quote:
Op zondag 12 maart 2006 15:07 schreef synthesix het volgende:Dromenvanger wat jij zegt over die vrouw, ik heb wel eens van die verhaaltje gehoord over gidsen enzo. Misschien is het wel je gids
![]()
Ik ben er zelf wel een beetje skeptisch over, maar je weet het nooit, dat het met de huidige wetenschap als bullshit klinkt bewijst natuurlijk niks. 1000 jaar geleden was de aarde ook niet plat omdat ze het niet wisten...
Anyway, ik heb ook wel eens mezelf gehypnotiseerd, maar het ging echt ineens, en 't voelde echt heel raar enzo, dus ik schrok me echt kapot, en ben toen was t ook gelijk al weer minder eigenlijk.
Volgens mij werkt het bij lucide dromen ook wel een beetje zo, als je schrikt wordt je wakker, dus je moet proberen rustig te blijven.
Als je lucide droom ben je je ervan bewust dat je droomt. Als je dus weet dat je droomt hoef je toch ook niet meer te schrikken? Je weet immers dat het nep is want je weet dat je droomt.
En gidsen geloof ik wel in. Heb in een droom al eens heel even een soort hulpgids gezien en in een visualisatie een belangrijkere gids.