FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / 275 km/h met een A8 Diesel
ThaFreakdonderdag 29 januari 2004 @ 13:57
quote:
De Duitse tuner Abt heeft een krachtkuur voor de Audi A8 4.0 TDI waarmee de auto wordt omgetoverd tot één van de snelste diesels van dit moment.

Door een aanpassing van het motormanagementsysteem stijgt het vermogen van 202 kW/275 pk naar 243 kW/330 pk. Het maximum koppel wijzigt van 650 Nm bij 1800 tpm naar 780 Nm bij 2000 tpm.
De snelheidsbegrenzing van de A8 komt te vervallen waardoor de Abt-A8-TDI tot een topsnelheid van 275 km/h in staat is. Voor de sprint van 0 naar 100 km/h heeft de auto slechts 5,7 seconden nodig.
In Duitsland vraagt Abt 2.204 euro incl. belasting voor de vermogenskuur. Daarnaast biedt het bedrijf nog diverse mogelijkheden om de auto optisch aan te passen, zoals op de foto´s te zien is. Voor de A8 3.0 TDI heeft Abt eveneens een vermogensinjectie in voorbereiding.


© autoweek!

Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren

vosssdonderdag 29 januari 2004 @ 13:57
OMG!
Zwansendonderdag 29 januari 2004 @ 13:59
5,7s naar de 100? Een diesel? 275?
Rolexdonderdag 29 januari 2004 @ 14:00
Kan me geen mooiere wagen voorstellen!

Audi

Spooky4udonderdag 29 januari 2004 @ 14:01
ikke hebbuh!
Flying_Veedonderdag 29 januari 2004 @ 14:02
-niet met topic te maken-

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:12]

thetruthdonderdag 29 januari 2004 @ 14:03
beste
sanchezzdonderdag 29 januari 2004 @ 14:03
Dit is echt een monster!!! over een tijdje zien jullie mij dr al in rijden hoor. Haal ik jullie met gemak in over de snelweg!
"Audi maakt rijden geweldig!"
"A8 een mooi nummer"

Wat staat R trouwens aan de achterkant? AS 8 ofzow?

Edit: Flying_Vee, die Rover is lang niet zo mooi en rijdt lang niet zo lekker als deze bak.

[Dit bericht is gewijzigd door sanchezz op 29-01-2004 14:06]

Rolexdonderdag 29 januari 2004 @ 14:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
Het gaat niet alleen om de snelheid.

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:12]

Steve-Odonderdag 29 januari 2004 @ 14:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
/ontopic
Wat een mooie bak zeg

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]

Cyberdoggdonderdag 29 januari 2004 @ 14:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
Boeie........ het gaat hier om een A8, niet om een Rovertje.

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]

thetruthdonderdag 29 januari 2004 @ 14:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:03 schreef sanchezz het volgende:
Dit is echt een monster!!! over een tijdje zien jullie mij dr al in rijden hoor. Haal ik jullie met gemak in over de snelweg!
"Audi maakt rijden geweldig!"
"A8 een mooi nummer"
Ga jij nog maar fijn op de scooter want je bent 17
Steve-Odonderdag 29 januari 2004 @ 14:05
Optisch is die ook erg mooi geworden
BoJodonderdag 29 januari 2004 @ 14:05
Vette auto zeg !!

Diesel Powaah

Steve-Odonderdag 29 januari 2004 @ 14:05
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:03 schreef sanchezz het volgende:
Dit is echt een monster!!! over een tijdje zien jullie mij dr al in rijden hoor. Haal ik jullie met gemak in over de snelweg!
"Audi maakt rijden geweldig!"
"A8 een mooi nummer"
Bij je pa in de auto zitten telt niet .
kennydiesdonderdag 29 januari 2004 @ 14:06
Geile bak
Threepiodonderdag 29 januari 2004 @ 14:07
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
Dat is een zwaar gemodificeerde versie, bedoeld om een snelheidrecord mee te vestigen. Dat heeft werkelijk niets met een getunede productieauto te maken . De productie MG ZT (T)'s zijn vooralsnog allemaal langzamer dan deze audi
Volgend jaar komt echter de ZT 385 en die is idd wel sneller

[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]

blade182donderdag 29 januari 2004 @ 14:10
wreeeeeeed
menmuldonderdag 29 januari 2004 @ 14:10
waaaaaaa wat een super bak toppie !!!!!
-Pino-donderdag 29 januari 2004 @ 14:11
Ziet er wel heel erg stoer uit. Weer een reden om een staatslot te kopen denk ik!
menmuldonderdag 29 januari 2004 @ 14:11
waaaaaaa wat een super bak toppie !!!!!
LaTiNodonderdag 29 januari 2004 @ 14:21
De oude A8 was al mijn favoriete limo, maar nu is de A8 het geworden! Zeker met grote wielen! Yummie!
JohnnyKnoxvilledonderdag 29 januari 2004 @ 14:24
Levert Abt ook kits om de viskar of caravan te verstevigen? Je trekt toch finaal het chassis onder je Tabbert vandaan met zo'n auto !
vdo28donderdag 29 januari 2004 @ 14:26
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:
[afbeelding]
[..]

© autoweek!
[afbeelding]

.
Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren


I love this car...
Blikdonderdag 29 januari 2004 @ 14:38
En dat voor maar ruim 2000 euro extra
Faraodonderdag 29 januari 2004 @ 14:41
Wat een prachtige wagen zeg!

Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werkgever zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.

[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 29-01-2004 18:21]

Sander_Prinsendonderdag 29 januari 2004 @ 15:10
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:38 schreef Blik het volgende:
En dat voor maar ruim 2000 euro extra
Als ik een A8 4.0 TDI zou (kunnen) kopen, zou ik echt niet twijfelen om die 2200 euro er nog bij te lappen

Dit is echt mijn ultieme wagen nu! Dit heeft nog net iets extra's tegenover een RS6.

GiSHdonderdag 29 januari 2004 @ 15:24
wat zal er gebeuren als ze 5.0 TDI van VW onderhanden nemen...
Pirodonderdag 29 januari 2004 @ 15:30
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:24 schreef GiSH het volgende:
wat zal er gebeuren als ze 5.0 TDI van VW onderhanden nemen...
Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet. .

Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?

JohnnyKnoxvilledonderdag 29 januari 2004 @ 15:32
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:24 schreef GiSH het volgende:
wat zal er gebeuren als ze 5.0 TDI van VW onderhanden nemen...
Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abt

Stukje quote uit de OP:

quote:
LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.


De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.


373 pk dus.

[Dit bericht is gewijzigd door JohnnyKnoxville op 29-01-2004 15:33]

PeuRacdonderdag 29 januari 2004 @ 15:32
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:30 schreef Piro het volgende:

[..]

Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet. .

Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?


Gewicht/lucht weerstand, die EVO's die jij bedoelt wegen minimaal 500kg minder als z'n A8
KatirZandonderdag 29 januari 2004 @ 15:53
quote:
780nm bij 2000 toeren [/b]
Mja, mijn auto heeft er 200, bij 5200 tpm :S
#ANONIEMdonderdag 29 januari 2004 @ 16:07
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:30 schreef Piro het volgende:

[..]

Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet. .

Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?


wie gaat een A8 nu met een Evo vergelijken
vdo28donderdag 29 januari 2004 @ 16:41
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:41 schreef Farao het volgende:
Wat een prachtige wagen zeg!

Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werknemer zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.


Waarom moet je het nu gelijk weer verpesten, het is geen speelgoedautootje...
PteVdonderdag 29 januari 2004 @ 16:50
780 NM, dat zijn potdorie vrachtwagen-koppels
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 16:59
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:


780nm bij 2000 toeren


Jeetje, dat is eigenlijk al te veel voor een caravan,
LOL
Als je ff optrekt trek je een Burgenland uit elkaar ipv vooruit...
Whahahaha
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 17:04
Vraag me trouwens af wat de specs worden als je deze motor in een lichtere caroserie zet, volgens mij heb je dan een verdomt gemene sportwagen...
Hagedisdonderdag 29 januari 2004 @ 17:23
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me trouwens af wat de specs worden als je deze motor in een lichtere caroserie zet, volgens mij heb je dan een verdomt gemene sportwagen...
Zou idd. goed kunnen, dit blok is erg aan de lichte kant...

Maar dan zou de S4 niet meer verkopen lijkt mij

jacksondonderdag 29 januari 2004 @ 17:25
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:
[afbeelding]
[..]

© autoweek!
[afbeelding]

Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren


Zie em liever dan de nieuwe S600. Maar die nieuwe S600 heeft wel 800NM koppel(en dat met benzine). En ik heb er al eens in meegereden. Helaas niet zelf gereden . Leuk spul.

Erg dik deze audi trouwens

Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 17:32
Wat zou het verbruik zijn?
mmm
Deze motor in een 911 inbouwen, zou dat gaan?
Porsche Diesel...
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 17:36
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zou het verbruik zijn?
mmm
Deze motor in een 911 inbouwen, zou dat gaan?
Porsche Diesel...
Porsche diesel?Het hele autogebeuren wordt verneukt joh.Straks komen ze met een Ferrari MPV ofzo
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 17:39
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Bvlgari het volgende:

[..]

Porsche diesel?Het hele autogebeuren wordt verneukt joh.Straks komen ze met een Ferrari MPV ofzo


Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 17:47
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.


Eh omdat het dan gewoon te commercieel wordt.Kijk dieseltjes opfokken is gewoon leuk en das gewoon om te kijken hoe hard het kan.
Als je Ferrari jeeps ziet is het toch niet meer speciaal?Kijk naar die Bentley GT,die wordt voor een breed publiek(eh sorry breder)gemaakt en daardoor wordt het minder exclusief.Straks zijn er gewoon geen exclusieve automerken meer omdat iedereen in een plastic Ferrari jeepje rijd.
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 17:51
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Bvlgari het volgende:

[..]

Eh omdat het dan gewoon te commercieel wordt.


LOL
nee, de autoindustrie moet vooral niet commercieel worden,
*schater*
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 17:53
Ach ja laat maar je snapt me niet.Blijkbaar zou je het wel cool vinden als je een poster boven je bedje hebt hangen van een auto die je overal ziet.Zoeken naar een auto die nog speciaal is.
Faraodonderdag 29 januari 2004 @ 17:56
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:41 schreef vdo28 het volgende:

Waarom moet je het nu gelijk weer verpesten, het is geen speelgoedautootje...


Wat heb je eraan als je auto hard kan, maar je mag het toch niet.

Het is toch veel leuker als je hard kan én hard mag.

Speelgoedautootje ? ,ooit van het woord piketauto gehoord :

Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 18:01
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:53 schreef Bvlgari het volgende:
Ach ja laat maar je snapt me niet.Blijkbaar zou je het wel cool vinden als je een poster boven je bedje hebt hangen van een auto die je overal ziet.Zoeken naar een auto die nog speciaal is.
sorry, maar waarom is de magie van een sportwagen weg omdat ie op een andere brandstof rijd?
Mercedes was ooit een sportwagenmerk, nu maken ze een heel spectrum, net als bv Honda.
Ik zie echt niet in waarom een Ferrari ofzo geen geweldige auto meer zou zijn als er een andere brandstof ingaat.
Lambourgini heeft al experimenten in deze richting als ik me goed herinner. Je zou net zo goed de wankelmotor kunnen afzeiken omdat ie geen zuigers heeft, maar het is een prachtige motor. Als ik me goed herinner heeft saab ooit eens testen gedaan met een turbine in personenwagens,
Wat is daar tegen?
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 18:13
Vink geen probleem maar als er diesels worden gemaakt van sportwagens dan worden ze toegankelijker voor veel meer mensen.En da's gewoon jammer omdat je dan niet meer de exclusieviteit hebt.Mercedes was ook eerst voor de top bedoeld.Nu rijdt iedereen erin en sorry dat ik zeg maar als ik een S600 zie vind ik dat echt niet bijzonder.Laat staan een 320 diesel.
Kelfoxdonderdag 29 januari 2004 @ 18:18
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:41 schreef Farao het volgende:
Wat een prachtige wagen zeg!

Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werknemer zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.


Werknemer
Faraodonderdag 29 januari 2004 @ 18:21
oe shit, spelfout.

Dat moet uiteraard werkgever zijn

Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 18:24
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:13 schreef Bvlgari het volgende:
Vink geen probleem maar als er diesels worden gemaakt van sportwagens dan worden ze toegankelijker voor veel meer mensen.En da's gewoon jammer omdat je dan niet meer de exclusieviteit hebt.Mercedes was ook eerst voor de top bedoeld.Nu rijdt iedereen erin en sorry dat ik zeg maar als ik een S600 zie vind ik dat echt niet bijzonder.Laat staan een 320 diesel.
Snap niet waarom een auto door een andere brandstof ineens toegangkelijker zou zijn.
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 18:27
Omdat dat zuiniger is en mensen dan meer gaan twijfelen over het aanschaffen van een ''Ferrari Diesel''Oh tis een sportwagen en rijdt nog zuiniger ook!!Laten we maar doen dan.Weetje wat?Hangen we er meteen een caravan achter aan!
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 18:32
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:27 schreef Bvlgari het volgende:
Omdat dat zuiniger is en mensen dan meer gaan twijfelen over het aanschaffen van een ''Ferrari Diesel''Oh tis een sportwagen en rijdt nog zuiniger ook!!Laten we maar doen dan.Weetje wat?Hangen we er meteen een caravan achter aan!
een auto van ¤ 212.748 en dan geintresseert of ie nu 18 of 13 liter gebruikt, suuuure en een diesel zou door de belasting NOG duurder zijn....
Pirodonderdag 29 januari 2004 @ 18:33
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:07 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

wie gaat een A8 nu met een Evo vergelijken


Koppelvergelijkingen, ik ben geen automobiele guru ofzo, maar ik dacht dat koppel bepalend was voor hoe snel een auto optrekt, als ik zie dat een R34 N1 ongeveer 400 NM koppel heeft, iets daaronder misschien, een Evo heeft 510, en die audi ergens in de 800, en toch trekt de R34 het snelst op, what gives?
En nee, tis geen licht autootje...
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 18:44
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een auto van ¤ 212.748 en dan geintresseert of ie nu 18 of 13 liter gebruikt, suuuure en een diesel zou door de belasting NOG duurder zijn....


Ja maar uiteindelijk zullen er toch veel mensen de overweging maken om hem te kopen.Diesel klinkt nou eenmaal veel aantrekkelijker.
-En4Cer-donderdag 29 januari 2004 @ 18:46
Deze auto is echt wrééééd
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 18:48
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:44 schreef Bvlgari het volgende:

[..]

Ja maar uiteindelijk zullen er toch veel mensen de overweging maken om hem te kopen.Diesel klinkt nou eenmaal veel aantrekkelijker.


volgens mij loop je gewoon spijkers op laag water te zoeken
Bvlgaridonderdag 29 januari 2004 @ 18:58
Volgens jou wel jah.Ik vind het gewoon jammer dat er straks niks meer bijzonders meer te zien is.
Threepiodonderdag 29 januari 2004 @ 19:11
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.


Sinds wanneer bouwt ferrari terreinwagens
Pietverdrietdonderdag 29 januari 2004 @ 19:26
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:11 schreef Threepio het volgende:

[..]

Sinds wanneer bouwt ferrari terreinwagens


Sorry mijn vergissing, was Lambourgini
Blikdonderdag 29 januari 2004 @ 19:42
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Sorry mijn vergissing, was Lambourgini


die maken tractors, geen terreinwagens

(bedoel je de Porsche Cayenne )

Pirodonderdag 29 januari 2004 @ 19:58
Misschien bedoelt ie de Maserati Kubang.
audi80donderdag 29 januari 2004 @ 20:01
Wat een prachtige wagen !

maar dit heb ik op het audiforum ook al gezegd

Novitecdonderdag 29 januari 2004 @ 20:15
Lamborghini bouwde halverwege de jaren '80 de LM002 en dit is een terreinwagen. Deze werd overigens aangedreven door dezelfde motor als in de toenmalige Countach, een 12 cilinder van 455pk. Het ding liep even over de 200km/h en ging op licht terrein in 8.5 seconden naar de honderd.

Maar okee, on topic: 275km/h is een onwijs hoge snelheid voor een diesel, wat deze berichtgeving betreft, blijkt toch dat dieselmotoren langzamerhand richting benzinemotoren trekken qua ontwikkeling en sportiviteit, maar okee, de benzine-turbo-motoren blijven vooralsnog ongeslagen, alleen zuipen die weer veel meer.
Het lijkt mij een hele ervaring om met zo'n A8 (de auto op de foto is echt geniaal strak moet ik toegeven als Italianenliefhebber) eens de Autobahn te attacken......

N.

GiSHdonderdag 29 januari 2004 @ 20:15
VAG is druk bezig om diesel in burgere als Race auto. Wat dacht je van seat race's op zandvoort dit zijn ook diesels..

Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.

Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.

Threepiodonderdag 29 januari 2004 @ 21:07
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:15 schreef GiSH het volgende:
VAG is druk bezig om diesel in burgere als Race auto. Wat dacht je van seat race's op zandvoort dit zijn ook diesels..

Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.

Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.


alleen zijn dieselmotoren doorgaans toch zwaarder dan benzinemotoren en voor dat verschil kan je een hoop liters extra brandstof meenemen denk ik
Pirodonderdag 29 januari 2004 @ 21:08
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:15 schreef GiSH het volgende:
VAG is druk bezig om diesel in burgere als Race auto. Wat dacht je van seat race's op zandvoort dit zijn ook diesels..

Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.

Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.


Ik betwijfel het, Le Mans tankt volgens mij helemaal geen standaardbenzine maar een een of ander aangepast mengsel waar NOS nog bij verbleekt ofzo.

Ik wacht op de eerste T90 motor in een auto, dat ding slikt alles, Benzine, kerosine, diesel, alcohol, ethanol, als het maar knalt, eventueel mengen en hij scheurt als een debiel met zijn 1200 peekaa, aan trekkracht ontbreekt het hem ook niet omdat hij een koekblik van 49 ton tot een km of 80 kan trekken.
Enige nadeel : die motor is zwaarder dan menig auto zelf.

yupdonderdag 29 januari 2004 @ 21:31
275 in een diesel, het moet niet gekker worden

A8 is mooiste directeur-bak van nu

Maar een ding houd me tegen om het ding te kopen, hij heeft automaat

Nimitzdonderdag 29 januari 2004 @ 21:33
Wat een ongelooflijke mooie bak. Zat vanmiddag achter zo'n nieuwe A8 en zat al weg te dromen. En dan nu dit bericht

Als ik toch eens het geld had

Pirodonderdag 29 januari 2004 @ 21:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:31 schreef yup het volgende:
275 in een diesel, het moet niet gekker worden

A8 is mooiste directeur-bak van nu

Maar een ding houd me tegen om het ding te kopen, hij heeft automaat


Een automaat?
Ieuw.
Ookal word ik homo, nooit zal ik een mietje worden!
Sander_Prinsendonderdag 29 januari 2004 @ 21:34
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:42 schreef Blik het volgende:

[..]

die maken tractors, geen terreinwagens

(bedoel je de Porsche Cayenne )


Lamborghini heeft in de jaren 80 een terreinwagen gebouwd (de LM002). Zwaar, vierkant en veel pk's. Een soort Hummer op steroiden zeg maar, alleen waren de terreincapaciteiten niet zo super geloof ik.

Meer info & pics: http://www.lamborghiniregistry.com/LM002/

GiSHdonderdag 29 januari 2004 @ 21:37
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:07 schreef Threepio het volgende:

[..]

alleen zijn dieselmotoren doorgaans toch zwaarder dan benzinemotoren en voor dat verschil kan je een hoop liters extra brandstof meenemen denk ik


volgens mij zijn die blokken van aluminium dus niet veel extra gewicht
yupdonderdag 29 januari 2004 @ 22:16
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 21:37 schreef GiSH het volgende:

[..]

volgens mij zijn die blokken van aluminium dus niet veel extra gewicht


Volgens mij niet

De gehele A8 is misschien van Alu, maar de motor niet Ze zijn (de TDi motoren in de A8) volgens mij gewoon licht, klaar.

heinldonderdag 29 januari 2004 @ 22:19
damn.. dat word nog ff doorsparen.. maar wat een gru-we-lijke auto
GiSHvrijdag 30 januari 2004 @ 00:09
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:16 schreef yup het volgende:

[..]

Volgens mij niet

De gehele A8 is misschien van Alu, maar de motor niet Ze zijn (de TDi motoren in de A8) volgens mij gewoon licht, klaar.


je hebt gelijk
quote:
The 90-degree engine block of the V8 is made from vermicular graphite cast iron, a material that exhibits almost twice the strength of conventional grey cast iron yet weighs around 15 percent less. This is one of the vital clues to the engine's low overall weight of just 270 kilograms, which makes the 4.0 TDI one of the lightest diesel V8s around.
#ANONIEMvrijdag 30 januari 2004 @ 20:04
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:33 schreef Piro het volgende:

[..]

Koppelvergelijkingen, ik ben geen automobiele guru ofzo, maar ik dacht dat koppel bepalend was voor hoe snel een auto optrekt, als ik zie dat een R34 N1 ongeveer 400 NM koppel heeft, iets daaronder misschien, een Evo heeft 510, en die audi ergens in de 800, en toch trekt de R34 het snelst op, what gives?
En nee, tis geen licht autootje...


ivm met die a8 is een evo een licht bakkie...
Pirovrijdag 30 januari 2004 @ 20:15
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:04 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

ivm met die a8 is een evo een licht bakkie...


Hmm, moet mezelf toch eens beter inlezen dan.
#ANONIEMvrijdag 30 januari 2004 @ 20:19
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef Piro het volgende:

[..]

Hmm, moet mezelf toch eens beter inlezen dan.


lache signature heb je btw
StefanPvrijdag 30 januari 2004 @ 21:18
Jezus wat een geile bak!
Pirovrijdag 30 januari 2004 @ 21:33
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 20:19 schreef BroesWillems het volgende:

[..]

lache signature heb je btw


Weet ik.
Nog links over dat koppelgebeuren?
[/endlichtelijkofftopic]
Konijnzaterdag 31 januari 2004 @ 23:32
klaus_beyerwoensdag 11 februari 2004 @ 01:07
Fulcrum_Xwoensdag 11 februari 2004 @ 10:03
vw is kut, audi is beter
errorkenwoensdag 11 februari 2004 @ 10:07
roetwolk @ A8