quote:© autoweek!
De Duitse tuner Abt heeft een krachtkuur voor de Audi A8 4.0 TDI waarmee de auto wordt omgetoverd tot één van de snelste diesels van dit moment.Door een aanpassing van het motormanagementsysteem stijgt het vermogen van 202 kW/275 pk naar 243 kW/330 pk. Het maximum koppel wijzigt van 650 Nm bij 1800 tpm naar 780 Nm bij 2000 tpm.
De snelheidsbegrenzing van de A8 komt te vervallen waardoor de Abt-A8-TDI tot een topsnelheid van 275 km/h in staat is. Voor de sprint van 0 naar 100 km/h heeft de auto slechts 5,7 seconden nodig.
In Duitsland vraagt Abt 2.204 euro incl. belasting voor de vermogenskuur. Daarnaast biedt het bedrijf nog diverse mogelijkheden om de auto optisch aan te passen, zoals op de foto´s te zien is. Voor de A8 3.0 TDI heeft Abt eveneens een vermogensinjectie in voorbereiding.
Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:12]
Wat staat R trouwens aan de achterkant? AS 8 ofzow?
Edit: Flying_Vee, die Rover is lang niet zo mooi en rijdt lang niet zo lekker als deze bak.
[Dit bericht is gewijzigd door sanchezz op 29-01-2004 14:06]
quote:Het gaat niet alleen om de snelheid.
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:12]
quote:/ontopic
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]
quote:Boeie........ het gaat hier om een A8, niet om een Rovertje.
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]
quote:Ga jij nog maar fijn op de scooter want je bent 17
Op donderdag 29 januari 2004 14:03 schreef sanchezz het volgende:
Dit is echt een monster!!! over een tijdje zien jullie mij dr al in rijden hoor. Haal ik jullie met gemak in over de snelweg!
"Audi maakt rijden geweldig!"
"A8 een mooi nummer"
quote:Bij je pa in de auto zitten telt niet .
Op donderdag 29 januari 2004 14:03 schreef sanchezz het volgende:
Dit is echt een monster!!! over een tijdje zien jullie mij dr al in rijden hoor. Haal ik jullie met gemak in over de snelweg!
"Audi maakt rijden geweldig!"
"A8 een mooi nummer"
quote:Dat is een zwaar gemodificeerde versie, bedoeld om een snelheidrecord mee te vestigen. Dat heeft werkelijk niets met een getunede productieauto te maken
Op donderdag 29 januari 2004 14:02 schreef Flying_Vee het volgende:
-quote verwijderd-
[Dit bericht is gewijzigd door ThaFreak op 29-01-2004 14:13]
quote:I love this car...
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:
[afbeelding]
[..]© autoweek!
[afbeelding].
Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren![]()
Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werkgever zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.
[Dit bericht is gewijzigd door Farao op 29-01-2004 18:21]
quote:Als ik een A8 4.0 TDI zou (kunnen) kopen, zou ik echt niet twijfelen om die 2200 euro er nog bij te lappen
Op donderdag 29 januari 2004 14:38 schreef Blik het volgende:
En dat voor maar ruim 2000 euro extra
Dit is echt mijn ultieme wagen nu! Dit heeft nog net iets extra's tegenover een RS6.
quote:Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet.
Op donderdag 29 januari 2004 15:24 schreef GiSH het volgende:
wat zal er gebeuren als ze 5.0 TDI van VW onderhanden nemen...
Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?
quote:Superkrachtige Abt Touareg VS10 Abt
Op donderdag 29 januari 2004 15:24 schreef GiSH het volgende:
wat zal er gebeuren als ze 5.0 TDI van VW onderhanden nemen...
Stukje quote uit de OP:
quote:373 pk dus.
LEUSDEN - De beul uit Wolfsburg is ontegenzeglijk de Volkswagen Touareg met V10-dieselmotor. Hij is maar liefst 750 Nm sterk en de zelfontbrander komt tot 303 pk. Maar hoe krachtig Volkswagen hem ook heeft gemaakt, de versie van Abt overtreft hem.
De Duitse tuner perst in de VS10-uitmonstering zelfs 860 Nm bij 2.000 r/min uit en komt tot 373 pk.
[Dit bericht is gewijzigd door JohnnyKnoxville op 29-01-2004 15:33]
quote:Gewicht/lucht weerstand, die EVO's die jij bedoelt wegen minimaal 500kg minder als z'n A8
Op donderdag 29 januari 2004 15:30 schreef Piro het volgende:[..]
Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet.
.
Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?
quote:wie gaat een A8 nu met een Evo vergelijken
Op donderdag 29 januari 2004 15:30 schreef Piro het volgende:[..]
Helemaal geen zak, want het is een strontkar ongeacht of je hem modificeert of niet.
.
Heeft trouwens een niet onaardig koppel, vergeleken met de 510 NM van een Evolution 7/8, op een hoger toerental, maar hij trekt alsnog langzamer op?
quote:Waarom moet je het nu gelijk weer verpesten, het is geen speelgoedautootje...
Op donderdag 29 januari 2004 14:41 schreef Farao het volgende:
Wat een prachtige wagen zeg!Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werknemer zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.
quote:Jeetje, dat is eigenlijk al te veel voor een caravan,
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:
780nm bij 2000 toeren![]()
quote:Zou idd. goed kunnen, dit blok is erg aan de lichte kant...
Op donderdag 29 januari 2004 17:04 schreef Pietverdriet het volgende:
Vraag me trouwens af wat de specs worden als je deze motor in een lichtere caroserie zet, volgens mij heb je dan een verdomt gemene sportwagen...
Maar dan zou de S4 niet meer verkopen lijkt mij
quote:Zie em liever dan de nieuwe S600. Maar die nieuwe S600 heeft wel 800NM koppel(en dat met benzine). En ik heb er al eens in meegereden. Helaas niet zelf gereden
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef ThaFreak het volgende:
[afbeelding]
[..]© autoweek!
[afbeelding]Tering wat een mooie bak weer, nu heb ik zelf de A8 altijd al mooi gevonden....
780nm bij 2000 toeren![]()
Erg dik deze audi trouwens
quote:Porsche diesel?Het hele autogebeuren wordt verneukt joh.Straks komen ze met een Ferrari MPV ofzo
Op donderdag 29 januari 2004 17:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Wat zou het verbruik zijn?
mmm
Deze motor in een 911 inbouwen, zou dat gaan?
Porsche Diesel...
quote:Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.
Op donderdag 29 januari 2004 17:36 schreef Bvlgari het volgende:[..]
Porsche diesel?Het hele autogebeuren wordt verneukt joh.Straks komen ze met een Ferrari MPV ofzo
quote:Eh omdat het dan gewoon te commercieel wordt.Kijk dieseltjes opfokken is gewoon leuk en das gewoon om te kijken hoe hard het kan.
Op donderdag 29 januari 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.
quote:LOL
Op donderdag 29 januari 2004 17:47 schreef Bvlgari het volgende:[..]
Eh omdat het dan gewoon te commercieel wordt.
quote:Wat heb je eraan als je auto hard kan, maar je mag het toch niet.
Op donderdag 29 januari 2004 16:41 schreef vdo28 het volgende:Waarom moet je het nu gelijk weer verpesten, het is geen speelgoedautootje...
Het is toch veel leuker als je hard kan én hard mag.
Speelgoedautootje ? ,ooit van het woord piketauto gehoord :
quote:sorry, maar waarom is de magie van een sportwagen weg omdat ie op een andere brandstof rijd?
Op donderdag 29 januari 2004 17:53 schreef Bvlgari het volgende:
Ach ja laat maar je snapt me niet.Blijkbaar zou je het wel cool vinden als je een poster boven je bedje hebt hangen van een auto die je overal ziet.Zoeken naar een auto die nog speciaal is.
quote:Werknemer
Op donderdag 29 januari 2004 14:41 schreef Farao het volgende:
Wat een prachtige wagen zeg!Nu nog een geel kleurtje, paar strepen erop, balkje op 't dak, en m'n werknemer zo ver krijgen dat ie een paar van die dingen aanschaft.
Dat moet uiteraard werkgever zijn
quote:Snap niet waarom een auto door een andere brandstof ineens toegangkelijker zou zijn.
Op donderdag 29 januari 2004 18:13 schreef Bvlgari het volgende:
Vink geen probleem maar als er diesels worden gemaakt van sportwagens dan worden ze toegankelijker voor veel meer mensen.En da's gewoon jammer omdat je dan niet meer de exclusieviteit hebt.Mercedes was ook eerst voor de top bedoeld.Nu rijdt iedereen erin en sorry dat ik zeg maar als ik een S600 zie vind ik dat echt niet bijzonder.Laat staan een 320 diesel.
quote:een auto van ¤ 212.748 en dan geintresseert of ie nu 18 of 13 liter gebruikt, suuuure en een diesel zou door de belasting NOG duurder zijn....
Op donderdag 29 januari 2004 18:27 schreef Bvlgari het volgende:
Omdat dat zuiniger is en mensen dan meer gaan twijfelen over het aanschaffen van een ''Ferrari Diesel''Oh tis een sportwagen en rijdt nog zuiniger ook!!Laten we maar doen dan.Weetje wat?Hangen we er meteen een caravan achter aan!
quote:Koppelvergelijkingen, ik ben geen automobiele guru ofzo, maar ik dacht dat koppel bepalend was voor hoe snel een auto optrekt, als ik zie dat een R34 N1 ongeveer 400 NM koppel heeft, iets daaronder misschien, een Evo heeft 510, en die audi ergens in de 800, en toch trekt de R34 het snelst op, what gives?
Op donderdag 29 januari 2004 16:07 schreef BroesWillems het volgende:[..]
wie gaat een A8 nu met een Evo vergelijken
quote:Ja maar uiteindelijk zullen er toch veel mensen de overweging maken om hem te kopen.Diesel klinkt nou eenmaal veel aantrekkelijker.
Op donderdag 29 januari 2004 18:32 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
een auto van ¤ 212.748 en dan geintresseert of ie nu 18 of 13 liter gebruikt, suuuure en een diesel zou door de belasting NOG duurder zijn....
quote:volgens mij loop je gewoon spijkers op laag water te zoeken
Op donderdag 29 januari 2004 18:44 schreef Bvlgari het volgende:[..]
Ja maar uiteindelijk zullen er toch veel mensen de overweging maken om hem te kopen.Diesel klinkt nou eenmaal veel aantrekkelijker.
quote:Sinds wanneer bouwt ferrari terreinwagens
Op donderdag 29 januari 2004 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Ferrari bouwt al terreinwagens, dus waarom niet.
quote:Sorry mijn vergissing, was Lambourgini
Op donderdag 29 januari 2004 19:11 schreef Threepio het volgende:[..]
Sinds wanneer bouwt ferrari terreinwagens
quote:die maken tractors, geen terreinwagens
Op donderdag 29 januari 2004 19:26 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Sorry mijn vergissing, was Lambourgini
(bedoel je de Porsche Cayenne )
maar dit heb ik op het audiforum ook al gezegd
Maar okee, on topic: 275km/h is een onwijs hoge snelheid voor een diesel, wat deze berichtgeving betreft, blijkt toch dat dieselmotoren langzamerhand richting benzinemotoren trekken qua ontwikkeling en sportiviteit, maar okee, de benzine-turbo-motoren blijven vooralsnog ongeslagen, alleen zuipen die weer veel meer.
Het lijkt mij een hele ervaring om met zo'n A8 (de auto op de foto is echt geniaal strak moet ik toegeven als Italianenliefhebber) eens de Autobahn te attacken......
N.
Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.
Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.
quote:alleen zijn dieselmotoren doorgaans toch zwaarder dan benzinemotoren en voor dat verschil kan je een hoop liters extra brandstof meenemen denk ik
Op donderdag 29 januari 2004 20:15 schreef GiSH het volgende:
VAG is druk bezig om diesel in burgere als Race auto. Wat dacht je van seat race's op zandvoort dit zijn ook diesels..Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.
Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.
quote:Ik betwijfel het, Le Mans tankt volgens mij helemaal geen standaardbenzine maar een een of ander aangepast mengsel waar NOS nog bij verbleekt ofzo.
Op donderdag 29 januari 2004 20:15 schreef GiSH het volgende:
VAG is druk bezig om diesel in burgere als Race auto. Wat dacht je van seat race's op zandvoort dit zijn ook diesels..Ik weet niet of ze in Le Mans al racen met diesels.. dus zuinig rijden heeft wel voordelen minder brandstof nodig lichtere auto of zelfde hoeveelheid langer rijden.
Dus diesel in de racerij is niet zo gek, en zeker dus ook niet in zo'n audi.
Ik wacht op de eerste T90 motor in een auto, dat ding slikt alles, Benzine, kerosine, diesel, alcohol, ethanol, als het maar knalt, eventueel mengen en hij scheurt als een debiel met zijn 1200 peekaa, aan trekkracht ontbreekt het hem ook niet omdat hij een koekblik van 49 ton tot een km of 80 kan trekken.
Enige nadeel : die motor is zwaarder dan menig auto zelf.
A8 is mooiste directeur-bak van nu
Maar een ding houd me tegen om het ding te kopen, hij heeft automaat
Als ik toch eens het geld had
quote:Een automaat?
Op donderdag 29 januari 2004 21:31 schreef yup het volgende:
275 in een diesel, het moet niet gekker wordenA8 is mooiste directeur-bak van nu
Maar een ding houd me tegen om het ding te kopen, hij heeft automaat
quote:Lamborghini heeft in de jaren 80 een terreinwagen gebouwd (de LM002). Zwaar, vierkant en veel pk's. Een soort Hummer op steroiden zeg maar, alleen waren de terreincapaciteiten niet zo super geloof ik.
Op donderdag 29 januari 2004 19:42 schreef Blik het volgende:[..]
die maken tractors, geen terreinwagens
(bedoel je de Porsche Cayenne
)
Meer info & pics: http://www.lamborghiniregistry.com/LM002/
quote:volgens mij zijn die blokken van aluminium dus niet veel extra gewicht
Op donderdag 29 januari 2004 21:07 schreef Threepio het volgende:[..]
alleen zijn dieselmotoren doorgaans toch zwaarder dan benzinemotoren en voor dat verschil kan je een hoop liters extra brandstof meenemen denk ik
quote:Volgens mij niet
Op donderdag 29 januari 2004 21:37 schreef GiSH het volgende:[..]
volgens mij zijn die blokken van aluminium dus niet veel extra gewicht
De gehele A8 is misschien van Alu, maar de motor niet Ze zijn (de TDi motoren in de A8) volgens mij gewoon licht, klaar.
quote:je hebt gelijk
Op donderdag 29 januari 2004 22:16 schreef yup het volgende:[..]
Volgens mij niet
De gehele A8 is misschien van Alu, maar de motor niet
Ze zijn (de TDi motoren in de A8) volgens mij gewoon licht, klaar.
quote:
The 90-degree engine block of the V8 is made from vermicular graphite cast iron, a material that exhibits almost twice the strength of conventional grey cast iron yet weighs around 15 percent less. This is one of the vital clues to the engine's low overall weight of just 270 kilograms, which makes the 4.0 TDI one of the lightest diesel V8s around.
quote:ivm met die a8 is een evo een licht bakkie...
Op donderdag 29 januari 2004 18:33 schreef Piro het volgende:[..]
Koppelvergelijkingen, ik ben geen automobiele guru ofzo, maar ik dacht dat koppel bepalend was voor hoe snel een auto optrekt, als ik zie dat een R34 N1 ongeveer 400 NM koppel heeft, iets daaronder misschien, een Evo heeft 510, en die audi ergens in de 800, en toch trekt de R34 het snelst op, what gives?
En nee, tis geen licht autootje...
quote:Hmm, moet mezelf toch eens beter inlezen dan.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:04 schreef BroesWillems het volgende:[..]
ivm met die a8 is een evo een licht bakkie...
quote:lache signature heb je btw
Op vrijdag 30 januari 2004 20:15 schreef Piro het volgende:[..]
Hmm, moet mezelf toch eens beter inlezen dan.
quote:Weet ik.
Op vrijdag 30 januari 2004 20:19 schreef BroesWillems het volgende:[..]
lache signature heb je btw
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |