abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:06:51 #101
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16847080
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:00 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wellicht voel je je niet geneigd eenzelfde topic over rechtse dogmatiek te openen, maar dat is nog geen reden om dan maar dit topic te torpederen, simpelweg omdat de inhoud je niet aanstaat.

Het topic verdiende getorpedeerd te worden om de simpele reden dat het geen discussietopic was, maar een bashtopic. Er was geen discussiestelling in de openingspost en het enige wat TS (en mensen zoals hij) wilden, was het weer eens lekker op links inhakken. Dat blijkt wel uit de reactie op SCH's eerste reactie. SCH gaf duidelijk aan dat hij best geloofde dat Herostratos het goed bedoelde, maar dat zo'n opeenstapeling van cliches nooit de bedoeling kon zijn geweest. de reacties daarop waren van het kaliber 'jawel hoor, lekker cliches stapelen', m.a.w. weer lekker elkaar bevredigen door gezamenlijk op links te gaan inhakken. Op dat moment verloor het topic elk bestaansrecht. In ieder geval in POL.

En dat smoesje dat hij zat te wachten op een idem topic over rechtse dogmatici was natuurlijk niet meer dan dat: een smoesje.

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:10:26 #102
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847179
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:06 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Het topic verdiende getorpedeerd te worden om de simpele reden dat het geen discussietopic was, maar een bashtopic.
Ah, users mogen voortaan op die manier de moraalridder uit gaan hangen en naar eigen goeddunken topics torpederen? Mooi, weten we dat ook weer.
quote:
Dat blijkt wel uit de reactie op SCH's eerste reactie. SCH gaf duidelijk aan dat hij best geloofde dat Herostratos het goed bedoelde, maar dat zo'n opeenstapeling van cliches nooit de bedoeling kon zijn geweest. de reacties daarop waren van het kaliber 'jawel hoor, lekker cliches stapelen'
Nee hoor, die reacties waren helemaal niet van dien aard. Bovendien is het nogal simpel om iets als clichés aan te duiden en het zo terzijde te schuiven als irrelevant. Zo zou ik elk van jou reacties als cliché kunnen bestempelen en op die manier wegwuiven. Dat zal POL goed doen ja.
pi_16847308
Ik heb Herostratos gevraagd wat hij met het topic beoogde. Het leek me een interessant topic maar na 2 posts al vroeg ik me af of ik het wel goed begrepen had. Uit reacties van Hero en van Lithion bleek dat dat het om cliches ging. Om bashen dus. Dat staat mij tegen en dat heb ik duidelijk gemaakt.

Ik vind het jammer dat Heros zich blijft verlagen tot bashen en niet in houdelijk op de kwestie ingaat. Cliches zijn niet interessant, je zou een poging kunnen doen om iets van stereotypen van links en rechts in beeld te kunnen brengen, maar daar was je blijkbaar niet op uit.

Wat me verder opvalt is dat je stelt dat het niet persoonlijk mocht worden, zonder usernames, en vervolgens doe je niet anders dan opmerkingen plaatsen als: dit is nou zo'n typisch dogmatisch linkse user. Jammer.

Ik heb het topic niet kapot gemaakt. Dat heb je zelf gedaan in je eerste reactie op mijn post. Lees maar terug.

pi_16847395
Heros: Ik bespreek vanavond even met Kozzmic of we hem wel of niet weer opengooien. Ik geef het vooralsnog weinig kans omdat het niet zozeer om politiek maar om users gaat. En dan zullen mensen zich al snel aangesproken voelen. Misschien dat een andere format beter uit zou pakken (bijvoorbeeld over linkse politici ipv users) maar dan wil ik er sowieso vanavond even op terugkomen als iedereen wat stoom heeft afgeblazen.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_16847441
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Oh, even tussendoor: we letten de laatste tijd erg op persoonlijke aanvallen omdat die steeds vaker de discussie verpesten. Niet perssonlijk worden aub. Zie ook de opmerking uit de vorige FB.

Ok dat begrijp ik maar valt het topic waar we het nu hebben daar ook niet inderect onder?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:20:22 #106
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847463
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:14 schreef SCH het volgende:
Uit reacties van Hero en van Lithion bleek dat dat het om cliches ging. Om bashen dus.
Nee hoor, dat maak jij ervan. JIJ bent degene die heel simpel dat label erop plakt teneinde het topic te torpederen.
pi_16847495
Ik vond de poging van Heros heel aardig, maar als hij slim was geweest, was hij begonnen met een topic over rechts. En niet zozeer dogmatisch, want extremen zijn nooit zo interessant.
pi_16847507
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:20 schreef Lithion het volgende:

[..]

Nee hoor, dat maak jij ervan. JIJ bent degene die heel simpel dat label erop plakt teneinde het topic te torpederen.

Ik ben het wel met SCH eens wat dat betreft. Het was wel degelijk een bashtopic dat zeer terecht is gesloten, imo.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:22:41 #109
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847520
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:21 schreef SCH het volgende:
Ik vond de poging van Heros heel aardig, maar als hij slim was geweest, was hij begonnen met een topic over rechts.
Want? Dan had je niet zo gereageerd zoals je nu gedaan hebt?
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:23:23 #110
66444 Lord_Vetinari
pi_16847540
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:33 schreef Herostratos het volgende:

Je mag het best een lijst vol chliches noemen, dat maakt het echter nog niet minder waar...

pi_16847560
quote:

[..]

Nee - dat is pertinent niet waar. Ik vroeg of het daar om ging en Heros bevestigde dat. Ik vond het een interessant topic, dat gaf ik aan. Dus draai de boel nou niet om
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:24:48 #112
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847588
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]

[..]

En? Het enige wat Herostratos daar zegt is dat je het mag noemen zoals je wilt, maar dat die benaming helemaal niets afdoet aan de kern van de zaak. Nergens in die quote zegt Herostratos dat hij het eens is met de betiteling van zijn posts als een hoop clichés.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:26:02 #113
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847622
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:24 schreef SCH het volgende:
Nee - dat is pertinent niet waar. Ik vroeg of het daar om ging en Heros bevestigde dat.
Nee hoor, dat bevestigde hij helemaal niet.

Als jij tegen mij zegt dat ik een mongool ben en ik zeg 'noem me zo maar, maar dat doet niets af aan wat ik zeg', dan zeg ik nog niet dat ik het ermee eens ben dat ik een mongool ben.

Sim-pel.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:26:10 #114
66444 Lord_Vetinari
pi_16847624
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:24 schreef Lithion het volgende:

[..]

En? Het enige wat Herostratos daar zegt is dat je het mag noemen zoals je wilt, maar dat die benaming helemaal niets afdoet aan de kern van de zaak. Nergens in die quote zegt Herostratos dat hij het eens is met de betiteling van zijn posts als een hoop clichés.

Hij ontkent het evenmin en bovendien onderbouwt hij zijn verhaal nergens. het enige wat hij in zijn OP roept is een lijst van persoonlijke grieven, waaraan hij vervolgens ophangt dat iedereen die volgens hem zo denkt, automatisch een dogmatist is.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:27:23 #115
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847656
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij ontkent het evenmin
Ja en? Dat maakt het ineens waar wat jij zegt?
pi_16847662
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:19 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ok dat begrijp ik maar valt het topic waar we het nu hebben daar ook niet inderect onder?

Nee, alleen als je mensen direct afzeikt. Niet een groep users, met onderbouwing, een karaktereigenschap toeschrijft. Anders kan je je negatief uitlaten over VVD'ers en dan zou je kunnen zeggen dat je mij persoonlijk aanvalt.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:28:15 #117
66444 Lord_Vetinari
pi_16847687
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:27 schreef sizzler het volgende:

[..]

Nee, alleen als je mensen direct afzeikt. Niet een groep users, met onderbouwing, een karaktereigenschap toeschrijft. Anders kan je je negatief uitlaten over VVD'ers en dan zou je kunnen zeggen dat je mij persoonlijk aanvalt.

En die onderbouwing zie jij..... waar precies?

Overigens word ik wel degelijk persoonlijk aangevallen:

quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:36 schreef Herostratos het volgende:
Bij dogmatici op fok denk ik (en velen met mij) al vrij snel aan bv. SCH en Lord_Vetenari (er zijn er natuurlijk wel meer). Ik had derhalve ook wel een sabotagepoging van beide heren verwacht, maar dermate inhoudsloos had ik ook niet voor mogelijk gehouden.
Hij schrijft mij dus de onzin toe, die hij in dat oorspronkelijke topic spuide.

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vetinari op 03-02-2004 14:29]

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:29:22 #118
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847717
quote:
Nee, alleen als je mensen direct afzeikt. Niet een groep users, met onderbouwing, een karaktereigenschap toeschrijft.
Het ging niet eens specifiek over een groep users, maar gewoon over de eigenschappen van dogmatisch linkse personen. Niets meer, niets minder. Dat users zich daardoor dan aangesproken voelen, dat is een heel ander verhaal.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:30:39 #119
66444 Lord_Vetinari
pi_16847739
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:29 schreef Lithion het volgende:

[..]

Het ging niet eens specifiek over een groep users, maar gewoon over de eigenschappen van dogmatisch linkse personen. Niets meer, niets minder. Dat users zich daardoor dan aangesproken voelen, dat is een heel ander verhaal.

Hij noemt users bij naam... Zie mijn post hierboven.
pi_16847746
quote:

[..]

Ok ik begrijp wat je bedoeld maar die onderbouwing heb ik zelf niet echt gezien. Ik had en heb het idee dat het puur een topic was om een kleine groep users af te zeiken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:31:26 #121
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847755
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hij noemt users bij naam... Zie mijn post hierboven.
Duh, nadat het topic al danig verneukt was ja.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:33:07 #122
66444 Lord_Vetinari
pi_16847796
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:31 schreef Lithion het volgende:

[..]

Duh, nadat het topic al danig verneukt was ja.

Kul. Hij wist van te voren, dat hij met een dergelijke OP kon verwachten dat er op hem geschoten zou gaan worden. Een OP die van cliches en percepties aan elkaar hangt, zonder onderbouwing, is alleen maar opgesteld met het doel die provocatie uit te lokken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:34:26 #123
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847847
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:30 schreef du_ke het volgende:
Ok ik begrijp wat je bedoeld maar die onderbouwing heb ik zelf niet echt gezien.
Wat een gelul over onderbouwing ineens zeg. In 99% van de posts in POL wordt er nauwelijks enige onderbouwing gegeven met uitzondering van een voor de poster logische redenatie. Slechts een ontzettend klein percentiel bevat een mening en daarbij een objectieve onderbouwing, het gros is niets anders dan posts in de trant van de openingspost van Herostratos. Maar gek genoeg wordt er nú ineens zo en masse over gevallen. Dat zet te denken, niet?
pi_16847870
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:34 schreef Lithion het volgende:

[..]

Wat een gelul over onderbouwing ineens zeg. In 99% van de posts in POL wordt er nauwelijks enige onderbouwing gegeven met uitzondering van een voor de poster logische redenatie. Slechts een ontzettend klein percentiel bevat een mening en daarbij een objectieve onderbouwing, het gros is niets anders dan posts in de trant van de openingspost van Herostratos. Maar gek genoeg wordt er nú ineens zo en masse over gevallen. Dat zet te denken, niet?

Dit was mijn reactie op Sizzler die beweerde dat er een onderbouwing was.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 14:36:17 #125
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16847899
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 14:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Kul. Hij wist van te voren, dat hij met een dergelijke OP kon verwachten dat er op hem geschoten zou gaan worden.
Zijn jullie zo voorspelbaar dan? .
quote:
Een OP die van cliches en percepties aan elkaar hangt, zonder onderbouwing
Clichés en percepties vormen de kern van vrijwel alle posts in POL, of je kunt ze zo in ieder geval betitelen. Zo ook al deze posts van jou, dus je kunt nog door blijven gaan met het zo te noemen tot je een ons weegt, maar je maakt er bepaald geen punt mee. Over die onderbouwing, zie hierboven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')