abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17029134
quote:
Op maandag 9 februari 2004 13:23 schreef DianTig het volgende:
Ik heb een keer toen ik jonger was, (een jaar of 7,8?) een droom gehad waarin ik wist dat ik droomde, het was alleen een beetje een morbide droom (Mss dat ik hem ooit nog een keer helemaal optik, maar ik wil jullie niet gelijk de stuipen op het lijf jagen aangezien ik net nieuw ben ).

Verder vind ik het wel heel interessant, je kunt dit soort controleerbare dromen dus ook "oproepen" als ik het goed begrijp? 'K ga me er zeker even in verdiepen

Jah ik vind het ook behoorlijk interressant
Dit ga ik goed proberen te trainen.
Ik word superman in mijn dromen
pi_17032270
quote:
Op maandag 9 februari 2004 15:12 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]
<knip>

Ik word superman in mijn dromen

Haha that's the spirit! Ik ga vanavond ook maar een poging wagen denk ik, alles beter dan wat me vannacht overkwam iig
Efficiency is intelligent lazyness
pi_17033818
quote:
Op zondag 8 februari 2004 22:12 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Ga naar deze site en je komt het te weten
Ik ben me nu ook aan het verdiepen in Lucide dromen.
Het lijkt me echt wreed om gewoon je hele droom te kunnen meemaken en controleren.
Ik heb wel vaak geprobeert te mediteren (ongeveer zelfde verhaal: ontspannen van het lichaam, aan makkelijke dingen denken, hoofd leegmaken).
Maar ik kreeg elke keer als ik dit deed nachtmerries
Iemand hier ook ervaring mee?

Ja, dat had ik al gelezen ja . Maar aangezien ik nog niet weet hoe ik mezelf kan besturen in een droom, kan ik dus voorlopig geen lichtknopjes aandoen of klok kijken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat wel doe? En als ik dat dan eenmaal doe, krijg je dan een seintje van he ik droom ofzo?

En volgens mij, keek ik laatst in een droom op m'n horloge maar zag ik gewoon de tijd, ik bleef er niet lang naar kijken ofzo, maar er gebeurde niks raars.

Help mij pleaz.

pi_17033843
Ik heb wel eens dat ik in mijn droom denk Hey dit heb ik al eens eerder gedroomd. maar dan gebeurt er niets
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_17034518
quote:
Op maandag 9 februari 2004 17:57 schreef Eveli het volgende:

[..]

Ja, dat had ik al gelezen ja . Maar aangezien ik nog niet weet hoe ik mezelf kan besturen in een droom, kan ik dus voorlopig geen lichtknopjes aandoen of klok kijken. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dat wel doe? En als ik dat dan eenmaal doe, krijg je dan een seintje van he ik droom ofzo?

En volgens mij, keek ik laatst in een droom op m'n horloge maar zag ik gewoon de tijd, ik bleef er niet lang naar kijken ofzo, maar er gebeurde niks raars.

Help mij pleaz.

Je moet het trainen he..
Lees die site maar even goed door!!!
Vanaf het begin beginnen.
Je moet het trainen dus het is niet zo dat je de 1ste nacht al controle krijgt.
En als je geen Engels kunt dan zou ik toch even klagen bij je Engels leraar/es
pi_17037070
quote:
Op maandag 9 februari 2004 18:26 schreef AciD_Nightmare het volgende:En als je geen Engels kunt dan zou ik toch even klagen bij je Engels leraar/es
De site is ook in het Nederlands hoor.
  maandag 9 februari 2004 @ 21:20:12 #32
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_17040041
Ik zal wel een paar mensen voor de kop stoten, maar wat is nou het nut van lucide dromen? Ik kan het zelf niet, laat ik dat meteen zeggen, maar ik wil mijn droom helemaal niet kunnen beinvloeden.Dromen zijn je onderbewuste en de verwerking van je dag. Waarom zou ik daarmee gaan rotzooien?
En idd, wat oa Miss X zegt, volgens mij zijn lucide dromen en uit je lichaam treden verwant of zelfs hetzelfde. Als ik bv lees dat iemand naar een slapende "zichzelf" gaat zitten kijken...
Btw, ik heb bijna geen moeite met het onthouden van mijn dromen. Vooral die van s'ochtends niet. Dan weet ik zelfs kleine details en kleuren etc.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_17043661
quote:
Op maandag 9 februari 2004 21:20 schreef Rebbedebje het volgende:
Ik zal wel een paar mensen voor de kop stoten, maar wat is nou het nut van lucide dromen? Ik kan het zelf niet, laat ik dat meteen zeggen, maar ik wil mijn droom helemaal niet kunnen beinvloeden.Dromen zijn je onderbewuste en de verwerking van je dag. Waarom zou ik daarmee gaan rotzooien?
En idd, wat oa Miss X zegt, volgens mij zijn lucide dromen en uit je lichaam treden verwant of zelfs hetzelfde. Als ik bv lees dat iemand naar een slapende "zichzelf" gaat zitten kijken...
Btw, ik heb bijna geen moeite met het onthouden van mijn dromen. Vooral die van s'ochtends niet. Dan weet ik zelfs kleine details en kleuren etc.
daarom, als je het zelf eens heb meegemaakt om je droom te kunnen 'besturen' garandeer ik je dat je dat als geweldig heb ervaren. doe eens gek, iets wat je hier nooit zal kunnen. vlieg eens een rondje door de stad heen, spring eens in de vijver en blijf naar beneden zwemmen. met een beetje fantasie ben je nog aan het diepzeeduiken ook, zonder dat je loopt te kloten met zo'n snorkel

dromen onthouden lukt me vaak ook wel, vooral 's ochtends. ik weet nu nog precies te vertellen waar die over ging... jammer, net toen ik erachter kwam dat ik aan het dromen was ging de wekker en die dromen onthou je echt altijd

pi_17044561
Zoo vanavond weer even proberen.
Ik zal morgen wel weer even posten of het wat beter gelukt is
Wish me luck
pi_17044726
Waarom is het eigenlijk dat als je net gegeten hebt voor je gaat slapen veel intensiever en ook makkelijker lucide droomt? Komt het omdat je stofwisseling actief is? Dat staat toch verder los met je onderbewuste, en al helemaal met lucide dromen/uittredingen? Of onthou ik mn dromen dan gewoon beter?
pi_17044908
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Waarom is het eigenlijk dat als je net gegeten hebt voor je gaat slapen veel intensiever en ook makkelijker lucide droomt? Komt het omdat je stofwisseling actief is? Dat staat toch verder los met je onderbewuste, en al helemaal met lucide dromen/uittredingen? Of onthou ik mn dromen dan gewoon beter?
ik weet het niet, over het algemeen eet ik nooit voordat ik ga slapen
pi_17044946
Hmm nee ik ook niet.
Behalve als ik stoned ben
pi_17045041
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:18 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Hmm nee ik ook niet.
Behalve als ik stoned ben
hm nee, daar doe ik niet meer aan mee.. (hoewel ik moet zeggen dat je dan wel heel lekker in slaap komt )
pi_17045220
Ja dat wel
Ik heb vanavond maar een heeeeeeel klein beetje geblowed.
Maar ik denk niet dat het de lucide dromen bevorderen omdat je alles moet onthouden.
Alhoewel het wel alweer uitgewerkt is
pi_17045257
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:18 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

ik weet het niet, over het algemeen eet ik nooit voordat ik ga slapen

Probeer 't eens
Soms doe ik dat ook wel eens met opzet, áltijd met hetzelfde resultaat. Niet altijd lucide, maar wel vaak helderder, en bijna volledige herinnering eraan.
pi_17045417
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:26 schreef Lynx666 het volgende:

[..]

Probeer 't eens
Soms doe ik dat ook wel eens met opzet, áltijd met hetzelfde resultaat. Niet altijd lucide, maar wel vaak helderder, en bijna volledige herinnering eraan.

zal t is proberen.. hoewel, vrijdag/zaterdag haal ik eerst altijd de gehele koelkast leeg voordat ik ga slapen, maar da's dan vaak in redelijk beschonken toestand dan kan ik m'n dromen ook nooit herinneren.. misschien omdat ik dan gewoon te moe ben, of veel te veel alcohol in m'n bloed heb zitten natuurlijk
pi_17045600
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:29 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

zal t is proberen.. hoewel, vrijdag/zaterdag haal ik eerst altijd de gehele koelkast leeg voordat ik ga slapen, maar da's dan vaak in redelijk beschonken toestand dan kan ik m'n dromen ook nooit herinneren.. misschien omdat ik dan gewoon te moe ben, of veel te veel alcohol in m'n bloed heb zitten natuurlijk

Alcohol lijkt me geen goeie combinatie erbij. Lijkt me meer een vergeet-serum .

Het hoeft trouwes niet eens veel te zijn. 2 sneetjes brood of iets dergelijks werkt al prima bij mij

pi_17045671
Ik heb net een reep chocolade op!!
Zou dat genoeg moeten zijn
pi_17045957
nou vooruit, dan ga ik maar even een broodje eten.. ff douchen en dan maar weer even onder de wol

truste

pi_17046100
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:43 schreef Sm0keZ het volgende:
nou vooruit, dan ga ik maar even een broodje eten.. ff douchen en dan maar weer even onder de wol

truste

Trustuhh!
pi_17050221
Vannacht weer geprobeerd.
Ik zal wel iets tussen 2 werelden in..
Heel vaag.
Maar nog steeds niet gelukt naar mijn idee.
Misschien kwam het door de verdovende middelen.
Maargoed vanavond 3e poging
  dinsdag 10 februari 2004 @ 09:47:12 #47
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_17051294
quote:
Op maandag 9 februari 2004 23:13 schreef Lynx666 het volgende:
Als ik juist gegeten heb voordat ik ga slapen, krijg ik juist vaak nachtmerries.
En ik heb nog iets vreemds, maar dat is misschien offtopic...
Maar dat heeft ermee te maken dat wanneer ik op mijn rug slaap vaak angstdromen heb. (ik slaap altijd op mijn buik of zij)
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
pi_17051443
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 09:47 schreef Rebbedebje het volgende:

Als ik juist gegeten heb voordat ik ga slapen, krijg ik juist vaak nachtmerries.
En ik heb nog iets vreemds, maar dat is misschien offtopic...
Maar dat heeft ermee te maken dat wanneer ik op mijn rug slaap vaak angstdromen heb. (ik slaap altijd op mijn buik of zij)

Dat heb ik ook.
Als ik op mijn rug slaap dan krijg ik geheid nachtmerries?!
Maar je kan toch ook lucide dromen krijgen als je op je zij slaapt?!
  dinsdag 10 februari 2004 @ 10:02:17 #49
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_17051559
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 09:56 schreef AciD_Nightmare het volgende:

Dat heb ik ook.
Als ik op mijn rug slaap dan krijg ik geheid nachtmerries?!
Maar je kan toch ook lucide dromen krijgen als je op je zij slaapt?!

1.Vreemd is dat hè? Waar zou dat mee te maken hebben? (behalve dan dat je op je rug ligt )
2. Lijkt me wel, maar zoals ik al zei, ik heb er niet echt ervaring mee.
pi_17053339
Uit onderzoeken is gebleken dat je 40 % meer kans hebt op nachtmerries dan dat je op je zij ligt?!
Zou niet weten waarom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')