Euh,quote:Op woensdag 10 maart 2004 18:19 schreef killko het volgende:
[..]
hmm ok.
ik zal dat even proberen uit te leggen (voor zover ik dat kan) :
een telelens zoomt in. er gaat dus wat van de randen af. je optische zoom wordt dus vergroot.
een groothoeklens doet juist het tegenovergestelde: die zorgt ervoor dat je een 'wijder' beeld krijgt. je kan zo dus eigenlijk een panorama maken met één foto.
een polarisatiefilter zorgt ervoor dat weerspiegeling (zo goed als) verdwijnt. als je bijvoorbeeld een auto wilt fotograferen, kan je zonder dat filter misschien door weerkaatsing niet door het glas kijken wie erin zit en met die filter kan je door dat glas heen kijken zonder die weerspiegeling. Ook bijvoorbeeld iets waar je sowieso niet doorheen kan kijken maar waar een reflectie is van een lamp/zonlicht kan je dat soms weghalen.
ik snap niet hoe het werkt maar het is echt goed.
oh ja, ook als je van landschappen fotograferen houdt is het heel mooi. kijk maar eens naar de lucht op deze foto van thiamat. Hele mooie donkere lucht. Volgens mij hadtie ook nog een andere maar dan moet ik hem ff vragen.
ik hoop dat je er zo een beetje uitkomt en ik zal thiamat dit ook nog ff laten checken op foutjes (over die polarisatiefilter dan).
grtz
Ja, er is een tussenring nodig. De tussenring van Canon kost 30 eurotjes in de winkel en is van plastic. Een niet-merk (Thiamat heeft er een van Solligor) is van metaal en kost 20 euri.quote:Op woensdag 10 maart 2004 19:25 schreef _oscar het volgende:
Ok bedankt. Is er voor een polafilter ook een tussenring nodig? Is er veel verschil tussen merken en types polafilters, en hoeveel kosten die dingen ongeveer?
Zou je mij nog wat meer foto's willen mailen? Ik ben ook van plan zo'n ding te kopen nl.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:14 schreef Abbadon het volgende:
vandaag heb ik eindelijk de close-up lens voor de A60 binnengekregen...even twee fotootjes ter vergelijking:
zonder:
[afbeelding]
met:
[afbeelding]
Gewoon een stel close up's will do, tis maar dat ik een idee krijg van scherpte en hoe dicht bij ie kan.quote:Op donderdag 11 maart 2004 17:24 schreef Abbadon het volgende:
momenteel zitten mijn batterijen in de lader (timing, ik weet 't) maar zodra ik wat meer plaatjes heb mail ik wel wat...
wil je foto's met vs. zonder hebben, of gewoon een stel close up's ?
ziet er goed uitquote:Op donderdag 11 maart 2004 17:14 schreef Abbadon het volgende:
vandaag heb ik eindelijk de close-up lens voor de A60 binnengekregen...even twee fotootjes ter vergelijking:
zonder:
[afbeelding]
met:
[afbeelding]
Hij kost iig +/- 100Equote:Op donderdag 11 maart 2004 19:35 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ziet er goed uit
waar heb je die lens gehaald en wat kost ie ongeveer ?
In de M-standquote:Op vrijdag 12 maart 2004 03:31 schreef _van_puffelen het volgende:
Ik ben erg tevreden met mijn A60, maar ik heb een vraagje kun je ergens ook de flitser stand lager zetten.
lens besteld via http://www.fotovideostore.nl/ ...was samen met het opzetstukje iets van 100 euro kwijt...quote:Op donderdag 11 maart 2004 19:35 schreef pascalheister het volgende:
[..]
ziet er goed uit
waar heb je die lens gehaald en wat kost ie ongeveer ?
Met welke instellingen is het je tot noch toe niet gelukt?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:01 schreef _oscar het volgende:
Is het mogelijk om met deze (A70) camera te 'pannen'; dus meebewegen met het bewegende object om zo de achtergrond blurry te maken? Tot noch toe is het mij nog niet gelukt. Heeft iemand misschien tips?
Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk aan de cam zelf over te laten. Enige wat ik in heb gesteld is een langere sluitertijd (variërend van 1/5 tot 10''). Ik had eigenlijk niet zo'n goed idee van welk diafragma hier het handigste zou zijn. ISO-waardes leken me niet zo relevant (--> auto), zelfde verhaal met witbalans.quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:12 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Met welke instellingen is het je tot noch toe niet gelukt?
Als je beweging wil vastleggen zou ik voor Shutterpriority gaan,kies een sluitertijd bijv. een 500/sec. en je cam zoekt daar het beste diafragma bijquote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:19 schreef _oscar het volgende:
[..]
Ik probeer eigenlijk zoveel mogelijk aan de cam zelf over te laten. Enige wat ik in heb gesteld is een langere sluitertijd (variërend van 1/5 tot 10''). Ik had eigenlijk niet zo'n goed idee van welk diafragma hier het handigste zou zijn. ISO-waardes leken me niet zo relevant (--> auto), zelfde verhaal met witbalans.
Ok, ik zal eens kijken of dit wat beter gaat. Ik zie dat je een stuk snellere sluitertijd neemt. Je bedoelt toch 1/500?quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:25 schreef fotoloog het volgende:
[..]
Als je beweging wil vastleggen zou ik voor Shutterpriority gaan,kies een sluitertijd bijv. een 500/sec. en je cam zoekt daar het beste diafragma bij
quote:Op vrijdag 12 maart 2004 22:26 schreef _oscar het volgende:
[..]
Ok, ik zal eens kijken of dit wat beter gaat. Ik zie dat je een stuk snellere sluitertijd neemt. Je bedoelt toch 1/500?
Naast aandacht voor bovenstaande vraag; nog een vraagje: Kun je in de EXIF-info ergens terugzien welke ISO waarde je hebt gebruikt??quote:Op vrijdag 12 maart 2004 21:21 schreef American_Nightmare het volgende:
Een vriend van me heeft gevraagd om foto's te maken van het optreden van zijn (Blues)band morgen.
Ik heb een A60. Wat voor instellingen zou ik het beste kunnen gebruiken, als ik (uiteraard zonder flits) mooie sfeer-foto's wil maken? Wat voor ISO waarden, sluitertijden ongeveer? Het zal een donkere zaal zijn, met wel podiumverlichting e.d.
Heeft iemand hier ervaring mee toevallig??
Volgens mij niet... Kan het iig niet vinden in de File Info... in Photoshop...quote:Op zaterdag 13 maart 2004 00:21 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Naast aandacht voor bovenstaande vraag; nog een vraagje: Kun je in de EXIF-info ergens terugzien welke ISO waarde je hebt gebruikt??
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |