Net als sleepflower hoorde ik het ook pas iets later, toen ik in de kantine stond, broodje bunkeren, niks aan de hand, knal.
Als eerste dacht ik, goh, zal wel weer een eikel met vuurwerk zijn ofzo.
Daarna hoor ik overal 'er is een meisje gesprongen!'
Mijn eerste reactie was 'damn, doe dat elders'
Pas 5 minuten daarna bekruipt je het gevoel dat er iemand gesprongen is, van drie hoog, en toen ik tijdens het vierde uur in mijn blokuur Nederlands zat kreeg ik pas echt door wat de fuck er nou gebeurd was.
Een meisje was gesprongen, van de derde, en is bij bewustzijn, met letsel, in het trappenhuis, het eerste wat ze zegt, 'shit, ik leef nog', een meisje wat er opzich heel normaal bij liep, okay, ze had wel eens wat gothy make up op, maar ik kende mensen die tot haar vriendenkring behoorden, en die was groot, een bijna opzichzelfstaande kliek, dus in een verdomhoekje zat ze niet.
Dan bekruipt je het volgende gevoel, hoe is ze eraan toe, gaat ze het overleven ja of nee, waarom, hoe, waar, wie, wanneer, zoveel vragen, zo weinig antwoorden.
Ik las het wel eens, die zelfmoordberichten op fok of in de krant, en je denkt dingen als 'ver van mijn bed show', 'asociaal', 'aandachtstrekkerij'.
Maar kijk eens naar beneden, een afstandje van ongeveer 16 meter naar beneden, opzich niet zo groot, maar flink groot als je bedenkt dat je het lef moet hebben om die afstand naar beneden te springen, free fall, met de doelstelling dat je jezelf van het leven wil beroven.
Hoe intens miserabel moet je zijn dat je gehele vriendenkliek geen vat meer op je heeft, dat je zoiets flikt, dat je van je leraar geschiedenis te horen krijgt dat hij net les aan haar gaf, en dat er geen vuiltje aan de lucht was.
Voor iedereen die een (poging tot) zelfmoord nooit heeft meegemaakt is het makkelijk mekken, ik zou het ook vinden, tot vandaag, een gebeurtenis die jou, en de mensen om je heen, en om het slachtoffer heen, dermate aangrijpt dat je leraar jou eens niet troost, maar dat jij je leraar troosten moet, dat je een bokszak aan puin slaat uit pure radeloosheid, machteloosheid, dat je spontaan jankt omdat je niet weet wat je ermee moet, dat je huilende vrienden van je ziet, die niet weten wat ze ermee moeten, dat verschillende mensen spontaan naar het VU zijn gerend.
Ladies and gentlemen, zelfmoord kan dan misschien volgens jullie aandachtstrekkerij zijn, of misschien zelfs triest in de vorm van kansloos en knurfterig, maar sta er eens bij stil, wat een slachtoffer moet bewegen een poging tot zelfmoord te doen, hoe radeloos zo iemand moet zijn dat haar eerste woorden zijn, 'shit, ik leef nog'.
Denk daar maar eens over na.
Dat wou ik even kwijt.
[Dit bericht is gewijzigd door MysteryWoman op 29-01-2004 22:38]
Er is gelukkig een erg groot verschil tussen mensen die zeggen/denken dat ze het doen en mensen die het daadwerkelijk doen...
p.s. wat ik nooit snap is waarom die mensen zoiets doen, of hun polsen doorsnijden. Dan spring je toch gewoon van de Domtoren af ofzo?
quote:Ik denk dat zelfs op een zeer wanhopig moment hoogtevrees erg moeilijk te overwinnen is. Al je hersencellen schreeuwen op dat moment tegen je dat je weer naar beneden moet gaan. Via de trap dus.
Op donderdag 29 januari 2004 22:37 schreef SnowBite het volgende:
p.s. wat ik nooit snap is waarom die mensen zoiets doen, of hun polsen doorsnijden. Dan spring je toch gewoon van de Domtoren af ofzo?
Mijn mening blijft er onveranderd verder door.
quote:Dat het een egoistische daad is is voor iedereen persoonlijk, dat heb ik ook gedacht voor ik dit meemaakte, je ziet zo iemand dagelijks, hetzij in een gesprek of via via, of al is het maar een passerende blik.
Op donderdag 29 januari 2004 22:35 schreef MysteryWoman het volgende:
heel triest eenzaam en intens verdrietig..... maar als je zoiets doet doe je heel veel mensen ontzettend veel verdrite ne pijn, je geet andere mensen (jij bijvoorbeeld) een heel 'angstig' gevoel. Ik denk dat als je je zo alleen en miserabel voelt daar niet meer aan denkt. Toch ben ik wel van mening dat het niet de juiste oplossing is. Sorry.
Natuurlijk mag ik daar niet over oordelen, maar bedenk eens hoe dat voelt voor haar ouders/ familie/ vrienden en leerkracht etc Dus ik vind dat je zoiets niet kan maken, je berooft niet allleen jezelf van het leven.
heb je ooit egzien hoe verdrietig ouders en familie zijn? lees internet er maar op na, en boeken en tijdschriften etc etc. Nee ik blijf het geen goede oplossing vinden. OOK AL VOELT DIE PERSOON ZICH ENORM ALLEEN!, maar wie ben ik om daarover te oordelen
quote:Dat mag, ik probeer het gewoon op mijn manier te verwerken en misschien mensen aan het denken te zetten, dat niet elke zelfmoordpoging een potentiele schreeuw tot aandacht is, maar dat je radicaal ongelukkig moet zijn om zoiets te proberen.
Op donderdag 29 januari 2004 22:40 schreef Bastard het volgende:
Ik denk dat het je meer raakt als je het inderdaad ook van dichtbij hebt meegemaakt.Mijn mening blijft er onveranderd verder door.
Dat is hardstikke egoistisch, denk eerst eens aan al die kinderen die daar een traumatische ervaring aan over houden.
Moet je het zo nodig doen doe het dan rustig thuis, dan heeft (bijna) niemand er last van.
quote:ze heeft zich waarschijnlijk erg alleen en onbegrepen gevoeld. maar eidereen is er nu wel heel erg mee bezig en sommigen zullen zich enorm schuldig voelen. Ik vind dat gewoon niet juist. Ik kan me goed voorstellen dat je het soms totaal niet ziet zitten, maar je hebt mensen om je heen die van je houden en die altijd voor je klaar staan, ik vind niet dat jij dan maar kan zeggen: nou ik kap ermee. Stel dat het jouw dochter of vriendin of zus geweest was, hoe had jij je nu dan gevoeld?
Op donderdag 29 januari 2004 22:40 schreef Piro het volgende:[..]
Dat het een egoistische daad is is voor iedereen persoonlijk, dat heb ik ook gedacht voor ik dit meemaakte, je ziet zo iemand dagelijks, hetzij in een gesprek of via via, of al is het maar een passerende blik.
En dan krijg je te horen dat diegene gesprongen is, of het egoistisch is of niet, het grijpt je als persoon enorm aan, en je gaat bij jezelf te rade, wat moet zo iemand gevoeld hebben om tot zo'n extreme maatregel over te gaan.
Idioten heb je overal. Triest dat anderen er mee geconfronteerd moeten worden.
Het gekke/domme is idd dat maar heel weinig mensen die zelfmoord proberen te plegen echt dood willen. Meestal is het idd een roep om aandacht.
Er zijn namelijk veel effectievere, en ook minder pijnvolle manieren om er een einde aan te maken. En iemand die van 3 hoog springt wil volgens mij niet dood, die wil gewoon aandacht.
quote:helemaal mee eens! dat kan je niet doen. Ergh dat je hier eigenlijk niet gewoon kan zeggenw at je dnekt, je moet dat weer zo 'voorzichtig' doen. Damnn hoe zeg je dat, oke, als je het doet betrek er dan zo min mogelijk mensen bij.
Op donderdag 29 januari 2004 22:45 schreef Farao het volgende:
Als je zelfmoord wil plegen dan doe je het toch niet in een school.Dat is hardstikke egoistisch, denk eerst eens aan al die kinderen die daar een traumatische ervaring aan over houden.
Moet je het zo nodig doen doe het dan rustig thuis, dan heeft (bijna) niemand er last van.
WOEDE.
Woede over de manier waarop.
Woede over de lafheid en de zwakte.
Woede over de manier waarop diegenen blijkbaar geen boodschap hadden aan diegenen die ze achterlieten.
Laat ik het zo zeggen, als zo iemand zegt 'mijn leven is slecht' dan zegt diegene dus per definitie tegen iederen die in zijn of haar leven voorkomt ook 'jij bent slecht'. Daarom is dit egoistisch, narcistisch en ondoordacht. Diegenen die het in hun buurt zien zijn geschokt, geschrokken en gealarmeerd, alleen daarom al is het dus egocentrisch.
Het is een roep om aandacht, terwijl als je die mensen aandacht wilt geven ze er alles aan doen om gesloten te blijven en er alles aan doen om niet geholpen te kunnen worden.
Dramakoningin, meer kan ik er niet van zeggen.
Het aantal malen dat ik iemand heb opgezocht in het ziekenhuis n.a.v. een zelfmoordpoging? 11 keer.. Ik denk dat ik dus het recht heb om erover mee te praten.
quote:Ik vraag me dan ook af.
Op donderdag 29 januari 2004 22:46 schreef JosBoes het volgende:
als iemand werkelijk zo'n poging onderneemt is ie goed in de war.
niemand weet wat die persoon dan denkt of hoe ie er aan toe is.
dat doe je echt niet zomaar.
meegemaakte ellende of een psychische stoornis.
daarom oordeel ik er niet over maar als je het dan doet probeer zo weinig mogelijk mensen een rotervaring te bezorgen. natuurlijk gaan familie/vrienden er ook kapot aan. maar als mensen geen uitweg zien moeten ze dan enkel blijven leven om anderen een rotervaring te besparen? misschien wel, misschien niet.
quote:Dat hoef je niet, maar onderbouw het tenminste, aan mensen die zeggen 'aandachtstrekkerij' zonder enige vorm van onderbouwing heb ik echt geen boodschap, dan zou ik ook een aandachtstrekker moeten zijn omdat ik zoiets kwijt wil zeker.
Op donderdag 29 januari 2004 22:48 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
helemaal mee eens! dat kan je niet doen. Ergh dat je hier eigenlijk niet gewoon kan zeggenw at je dnekt, je moet dat weer zo 'voorzichtig' doen. Damnn hoe zeg je dat, oke, als je het doet betrek er dan zo min mogelijk mensen bij.
quote:Dat spijt me heel erg voor je, geloof me, maar juist daarom is het me een raadsel.
Op donderdag 29 januari 2004 22:46 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
ze heeft zich waarschijnlijk erg alleen en onbegrepen gevoeld. maar eidereen is er nu wel heel erg mee bezig en sommigen zullen zich enorm schuldig voelen. Ik vind dat gewoon niet juist. Ik kan me goed voorstellen dat je het soms totaal niet ziet zitten, maar je hebt mensen om je heen die van je houden en die altijd voor je klaar staan, ik vind niet dat jij dan maar kan zeggen: nou ik kap ermee. Stel dat het jouw dochter of vriendin of zus geweest was, hoe had jij je nu dan gevoeld?
Ik ken 2 personen die zelfmoord gepleegd hebben en ik vind het heerl erg, echt waar. Maar ik blijf erbij dat dit niet de juiste manier is geweest. Ik ahd ze graag willen helpen en met ze willen praten.
Dus ik heb het ook meegemaakt
bij jou op school man.
Laat ik eerst eens vragen hoe het met jou is en met je medeleerlingen, ik kan me voorstellen dat er genoeg zijn die het er best moeilijk mee hebben.
De motieven van de persoon die gesprongen is ken ik niet en hoef ik niet te weten, ik vind het al vreselijk dat ze tot die daad is gekomen is en tja of het egoistisch is, ik denk dat je als je al over zelfmoord nadenkt zover weg bent dat dat niet eens voor je meespeelt.
Sterkte in ieder geval en misschien tot woensdag, kijk maar of je komt
quote:Ik bedoel dat je niet erom heen hoeft te draaien, je mag best direct en bot zijn, maar onderbouw de botheid ook, ik doe verder geen afbraak aan het feit dat jij weet waar je het over hebt.
Op donderdag 29 januari 2004 22:53 schreef MysteryWoman het volgende:
huh?? ik snap jouw reactie hier totaaaaaal niet op.
Ik zeg alleen dat als je zoiets doet je er zo min mogelijk mensen bij moet betrekken?? wat ebdoel je, ik zeg ook in een eerdere reactie dat ik het OOK heb meegemaakt dus ga nou niet zeggen dat ik niet weetw aa ik het over heb, dat weet ik NL wel! (helaas!!!)![]()
![]()
![]()
![]()
quote:En dat is nu het erge aan deze zaak: nabestaanden zijn er te emotioneel bij betrokken om rationeel te kijken naar de ellende die zo iemand meemaakt tot hij uiteindelijk ertoe besluit dat hij alleen zijn eigen leven heeft, dat niemand daar iets in feite mee te maken heeft en dat hij dus het recht heeft dit zelf stop te zetten. Het hoeft niet in elk specifiek geval een vraag om aandacht te zijn of een kwestie van andere mensen dit aan willen doen. Bij verreweg de meeste gevallen ligt de oorzaak veel dieper en ook lang niet altijd bij de zelfmoordenaar zelf.
Op donderdag 29 januari 2004 22:48 schreef BloodRayne het volgende:
WOEDE.
quote:Er zijn honderden studies gedaan, maar waar het op neer komt is dit: Indien een zelfmoord poging faalt, om welke reden dan ook dan is er onbewust in diegene die het geprobeert heeft de kennis aanwezig dat het zou falen. De hele keuze om zelfmoord te plegen is dan dus gebaseerd op die kennis, vandaar dat heel erg veel psychologen dan ook zeggen dat dit soort pogingen een manier zijn om aandacht te trekken.
Op donderdag 29 januari 2004 22:51 schreef Piro het volgende:[..]
Dat hoef je niet, maar onderbouw het tenminste, aan mensen die zeggen 'aandachtstrekkerij' zonder enige vorm van onderbouwing heb ik echt geen boodschap, dan zou ik ook een aandachtstrekker moeten zijn omdat ik zoiets kwijt wil zeker.
quote:Daarom vraag ik me ook af, hebben wij als nabestaanden en kennissen cq vrienden het recht om iemand dwingen te leven als diegene dat niet wil?
Op donderdag 29 januari 2004 22:56 schreef onanymous het volgende:[..]
En dat is nu het erge aan deze zaak: nabestaanden zijn er te emotioneel bij betrokken om rationeel te kijken naar de ellende die zo iemand meemaakt tot hij uiteindelijk ertoe besluit dat hij alleen zijn eigen leven heeft, dat niemand daar iets in feite mee te maken heeft en dat hij dus het recht heeft dit zelf stop te zetten. Het hoeft niet in elk specifiek geval een vraag om aandacht te zijn of een kwestie van andere mensen dit aan willen doen. Bij verreweg de meeste gevallen ligt de oorzaak veel dieper en ook lang niet altijd bij de zelfmoordenaar zelf.
quote:Onzin, de 'oorzaak' of veel beter gezegd *aanleiding* ligt altijd, en per definite, bij diegene die zelfmoord wil plegen.
Op donderdag 29 januari 2004 22:56 schreef onanymous het volgende:[..]
En dat is nu het erge aan deze zaak: nabestaanden zijn er te emotioneel bij betrokken om rationeel te kijken naar de ellende die zo iemand meemaakt tot hij uiteindelijk ertoe besluit dat hij alleen zijn eigen leven heeft, dat niemand daar iets in feite mee te maken heeft en dat hij dus het recht heeft dit zelf stop te zetten. Het hoeft niet in elk specifiek geval een vraag om aandacht te zijn of een kwestie van andere mensen dit aan willen doen. Bij verreweg de meeste gevallen ligt de oorzaak veel dieper en ook lang niet altijd bij de zelfmoordenaar zelf.
Om te zeggen dat het 'veel dieper' ligt is vaag, waar ligt het dan? Er is altijd een aanleiding, en oorzaken en die zijn altijd aanwijsbaar, mits je maar genoeg graaft.
quote:Net of dat je dan ook nog maar iets kan schelen. Iemand wil dood. Dan is het voor diegene toch afgelopen en dat is alles waar het op dat moment om draait.
Op donderdag 29 januari 2004 22:45 schreef Farao het volgende:
Als je zelfmoord wil plegen dan doe je het toch niet in een school.Dat is hardstikke egoistisch, denk eerst eens aan al die kinderen die daar een traumatische ervaring aan over houden.
quote:Wat wil je hiermee zeggen dan, dat het een aandachtspoging is omdat ze 'maar' vanaf de derde verdieping sprong in plaats van de Rembrandt toren?
Op donderdag 29 januari 2004 22:58 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Er zijn honderden studies gedaan, maar waar het op neer komt is dit: Indien een zelfmoord poging faalt, om welke reden dan ook dan is er onbewust in diegene die het geprobeert heeft de kennis aanwezig dat het zou falen. De hele keuze om zelfmoord te plegen is dan dus gebaseerd op die kennis, vandaar dat heel erg veel psychologen dan ook zeggen dat dit soort pogingen een manier zijn om aandacht te trekken.
als je bericht geedit is, denk je dan dat je nog een keer kan plaatsen? niet dus.
[Dit bericht is gewijzigd door Vision op 29-01-2004 23:19]
quote:Volgens mij is men elke middelbare school echt compleet gestoord. Zo heeft een aanbidder van mijn 'dinnetje zijn polsen doorgesneden toen hij door haar afgewezen werd, en heeft een vriendin van haar zichzelf het ziekenhuis ingeholpen door haar hoofd herhaaldelijk tegen de muur aan te laten dreunen, omdat ze gedumpt was door haar vriendje.
Op donderdag 29 januari 2004 22:55 schreef erikh het volgende:
...bij jou op school man...
Compleet ge-stoord.
quote:nee dit is nu niet de tijd om dingen recht voor zijn raap (en nu dus kortweg BOT0 te zeggen, dat zou ik op zo een moment ook niet willen, daarom probeer ik het netjes te zeggen met betrek er zo min mogelijk mensen bij i.p.v. ............. .... ..... ......... .... .... ..................
Op donderdag 29 januari 2004 22:55 schreef Piro het volgende:[..]
Ik bedoel dat je niet erom heen hoeft te draaien, je mag best direct en bot zijn, maar onderbouw de botheid ook, ik doe verder geen afbraak aan het feit dat jij weet waar je het over hebt.
quote:Okay, misschien inderdaad niet helemaal de geschikte gelegenheid...
Op donderdag 29 januari 2004 23:03 schreef MysteryWoman het volgende:[..]
nee dit is nu niet de tijd om dingen recht voor zijn raap (en nu dus kortweg BOT0 te zeggen, dat zou ik op zo een moment ook niet willen, daarom probeer ik het netjes te zeggen met betrek er zo min mogelijk mensen bij i.p.v. ............. .... ..... ......... .... .... ..................
quote:Maar dan toch... waarom denkt iemand in vredesnaam dat hij/zij op zo'n manier aandacht moet trekken? Waarom is iemand zo wanhopig?
Op donderdag 29 januari 2004 22:58 schreef BloodRayne het volgende:[..]
...dit soort pogingen een manier zijn om aandacht te trekken.
quote:3 hoog? 16 meter?
Op donderdag 29 januari 2004 22:31 schreef Piro het volgende:
Maar kijk eens naar beneden, een afstandje van ongeveer 16 meter naar beneden, opzich niet zo groot, maar flink groot als je bedenkt dat je het lef moet hebben om die afstand naar beneden te springen, free fall, met de doelstelling dat je jezelf van het leven wil beroven.
Je inschattingsvermogen zal wel net zo slecht zijn als die van haar.
Van 3 hoog ga je echt niet dood tenzij je head-first op het beton knalt, en dan nog kun je het overleven.
Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt (gelukkig maar) en ik hoop het ook nooit mee te maken.
quote:Bij zelfmoord ben je dan al helemaal van god los, excuseer de uitdrukking.
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef fille_fatale het volgende:[..]
Net of dat je dan ook nog maar iets kan schelen. Iemand wil dood. Dan is het voor diegene toch afgelopen en dat is alles waar het op dat moment om draait.
Een egoistische daad is het dus wel, je bezorgt anderen vreselijk veel verdriet.
Maar vind je het gek dat je in een egocentrisch wereldje leeft als je problemen je overweldigen. Als je je eigen problemen niet meer aankunt... dat moet toch verschrikkelijk zijn! En dan echt geen andere oplossing meer zien dan er een eind aan te maken. Geen hoop meer hebben, alleen een zwarte toekomst.
Kan echt zo'n medelijden hebben met hoe diegene zich moet hebben gevoeld tijdens het nog in leven zijn.
En natuurlijk met de nabestaanden, het lijkt me ook vreselijk om iemand op zo'n manier te verliezen.
Maar ik denk toch dat het te makkelijk is om te zeggen 'dat had hij/zij anders moeten doen'. Iemand is toch op zo'n moment vreselijk wanhopig, verwacht je dan echt dat hij/zij op zo'n moment nog aan iets anders denkt dan aan 'ik wil dood?'
Je weet niet wat voor leed en gedachtengang erachter zit. (En nee, ik ook niet trouwens. Gelukkig heb ik het niet meegemaakt in mijn omgeving.)
Dan gaat het verder dan aandachtstrekken, maar gewoon jezelf uit je eigen lijden verlossen.
quote:Hoe verklaar je dan dat personen in bepaalde omgevingen een groter risico lopen om in hun leven zelfmoord te plegen? Qua geografie is er al een verschil, in japan en scandinavie zijn de zelfmoordcijfers het hoogst.
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef BloodRayne het volgende:[..]
Onzin, de 'oorzaak' of veel beter gezegd *aanleiding* ligt altijd, en per definite, bij diegene die zelfmoord wil plegen.
Om te zeggen dat het 'veel dieper' ligt is vaag, waar ligt het dan? Er is altijd een aanleiding, en oorzaken en die zijn altijd aanwijsbaar, mits je maar genoeg graaft.
Het heeft dus zeker iets met de omgeving te maken. Mensen die vroeger verwaarloosd en of misbruikt zijn hebben ook een veel groter risico.
Ik vind het een beetje erg kortzichtig en grof om te doen alsof de persoon die zelfmoord wil plegenpersoon gewoon een genetisch defect ofzo heeft van geboorte. Natuurlijk heeft de omgeving er mee te maken en ligt de schuld ook gedeeltelijk daar..
quote:BG-1 ongeveer 4 meter, 1-2 hetzelfde, en 2-3 ook hetzelfde, en dan boven op de balustrade, dus een meter of 12-13, misschien iets verkeerd ingeschat.
Op donderdag 29 januari 2004 23:08 schreef Refragmental het volgende:[..]
3 hoog? 16 meter?
Hebben jullie 4-5 meter per verdieping?Je inschattingsvermogen zal wel net zo slecht zijn als die van haar.
Van 3 hoog ga je echt niet dood tenzij je head-first op het beton knalt, en dan nog kun je het overleven.Ik heb zoiets nog nooit mee gemaakt (gelukkig maar) en ik hoop het ook nooit mee te maken.
Ik kom ongeveer halverwege het 'plafond' van de trap, en ik ben 1.90, dus ongeveer 2 mensen van mijn maat nodig bovenop elkaar, misschien iets meer.
Mensen die zelfmoord plegen, die interesseren zich daar helemaal niet voor. Die staan met een ravijn (dood) aan de ene kant en wolven aan de andere kant (eenzaamheid, verdriet). Ik kan me voorstellen dat het zo'n iemand niets interesseert wat een derde voor trauma er aan over houdt.
Of misschien zelfs wel dat ze expres doen waar andere mensen bij zijn. (En dan bedoel ik even niet degenen die het doen als schreeuw om aandacht.) Het is natuurlijk wel zo dat mensen dan achteraf nog aan je denken. Als je in 1 keer 10 pakjes medicijnen wegwerkt, verdwijnt je daad in de doofpot. Dus dan tenminste na de dood nog mensen die om je treuren. Dan komt je halve school naar je begrafenis natuurlijk.
Of erger nog: het is mogelijk dat iemand zich zo ongewenst voelt, dat ie daar de wereld verantwoordelijk voor houdt. Deze mensen kunnen proberen "de veroorzaker van hun ongeluk" te straffen, door deze een trauma te bezorgen. En op school kan die veroorzaker natuurlijk je hele klas zijn, of een leraar waarmee je net ruzie hebt gehad.
Ik ken de situatie van dit meisje natuurlijk niet. Maar ik denk dat ze behoorlijk in de steek is gelaten door de mensen om haar heen. Een beetje liefde en erkenning kan veel ellende voorkomen. Ik vind het echt triest voor haar...
hier ook een buurmeisje gehad. veel pogingen gedaan. opvang en alles. toen ging het juist heel goed. en opeens was ze dood. ik denk er altijd aan als ik langs het huis fiets.
quote:Stress, groepsdruk, prestatiedruk, huiselijke problemen, problemen in de relatiesfeer, vriendenkring, educatieve sfeer, jeugdtrauma's.
Op donderdag 29 januari 2004 23:10 schreef CoReTeX het volgende:[..]
Hoe verklaar je dan dat personen in bepaalde omgevingen een groter risico lopen om in hun leven zelfmoord te plegen? Qua geografie is er al een verschil, in japan en scandinavie zijn de zelfmoordcijfers het hoogst.
Het heeft dus zeker iets met de omgeving te maken. Mensen die vroeger verwaarloosd en of misbruikt zijn hebben ook een veel groter risico.
Ik vind het een beetje erg kortzichtig en grof om te doen alsof de persoon die zelfmoord wil plegenpersoon gewoon een genetisch defect ofzo heeft van geboorte. Natuurlijk heeft de omgeving er mee te maken en ligt de schuld ook gedeeltelijk daar..
Allemaal problemen die bijna niet aan de persoon zelf toe te schrijven zijn, om maar een beetje een illustratie te geven van allerlei factoren.
quote:Ja... volgens mij komt mijn gedachtengang hier aardig mee overeen...
Op donderdag 29 januari 2004 23:13 schreef Fearlezz het volgende:
Verhaal
[Dit bericht is gewijzigd door fille_fatale op 29-01-2004 23:17]
quote:Elke psycholoog kan jou vertellen dat dit klinklare onzin is vriend
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef BloodRayne het volgende:
Onzin, de 'oorzaak' of veel beter gezegd *aanleiding* ligt altijd, en per definite, bij diegene die zelfmoord wil plegen.
quote:En waarom zou dat altijd per definitie zo zijn?
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef BloodRayne het volgende:[..]
quote:Mee eens, aandacht wil je trekken omdat je aandacht wil... Iemand voelt zicht zo onbegrepen dat diegene geen andere manier ziet om aandacht te trekken of heeft alle alternatieven al gehad. Je gaat geen zelfmoord plegen omdat je je zo prettig begrepen voelt, right?
Op donderdag 29 januari 2004 23:07 schreef fille_fatale het volgende:[..]
Maar dan toch... waarom denkt iemand in vredesnaam dat hij/zij op zo'n manier aandacht moet trekken? Waarom is iemand zo wanhopig?
Dat is toch al een teken dat er iets enorm mis is? Zo iemand moet, lijkt mij, onmiddelijk geholpen worden en niet kort als 'aandachttrekker' bestempeld worden. Dat vind ik echt heel kortzichtig. En ik weet ook wel dat dat niet is wat de psychologen willen zeggen, maar ik denk dat er door sommige mensen toch wel heel veroordelend over gedacht wordt.
Natuurlijk is het egoïstisch om zelfmoord te plegen "onder de mensen" maar als je het alleen thuis gaat zitten doen, trekt dat "geen" aandacht. Zulke mensen willen natuurlijk ook niet dood, ze zijn alleen compleet radeloos. Alles is zo kut, wat kan het ook allemaal schelen, als het maar veranderd... En zelf ben je het belangrijkste want om je heen zie je alleen maar gelukkige mensen.
quote:Niet allemaal.
Op donderdag 29 januari 2004 23:13 schreef Fearlezz het volgende:
Misschien is het asociaal, maar om het toch eens van de andere kant te belichten:Mensen die zelfmoord plegen, die interesseren zich daar helemaal niet voor.
Ik heb ondertussen al behoorlijk wat zelfmoorden gezien en er zijn ook mensen die het doen, zonder dat ze echt om aandacht schreeuwen.
Gewoon alleen thuis, bijv. overdosis medicijnen, afscheidsbriefje erbij.
Daar zal alleen de naaste familie het moeilijk mee hebben, maar daar heeft verder niemand last van.
Maar ik heb ook mensen voor ogen gehad die zonodig voor een trein of van een gebouw moesten schreeuwen, dat zijn in mijn ogen de echte aandachttrekkers.
quote:Waarom begrip?
Op donderdag 29 januari 2004 23:20 schreef kohinoor het volgende:[..]
Mee eens, aandacht wil je trekken omdat je aandacht wil... Iemand voelt zicht zo onbegrepen dat diegene geen andere manier ziet om aandacht te trekken of heeft alle alternatieven al gehad. Je gaat geen zelfmoord plegen omdat je je zo prettig begrepen voelt, right?
Natuurlijk is het egoïstisch om zelfmoord te plegen "onder de mensen" maar als je het alleen thuis gaat zitten doen, trekt dat "geen" aandacht. Zulke mensen willen natuurlijk ook niet dood, ze zijn alleen compleet radeloos. Alles is zo kut, wat kan het ook allemaal schelen, als het maar veranderd... En zelf ben je het belangrijkste want om je heen zie je alleen maar gelukkige mensen.
quote:Lijkt me logisch, dat er verschillende 'stijlen' zijn. Niet iedereen is hetzelfde he. En niet iedereen voelt zich precies hetzelfde op het moment dat hij/zij zelfmoord pleegt.
Op donderdag 29 januari 2004 23:22 schreef Farao het volgende:[..]
Niet allemaal.
Ik heb ondertussen al behoorlijk wat zelfmoorden gezien en er zijn ook mensen die het doen, zonder dat ze echt om aandacht schreeuwen.
Daar zal alleen de naaste familie het moeilijk mee hebben, maar daar heeft verder niemand last van.Maar ik heb ook mensen voor ogen gehad die zonodig voor een trein of van een gebouw moesten schreeuwen, dat zijn in mijn ogen de echte aandachttrekkers.
quote:Ieuw...
Op donderdag 29 januari 2004 23:22 schreef Farao het volgende:[..]
Niet allemaal.
Daar zal alleen de naaste familie het moeilijk mee hebben, maar daar heeft verder niemand last van.Maar ik heb ook mensen voor ogen gehad die zonodig voor een trein of van een gebouw moesten schreeuwen, dat zijn in mijn ogen de echte aandachttrekkers.
Maar heb na dat ik dat gezien heb met mensen van de zelfmoordlijn gesproken en die hebben me een aantal dingen verteld over zelfmoordneigingen en hoe je dat herkent. Ik herken hier die punten niet in, hier is niet over nagedacht en dan nog spring je niet aan het einde van de pauze als er nog veel mensen zijn. Ik ben in de veronderstelling dat de mensen die er echt uit willen dit op tijdstippen doen wanneer er weinig mensen zijn (niet als er geen mensen zijn, maar ze willen wel gevonden worden)
Op mij komt dit over als aandachttrekkerij en als je nagaat dat veel gothic tegenwoordig ook op zo'n manier word gebruikt. En dat had ik bijna als voorbeeld gebruikt vanmiddag
Haar eerste woorden naar de sprong: "Shit, ik leef nog."
quote:Ik kan me echt niet voorstellen dat het diegene nog uitmaakt. Als het gebeurd is, is hij/zij dood en dan is het over. Dat is waar het om gaat op dat moment.
Op donderdag 29 januari 2004 23:27 schreef syrek het volgende:
Ik ben in de veronderstelling dat de mensen die er echt uit willen dit op tijdstippen doen wanneer er weinig mensen zijn (niet als er geen mensen zijn, maar ze willen wel gevonden worden)
quote:schijnt dus dat mensen met zelfmoord neigingen serieus over dat soort dingen nadenken, zoals wat trek ik aan. Als ik het daar doe word ik dan gevonden, dit klinkt meer als een opwelling, dan als een zelfmoordpoging(in mijn oren). I
Op donderdag 29 januari 2004 23:30 schreef fille_fatale het volgende:[..]
Ik kan me echt niet voorstellen dat het diegene nog uitmaakt. Als het gebeurt is, is hij/zij dood en dan is het over. Dat is waar het om gaat op dat moment. Het ligt toch ook totaal aan de persoon en de onderliggende omstandigheden 'hoe iemand het doet'.
quote:Dat hoorde ik ook wel ja, er was definately iets aan de hand, maar niemand weet wat, en wat er dus aan de hand is geweest.
Op donderdag 29 januari 2004 23:29 schreef sleepflower het volgende:
Mijn broertje (die ook bij mij op school zit) zei dat ze al eerder had gezegd dat ze zelfmoord wilde plegen. En het schijnt dat haar vriendje het een halfuur voor de sprong, het had uitgemaakt.Haar eerste woorden naar de sprong: "Shit, ik leef nog."
quote:Hoevaak lees jij over zelfmoord pogingen, juist nooit. Deze komen nooit in het nieuws of je moet er iets bij opblazen, maar dan is het een zelfmoordaanslag.
Op donderdag 29 januari 2004 23:31 schreef speedfreakssj het volgende:
Hoe is het nu met het meisje? komt hier nog iets van op het nieuws ofzo?
quote:Ziekenhuis, verder laat ik me daar niet over uit, als er nog iets over in het nieuws komt, wie weet, persmuskieten zijn wel geweest maar weer door oom agent de deur uit gewerkt.
quote:Denk het niet. Normaal gesproken zeggen ze niks over zelfmoord(pogingen) op het nieuws.
Laatste wat ik gehoord heb, is dat ze haar onderrug heeft gebroken en haar benen niet meer kon voelen. Iemand zei ook dat ze moest geopereerd worden toen ze daar nog lag (in de school dus) maar dat weet ik niet zeker.
quote:Zal morgen wel aan het licht komen, van wat ik weet worden er vanavond scans gedaan, zit er dik in dat ze verlamd is.
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef sleepflower het volgende:[..]
Denk het niet. Normaal gesproken zeggen ze niks over zelfmoord(pogingen) op het nieuws.
Laatste wat ik gehoord heb, is dat ze haar onderrug heeft gebroken en haar benen niet meer kon voelen. Iemand zei ook dat ze moest geopereerd worden toen ze daar nog lag (in de school dus) maar dat weet ik niet zeker.
quote:Okay dan, ik zeg ook maar wat me verteld is.
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef Piro het volgende:[..]
Dat hoorde ik ook wel ja, er was definately iets aan de hand, maar niemand weet wat, en wat er dus aan de hand is geweest.
Mbt haar vriendje : niet waar, ik heb met haar vriendje gesproken, roddel en achterklap dus.
Dat van die woorden is wel waar.
In welke klas zit jij trouwens?
quote:Man voor trein of man van dak gesprongen komt anders wel in het nieuws.
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef syrek het volgende:[..]
Hoevaak lees jij over zelfmoord pogingen, juist nooit. Deze komen nooit in het nieuws of je moet er iets bij opblazen, maar dan is het een zelfmoordaanslag.
quote:Er schijnen wel cameras op locatie te zijn geweest. (AT5)
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Piro het volgende:[..]
Man voor trein of man van dak gesprongen komt anders wel in het nieuws.
Mindere extremen als dit waarschijnlijk niet.
Of wel, afhankelijk van de sensatiezucht van de media.
Ik weet dat dit ontzettend bot klinkt, en wie weet is het ook wel zo bedoeld, maar je zet het een beetje van je af. "Goh, lastig zo'n psychische problemen, niet echt een waardig einde van het leven..." is meestal zo ongeveer het eerste wat bij me opkomt
Op een gegeven moment ga je dood, en als een persoon voor zichzelf heeft besloten dat dat beter nu dan later kan wezen, dan heb ik daar wel vrede mee. Het is tenslotte zijn/haar eigen leven, en de keuzes maak je zelf.
Piro en sleepflower, succes met de verwerking van deze tragedie...
quote:H4B.
Op donderdag 29 januari 2004 23:34 schreef sleepflower het volgende:[..]
Okay dan, ik zeg ook maar wat me verteld is.
Er gaan een heleboel roddels de ronde.
In welke klas zit jij trouwens?
quote:Ik zie dat soort dingen nooit, mag volgens mij niet eens, omdat het andere kan aanzetten tot zelfmoord. Vroeger had je na zo'n bericht er vaak nog wel meer
Op donderdag 29 januari 2004 23:35 schreef Piro het volgende:[..]
Man voor trein of man van dak gesprongen komt anders wel in het nieuws.
Mindere extremen als dit waarschijnlijk niet.
Of wel, afhankelijk van de sensatiezucht van de media.
quote:Tenminste onderbouw je het, ben ik allang blij mee, bot of niet.
Op donderdag 29 januari 2004 23:36 schreef Willaaam het volgende:
Mja ik het meerdere malen dichtbij me meegemaakt, en eigenlijk kan het me een worst wezenIk weet dat dit ontzettend bot klinkt, en wie weet is het ook wel zo bedoeld, maar je zet het een beetje van je af. "Goh, lastig zo'n psychische problemen, niet echt een waardig einde van het leven..." is meestal zo ongeveer het eerste wat bij me opkomt
Op een gegeven moment ga je dood, en als een persoon voor zichzelf heeft besloten dat dat beter nu dan later kan wezen, dan heb ik daar wel vrede mee. Het is tenslotte zijn/haar eigen leven, en de keuzes maak je zelf.
Piro en sleepflower, succes met de verwerking van deze tragedie...
Heel erg bedankt voor je medeleven, we horen het nog wel.
quote:Ik had ergens gehoord dat ze ADHD had. Ik praatte er vanmiddag over met mijn psychiater, en die zei dat mensen met ADHD vaak erg impulsief zijn, vandaar...
Op donderdag 29 januari 2004 23:36 schreef Piro het volgende:[..]
H4B.
Meeste roddels zijn overigens onwaar.
Als jij nog wat toe te voegen hebt, be my guest.
Is het waar dat (edit: naam verwijderd) moest huilen?
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 29-01-2004 23:50]
quote:O dat geloof ik best hoor, dat mensen over dat soort dingen nadenken. Maar ik geloof toch niet dat het 'normale' gedachtengang is, iemands gedachten worden toch beheerst door de dood.
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef syrek het volgende:[..]
schijnt dus dat mensen met zelfmoord neigingen serieus over dat soort dingen nadenken, zoals wat trek ik aan. Als ik het daar doe word ik dan gevonden, dit klinkt meer als een opwelling, dan als een zelfmoordpoging(in mijn oren). I
quote:Dat weet ik niet, maar ik kan me wel een aantal treinspringers voor de geest halen.
Op donderdag 29 januari 2004 23:37 schreef syrek het volgende:[..]
Ik zie dat soort dingen nooit, mag volgens mij niet eens, omdat het andere kan aanzetten tot zelfmoord. Vroeger had je na zo'n bericht er vaak nog wel meer
(uit verhalen van oud bewoners)
quote:Dat weet ik niet.
Op donderdag 29 januari 2004 23:38 schreef sleepflower het volgende:[..]
Ik had ergens gehoord dat ze ADHD had. Ik praatte er vanmiddag over met mijn psychiater, en die zei dat mensen met ADHD vaak erg impulsief zijn, vandaar...
Is het waar dat (edit: naam verwijderd) moest huilen?
[Dit bericht is gewijzigd door ElisaB op 29-01-2004 23:52]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 23:33 schreef Piro het volgende:[..]
Ziekenhuis, verder laat ik me daar niet over uit, als er nog iets over in het nieuws komt, wie weet, persmuskieten zijn wel geweest maar weer door oom agent de deur uit gewerkt.
Wat vond haar vriendje er van? raar hoor.
toen mijn meisje depri was heb ik ook hele avonden haar gesmeekt om vooral niks te doen.
gelukkig heeft dat geholpen.
Praat veel, het helpt, ik ben godvergeten in de war geweest toen. Gelukkig waren er mensen die naar mij luisterde. De plek zal altijd iets van een lastig gevoel over je afroepen maar das normaal.
quote:Ik heb zelfs een keer een man meegemaakt die eerst de afscheidsbrief heeft geschreven, toen alle huisdieren gevoerd, de video geprogrammeerd om een programma op te nemen waar z'n dochter om gevraagd had, en zich daarna op te hangen in huis.
Op donderdag 29 januari 2004 23:32 schreef syrek het volgende:[..]
schijnt dus dat mensen met zelfmoord neigingen serieus over dat soort dingen nadenken, zoals wat trek ik aan.
quote:Of die dingen niet gepubliceerd mogen worden weet ik niet, maar ik weet wel dat ik ze in real-life veel meer meemaak dan dat ik erover teruglees in een krant.
Ik zie dat soort dingen nooit, mag volgens mij niet eens, omdat het andere kan aanzetten tot zelfmoord. Vroeger had je na zo'n bericht er vaak nog wel meer (uit verhalen van oud bewoners).
quote:De eerste keer dat ik het meemaakte was ik ook erg stil, op een bepaalde manier boos, joost mag weten op wie of wat. Een nogal leeg gevoel en tijdens dit gevoel denk je
Op donderdag 29 januari 2004 23:38 schreef Piro het volgende:[..]
Tenminste onderbouw je het, ben ik allang blij mee, bot of niet.
Ik probeer het ook van me af te zetten door van me af te schrijven, jezelf hierover ophangen heeft totaal geen zin namelijk.Heel erg bedankt voor je medeleven, we horen het nog wel.
Het blijft rot om mee te maken, maar ik heb het maar geaccepteerd als een fact of life... (mocht je het willen weten, ik weet niet hoe dicht zij bij jou stond, maar als ze een redelijk onbekende voor jou op school was, zal het zo een dagje of 2-3 duren voor je weer normaal door het leven begint te gaan)
misschien een rare vraag maar zijn er "veel" mensen die levend gevonden worden en dan eik spijt hebben of dat het ze geen zier boeit?
Dat vraag ik me nu af omdat oa dit meisje verbaasd was dat ze nog leefde.
quote:Onderzoek heeft aangetoond dat door media-aandacht het aantal pogingen toeneemt. Recent gelezen in de Psy en toevallig een aantal dagen later ook gehoord op de radio (nope, ik heb geen link).
Op donderdag 29 januari 2004 23:45 schreef Farao het volgende:
Of die dingen niet gepubliceerd mogen worden weet ik niet, maar ik weet wel dat ik ze in real-life veel meer meemaak dan dat ik erover teruglees in een krant.
Of het verboden is weet ik niet, maar het lijkt wel algemeen geaccepteerd om er niet over te berichten in de media.
quote:Het is de hoofdingang, onvermijdelijk als ik ook maar ergens heen wil in het gebouw.
Op donderdag 29 januari 2004 23:41 schreef syrek het volgende:
@ Piro en sleepflowerPraat veel, het helpt, ik ben godvergeten in de war geweest toen. Gelukkig waren er mensen die naar mij luisterde. De plek zal altijd iets van een lastig gevoel over je afroepen maar das normaal.
quote:Weet je hoe ontzettend eenzaam je kan zijn in een grote groep?
Op donderdag 29 januari 2004 22:31 schreef Piro het volgende:
(...) maar ik kende mensen die tot haar vriendenkring behoorden, en die was groot, een bijna opzichzelfstaande kliek, dus in een verdomhoekje zat ze niet.
quote:AT5 was er anders een paar minuten na de hulpdiensten.
Op donderdag 29 januari 2004 23:49 schreef ElisaB het volgende:[..]
Onderzoek heeft aangetoond dat door media-aandacht het aantal pogingen toeneemt. Recent gelezen in de Psy en toevallig een aantal dagen later ook gehoord op de radio (nope, ik heb geen link).
Of het verboden is weet ik niet, maar het lijkt wel algemeen geaccepteerd om er niet over te berichten in de media.
quote:euhm ik moet er nagenoeg langs om mijn huis binnen te gaan
Op donderdag 29 januari 2004 23:49 schreef Piro het volgende:[..]
Het is de hoofdingang, onvermijdelijk als ik ook maar ergens heen wil in het gebouw.
Gelukkig nog maar anderhalf jaar in dat gebouw...
[Dit bericht is gewijzigd door syrek op 29-01-2004 23:52]
quote:Nee, weet ik niet moet ik je bekennen, maar als die groep je vriendenkring is, hoe kan zoiets dan?
Op donderdag 29 januari 2004 23:50 schreef TrenTs het volgende:[..]
Weet je hoe ontzettend eenzaam je kan zijn in een grote groep?
quote:Heb wel vaker meegemaakt dat ze helemaal in de war waren.
Op donderdag 29 januari 2004 23:46 schreef speedfreakssj het volgende:
Farao:misschien een rare vraag maar zijn er "veel" mensen die levend gevonden worden en dan eik spijt hebben of dat het ze geen zier boeit?
Ze hebben alles gepland, springen dan bijv. van het gebouw, onder het mom van "en nu houdt het op, nu ga ik dood".
En als ze dan alleen bewustzijn verliezen (naast verdere verwondingen) en ze komen weer bij dan weten ze vaak niet hoe of wat er aan de hand is.
quote:Ken je het het liedje 'Vriendschap' van 'Het Goede Doel'?
Op donderdag 29 januari 2004 23:51 schreef Piro het volgende:[..]
Nee, weet ik niet moet ik je bekennen, maar als die groep je vriendenkring is, hoe kan zoiets dan?
quote:Klote voor je...
Op donderdag 29 januari 2004 23:51 schreef syrek het volgende:[..]
euhm ik moet er nagenoeg langs om mijn huis binnen te gaan
quote:Hmzz die dingen die Westbroek daar bespreekt maak je pas mee in het volwassen leven als mensen elkaar selecteren op status. Op een school gaat het er redelijk onvoorwaardelijk aan toe. Voor een groep geldt 'alles draait om Nike' of 'alles draait om gothic make-up'...maar 'geld' en 'vrouwen'..
Op donderdag 29 januari 2004 23:52 schreef TrenTs het volgende:[..]
Ken je het het liedje 'Vriendschap' van 'Het Goede Doel'?
Wel een vage zelfmoordpoging, lijkt me dat er drugs in het spel zijn
[Dit bericht is gewijzigd door giovan op 29-01-2004 23:56]
quote:Nee.
Op donderdag 29 januari 2004 23:52 schreef TrenTs het volgende:[..]
Ken je het het liedje 'Vriendschap' van 'Het Goede Doel'?
quote:Als kind had ik een vriend waarmee ik alles deed
Op donderdag 29 januari 2004 23:55 schreef giovan het volgende:[..]
Hmzz die dingen die Westbroek daar bespreekt maak je pas mee in het volwassen leven als mensen elkaar selecteren op status. Op een school gaat het er redelijk onvoorwaardelijk aan toe. Voor een groep geldt 'alles draait om Nike' of 'alles draait om gothic make-up'...maar 'geld' en 'vrouwen'..
Wel een vage zelfmoordpoging, lijkt me dat er drugs in het spel zijn
Een keer trek je de conclusie
Vriendschap is een illusie
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot
Met een dun laagje chroom
Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed
Als zij begon te zoenen, dan vree ik met 'r mee
Als ik begon te janken kwam ze naast me staan
Een mooiere vriendschap kon er in m'n ogen niet bestaan
Tot het moment dat ze spontaan m'n naam vergat
En bleek dat ze een ander vriendje had
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot
Als het gaat om geld
Als het gaat om vrouwen
Als het gaat om alles wat je liefhebt
Wie kun je dan vertrouwen?
Vriendschap is droom
Een pakketje schroot
Vriendschap is een droom
Een pakketje schroot
quote:Ach nog altijd, soms heb ik het gevoel er staat weer een springen en dan wil ik zo snel mogelijk naar binnen en doe de gordijnen dicht (zit onder de ballustrade met mijn kamer). Ik denk dat dit iets is wat me altijd bij zal blijven
Op donderdag 29 januari 2004 23:53 schreef Piro het volgende:[..]
Klote voor je...
Duurde je verwerking lang?
Ik heb er veel over gepraat praat er nu minder over, maar mensen om mij heen weten hoe ik mij voel. Dus ik kan er ook altijd over praten als ik het er weer moeilijk mee heb.
quote:Zie de tekst.
Op donderdag 29 januari 2004 23:56 schreef Piro het volgende:[..]
Nee.
Leg uit?
quote:Dat heet dus hoogtevrees.
Op donderdag 29 januari 2004 10:58 schreef Chup het volgende:
Brrrrrrrrr... kent iemand dat gat tussen de trappen bij de EFA / HVA / UVA ? Zo'n mooie cirkel en dan een verdieping of 10........ *ril* en toch heb je altijd ergens zo'n gevoel dat je er af moet springen ofzo... niet dat ik dat ga doen... ik weet wel beter en het leven is veel te leuk!
quote:Sorry en bedankt.
Op donderdag 29 januari 2004 23:44 schreef ElisaB het volgende:
Doe je docenten een lol en bespreek ze hier niet met naam en toenaam.
quote:Precies, want mensen komen ook zonder dat ze het gevraag wordt op de wereld wat eigenlijk belachelijk is (en in strijd met de vrije wil--> mensenrechten)!
Op vrijdag 30 januari 2004 00:02 schreef Nuek het volgende:
Ik denk niet dat het aan ons is te oordelen over mensen die zo ziek en miserabel zijn dat ze gestraft worden door te leven en daar eindelijk verlossing van willen hebben....
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:06 schreef Piro het volgende:
Sorry en bedankt.
quote:Het vervelende is dat het in 99% van de gevallen opgaat.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:02 schreef TrenTs het volgende:[..]
Zie de tekst.
quote:En dat is de reden dat je in een hele grote groep heel eenzaam kan zijn... dus het is niet gezegd dat ze zich thuis voelde bij die kliek.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:09 schreef Piro het volgende:[..]
Het vervelende is dat het in 99% van de gevallen opgaat.
quote:True.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:11 schreef TrenTs het volgende:[..]
En dat is de reden dat je in een hele grote groep heel eenzaam kan zijn... dus het is niet gezegd dat ze zich thuis voelde bij die kliek.
quote:Het is erg wat ze gedaan heeft, maar iemand die radeloos is geeft niks meer om de omgeving. Iedereen kan het een egoistische daad noemen, je kan wel merken dat die mensen er nooit ècht over nagedacht hebben want iedereen heeft ergens wel eens geen zin meer in...
Op vrijdag 30 januari 2004 00:12 schreef Piro het volgende:[..]
True.
Toch blijft het een onbevattelijk iets voor mij...
" mja komt me helaas maar al te bekend voor :s niet dat ik het ooit van plan ben.. er is naar mijn mening teveel om voor te leven.. maar een goede vriend heeft t al n paar keer geprobeerd kweenie of t meer op aand8trekkerij uitkomt dat zeggen de meesten wel maar ik betwijfel t wel.. ik neem aan dat de meeste van jullie niet een goede vriend meegamaakt hebben die straal bezopen op je kamer ligt met een lading pijnstillers.. heb ze nog kunnen afpakken maar hij had dr 8 op ofzo en hij zou anders zo doorgegaan zijn.. heb m nog net wakker kunnen houden.. maar dan ook met moeite.. zit me nogsteeds af te vragen waarom k g1 ambulance gebeld heb maarja ouders met ervaring (ziekenhuis gewerkt etc) dag dr op een goed gesprek gehad met m.. en dan de belofte krijgen dat hij het dus niet meer zou doen en hulp zou zoeken.. wat dan nog het meeste pijn doet is dat je via via hoort dat hij het dus weer geprobeerd heeft en echt weken ziek geweest is daardoor dr na.. hij d8 dat ie t wel met hulp van zn vrienden af zou kunnen nou niet dus want hij schoof dus alleen de problemen maar bij andere mensen in hun schoot.. zover k weet heeft hij wel hulp gezocht verder.. gaat nu wel weer redelijk met m.. hij heeft nu iig weer een relatie en net zn 1e vaste baan binnen dus hopelijk ziet hij dr voortaan maar vanaf om verder dit soort acties uit te halen.. tis wat prive maar ik moet t ook kwijt.. kan me op dit moment weinig schelen wat hij dr van zou vinden.. voornamelijk omdat hij zich dus niet aan die afspraak gehouden heeft en dat doet pijn.. kan die gast soms zelf wel n mep voor zn bek verkopen maarja zo ben ik ook weer niet en ik realiseer me wel dat ik (en hij) daar dus ook niets mee opschieten.. "
krijg nogsteeds t gevoel van bij dit soort dingen
" lef of laf ben dr zelf nie helemaal uit... aan de ene kant moet je t lef maar hebben om zoiets te doen.. aan de andere kant ook laf omdat je alles opgeeft en dus bewijst dat je je problemen niet aankan
het is ook zo verschillend hoe personen hun problemen interpreteren.. het zal altijd een punt blijven met meningsverschillen maar ik vind dat je de mening / standpunt van de bepaalde persoon met plannen voor zelfmoord (of al gedaan) alsnog moet respecteren..
dilemma "
quote:Je hebt aardig wat kloten nodig om die trekker over te halen.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:24 schreef Ndy het volgende:
ik quote mezelf uit n andere topic :x" lef of laf ben dr zelf nie helemaal uit...
quote:Big cojones zullen we maar zeggen dan.
Op vrijdag 30 januari 2004 00:31 schreef TrenTs het volgende:[..]
Je hebt aardig wat kloten nodig om die trekker over te halen.
Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen. Omdat ze in een moeilijke tijd zitten (pubertijd), en dan wat gevoeliger zijn. Maar als je een beetje LDVD hebt ga je toch niet eeuwig er om rouwen
Naja goed...tijd om te eten, ik sterf van de honger
quote:Ik ben een oudere jongere en vind die Gothic types nog het liefste wat er tegenwoordig rondloopt.
Op vrijdag 30 januari 2004 01:24 schreef CasB het volgende:
Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen.
hier is er ook over gepost
moet wel dezelfde school enzo zijn geweest.
bericht komt uit NL via chello
quote:Idd, ik ben het hier helemaal mee eens.
Op donderdag 29 januari 2004 23:00 schreef fille_fatale het volgende:[..]
Net of dat je dan ook nog maar iets kan schelen. Iemand wil dood. Dan is het voor diegene toch afgelopen en dat is alles waar het op dat moment om draait.
Een egoistische daad is het dus wel, je bezorgt anderen vreselijk veel verdriet.
Maar vind je het gek dat je in een egocentrisch wereldje leeft als je problemen je overweldigen. Als je je eigen problemen niet meer aankunt... dat moet toch verschrikkelijk zijn! En dan echt geen andere oplossing meer zien dan er een eind aan te maken. Geen hoop meer hebben, alleen een zwarte toekomst.
Kan echt zo'n medelijden hebben met hoe diegene zich moet hebben gevoeld tijdens het nog in leven zijn.
En natuurlijk met de nabestaanden, het lijkt me ook vreselijk om iemand op zo'n manier te verliezen.
Maar ik denk toch dat het te makkelijk is om te zeggen 'dat had hij/zij anders moeten doen'. Iemand is toch op zo'n moment vreselijk wanhopig, verwacht je dan echt dat hij/zij op zo'n moment nog aan iets anders denkt dan aan 'ik wil dood?'
Je weet niet wat voor leed en gedachtengang erachter zit. (En nee, ik ook niet trouwens. Gelukkig heb ik het niet meegemaakt in mijn omgeving.)
[Dit bericht is gewijzigd door Gizmo1711 op 30-01-2004 03:45]
quote:Hoezo generaliseren? Kun jij in het hoofd van een ander kijken? Gothic-types?
Op vrijdag 30 januari 2004 01:24 schreef CasB het volgende:Wat een kutaandachttrekster...als je zonodig dood wilt, doe het dan ergens waar niemand er last van heeft, dus ga ook niet voor een trein springen, maar schiet jezelf neer ofzo...Of je laat jezelf leven en bezorgd anderen gewoon geen verdriet. Mensen die zichzelf van het leven willen beroven moeten eens opzoek gaan naar de betere dingen in het leven. Ik denk dat je best slap bent om na wat tegenvallers zelfmoord te plegen. Ok, sommige mensen zullen wel de beste keus maken door zelfmoord te plegen, maar je jezelf toch wel vermannen...je bent toch geen mietje
Het zijn vaak wel van die gothic-alternatieve meisjes (ja vooral meisjes) die zelfmoord willen plegen. Omdat ze in een moeilijke tijd zitten (pubertijd), en dan wat gevoeliger zijn. Maar als je een beetje LDVD hebt ga je toch niet eeuwig er om rouwen
Naja goed...tijd om te eten, ik sterf van de honger
![]()
Ik heb verder het idee dat je er helemaal niet over nagedacht hebt. Wat is er slechter aan voor de trein springen dan jezelf door je hoofd schieten? Nee, dat laatste levert een leuk beeld op voor de politie en mensen die het stoffelijk overschot op moeten ruimen zeker, maar voor de trein niet, dan zou een machinist het kunnen zien en levert weer vertraging op en zo.....
Tegenwoordig als iemand hulp zoekt voor zijn problemen moet diegene ZSM weer terug in de maatschappij. Sexueel mishandeld in je jeugd? Cursusje hier, praat met je lotgenoot en hop weer aan het werk. Kost teveel geld dat gezeur. Zo kan ik nog wel effe doorgaan met het verdedigen van mensen die geen zin hebben om te leven en geen mietjes zijn.
Zelfmoord is een keuze en ik vind dat iemand die met zulke plannen rondloopt, hoe erg het voor jou ook is, dat je die moet steunen in zijn/haar verdriet en er moet zijn voor ze totdat ze die stap willen wagen. Er is wel degelijk een verschil tussen aandachtstrekkerij en het echt willen maar je zult jezelf altijd voor je kop blijven slaan dat je ooit in je leven hebt gedacht 'dat doet ie toch niet' en hij doet het wel.
quote:Dit gaat waarschijnlijk ook over het zelfde meisje:
Op vrijdag 30 januari 2004 03:01 schreef JosBoes het volgende:
http://groups.google.nl/groups?dq=&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=2b916465.0401291056.486c13b8%40posting.google.com&prev=/groups%3Fhl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26group%3Dalt.suicide.holiday
http://forum.gamer.nl/showthread.php?s=5cbbe41f44945a827dccbad83bcb9d5c&threadid=52710
Wel veel forum-gangers op die school zeg.
In het vorige topic zei ik hierover: Als mensen dan toch niet meer verder kunnen met dat leven laat ze dan rekening proberen te houden met de omstanders... die mensen die zoiets van dichtbij zien houden daar een hele lange tijd, zoniet rest van hun leven, trauma's/nachtmerries van en raken daardoor zelf ook aan de grond mogelijkerwijs.<-- dit is dus mijn mening en ik bedoel hier niet mee dat de persoon in kwestie maar een aansteller was oid...
Het meisje dat naar beneden springt geeft iig een signaal af! Maar die is al wel zo ver dat je het weer kunt verwachten. Jammer is dat...
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 11:43 schreef KreKkeR het volgende:[..]
Dit gaat waarschijnlijk ook over het zelfde meisje:
http://forum.gamer.nl/showthread.php?s=5cbbe41f44945a827dccbad83bcb9d5c&threadid=52710
Wel veel forum-gangers op die school zeg.
Hoe groot is die school eigenlijk?
quote:Ik vind jouw post niet echt getuigen van realiteitszin.
Op vrijdag 30 januari 2004 11:54 schreef Just0 het volgende:In het vorige topic zei ik hierover: Als mensen dan toch niet meer verder kunnen met dat leven laat ze dan rekening proberen te houden met de omstanders... die mensen die zoiets van dichtbij zien houden daar een hele lange tijd, zoniet rest van hun leven, trauma's/nachtmerries van en raken daardoor zelf ook aan de grond mogelijkerwijs.<-- dit is dus mijn mening en ik bedoel hier niet mee dat de persoon in kwestie maar een aansteller was oid...
Wanneer iemand echt zwaar in de ellende / in de put zit, zijn anderen nu niet bepaald het eerste waar de persoon aan zal denken.
En al helemaal niet wanneer er sprake is van haatgevoelens jegens anderen. Denk je nu echt dat iemand die de wereld haat jouw leuke ideaalbeeldje zal hanteren? Waarom rekening houden met de mensen die je juist zo haat?
Vol walging heb ik gelezen hoe mensen reageerden op de topic over dat meisje die een zelfmoordpoging op school heeft gedaan. Ik ga er hier niet verder over doorzeuren, aangezien een moderator deze topic (terecht) heeft gesloten.
Suicide is not the answer, maar het is ook niet alleen maar een schreeuw om hulp of "Oh zie mij hier eens enorm zielig zitten te zijn." Die mensen hebben echt problemen en hebben juist begrip en steun nodig, in plaats van NOG meer denergerende opmerkingen en pesterijen waardoor ze juist tot die daad gedwongen worden.
Suicide is when the pain outweighs the possibillities to cope with it.
Mensen roepen natuurlijk terecht dat zo iemand zelf hulp moet zoeken en aktie moet ondernemen. Er zijn altijd vertrouwenspersonen en psychologen en medicijnen enzo, maar dat is niet relevant; die mensen willen begrepen en geacepteerd worden. Ze willen liefde kennen en niet meer gekleineerd worden. Dat zijn vaak de hoofdredenen die iemand tot zoiets drijft. Ze voelen zich vaak enorm minderwaardig of haten zichzelf, of hebben gewoon veel te veel pijn meegemaakt en hebben geen uitzicht op verbetering van de situatie. Ze worden vaak totaal net begrepen door anderen die alleen maar oppervlakkig naar ze kijken; het zijn vaak outcasts of society. Mensen die niet meetellen en die ook niet weten hoe ze WEL geaccepteerd zouden kunnen worden.
Deze wereld is al zo hard, en als mensen de pijn ervan niet aankunnen, moet je ze niet alsnog een extra duwtje geven. Probeer ze te helpen! Sta voor ze klaar!
Mensen veroordelen mensen die aan zelfmoord denken heel erg snel, maar sta maar eens in hun schoenen. Je doet het heus niet omdat je een bad hair day hebt of zo. Men zegt wel dat het de meest egoïstische daad is die je kunt doen, maar zo kan ik het onmogelijk zien; natuurlijk, je doet anderen enorm veel pijn om jouw pijn te laten eindigen, maar als niemand zich om jou druk maakt, waarom zou jij dat dan wel doen?
Ik blijf er bij; zelfmoord is wel het laatste wat je moet doen (DUH! ) en er zijn altijd oplossingen......maar dan heb je wel iemand nodig die jou helpt naar die oplossingen te kijken en die je steunt en jou begrijpt.
Het is inderdaad zo dat als je de hele tijd gepusht en getreiterd wordt, dat je echt geen rekening gaat houden met die mensen die je elke dag de bloed onder je nagels vandaan halen. Eigenlijk toon je met je wanhoopsdaad dat zij je tot dit gedreven hebben.
Mensen zeggen achteraf altijd van: "Ik had dit echt niet zien aankomen." Yeah right...beetje mensenkennis, beetje medeleven, beetje je verplaatsen in een ander en dan kun je zoiets ECHT wel zien aankomen!
[Dit bericht is gewijzigd door ToT op 30-01-2004 12:54]
quote:Wat je je echt af moet vragen is 'Wil iemand wel geholpen worden?'. Je kunt hulp niet afdwingen, mensen worden alleen maar beter nadat zij daar zelf voor kiezen en helaas is daar soms een zelfmoordpoging voor nodig voor dat ze dat door hebben.
Op donderdag 29 januari 2004 23:07 schreef fille_fatale het volgende:[..]
Maar dan toch... waarom denkt iemand in vredesnaam dat hij/zij op zo'n manier aandacht moet trekken? Waarom is iemand zo wanhopig?
Dat is toch al een teken dat er iets enorm mis is? Zo iemand moet, lijkt mij, onmiddelijk geholpen worden en niet kort als 'aandachttrekker' bestempeld worden. Dat vind ik echt heel kortzichtig. En ik weet ook wel dat dat niet is wat de psychologen willen zeggen, maar ik denk dat er door sommige mensen toch wel heel veroordelend over gedacht wordt.
"Weet je wat is gebeurd op school van ...? (=beste vriendinnetje van m'n zusje) Daar is gister een meisje van 3 hoog naar beneden gesprongen!"
Dat vriendinnetje van m'n zusje zat vorig jaar bij haar in de klas, en volgens dat meisje gaat het om een verwaarloosd meisje van Filippijnse origine uit de gymnasiumklas. Ze scheen rijke ouders te hebben die nauwelijks naar d'r omkeken en 'r 200 euro in de maand gaven waarmee ze zichzelf moest redden, dus zelf eten koken, etc.
Maar goed, via-via verhalen neem ik nooit meteen voor waar aan.
Naar wat ik net hoor, is het meisje nu overigens overleden. Weet niet of dit ook echt waar is, Piro, jij misschien?
Ik had gehoopt dat mensen WEL naar haar gingen omkijken na deze gebeurtenis en dat ze zich op een gegeven moment WEL geaccepteerd gevoeld zou hebben. Tja, haar pijn en verdriet zijn nu dan tenminste wel over, als dit echt waar is.
Ik ken haar niet, maar dit soort dingen doen mij meer dan het horen van dat er een bekende nederlander dood is of zo.
quote:Laten we hopen dat ze 't overleeft. De ruggewervel is echter een gevaarlijke plek om beschadigingen te hebben. Hopen dat het geen (plaatselijke) verlamming wordt of iets dergelijks.
Originally posted by Soulja
Nou ik heb net gehoord dat ze buiten levensgevaar is, maar heeft wel haar rug gebroken en wat er met haar benen is weten ze ook niet. Maar iemand anders zei dat ze alleen beschadigingen had aan haar ruggenwervels....Dus iedereen zegt wel wat en weet nix cker, maar ja ik wist niet eens dat ze rijk was :|
En laten we hopen dat ze nu goede psychologische begeleiding zal krijgen en dat mensen (en vooral haar ouders dan, als deze verhalen waar zijn) haar nu eens FATSOENLIJKER gaan behandelen!
quote:inderdaad.. lees dit bericht nu pas.. word er kots en kots misselijk van.. word er stil van en kan wel janken.. vooral om sommige reacties dat het laf en egoistisch zou zijn.. mja daarvoor heb ik het misschien zelf te vaak meegemaakt..
Op vrijdag 30 januari 2004 16:16 schreef ToT het volgende:
Ah het geeft tenminste weer wat hoop dat ze nog in leven zou zijn.
Laten we het beste hopen wat die ruggewervels betreft!En laten we hopen dat ze nu goede psychologische begeleiding zal krijgen en dat mensen (en vooral haar ouders dan, als deze verhalen waar zijn) haar nu eens FATSOENLIJKER gaan behandelen!
jammer dat er veel mensen zijn die er zo simpel over denken
quote:Ja, dat heb ik daar gepost...
Op vrijdag 30 januari 2004 03:01 schreef JosBoes het volgende:
http://groups.google.nl/groups?dq=&hl=nl&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&threadm=2b916465.0401291056.486c13b8%40posting.google.com&prev=/groups%3Fhl%3Dnl%26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26group%3Dalt.suicide.holiday
quote:Neen, vuige roddel, buiten levensgevaar, gisterenavond zouden er scans gemaakt moeten zijn heb ik gehoord, voor de rest is ze bij bewustzijn met familie etc.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:31 schreef KreKkeR het volgende:
Zegt net m'n moeder tegen me:"Weet je wat is gebeurd op school van ...? (=beste vriendinnetje van m'n zusje) Daar is gister een meisje van 3 hoog naar beneden gesprongen!"
Dat vriendinnetje van m'n zusje zat vorig jaar bij haar in de klas, en volgens dat meisje gaat het om een verwaarloosd meisje van Filippijnse origine uit de gymnasiumklas. Ze scheen rijke ouders te hebben die nauwelijks naar d'r omkeken en 'r 200 euro in de maand gaven waarmee ze zichzelf moest redden, dus zelf eten koken, etc.
Maar goed, via-via verhalen neem ik nooit meteen voor waar aan.
Naar wat ik net hoor, is het meisje nu overigens overleden. Weet niet of dit ook echt waar is, Piro, jij misschien?
quote:800 leerlingen ongeveer, moet je SF vragen.
Op vrijdag 30 januari 2004 11:59 schreef CasB het volgende:[..]
Krekker
Hoe groot is die school eigenlijk?
quote:Die ruggenwervels weet ik niets van op dit moment, ik weet alleen dat ze wel gevoel in haar benen heeft, of er beschadiging is weet ik niet, en er wordt wel degelijk naar haar omgekeken, als ik de berichten mag geloven, haar tante zat aan haar bed, via haar heeft school ook contact.
Op vrijdag 30 januari 2004 14:46 schreef ToT het volgende:
Dat zou echt klote zijn....Ik had gehoopt dat mensen WEL naar haar gingen omkijken na deze gebeurtenis en dat ze zich op een gegeven moment WEL geaccepteerd gevoeld zou hebben. Tja, haar pijn en verdriet zijn nu dan tenminste wel over, als dit echt waar is.
Ik ken haar niet, maar dit soort dingen doen mij meer dan het horen van dat er een bekende nederlander dood is of zo.
Hou ons op de hoogte, als je kunt en wilt.
Ik hoop echt op een happy end.....(Maar ja....die wervels moeten dan natuurlijk wel meewerken en haar verdere situatie moet natuurlijk ook verbeteren....maar daar wordt dus aan gewerkt! )
quote:Sint Nico, A-dam Zuid, beatrix park enzo.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:57 schreef The_Lizard_Queen het volgende:
Oei.Op welke school zitten jullie? Toen ik vanmorgen langs mijn oude middelbare school fietste (is op mijn route naar m'n huidige school) hoorde ik twee meisjes (ook op de fiets) praten over "een meisje dat bij de trappen naar beneden is gevallen". Zou wel heel toevallig zijn...
quote:Ik kan en wil het wel, mijn doel is ook met dit topic zelfmoord wat meer onder de aandacht brengen en wat het met mensen doet, misschien onzinnig, maar als je ziet hoeveel onbegrip er voor is en het ook een persoonlijke uitlaatklep is om mijn ervaring te verwerken vond ik het wel een topic waard.
Op vrijdag 30 januari 2004 18:20 schreef ToT het volgende:
Gelukkig!Hou ons op de hoogte, als je kunt en wilt.
Ik hoop echt op een happy end.....(Maar ja....die wervels moeten dan natuurlijk wel meewerken en haar verdere situatie moet natuurlijk ook verbeteren....maar daar wordt dus aan gewerkt!)
quote:Dat dacht ik al, daar heb ik dus tot anderhalf jaar geleden op school gezeten, en kom er nu nog elke dag langs met de fiets.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:25 schreef Piro het volgende:[..]
Sint Nico, A-dam Zuid, beatrix park enzo.
Brrr...
Nee maar het is hartstikke goed dat je dit onder de mensen wil brengen enzo, maar als je de reacties ziet in het oude topic, en in beide Zelfmoord-topics bij Psychologie, dan lijkt het echt zinloos....
quote:Jij snapt er echt niks van
Op donderdag 29 januari 2004 22:48 schreef BloodRayne het volgende:
Ik heb dit van dichtbij meegemaakt en het enige wat ik voel op zo'n moment is woede.WOEDE.
Woede over de manier waarop.
Woede over de lafheid en de zwakte.
Woede over de manier waarop diegenen blijkbaar geen boodschap hadden aan diegenen die ze achterlieten.Laat ik het zo zeggen, als zo iemand zegt 'mijn leven is slecht' dan zegt diegene dus per definitie tegen iederen die in zijn of haar leven voorkomt ook 'jij bent slecht'. Daarom is dit egoistisch, narcistisch en ondoordacht. Diegenen die het in hun buurt zien zijn geschokt, geschrokken en gealarmeerd, alleen daarom al is het dus egocentrisch.
Het is een roep om aandacht, terwijl als je die mensen aandacht wilt geven ze er alles aan doen om gesloten te blijven en er alles aan doen om niet geholpen te kunnen worden.
Dramakoningin, meer kan ik er niet van zeggen.
Het aantal malen dat ik iemand heb opgezocht in het ziekenhuis n.a.v. een zelfmoordpoging? 11 keer.. Ik denk dat ik dus het recht heb om erover mee te praten.
quote:Heel goed en heel mooi verwoord.
Op vrijdag 30 januari 2004 12:45 schreef ToT het volgende:
Mijn post bij "Zelfmoord" in de topic van Psychologie:Vol walging heb ik gelezen hoe mensen reageerden op de topic over dat meisje die een zelfmoordpoging op school heeft gedaan. Ik ga er hier niet verder over doorzeuren, aangezien een moderator deze topic (terecht) heeft gesloten.
Suicide is not the answer, maar het is ook niet alleen maar een schreeuw om hulp of "Oh zie mij hier eens enorm zielig zitten te zijn." Die mensen hebben echt problemen en hebben juist begrip en steun nodig, in plaats van NOG meer denergerende opmerkingen en pesterijen waardoor ze juist tot die daad gedwongen worden.
Suicide is when the pain outweighs the possibillities to cope with it.
Mensen roepen natuurlijk terecht dat zo iemand zelf hulp moet zoeken en aktie moet ondernemen. Er zijn altijd vertrouwenspersonen en psychologen en medicijnen enzo, maar dat is niet relevant; die mensen willen begrepen en geacepteerd worden. Ze willen liefde kennen en niet meer gekleineerd worden. Dat zijn vaak de hoofdredenen die iemand tot zoiets drijft. Ze voelen zich vaak enorm minderwaardig of haten zichzelf, of hebben gewoon veel te veel pijn meegemaakt en hebben geen uitzicht op verbetering van de situatie. Ze worden vaak totaal net begrepen door anderen die alleen maar oppervlakkig naar ze kijken; het zijn vaak outcasts of society. Mensen die niet meetellen en die ook niet weten hoe ze WEL geaccepteerd zouden kunnen worden.Deze wereld is al zo hard, en als mensen de pijn ervan niet aankunnen, moet je ze niet alsnog een extra duwtje geven. Probeer ze te helpen! Sta voor ze klaar!
Mensen veroordelen mensen die aan zelfmoord denken heel erg snel, maar sta maar eens in hun schoenen. Je doet het heus niet omdat je een bad hair day hebt of zo. Men zegt wel dat het de meest egoïstische daad is die je kunt doen, maar zo kan ik het onmogelijk zien; natuurlijk, je doet anderen enorm veel pijn om jouw pijn te laten eindigen, maar als niemand zich om jou druk maakt, waarom zou jij dat dan wel doen?
Ik blijf er bij; zelfmoord is wel het laatste wat je moet doen (DUH!
) en er zijn altijd oplossingen......maar dan heb je wel iemand nodig die jou helpt naar die oplossingen te kijken en die je steunt en jou begrijpt.
Het is inderdaad zo dat als je de hele tijd gepusht en getreiterd wordt, dat je echt geen rekening gaat houden met die mensen die je elke dag de bloed onder je nagels vandaan halen. Eigenlijk toon je met je wanhoopsdaad dat zij je tot dit gedreven hebben.
Mensen zeggen achteraf altijd van: "Ik had dit echt niet zien aankomen." Yeah right...beetje mensenkennis, beetje medeleven, beetje je verplaatsen in een ander en dan kun je zoiets ECHT wel zien aankomen!
quote:Oh mijn god wat fout...
[een meisje wat er opzich heel normaal bij liep, okay, ze had wel eens wat gothy make up op,
En dat als je gothic bent je niet meteen zelfmoordneigingen hoeft te hebben??
quote:Lamlul, zeg ik dat?
Op vrijdag 30 januari 2004 21:57 schreef Barf182 het volgende:[..]
Oh mijn god wat fout...
Weten jullie nou nog niet dat er heel veel mensen zijn die zich K&(*&*T voelen maar dit niet uiten in hun kleding??En dat als je gothic bent je niet meteen zelfmoordneigingen hoeft te hebben??
quote:Yep.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:37 schreef The_Lizard_Queen het volgende:[..]
Dat dacht ik al, daar heb ik dus tot anderhalf jaar geleden op school gezeten, en kom er nu nog elke dag langs met de fiets.
![]()
Ze is zeker bij de hoofdingang naar beneden gesprongen? Ik weet nog dat ik bij die bruggetjes tussen de A- en B-vleugel altijd dacht, "hier kun je echt zo makkelijk vanaf vallen".
quote:Je moest eens weten...
Op vrijdag 30 januari 2004 22:09 schreef Toadette het volgende:
Ik heb het zeker 3 keer gezien dat iemand voor de trein was gesprongen, maar ik kon daar niet wakker van liggen. Nu moet ik toegeven dat ik die mensen natuurlijk niet persoonlijk gekend heb. Ik dat geval zal het vast erg hard aankomen.
Tegenwoordig is mijn leven gelukkig echt waanzinnig SUPER en alles gaat echt FANTASTISCH!!! Ik voel me echt geweldig en alles gaat zoals ik wil! Ik heb een fijne baan, 2 relaties achter de rug en nu ben ik lekker vrijgezel, ik heb net een paar uurtjes geleden mijn Harley Davidson gekregen, ik ga binnenkort een goede opleiding volgen om een NOG betere baan te krijgen (en nee; ik ben echt geen carrière-rakkertje, want daar heb ik een hekel aan), ik heb goede vrienden.....yup, life is good!
Maar ik trek wel heel veel mensen aan die in elkaar zitten zoals ik vroeger was. Mijn vriendenkring zit vol met mensen die aan automutilatie doen of zelfmoordneigingen hebben of een lage eigendunk hebben. Ik ben blij dat ik ze allemaal een beetje op weg kan helpen, hoewel het me soms echt wel te veel wordt....ik ben geen maatschappelijk werker of psychiater en heb ook gewoon energie nodig om me gewoon lekker te voelen zonder te veel aan anderen te moeten denken. Ik doe het de laatste tijd daarom wel ff wat rustiger aan en geniet gewoon meer van mijn leven zonder me te veel druk te maken om anderen.
quote:Fuck it, niemand neemt me deze herinnering weg, of je het nou leuk vindt of niet, onder de mensen brengen zal ik het, zodat er eens wat meer begrip komt voor de mensen die zulke wanhopige maatregelen nemen.
Op vrijdag 30 januari 2004 21:46 schreef ToT het volgende:
Nee maar het is hartstikke goed dat je dit onder de mensen wil brengen enzo, maar als je de reacties ziet in het oude topic, en in beide Zelfmoord-topics bij Psychologie, dan lijkt het echt zinloos....
quote:voor de machnist is het wel kut, maarja ik was maar gewoon een passagier in een andere trein die langzaam erlangs moest rijden.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:14 schreef Piro het volgende:[..]
Je moest eens weten...
Vrij luguber trouwens, je treft het wel met de NS, vind het vooral erg voor de op dat moment aanwezig zijnde machinist, die heeft ineens rooie ruiten..
quote:Je staat er eigenlijk niet bij stil, had ik ook.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:37 schreef Toadette het volgende:[..]
voor de machnist is het wel kut, maarja ik was maar gewoon een passagier in een andere trein die langzaam erlangs moest rijden.
[Dit bericht is gewijzigd door Piro op 30-01-2004 22:40]
quote:Tis rustig hoor.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:34 schreef nikky het volgende:
*observeert*
quote:Yea.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:42 schreef donald_dick het volgende:
was zeker Sint nicolaas in amsterdam?
quote:ja dus...
Op vrijdag 30 januari 2004 22:42 schreef donald_dick het volgende:
was zeker Sint nicolaas in amsterdam?
quote:gezeten, maar na de 1ste mocht ik eervol vertrekken
Op vrijdag 30 januari 2004 22:45 schreef Piro het volgende:[..]
Yea.
Ook daar zittende?
quote:Leg uit.
Op vrijdag 30 januari 2004 22:46 schreef donald_dick het volgende:[..]
gezeten, maar na de 1ste mocht ik eervol vertrekken
maar ik hoorde het van vrienden, die zagen haar op een tafel klappen. misschien dat die tafel haar 'redding' was
quote:iets met vuur en wc's, meer vertel ik nie
Op vrijdag 30 januari 2004 22:48 schreef Piro het volgende:[..]
Leg uit.
Misschien, misschien niet, maar of zij er nou zo blij mee is...
quote:Hoelang was dat geleden?
Op vrijdag 30 januari 2004 22:50 schreef donald_dick het volgende:[..]
iets met vuur en wc's, meer vertel ik nie
![]()
maar ja als ze geen gebroken nek heeft kan ze nog verder na haar herstel en veel psychologies hulp een normaal level leiden
quote:Ziekenhuis op dit moment, ik heb geen contact met school nu dus ik weet ook niet wat de stand van zaken nu is...
Op zaterdag 31 januari 2004 13:12 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Weet iemand wat er nu met dat meisje gebeurt dan?*Zit op Fons Vitae
quote:Nou dan heb je of op een school gezeten met paranoide docenten/bestuursleden of op een school met veel suicidaal aangelegde mensen.
Op zaterdag 31 januari 2004 13:28 schreef Supaaah het volgende:
Nu snap ik ook waarom mijn middelbare school daar netten had hangen... (niet om tassen van bruggers in te gooien iig).
quote:blikvangers ^^ die dingen heb je gloof k in duinrel tikibad dinges ook.. hebben we in t theater nie.. op 22 meter boven de grond is t gewoon pech hebben als je over een reling gaat.. laatst gebeurd met een gewicht van 10kg :x dat vernielt veel :x
Op zaterdag 31 januari 2004 13:28 schreef Supaaah het volgende:
Nu snap ik ook waarom mijn middelbare school daar netten had hangen... (niet om tassen van bruggers in te gooien iig).
[Dit bericht is gewijzigd door Ndy op 31-01-2004 20:25]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |