quote:Onzin, de energie centrales zijn verplicht de hoeveelheid groene stroom die zij afleveren ook echt te produceren of in te kopen, anders krijgen ze boetes. En natuurlijk krijg jij niet alleen groene stroom: ze gaan geen nieuw kabeltje leggen...
Op donderdag 29 januari 2004 18:31 schreef Intronic het volgende:
Wij hebben ook groene stroom. Maar, een kerel van Essent die langs kwam voor een nieuwe meter te plaatsen, zei dat de meeste "groene" stroom gewoon van kerncentrale's afkomt. Omdat dat goedkoper is. Niet van die windmolens, waterdinges etc. Lekker dan
quote:Slechte zaak als dat zo is
Wij hebben ook groene stroom. Maar, een kerel van Essent die langs kwam voor een nieuwe meter te plaatsen, zei dat de meeste "groene" stroom gewoon van kerncentrale's afkomt. Omdat dat goedkoper is. Niet van die windmolens, waterdinges etc. Lekker dan
quote:Vaak heeft zoeen vent er de ballen verstand van, de bedrijven krijgen boetes als ze niet aan de eisen voldoen...
Op donderdag 29 januari 2004 18:35 schreef The_M het volgende:[..]
Slechte zaak als dat zo is
quote:bron: http://www.ecolo.org/intro/intronl.htm
Indien ze goed beheerd wordt, is kernenergie een uiterst reine vorm van energie; ze loost geen vervuilende gassen in de atmosfeer en maakt slechts minimaal gebruik van bouwmaterialen (per kWh) in vergelijking met zonne- & windenergie, ze produceert erg weinig afval (de hoeveelheid kan haast volledig in speciale bunkers opgeslagen worden) en draagt niet bij tot het broeikaseffect (geen koolstofdioxide komt vrij).
quote:Dit stimuleerd de bedrijven windparken e.d. te plaatsen, hoe meer mensen groene stroom hebben, des te meer stimulans dus!
Op donderdag 29 januari 2004 18:39 schreef portier het volgende:
Groene stroom is niet even duur, het wordt even duur gemaakt dmv subsidies...
En zoals gezegd _is_ er niet genoeg groene stroom en is een deel van de groene stroom gewoon grijze stroom...
[Dit bericht is gewijzigd door Pietverdriet op 29-01-2004 18:46]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:41 schreef dagizmo het volgende:
Kerncentrales beste oplossing ooit imho.Nuken met die hap.
-edit-
ethanol gemaakt van biomassa van vezelrijke planten (HENNEP!) is ook een goeie vervanger voor fossiele brandstoffen en duizenden malen schoner
[Dit bericht is gewijzigd door Demon-X op 29-01-2004 18:43]
(ik kan het weten ik heb in die sector gewerkt(groene stroom is alleen maar een verkoop praatje want wie heeft er een speciaal kabeltje liggen naar zijn huis dat daar alleen groene stroom doorheen komt en niet kern energie om maar iets te noemen) en nee het is niet net zo duur het is
quote:Om water te splitsen heb je toch energie nodig... (er zijn trouwens algen die dat met zonlicht kunnen)
Op donderdag 29 januari 2004 18:43 schreef Demon-X het volgende:[..]
omgekeerde electrolyse
als mobiele brandstof dan toch-edit-
ethanol gemaakt van biomassa van vezelrijke planten (HENNEP!) is ook een goeie vervanger voor fossiele brandstoffen en duizenden malen schoner
PS. Dit is mijn 1000ste post op het forum
dus dat is in 1 jaar reken reken reken 142 euro per jaar aan stroom... niet veel als je bedenkt wat hier allemaal wel niet staat
quote:en dat in mijn topic
Op donderdag 29 januari 2004 18:45 schreef BazP het volgende:[..]
Om water te splitsen heb je toch energie nodig... (er zijn trouwens algen die dat met zonlicht kunnen)
PS. Dit is mijn 1000ste post op het forum
snabbi het is gelukt en opgelost waar ik je toen voor mailde! ( MD)
Nog bedankt he!!
quote:Ga maar eens eens kijken wat ze daar aan over houden, nucleair afval, wat ze maar in tonnen onder de grond stoppen in beton gestort, in bunkers, omdat ze dat niet kunnen verwerken, dat zijn de zorgen voor de latere generaties.Lekker schoon, is net zo erg, zo niet erger.
Op donderdag 29 januari 2004 18:37 schreef PalmSpeciale het volgende:
kerncentrales zijn ook erg schoon
quote:DUH. Meeste groene stroom komt uit kerncentrales uit Frankrijk.
quote:lees eens terug...
Op donderdag 29 januari 2004 18:47 schreef PECR het volgende:
waarom stellen ze dan niet groene stroom in als standaard?
als het toch zo goed is voor het millieu en hetzelfde kost als gewone?
op groene stroom zit subsidie, dus duurder.. ik moet het niet...
volgens de Shell komt hun energie uit noorwegen waterkracht centrales... dus moet je eens kijken hoelang die weg is, die het afmoet leggen..niet effecient dus..
quote:Weet ik dat ook weer.
Op donderdag 29 januari 2004 21:39 schreef PvtRyan het volgende:[..]
DUH. Meeste groene stroom komt uit kerncentrales uit Frankrijk.
Al die mooie windmolentjes die je ziet staan hebben in totaal een capaciteit van iets van 3% van de totale energiebehoefte, een lachertje. Een kerncentrale vervangt 5000 windmolens, en is goedkoper ook (plus ontmanteling!)
En kernenergie IS groene stroom, er komen geen schadelijke gassen in de atmosfeer, en behalve een paar kuub radioactief afval (niet alleen splijtingsstoffen maar ook jassen en handschoenen) geen enkel afval.
quote:Leuk als zo'n raket onploft als hij nog niet in de ruimte is. Met een beetje nadenken kan je dat zelf wel verzinnen.
Op donderdag 29 januari 2004 21:49 schreef GiSH het volgende:
waarom schieten we het afval van een kerncentrale niet de ruimte in
In Frankrijk en ook in Duitsland geloof ik, is kernenergie gewoon groene stroom. En de groene stroom die nederland inkoopt komt daar ook vandaan.
quote:je moet wel er wel voor komen dat die ontploft voor hij er is.. als dat nu 200% onder controle hebt... wat is er op tegen??
Op donderdag 29 januari 2004 21:51 schreef Tweek het volgende:[..]
Leuk als zo'n raket onploft als hij nog niet in de ruimte is. Met een beetje nadenken kan je dat zelf wel verzinnen.
quote:Dat de prijs voor 1 kg materie de ruimte in ongeveer 10.000 dollar is?
Op donderdag 29 januari 2004 21:54 schreef GiSH het volgende:[..]
je moet wel er wel voor komen dat die ontploft voor hij er is.. als dat nu 200% onder controle hebt... wat is er op tegen??
quote:Dat is dan weer iets wat je nooit onder controle kan hebben, het risico is het gewoon niet waard.
Op donderdag 29 januari 2004 21:54 schreef GiSH het volgende:[..]
je moet wel er wel voor komen dat die ontploft voor hij er is.. als dat nu 200% onder controle hebt... wat is er op tegen??
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |