abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 31 maart 2004 @ 15:14:05 #251
63890 bugeye
Fok verlaten heeft :'(
pi_18084751
zou defect kunnen zijn.
Ik bekeek deze foto's met wat lichtere contrast (op mijn beeldscherm), dus ik zag de donkere hoeken niet gauw.
Ik zou maar contact nemen met Canon, want hiermee Panoramafoto's maken kan je wel vergeten
Ik zit niet langer meer hier.... snik....
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:26:51 #252
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_18086292
'k had ook een vraagje. Ik heb nu net een powershot a80 en een beetje mee aan het hobby'en gegaan. Ik heb foto's gezien hier op de site die er vele malen scherper uitzien dan deze. Ik heb em gewoon op auto staan. Is dit dan een beetje wat ik kan verwachten kwa kwaliteit?

Het lijkt wel een beetje wazig.. Genomen met resolutie op 1600x1200 @ finest
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:36:43 #253
63890 bugeye
pi_18086551
ik zelf ben ook redelijk nieuw op gebied van fotografie.
Ik heb zelf gemerkt dat je met flits scherpere beelden krijgt.

ik vind jouw foto best redelijk scherp hoor.
De foto's die jij blijkbaar scherper hebt gezien op deze site, zijn vast gephotoshopt of hebben speciale lenzen erbij gebruikt.
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:37:47 #254
35485 rique
with Canon, I can
pi_18086580
quote:
Op woensdag 31 maart 2004 16:26 schreef Monkeylover het volgende:
'k had ook een vraagje. Ik heb nu net een powershot a80 en een beetje mee aan het hobby'en gegaan. Ik heb foto's gezien hier op de site die er vele malen scherper uitzien dan deze. Ik heb em gewoon op auto staan. Is dit dan een beetje wat ik kan verwachten kwa kwaliteit?
[afbeelding]
Het lijkt wel een beetje wazig.. Genomen met resolutie op 1600x1200 @ finest
De powershot A-serie heeft in fora altijd de negatieve roddel meegekregen dat de foto's niet ragscherp zijn. Ik geef toe dat ik sommige foto's achteraf wat verscherp maar over het algemeen vind ik het loze kritiek.
Wat ik in het begin had met mijn A70 is dat ik onscherpte kreeg doordat ik zo'n klein cameraatje niet gewend was, hij ligt natuurlijk niet zo robuust in de hand als een stevige spiegelreflex. ik drukte de camera als het ware bij het fotograferen een stukje naar beneden. Nu ik de camera wat beter onder de knie heb is dit opgelost. Als je wil kijken of je onscherpe foto's aan bewegingsonscherpte liggen zou je je camera ergens op kunnen zetten (vuilnisbak, telefoonkastje) en een foto kunnen nemen met de zelfontspanner. Zo weet je zeker dat de camera stilstaat (behalve als het windkracht 12 is natuurlijk). Ik vermoed dat je foto's dan al een stuk scherper zijn, hoewel ik het voorbeeld dat je geeft niet bar slecht vind trouwens.

Veel oefenen dus denk ik.
verslaafd aan de cirkelkwadratuur
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:42:55 #255
43976 Monkeylover
SPANK MY MONKEY!!!
pi_18086724
Thanks, ff wennen aan de camera nog dus Dit is eigenlijk mijn eerste camera, maar ik moet eerlijk toegeven dat ik het foto's maken wel leuk vind
  woensdag 31 maart 2004 @ 16:46:08 #256
48870 Abbadon
Gevallen Engel
pi_18086805
wennen idd...het is een licht dingetje, dus elke trilling van je hand merk je....wat al helpt is bv in een rustige beweging afdrukken, dus niet te snel, zodat je een meer gecontroleerde beweging hebt
Give a man a fire and he'll be warm for a day. Set a man on fire and he'll be warm for the rest of his life.
  donderdag 1 april 2004 @ 10:46:30 #257
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_18102483
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om het kleine zoombereik van de A80 op te vangen door bijvoorbeeld in Photoshop te croppen en uit te vergroten en ook nog een goede, scherpe, foto over te houden?

Wil namelijk binnenkort een A80 gaan kopen, maar ik zit een (klein) beetje met het zoombereik, zou lliever meer zoom hebben. Alleen het voordeel van de A80 is voor mij -naast het draaibare schermpje, en de handmatige instelbaarheid- dat ie nog vrij compact is, zodat ik hem altijd mee kan nemen.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  donderdag 1 april 2004 @ 11:12:24 #258
35485 rique
with Canon, I can
pi_18103074
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:46 schreef Hukkie het volgende:
Weet iemand in hoeverre het mogelijk is om het kleine zoombereik van de A80 op te vangen door bijvoorbeeld in Photoshop te croppen en uit te vergroten en ook nog een goede, scherpe, foto over te houden?

Wil namelijk binnenkort een A80 gaan kopen, maar ik zit een (klein) beetje met het zoombereik, zou lliever meer zoom hebben. Alleen het voordeel van de A80 is voor mij -naast het draaibare schermpje, en de handmatige instelbaarheid- dat ie nog vrij compact is, zodat ik hem altijd mee kan nemen.
Croppen en uitvergroten leidt onherroepelijk tot kwaliteitsverlies. Het hangt van je toepassing af in hoeverre dat verlies erg is. Als je nu al twijfelt over het zoombereik zou ik niet voor de A-serie van Canon kiezen. Je kan de camera wel uitbreiden met een converter maar dat is ook niet alles. Waarom kijk je niet naar een Fuji S5000? 10x optische zoom, handmatige instellingen en supercompact!
Als Canon-freak zie ik dit als vloeken in de kerk maar ik denk toch dat je spijt gaat krijgen van de A80 als je nu al twijfels over de zoom hebt. En digitale zoom is wat mij betreft geen oplossing.
pi_18104092
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:12 schreef rique het volgende:

[..]

Croppen en uitvergroten leidt onherroepelijk tot kwaliteitsverlies. Het hangt van je toepassing af in hoeverre dat verlies erg is. Als je nu al twijfelt over het zoombereik zou ik niet voor de A-serie van Canon kiezen. Je kan de camera wel uitbreiden met een converter maar dat is ook niet alles. Waarom kijk je niet naar een Fuji S5000? 10x optische zoom, handmatige instellingen en supercompact!
Als Canon-freak zie ik dit als vloeken in de kerk maar ik denk toch dat je spijt gaat krijgen van de A80 als je nu al twijfels over de zoom hebt. En digitale zoom is wat mij betreft geen oplossing.
Goh DAT probleem heb ik nou niet

Zie mijn foto's onbewerkt...allereerst een overview:

En hier een 100% crop van de foto...zie die mensen bij de rivier bij die brug daar beneden?

orginele foto is 7646x7728 pixels groot

[ Bericht 2% gewijzigd door hassanjassan op 01-04-2004 12:00:30 ]
Moet je die kleur zien, hoorapparaat-beige !
pi_18104151
quote:
Op donderdag 1 april 2004 10:46 schreef Hukkie het volgende:

Effe serieus...je hebt een programma van Visual Inifinity (www.visinf.com) dat heeft "genuine fractals"...die kan van een 2 megapixel foto nog een mooie scherpe vergroting maken die je op a3 formaat nog goed kan printen/afdrukken.

Probleempje is alleen dat die software $ 150 ofzo kost.

Een goedkoper oplossing, maar ik weet niet of dat ECHT werkt, is van databecker en die kost maar ¤ 25

kijk er es naar zou ik zeggen....
  donderdag 1 april 2004 @ 12:41:32 #261
35485 rique
with Canon, I can
pi_18105109
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:53 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Goh DAT probleem heb ik nou niet
Heheh, op deze reactie kon ik natuurlijk wachten

gefeliciteerd trouwens met je nieuwe speeltje, ik ga zaterdag weer met de 3200 aan de slag, lekker stofjes wegklonen
  donderdag 1 april 2004 @ 12:51:42 #262
63890 bugeye
pi_18105328
quote:
Op donderdag 1 april 2004 11:57 schreef hassanjassan het volgende:

[..]

Effe serieus...je hebt een programma van Visual Inifinity (www.visinf.com) dat heeft "genuine fractals"...die kan van een 2 megapixel foto nog een mooie scherpe vergroting maken die je op a3 formaat nog goed kan printen/afdrukken.

Probleempje is alleen dat die software $ 150 ofzo kost.

Een goedkoper oplossing, maar ik weet niet of dat ECHT werkt, is van databecker en die kost maar ¤ 25

kijk er es naar zou ik zeggen....
dat is toch gewoon interpolatie lijkt me?
pi_18106212
quote:
Op donderdag 1 april 2004 12:41 schreef rique het volgende:

[..]

Heheh, op deze reactie kon ik natuurlijk wachten

gefeliciteerd trouwens met je nieuwe speeltje, ik ga zaterdag weer met de 3200 aan de slag, lekker stofjes wegklonen
Ja kut he..dat stof..daarom wilde ik perse die 4870....het is zoeits als een airco in de auto...je hebt het niet nodig, maar als het 30 graden buiten is, is het toch wel erg lekker. En tja ik wil best wat meer betalen voor een beetje luxe. Kijk overigens in het topic De ideale scanner.... voor de ervaringen met dat ding.

Er is overigens nog een ander topic over de Polaroid Dust & Scratch Removal Utility misschien ook wel handig?? Maar is toch nog steeds geen digitaal ijs
pi_18106279
quote:
Op donderdag 1 april 2004 12:51 schreef bugeye het volgende:

[..]

dat is toch gewoon interpolatie lijkt me?
Van de site:

Foto Vergroter

Vergroten zonder kwaliteitsverlies en inzoomen op details!!

• Vergroten met behoud van scherpte van de originele afbeelding
• Intelligente berekening van pixels voor kwalitatief uitvergroten
• Ideaal voor lage resolutie MMS-foto’s, digitale camera’s en camcorders

Het vergroten of inzoomen van digitale foto's of afbeeldingen levert doorgaans korrelige en onscherpe resultaten op. Met Foto Vergroter kunt u digitale foto's en plaatjes, zelfs indien deze een lage resolutie hebben, echter zonder kwaliteitsverlies in ieder gewenst formaat veranderen en afdrukken! Foto Vergroter voegt niet, zoals andere fotobewerkingsprogramma's, zomaar pixels toe bij een uitvergroting. Het maakt echter gebruik van diverse professionele Algoritmen en kiest automatisch de juiste methode om zo het beste resultaat te bereiken. Een 2 mega-pixel foto vergroot u bijvoorbeeld moeiteloos tot een hoogwaardige miniposter. Dankzij gemakkelijk aanpasbare parameters en talrijke assistent-Wizards komt u supersnel tot verbluffende resultaten.

Ze kennen het niet beter verkopen he

Het zal ongetwijfeld deels met interpolatie gaan, maar hoe precies weet ik dus niet...maar goed...de prijs is er ook naar en als het werkt...waarom niet dan he?
  donderdag 1 april 2004 @ 13:49:09 #265
63890 bugeye
pi_18106876
pi_18139538
quote:
Op donderdag 1 april 2004 13:49 schreef bugeye het volgende:
Download Genuine Fractals

en dat is voor photoshop?
  zaterdag 3 april 2004 @ 01:32:47 #267
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_18145016
Oke, zal die Fuji S5000 eens bekijken op de bekende sites, en als het toch deA80 wordt (ben namelijk ook beetje canon-lover, m'n zus en m'n vader hebben allebei een canon SLR, en die zijn erg fijn om mee te werken), dan moet kijken of ik met die andere progjes iets kan, en misschien is de zoom wel voldoende.
(Het is zowieso niet de bedoeling om een stukje foto van 5 x 5 cm te croppen en op te blazen tot A4).
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  zaterdag 3 april 2004 @ 20:35:17 #268
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_18158083
Oke, hier 'n keer een waarschuwing. Ik heb op wintersport wat pics gemaakt met m'n A60, ik heb nog nooit "moeilijk" lopen instellen aan m'n cam en altijd op de P-stand gefotografeerd. Maar als het dan te zonnig/helder is, krijg je dus AL je foto's overbelicht!

Zoals deze dus:

(ik neem aan dat ik handmatig de sluitertijd nog kleiner (kleinder dan 1/1250 die de P-stand pakte) moet zetten?)
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
  zaterdag 3 april 2004 @ 21:23:48 #269
39284 thiamat
...Mmmm...
pi_18159197
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 20:35 schreef JeOma het volgende:
Oke, hier 'n keer een waarschuwing. Ik heb op wintersport wat pics gemaakt met m'n A60, ik heb nog nooit "moeilijk" lopen instellen aan m'n cam en altijd op de P-stand gefotografeerd. Maar als het dan te zonnig/helder is, krijg je dus AL je foto's overbelicht!

Zoals deze dus:
[afbeelding]
(ik neem aan dat ik handmatig de sluitertijd nog kleiner (kleinder dan 1/1250 die de P-stand pakte) moet zetten?)
euh ik de exif van je foto zie ik een sluitertijd van 1/400 staan en een f van 5?? enneuh in P zet ie 'm ook altijd in f/2.8 .. volledig uitgezoomd dan he. Handmatig kun je 'm in f/8 zetten(er komt dan minder licht door.. kleiner diafragma). Bij f/8 kun je zelfs een sluitertijd van 1/2000 gebruiken. Bij f/2.8 een sluitertijd van 1/1250 hoogstens.
Op zondag 30 mei 2004 22:06 schreef Croupouque het volgende:
"De slimste van FOK!", dat is net zoiets als 'de minst stinkende drol op de mesthoop'.
pi_18169241
Kortom.. probeer jezelf aan te leren in de handmatige stand te fotograferen. Ik heb dit zelf ook gedaan (begon bij P) en in het begin zal dit nog wel een paar keer fout gaan. Probeer meerdere foto's van hetzelfde te maken met verschillende instellingen en vergelijk die even later op de computer (oh nog een tip: zorg dat je beeldscherm niet te licht/donker staat! Gebruik desnoods het hulpprogramma 'Adobe Gamma' die je vind in het configuratiescherm na het installeren van PhotoShop (7 in ieder geval)...
pi_18180500
quote:
Op zaterdag 3 april 2004 20:35 schreef JeOma het volgende:

Zoals deze dus:
[afbeelding]
Euh, het is niet zo verwonderlijk dat je foto's allemaal overbelicht zijn. Je camera doet het zelfs helemaal perfect !!

Wat het probleem is, dat je niet goed je belichting hebt ingesteld. Dat je de sluitertijd moet aanpassen is 1 van de vel oplossingen en niet echt de meest gemakkelijke, want het vergt gewoon wat kennis welke tijd je precies moet invoeren.

Makkelijker is om je camera op spotmeting in te stellen en dan je camera te richten op je huid ofzo...die reflecteert precies genoeg licht om een goede belichting te geven.
  maandag 5 april 2004 @ 18:54:55 #272
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_18199597
* golfer heeft vanmiddag zijn bestelde A80 binnengekregen.

Zit volop te experimenteren met alle mogelijkheden.
Zal nog wel een paar dagen duren voordat ik alle zaken heb uitgeprobeerd.

Eerste indruk: topcameraatje.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_18199676
quote:
Op maandag 5 april 2004 18:54 schreef golfer het volgende:
* pascalheister heeft vanmiddag zijn bestelde A80 binnengekregen.

Zit volop te experimenteren met alle mogelijkheden.
Zal nog wel een paar dagen duren voordat ik alle zaken heb uitgeprobeerd.

Eerste indruk: topcameraatje.
en hoe bevalt ie
post de filmpjes van bluezz maar een keer
pi_18203405
Ik heb vandaag gehoord dat ik nog 2 à 3 weken moet wachten op mijn close-up lensje + polarisatie filter.
pi_18455501
Nieuwe leven in blaas-post:

Gecropt + Auto contrast in Photoshop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')