quote:Ik kom uit Zuid-Holland en ik ken het wel. Das toch wat je zegt bij verstoppertje als je iemand vindt?
Op vrijdag 30 januari 2004 15:03 schreef Semisane het volgende:[..]
Vandaar dat het me niks zegt....kom uit noord-holland...daar praten ze niet zo raar.....*Kuch*
quote:Dat was niet de bedoeling, ik wil niet roddelen ofzo. Maar het was ook al op irc voorbij gekomen.
Op vrijdag 30 januari 2004 16:32 schreef Kugari-Ken het volgende:[..]
you know, ik ben gewoon online hoor... dit is zo "we doen net alsof hij er niet is zodat als we over hem praten we net doen of hij ons niet kan horen"
Ang3l we deden vanmiddag een laffe poging tot verstoppertje spelen, het was zo stil ...
"Buut" zeiden wij (jaja, in Noord Holland) altijd als je hem was bij verstoppertje. Het betekent "kom maar tevoorschijn want ik heb je gezien".
Tot zover de overweging van de vrijdagmiddag.
Edit: even plaats maken voor een medegebruiker
quote:Ik ook niet.
Op vrijdag 30 januari 2004 17:41 schreef beaverhausen het volgende:
Ik heb er nog nooit van gehoord
Maar ja, alle spannende dingen gaan altijd ongemerkt aan mij voorbij. .
quote:Dat zeiden wij ook hoor (Noord Brabant). En BUUT VRIJ!
Op vrijdag 30 januari 2004 19:33 schreef Idril-2 het volgende:
"Buut" zeiden wij (jaja, in Noord Holland) altijd als je hem was bij verstoppertje. Het betekent "kom maar tevoorschijn want ik heb je gezien".
quote:Heb jij ook in de regio E. op (middelbare) school gezeten?
Op vrijdag 30 januari 2004 19:37 schreef Ang3l het volgende:[..]
Dat zeiden wij ook hoor (Noord Brabant). En BUUT VRIJ!
quote:Nee, basisschool in Maarheeze
Op vrijdag 30 januari 2004 19:41 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Heb jij ook in de regio E. op (middelbare) school gezeten?
.
quote:het zal wel iets Brabants zijn...
quote:Ooh, okee. Ik kreeg opeens allerlei visoenen dat we misschien bij elkaar op school hadden gezeten, of zoiets.
Op vrijdag 30 januari 2004 19:42 schreef Ang3l het volgende:[..]
Nee, basisschool in Maarheeze
Middelbare school in Weert (da's Limburg)
HBO in Eindhoven
Universiteit in Tilburg
quote:Of BUUT VRIJ VOOR DE HELE PLOEG, dan mocht degene die moest tellen nog een keer
quote:BUUT BEAV!
Op vrijdag 30 januari 2004 19:44 schreef beaverhausen het volgende:[..]
het zal wel iets Brabants zijn...
quote:Neh, don't worry
Op vrijdag 30 januari 2004 19:44 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Ooh, okee. Ik kreeg opeens allerlei visoenen dat we misschien bij elkaar op school hadden gezeten, of zoiets.
.
quote:afgestempeld afgebraaaand!
Op vrijdag 30 januari 2004 19:45 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
BUUT BEAV!
.
quote:Ik heb geen idee waar je het over hebt...
Op vrijdag 30 januari 2004 19:45 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
BUUT BEAV!
.
quote:buskruitje, dus..
Op vrijdag 30 januari 2004 19:51 schreef LeBeau het volgende:
Ik krijg zin in balletjetrap met al dat gebuut hier. Das verstoppertje met een bal, zeg maar.
quote:Dat is Eng.
Op vrijdag 30 januari 2004 19:51 schreef LeBeau het volgende:
Ik krijg zin in balletjetrap met al dat gebuut hier. Das verstoppertje met een bal, zeg maar.
* G_E was nooit een groot liefhebber van Gymnastiek, toen-ie nog een puber-G_E-tje was..
quote:Balletjetrap deed je ook niet met gymnastiek, gekkie. Dat doe je op pleintjes waar veel bosjes zijn om je in te verstoppen!
Op vrijdag 30 januari 2004 19:55 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Dat is Eng.
.
* G_E was nooit een groot liefhebber van Gymnastiek, toen-ie nog een puber-G_E-tje was..
En balletjetrap klinkt beter dan buskruitje.
Een persoon ging dan in het midden van het schoolplein staan en de rest moest dan proberen om van de ene naar de andere kant te komen zonder dat die in het midden je aantikte. Als je eenmaal aangetikt was moest je ook in het midden komen staan enz. Totdat er in het midden een enorme rij stond en de doorgang naar de overkant heel klein was voor de paar mensen die nog waren overgebleven...
Als ik het teruglees klinkt het niet echt bijzonder boeiend maar we vonden het toen hendig leuk
quote:*zich G_E probeert voor te stellen toen G_E nog een Klein/Puberend Verwachtinkje was*
Op vrijdag 30 januari 2004 19:55 schreef Great_Expectations het volgende:[..]
Dat is Eng.
.
quote:en we zongen dan ook "Schipper mag ik over varen ja of nee"
Op vrijdag 30 januari 2004 20:04 schreef beaverhausen het volgende:
Wij speelden vroeger op het schoolplein altijd een soort van tikkertje maar ik weet niet meer hoe het heette.Een persoon ging dan in het midden van het schoolplein staan en de rest moest dan proberen om van de ene naar de andere kant te komen zonder dat die in het midden je aantikte. Als je eenmaal aangetikt was moest je ook in het midden komen staan enz. Totdat er in het midden een enorme rij stond en de doorgang naar de overkant heel klein was voor de paar mensen die nog waren overgebleven...
Als ik het teruglees klinkt het niet echt bijzonder boeiend maar we vonden het toen hendig leuk
quote:Dat deden wij dan weer niet. We hadden er ook een nogal aparte naam voor geloof ik want altijd als er kinderen waren die niet bij ons op school zaten en we vroegen "zullen we ..... spelen?" keken ze ons altijd heel raar aan van waar hebben jullie het over?
Op vrijdag 30 januari 2004 20:07 schreef Xiance het volgende:[..]
en we zongen dan ook "Schipper mag ik over varen ja of nee"
En als de schipper (die dus in t midden van de gymzaal stond) ja zei moest je heel hard naar de andere kant rennen.. net zoals jullie op dat pleintje deden
quote:Daar hoorde een liedje bij toch? Hoe ging dat ook alweer
Op vrijdag 30 januari 2004 20:04 schreef beaverhausen het volgende:
Wij speelden vroeger op het schoolplein altijd een soort van tikkertje maar ik weet niet meer hoe het heette.Een persoon ging dan in het midden van het schoolplein staan en de rest moest dan proberen om van de ene naar de andere kant te komen zonder dat die in het midden je aantikte. Als je eenmaal aangetikt was moest je ook in het midden komen staan enz. Totdat er in het midden een enorme rij stond en de doorgang naar de overkant heel klein was voor de paar mensen die nog waren overgebleven...
Wij speelden ook wel eens Stand-in-de-mand.
Je begon met een cirkel met een aantal landen (ieder persoon een land)
Iemand gooide een bal omhoog of weg en die riep een land die de bal moest pakken. Totdat degene de bal had en weer terug was in de cirkel moest je wegrennen, dan moest degene in de cirkel proberen de andere personen af te tikken met de bal en op de plaats waar je werd afgetikt kwam een eilandje van je land, door over te springen kon je zo dichter bij anderen komen.
Op het laatst stond het hele plein dan vol met eilandjes
Was best een geinig spel
Edit: Jaaaa, schipper mag ik overvaren was het, dat liedje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |