abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16765370
Ga ik maar weer, in navolging van mijn Oi Va Voi topic, weer een tot nu toe onbekende artiest op Fok!: Tim Christensen! (schandalig weer trouwens.......) Een Deense singer-songwriter die een cd heeft gemaakt die bol staat van de romantische teksten, met fijne licht melancholieke deuntjes die in Denemarken inmiddels gedroomd kunnen worden. Er staan echt zoveel goeie nummers op zijn laatste studiocd Honeyburst, waar voor je geld is een understatement.
In de moordlijst staat ie al een tijd lang hoog, en terecht. Hij wisselt puur vocale songs af met heerlijke meeslepende gitaar/orgelsolo's, met een aangename stem en teksten die gelukkig ergens over gaan.
Luisteren.
  zondag 1 februari 2004 @ 05:28:09 #2
9689 RedGuy
I'll Smash Glasses
pi_16766387
Jump The Gun is inderdaad een lekker nummer!
The Most Incredible, Baby
pi_17017182
Topplaat!
In 1 woord: briljant.....

Paan!
pi_17033042
Z'n solowerk ken ik niet, maar met Dizzy mizz lizzy heeft hij erg leuke dingen gedaan.
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
pi_17034176
quote:
Op zondag 1 februari 2004 03:35 schreef Cheese het volgende:
Ga ik maar weer, in navolging van mijn Oi Va Voi topic, weer een tot nu toe onbekende artiest op Fok!: Tim Christensen! (schandalig weer trouwens.......)
28 januari stond ie in de Paradiso. Was je dr?
Was een mooi optreden. Drummer is ook echt een gaaf figuur, een soort merlijn de tovenaar meets animal meets anorexia...

vet gaaf!

.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_17034220
Erg goede en mooie CD ...maar nagenoeg nog compleet onbekend hier.
Trois Pistoles
pi_17034222
.:. "I've got feelings, just like you" .:.
pi_17057467
Had die drummer inderdaad ook al op de websijt gezien. Wat een vent!

Heb hooggespannen verwachtingen voor het optreden in maart in Ekko... ga meteen maar even kijken hoe het met kaarten reserveren zit. Hoewel, als dit forum een graadmeter is voor hoe snel mensen bovenop die kaarten zullen springen, hoef ik me geen zorgen te maken denk ik...

Paan!
pi_17059021
quote:
Op zondag 1 februari 2004 05:28 schreef RedGuy het volgende:
Jump The Gun is inderdaad een lekker nummer!
Dat kan ik onderschrijven.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 14:34:37 #10
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_17059064
Nooit van gehoord, maar die foto is geniaal.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_22467910
Gisteren het album weer eens uit de kast gehaald. Blijft naar mijn nederige mening (nmnm) een prachtplaat, en een van de betere van 2004!
Paan!
pi_22491583
Beste cd van het jaar als je het mij vraagt...
Vooral Whispering at the top of my lungs....
Kep um nog gezien in de Bosuil, Weert, tijdje trug.
Speelde ie voor een man of 200... super!
pi_22491659
Ik heb ze op bevrijdingspop gezien in Haarlem, best aardig
pi_22509266
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2004 15:50 schreef Klobbert het volgende:
Ik heb ze op bevrijdingspop gezien in Haarlem, best aardig
Ik heb ze in Groningen toen gezien, heerlijk concert!
  FOK!fossiel zaterdag 9 oktober 2004 @ 13:15:30 #15
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_22509641
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 12:46 schreef Cheese het volgende:

[..]

Ik heb ze in Groningen toen gezien, heerlijk concert!
Ik ook,

vond 't wel lekker klinken. Jump The Gun is ook een lekker nummer, de clip staat ook wel op de site van hun.

http://www.timchristensen.dk/ dus...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_22532748
Wow dit zijn al meer reacties in zo'n korte tijd dan ik had durven hopen! Dacht dat iedereen de man al weer vergeten was, maar gelukkig niet. Whispering at the top of my lungs vond ik bij dee eerste beluistering na een half jaar ook het sterkste nummer.
Paan!
pi_22687880
Ik had het album nog niet gehoord. Vrijdag van een vriend gekregen en sinds vrijdag heb ik 'm al zo'n keer of acht gedraaid. Vooral Surfing the surface en Whispering at the top of my lungs zijn geweldig!

Prachtige plaat!
pi_22688460
Relaxed! Bedank die vriend van je maar want dankzij hem heeft een fantastische songsmid er weer een blije fan bij!
Paan!
  vrijdag 4 december 2009 @ 12:42:17 #20
20720 brother52
Dus..........
pi_75279064
Ik heb hem woensdag in Vera gezien.
Het was erg goed, alleen was er een beetje weinig publiek. Nog geen 100 man.
Kitty at my foot and I want to touch it
  zondag 6 december 2009 @ 20:22:16 #21
134538 chansadres
Black & White
pi_75347191
6 december stond hij voor een redelijk volle Bosuil te Weert. Hij had er veel zin in met twee toegaven! Hij vertelde trots over zijn album die nu EINDELIJK uitkomt hier (op het PIAS label). Superior word tegenwoordig veel op 3FM gedraaid, dus veel aandacht.

Setlist "Weert... 'Here's a Song For YAH.......' ":
1. Surfing the Surface
2. Tell Me What you really want
3. Jump the Gun
4. Isolation Here I COme
5. Superior
6. Love rears it's ugly head
7. India
8. Don't leave me but leave me alone
9. Two is a Crowd
10. Love is a matter of...
11. Hard to make you mine
12. Get the fuck out of my mind/Rotator
13. Waterline
14. Silver

Encore:
Wonder of Wonders
Whispering at the top of my lungs
Cinnamon Girl
Falling to pieces
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_75348186
Leuke singer/songwriter inderdaad. Ik volg hem al sinds Honeyburst uit 2003. Niet spectaculair, wel gewoon leuk.

En zo zijn er nog tientallen "onbekende" singer/songwriters waarvan het "schade" is dat ze niet bekend zijn.
Ik noem een Peter Adams, Dan Mangan, Piers Faccini, Ruarri Joseph, Yodelice, Scott Orr, Charlie Winston, Joel Plaskett etc etc
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
pi_75360352
quote:
Op zondag 6 december 2009 20:47 schreef Moody het volgende:
Leuke singer/songwriter inderdaad. Ik volg hem al sinds Honeyburst uit 2003. Niet spectaculair, wel gewoon leuk.

En zo zijn er nog tientallen "onbekende" singer/songwriters waarvan het "schade" is dat ze niet bekend zijn.
Ik noem een Peter Adams, Dan Mangan, Piers Faccini, Ruarri Joseph, Yodelice, Scott Orr, Charlie Winston, Joel Plaskett etc etc
Dan Mangan is in Nederland op tour als voorprogramma van Laura Jansen. Leuke combinatie
Steppin out tonight
  FOK!fossiel maandag 7 december 2009 @ 09:29:35 #24
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_75361062
Vreemd, dit topic staat niet in mijn MAT terwijl ik er wel in heb gereageerd? Zal eens kijken of ik wat van z'n albums kan beluisteren
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_75367849
Superior vandaag weer een paar keer gehoord op 3FM. Denk dat het wel een hitje word!

Leuke anekdotes van het concert van gisteren.
Toen de band vertrok na de eerste toegift, dachten de meeste mensen dat ze niet meer terugkwamen. En 4 mensen gristen de plectrums van de microfoonstandaard af. Toen ze echter terugkwamen voor de tweede toegave, wilde Tim een pelctrum van de standaard pakken maar hij graaide in de open lucht. Hij bukte om echt de plectrums te zoeken. Één toeschouwer liep naar hem toe en gaf hem een plectrum terug. Het gezicht van Tim was echt priceless.

Hier een filmpje van Silverflame. Een lied dat snel was toegevoegd voor het optreden:

Het optreden was trouwens opgenomen met 4 a 5 camera's. Microfoons in het publiek. Na een nummer of 10 liepen de mensen weg. Misschien een leuke extra als hier de cd uitkomt?
Steppin out tonight
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')