Heeft iemand ervaringen met deze studie in één van deze steden??
Is er veel verschil qua onderwijs/les geven??
Alvast bedankt!!
en ja: ik heb de sites bekeken en weet dat er verschillende afstudeerrichtingen zijn.
quote:idd
Op zaterdag 31 januari 2004 21:13 schreef vdo28 het volgende:
Ik heb in beide steden een opleiding gevolgd.
Maar Groningen is toch wel de gezelligste stad hoor, zou zeker voor Groningen gaan! Zijn ook meer faciliteiten in de buurt...
Ik zou zeker voor Groningen gaan, Leeuwarden lijkt erg op een stad als Zwolle (dus saaaaaai!) en in Zwolle heb ik een aantal jaren gestudeerd. Daarna nog 2 jaar in Groningen (mooiste tijd uit mijn leven) en daarna ben ik in Leeuwarden gaan wonen. Verdomd, wat heb ik toen een spijt gehad dat ik niet gelijk naar Groningen was gegaan!
quote:Heb je al open dagen bezocht?
Op zaterdag 31 januari 2004 21:26 schreef niksan het volgende:
Heel erg bedankt.... ik weet dat Groningen leuk is, alleen ik vroeg me af of de studie qua begeleiding/inhoud veel verschilt
Ik wil gewoon wat ervaringen van mensen met deze studie in deze steden te weten komen
Is er ook nog veel verschil met nationaliteiten, het lijkt dat Leeuwarden meer mensen uit Azie heeft dan Groningen, wat meer uit andere Europese landen lijkt te komen
Den Haag. .
quote:Idd, voor de calvinistische typetjes is Groningen echt niet wat...
Op zondag 1 februari 2004 03:42 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
in Groningen wonen allemaal van die omhoog gevallen studentjes met een kakaccent. ze denken dat ze alles zijn maar ze kunnen alleen maar zuipen.. voor "normalere" mensen moet je toch echt in Leeuwarden zijn
Voor de gezellige mensen daarentegen, Groningen! Stad van cultuur, muziek, kunst, uitgaan, theater, ontelbare cafes en restaurants (ook voor serieuze mensen), maar voor sommige mensen is het inderdaad nooit leuk. Serieuze mensen zijn ook altijd moeilijk te vinden in een stad met een universiteit en een hogeschool. Dus. Leeuwarden lijkt me het beste .
En, kijk eens wat verder dan Vindicat zou ik zeggen.
quote:En bedankt
Op zondag 1 februari 2004 03:42 schreef Repelsteeltjuh het volgende:
in Groningen wonen allemaal van die omhoog gevallen studentjes met een kakaccent. ze denken dat ze alles zijn maar ze kunnen alleen maar zuipen.. voor "normalere" mensen moet je toch echt in Leeuwarden zijn
quote:Dat is niets, inkie1010.
Op zondag 1 februari 2004 11:16 schreef inkie1010 het volgende:[..]
En bedankt
Ik praat gewoon lekker eindhoves hoor.
quote:Hoe bedoel je?
Op zondag 1 februari 2004 12:52 schreef JAM het volgende:[..]
Dat is niets, inkie1010.
School is beter in Leeuwarden en de stad Groningen is waarschijnlijk leuker, toch maar voor de school gekozen en niet voor de stad. Achteraf een goede keus.
Leeuwarden is best gezellig op donderdag-avond. Rest van de avonden denk ik ook wel.
dus...in 't begin denk je ja cool lekker vroeg vrij..gezellig ff koffie drinken..lol maar als je op 't tentamen staat en je weet de helft niet en daardoor krijg je je punten niet...tsja das lullig :x
quote:Heb je in Leeuwarden voor 80 euro per maand een dikke 20 m2 in het centrum???
Op dinsdag 3 februari 2004 21:36 schreef -Jay-20- het volgende:
Ik zou er nog wel ff mee rekening houden dat een kamer/flat/woning in groningen minimaal 3 keer zo duur is dan in leeuwarden!
quote:Particulier heb je natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar 3 keer zo duur is toch echt wel te verwachten! Ik woon zelf in leeuwarden en heb meerdere vrienden (allemaal studenten) in leeuwarden en groningen zitten waardoor ik regelmatig in beide steden te vinden ben. Ik spreek dus wel met enige ervaring. En om maar weer even op te TS terug te komen: Leeuwarden is nou eenmaal kleiner en heeft minder studenten dan groningen. Hierdoor zou je wel kunnen zeggen dat het uitgaansleven in groningen wat gezelliger is. Al moet ik zeggen dat ik me in leeuwarden ook prima vermaak!
Op dinsdag 3 februari 2004 23:08 schreef mooiegek het volgende:[..]
Heb je in Leeuwarden voor 80 euro per maand een dikke 20 m2 in het centrum???
Ik ben toevallig een aantal week geleden nog bij de open dagen van de NHL geweest en heb daar ook even bij de voorlichting van TopIBMS gekeken. Het is volgens mij een prima opleiding al moet je wel rekening houden met het feit dat ongeveer 60% van je mede leerlingen van asiatische afkomst is, en dus geen nederlands spreek. Hoe het er op de hanze aan toe gaat kan ik niks over zeggen...
[Dit bericht is gewijzigd door -Jay-20- op 04-02-2004 01:10]
quote:Tja, wie ben ik, maar in Leeuwarden ga je dood of door verveling of omdat je een kogel door je hoofd schiet uit wanhoop en verdriet om zoveel saais. In Groningen daarentegen ga je hoogstens dood aan de alcoholvergiftiging, Groningen is echt te gezellig. Waar kom je vandaan dat je twijfelt tussen deze steden?
Op zaterdag 31 januari 2004 21:11 schreef niksan het volgende:
Ik ben van plan de studie: International Business and Management Studie te doen, maar ik vraag me alleen af welke stad het leukst/best is.Heeft iemand ervaringen met deze studie in één van deze steden??
Is er veel verschil qua onderwijs/les geven??
Alvast bedankt!!en ja: ik heb de sites bekeken en weet dat er verschillende afstudeerrichtingen zijn.
quote:3x zo duur is echt onzin...in Groningen heb je prima kamers voor tussen de 220 en 320 euro..dat zou betekenen dat je in Leeuwarden prima kamers zou hebben voor tussen de 75 en 110 euro....kan ik me toch amper voorstellen...
Op woensdag 4 februari 2004 00:54 schreef -Jay-20- het volgende:[..]
Particulier heb je natuurlijk altijd uitzonderingen. Maar 3 keer zo duur is toch echt wel te verwachten!
Hierdoor zou je wel kunnen zeggen dat het uitgaansleven in groningen wat gezelliger is. Al moet ik zeggen dat ik me in leeuwarden ook prima vermaak!
En ik denk niet dat je het uitgaans- en studentenleven kan vergelijken...komt leeuwarden echt totaal niet in de buurt
quote:Het wil je mischien niet aan, maar het komt toch echt in de buurt. Mischien overdrijf ik een beetje, maar 2 a 3 keer zo duur kan je toch echt wel op rekenen. Voor een 20m2 kamer betaal je tussen de 100 en de 120 euro (als je even inclusief de afrekking van huursubsidie rekent).
Op woensdag 4 februari 2004 18:31 schreef mooiegek het volgende:[..]
3x zo duur is echt onzin...in Groningen heb je prima kamers voor tussen de 220 en 320 euro..dat zou betekenen dat je in Leeuwarden prima kamers zou hebben voor tussen de 75 en 110 euro....kan ik me toch amper voorstellen...
En ik denk niet dat je het uitgaans- en studentenleven kan vergelijken...komt leeuwarden echt totaal niet in de buurt
Ik zit zelf in een appartementje/flat in leeuwarden op nog geen kilometer van het centrum. Hiervoor betaal ik 170 euro per maand met aftrekking van de huursubsidie. (weet zo 1,2,3 niet hoeveel dat is. Ik dacht iets van 40 euro):
woonkamer 20 m2
3 slaapkamers 9 m2
keuken
douche
wc
ruim balkon
kelder 20m2
Maar goed dat is dus niet van belang...
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:52 schreef niksan het volgende:
ehh...jongens, ik ga niet op kamersdus daar hoef ik me geen zorgen over te maken. Mij gaat het alleen om de kwaliteit school en studie
[Dit bericht is gewijzigd door -Jay-20- op 05-02-2004 01:46]
quote:Mijn bedoeling was om het in September te gaan doen... Maar dat gaat niet meer door...
Op vrijdag 6 februari 2004 14:06 schreef niksan het volgende:
Toch bedankt!!
Maar doet niemand IBMS? of ken je niemand die deze studie doet??
quote:Dat noemen wij gewoon 'Brabants'.
Op zondag 1 februari 2004 13:22 schreef inkie1010 het volgende:[..]
Hoe bedoel je?
quote:Zit in Groningen én in Leeuwarden. Je bedoelt toch International Business and Management Studies??? Check: www.hanze.nl en www.chn.nl
Op zaterdag 7 februari 2004 14:43 schreef Dizzee het volgende:
IBMS...^O^ maar zit niet in Groningen maar in Amsterdam
quote:Ja die studie bedoel ik, maar die zit ook in Amsterdam
Op zaterdag 7 februari 2004 17:23 schreef niksan het volgende:[..]
Zit in Groningen én in Leeuwarden. Je bedoelt toch International Business and Management Studies??? Check: www.hanze.nl en www.chn.nl
quote:hoeft niet persee, zo zijn er hier ook vele studenten buiten Amsterdam ( reken ik Diemen, Duivendrecht ect. voor Adam), een vriend van mij studeert in Utrecht en heeft in zijn klas maar 2 a 3 gasten uit Utrecht zelf.
Op zaterdag 7 februari 2004 17:40 schreef niksan het volgende:
Het is voor mij makkelijker om in het noorden te blijven. Het heeft niet echt veel zin (lijkt mij) om een opleiding in Amsterdam te doen, terwijl ik het 'om de hoek' ook kan doen.
quote:Groningen is een veel mooiere STUDENTENstad dan Amsterdam
Op zaterdag 7 februari 2004 17:35 schreef Dizzee het volgende:[..]
Ja die studie bedoel ik, maar die zit ook in Amsterdam
( www.hesasd.nl ) ..
ga je toch daarheen? weer eens iets anders dan flierjeppen (schrijf ik het goed? ) hehe
quote:weet ik niet, ben maar 1 x in mn leven in Groningen geweest, naar Palace (volgens mij).... was wel leuk daar..
Op zaterdag 7 februari 2004 18:34 schreef mooiegek het volgende:[..]
Groningen is een veel mooiere STUDENTENstad dan Amsterdam
grun is ok oleole
Vindicad
Sally o'brein. 3 geszusters, enzovoorts
quote:IK ben nog niet zo vaak in leeuwarden wezen stappen dus ik zal niet zomaar zeggen dat die stad saai is. maar groningen is in mijn opinie niet aan te tippen.
Op zaterdag 7 februari 2004 21:10 schreef fokjoe het volgende:
Leeuwarden staat bekend om zijn goede MBO en HBO-scholen en het is ook nog een leuke stad. Mensen die beweren dat Leeuwarden saai is zijn waarschijnlijk zelf erg saai en kunnen zich zelfs niet in een wereldstad als Groningen vermaken.
Zelfde studie, éen jaar geleden...
quote:Thanks Ludwig (en de rest
Op zondag 15 februari 2004 00:20 schreef Ludwig het volgende:
Een maat van me is overgestapt van Groningen naar Leeuwarden omdat je in Groningen als een nummertje behandelt zou worden.Zelfde studie, éen jaar geleden...
BTW: Ludwig, vond je maat dat er veel verschil tussen de studie in Groningen en Leeuwarden zat ( de stof, studiegenoten, leraren etc.)
Tenminste dat leek mij, ben naar beide open dagen geweest.
[Dit bericht is gewijzigd door niksan op 16-02-2004 20:45]
Ik ga ook (3 uur heen en terug met het openbaar vervoer )
quote:Nehh... ga naar het HBO en vind het al moeilijk om te kiezen, laat staan dat ik dan ook nog naar de universiteit open dagen ga.
Op dinsdag 17 februari 2004 09:57 schreef EddyMR het volgende:
Ga vrijdag naar de open dag in groningen (als je voor universiteit gaat tenmisnte)! Dan kan je een beetje sfeer snuiven.Ik ga ook (3 uur heen en terug met het openbaar vervoer
)
heb vorig jaar IBMS gestudeerd aan Hanzequote:Op vrijdag 6 februari 2004 14:06 schreef niksan het volgende:
Toch bedankt!!
Maar doet niemand IBMS? of ken je niemand die deze studie doet??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |