... met sluitertijden en diafragmawaardes zal je wat moeten experimenteren. Ik denk dat je met ISO 200 een heel end komt, 400 vind ik erg veel ruis geven. Een statief zal zeker een paar belichtingsstops schelen dus als je dat kan regelen scheelt je dat een hoop mislukte foto's door beweginsonscherpte. Flitsen is wat mij betreft in bijna alle gevallen niet mooi bij concerten. Behalve dat het voor publiek en muzikanten erg irrittant is, haalt het de sfeer compleet weg. Je zou evt kunnen experimenteren met de laagste flitsstand, dan behoud je toch wat sfeer. Maar irrittant blijft het zeker.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:06 schreef American_Nightmare het volgende:
Oke bedankt ik zie het. Je krijgt het overigens alleen te zien als je de ISO waarde handmatig hebt ingesteld, anders komt er 'auto' te staan ipv de waarde.
Heeft iemand nu nog tips mbt concertfotografie met de A60 ?
ik denk dat het afhankelijk is hoe groot het afstand is waar je gaat richten. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerdquote:Op zaterdag 13 maart 2004 16:28 schreef American_Nightmare het volgende:
Aan welke sluitertijden zou je zelf denken in een redelijk donkere zaal met goede podiumverlichting (hopelijk)? Ikzelf dacht zo aan een tijd van 1/8 s en korter. Dat moet uit de losse pols nog wel te doen zijn lijkt me?
Het is een heel klein zaaltje (lees cafe) en ik kan praktisch op het podium staan als ik wil.quote:Op zaterdag 13 maart 2004 19:03 schreef bugeye het volgende:
[..]
ik denk dat het afhankelijk is hoe groot het afstand is waar je gaat richten. Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd
ISO op 400 ofzo?quote:Op zondag 14 maart 2004 13:22 schreef Shogen het volgende:
Ik zit ff met een vraagje.
Heb nou al een hele tijd een A70, gister heeft een vriend van me wat foto's zitten maken op de sportstand. Degene waar niet gezoomed is, zien er allemaal goed uit, alleen degene waar de zoom max. (denk ik) is gebruikt zien er zo uit:
[afbeelding]
Het is een crop, verder helemaal niks aan bewerkt.
Dit ziet er gewoon werkelijk niet uit!
Iemand enig idee hoe dit kan?
Het was overigens een beetje schemerig, dus misschien dat dat t is![]()
wat is twee sec? hij staat bij mij op 1/60 maar dat vind ik vaak wel heel erg felquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:54 schreef bugeye het volgende:
Hier nog wat fofo's gemaakt met de A60.
quote:Op zondag 14 maart 2004 13:28 schreef nikky het volgende:
wat is twee sec? hij staat bij mij op 1/60 maar dat vind ik vaak wel heel erg fel
wat is de stand dat ik hem moet neerzetten?
hmmz oke zit een beetje te prusten maar ik snap er niet veel van![]()
Op de M-stand stond idd ISO op 400 ingesteld.quote:Op zondag 14 maart 2004 13:26 schreef DutchBlood het volgende:
[..]
ISO op 400 ofzo?
ik geloof je wel hoorquote:Op zondag 14 maart 2004 13:57 schreef bugeye het volgende:
[..]
raar, deze foto is werkelijk met een sluitertijd van 2 seconden gemaakt in de M stand, deze is ook met flits gedaan
staat ook in de exif info.
Ik heb deze foto ook geresized, het zou kunnen dat er wat gegevens veranderd zijn,
zelf zit ik ook voor het eerst te experimenteren met wat foto's die ik boven heb geplaatst.
naar aanleiding van je vraag: ik kan je (nog) niet helpen.
misschien heb je digitale zoom gebruikt. Die zoomt namelijk niet vanuit je lens maar er wordt gewoon een vergroting gemaakt van een gedeelte van je opname. Daarom is de kwaliteit altijd minder. Gebruik in dat geval alleen de optische zoom. daar blijft de kwaliteit altijd goed. je kunt dan natuurlijk maar 3x inzoomen (met mijn A60).quote:Op zondag 14 maart 2004 13:22 schreef Shogen het volgende:
Ik zit ff met een vraagje.
Heb nou al een hele tijd een A70, gister heeft een vriend van me wat foto's zitten maken op de sportstand. Degene waar niet gezoomed is, zien er allemaal goed uit, alleen degene waar de zoom max. (denk ik) is gebruikt zien er zo uit:
[afbeelding]
Digitale zoom zat ik ook al aan te denken.quote:Op zondag 14 maart 2004 14:04 schreef bugeye het volgende:
[..]
misschien heb je digitale zoom gebruikt. Die zoomt namelijk niet vanuit je lens maar er wordt gewoon een vergroting gemaakt van een gedeelte van je opname. Daarom is de kwaliteit altijd minder. Gebruik in dat geval alleen de optische zoom. daar blijft de kwaliteit altijd goed.
schakel het digitale zoom optie uit in het menu.
zelf heb ik de camera niet bij de hand,quote:Op zondag 14 maart 2004 14:05 schreef Shogen het volgende:
[..]
Digitale zoom zat ik ook al aan te denken.
Maar kweet nieteens hoe ik dat inschakel, die jongen ook niet. In elk geval niet met gewoon zoomen? Tenminste...dan stopt ie op een gegeven moment. Weet je...ik pak de handleiding er nog wel even bij
is wel mooi,quote:
Diepte is weg vind die van mij mooier sorryquote:Op maandag 15 maart 2004 13:32 schreef ventje5haar het volgende:
Panoramaatjes kan je ook leuk rechttrekken tot een "normale" supergroothoek foto,
beetje te lage resolutie...
[afbeelding]
anders was het wel een mooie breedbeeld tvquote:Op maandag 15 maart 2004 23:57 schreef josa70 het volgende:
[..]
Diepte is weg vind die van mij mooier sorry
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |