abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 12:48:48 #76
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16844930
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:46 schreef robh het volgende:

[..]

Lees de sluitpost eens 5 keer ofzo? Misschien dat je het dan snapt?

Ach, de ergste storm was weer voorbij. De discussie werd juist weer inhoudelijk begonnen na de oproep van Hero. Pre-bashing is gewoon nodig voor zo'n controversiele discussie!
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_16844964
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
LOL, linkse dogma-topic is gesloten door Kozzmic en helemaal onderaan gezet in lijst. Wederom een bevestiging van Hero's stelling!
. Eigenlijk had ik nog wel in het topic willen zetten dat een reactie als deze na het onvermijdelijke slotje natuurlijk niet uit kon blijven.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:51:08 #78
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_16844976
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

. Eigenlijk had ik nog wel in het topic willen zetten dat een reactie als deze na het onvermijdelijke slotje natuurlijk niet uit kon blijven.

Die staat er volgens mij al ergens in..

edit:
Tweeluik in Dogmatici: Deel I de linkse dogmaticus

[Dit bericht is gewijzigd door Lord_Vetinari op 03-02-2004 12:52]

De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 12:51:26 #79
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16844985
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:50 schreef du_ke het volgende:

[..]

Is inderdaad erg voorspelbaar, dat geef ik toe.
pi_16845006
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:44 schreef Aaahikwordgek het volgende:
LOL, linkse dogma-topic is gesloten door Kozzmic en helemaal onderaan gezet in lijst. Wederom een bevestiging van Hero's stelling!
Dit is eerder een goed voorbeeld van alles naar je eigen bevooroordeelde mening toepraten.

Als ik de openingspost zo lees en de discussie die volgt dan is de discussie zeker niet wat de TS beoogt. Het komt niet echt boven een simpel niveau van wederzijds links versus rechts bashen. De ontstane discussie is daarmee ongewenst. Ik heb nu onvoldoende tijd om de discussie te schonen en op die manier te proberen het topic een herstart te geven, maar ik wil daar later vandaag nog wel even naar kijken.

pi_16845049
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:51 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Die staat er volgens mij al ergens in..

edit:
Tweeluik in Dogmatici: Deel I de linkse dogmaticus

ik dacht dat ik me ingehouden had.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 12:54:44 #82
66444 Lord_Vetinari
pi_16845062
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:54 schreef du_ke het volgende:

[..]

ik dacht dat ik me ingehouden had.

Gelukkig niet
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 12:55:36 #83
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16845086
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:52 schreef Kozzmic het volgende:
Dit is eerder een goed voorbeeld van alles naar je eigen bevooroordeelde mening toepraten.
Daar ging deel 2 over!
quote:
Als ik de openingspost zo lees en de discussie die volgt dan is de discussie zeker niet wat de TS beoogt. Het komt niet echt boven een simpel niveau van wederzijds links versus rechts bashen. De ontstane discussie is daarmee ongewenst. Ik heb nu onvoldoende tijd om de discussie te schonen en op die manier te proberen het topic een herstart te geven, maar ik wil daar later vandaag nog wel even naar kijken.
Vind je mijn idee om een centraal sticky bash-topic te openen niet geniaal? Alles mag daar (behalve doodbedreigingen of fysiek geweld) en zo hou je de rest verschoond. Maak 1 nieuwe POL-regel aan en spreek af dat bashen alleen in Bash-topic mag. Net zoiets als FB voor POLmods, maar dan voor/tegen users!
pi_16845963
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 12:55 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Daar ging deel 2 over!
[..]

Vind je mijn idee om een centraal sticky bash-topic te openen niet geniaal? Alles mag daar (behalve doodbedreigingen of fysiek geweld) en zo hou je de rest verschoond. Maak 1 nieuwe POL-regel aan en spreek af dat bashen alleen in Bash-topic mag. Net zoiets als FB voor POLmods, maar dan voor/tegen users!

Wat een onzin. En daarom zou een dergelijk voorstel ook alleen in Onzin bewerkstelligd kunnen worden. Een bash-topic past imo helemaal niet in POL.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:36:41 #85
66982 Herostratos
Aanbevolen door topfokkers
pi_16846227
Heren moderatoren,

Ik zou het weten te waarderen als het topic Tweeluik in Dogmatici: Deel I de linkse dogmaticus werd opgeschoond en weer terug in roulatie kwam. Ik geloof ook dat dit zover de bedoeling is.

Het moet wel gezegd worden dat de reacties van menige user zwaar bedenkelijk zijn.
Bij dogmatici op fok denk ik (en velen met mij) al vrij snel aan bv. SCH en Lord_Vetenari (er zijn er natuurlijk wel meer). Ik had derhalve ook wel een sabotagepoging van beide heren verwacht, maar dermate inhoudsloos had ik ook niet voor mogelijk gehouden. Du_ke valt me ook vies tegen zie met name deze post Tweeluik in Dogmatici: Deel I de linkse dogmaticus. Geen van deze heren heeft de OP fatsoenlijk gelezen of is in staat tot het voeren van een normale discussie wat ik ten zeerste betreur.

Gezien de steun van Lithion, Kaalhei, Aaahikwordgek, dr. Tesla, I.R.Baboon, & Sjun kan hier weldegelijk een aardige karakteratuur van de linkse dogmaticus gemaakt worden zoals deze ook van de rechtse dogmaticus gemaakt kan worden, wat ook vanaf het begin mijn bedoeling is geweest. Het is aan de kortzichtigheid en onwetendheid van wie anders dan de dogmatische denkers te danken dat dit topic nu is verzand in een bash-topic. Ik hoop dat dit bij de volgende poging niet meer het geval zal zijn.

Herostratos.

"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
POL-winnaar Wouter Bos-Trofee 2003
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:38:27 #86
66444 Lord_Vetinari
pi_16846277
Ik zou gaan huilen als ik jou was.

Ga nou eerst maar eens een normale onderbouwde openingspost bedenken in plaats van een stapel cliches en percepties zonder onderbouwing op elkaar te stapelen en dan praten we wel verder.

† In Memoriam † dinsdag 3 februari 2004 @ 13:41:55 #87
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_16846388
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:26 schreef KirmiziBeyaz het volgende:

[..]

Wat een onzin. En daarom zou een dergelijk voorstel ook alleen in Onzin bewerkstelligd kunnen worden. Een bash-topic past imo helemaal niet in POL.

We weten allemaal uit ervaring dat er regelmatig gebashed wordt. We maken ons er allemaal eens schuldig aan. Wat is er mis met een centrale boksbal in de hal van POL? Lekker je agressie afreageren en daarna weer door met de discussie op niveau. Bash je buiten dat topic, dan wordt je gewaarschuwd en daarna geband. Ik vind het prachtig, durft iemand van de heren/dames mods/admins dit idee uit te werken?
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:42:04 #88
66982 Herostratos
pi_16846392
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Hoogstaande reacties zijn jou niet vreemd.
quote:
Ga nou eerst maar eens een normale onderbouwde openingspost bedenken in plaats van een stapel cliches en percepties zonder onderbouwing op elkaar te stapelen en dan praten we wel verder.
Ik zoek nog een gemotiveerde linkse user om die over een rechtse dogmaticus te schrijven. Of blijft het bij hoog van de toren blazen?
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_16846410
mijn post was weldegelijk onderbouwd. Ik heb gezocht op de door TS geopende andere topics en vanaf dat moment zijn er weinig andere conclusies mogelijk.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:43:20 #90
66444 Lord_Vetinari
pi_16846433
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:42 schreef Herostratos het volgende:

[..]

[..]

Ik zoek nog een gemotiveerde linkse user om die over een rechtse dogmaticus te schrijven. Of blijft het bij hoog van de toren blazen?

Wat geeft je het waanidee, dat linkse mensen geïnteresseerd zijn in het opstarten van dergelijke non-discussies? Er is niks te bereiken met dat soort polarisatie en het helpt alleen maar om de kloof tussen links en rechts meer en meer onoverbrugbaar te maken.
pi_16846442
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:42 schreef Herostratos het volgende:

[..]

[..]

Ik doe het niet, het levert namelijk logischerwijs een vergelijkbaar matig topic op.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:44:54 #92
66982 Herostratos
pi_16846481
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:42 schreef du_ke het volgende:
mijn post was weldegelijk onderbouwd. Ik heb gezocht op de door TS geopende andere topics en vanaf dat moment zijn er weinig andere conclusies mogelijk.
Mag ik je bron voor het volgende dan:

...volgens mij wordt hij geregeld in elkaar geslagen door enge linkse mensen en heeft hij er daarom een hekel aan gekregen. Of is hij als CDA'er zo blij dat z'n partij weer aan de macht is dat hij dit met een stijve piemel loopt te lezen...

Ik geloof dat men zoiets ook wel een zwaktebod noemt, du_ke. Dat behoor jij niet nodig te hebben.

pi_16846538
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:44 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Mag ik je bron voor het volgende dan:

...volgens mij wordt hij geregeld in elkaar geslagen door enge linkse mensen en heeft hij er daarom een hekel aan gekregen. Of is hij als CDA'er zo blij dat z'n partij weer aan de macht is dat hij dit met een stijve piemel loopt te lezen...

Ik geloof dat men zoiets ook wel een zwaktebod noemt, du_ke. Dat behoor jij niet nodig te hebben.

Oh daar is geen bron voor. Dit is gewoon mijn eigen subjectieve mening gebasseerd op eerdere posts van jou.

En het was misschien idd niet nodig maar dat was dit topic ook zeer zeker niet.

dinsdag 3 februari 2004 @ 13:50:16 #94
66982 Herostratos
pi_16846637
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Wat geeft je het waanidee, dat linkse mensen geïnteresseerd zijn in het opstarten van dergelijke non-discussies? Er is niks te bereiken met dat soort polarisatie en het helpt alleen maar om de kloof tussen links en rechts meer en meer onoverbrugbaar te maken.

Constructieve kritiek leidt tot inzichten evenals kennis en discussie hieromtrent. Zowel linkse als rechtse dogmatici zijn geen goede debaters/politici. Dogmatici hebben niets in de politiek verloren, juist zij maken de kloof onoverbrugbaar. De normering van dat topic als een polariserend bash-topic is enkel op toegekend door de desbetreffende linkse dogmatici.
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:52:45 #95
66444 Lord_Vetinari
pi_16846714
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:50 schreef Herostratos het volgende:

[..]

Constructieve kritiek leidt tot inzichten evenals kennis en discussie hieromtrent. Zowel linkse als rechtse dogmatici zijn geen goede debaters/politici. Dogmatici hebben niets in de politiek verloren, juist zij maken de kloof onoverbrugbaar. De normering van dat topic als een polariserend bash-topic is enkel op toegekend door de desbetreffende linkse dogmatici.

Nee, dat maak jij ervan. Je kunt geen constructieve kritiek verwachten op een stapel clichés en persoonlijke stellingen. Overigens bedankt voor het aangeven dat ik geen dogmaticus ben, want toevallig ben ik wel een goede politicus (lokaal weliswaar, maar het blijft politiek)
pi_16846749
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 11:58 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ach bekijk de door hem gestarte topics maar eens. Dan weet je dat je niks beters mag verwachten.

quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:38 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh, even tussendoor: we letten de laatste tijd erg op persoonlijke aanvallen omdat die steeds vaker de discussie verpesten. Niet perssonlijk worden aub. Zie ook de opmerking uit de vorige FB.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:55:00 #97
66444 Lord_Vetinari
pi_16846776
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:54 schreef sizzler het volgende:

[..]

[..]

Oh, even tussendoor: we letten de laatste tijd erg op persoonlijke aanvallen omdat die steeds vaker de discussie verpesten. Niet perssonlijk worden aub. Zie ook de opmerking uit de vorige FB.

En wat is er persoonlijk aan mijn opmerking dan? Je kunt ook overal iets achter zoeken, zeg...
  dinsdag 3 februari 2004 @ 13:59:30 #98
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16846889
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Je kunt geen constructieve kritiek verwachten op een stapel clichés en persoonlijke stellingen.
Dat je het clichés noemt is ook een persoonlijke stelling van jou. Sterker nog, vrijwel élke post hier in POL zou je als cliché of persoonlijke stelling kunnen normeren, dus wat jou betreft kan heel POL wel opgedoekt worden?

Het is veelzeggend dat er op dít topic zo als een stier op een rode lap gereageerd wordt en vanaf post 1 getracht wordt het te torpederen in plaats van het óf links te laten liggen óf zelf een constructieve bijdrage te leveren.

dinsdag 3 februari 2004 @ 14:00:30 #99
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_16846920
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Wat geeft je het waanidee, dat linkse mensen geïnteresseerd zijn in het opstarten van dergelijke non-discussies?
Wellicht voel je je niet geneigd eenzelfde topic over rechtse dogmatiek te openen, maar dat is nog geen reden om dan maar dit topic te torpederen, simpelweg omdat de inhoud je niet aanstaat.
pi_16847008
quote:
Op dinsdag 3 februari 2004 13:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

En wat is er persoonlijk aan mijn opmerking dan? Je kunt ook overal iets achter zoeken, zeg...

Gewoon op een volwassen manier een discussie voeren zonder eerst een lullige opmerking te maken naar de persoon. We zijn daar nu even wat strenger in omdat het de laatste tijd iets te veel werd. En je kan het toch ook achterwegen laten?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')