abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16711985
A.s. papa's en mama's:

Vervolg van Zwangerschap en geboorte deel 29

22 februari 2004: Catootje
24 februari 2004: Gaoxing
* 01 maart 2004: Swetsenegger & E.T.
05 april 2004: ezzi
07 april 2004: Jambo
17 april 2004: MikMau
21 april 2004: Tan
14 mei 2004 : Noukie
25 mei 2004: Psyche2003 (papa)
21 juni 2004: dutchie
26 juni 2004: poemojn
26 juni 2004: Rottdog en Berkery
* 27 juni 2004: Elegantly Wasted en Digger
02 juli 2004: Xeliana
* 03 juli 2004: pluisje en rickmans
07 juli 2004: bop
09 juli 2004: dolfg
10 juli 2004: BubbleBabe
14 juli 2004: LadyS
16 juli 2004: Moots
27 juli 2004: snoopy
5 augustus 2004: Little-Angel
06 augustus 2004: Sjeen en to_Davy
15 augustus 2004: Tinkepink
18 augustus 2004: Sugar
23 augustus: Anitra
02 september 2004: Loena-tik-
* 08 september 2004: Knorretje en Danny
13 september 2004: Girly
17 september 2004: piglet
19 september 2004: Xanthe
24 september 2004: MaRtInEkE en RobbieRdam
29 september 2004: Merisse

* vermeldingen in het rood zijn (as) officiele fokbaby's

De perssmilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/push.gif
De emo-smilie: http://home.wanadoo.nl/jmwvd/Smilies/emo-smilie

[Dit bericht is gewijzigd door Karin op 02-02-2004 22:31]

Screw them.
We're going home.
pi_16712003
En het wachten is op Sugar

Screw them.
We're going home.
pi_16712081
Nog maar 14 mensen voor me, en al 17 onder me...ik moet nu echt op zoek naar een kamertje enzo
pi_16712092
Oeh! Ik sta er ook bij

*trots kijkt*

Life is not the amount of breaths you take, it's the moments that take your breath away....
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:24:44 #5
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_16713597
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef pluisje het volgende:
Nog maar 14 mensen voor me, en al 17 onder me...ik moet nu echt op zoek naar een kamertje enzo
Gaat toch wel hard zo he???
Wij hebben alles behalve de box al uitgezocht. De muren en de vloer zijn klaar in het kamertje. Ik zuit al weer hele dagen te dagdromen.

Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger maar ik weet niet zeker of het de beeb is die ik voel in mij buik. Ik heb altijd al last van onrustige darmen, maar dit lijkt toch net iets anders. Soms voel ik uuuuuuuuren niets en dan om de paar minuten 'gerommel'. Klint bekend???

Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:33:25 #6
24188 Belana
kloon van belana
pi_16713862
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef BubbleBabe het volgende:
Oeh! Ik sta er ook bij

*trots kijkt*

Ik geloof niet daat ik je al gefeliciteerd had!!! Leuk meid!!!! Geniet ervan, ik weet inmiddels dat de tijd hard gaat. En ik heb misschhien geen makkelijke zwangerschap gehad en vervloekte het af en toe, maar toch was het ook heel bijzonder!

Nou, ik ben inmiddels wat meer ook in het babietjes topic aan het posten, want hett ging niet helemaal lekker met Liam. Hij was te veel afgevallen (ruim een pond) en nu zijn we aan hett bijvoeden. Dat was even slikken want ik ben een bv aanhhanger, magoe, het was gewoon nodig. Vandaag was ie 40 gram aangekomen, dus we zijn erg opgelucht. verder gaat ie wel. ik kom rustig bij van alles. heb erg last van mijn bekken en dat zal wel even gaan duren. Vandaag/vanacht is ie alweer een week oud! Sjonge, een week geleden was ik druk bezig...

Ben benieuwd hoe het met Sugar is, dus zal later nog even lezen. Dat doe ik nog maar af en toe, dus ik kan niet meer al jullie verhalen volgen op het moment, sorry, komt wel weer hoor.

Hele dikke knuffel voor iedereen hier en zeker voor de mensen die het extra nodig hebben vanwege onzekerheid en angst. Het komt allemaal goed hoor!!!

stormy waters...
sailin'
  FOK!fossiel vrijdag 30 januari 2004 @ 13:40:22 #7
2628 Karin
pi_16714079
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Ik ben nu 18 weken en 5 dagen zwanger maar ik weet niet zeker of het de beeb is die ik voel in mij buik. Ik heb altijd al last van onrustige darmen, maar dit lijkt toch net iets anders. Soms voel ik uuuuuuuuren niets en dan om de paar minuten 'gerommel'. Klint bekend???

Klinkt heel bekend! Van die zachte plopjes in je buik. Als je zelf erg druk bent voel je het haast niet maar als je daarna even gaat zitten is het vaak wel aanwezig.
Wat is dat toch speciaal..... heb er af en toe zo'n heimwee naar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 30 januari 2004 @ 13:40:42 #8
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_16714089
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:24 schreef Elegantly Wasted het volgende:

[..]

Gaat toch wel hard zo he???
Wij hebben alles behalve de box al uitgezocht. De muren en de vloer zijn klaar in het kamertje. Ik zuit al weer hele dagen te dagdromen.

Ja hoor, dat is normaal. De baby slaapt namelijk op de momenten dat je niks voelt. En dan is ie weer een tijdje wakker en voel je de bekende schopjes en plopjes
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:45:14 #9
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16714202
Heeft ook het gevoel dat de darmen op de loop gaat dan, dat ik een "pukkie" voel zeg maar wacht rustig af tot ik in mekaar "gekickt" wordt
pi_16714296
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:40 schreef Rewimo het volgende:

de bekende schopjes

Gelukkig, het wordt een Voetballer/Voetbalster
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:49:37 #11
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16714299
Ja, dat had ik dus ook. Maar ik bleek gewoon griep te hebben, wat ook op mijn darmen sloeg
  vrijdag 30 januari 2004 @ 13:57:38 #12
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_16714520
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 13:45 schreef Rottdog het volgende:
Heeft ook het gevoel dat de darmen op de loop gaat dan, dat ik een "pukkie" voel zeg maar wacht rustig af tot ik in mekaar "gekickt" wordt
Ik zit dus ook op die 'kickjes' te wachten, maar het lijken meer 'plopjes'. Lekker vaag hé?!
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:16:54 #13
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_16716813
Nog geen bericht van Sugar?! Ben zo benieuwd!!!
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:20:02 #14
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16716880
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 12:24 schreef pluisje het volgende:
Kamertje enzo hebben we al lang hier, echter het behang enzo :S
Duurt allemaal erg lang enzo, maar ja, wat wil je ook, zit nou niet echt in een plezierige situatie zelf :S

Maar... Ons kleintje maakt een HELEboel goed

17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
Faith Cathryn heet onze kleine trots!!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:23:31 #15
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16716958
Vraagje hč... hebben jullie het ook sneller koud dan normaal? Ik word er gek van, heb nu een hemd (draag ik normaal nooit), longsleeve en trui aan en heb nog de bibbers.

Volgens de anderen is het hier toch echt aangenaam in huis. Maar 's avonds zit ik gewoon met twee dekens op de bank, op mijn bed liggen inmiddels: één seizonesdekbed (bestaande uit twee lagen dus), één sprei in dekbedhoes, één gehaakte sprei, één wollen paardedeken en aan mijn kant nog een extra babydeken En dan nog heb ik het niet superwarm

vrijdag 30 januari 2004 @ 15:30:18 #16
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16717118
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:23 schreef Tan het volgende:
Vraagje hč... hebben jullie het ook sneller koud dan normaal? Ik word er gek van, heb nu een hemd (draag ik normaal nooit), longsleeve en trui aan en heb nog de bibbers.

Volgens de anderen is het hier toch echt aangenaam in huis. Maar 's avonds zit ik gewoon met twee dekens op de bank, op mijn bed liggen inmiddels: één seizonesdekbed (bestaande uit twee lagen dus), één sprei in dekbedhoes, één gehaakte sprei, één wollen paardedeken en aan mijn kant nog een extra babydeken En dan nog heb ik het niet superwarm

Mijn vrouw heeft het normaal al niet warm, maar nu is het helemaal snel dat ze het koud heeft.Dan is ze ook nog eens zo verschrikkelijk moe erbij Is nie leuk... Ga vanavond maar eens voor ijzer-pillen op stap, misschien dat die nog willen helpen. Anders weet ik het ook niet meer. (Voel me zo dat ik niet meer kan doen voor haar...)
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:32:34 #17
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16717165
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:30 schreef Psyche2003 het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft het normaal al niet warm, maar nu is het helemaal snel dat ze het koud heeft.Dan is ze ook nog eens zo verschrikkelijk moe erbij Is nie leuk... Ga vanavond maar eens voor ijzer-pillen op stap, misschien dat die nog willen helpen. Anders weet ik het ook niet meer. (Voel me zo dat ik niet meer kan doen voor haar...)

Heeft dat ijzer dan ook invloed op het warm zijn? Of alleen op de vermoeidheid? Mijn HB was namelijk wat te laag maar ik ben te lui om die pillen te slikken, vooral omdat ik niet moe of duizelig ben eigenlijk. Maar als ik daarom zo koud ben zal ik maar eens gaan slikken
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:43:26 #18
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16717459
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:32 schreef Tan het volgende:

[..]

Heeft dat ijzer dan ook invloed op het warm zijn? Of alleen op de vermoeidheid? Mijn HB was namelijk wat te laag maar ik ben te lui om die pillen te slikken, vooral omdat ik niet moe of duizelig ben eigenlijk. Maar als ik daarom zo koud ben zal ik maar eens gaan slikken

Ijzer eigenlijk alleen voor de vermoeidheid, maar misschien is het voor jou wel de moeite om Gravitamon te slikken. Mijn vrouw gebruikt er nu 2 per dag en heeft het wel minder koud nu. Ik weet niet of de kouwelijkheid iets tijdelijks was of niet, maar baat het niet, schaden zal het zeker niet, extra vitaminen!!
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:50:01 #19
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_16717640
Ik gebruik ook Gravitamon op aanraden van de VK. Daar zit idd extra ijzer in, en vitaminen in die hoeveelheden dat het niet schadelijk is voor zwangeren. Ok, ik ben alsnog geveld door een verkoudheidsvirus, maar het geeft me wel een prettig gevoel dat ik die pilletjes slik, en daardoor alles wat in nodig heb binnenkrijg. Zeker als je wat moeite hebt met eten (ik eet momenteel minder dan mijn neefje van 3 geloof ik ) wordt het sterk aangeraden.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 15:51:06 #20
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16717673
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:43 schreef Psyche2003 het volgende:

[..]

maar baat het niet, schaden zal het zeker niet, extra vitaminen!!

Dat is niet helemaal waar. Te veel vitamines zijn zeker niet goed als je zwanger bent. Mijn vorige VK was zelfs helemáál niet zo blij met al die gravitamon-slikkende zwangeren. Volgens haar, en de rest van de praktijk was het helemaal niet nodig zolang je voldoende at. Ze adviseerde ze enkel aan vrouwen die veel braakten, zwanger waren van een meerling of een ander kind nog aan de borst hadden.
Ook met ijzer was ze uitermate voorzichtig.

Mijn nieuwe VK is er iets makkelijker in, maar ook zij zegt dat je geen gravitamon moet slikken tenzij zij het adviseert. Extra ijzer naast die gravitamon is trouwens niet nodig, er zit al extra ijzer in.

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:17:14 #21
47636 Psyche2003
#truth vraagbaak...
pi_16718457
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 15:51 schreef Tan het volgende:

[..]

Dat is niet helemaal waar. Te veel vitamines zijn zeker niet goed als je zwanger bent. Mijn vorige VK was zelfs helemáál niet zo blij met al die gravitamon-slikkende zwangeren. Volgens haar, en de rest van de praktijk was het helemaal niet nodig zolang je voldoende at. Ze adviseerde ze enkel aan vrouwen die veel braakten, zwanger waren van een meerling of een ander kind nog aan de borst hadden.
Ook met ijzer was ze uitermate voorzichtig.

Mijn nieuwe VK is er iets makkelijker in, maar ook zij zegt dat je geen gravitamon moet slikken tenzij zij het adviseert. Extra ijzer naast die gravitamon is trouwens niet nodig, er zit al extra ijzer in.

Ow, ok, de VK heeft mijn vrouw aangeraden om 2 Gravitamon te gebruiken, mijn vrouw zat met haar ijzer pcies goed (op randje) vandaar de aangerade 2 stuks. Dus dan zal ik het ijzer verder ook maar laten dan denk ik....
17-05-2004 O+ O+ O+
PAPA!!
pi_16718679
Xanthe, wat ontzettend balen dat je nog steeds last hebt van bruinige afscheiding en dan moet je ook nog een weekje wachten tot je zekerheid hebt, brrr. Makkelijk is het zeker niet

Tan, ik heb het ook steeds ontzettend koud! Heb ik normaal niet zo snel last van dus ik ga er van uit dat het wel iets te maken heeft met de zwangerschap...

Sugar, was alles goed vanochtend? En hoe reageerde iedereen?
Mijn bezoek aan de ha was redelijk nutteloos. Er was een vervangster van mijn gewone ha en die had een beetje zoiets van: wat kom je doen?
Ze was heel aardig hoor en heeft me wat algemene dingen verteld en zo. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik een vk moest bellen
Dus dat ging ik thuis natuurlijk meteen doen.
En wat denk je? Kun je alleen op dinsdag en donderdag tussen 9 en 4 bellen voor een afspraak
Dus nog een paar dagen wachten maar...

vrijdag 30 januari 2004 @ 16:38:53 #23
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_16719190
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 16:23 schreef piglet het volgende:

Tan, ik heb het ook steeds ontzettend koud! Heb ik normaal niet zo snel last van dus ik ga er van uit dat het wel iets te maken heeft met de zwangerschap...

Ben dus niet de enige Kan het me eigenlijk niet zo herinneren van de andere zwangerschappen, maar iedere zw.sch. is natuurlijk weer anders.
quote:
Mijn bezoek aan de ha was redelijk nutteloos. Er was een vervangster van mijn gewone ha en die had een beetje zoiets van: wat kom je doen?
Ze was heel aardig hoor en heeft me wat algemene dingen verteld en zo. Maar eigenlijk kwam het er op neer dat ik een vk moest bellen
Dus dat ging ik thuis natuurlijk meteen doen.
En wat denk je? Kun je alleen op dinsdag en donderdag tussen 9 en 4 bellen voor een afspraak
Dus nog een paar dagen wachten maar...
Dat schiet lekker op dan. Is bij onze VK trouwens hetzelfde, erg handig als je ook nog eens vergeetachtig bent Ik moet echt meteen kunnen bellen, anders vergeet ik het gewoon net zo hard weer.
  vrijdag 30 januari 2004 @ 20:50:59 #24
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_16725046
Denk kom ff kieken hoe het gegaan is met Sugar maar jammer genoeg dus nog niets over vermeld

Tan dat kou kleumen is erg bekend kachel gaat hier stukkie hoger en de voeten gaan heerlijk onder een fleece kleed vooral s'avonds is het voor mij het ergst

vrijdag 30 januari 2004 @ 21:21:47 #25
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_16725750
Lieve mensen, wat zijn jullie allemaal een schatjes, zeg!!!!

Alles was goed, we hadden een andere gyn en ze heeft weer een inwendige echo gedaan en ze "zag dat alles goed was" ( )! Hartje mooi zien kloppen en een goede foto mee van ons veertje "en profile". Gelukkig!!!!
Terwijl ik me aankleedde, berekende ze nog maar een keer hoe ver ik nou ben en ik hoorde : "...11...mompel...week". Wat? Ik was toch 10 weken en 1 dag????? Nee, dus, krijg een dikke week cadeau en blijk al op 11 en een halve week te zitten!!! Joepie! Nog meer zekerheid en nog meer reden het als een dolle aan iedereen te gaan vertellen! Nieuwe uitegrekende datum: 18 augustus, in plaats van de 27e! Fijn!

Door naar mijn ouders, totaal onverwacht, op een gewone werkdag (voor ons) met taart voor de deur! Mijn vader was even alleen en vroeg direct naar de reden van zo'n beszoek met taart! Ehm, even wachten op mama? Oké dan.
Ze kwam al vrij snel met mijn nichtje (kindje van mijn zus, 3 jaar). Koffie, thee, taart... Heb het mijn nichie laten zeggen, mooi joh! In haar oor gefluisterd en laten vertellen aan haar opa en oma...
"Oma, "sugar" heeft een baby in haar buik"!
Mijn moeder heel wijs, belerend en totaal zeker van haar zaak tegen haar: "Nee..."

Tot ze mij aankeek! Tranen bij mij en ontzettend lieve, warme, spontane reacties bij mijn ouders. Blij!

Rest van de dag zelfde verhaal, we zijn van het zuiden naar Utrecht gereden (mijn zus), door naar Amersfoort waar we het mijn "schoonzusje" op het station (!) hebben verteld en vlug door naar weer het zuiden voor de schoonouders! Iedereen superenthousiast, allemaal superlief! Wat is dit heerlijk!
Ben echt blij en voel me swangerder dan ooit!

Dankjulliewel voor al jullie medeleven, ben echt net terug en kon niet eerder iets typen!

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')