abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16718557
Ik ben het beu, verschillende personen blijven maar aanraden dat je je kat/kitten met zijn neus door de ontlasting moet halen wanneer deze onzindelijk is.

Mensen, dit is niet diervriendelijk, dit is pure mishandeling en bakerpraat!! 'Argumenten' zoals: "Ik voed al x jaar katten op en op die manier zijn ze allemaal zindelijk geworden hóór", zijn volledig zinloos. Net alsof je er trots op bent dat je je kat al mishandelend zindelijk hebt gemaakt, goed van je hoor, knap gedaan!

Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren. Ze vergen alleen veel geduld en dat ontbreekt nog wel eens. Natuurlijk is het frustrerend als je kat overal blijft plassen, maar ga dan niet over op de harde hand, bedenk waar je mee bezig bent. Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.

Dat wilde ik ff kwijt

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:23:35 #2
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16718671
Dat je dat met een hond doet ......
Bij dat soort beesten heeft dat effect ..... Die snappen dat na één á twee x.
Een kat is geen sociaal dier en neemt dat ook niet aan. Hij is eigen baas.
Je moet je kat begeleiden ... Pak zijn pootjes voorzichtig vast en graaf met zijn pootjes in het grit .. of buiten in het zand. Dat heeft wel effect.

Ik vind het ook om te als mensen zó met hun kat om gaan.

Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_16718723
onzinnige methode idd, ook met een hond doe je zoiets niet, slaat nergens op.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_16718733
3 smiley-achtige replies na elkaar!

Ik vind wel dat je gelijk hebt, dat je gewoon rustig je kat moet leren om zindelijk te worden, want het is logisch dat dit een tijdje duurt. (ook bij mensen zo...)

feest
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:26:08 #5
56821 beyond_cool
Whosa numbah one now? LUIGI
pi_16718756
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:20 schreef BadGirly het volgende:
Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.

Dat wilde ik ff kwijt

En wat is die manier he? Je vingertje opsteken en ze vermanend toespreken?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:27:04 #6
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16718778
quote:
Ik ben het beu, verschillende personen blijven maar aanraden dat je je kat/kitten met zijn neus door de ontlasting moet halen wanneer deze onzindelijk is.

Mensen, dit is niet diervriendelijk, dit is pure mishandeling en bakerpraat!! 'Argumenten' zoals: "Ik voed al x jaar katten op en op die manier zijn ze allemaal zindelijk geworden hóór", zijn volledig zinloos. Net alsof je er trots op bent dat je je kat al mishandelend zindelijk hebt gemaakt, goed van je hoor, knap gedaan!

Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren. Ze vergen alleen veel geduld en dat ontbreekt nog wel eens. Natuurlijk is het frustrerend als je kat overal blijft plassen, maar ga dan niet over op de harde hand, bedenk waar je mee bezig bent. Als je van je dier houdt, ga je voor de diervriendelijke manier en niet 'the easy way'.

Dat wilde ik ff kwijt

met de kop erboven houden wilt ook helpen.
Door zachtjes foei te roepen en ze vervolgens een aaitje te geven bereik je ook niks mee.

PS: als ik jou was zou ik me maar niet aan fretten wagen

"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:27:58 #7
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16718804
Wat een slap Martin Gaus gelul. Gewoon de boeren manier. Kop erin of er opmeppen met iets. Burgertrutjes moeten geen dieren bezitten.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16718824
christus dat mensen die methode nog steeds aanprijzen en toepassen?

wat wil je in godsnaam bereiken? Dat je kat doodsbang van je wordt en jou gaat aanzien voor degene die hem altijd ellende geeft en mishandelt?

Wil je dat? ja dan moet je vooral deze "diervriendelijke" methode toepassen.

Komop zeg, wat een gelul, iets leren kost tijd, inzet en aandacht. Opnieuw, opnieuw en opnieuw.

Een kind ram je toch ook niet de hele gang door om te leren piesen op een pot?

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_16718868
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:27 schreef Furby het volgende:
Wat een slap Martin Gaus gelul. Gewoon de boeren manier. Kop erin of er opmeppen met iets. Burgertrutjes[ moeten geen dieren bezitten.

[afbeelding]

burgertrutjes asocialen moeten geen dieren bezitten.
jij dus...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16718906
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:26 schreef beyond_cool het volgende:

[..]

En wat is die manier he? Je vingertje opsteken en ze vermanend toespreken?

Lezen is goed voor je: "Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren"
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:31:20 #11
71780 DeHeldjes
Anti-Sociaal....
pi_16718919
Ik vindt dat je groot gelijk hebt!!

En NEE bij HONDEN moet je dat dus Absoluut ook NIET doen!!!
Het beestje weet niet beter als dat het zijn Ontlasting doet!! Daar ga je het toch niet voor Straffen??!!! Voor zo'n beest krijgt het dan "straf" omdat ie geplast heeft. Dus dan Wil ie nieteens meer plassen zelfs niet buiten.!!!

Weet je wat ook Zielig is?? Mensen die een Hond hebben om gewoonweg een hond te hebben.... en dan "doen" ze dus helemaal niks met die hond.... Die honden kennen meestal niet EEN "commando"!! Als je ertegen zegt: Zit!!.. kijkt ie je aan vanuuh>>
Hebben jullie Enig idee hoe gefrustreerd een Hond raakt als ie nieteens met zijn baasje kan communiceren?? Denk er maar es over na...

Eigenlijk wel...maar eigenlijk ook weer niet...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:32:30 #12
60526 joeplemmens
Music For Freaks
pi_16718962
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:28 schreef DarkElf het volgende:
christus dat mensen die methode nog steeds aanprijzen en toepassen?

wat wil je in godsnaam bereiken? Dat je kat doodsbang van je wordt en jou gaat aanzien voor degene die hem altijd ellende geeft en mishandelt?

Wil je dat? ja dan moet je vooral deze "diervriendelijke" methode toepassen.

Komop zeg, wat een gelul, iets leren kost tijd, inzet en aandacht. Opnieuw, opnieuw en opnieuw.

Een kind ram je toch ook niet de hele gang door om te leren piesen op een pot?

even met de kop boven het foutje dat wil al helpen. (Wel bij nekvel pakken). Dit is toch geen dierenmishandeling....
Ja je moet je kat niet gaan meppen maar dat mag duidelijk zijn.
"A brain is like a parachute, it only functions when it's open" FRANK ZAPPA
pi_16718991
HoTdOg houdt er ook niet van als zijn neusje door de bagger gaat, maar vindt het wel een effectieve methode....... Als je hele dagen werkzaam bent bijv.... (om reacties te voorkomen zet ik het hier vast neer....... "Dan moet je geen huisdier nemen als je de hele dag werkt!!")
leer je het een kat/hond wel het snelst af op deze manier.
pi_16719005
Maar bad girly,

ik zou deze poesjes ook nooit willen slaan hoor!!

pi_16719047
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:33 schreef HoTdOg het volgende:
HoTdOg houdt er ook niet van als zijn neusje door de bagger gaat, maar vindt het wel een effectieve methode....... Als je hele dagen werkzaam bent bijv.... (om reacties te voorkomen zet ik het hier vast neer....... "Dan moet je geen huisdier nemen als je de hele dag werkt!!")
leer je het een kat/hond wel het snelst af op deze manier.
en jij denkt dat een kat snapt als je hem straft voor iets dat ie een uur of wat geleden gedaan heeft
pi_16719072
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:33 schreef sjon_tha_mol het volgende:
Maar bad girly,

ik zou deze poesjes ook nooit willen slaan hoor!!

Hey fotoboek-quotert!
pi_16719098
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:35 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Hey fotoboek-quotert!

Ze zijn lief
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:36:42 #18
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16719106
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef DeHeldjes het volgende:

Hebben jullie Enig idee hoe gefrustreerd een Hond raakt als ie nieteens met zijn baasje kan communiceren?? Denk er maar es over na...

Juist. Bij meerdere honden bijt de nummer 1 in de roedel de lagere in rang als die iets doet wat 'm niet aanstaat. ZO doe je dat Honden willen duidelijkheid.

Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_16719131
Probeer dat maar eens met deze kat...

Ik denk dat de meeste met de grote mond dan ineens niet zo'n grote mond meer hebben. Dit is de eerste keer dat ik over zo'n achterlijke methode hoor. Gewoon corrigeren en ingrijpen op het moment dat het beestje plassen wil zet je hem op de bak.

pi_16719132
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:34 schreef milagro het volgende:

[..]

en jij denkt dat een kat snapt als je hem straft voor iets dat ie een uur of wat geleden gedaan heeft

Dat staat er ook niet bij vermeld, dat ik hem na een uur of wat door zijn eigen plajse haal. Je moet hem natuurlijk wel op het moment supreme betrappen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:38:08 #21
27929 piere
doe mij maar bier
pi_16719165
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef BadGirly het volgende:

[..]

Lezen is goed voor je: "Er zijn tal van andere, vriendelijke manieren zoals consequent corrigeren"

ipv zo te klagen kan je beter wat duidelijk geformuleerde manieren geven om het ze wel te leren (tenminste; wat jij denkt)...
fok you ja!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:38:52 #22
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_16719188
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef DeHeldjes het volgende:
Ik vindt dat je groot gelijk hebt!!

En NEE bij HONDEN moet je dat dus Absoluut ook NIET doen!!!
Het beestje weet niet beter als dat het zijn Ontlasting doet!! Daar ga je het toch niet voor Straffen??!!! Voor zo'n beest krijgt het dan "straf" omdat ie geplast heeft. Dus dan Wil ie nieteens meer plassen zelfs niet buiten.!!!

Weet je wat ook Zielig is?? Mensen die een Hond hebben om gewoonweg een hond te hebben.... en dan "doen" ze dus helemaal niks met die hond.... Die honden kennen meestal niet EEN "commando"!! Als je ertegen zegt: Zit!!.. kijkt ie je aan vanuuh>>

yep .... en jou kiddo's mogen later op je vloerbedekking schijten .... of misschien doen ze dat al.
en dan zeg je tegen je Kiddo : "ach schatje ... geeft niks ... ".... "volgende keer beter hé"?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_16719221
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:37 schreef HoTdOg het volgende:

[..]

Dat staat er ook niet bij vermeld, dat ik hem na een uur of wat door zijn eigen plajse haal. Je moet hem natuurlijk wel op het moment supreme betrappen.

als je werkt zoals jij schrijft kan dat dus niet, hè
pi_16719272
wat een onzin
3x de kan door zijn pis gehaald en hij doet het nu nooit meer
en hij vind mij nog steeds lief en geeft me kopjes
wat een gel#l van volkert jankers
het zijn dieren en geen mensen
varkens doen het vrijwillig
er is niets mis mee
en ts zal wel een psychiater hebben voor haar overspannen poes
heee.... probeer eens regressie hypnose oid
wie weet heeft ze wel een psygisch probleempje omdat ze werdt gepest toen ze geboren werdt en haar moeder mishandelde haar enz enz

get a life

pi_16719294
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:38 schreef Pearly het volgende:

[..]

yep .... en jou kiddo's mogen later op je vloerbedekking schijten .... of misschien doen ze dat al.
en dan zeg je tegen je Kiddo : "ach schatje ... geeft niks ... ".... "volgende keer beter hé"?

nee dan haal je hun met hun geicheltje door de schijt heen nadat je ze een rottrap hebt verkocht natuurlijk
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:42:09 #26
61288 Duna
Still Going Strong
pi_16719300
quote:

Dat wilde ik ff kwijt

Heeft geen enkle nut! Het is wreed en onnodig!
Dieren denken niet zover door als mensen.
Stel je puppy heeft gepoept in de kamer en ligt op dat moment dat jij binnenkomt met een beertje te spelen.
Je pakt hem en wrijft hem met zijn neus door zijn eigen poep/pies.
Dat hondje denkt dus dat het fout is om met de beer te spelen snappie.
Nogmaals het is wreed en onnodig.
Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:42:36 #27
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16719309
Ik word later kattenpsycholoog denk ik. Aan deze thread te zien zullen er genoeg zijn met jeugdtrauma's, onverwerkt verdriet en oud zeer. En die baasjes maar dokken
pi_16719322
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:39 schreef milagro het volgende:

[..]

als je werkt zoals jij schrijft kan dat dus niet, hè

als je niet leest snap je ook niet wat er staat. Je moet niet alleen de reactie lezen, maar ook de quote......
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:43:27 #29
8372 Bastard
Persona non grata
pi_16719340
Sorry hoor.. maar als je gewoon de kattenbak op tijd verschoont is er helemaal niks aan de hand. Een kat gaat echt niet moedwillig zn huis bevuilen als ie er geen goede rede voor heeft.
En een rede kan zijn, blaasontsteking, vieze kattenbak, zieke kat.

Mocht ie het dan toch doen, om mij te stangen.. ja dan krijgt ie wel op zn sodemieter.

The truth was in here.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:43:54 #30
61288 Duna
Still Going Strong
pi_16719346
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:41 schreef harrie1 het volgende:
wat een onzin
3x de kan door zijn pis gehaald en hij doet het nu nooit meer
wat een gel#l van volkert jankers
het zijn dieren en geen mensen
varkens doen het vrijwillig
er is niets mis mee
en ts zal wel een psychiater hebben voor haar overspannen poes
heee.... probeer eens regressie hypnose oid
wie weet heeft ze wel een psygisch probleempje omdat ze werdt gepest toen ze geboren werdt en haar moeder mishandelde haar enz enz

get a life

Doe jij is effe normaal zeg

Met mijn gedachten ergens anders ben ik altijd overal.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:46:08 #31
27929 piere
doe mij maar bier
pi_16719417
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:38 schreef piere het volgende:

[..]

ipv zo te klagen kan je beter wat duidelijk geformuleerde manieren geven om het ze wel te leren (tenminste; wat jij denkt)...

fok you ja!
pi_16719423
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:41 schreef harrie1 het volgende:
wat een onzin
2x de kat door zijn pis gehaald en hij doet het nu nooit meer

2x was bij mij voldoende. Kat ging brutaal een piepie machen op mijn dekbed!! Waar ik bij stond notabene. Heb hem maar even laten ruiken van dichtbij...... Hij heeft het nooit weer gedaan, terwijl toen ik hem kreeg toch direct op de bak enzo heb gezet om hem te laten weten waar hij zijn behoefte kon doen........

pi_16719429
Zo

Ik heb op deze manier drie katten zindelijk gemaakt.

Gaan jullie maar lekker met je kat praten, als je denkt dat dat werkt wens ik je veel suc6.

pi_16719461
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:42 schreef HoTdOg het volgende:

[..]

als je niet leest snap je ook niet wat er staat. Je moet niet alleen de reactie lezen, maar ook de quote......

jij schrijft dat je het wel een goede methode vind als je werkt bijvoorbeeld..toch?

ik heb mijn katten als kittens al zindelijk thuis gekregen (ze waren al zindelijk dus), en de enkele keer dat ze toch iets buiten de bak gedaan hadden lag dat aan mij (kattenbak niet schoon meer of verplaatst), niet aan de kat.

kittens doen hun moeder na, als die zindelijk is, zijn er nauwelijks problemen.
zaak is denk ik ze niet té jong weg te halen dan of zo.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:48:11 #35
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16719474
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:43 schreef Duna het volgende:
[...]
Hij heeft anders wel volkomen gelijk.

Pas wanneer een kat stelselmatig mishandeld wordt, zal er daadwerkelijk een verandering in gedrag optreden. De meeste dieren, en zeker huisdieren hebben een zeer gelimiteerd geheugen en denkvermogen. Ze denken niet na over wat ze doen, ze doen wat ze geconditioneerd zijn te doen. Doen alsof je kat een psychisch trauma oploopt als'ie een keertje ergens voor gestraft wordt, is compleet onnozel. Fijn dat je van je huisdier houdt, maar doe niet alsof het een soort Einstein is.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:50:04 #36
56821 beyond_cool
pi_16719527
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:31 schreef BadGirly het volgende:

[..]

En hoe corrigeer je dan consequent? Vingertje opsteken en 'foei' zeggen?
pi_16719535
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:48 schreef Leshy het volgende:

[..]

Hij heeft anders wel volkomen gelijk.

Pas wanneer een kat stelselmatig mishandeld wordt, zal er daadwerkelijk een verandering in gedrag optreden. De meeste dieren, en zeker huisdieren hebben een zeer gelimiteerd geheugen en denkvermogen. Ze denken niet na over wat ze doen, ze doen wat ze geconditioneerd zijn te doen. Doen alsof je kat een psychisch trauma oploopt als'ie een keertje ergens voor gestraft wordt, is compleet onnozel. Fijn dat je van je huisdier houdt, maar doe niet alsof het een soort Einstein is.

pi_16719553
En omdat het geen Einstein is kan je hem dus niet een uur later straffen voor iets.

Als je werkt, en je treft bij thuiskomst kattenschijt aan op je vloerkleed heeft het totaal geen zin om hem dan te straffen, dat begrijpt hij dus niet, het is immers geen Einstein toch?!

Een kat die niet zindelijk is of opeens niet meer is, dat ligt 9 van de 10 keer aan externe factoren.

pi_16719556
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:46 schreef HoTdOg het volgende:

[..]

2x was bij mij voldoende. Kat ging brutaal een piepie machen op mijn dekbed!! Waar ik bij stond notabene. Heb hem maar even laten ruiken van dichtbij...... Hij heeft het nooit weer gedaan, terwijl toen ik hem kreeg toch direct op de bak enzo heb gezet om hem te laten weten waar hij zijn behoefte kon doen........

helemaal goed
je gaat door voor de volgende ronde
die kan heeft nu een trauma (volgens sommige)
maar hij weet in 2x waar hij aan toe is
ipv 10.000x met een vinger achterna gezeten te worden (foei foei foei)
zo ook gedaan met mijn kat
ff door de pis en vervolgens in de bak
ff wassen (bah) en hij komt bij je liggen en spin en knordt als een varken bij je
pi_16719577
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:50 schreef beyond_cool het volgende:

[..]

En hoe corrigeer je dan consequent? Vingertje opsteken en 'foei' zeggen?

Door hem op de kattenbak te zetten als je hem op heterdaad betrapt.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 16:53:45 #41
56821 beyond_cool
pi_16719620
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:52 schreef milagro het volgende:

[..]

Door hem op de kattenbak te zetten als je hem op heterdaad betrapt.

Waarna die de kattenbak gaat mijden want dat is de strafplek. Goed gedacht meid. Een kat is een dier - ergo - die beesten denken alleen logisch! Niet zoals een vrouw dus. Als je ze straft dan moet je dat op de plek des onheils doen.
pi_16719650
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:47 schreef milagro het volgende:

[..]

jij schrijft dat je het wel een goede methode vind als je werkt bijvoorbeeld..toch?

ik heb mijn katten als kittens al zindelijk thuis gekregen (ze waren al zindelijk dus), en de enkele keer dat ze toch iets buiten de bak gedaan hadden lag dat aan mij (kattenbak niet schoon meer of verplaatst), niet aan de kat.

kittens doen hun moeder na, als die zindelijk is, zijn er nauwelijks problemen.
zaak is denk ik ze niet té jong weg te halen dan of zo.

Als je bijv. halve dagen werkt en je bent 's middags thuis, nadat je om 12:00 uur van je werk bent gekomen en de je ziet je kleine jonge kitten een plas doen waar je bij bent, dan vind ik het een effectieve methode. Je kan hem absoluut niet straffen voor iets wat hij tig uren geleden heeft gedaan.

Als de kittens zindelijk zijn toen je ze had gekregen, kan dat uiteraard een ander probleem zijn, zoals in dit topic ergens al vermeld.
Vind het alleen raadzaam voor diegenen die een jonge kitten hebben en die niet zindelijk is. Zet hem eerst op de kattenbak zodra je thuis bent. (Zorg dus dat je die al hebt staan!!)
Zet de kattenbak ook niet naast het eten. (Lijkt mij ook niet lekker als ik naast/op het toilet zit te eten)
Mocht hij nadat hij op de kattenbak is geweest nadat je thuis bent gekomen na een dag of wat nog niet weten, dan haal ik hem wel degelijk even door uitwerpselen.

Misschien raadzaam om hem gewoon zo af en toe op de bak te zetten.....

Het gaat hier wel om een jonge kitten. Dus niet een kat van een jaar of 8 oud.......

pi_16719715
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:38 schreef piere het volgende:

[..]

Okay omdat je het zo vriendelijk vraagt, hierbij een aantal manieren

1 Plast een kitten naast de bak? Consequent blijven is dus zoals ik al zei de sleutel. Zet hem gelijk na het 'misplassen' in de bak en krabbel met de pootjes door het grint. Dit tot in de treuren herhalen en uiteindelijk doet hij het zelf. Veel kittens komen al zindelijk uit het nest.

2 Plast een volwassen kat op ongewenste plekken?
Probeer eens citrusschillen op de plek te leggen, ze houden niet van deze geur.

Een andere manier is 'feliway' (verkrijgbaar bij de dierenwinkel) op de plek sprayen, dit jaagt ook de kat weg.

Maak plasplekken nooit schoon met chloor, dit ruikt vrijwel gelijk aan kattenpis en trekt dus aan tot plassen. Maak wél schoon met groene zeep.

Zit er een kap of deurtje op de kattenbak? Haal deze er vanaf, dit kan helpen. Heb je 1 kattenbak voor meerdere katten? Haal er dan nog één bij, katten zijn schoon en kieskeurig. Zelfs verandering van kattengrit kan problemen opleveren, probeer het dus altijd bij hetzelfde merk te houden.

Bedenk dat een kat iets aan zijn blaas kan hebben, bijvoorbeeld blaasontsteking. Controleer dus ook of je kat bloedsporen in zijn plas heeft.

En altijd geldt: beloon je kat wanneer hij het wel op de bak doet.

pi_16719746
Nou ja, fijn dan
Dan haal jij je kitten lekker door de schijt heen als je vindt dat dat okay is, blijkbaar toch een Einsteintje in huis
pi_16719799
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:59 schreef milagro het volgende:
Nou ja, fijn dan
Dan haal jij je kitten lekker door de schijt heen als je vindt dat dat okay is, blijkbaar toch een Einsteintje in huis
This one's for me???
  vrijdag 30 januari 2004 @ 17:03:15 #46
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16719826
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:01 schreef HoTdOg het volgende:
This one's for me???
Ze noemt je een Einstein denk ik.

Of ze denkt dat je kat een groot intellectueel vermogen nodig heeft om geconditioneerd te worden.

pi_16719869
Toch leuk om te lezen dat er hier nog mensen zijn die echt die manier gebruiken. Bewijst wel weer hoeveel research ze hebben gedaan alvorens een kat aangeschaft te hebben.
pi_16719950
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 17:05 schreef BadGirly het volgende:
Toch leuk om te lezen dat er hier nog mensen zijn die echt die manier gebruiken. Bewijst wel weer hoeveel research ze hebben gedaan alvorens een kat aangeschaft te hebben.
Blijf er toch bij, dat het een effectieve manier is om ze het af te leren. Er is nog een methode om een jonge kater wat zindelijker te krijgen. Sommige mensen zullen die helemaal wel barbaars vinden........
Maar goed, ieder zijn eigen idee, anders is het ook zo saai.
Nou, ik ga die 2 muiters van mij even eten geven.
Ik zal ze er niet met de neus door heen halen...... Zo dadelijk eten ze morgen niet meer. Vooral Einstein niet........
pi_16721120
Des te jammerder vind ik het dat veel huisdiereigenaren altijd weer gaan voor hun eigen gemak en niet die van het dier. Zolang het maar makkelijk en snel is, wordt er verder niet gedacht aan wat het dier voelt. De lusten worden met gemak aangenomen, maar de lasten worden gauw weggemoffeld.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:09:41 #50
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721190
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:06 schreef BadGirly het volgende:
Zolang het maar makkelijk en snel is, wordt er verder niet gedacht aan wat het dier voelt.
Stel je voor dat het beestje zich even een minuutje ongemakkelijk voelt. Het is niet alsof je het dier pijn doet of een trauma bezorgt. Wat is je volgende topic? Een klacht tegenover mensen die hun katten gewelddadige TV-programma's laten kijken?
pi_16721224
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:09 schreef Leshy het volgende:

[..]

Stel je voor dat het beestje zich even een minuutje ongemakkelijk voelt. Het is niet alsof je het dier pijn doet of een trauma bezorgt. Wat is je volgende topic? Een klacht tegenover mensen die hun katten gewelddadige TV-programma's laten kijken?

Overdrijven is geen kunst voor jou

Go away

vrijdag 30 januari 2004 @ 18:18:14 #52
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721355
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:11 schreef BadGirly het volgende:
Overdrijven is geen kunst voor jou
Ik mag graag denken dat ik het tot een kunstvorm verhef
pi_16721363
Wat je ouders niet met jou deden, moet je ook niet met je katten doen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:22:43 #54
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721452
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:18 schreef Billengezicht het volgende:
Wat je ouders niet met jou deden, moet je ook niet met je katten doen.
Mijn ouders zetten me nooit op de kattenbak, gaven me nooit kattebrokjes, lieten me niet van een schoteltje op de vloer eten, bonden me nooit een vlooienband om en lieten me niet door een luikje in de deur heen klimmen
pi_16721566
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:18 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ik mag graag denken dat ik het tot een kunstvorm verhef

Bijdehandje Maar om nog even terug te komen op dat 'minuutje ongemak'. Je moet niet vergeten dat ons land bergen met eigenaren telt die oogkleppen op hebben. Zo heb je gevallen waar de kat blaasgruis of ontsteking heeft en de kat is dus onzindelijk. Wat doet de eigenaar? Die blijft het beest met z'n neus een maand lang elke dag door de ontlasting halen (want dat is een makkelijke methode), totdat ze op het briljante idee komen dat de kat misschien ziek zou kunnen zijn

We moeten gewoon iets verder kijken dan onze neus lang is

vrijdag 30 januari 2004 @ 18:31:41 #56
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721628
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:29 schreef BadGirly het volgende:
Zo heb je gevallen waar de kat blaasgruis of ontsteking heeft en de kat is dus onzindelijk.
Als je kat normaliter zindelijk is, het netjes op de kattenbak doet en vervolgens ineens overal zijn/haar behoefte te doen, dan lijkt het me vrij logisch dat er een andere oorzaak is dan het feit dat de kat simpelweg niet zindelijk is. Dan ga je ermee naar de dierenarts, dan ga je geen zindelijkheids-training uitvoeren.
pi_16721697
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:31 schreef Leshy het volgende:

[..]

Als je kat normaliter zindelijk is, het netjes op de kattenbak doet en vervolgens ineens overal zijn/haar behoefte te doen, dan lijkt het me vrij logisch dat er een andere oorzaak is dan het feit dat de kat simpelweg niet zindelijk is. Dan ga je ermee naar de dierenarts, dan ga je geen zindelijkheids-training uitvoeren.

Het zal je verbazen hoeveel mensen dit niet doorhebben. Op bijv. forums en prikborden kom je dagelijks dit soort gevallen tegen.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:36:22 #58
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721737
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:34 schreef BadGirly het volgende:
Het zal je verbazen hoeveel mensen dit niet doorhebben. Op bijv. forums en prikborden kom je dagelijks dit soort gevallen tegen.
Iemand die niet doorheeft dat een kat zich niet zoals normaal gedraagt en het beest 'straft' voor een ziekte oid, is iets heel anders dan mensen die een kitten met de neus-boven-ontlasting-methode zindelijk maken; iets wat volgens heel veel kattenbezitters een hele effectieve methode is.
pi_16721766
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:36 schreef Leshy het volgende:

[..]

Iemand die niet doorheeft dat een kat zich niet zoals normaal gedraagt en het beest 'straft' voor een ziekte oid, is iets heel anders dan mensen die een kitten met de neus-boven-ontlasting-methode zindelijk maken; iets wat volgens heel veel kattenbezitters een hele effectieve methode is.

Nee, het is beide kiezen voor eigen gemak Zolang 'ik' (de eigenaar) er vanaf ben is het best. Ik heb het trouwens over neus dóór de ontlasting halen he, niet over.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:43:04 #60
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16721905
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:37 schreef BadGirly het volgende:
Nee, het is beide kiezen voor eigen gemak Zolang 'ik' (de eigenaar) er vanaf ben is het best. Ik heb het trouwens over neus dóór de ontlasting halen he, niet over.
Ik denk niet dat iemand hier doelt op het beetpakken van de kat en met diens aangezicht de ontlasting uit het tapijt te vegen
pi_16721956
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:43 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat iemand hier doelt op het beetpakken van de kat en met diens aangezicht de ontlasting uit het tapijt te vegen

Dat is echt wat er in de rondte gaat Anders had ik dit topic niet geopend. Is dit een soort van miscommunicatie?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:49:48 #62
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16722052
Ik ben het geheel met TS eens, ik heb 3 volwassen katten en alle 3 zijn ze zindelijk, ik heb ze nooit met de neus door hun ontlasting gehaald.
Mensen die hun hond of kat zo denken te trainen zijn gewoon luie mensen die de tijd niet willen nemen om te doen wat goed is.

(hoi annemarie )

"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:51:05 #63
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16722077
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:45 schreef BadGirly het volgende:
Dat is echt wat er in de rondte gaat Anders had ik dit topic niet geopend. Is dit een soort van miscommunicatie?
Ok, voor de duidelijkheid: er is mijns inziens niets mis met het zindelijk maken van een niet-zindelijke kat door wanneer die uitwerpselen op een ander dan de daarvoorbestemde plaats deponeert, de kat beet te pakken en diens neus even bij de uitwerpselen te houden, of zelfs even licht te toucheren, om hem vervolgens in de kattenbak te deponeren. Dit is een bewezen methode die erg effectief is.

Een zindelijke kat die plots haar zindelijkheid verliest dient anders behandeld te worden (preferabel met een bezoekje aan de dierenarts als het aanhoudt), en ook een kat door de uitwerpselen heenvegen is een buitenproportionele reactie.

pi_16722145
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:51 schreef Leshy het volgende:

[..]

Ok, voor de duidelijkheid: er is mijns inziens niets mis met het zindelijk maken van een niet-zindelijke kat door wanneer die uitwerpselen op een ander dan de daarvoorbestemde plaats deponeert, de kat beet te pakken en diens neus even bij de uitwerpselen te houden, of zelfs even licht te toucheren, om hem vervolgens in de kattenbak te deponeren. Dit is een bewezen methode die erg effectief is.

Een zindelijke kat die plots haar zindelijkheid verliest dient anders behandeld te worden (preferabel met een bezoekje aan de dierenarts als het aanhoudt), en ook een kat door de uitwerpselen heenvegen is een buitenproportionele reactie.

Dus we zijn het eigenlijk wel met elkaar eens
pi_16722161
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:29 schreef BadGirly het volgende:

[..]
Wat doet de eigenaar? Die blijft het beest met z'n neus een maand lang elke dag door de ontlasting halen (want dat is een makkelijke methode), totdat ze op het briljante idee komen dat de kat misschien ziek zou kunnen zijn

Tja, als er geen handleiding bij zit, dan weet je natuurlijk ook niet hoe zo'n beest werkt......
Ben het wel absoluut met je eens met bovenstaand punt. Je kan niet verwachten van een zieke kitten, dat die baat heeft bij een methode die sommigen onder ons effectief vinden om een huisdier zindelijk te maken.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 18:56:26 #66
60402 cybertje_delphi
I hate bugs, kill all bugs!
pi_16722196
Ik ben persoonlijk van mening dat sommige mensen gewoon maar beter geen beestjes kunnen nemen.
Dit geld trouwens ook voor het nemen (lees krijgen) van kinderen.

Ik heb zelf ook een hoop beestjes. Ze weten nu precies wat ze wel en niet mogen. Maar ze blijven lekker eigenwijs zoals je hier kunt zien.
Dit mag dus niet, maar toen we ze zo zagen konden we toch echt niet boos worden.

;) De bugs die ik programmeer zijn features, de features die Microsoft programmeert zijn bugs! ;)
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:03:54 #67
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16722312
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:56 schreef cybertje_delphi het volgende:
Ik ben persoonlijk van mening dat sommige mensen gewoon maar beter geen beestjes kunnen nemen.
Dit geld trouwens ook voor het nemen (lees krijgen) van kinderen.

Ik heb zelf ook een hoop beestjes. Ze weten nu precies wat ze wel en niet mogen. Maar ze blijven lekker eigenwijs zoals je hier kunt zien.
Dit mag dus niet, maar toen we ze zo zagen konden we toch echt niet boos worden.

[afbeelding]

Leuke foto hoor, lekkere ondeugden zijn het zo te zien.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:04:51 #68
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16722337
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:54 schreef BadGirly het volgende:
Dus we zijn het eigenlijk wel met elkaar eens
Blijkbaar
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:06:36 #69
46511 Linz
held der helden
pi_16722369
in vredesnaam, waarom zou je uberhaupt de neus van je kat door ontlasting halen?? als straf?? zo dat die kat gaten denken van, o shit, volgende keer als ik hier pis, wordt ik weer in een hoop schijt geduwt!

ik begrijp er niks van...

[Dit bericht is gewijzigd door Linz op 30-01-2004 19:07]

"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
pi_16722370
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 18:56 schreef cybertje_delphi het volgende:
Ik ben van mening dat het ranzig is om je beesten op het aanrecht te laten lopen. In de koelkast is helemaal goor.
pi_16722418
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:06 schreef Conflict het volgende:

[..]

Ik ben van mening dat het ranzig is om je beesten op het aanrecht te laten lopen. In de koelkast is helemaal goor.

Daar heb je gelijk in.
Doen wij ook niet.
dit is ons beest:
feest
pi_16722629
Als het op andere manieren echt niet lukt, waarom zou het dan zo verkeerd zijn? een hoop van de posters hier hebben toch het idee dat dieren een soort van mensen zijn, dat is dus niet zo.... Katten zijn typisch dieren die snel een loopje met je nemen, en af en toe moet je ze corrigeren, ze zeggen niets voor niets, een hond heeft een baas, een kat heeft personeel....... En lekker gezellig je huis onder laten zeiken en maar denken dat het wel goed komt, daar schiet niemand wat mee op, ook de kat dus niet.... En een kat krijgt echt geen trauma van zo'n gebeuren, kom op zeg.....
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:21:56 #73
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16722695
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:18 schreef Samson het volgende:
Als het op andere manieren echt niet lukt, waarom zou het dan zo verkeerd zijn? een hoop van de posters hier hebben toch het idee dat dieren een soort van mensen zijn, dat is dus niet zo.... Katten zijn typisch dieren die snel een loopje met je nemen, en af en toe moet je ze corrigeren, ze zeggen niets voor niets, een hond heeft een baas, een kat heeft personeel....... En lekker gezellig je huis onder laten zeiken en maar denken dat het wel goed komt, daar schiet niemand wat mee op, ook de kat dus niet.... En een kat krijgt echt geen trauma van zo'n gebeuren, kom op zeg.....
Ik ben het met je eens dat je dieren niet moet vermenselijken, dus je reageerd op een kat zoals een moederpoes zou doen, aangezien we een kat toch kunstmatig kitten houden.
Maar moederpoes duwt de kop van haar kittentjes helemaal niet in hun ontlasting, moederpoes pakt het kittentje op en ze zet het kittentje op de plaats waar de ontslasting hoort te liggen en gaat daar graven als voorbeeld.
pi_16722902
Mensen die hun hond of kat met hun neus door hun ontlasting halen moeten terug naar het stenen tijdperk waar ze thuishoren.

Inmiddels zijn we er toch wel achter dat er betere en diervriendelijkere methode's zijn, in deze topic worden er zat uitgelegd.

Neus door de ontlasting halen is goor en het is not done, klaar uit, zo simpel is het.

Zo, nu ga ik even puin ruimen...

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16722978
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:21 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat je dieren niet moet vermenselijken, dus je reageerd op een kat zoals een moederpoes zou doen, aangezien we een kat toch kunstmatig kitten houden.
Maar moederpoes duwt de kop van haar kittentjes helemaal niet in hun ontlasting, moederpoes pakt het kittentje op en ze zet het kittentje op de plaats waar de ontslasting hoort te liggen en gaat daar graven als voorbeeld.

Goed plan, maar dat werkt helaas niet altijd bij iedere kat en dan moet je toch een alternatief hebben lijkt me, en als uiteindelijk dat dan wel werkt, bespaar je jouzelf EN de kat een hoop frustratie, dan is nl het probleem redelijk snel opgelost terwijl als je het maar laat gaan de relatie tussen jou en je kat er zeker niet beter op wordt (dat verzoorzaakt nogal wat geirriteerdheid...)
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:37:49 #76
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16723114
Ik geloof dat dat zelfs valt onder de wet Dierenmishandeling... en terecht!

Degene die zo met hun huisdier omgaan, die kunnen beter geen huisdier nemen.

Dierenbeulen moet je soieso keihard aanpakken...
misschien dat ze dan eens zullen leren zich te beheersen, in plaats van hun maatschappelijke frustraties af te reageren op een weerloos dier

vrijdag 30 januari 2004 @ 19:41:41 #77
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723237
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:33 schreef Samson het volgende:

[..]

Goed plan, maar dat werkt helaas niet altijd bij iedere kat en dan moet je toch een alternatief hebben lijkt me, en als uiteindelijk dat dan wel werkt, bespaar je jouzelf EN de kat een hoop frustratie, dan is nl het probleem redelijk snel opgelost terwijl als je het maar laat gaan de relatie tussen jou en je kat er zeker niet beter op wordt (dat verzoorzaakt nogal wat geirriteerdheid...)

Dan is het onmogenlijk dat je al alles hebt geprobeerd, bijv. feliway, andere kattenzand en zo nog meer van de in dit topic voorgestelde opties.
Mensen die de kat van hun neus door de ontlasting halen mishandelen hun dier op dat moment, aangezien de neus het gevoeligste orgaan van het lichaam is bij een kat.
pi_16723316
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:37 schreef TheDon18 het volgende:
Ik geloof dat dat zelfs valt onder de wet Dierenmishandeling... en terecht!

Degene die zo met hun huisdier omgaan, die kunnen beter geen huisdier nemen.

Dierenbeulen moet je soieso keihard aanpakken...
misschien dat ze dan eens zullen leren zich te beheersen, in plaats van hun maatschappelijke frustraties af te reageren op een weerloos dier

Doe toch ff normaal man, dierenbeulen is een heel ander verhaal, maatschappelijke frustraties afreageren op een weerloos dier, waar haal je het vandaan Je doet net of het hier gaat om zware mishandeling, terwijl het gewoon een opvoedkundige correctie is, jij vind zeker iedereen die 1 biertje drinkt ook direct een alcoholist, get real!!!
pi_16723373
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:41 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan is het onmogenlijk dat je al alles hebt geprobeerd, bijv. feliway, andere kattenzand en zo nog meer van de in dit topic voorgestelde opties.
Mensen die de kat van hun neus door de ontlasting halen mishandelen hun dier op dat moment, aangezien de neus het gevoeligste orgaan van het lichaam is bij een kat.

Zie andere post, jullie hebben een nogal bizar idee van mishandelen....
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:50:03 #80
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723468
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:46 schreef Samson het volgende:

[..]

nee, jij hebt geen idee hoe een kat in elkaar zit, voor een kat voelt dat alsof je heb een gebroken neus slaat, vaak hebben ze ook inwendige schade aan de neus als je dat doet.
geen wonder dat het katje dan niet meer daar plast he, zou jij nog ergens plassen als iemand je elke keer daarvoor op je gezicht slaat?
pi_16723475
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:46 schreef Samson het volgende:

[..]

En jíj hebt nogal een bizar idee van katten opvoeden.
pi_16723486
Wie heeft er ooit een moederkat of een moederhond een jong met zijn neus in zijn ontlasting zien duwen????

Niemand heeft dat ooit gezien omdat dat zo niet gedaan word, dus het is een onnatuurlijke manier om het zo te doen.

Doe het net als mamakat, til de kleine op en wijs hem waar het wel moet, binnen een paar dagen heb je een zindelijk kitten.
Het is een kwestie van goed opletten, werk je, dan neem je maar een weekje of 2 weekjes vrij als de kleine komt zodat je alle tijd hebt om je met dit soort dingen bezig te houden.

Ik heb 4 flessenesten gehad in mijn asieltijd, alle kittens werden zindelijk en wel naar de nieuwe eigenaren gebracht, geen van hen heeft zijn ontlasting van heel dichtbij gezien.

Het is zo makkelijk, gewoon wijzen waar ze moeten zijn.

Je kan het een kitten of een pup niet kwalijk nemen dat hij onzindelijk is, als een kitten of een pup ergens zijn behoefte doet waar het niet de bedoeling is dan is het jouw schuld, jij hebt niet goed opgelet.

Ik heb 3 honden, ze waren alledrie binnen 2 weken totaal zindelijk(sam en doh binnen een week, wunna binnen 2 weken), nooit ontlasting van heel dichtbij gezien.

Ik blijf erbij, het is onnodig, het is sneu....

Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_16723504
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:50 schreef snakelady het volgende:

[..]

nee, jij hebt geen idee hoe een kat in elkaar zit, voor een kat voelt dat alsof je heb een gebroken neus slaat, vaak hebben ze ook inwendige schade aan de neus als je dat doet.
geen wonder dat het katje dan niet meer daar plast he, zou jij nog ergens plassen als iemand je elke keer daarvoor op je gezicht slaat?

En jij weet wel hoe een kat in elkaar zit, knap hoor, je bent namelijk de eerste mens die dat dan weet
pi_16723527
Zullen we proberen een beetje aardig tegen elkaar te doen mensen?????
pi_16723583
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:52 schreef erodome het volgende:
Zullen we proberen een beetje aardig tegen elkaar te doen mensen?????
Ik ben een en al vriendelijkheid Ik houd er alleen niet van als andere mensen andere kattenliefhebbers er onterecht van beschuldigen dieren te mishandelen met geen enkele grond....
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:54:28 #86
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723605
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:50 schreef erodome het volgende:
Wie heeft er ooit een moederkat of een moederhond een jong met zijn neus in zijn ontlasting zien duwen????

Niemand heeft dat ooit gezien omdat dat zo niet gedaan word, dus het is een onnatuurlijke manier om het zo te doen.

Doe het net als mamakat, til de kleine op en wijs hem waar het wel moet, binnen een paar dagen heb je een zindelijk kitten.
Het is een kwestie van goed opletten, werk je, dan neem je maar een weekje of 2 weekjes vrij als de kleine komt zodat je alle tijd hebt om je met dit soort dingen bezig te houden.

Ik heb 4 flessenesten gehad in mijn asieltijd, alle kittens werden zindelijk en wel naar de nieuwe eigenaren gebracht, geen van hen heeft zijn ontlasting van heel dichtbij gezien.

Het is zo makkelijk, gewoon wijzen waar ze moeten zijn.

Je kan het een kitten of een pup niet kwalijk nemen dat hij onzindelijk is, als een kitten of een pup ergens zijn behoefte doet waar het niet de bedoeling is dan is het jouw schuld, jij hebt niet goed opgelet.

Ik heb 3 honden, ze waren alledrie binnen 2 weken totaal zindelijk(sam en doh binnen een week, wunna binnen 2 weken), nooit ontlasting van heel dichtbij gezien.

Ik blijf erbij, het is onnodig, het is sneu....

juist, en dat bedoel ik.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:55:10 #87
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723619
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:51 schreef Samson het volgende:

[..]

En jij weet wel hoe een kat in elkaar zit, knap hoor, je bent namelijk de eerste mens die dat dan weet

ik weet het niet exact nee, maar wel beter als jou zo te lezen.
pi_16723625
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Ik ben een en al vriendelijkheid Ik houd er alleen niet van als andere mensen andere kattenliefhebbers er onterecht van beschuldigen dieren te mishandelen met geen enkele grond....

Gewoon luisteren naar Erodome, die heeft alles in een notedop verklaard. Einde verhaal.
  Redactie Games vrijdag 30 januari 2004 @ 19:55:42 #89
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_16723635
* Mr.Noodle kijkt naar Topictitel

How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
  vrijdag 30 januari 2004 @ 19:57:53 #90
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16723690
FFS, gewoon dompelen mensen !!! Dat een moederkat dat niet doet wil nog niet zeggen dat het niet werkt !!! En dat het zielig is slaat ook al nergens op als ik ons Bommel z'n eigen pik zie likken of met zijn neus in de stront staat te roeren in het park !!! Huisvrouwen en Martin Gausjes moeten zich niet met dieren bemoeien Persoonlijk ga ik gewoon voor een flinke mep op hun kopke.

pi_16723715
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:53 schreef Samson het volgende:

[..]

Het geld niet alleen voor jou van dat aardig doen tegen elkaar...
Ik vind het ook niet ok om zomaar mensen voor dierenbeulen uit te maken.

Ik begrijp dat er uit het verleden van dit soort methode's zijn overgebleven, ik begrijp dus ook dat sommige mensen nog niet beter weten, maar we kunnen van elkaar leren toch en dat gaat alleen als we op een normale manier met elkaar omgaan.

pi_16723722
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:55 schreef snakelady het volgende:

[..]

ik weet het niet exact nee, maar wel beter als jou zo te lezen.

Laat maar zitten......
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:01:09 #93
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723759
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:57 schreef Furby het volgende:
FFS, gewoon dompelen mensen !!! Dat een moederkat dat niet doet wil nog niet zeggen dat het niet werkt !!! En dat het zielig is slaat ook al nergens op als ik ons Bommel z'n eigen pik zie likken of met zijn neus in de stront staat te roeren in het park !!! Huisvrouwen en Martin Gausjes moeten zich niet met dieren bemoeien Persoonlijk ga ik gewoon voor een flinke mep op hun kopke.

[afbeelding]

ik had ook niet anders van je verwacht Furby, want je bent pas een stoere vent als je een dier durft te slaan he?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:01:48 #94
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723767
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:59 schreef Samson het volgende:

[..]

Laat maar zitten......

ik had het al gelezen, maar je hebt gelijk, ikk ben zo koppig als ze maar komen.
pi_16723791
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 19:57 schreef Furby het volgende:

[afbeelding]

Je bent er 1 van de oude stempel, dat is duidelijk....
Jammer dat je niet met de tijd mee vooruit wil gaan, er zijn veel betere methode's tegenwoordig die net zo goed of zelfs beter werken.

Ik zou graag zien dat je iets meer respect toont in je teksten, anders zal ik ook wat oudere trainingsmethode's moeten gaan gebruiken.....

pi_16723819
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

ik had het al gelezen, maar je hebt gelijk, ikk ben zo koppig als ze maar komen.

Los van het hele topic, daar is niet mis mee hoor
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:05:39 #97
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16723856
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:01 schreef snakelady het volgende:

want je bent pas een stoere vent als je een dier durft te slaan he?

Nee, dan ben je een boer die weet wat werkt. Beter 2 keer een mep dan weken aankutten. Denk je dat de 1e in rang bij een roedel ook de lagere in rang zijn voedsel laat jatten bij honden ??? Nee, die bijt 'm een keer flink zodat die het snapt.

En dan kom jij eraan met je Jomanda gezever en is het andere ineens slecht. Weet je wat slecht is Idioten die katten/honden houden op een klein kutflatje. Vroeger kreeg een kind nog wel eens een tik. Hoor je ook niemand over.

vrijdag 30 januari 2004 @ 20:07:47 #98
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16723908
Daarbij komt nogeens dat als je een kitten nu gewoon laat opvoeden door de moeder ipv na 6 weken al uit het nest haalt omdat JIJ dat zo leuk vind, zo'n klein kittentje, er niet eens een probleem zou zijn

vrijdag 30 januari 2004 @ 20:09:11 #99
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723938
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:05 schreef Furby het volgende:

[..]

Nee, dan ben je een boer die weet wat werkt. Beter 2 keer een mep dan weken aankutten. Denk je dat de 1e in rang bij een roedel ook de lagere in rang zijn voedsel laat jatten bij honden ??? Nee, die bijt 'm een keer flink zodat die het snapt.

En dan kom jij eraan met je Jomanda gezever en is het andere ineens slecht. Weet je wat slecht is Idioten die katten/honden houden op een klein kutflatje. Vroeger kreeg een kind nog wel eens een tik. Hoor je ook niemand over.

[afbeelding]

Tja, ik heb katten en woon in een eengzinswoning, dus dat van dat flatje daar ga ik niet over discussieren, hoewel ik mensen ken die op een flatje katten hebben en die zijn gezond en gelukkig.
Maar jij bent ook zo'n type zeker wat zijn kat onsteriel rondlaat huppelen en als de kittentjes er zijn maar eventjes in het water dumpt met een steen.
Gelukkig zijn er wel mensen die verstand hebben, want aan je foto te zien komt bij jou de verstand niet met de jaren.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:10:57 #100
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16723970
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:07 schreef Furby het volgende:
Daarbij komt nogeens dat als je een kitten nu gewoon laat opvoeden door de moeder ipv na 6 weken al uit het nest haalt omdat JIJ dat zo leuk vind, zo'n klein kittentje, er niet eens een probleem zou zijn

[afbeelding]

hahaha jij weet echt niet tegen wie je lult, geen een kat hier is er voor de 12 weken gekomen, het zijn trouwens allemaal ook katten uit de opvang.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:14:32 #101
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724069
Mijn katten hadden alle inentingen en kuren en castraties die nodig zijn. Ook heb ik ze pas na zeker 8 weken gekregen (volgens mij was het zelfs nog wat later) en waren ze al keurig door de moeder opgevoed. Ook bij m'n hond zo. Mijn katten kwamen niet eens buiten trouwens.

Dank je voor de interesse.

pi_16724100
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:05 schreef Furby het volgende:

[..]

[afbeelding]

Laten die diervriendelijke methode's nou eens razend goed werken, soms zelfs sneller als met slaan.

Heb je het weleens geprobeert om het diervriendelijker te doen, krijg je een snerterig goed band van met je dieren...

Ik heb hier een hond van ruim 65 kilo lopen, nog nooit heeft hij ook maar 1 tik gehad, hij doet het fantastisch, maar het is dan ook levensgevaarlijk om dat soort honden met slaan op te voeden, die zijn niet zo volgzaam en slaafs, de kans dat hij je te pakken neemt op een dag is levensgroot als je hem met slaan opvoed...

Slaan is echt beroerd, daarmee geef je duidelijk aan dat je onmachtig bent, dat je geen goede roedelleider bent.

Je zegt zoveel over dat bijten, tuurlijk, bijt jij maar lekker dan ipv te slaan, eens zien hoe lang je het volhoudt zonder schade....

Waarom zou je als een botte boer tekeer gaan terwijl het niet hoeft, waarom zou je slaan als het ook anders kan?

In noodzaak kan ik het nog begrijpen, maar als het niet nodig is, waarom dan bruut doen?

Ga eens een curcus honden en katten gedrag volgen, zou je heel veel van opsteken.

Jij denkt echt dat honden in een roedel elkaar continu bijten enzo om van alles, dat is niet waar, in een goedlopend roedel word niet gebeten en als er gecorrigeerd word dan gaat dat redelijk zacht, komt meestal geen geweld in wat voor mate aan te pas, alleen een beetje dreiging.
Als er harder gecorrigeerd word is dat meer duw en trek werk als bjtwerk, hun instinct zegt dat ze elkaar niet mogen verwonden, want een verwond dier kan niet goed jagen.
Je hebt er geen idee van hoe zacht een roedel met elkaar omgaat en hoe vergevelijk ze zijn naar elkaar toe.

Ik heb hier 3 honden lopen in een vast roedelverband, de jongste is 6 jaar, nog nooit is er gebeten naar elkaar, echt nog nooit.....

vrijdag 30 januari 2004 @ 20:16:35 #103
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724125
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:10 schreef snakelady het volgende:

het zijn trouwens allemaal ook katten uit de opvang.

Dat had ik al gelezen ja, mijn opmerking was meer algemeen bedoeld net zoals jij in zijn algemeenheid tegen figuren preekt die katten naar het asiel trappen.

vrijdag 30 januari 2004 @ 20:21:35 #104
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_16724273
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef erodome het volgende:

Ga eens een curcus honden en katten gedrag volgen, zou je heel veel van opsteken.

Mijn toenmalige vriendin is met onze hond naar de school van Martin Gaus geweest. Die hele kutopleiding gevolgd. Dat is echt waar te triest voor woorden. Bij de eerste les moesten de honden in de auto blijven terwijl de mensen de eerste theorie kregen (28 graden ongeveer) Ik ben lekker als enige bij de auto gebleven en onze hond buiten gelaten. (kwam later nog 1 iemand bij, terug vanuit het lokaal) Vanaf toen had ik het al gehad met die idioten. Niet slaan maar lekker een nekhernia bezorgen dmv corrigerende rukken aan de riem

pi_16724385
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:21 schreef Furby het volgende:

[..]

Mijn toenmalige vriendin is met onze hond naar de school van Martin Gaus geweest. Die hele kutopleiding gevolgd. Dat is echt waar te triest voor woorden. Bij de eerste les moesten de honden in de auto blijven terwijl de mensen de eerste theorie kregen (28 graden ongeveer) Ik ben lekker als enige bij de auto gebleven en onze hond buiten gelaten. (kwam later nog 1 iemand bij, terug vanuit het lokaal) Vanaf toen had ik het al gehad met die idioten. Niet slaan maar lekker een nekhernia bezorgen dmv corrigerende rukken aan de riem

[afbeelding]

Zelfs martin gaus weet tegenwoordig beter.....
Die gebruikt geen slipkettingen meer

Maar martin gaus is niet het enige op opvoedingsgebied hoor, ik had het meer over echte gedragscursussen, over martin gaus denken we volgens mij hetzelfde...

De slipketting, ook een oud gebruik, ik weet nog met sam(11 jaar), we moesten slipketting gebruiken op curcus.
Zelfs nu zijn er nog cursussen die met slipketting werken, ik ben van training afgegaan met wunna hierdoor, die is daar veelste gevoelig voor.

Maar de slipketting is zo slecht nog niet, als je hem goed gebruikt iig...
Heel veel mensen weten niet hoe ze zo'n ketting(die de beet van een andere hond nadoet) moeten gebruiken die staan eraan te rukken alsof het hoofd van de hond eraf moet, dat kan idd flinke schade opleveren aan de nek.

Al met al is een goed gebruik van de slipketting beter en effectiever als slaan...

vrijdag 30 januari 2004 @ 20:35:15 #106
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_16724597
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef erodome het volgende:
Heb je het weleens geprobeert om het diervriendelijker te doen, krijg je een snerterig goed band van met je dieren...
Kennissen hebben dezelfde, volgens jou, dieronvriendelijke methode toegepast bij hun kat, en ze hebben een verdomd goeie band met hun dieren, dus het is onzin om te zeggen dat dit een of andere barbaarse methode is die katten schaadt.

Wat is dat tegenwoordig? Straks is het al dierenmishandeling als je tegen je huisdier je stem verheft, of 'm boos aankijkt. Politieke correctheid

Ga eens in de natuur kijken, of het er daar allemaal zo vriendelijk en lieflijk aan toe gaat. Het enige wat je bereikt is dat je dat dier steeds meer afstemt op jouw wensen, want ja, je wilt natuurlijk wel een kat die jou volledig gehoorzaamt en niet lastig is. Maar ja, gemak dient de mens nu eenmaal

pi_16724947
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:35 schreef Leshy het volgende:

[..]

Kennissen hebben dezelfde, volgens jou, dieronvriendelijke methode toegepast bij hun kat, en ze hebben een verdomd goeie band met hun dieren, dus het is onzin om te zeggen dat dit een of andere barbaarse methode is die katten schaadt.

Wat is dat tegenwoordig? Straks is het al dierenmishandeling als je tegen je huisdier je stem verheft, of 'm boos aankijkt. Politieke correctheid

Ga eens in de natuur kijken, of het er daar allemaal zo vriendelijk en lieflijk aan toe gaat. Het enige wat je bereikt is dat je dat dier steeds meer afstemt op jouw wensen, want ja, je wilt natuurlijk wel een kat die jou volledig gehoorzaamt en niet lastig is. Maar ja, gemak dient de mens nu eenmaal

Je zegt het zelf aan, een dier aanpassen aan jouw wensen...

De diervriendelijke methode's zijn erop gericht om in het dier zijn straatje te blijven ipv het dier op alle punten aan jou aan te passen.
Dsu het dier past zich een beetje aan jou aan en jij past je aan het dier aan, zo kom je elkaar tegemoet en dat werkt echt hartstikke fijn.

Ik zeg niet dat de oude methode's gelijk dierenmishandeling zijn, ik zeg ook niet dat je geen goede band met je dier kan hebben als je de oude methode's gebruikt.

Ik zeg dat je een nog diepere band op nivo van het dier kan krijgen als je de nieuwere methode's gebruikt.
Het is dus niet meer nodig om de oude, wat brutere, methode's te gebruiken want er zijn andere betere methode's gevonden.

Ook opvoeding e.d. staat niet stil, ook hierin word ontwikkeld en worden we wijzer, ga mee met die ontwikkelingen, blijf niet stilstaan...

Mijn oudste hond sammy is ook met de oude methode's opgevoed, doh hangt er een beetje tussenin en wunna is met de zachte methode's opgevoed.

Alledrie de honden heb ik een geweldige band mee, maar ik heb geleerd, ben meegegaan, nu worden ze allen met de nieuwere methode's behandeld en het werkt.

De katten zijn altijd al op zacht nivo opgevoed en ik heb heel wat opvangkatten(wildvang en andere etters) in huis gehaalt(omdat ze anders ingeslapen moesten worden omdat ze niet te hadhaven waren, met heropvoeding lukte dat wel), van die etters leer je 1 ding heel snel, met geweld kom je nergens, met geduld en liefde kan je alles bereiken....

Dus waarom de oudere en minder vriendelijke methode's gebruiken als het niet meer nodig is?

Dat is waar het mij om gaat...

zaterdag 31 januari 2004 @ 00:53:39 #108
74399 TheDon18
Proud to have Maud!
pi_16730892
Ik heb m'n hond nooit een tik verkocht, en dat zal ik ook nooit doen ook... Ik vindt het niet zo persé nodig om te showen dat ik de baas over hem ben, in tegenstelling tot sommige anderen.

Mijn hond luistert toch goed... ik kan ook gewoon bij hem gaan zitten zodat hij boven mij uitkomt, of aankijken.. dat maakt allemaal niks... hij loopt nooit met z'n staart tussen z'n poten, en is nooit bang bij mijn aanwezigheid, en zo hoort het ook.

Gewoon niet slaan, 2 keer per dag lang uitlaten, en veel koekjes geven, dat is het geheim achter succes

pi_16730999
deed het allen met pis
maar met hoogpolig tapijt gat dat een beetje moeilijk .
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16737210
Mijn kat was al zindelijk toen ik hem kreeg, moest nog wel ff een trapje maken voor de kattenbak
Overigens is het zo dat mijn kat meer respect heeft voor de plantenspuit dan voor mij
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 31 januari 2004 @ 12:26:49 #111
36038 Shaman
retro-progressief
pi_16737301
Mijn kat komt uit een studentenhuis waar hij o.a. door zijn onzindelijkheid zo goed als onhoudbaar was. Hij werd daar idd op de, in de O.P. beschreven methode 'zindelijk gemaakt'. Vanaf de dag dat die kat hier was, was hij zindelijk, het arme beest was gewoon verschrikkelijk in de stress geschoten door zijn 'zindelijkheidstraining' en deed juist daardoor zijn behoefte overal...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')