MP3s zijn handig om mee te nemen (denk maar aan de Ipod en andere mp3spelers)
MP3s zijn gemakkelijk vindbaar (wat niet het geval is bij een zeldzame demotape van Queen)
MP3s als muziekcollectie is gemakkelijk beheerbaar (via ID3 tags enz)
Je kan gemakkelijk andere mensen kennis laten maken met MP3s (filetransfer via msn duurt ongeveer een 20 minuten voor een high quality mp3tje op een gewone breedbandconnectie)
Het is perfect om je gekochte cd mee te backuppen (zodat je ze niet verliest omdat ze te bekrast is)
[Dit bericht is gewijzigd door Maidenfan op 30-01-2004 20:40]
quote:Misschien, maar als 16-jarige zonder een inkomen dat hoog genoeg is om elke maand een stuk of 5 cd's te kunnen veroorloven en met nog genoeg over voor socialere activiteiten vind ik het prima.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:41 schreef Seborik het volgende:
"De mp3: Een uiting van 21ste eeuwse luiheid."
Het enige waar de zogenaamde muziekindustrie mijn geld mee kan verdienen zijn muziekdvd's. Al vind ik sommige prijzen er ook dik over.
quote:Misschien dat jij als leet audiofiel een klein verschil kan horen tussen een cd en een _goeie_ mp3, maar ik kan het niet. In ieder geval is niet om aan te horen enorm overdreven.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:50 schreef Greetz het volgende:
MP3: compressie welke niet om aan te horen is, Leuk voor de Leken. Een afgang voor de professionele muziekindustrie.
Dan kan de TS daar lekker z'n eigen argumenten bij verzinnen.
quote:Weet je wat een afgang is voor die oh zo geweldige muziekindustrie? Die smerige hoeveelheden geld die ze weggooien aan nutteloos gekloot.
MP3: compressie welke niet om aan te horen is, Leuk voor de Leken. Een afgang voor de professionele muziekindustrie.
quote:wat hij zegt
Op vrijdag 30 januari 2004 20:50 schreef Maidenfan het volgende:[..]
Misschien dat jij als leet audiofiel een klein verschil kan horen tussen een cd en een _goeie_ mp3, maar ik kan het niet. In ieder geval is niet om aan te horen enorm overdreven.
quote:ik mag zelf kiezen, dus specifiek over mp3 hóeft niet...
Op vrijdag 30 januari 2004 20:41 schreef NewOrder het volgende:
Gaat het specifiek over MP3 of meer over muziekbestanden die via internet worden aangeboden?
quote:"MP3, de les van de muziekindustrie" kun je opnemen als je wilt.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:02 schreef guine het volgende:[..]
ik mag zelf kiezen, dus specifiek over mp3 hóeft niet...
quote:MP3 is slechts een middel, en nog niet eens het beste en bovendien is het een gepattenteerde technologie waarvoor betaald moet worden. Verre van ideaal dus.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:02 schreef guine het volgende:
ik mag zelf kiezen, dus specifiek over mp3 hóeft niet...
Je zou ook iets kunnen schrijven over 'muziek moet tegen geringe vergoeding beschikbaar zijn' (naar jouw eerste idee). Er is vast wel wat te vinden over de hopeloos verouderde platenindustrie die geen raad weet met de moderne mens.
quote:Met andere woorden jij bent een vette egoist.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:27 schreef webfreak het volgende:
Argument:
MP3 is vet cool, en de platenmaatschappijen zijn vet kut
quote:Dat valt toch tegenwoordig ook wel weer mee? Bij 192 kb/s bitrate is het al goed te pruimen hoor! MP3 is trouwens het enige juiste antwoord geweest van de consument op de jarenlange UITZUIGERIJ van de muziekindustrie. Ze hebben ons jarenlang 40 piek laten dokken. 20 was een stuk eerlijker geweest naar mijn smaak. Muziek had gewoon nooit zo duur mogen zijn..... en dat zeg ik als muzikant.
[Dit bericht is gewijzigd door Werner_Koekoeksklok op 31-01-2004 18:38]
quote:Als ik dat gezeur nou nog vaker hoor word ik echt depressief! Iedereen die nooit mee heeft gedaan aan een blindentest moet zijn bek houden over de kwaliteit van mp3's.
quote:Cd's waren eerst zo duur door de hoge produktie kosten / niet efficiente produktie process / lage capaciteit van de produktie. Er werd belooft dat cd's dus goedkoper zouden worden. Hier is niets van terechtgekomen. Conclusie: consument wordt genaaid. Gelukkig geeft Universal het goede voorbeeld aan andere major labels.
Dat valt toch tegenwoordig ook wel weer mee? Bij 192 kb/s bitrate is het al goed te pruimen hoor! MP3 is trouwens het enige juiste antwoord geweerd van de consument op de jarenlange UITZUIGERIJ van de muziekindustrie. Ze hebben ons jarenlang 40 piek laten dokken. 20 was een stuk eerlijker geweest naar mijn smaak. Muziek had gewoon nooit zo duur mogen zijn..... en dat zeg ik als muzikant.
quote:Appels en peren.
Als jou salaris online zou staan en ieder ander zou daar een klein beetje van kunnen downloaden,wat zou je daar van vinden?
Als je iets steelt van iemand, is de eigenaar het KWIJT. Als je iets KOPIEERD, is de eigenaar zijn eigendom niet kwijt alleen loopt hij winst mis. Dit is wat anders. Als iemand jou salaris KOPIEERD, heb jij nog steeds je salaris, alleen loop je nu bijv. interestbaten mis. Dat is iets anders dat dat je je salaris KWIJT bent.
[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 31-01-2004 00:00]
quote:Wat eerst gekocht werd wordt nu VOOR NIKS gedownload,waar jou salaris uit zou BESTAAN.
Op vrijdag 30 januari 2004 23:51 schreef Yokozuna het volgende:Appels en peren.
Als je iets steelt van iemand, is de eigenaar het KWIJT. Als je iets KOPIEERD, is de eigenaar zijn eigendom niet kwijt alleen loopt hij winst mis. Dit is wat anders. Als iemand jou salaris KOPIEERD, heb jij nog steeds je salaris, alleen loop je nu bijv. interestbaten mis. Dat is iets anders dat dat je je salaris KWIJT bent.
quote:Dat is ook het argument van de platenmaatschappijen. Ze komen met absurde rekensommen over de verliezen die zij lijden door het downloaden. De werkelijkheid is echter heel anders. De meeste muziek die wordt gedownload, was nooit verkocht zonder die download. Dat geldt zelfs in 2 opzichten. Ten eerste zijn veel mensen die muziek downloaden niet automatisch potentiële kopers, en ten tweede krijgt een nummer dat wordt gedownload meer bekendheid, waardoor de mensen die het écht interessant vinden de cd uiteindelijk toch kopen.
Op zaterdag 31 januari 2004 00:06 schreef numf het volgende:
Wat eerst gekocht werd wordt nu VOOR NIKS gedownload,waar jou salaris uit zou BESTAAN.
Oftewel je bent dat KWIJT.
De platenindustrie weet niet hoe ze met het downloaden om moet gaan. I.p.v. er handig op in te springen, steken ze hun geld in ongewenste cd-beveiligingen, dreigbrieven naar downloaders, en processen tegen verspreiders op internet. Daaruit kun je opmaken dat de platenindustrie zeer conservatief is en geheel blind voor de toekomst.
Als de platenindustrie wil overleven, zullen ze hun marketing-strategie moeten aanpassen. Muziek moet tegen een geringe vergoeding te downloaden zijn. Daarnaast moet een cd iets extra's gaan bieden. Zolang de meerwaarde van een cd beperkt is ten opzichte van de te downloaden muziek, zal de keuze voor de meeste consumenten simpel zijn.
Dit is natuurlijk een heel leuk item voor een betoog.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 11:24 schreef NewOrder het volgende:[..]
Dat is ook het argument van de platenmaatschappijen. Ze komen met absurde rekensommen over de verliezen die zij lijden door het downloaden. De werkelijkheid is echter heel anders precies zo. De meeste muziek die wordt gedownload, was nooit veel kans verkocht zonder die download. Dat geldt zelfs in 2 opzichten. Ten eerste zijn veel mensen die muziek downloaden niet automatisch potentiële kopers, en ten tweede krijgt een nummer dat wordt gedownload meer bekendheid, waardoor de mensen die het écht interessant vinden de cd uiteindelijk toch niet kopen.
De platenindustrie weet niet beter dan jij hoe ze met het downloaden om moet gaan. I.p.v. er handig op in te springen, steken ze hun geld moeten ze eerst hun geld steken in ongewenste cd-beveiligingen, dreigbrieven naar downloaders, en processen tegen verspreiders op internet. Daaruit kun je opmaken dat de platenindustrie zeer conservatief is overkomt, terwijl ze enkel hun muziek, artiesten en inkomsten proberen te beschermen door onpopulaire maatregelen om geheel blind voor de toekomst toch maar steeds nieuwe artiesten en muziek uit te kunnen brengen.
Als En omdat de platenindustrie wil overleven, zullen hebben ze hun marketing-strategie moeten aanpassen. Muziek moet is nu tegen een geringe vergoeding te downloaden zijn. Daarnaast moet Bovendien is een cd iets extra's gaan bieden. Zolang Maar omdat de meerwaarde van een cd beperkt is ten opzichte van de te downloaden muziek, zal de keuze voor de meeste sommige consumenten simpel zijn. Die zullen altijd op zoek blijven naar gratis muziek.
Dit is natuurlijk ook een heel leuk item voor een betoog.
quote:Dat is gewoon niet waar, want onderstaande is het punt:
Op zaterdag 31 januari 2004 00:06 schreef numf het volgende:Wat eerst gekocht werd wordt nu VOOR NIKS gedownload,waar jou salaris uit zou BESTAAN.
Oftewel je bent dat KWIJT.
quote:Bovendien is de verkoop van minder populaire genres de laatste paar jaar juist toegenomen, de conclusie dat mensen door de komst van mp3 dus minder cd's gaan kopen is dus gewoon fout.
De meeste muziek die wordt gedownload, was nooit verkocht zonder die download.
quote:Heel appart dat mensen zo'n enorme plaat voor hun kop hebben,en het downloaden in hun eigen egoistische consumeer belang zo verdedigen.
Op zaterdag 31 januari 2004 13:41 schreef Yokozuna het volgende:[..]
Dat is gewoon niet waar, want onderstaande is het punt:
[..]Bovendien is de verkoop van minder populaire genres de laatste paar jaar juist toegenomen, de conclusie dat mensen door de komst van mp3 dus minder cd's gaan kopen is dus gewoon fout.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |