truste
quote:Trustuhh!
Op maandag 9 februari 2004 23:43 schreef Sm0keZ het volgende:
nou vooruit, dan ga ik maar even een broodje eten.. ff douchen en dan maar weer even onder de woltruste
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat als je net gegeten hebt voor je gaat slapen veel intensiever en ook makkelijker lucide droomt? Komt het omdat je stofwisseling actief is? Dat staat toch verder los met je onderbewuste, en al helemaal met lucide dromen/uittredingen? Of onthou ik mn dromen dan gewoon beter?
quote:Dat heb ik ook.
Op dinsdag 10 februari 2004 09:47 schreef Rebbedebje het volgende:
Als ik juist gegeten heb voordat ik ga slapen, krijg ik juist vaak nachtmerries.
En ik heb nog iets vreemds, maar dat is misschien offtopic...
Maar dat heeft ermee te maken dat wanneer ik op mijn rug slaap vaak angstdromen heb. (ik slaap altijd op mijn buik of zij)
quote:1.Vreemd is dat hè? Waar zou dat mee te maken hebben? (behalve dan dat je op je rug ligt
Op dinsdag 10 februari 2004 09:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:Dat heb ik ook.
Als ik op mijn rug slaap dan krijg ik geheid nachtmerries?!
Maar je kan toch ook lucide dromen krijgen als je op je zij slaapt?!
Een lucide droom is niet gelukt, maar daar had ik ook niet op gerekend aangezien het getraind moet worden.. Ben wel begonnen met een "DreamDiary", en moet zeggen dat ik me aardig wat herinner van mijn dromen! Heel veel vage stukjes waar ik geen touw aan vast kan knopen, maar toch, een begin!
Volgens mij heb ik ook gedroomd dat ik weer een slaapverlamming had, maar dan zonder de schokken en klappertanden, maar ik weet dus niet zeker of dat een droom was. Zo ja, dan heeft het er de vorige nacht echt goed op ingehakt.
Of je eerder nachtmerries krijgt als je op je rug ligt? Geen id, ik slaap altijd op mijn zij dus zou daar geen zinnig woord over kunnen zeggen. Ook interessant om verder uit te zoeken
Zoals vanacht droomde ik dat ik weekbladen aan het bezorgen was (terwijl ik er al een maand geleden mee ben opgehouden), en dat ik toen vanuit een huis werd beschoten, meerdere malen, maar niet geraakt werd. Het bleken losse flodders te zijn en ik ging terug om tóch het blad te bezorgen (
) en toen gaf de schutter zich over.
quote:JUIST, dat is precies wat ik had, de eerste keer toen ik lucide werd. Daarna is het me nooit meer gelukt en is mijn motivatie om het te proberen verminderd. Zal er wel een keer mee beginnen.
Op maandag 2 februari 2004 01:38 schreef servowire het volgende:
Zodra je lucid word heb ik geleerd rustig proberen te blijven anders krijg je letterlijk een adrenalineshot en schrik je wakker....
-Analyseer je dromen sochtends, denk er goed over na.
-Zorg dat je tenminste 8 tot 9 uur slaap hebt, in de late uren van je slaap, komen de dromen voor.
-Log je dromen, schrijf ze op zodat je ze beter leert onthouden.
-Lees er veel over, alles wat je overdag in je opneemt word verwerkt in je droom.
Toen ik hier een aantal weken mee bezig was, kreeg ik steeds langere dromen(leek het). Sochtends als ik wakker werd, onthoude ik steeds meer, steeds meer details.
Ik droom de laatste tijd wel vaker. Toen ik begon met mn 'dagboek' had ik die nacht niks onthouden, die dag erna 1 droom, die dagen daarna 2 en afgelopen nacht zelfs 3. Gaat de goede kant op.
quote:Dat er niets gebeurde is niet raar, maar als je je hand dan eens op je horloge legt, en dan weer gaat klokkijken..
Op maandag 9 februari 2004 17:57 schreef Eveli het volgende:[..]
En volgens mij, keek ik laatst in een droom op m'n horloge maar zag ik gewoon de tijd, ik bleef er niet lang naar kijken ofzo, maar er gebeurde niks raars.
Help mij pleaz.
Vliegen in de droom lukt me wel eens. Het gevoel om met hoge snelheid een duikvlucht te maken is super
Toen ik een keer die droom had, was dat boven water, dus ik moest wel in de lucht blijven om niet te verzuipen of nat te worden.
Soms gebruikte ik wel eens een hulpmiddel om mee te vliegen. Dus dan nam ik bijvoorbeeld een denkbeeldige plank in die droom ( zoals een plank waar je als kind mee leert zwemmen) en via die plank ging ik de lucht in
Ik was vannacht pre-lucide en had een soort van nachtmerrie.
Ik droomde dat ik op mijn basisschool was en er een terrorist rondliep die het op de hele school had gemunt, maar vooral op mij.
Ik had wel het idee dat het een droom was, dus ik was niet bang maar ik kon mijn omgeving niet veranderen. Toen de terrorist me een bom toewerpte rende ik naar de wc voor bescherming ( :p ) De bom ontplofde en alles was weggevaagd, ook de gebouwen eromheen. En er waren maar weinig overlevenden. En toen werd ik wakker.
Ik zette de tv aan, zapte naar discovery en het ging over een terroristische actie waarbij een deel van een stad werd weggevaagd, toch wel toevallig.
quote:Da's toch wel toevallig ja.....Lees je wel eens meer....
Op woensdag 11 februari 2004 14:44 schreef Miss_X het volgende:Ik zette de tv aan, zapte naar discovery en het ging over een terroristische actie waarbij een deel van een stad werd weggevaagd, toch wel toevallig.
Is dit lucide?
Naast m'n bed heb ik een pen en een blaadje liggen, waar ik het op schrijf, als ik voldoende wakker ben.
quote:Als je schrift kwijtraakt ben je het ook kwijt.
Op woensdag 11 februari 2004 19:36 schreef Eveli het volgende:
Ik typ het niet op de computer. Als je computer kapot gaat ben je alles kwijt.
Ik typ alles mooi op de computer als ik er tijd voor heb.
Kan die dromen gemakkelijke de hele dag onthouden
quote:Of als je moeder het bij het oud papier doet....:P
Op woensdag 11 februari 2004 19:54 schreef AciD_Nightmare het volgende:[..]
Als je schrift kwijtraakt ben je het ook kwijt.
Misschien is de beste manier op een blaadje of schrift én computer (diskette ofzo, of een prive-internetpagina).
Dat is wel jammer op de momenten van leuke dormen. Een keer droomde ik dat ik kon vliegen maar toen ik erachter kwam dat ik droomde gingen het vliegen meer over in aan touwen slingeren maar wel keihard, net of ik me droom aanpaste aan mijn eigen realiteit, ik dacht zo van ja dit kan niet, en automatishc werd me droom aangepast.
Heel soms heb ik ook dat ik doorheb dat ik droom en dat ik dan wel doordroom, meestal gebeurt er dan weer iets raars en dit herhaald zich een paar keer totdat ik ECHT wakker wordt. Dit is wel raar want dat denk ik wel dat ik echt wakker ben, erg vreemd.
Wat ik nu wel doorheb is dat je aan het eind van je slaapnacht (vroeg in de morgen) droomt. Vanacht ook voordat ik wakker werd nog even een nachtmerrie gehad over iets wat ik heel eng vond: was een film gevoel en dan dat een man voor een spiegel staat, en dat ie dan naar beneden gaat en boven komt en dat het dan een ander hoofd is
aaah echt creapy was het
quote:ja dat herken ik... zeeer irritant
Op woensdag 11 februari 2004 20:37 schreef SlickerThanAverage het volgende:
ik heb ook heel vaak dat ik weet dat ik droom, en inderdaad als ik dat dan doorheb wordt ik meestal snel wakker.Dat is wel jammer op de momenten van leuke dormen. Een keer droomde ik dat ik kon vliegen maar toen ik erachter kwam dat ik droomde gingen het vliegen meer over in aan touwen slingeren maar wel keihard, net of ik me droom aanpaste aan mijn eigen realiteit, ik dacht zo van ja dit kan niet, en automatishc werd me droom aangepast.
Heel soms heb ik ook dat ik doorheb dat ik droom en dat ik dan wel doordroom, meestal gebeurt er dan weer iets raars en dit herhaald zich een paar keer totdat ik ECHT wakker wordt. Dit is wel raar want dat denk ik wel dat ik echt wakker ben, erg vreemd.
Wat ik nu wel doorheb is dat je aan het eind van je slaapnacht (vroeg in de morgen) droomt. Vanacht ook voordat ik wakker werd nog even een nachtmerrie gehad over iets wat ik heel eng vond: was een film gevoel en dan dat een man voor een spiegel staat, en dat ie dan naar beneden gaat en boven komt en dat het dan een ander hoofd is
aaah echt creapy was het
moet je je voorstellen:
je wordt wakker, ff wat door je haar heen, tanden poetsen, eten, koffie, roken, als een idioot naar de bus rennen want je ben al laat, dan ben je eindelijk op je werk en dan wordt je NOG een keer wakker... geloof me, daar wordt je echt niet goed van
quote:Iets ergers dan dat bestaat gewoon niet!!!
Op woensdag 11 februari 2004 21:17 schreef Sm0keZ het volgende:ja dat herken ik... zeeer irritant
moet je je voorstellen:
je wordt wakker, ff wat door je haar heen, tanden poetsen, eten, koffie, roken, als een idioot naar de bus rennen want je ben al laat, dan ben je eindelijk op je werk en dan wordt je NOG een keer wakker... geloof me, daar wordt je echt niet goed van
Dit keer droomde ik dat ik alleen maar units had die konden slapen, heel wazig. ook over iemand die aant voetballen was, en die de bal pakte, en een klepje opendeed op die bal... daarna zaten er allemaal medicijnen in die bal.. vaage shit.
quote:Dat is het punt waar je bijna lucide word... geloof me, ik had dat soms 7 of 8 keer wakker worden.. klinkt gek, maar op die momenten ga je het verschil verliezen tussen realiteit en lucide droom. Als je wilt weten of je ECHT wakker bent, kijk een halve minuut naar dezelfde plek/object.. blijft het hetzelfde en word je niet wakker, dan ben je echt wakker
Op woensdag 11 februari 2004 21:17 schreef Sm0keZ het volgende:[..]
ja dat herken ik... zeeer irritant
moet je je voorstellen:
quote:ja daar zijn idd voor die trucjes voor, die staan ook altijd wel op die sites over lucide dromen..
Op donderdag 12 februari 2004 00:15 schreef EggsTC het volgende:[..]
Dat is het punt waar je bijna lucide word... geloof me, ik had dat soms 7 of 8 keer wakker worden.. klinkt gek, maar op die momenten ga je het verschil verliezen tussen realiteit en lucide droom. Als je wilt weten of je ECHT wakker bent, kijk een halve minuut naar dezelfde plek/object.. blijft het hetzelfde en word je niet wakker, dan ben je echt wakker
ook wel makkelijk, als je het gevoel heb dat je wakker gaat worden, probeer dan heel snel je ogen te bewegen. meeste dromen komen nl. in je REM (rapid eye movement) slaap, met andere woorden, als je ogen 'stilstaan' voor een tijdje dan kom je ook meteen weer uit je REMslaap
En van 't weekend nog.. K droomde dat ik zwanger was en dat ik toen een baby kreeg.. 'T was een meisje en toen was ik echt heel blij ermee.. K wist niet eens van wie het kindje was enzo.. Maar dat maakte me toch helemaal nix uit.. K was echt heel blij en toen ging ik helemaal huilen van geluk en ik dacht "ik ben nu nooit meer alleen"..
En nog een andere droom van een tijdje geleden: ik lag bij mij thuis op de grond en me zus en me ex zaten op de bank.. Ze waren allebei verslaafd aan drugs&alcohol en toen werd k zo down ofzo dat ik een mes in me stak en toen dood ging
quote:heb ik ook ja! had gisterochtend een hele leuke droom en denk er nu al 2 dagen aan!! probeerde em vannacht weer terug te krijgen maar dat lukte niet helemaal. ga t vanavond weer proberen. loop nu rond met een gevoel alsof ik verliefd ben!(was ook in mn droom..) ik weet alleen nog steeds niet op wie/wat ik nou verliefd ben!! t was wel een meisje maar wie het is weet ik niet .... ze was russisch en ik ken maar 1 russisch meisje en die is het zeker niet!! ga het vanavond echt nog een keer proberen...
Op maandag 2 februari 2004 16:39 schreef Koff het volgende:[..]
Deze morgen nog ervaren: wekker ging af, maar per ongeluk afgelegd ipv. op de SNOOZE knop te gaan drukken. Dus gewoon verder gepit en een enorm levendige droom gehad. Plots werd ik uit mijn droom gerukt met het besef dat ik me overslapen had, en toen ik verder ging met mijn ochtendrituelen was ik nog helemaal ondersteboven van wat ik gedroomd had. Niet dat die droom lucide was, maar ik bevond me in een zodanige leuke mentale toestand (bijna zweverig) dat ik wou dat ik de ganse dag zo kon doorbrengen... Het is dus ook van de eerste keren dat ik een droom zo levendig en gedetailleerd heb onthouden. Heeft dus idd te maken met het feit dat je al eens wakker bent geworden en opnieuw begint te dromen... het helpt om je droom beter te onthouden!
Ik snap echt helemaal niks van deze droom. Ik had er nog een vannacht maar die ben ik helaas vergeten.
(voor degenen die lucide dromen kunnen sturen: ga eens sexen of met jezelf spelen, orgasme is dan vaak heftiger
)
Eergister nam ik een eeuwige trap voor ogen ...en ging naar beneden lopen....ik d8...mischien kan ik zelf wel laten flikkeren....
dus ik keihard vallen!
gisternacht deed ik weer hetzelfde maar toen viel ik neer in een park, een heel wazig park... ik zag mijn kat onderwater aan de oever van een vijver zitten, met een of ander klein schoothondje ernaast...
Er waren 2 enorme gaten waar grote "klodders?" water uitkwamen en die het ook weer opvingen...
Het was afgelopen toen ik in die vijver sprong voor me kat en dat er allemaal drab en shit aan me poten zat
lucide dromen is eng, en ik wil het doen, maar mij lutk het niet... er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Maar mijn comp maakt teveel herrie, heb al nieuwe stille koelere besteld ![]()
En dan kan ik proberen met lucide dromen, heb al methode geprobeerd (voor je slaap zeggen dat je bewust bent als je droomt, achter elkaar zeggen) maar die lukt niet... Volgende proberen dus...
Lijkt me wel vet om uiteindelijk helemaal lucide te dromen, ga ik cker weten matrix na doen...
quote:Dit klopt niet helemaal.
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:er bestaan programmaatjes op je comp die op een bepaald moment in de nacht "You are dreaming" of "You are sleeping" zeggen, en omdat je in je dromen soms geluiden buiten je slapa over kan nemen (kan echt, is mij wel eens gebeurt!) dat je weet dat je droomt...
Je kan idd geluiden van buitenaf meenemen in je droom, maar daardoor hoef je nog niet meteen door te hebben dat je droomt.
Ik kan me herinneren dat vroeger mijn moeder aan mijn bed stond te brullen om me wakker te krijgen en dan droomde ik dat ik te pletter viel of werd ontvoerd terwijl mijn moeder me wanhopig nariep.
Ook nu als mijn dochter me 's nachts wel eens roept, verwerk ik dat in de droom (zijn dan meestal niet van die prettige dromen) en neem ik dus idd het geluid van buitenaf 'mee', maar ik ben me er niet bewust van dat ik droom.
quote:Niets engs aan! Je kunt je dromen wel zo eng maken als je zelf wil...
Op zondag 15 februari 2004 16:11 schreef -Paashaas- het volgende:
Ey,
lucide dromen is eng...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |