quote:Goeie deal
Op woensdag 18 februari 2004 11:42 schreef trigt013 het volgende:
Okay jongens, om jullie allemaal te informeren. Ik heb gekocht:Canon Powershot A80 voor 325 euro
GP Powerbank U-Smart voor 70.95 euro
Unomat TT10 voor 30 euro
Kingston Compactflash 256mb voor 50 euroTotaalprijs: 492,20 euro
Ik ga over 5 weken het toestel uitproberen in Disneyland Parijs
Overigens dat uitproberen kan nu ook wel hoor! Wedden dat als je de eerste foto gemaakt hebt dat je dan niet meer van het apparaatje af te slaan bent
quote:idd, waarom 5 weken wachten
Op woensdag 18 februari 2004 12:13 schreef rique het volgende:[..]
Goeie deal
Overigens dat uitproberen kan nu ook wel hoor! Wedden dat als je de eerste foto gemaakt hebt dat je dan niet meer van het apparaatje af te slaan bent
quote:
Sterke stijging verkoop digitale camera'sDefinitieve cijfers voor de wereldwijde markt zijn er nog niet, maar de Photo Marketing Association schat dat er vorig jaar vijftig miljoen digitale camera's zijn verkocht. Een stijging van 64 procent ten opzichte van een jaar eerder, zo schrijft The Wall Street Journal.
In de VS waren Kodak en Canon de grote winnaars. Sony is met 22 procent nog steeds marktleider, maar wordt nu op de voet gevolgd door Kodak (20 procent). Kodak heeft maar liefst 8 procentpunt gewonnen, vooral door zijn goedkope EasyShare-camera's. Olympus zakte naar een vierde plek.
In totaal werden er in het laatste kwartaal in de VS 7,5 miljoen exemplaren verkocht, 85 procent meer dan in dezelfde periode een jaar eerder. Dit blijkt uit cijfers van marktvorser IDC.
De bestverkochte camera is de Canon Powershot A70, een 3,2 megapixel-camera.
![]()
quote:Op de nachtstand neemt de camera een foto met flits én lange sluitertijd.
Op woensdag 18 februari 2004 03:21 schreef Duran het volgende:
Ik ben een zéér tevreden (hoe kan het ook anders) eigenaar van een Powershot A70, heb alleen 1 vraagje. Heb het toestel nu ongeveer 2 maanden en heb een beetje probleempjes met de nachtstand, elke keer als ik s'avonds buiten een foto op de nachtstand wil maken wordt het heel erg vaag en onduidelijk...iemand hier ook problemen mee, weet iemand hoe ik dit moet oplossen?!
Alvast dank
Wat wil je er mee fotograferen buiten? Als het onderwerp meer dan een meter of zes weg is dan heeft de flits toch weinig zin.
Zet dan de camera op een statief (of op colablikje op autodak) en experimenteer eens met de manual stand. Kies 50 ASA voor de minste ruis, sluitertijd 15 sec. , diafragma 2.8 en zie wat er gebeurd.
Als de foto te licht is de sluitertijd halveren of het diafragma een paar getalletjes hoger zetten. Als de foto te donker is het ASA getal hoger zetten.
quote:Niemand?
Op vrijdag 13 februari 2004 19:13 schreef Black_Jack het volgende:
Volgens de handleiding van mn a80 zou ik mn camera uit kunnen breiden met een extra telelens de TC-DC52A die vergroot met een factor 1,75. Nou heb ik gehoord dat je de TC-DC52 (zonder 'a') ook kan gebruiken, en dat deze goedkoper is en een hogere vergrotingsfactor heeft. Klopt dit? Heeft iemand hier ervanring mee?
Bij mij wordt de CF kaart via de USB-kabel ook gewoon gezien als externe harde schijf, ben dus niet afhankelijk van de Canon-software (misschien is dit niet zo bij de a60/a70?). Tock gebruik ik een cardreader omdat dit stukken sneller gaat (bij mij iig) en geen batterijen kost.quote:Op maandag 23 februari 2004 10:09 schreef rique het volgende:
Voor downloaden voldoet een USB-kabel prima. Als je later nog foto's wil terugzetten op de kaart is een cardreader handiger. Als je dit met de USB wil doen kan dat alleen via de speciale canon-software, met een cardreader ziet de compu de CF als een externe schijf. wel zo handig
hey abbadon .. nu je hier zitquote:Op woensdag 25 februari 2004 16:11 schreef Abbadon het volgende:
zit nog steeds te wachten op m'n close-up filter voor A60...
euh je bedoelt denk ik de voorwerpsafstand.. ooit wel eens gehoord van een lens met brandbpuntsafstand 35 tot 999999999999999999999 mm? nej? ik ook nietquote:Op woensdag 25 februari 2004 16:34 schreef Abbadon het volgende:
voor zover ik het begrijp verandert het de maximale brandpunts afstand van je camera van oneindig naar (geloof ik) 25 cm....
Net als met bijna iedere compactcamera waarbij de flits heel dicht bij de objectief-as zit heeft de A-serie van Canon ook "last" van rode ogen. Truukjes om dit tegen te gaan staan ergens in een rode-ogen topique. Voor de A60 specifiek adviseer ik eens te gaan spelen met de verschillende instellingen van de flits in het "M" menu.quote:Op zaterdag 28 februari 2004 00:34 schreef peligro2k het volgende:
heeft iemand last van rode ogen met de A60 ? zag het op got, en vond het er niet uitzien
Je wilt hem dus voor foto`s op internet gebruiken, dan voldoet de A70 prima, 3MP heb je meer dan voldoende aan. Filmpjes maken gaat ook prima hiermee, het is natuurlijk een bijzaak maar wel een leuke functie erop. In de A70 zitten 4 batterijen. Het setje wat er standaard bij zit ben je zo doorheen, daarom zou ik er 2 setjes van 4 batterijen bijkopen (2100 Mah) en een nihm lader natuurlijk. Prijzen kun je kijken in de Pricewatch van Tweakers.net. Of je bezoekt de fotoboer evenquote:Op zondag 29 februari 2004 18:59 schreef atbiker het volgende:
Hoi,
Ben net nieuw hier. Omdat wij al fietsend op vakantie gaan en hier een website over hebben gebouwd ben ik van plan om een fatsoenlijke digi camera te kopen. Als je op de fiets op vakantie gaat zijn afmeting, gewicht maar vooral het batterij-gedeelte erg belangrijk. Wij maken gebruik van campings dus zitten we altijd met het opladen van de batterijen, de mobiel etc. Ik twijfel nu tussen een A70 en een A80. Wie kan me hierbij helpen. Voor de website wil ik ook korte filmpjes kunnen maken. Wie doet mij een idee aan de hand. Is er al bekend waar het goedkoopste adres zit voor deze toestellen? Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven.
Frans
Als je werkt met sterke NimH batterijen (2100 MaH bijvoorbeeld of hoger) dan zijn zowel de A70 als de A80 niet te stoppen! Voor campinggebruik is het wel lekker om een snellader te hebben zodat je je setje accu's snel kan opladen. Het voordeel van het gebruik van AA's is dat ze overal verkrijgbaar zijn. Als je per ongeluk met lege batterijen zit kan je bij elke kruidenier wel een setje kopen waarmee je toch even voortkan tot de volgende camping. Ik denk zelf ook wel dat de A70 voldoet, als je gaat fietsen moet je bij alles wat je meeneemt natuurlijk opletten op zwakke plekken. Bij de A80 zou zo'n zwakke plek bijvoorbeeld het draaibaar LCD kunnen zijn. Ze schijnen erg robuust te zijn maar het is maar iets om over na te denken.quote:Op zondag 29 februari 2004 18:59 schreef atbiker het volgende:
Hoi,
Ben net nieuw hier. Omdat wij al fietsend op vakantie gaan en hier een website over hebben gebouwd ben ik van plan om een fatsoenlijke digi camera te kopen. Als je op de fiets op vakantie gaat zijn afmeting, gewicht maar vooral het batterij-gedeelte erg belangrijk. Wij maken gebruik van campings dus zitten we altijd met het opladen van de batterijen, de mobiel etc. Ik twijfel nu tussen een A70 en een A80. Wie kan me hierbij helpen. Voor de website wil ik ook korte filmpjes kunnen maken. Wie doet mij een idee aan de hand. Is er al bekend waar het goedkoopste adres zit voor deze toestellen? Ik woon zelf in de buurt van Eindhoven.
Frans
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |