abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 20 november 2003 @ 08:28:38 #1
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14779778
quote:
Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abt

door Sjoerd van Bilsen

LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.

De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.

Ook op optisch vlak hebben de Abt-mensen hun hersens laten kraken en de handjes laten wapperen. Het resultaat is ongekend veel opsmuk op het fraai koetswerk van de offroader. Het begint bij het front met een nieuwe grille, softbar onder de kentekenplaat en een gerestylede bumper met extra lip.

De flanken zijn opgesierd met sideskirts en wielkastverbreders, terwijl de wielkasten worden gevuld door enorme 22 inch grote lichtmetalen wielen. De achterzijde is volgehangen met een gewijzigde bumpers, achterspoiler en vier dikke uitlaateindstukken. Het hele spul maakt van de chique Touareg een 4x4 die niet zou misstaan in de eerste de beste videoclip van een Amerikaanse rapper, al zou die muzikant graag wat extra chroomwerk willen zien.

Abt heeft naast de opwaardering van de 4,9 liter tiencilinder en de carrosserie het onderstel van de luchtgeveerde versie verfijnd. Een en ander resulteert in een herbenoeming van de techniek, nu Abt Level-Control (ALC) genaamd, en een andere setting. In de standaard-modus hangt de Abt-uitmonstering drie hele centimeters lager dan de fabrieksoriginele versie.

Met de draaischakelaar in Sport zakt het koetswerk nog eens een hele centimeter en is de VS10 direct een stuk stugger geveerd, wat het bochtgedrag ten goede moet komen, aldus Abt. Een geparkeerde Touareg met Abt-behandeling hangt zelfs 6 cm lager boven het asfalt dan een standaard V10.

De specifieke Abt-uitvoeringen worden via importeur Pon in Nederland geleverd, maar de Touareg VS10 komt vooralsnog niet in het leveringsprogramma voor.

bron: http://autotelegraaf.nl/vanonzeredactie/?id=19871'

Dit is echt een Geile wagen.... al moet ik zeggen dat 375PK nog wel vind tegenvallen voor de motor..
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  donderdag 20 november 2003 @ 08:31:49 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14779811
Nu lees ik pas dat het een Diesel is..... 375 PK uit een Dieseltje...
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_14779842
Zo is ie wel erg mooi....
Eigenlijk ben ik maar een gewone mus
  donderdag 20 november 2003 @ 08:51:56 #4
48735 knillis
Pig in cyberspace
pi_14779969
Niet mijn ding, maar zal ongetwijfeld ongeloofelijk rijden, maar mooi vind ik het niet, maar ja dat zal abt worst wezen.
  donderdag 20 november 2003 @ 08:58:04 #5
14922 Keerzijde
heeft altijd gelijk
pi_14780051
Veeeel te duur voor wat het biedt
Maar toch wel een mooie bak geworden.
An open mind is a joy forever!
pi_14780136
Oei, die is wel erg gaaf geworden.
Nu laat hij broertje cayenne wel heel ver achter zich.
Light thinks it travels faster than anything, but it is wrong. No matter how fast light travels it finds the darkness has always got there first and is waiting for it.
pi_14780161
Dit is echt een inmens koppel, hier trek je de klinkers wel mee uit de straat!
Feestje? Maak eens een button
<--- www.buttonservice.nl --->
pi_14780189
Dieselpower
pi_14780273
En eind van deze maand te zien op de Tunings beurs van Essen
Cuore Sportivo
  donderdag 20 november 2003 @ 10:40:28 #10
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_14782041
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4

beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.

pi_14782084
quote:
Op donderdag 20 november 2003 10:40 schreef Tjabbo het volgende:
't is net een uit zijn krachten gegroeide golf 4

beetje jammer, origineel vond ik hem mooier.

Als je goed kijkt bij vw is het allemaal meer van hetzelfde. De nieuwe transporter is gewoon een vergrote golf/passat.

Tis net of ze een kleuter laten fotoshoppen met 1 ontwerp. De hele moddellen lijn incl bedrijfswagens hebben exact hetzelfde uiterlijk.

pi_14782115
Maar op zich kan ik deze wel waarderen. Vind m wel mooi. Maar nu ie zo laag staat is het niet meer de auto waarvoor ie min of te meer ontworpen is...

Ook minder imponerend.

pi_14782137
Leuk spul om de viskar mee te trekken.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_14793490
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.

Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....

DOE MIJ OOK ZO'N STAGE

pi_14793638
Ik vind hem eignelijk best wel heel mooi
'99 MB E320 CDI T-model
  donderdag 20 november 2003 @ 17:44:31 #16
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14793713
quote:
Op donderdag 20 november 2003 08:28 schreef WaSTeiL het volgende:

van de offroader.

offroad my ass.
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14793730
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:34 schreef jwstoop het volgende:
kreeg net een leuk verhaaltje van een collega te horen. 2 Klasgenoten van hem (HTS-Autotechniek) hadden stage gelopen in wolfsburg bij VW. kreeg de een een Pheaton V10 TDI en een ander een Touareg V10 TDI voor tijdens de stage (ook voor in t weekend) omdat VW geen huisje in de buurt van wolfsburg kon vinden.

Kwamen ze dus ff mee aanzetten hier bij school.....

DOE MIJ OOK ZO'N STAGE

En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.
pi_14793778
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:44 schreef Furby het volgende:

[..]

offroad my ass.

Van de luxe "offroaders" (Mercedes M, XS, Lexus) Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen. En als ik een artikel mag geloven dat ik laatst las (Autoweek?) kan deze wagen nog aardig wat in het veld.
pi_14793797
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:45 schreef SterkStaaltje het volgende:

[..]

En dat is waar? Lijkt me heel erg onwaarschijnlijk. Wellicht een lupo of misschien een Polo. Ze zullen er wel eens in gereden hebben (T en P), en dat is wellicht uitgegroeid tot dat verhaal.

Klinkt mij ook aannemelijker
  donderdag 20 november 2003 @ 17:50:21 #20
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_14793844
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:47 schreef SterkStaaltje het volgende:

Is het wel degene met de beste offroad eigeschappen.

Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd
Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_14793946
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:50 schreef Furby het volgende:

[..]

Een opgevoerde passat is a) geen terreinwagen en b) zeker niet als je 'm ook nog eens extra verlaagd

Deze versie ja, maar ik denk toch dat je een aardig weiland kan nemen met een originele uitvoering .

En idd het is natuurlijk geen terreinwagen, maar in ned. heb je die ook niet nodig.

pi_14794580
quote:
Op donderdag 20 november 2003 17:48 schreef Klaasklapschaats het volgende:

[..]

Klinkt mij ook aannemelijker

uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt
pi_14795724
quote:
Op donderdag 20 november 2003 18:25 schreef jwstoop het volgende:

[..]

uhmm ik heb zelf meegemaakt hoe makkelijk VW is. In mijn geval was het PON die zonder moeite Passats W8 (a ¤70000, toen de duurste VW) meegaf. En was er 1 in puin gereden, stond er max 2 dagen later een nieuwe. Het is echt zo..... Een collega van me kreeg vorig jaar een Pheaton W12 van PON. Voor een importeur/fabrikant wordt heel anders tegen die autos aangekeken. Een Polo of Golf kan je beter verkopen dan zon exclusieve bak, waardoor die duurdere autos lang stil staan en dus voor dit soort doeleinden worden gebruikt

Als je nu als klant een proefrit gaat maken bij Pon, moet je (verplicht dus) dubbele legitimatie meenemen. Dus paspoort EN rijbewijs.

En ik zou de voorwaarden maar eens goed doorlezen, maar een parkeerdeukje kan je tegenwoordig gaan lappen, dus makkelijk...vroegah!!!

"When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself."
pi_14795783
Dat koppel . Dat duwt lekker .
https://gulden.com/nl/ - Hoe gulden jouw vermogen laat groeien!
pi_14795890
ik zou in die bak 'm in zn 2 vol door willen trekken

ik denk dat ik dan snel weg ben

haha

je kent mijn status bewapend met wapens geen vastgoedmagnaat maar ze houden me in de gaten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')