quote:Maakt het dat tot een minder populistisch standpunt ?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:45 schreef freako het volgende:[..]
Dat "alcoholisten achter het stuur aanpakken" is door het CDA overgenomen. Meteen een meerderheid.
quote:Ja, maar het CDA is natuurlijk ook populistisch.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:45 schreef freako het volgende:[..]
Dat "alcoholisten achter het stuur aanpakken" is door het CDA overgenomen. Meteen een meerderheid.
quote:Ik vind het een typische oppositieuitspraak die men alleen maar kan invullen door daar eigen ideeen en standpunten tegenover te zetten. Bij de SP zijn die standpunten over de linie genomen redelijk stabiel. Absoluut geen populisme dus!
Op vrijdag 30 januari 2004 14:46 schreef freako het volgende:[..]
Ik vind uitspraken als "het asociale beleid van de regering-Balkenende" best wel populistisch eigenlijk.
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:48 schreef Goodluck het volgende:[..]
Een hoofdkenmerk van populisme is dat het makkelijk te behapstukken is en naar alle waarschijnlijkheid een groot draagvlak zal vinden.
quote:Had een aardig draagvlak onder de bevolking, is makkelijk te behapstukken.
"het asociale beleid van de regering-Balkenende"
quote:Vind je ?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:50 schreef Monidique het volgende:
De PvdA werpt allerlei ideeën op om problemen op te lossen. Wel, dat lijkt mij uiterst gewenst.
Ik kan ook gaan roepen dat alle dieven moeten worden opgepakt. Een inhouidelijk punt heb ik zeker, draagvlak zal het ook zondermeer krijgen. Alleen ontbreekt het nog even aan de invulling en de doordachtheid van het plan.
quote:Die uitspraak is de belichaaming van hapklare brokstukken om een groot draagvlak te vinden.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:50 schreef Goodluck het volgende:Ik vind het een typische oppositieuitspraak die men alleen maar kan invullen door daar eigen ideeen en standpunten tegenover te zetten. Bij de SP zijn die standpunten over de linie genomen redelijk stabiel. Absoluut geen populisme dus!
quote:Ga vooral even voorbij aan wat ik daarna schreef.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:52 schreef freako het volgende:[..]
[..]Had een aardig draagvlak onder de bevolking, is makkelijk te behapstukken.
quote:Het gaat om concrete invulling. Bij de SP vind ik altijd een nuance of aanvulling met eigen ideeen na zo'n "boute buitspraak".
Op vrijdag 30 januari 2004 14:53 schreef Sidekick het volgende:[..]
Die uitspraak is de belichaaming van hapklare brokstukken om een groot draagvlak te vinden.
De PvdA begint iineens uit het niets te roepen dat "alle dieven opgepakt moeten worden". Zo kan ik het ook!
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 14:57 schreef Goodluck het volgende:De PvdA begint iineens uit het niets te roepen dat "alle dieven opgepakt moeten worden". Zo kan ik het ook!
quote:Ja, dat is populisme ja.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:52 schreef Goodluck het volgende:[..]
Vind je ?
Ik kan ook gaan roepen dat alle dieven moeten worden opgepakt. Een inhouidelijk punt heb ik zeker, draagvlak zal het ook zondermeer krijgen. Alleen ontbreekt het nog even aan de invulling en de doordachtheid van het plan.
Alleen de plannen van de PvdA zijn dus iets inhoudelijker, concreter en realistischer.
quote:Is dat zo ?
Op vrijdag 30 januari 2004 14:58 schreef Sidekick het volgende:[..]
Ja, dat is populisme ja.
Alleen de plannen van de PvdA zijn dus iets inhoudelijker, concreter en realistischer.
Iets zegt mij dat het pure marketing is.
quote:Notoire drankrijders een herexamen af te laten leggen is toch al een concrete invulling? Niet het "alle dieven oppakken" wat jij de PvdA in de mond wil leggen. Zo ook de andere plannen.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:03 schreef Goodluck het volgende:[..]
Is dat zo ?
Een uitgebreide,concrete invulling heb ik nergens kunnen bespeuren en men komt ineens met een hele bak aan standpunten en ideeen waar men vorige week nog stil was.Iets zegt mij dat het pure marketing is.
Iedereen die een plan lanceert hoorde je de week daarvoor niet met dat plan. Duh. Zo kun je alles en iedereen wel gaan beschuldigen van populsme of marketing-trucjes zien.
quote:Tja, elke partij schreeuwt om het hardst dat de veiligheid omhoog moet en dat zij dat wel eens zullen regelen, als ze echter eenmaal in de regering zitten blijkt het meestal wel mee te vallen met dat harde aanpakken, eens kijken hoeveel veiliger Nederland over 4 jaar is...
Op vrijdag 30 januari 2004 14:57 schreef Goodluck het volgende:
De PvdA begint iineens uit het niets te roepen dat "alle dieven opgepakt moeten worden". Zo kan ik het ook!
quote:Marketing speelt altijd mee en daar is ook niks verkeerd aan.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:03 schreef Goodluck het volgende:[..]
Is dat zo ?
Een uitgebreide,concrete invulling heb ik nergens kunnen bespeuren en men komt ineens met een hele bak aan standpunten en ideeen waar men vorige week nog stil was.Iets zegt mij dat het pure marketing is.
Maar alle plannen die zijn gepresenteerd zijn al eerder belicht en hebben wel degelijk een redelijk concrete invulling. Dat dronken rijden, die vet-belasting, het komt niet uit de hoge hoed. Maar wat dan nog?
quote:Vind je ?
Op vrijdag 30 januari 2004 15:14 schreef Sidekick het volgende:[..]
Notoire drankrijders een herexamen af te laten leggen is toch al een concrete invulling?
quote:Dat is toch ook zo'n mooi voorbeeld ?
Niet het "alle dieven oppakken" wat jij de PvdA in de mond wil leggen. Zo ook de andere plannen.
quote:Het is een combinatie van factoren. Vooral de hoeveelheid en de simpelheid van de ideeen in een ontzettend korte periode maken het er niet serieuzer op.
Iedereen die een plan lanceert hoorde je de week daarvoor niet met dat plan. Duh. Zo kun je alles en iedereen wel gaan beschuldigen van populsme of marketing-trucjes zien.
Het is mijns inziens gewoon even laten horen dat ze nog op de kaart staan.
quote:Gevaar hiervan is dat mensen juist gaan besnijden om een verblijfsvergunning te krijgen.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:14 schreef Goodluck het volgende:
- Onbeperkte verblijfsvergunningen voor gevallen van vrouwenbesnijdenis.
Media offensief van PvdA: Goed op zich, alleen verkeerd uitgevoerd en op de verkeerde punten... Begint nu net zo'n zooitje te worden als de VVD de laatste weken....
quote:Behalve als je partij inmiddels aan elkaar hangt van de marketing en er weinig concreets meer uitkomt.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:20 schreef SCH het volgende:[..]
Marketing speelt altijd mee en daar is ook niks verkeerd aan.
quote:Och, mijn fictieve voorbeeld van "dieven vangen" komt ook niet uit een hoge hoed. Toch kan ik hem zo inkoppen en iedereen zou het met me eens zijn. Alleen die invulling he.........
Maar alle plannen die zijn gepresenteerd zijn al eerder belicht en hebben wel degelijk een redelijk concrete invulling. Dat dronken rijden, die vet-belasting, het komt niet uit de hoge hoed. Maar wat dan nog?
quote:Is het dan toch een PvdA-bash topic? Natuurlijjk hangt de PvdA niet van de marketing aan elkaar en er komen wel degelijk concrete dingen naar voren. Ik snap niet waar je naar toe wil? De PvdA doet veel aan zelfreflectie en ik denk dat ze het op veel fronten moeilijk hebben, vooral met zichzelf. Maar er gebeurt ook wel degelijk wat.
Op vrijdag 30 januari 2004 15:30 schreef Goodluck het volgende:[..]
Behalve als je partij inmiddels aan elkaar hangt van de marketing en er weinig concreets meer uitkomt.
quote:Die komt wel uit een hoge hoed. Je hebt het ook niet hard gemaakt. Maar ik kap er mee als je alleen de PvdA wil bashen, daar heb ik niet zo'n zin in.
Och, mijn fictieve voorbeeld van "dieven vangen" komt ook niet uit een hoge hoed. Toch kan ik hem zo inkoppen en iedereen zou het met me eens zijn. Alleen die invulling he.........
quote:Je loopt weg voor de nuance ?
Op vrijdag 30 januari 2004 15:34 schreef SCH het volgende:[..]
Is het dan toch een PvdA-bash topic? Natuurlijjk hangt de PvdA niet van de marketing aan elkaar en er komen wel degelijk concrete dingen naar voren. Ik snap niet waar je naar toe wil? De PvdA doet veel aan zelfreflectie en ik denk dat ze het op veel fronten moeilijk hebben, vooral met zichzelf. Maar er gebeurt ook wel degelijk wat.
[..]Die komt wel uit een hoge hoed. Je hebt het ook niet hard gemaakt. Maar ik kap er mee als je alleen de PvdA wil bashen, daar heb ik niet zo'n zin in.
quote:Ah ga je voor de nuance. heel mooi. Zullen we hier eens genuanceerd gaan discussiëren over de omgangsvormen die Jan Marijnissen jegens Ali Lazrak betoont? Zullen we hier een genuanceerd vergelijk gaan maken tussen de mogelijkheden die de PvdA biedt om met een eigen geluid en eigen ideeën te komen en de mogelijkheden die de SP daartoe biedt? Zullen we eens een nadere nuancering leggen bij de uitspraak van Jan Marijnissen dat er geen gras meer zou groeien op het Malieveld maar dat dit Haagse veldje erin tegenstelling tot de woorden van de grote roerganger er nog prima bijligt?
Op vrijdag 30 januari 2004 15:37 schreef Goodluck het volgende:[..]
Je loopt weg voor de nuance ?
Prima
Het is wat erg stil rondom de SP de laatste tijd misschien kan ik daar wat verandering in aanbrengen... ![]()
je begreep zeker al dat een zuigende reactie tot zuigende reacties als bovenstaande uitnodigt
quote:Pas je redenering nu eens toe op bijvoorbeeld de Taliban in Afghanistan. Bewonder je deze daadkrachtige mensen op eenzelfde wijze omdat zij waarmaken wat zij zeggen en omdat zij zer pragmatisch niet discussiëren met mensen in eigen land die daartoe nauwelijks een opleiding genoten maar hen een georganiseerd samenlevings verband bieden waarin zeer duidelijk verschil tussen mijn en dijn wordt bewaakt en mensen weten waaraan zij toe zijn.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:28 schreef Josephine_de_Groot het volgende:
Voor mij is het DE reden om nooit meer PvdA te stemmen. Veel roepen, maar weinig waarmaken als het er op aankomt. Ik hou wel van een pragmatische aanpak zoals de amerikanen doen. Doe tenminste iets, ook al is het fout, maar zo leer je wel en doe je het de volgende keer beter. Daarom is de VS ook zo flexibel en veerkrachtig.
Onder het bewind van de Taliban produceerde Afghanistan de minste drugs. De Taliban bereikten dus nog meer resultaat dan de Amerikanen met inzet van soortgelijke machtspolitiek.
Liever heb ik dan te maken met een wat meer uitgebreide beweging van voors en tegens die mogelijk is binnen de vergadercultuur die de PvdA voor mij als buitenstaander kenmerkt.
quote:Wat een nietszeggend betoog zeg!
Op vrijdag 30 januari 2004 17:03 schreef sjun het volgende:[..]
Ah ga je voor de nuance. heel mooi. Zullen we hier eens genuanceerd gaan discussiëren over de omgangsvormen die Jan Marijnissen jegens Ali Lazrak betoont? Zullen we hier een genuanceerd vergelijk gaan maken tussen de mogelijkheden die de PvdA biedt om met een eigen geluid en eigen ideeën te komen en de mogelijkheden die de SP daartoe biedt? Zullen we eens een nadere nuancering leggen bij de uitspraak van Jan Marijnissen dat er geen gras meer zou groeien op het Malieveld maar dat dit Haagse veldje erin tegenstelling tot de woorden van de grote roerganger er nog prima bijligt?
Het is wat erg stil rondom de SP de laatste tijd misschien kan ik daar wat verandering in aanbrengen...
je begreep zeker al dat een zuigende reactie tot zuigende reacties als bovenstaande uitnodigt
Van die vrouwenbesnijdenis vind ik een lastig punt, want aan de ene kant vind ik het verschikkelijk dat dat soort dingen gebeuren, maar aan der andere kant denk ik dat je dan iedereen wel hier kan houden om een of andere reden.. erg lastig punt vind ik dat.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |