quote:Dit is echt een Geile wagen.... al moet ik zeggen dat 375PK nog wel vind tegenvallen voor de motor..
Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abtdoor Sjoerd van Bilsen
LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.
De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.
Ook op optisch vlak hebben de Abt-mensen hun hersens laten kraken en de handjes laten wapperen. Het resultaat is ongekend veel opsmuk op het fraai koetswerk van de offroader. Het begint bij het front met een nieuwe grille, softbar onder de kentekenplaat en een gerestylede bumper met extra lip.
De flanken zijn opgesierd met sideskirts en wielkastverbreders, terwijl de wielkasten worden gevuld door enorme 22 inch grote lichtmetalen wielen. De achterzijde is volgehangen met een gewijzigde bumpers, achterspoiler en vier dikke uitlaateindstukken. Het hele spul maakt van de chique Touareg een 4x4 die niet zou misstaan in de eerste de beste videoclip van een Amerikaanse rapper, al zou die muzikant graag wat extra chroomwerk willen zien.
Abt heeft naast de opwaardering van de 4,9 liter tiencilinder en de carrosserie het onderstel van de luchtgeveerde versie verfijnd. Een en ander resulteert in een herbenoeming van de techniek, nu Abt Level-Control (ALC) genaamd, en een andere setting. In de standaard-modus hangt de Abt-uitmonstering drie hele centimeters lager dan de fabrieksoriginele versie.
Met de draaischakelaar in Sport zakt het koetswerk nog eens een hele centimeter en is de VS10 direct een stuk stugger geveerd, wat het bochtgedrag ten goede moet komen, aldus Abt. Een geparkeerde Touareg met Abt-behandeling hangt zelfs 6 cm lager boven het asfalt dan een standaard V10.
De specifieke Abt-uitvoeringen worden via importeur Pon in Nederland geleverd, maar de Touareg VS10 komt vooralsnog niet in het leveringsprogramma voor.
bron: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=19871'
quote:Als je goed kijkt bij vw is het allemaal meer van hetzelfde. De nieuwe transporter is gewoon een vergrote golf/passat.
Op donderdag 20 november 2003 10:40 schreef Tjabbo het volgende:
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.
Tis net of ze een kleuter laten fotoshoppen met 1 ontwerp. De hele moddellen lijn incl bedrijfswagens hebben exact hetzelfde uiterlijk.
Ook minder imponerend.
Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....
DOE MIJ OOK ZO'N STAGE
quote:offroad my ass.
Op donderdag 20 november 2003 08:28 schreef WaSTeiL het volgende:van de offroader.
quote:En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
Op donderdag 20 november 2003 17:34 schreef jwstoop het volgende:
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....
DOE MIJ OOK ZO'N STAGE
quote:Van de luxe "offroaders" (Mercedes M, XS, Lexus) Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen. En als ik een artikel mag geloven dat ik laatst las (Autoweek?) kan deze wagen nog aardig wat in het veld.
Op donderdag 20 november 2003 17:44 schreef Furby het volgende:[..]
offroad my ass.
quote:Klinkt mij ook aannemelijker
Op donderdag 20 november 2003 17:45 schreef SterkStaaltje het volgende:[..]
En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
quote:Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
Op donderdag 20 november 2003 17:47 schreef SterkStaaltje het volgende:Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen.
quote:Deze versie ja, maar ik denk toch dat je een aardig weiland kan nemen met een originele uitvoering
Op donderdag 20 november 2003 17:50 schreef Furby het volgende:[..]
Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
En idd het is natuurlijk geen terreinwagen, maar in ned. heb je die ook niet nodig.
quote:uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
Op donderdag 20 november 2003 17:48 schreef Klaasklapschaats het volgende:[..]
Klinkt mij ook aannemelijker
quote:Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.
Op donderdag 20 november 2003 18:25 schreef jwstoop het volgende:[..]
uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!
ik denk dat ik dan snel weg ben
haha
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |