Eerst maar eens een gezicht bij de naam
En wat achtergrond van CNN in het kort:
John Kerry first gained national prominence as a U.S. war hero protesting the Vietnam War. Kerry served as a prosecutor and Massachusetts lieutenant governor and has been the Bay State's junior U.S. senator since his election in 1984.
En wat achtergrondinfo:
Name: John Forbes Kerry
Birth date: December 11, 1943
Education: Bachelor's degree, Yale University, 1966; law degree, Boston College, 1976
Military Service: Navy, 1966-1970; Naval Reserves, 1972-1978
Career: Assistant district attorney, Middlesex County, 1977-1979; attorney, 1979-1982
Elected office Massachusetts lieutenant governor, 1982-84; U.S. senator, elected 1984
Family: Wife, Teresa Heinz; first marriage ended in divorce in 1988; two daughters from first marriage and three stepsons from second marriage
Quote: "George Bush's vision does not live up to the America I enlisted in the Navy to defend, the America I have fought for in the Senate, and the America that I hope to lead as president."
Gaat dit de Democratische kandidaat worden?
quote:Vandaan bedoel je?
Op donderdag 29 januari 2004 15:10 schreef vdo28 het volgende:
Waar komt die opeens weg eigenlijk..
In 1982, he was elected Massachusetts lieutenant governor. In 1984 he was first elected to the U.S. Senate.
Hij is dus senator op het moment.
"... and don't let the door hit you on the way out!"
Goede debater, denk ik. Serieuze man, geen schuinsmacheerder. Zou best eens een serieuze tegenstrever van Bush kunnen zijn. Al vrees ik dat Bush uiteindelijk op zijn sloffen wint van welke Democraat dan ook...
[Dit bericht is gewijzigd door ComicBase op 29-01-2004 15:31]
quote:Nou ja, niet overdrijven he.
Op donderdag 29 januari 2004 15:13 schreef Z het volgende:
En z'n vrouw ziet er ook nog aardig uit ook!
quote:Nee dat is Tukker lingo.
Op donderdag 29 januari 2004 15:14 schreef Libris het volgende:Vandaan bedoel je?
quote:Liberaal
Op donderdag 29 januari 2004 15:13 schreef DivineJester het volgende:
Hij is redelijk links toch?
Kerry's voting record is generally liberal, similar to that of his more senior colleague, Edward Kennedy. Americans for Democratic Action, a liberal political group, gave Kerry an 85 percent rating in 2002 and a 95 percent rating in 2001. Kennedy, by comparison, got 100 percent in both years.
Dean is linkser
quote:Ik bedoel aardig als in persoonlijkheid, niet zo zeer uiterlijk.
Op donderdag 29 januari 2004 15:15 schreef Najra het volgende:[..]
Nou ja, niet overdrijven he.
quote:Over mevrouw Kerry-Heinz...
Op donderdag 29 januari 2004 15:13 schreef Z het volgende:
En z'n vrouw ziet er ook nog aardig uit ook!
quote:
Pikant detail is dat Kerrys echtgenote, Teresa Heinz, de weduwe is van de Republikeinse senator John Heinz, en diens ketchup-imperium heeft geërfd. Ze heeft een geschat vermogen van zeshonderd miljoen dollar. Er worden grappen gemaakt dat Kerry fondsen werft als hij met Teresa naar bed gaat, maar in de praktijk zit er een wettelijk plafond van tweeduizend dollar aan persoonlijke donaties aan verkiezingscampagnes.http://www.planet.nl/planet/show/id=67777/contentid=438080/sc=031fa6
Dat antwoord beviel me wel.
quote:Wat is er mis met erwtesoep?
Op donderdag 29 januari 2004 15:18 schreef Klonk het volgende:
Alles is beter dan die pan ertwesoep die er nu zit, maar idd als ik Amerikaan zou zijn dan zou mijn stemmetje ook naar Kerry gaan...
-autocue
What's in a name.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:19 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Over mevrouw Kerry-Heinz...
[..]
En een dat hij links zou zijn, dat is waarschijnlijk links naar amerikaanse begrippen?
quote:Ketchup is populair in de states...
Op donderdag 29 januari 2004 15:26 schreef Sidekick het volgende:
Erg verbazend hoe Kerry opeens de favoriet is geworden. Hij kwam uit het niets. Een week voor de voorverkiezing in Iowa, steeg hij flink in de peiling. Waarom? Geen idee...
misschien dat vrouw-lief er iets door heeft gegooid?
Ga voor de gein eens kijken bij
www.michaelmoore.com De regisseur van Bowling for Columbine. De man spreekt niet iedereen evenzeer aan, maar hij heeft wel alles wat hij zegt en schrijft goed ge-researched ipv klakkeloos aannemen.
Analoog aan 1960 zou ik zeggen: maak een deal met Edwards (die het denk ik ook goed gaat doen - wellicht zelfs beter). Als één van de twee de nominatie wint dan gaat de ander mee voor het vice-presidentschap. Kerry heeft Edwards nodig om winst in het Zuiden te behalen, en Edwards heeft Kerry nodig voor z'n ervaring op buitenlands gebied en z'n military credentials.
Na 1960 (Kennedy) heeft geen enkele niet-Zuidelijke Democraat het tot president geschopt. En Kennedy haalde het alleen omdat hij zijn Zuidelijke rivaal voor de nominatie, Lyndon B. Johnson, over wist te halen voor de '2e plek' van vice-president te gaan.
Helaas heeft Edwards al aangegeven voor niets minder dan de 1e plek te gaan. Dus zal Kerry een ander Zuidelijk zwaargewicht moeten vinden als hij zo sterk door blijft gaan.
quote:Dit is een van de mooiere uitspraken die ik in tijden gelezen heb, "principes, ex-generaal en anti-oorlog"
Op donderdag 29 januari 2004 15:28 schreef togt het volgende:
Geef mij Wesley Clark maar, blijft bij zijn principes, ex-generaal en anti-oorlog.
....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |