En van 't weekend nog.. K droomde dat ik zwanger was en dat ik toen een baby kreeg.. 'T was een meisje en toen was ik echt heel blij ermee.. K wist niet eens van wie het kindje was enzo.. Maar dat maakte me toch helemaal nix uit.. K was echt heel blij en toen ging ik helemaal huilen van geluk en ik dacht "ik ben nu nooit meer alleen"..
En nog een andere droom van een tijdje geleden: ik lag bij mij thuis op de grond en me zus en me ex zaten op de bank.. Ze waren allebei verslaafd aan drugs&alcohol en toen werd k zo down ofzo dat ik een mes in me stak en toen dood ging
quote:heb ik ook ja! had gisterochtend een hele leuke droom en denk er nu al 2 dagen aan!! probeerde em vannacht weer terug te krijgen maar dat lukte niet helemaal. ga t vanavond weer proberen. loop nu rond met een gevoel alsof ik verliefd ben!(was ook in mn droom..) ik weet alleen nog steeds niet op wie/wat ik nou verliefd ben!! t was wel een meisje maar wie het is weet ik niet .... ze was russisch en ik ken maar 1 russisch meisje en die is het zeker niet!! ga het vanavond echt nog een keer proberen...
Op maandag 2 februari 2004 16:39 schreef Koff het volgende:[..]
Deze morgen nog ervaren: wekker ging af, maar per ongeluk afgelegd ipv. op de SNOOZE knop te gaan drukken. Dus gewoon verder gepit en een enorm levendige droom gehad. Plots werd ik uit mijn droom gerukt met het besef dat ik me overslapen had, en toen ik verder ging met mijn ochtendrituelen was ik nog helemaal ondersteboven van wat ik gedroomd had. Niet dat die droom lucide was, maar ik bevond me in een zodanige leuke mentale toestand (bijna zweverig) dat ik wou dat ik de ganse dag zo kon doorbrengen... Het is dus ook van de eerste keren dat ik een droom zo levendig en gedetailleerd heb onthouden. Heeft dus idd te maken met het feit dat je al eens wakker bent geworden en opnieuw begint te dromen... het helpt om je droom beter te onthouden!
Ik snap echt helemaal niks van deze droom. Ik had er nog een vannacht maar die ben ik helaas vergeten.
(voor degenen die lucide dromen kunnen sturen: ga eens sexen of met jezelf spelen, orgasme is dan vaak heftiger
)
Eergister nam ik een eeuwige trap voor ogen ...en ging naar beneden lopen....ik d8...mischien kan ik zelf wel laten flikkeren....
dus ik keihard vallen!
gisternacht deed ik weer hetzelfde maar toen viel ik neer in een park, een heel wazig park... ik zag mijn kat onderwater aan de oever van een vijver zitten, met een of ander klein schoothondje ernaast...
Er waren 2 enorme gaten waar grote "klodders?" water uitkwamen en die het ook weer opvingen...
Het was afgelopen toen ik in die vijver sprong voor me kat en dat er allemaal drab en shit aan me poten zat
lucide dromen is eng, en ik wil het doen, maar mij lutk het niet... er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Maar mijn comp maakt teveel herrie, heb al nieuwe stille koelere besteld ![]()
En dan kan ik proberen met lucide dromen, heb al methode geprobeerd (voor je slaap zeggen dat je bewust bent als je droomt, achter elkaar zeggen) maar die lukt niet... Volgende proberen dus...
Lijkt me wel vet om uiteindelijk helemaal lucide te dromen, ga ik cker weten matrix na doen...
quote:Dit klopt niet helemaal.
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Je kan idd geluiden van buitenaf meenemen in je droom, maar daardoor hoef je nog niet meteen door te hebben dat je droomt.
Ik kan me herinneren dat vroeger mijn moeder aan mijn bed stond te brullen om me wakker te krijgen en dan droomde ik dat ik te pletter viel of werd ontvoerd terwijl mijn moeder me wanhopig nariep.
Ook nu als mijn dochter me 's nachts wel eens roept, verwerk ik dat in de droom (zijn dan meestal niet van die prettige dromen) en neem ik dus idd het geluid van buitenaf 'mee', maar ik ben me er niet bewust van dat ik droom.
quote:Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:
Ey,
lucide dromen is eng...
ik vaarde met een bootje in een fabriek (het leek een soort atractie)
de mensen die ik zag waren aan het lassen. ze hadden witte jassen aan en een masker op (als bescherming).Ik zag dat 2 van die mensen elkaar wilden vermoorden ik vond het maar vreemd en wou een RC uitvoeren,
ik wou op mijn horloge kijken maar het lukte niet telkens als ik het probeerde zag ik een witte vlek zitten. een paar tellen daarna werd ik wakker...helaas!
quote:precies. Mocht je het eng vinden, dan raad ik je aan om je er eens wat meer in te verdiepen. Blijf je het eng vinden, laat het dan gewoon los. Misschien dat je er over een tijdje anders over denkt.
Op zondag 15 februari 2004 20:30 schreef Auticia het volgende:[..]
Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Ik heb het een paar jaar geleden geforceerd, door de hele dag ben-ik-wakker-checks te doen. 's Nachts wist ik telkens dat ik droomde en werd daar meteen wakker van. Erg irritant, want ik heb toen nauwelijks geslapen. Tot ik het met rust liet. Geen checks meer, gewoon relaxed leven en dromen. Na een tijdje kwamen de lucide dromen vanzelf.
quote:als je er geen controle over hebt, dan droom je niet lucide.
Op zondag 15 februari 2004 20:43 schreef C_hery_L het volgende:
ik heb ook pas een ld droom gehad daar had ik ook geen controle over
quote:Helemaal juist.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Voor mij is het dan een logisch gevolg dat ik dan kan doen wat ik wil, dat ik controle heb. Misschien voor anderen niet?
quote:Dat heet pre-lucide, als je echt je droom in controle hebt ben je echt lucide. Daar zijn weer verschillende maten in, van kleine handelingen tot totale droomverandering.
Op maandag 16 februari 2004 14:49 schreef C_hery_L het volgende:
ow ik dacht dat lucide was dat je dan bewust bent van je droom
Nu ik er over nadenk had mijn broer het hier al over toe hij klein was. Ik heb het zelf nooit gekunt, maar misschien heb ik te vroeg opgegeven.
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen
[/edit]
quote:Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Op maandag 16 februari 2004 19:53 schreef Bartimeus het volgende:
[edit] misschien wil ik er geen controle over, ik lig niet voor niets te maffen[/edit]
quote:ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn, en dat leert God me
Op maandag 16 februari 2004 20:36 schreef Eveli het volgende:
[..]
Dat is waar, maar zou het niet super zijn als je gewoon als wat je maar wilt kan doen in je droom?
Ik had vannacht wel een vage droom waar ik iets deed dat ik eigenlijk niet wilde doen... en zulke dromen heb ik wel vaker gehad... dus ja misschien is het tijd dat ik leer mijn dromen onder controle te krijgen. Het is mijn leven en het zijn mijn keuzes after all
quote:als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.
Op maandag 16 februari 2004 20:44 schreef Bartimeus het volgende:
ja uiteraard, maar op het moment ben ik aan het leren om alles te doen wat ik wil in mijn wakker-zijn,
En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:heh ja zou wel mooie ervaring zijn
Op maandag 16 februari 2004 20:53 schreef The_Shining het volgende:
[..]
als je echt wakker wil zijn dan verken je het tegenovergestelde, de droomwereld. God stelt toch dat "jouw" lichaam zijn tempel is? Dan is jouw geest de opperpriester die bestaat met of zonder lichaam. In dromen kan je dat juist goed leren.En je leert zo "dubbelop", overdag en 's nachts
quote:Dat doen we allemaal, maar het schijnt de verwerking te zijn van wat je in het echt hebt meegemaakt, dus blijkbaar is het wel 'goed' om vaag te dromen.
Op maandag 16 februari 2004 21:06 schreef Bartimeus het volgende:
Heb ik ook wel nodig eigenlijk want ik droom soms echt vage dingen die ik niet wil
quote:hm nja dat ken ik ergens van
Op dinsdag 17 februari 2004 15:36 schreef C_hery_L het volgende:
voordat ik alle informatie over lucide worden had gelezen...kon ik het al min of meer nu ik het heb gelezen wil ik het te graag en lukt het niet meer !! zoo irritant
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |