Wie of wat is Kurt dan wel?
Er was eens een loodgieter, 24 jaar, vader van twee kindertjes, die in zijn vrije tijd in een bandje speelde en dat niet onverdienstelijk deed. Op een dag dacht deze loodgieter "heej... laat ik eens mee gaan doen aan het programma Idols, oke... al die puberende meisjes zullen toch wel op een gelikte ster stemmen, maar goed.. niet geschoten is altijd mis toch?"
Een jaar later is diezelfde loodgieter bekend als de winnaar van World Idol en als HET bewijs dat de wereld toch een goeie smaak lijkt te hebben. Kurt Nilsen aka. The Hobbit bleek behalve een wat on-poppie uiterlijk een dijk van een stem te hebben. En dus besloot de wereld hem te kiezen tot het nieuwe idool.
Hmm Idols... vraag me al lang af wat dat met muziek te maken heeft
Nu kan je je natuurlijk afvragen "wat doet dit topic in muziek joh? Rot op naar het Idols gedeelte", maar ik ben toch van mening dat Kurt daar lang en breed bovenuit gegroeid is (of dat stiekem al natuurlijk was voordat hij zich voor de leeuwen wierp) en van harte verwelkomt mag worden in de wereld die muziek heet!
Hmm nou goed... geen poppie uiterlijk zei je... foto?
Oke... en die stem? Is die echt zoooo goed?
Oordeel zelf. Deze bestandjes komen rechtstreeks van de officiele site van zijn band Fenrik Lane, dus mogen legaal gedownload en beluisterd worden:
Korte fragementen van het hele album Come Down Here (3,8MB)
One Day In June (3,5MB)
Up In Tears (3,1MB)
Video's van zijn eigen officiele site:
All You Have To Offer (29,9MB)
She's So High (30,4MB)
WOW!!! Die gast heeft echt een goeie stem ja! Ga gelijk zijn cd KOPEN!
Ik zei het toch Nou de cd is net uit in Nederland (zijn persoonlijke CD dan, naar aanleiding van Idols getiteld "I", dus rennen zou ik zeggen! Bij FreeRecordshop te koop voor 19,99 (maar vast wel ergens goedkoper
) en zijn single "She's So High" (de videoclip staat hierboven) is te koop voor zo'n 4,99. Voor een eerder album, "Come Down Here" van zijn band Fenrik Lane, ben je voorlopig nog aan bestellen via internet gebonden. Ook zwerven er op internet wat ongereleasede songs rond van de band (waaronder zelfs songs van eind jaren 90 toen de band nog "Breed" heette ipv "Fenrik Lane")
Waar vind ik nog meer info over hem?
De officiele site van Fenrik Lane: http://www.fenriklane.com
De officiele site van Kurt Nilsen: http://ww.kurt-nilsen.net
Fansite: http://www.knilsen.com
Nog meer?
Nou voorlopig even niet eigenlijk Ik zou zeggen luisteren en kopen die hap. Ik koop niet veel meer de laatste tijd vanwege die belachelijke prijzen in Nederland, alleen bij nieuwe goede artiesten of iets wat ik ECHT wil hebben. Maar dit is echt een musthave!
[Dit bericht is gewijzigd door Stefkuh op 01-02-2004 11:00]
Verder ken die wel goed zingen jah.. clip is ook best mooi alleen om welke meisje gaat het nou??????????
quote:Boeiend. Gaat om z'n muziek, en die is
Op zaterdag 31 januari 2004 17:50 schreef missymouse het volgende:
Geef die vent een beugel en dan is die een stuk aantrekelijker want die spleet is toch geen gezicht!!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Seborik op 31-01-2004 18:16]
quote:Hehe ja inderdaad
Op zaterdag 31 januari 2004 17:54 schreef KieWie het volgende:
De stand van iemand's tanden is erg van invloed op zijn of haar stem. In zijn geval zou ik dat gebit nog maar even zo laten.
quote:Die zie je niet... maar aan het feit dattie als een dwaas over een snelweg loopt zal ze vast erg leuk zijn
Op zaterdag 31 januari 2004 17:50 schreef missymouse het volgende:
Verder ken die wel goed zingen jah.. clip is ook best mooi alleen om welke meisje gaat het nou??????????
edit: of het moet dat meisje zijn die in die rode wagen zit.
quote:Tja hij had dit in de shows al gezongen en zoals zoveel Idols uitwerpsels in het buitenland heeft ook hij dus een cover gezongen (en doet er nog eentje van Duran Duran) maar hij is een van de weinige (zoniet de enige) die op zijn PERSOONLIJKE debuut album zelf heeft meegeschreven aan een aantal nummers. En ja die nummers van Fenrik Lane komen ook niet uit de duim van een producer maar ook van henzelf.
Op zondag 1 februari 2004 18:04 schreef Moody het volgende:
leuke stem, maar jammer dat hij dan probeert te scoren met een cover van Fastball (She's so high)
quote:De zanger heet Kurt Nilsen, de band heet Fenrik Lane.
Op zondag 1 februari 2004 18:49 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Is et nou Kurt Nilson, of isset Fenrik Lane?!
quote:Het nummer is oorspronkelijk van Tal Bachman... Zijn vader Randy heeft vroeger nog in Bachman-Turner-Overdrive gezeten (van "You Ain't Seen Nothing Yet")
Op zondag 1 februari 2004 18:04 schreef Moody het volgende:
leuke stem, maar jammer dat hij dan probeert te scoren met een cover van Fastball (She's so high)
quote:Hij heet Kurt Nilsen, zijn band heet Fenrik Lane, maar omdat hij Idols heeft gewonnen hebben zijn bandleden en hij besloten dat zij voorlopig (!!) een stapje terug doen. Maar zijn al plannen om zoiezo weer door te gaan met de band.
Op zondag 1 februari 2004 18:49 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Toffe Gast, klinkt ook lekker!
maar es een paar nummertjes downloaden...
Maarre.. 1 ding begrijp ik niet...
Is et nou Kurt Nilson, of isset Fenrik Lane?!
misschien domme vraag, misschien 2 verschillende apen, maar ik heb echt geen idee...
edit: ah dat had Baba-n-gida al gezegd
quote:Niet echt orgineel... nahja hij begint met een cover... ff lekker in de markt komen... ach ja.. dat is het Idols systeem. Maargoed, hij heeft aan vele nummers van zijn album (mee)geschreven. En het album staat niet vol met covers. Kurtjuhhhh!!
Op vrijdag 6 februari 2004 20:47 schreef Seborik het volgende:
Zag hem daarstraks op de box. Niet echt origineel qua muziek, maar zingen doet hij erg goed. Wat een niveauverschil met bijvoorbeeld Jim of Jamaï.
Zijn cd heet ook Tal Bachman. In 1999 heb ik er nog stad en land afgelopen. In het ELO fanclub circuit was bekend dat hij fan was Jeff Lynne /ELO en zich daardoor liet inspireren . In de credits staat dan ook thanks to Jeff Lynne.quote:Op zondag 1 februari 2004 18:56 schreef Baba-O-Riley het volgende:
Het nummer is oorspronkelijk van Tal Bachman... Zijn vader Randy heeft vroeger nog in Bachman-Turner-Overdrive gezeten (van "You Ain't Seen Nothing Yet")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |