quote:
Op maandag 2 februari 2004 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dan nog is het onzin, vet eten is NIET ongezond,
te veel eten is ongezond, ook al is het geheel vetvrij.Sterker nog, een geheel vetvrij dieet is bijzonder ongezond.
Eenzijdig en teveel eten, dat is ongezond.
Het is typisch voor de media en de politiek om het onderwerp te oversimplificeren, maar ik vrees dat ze dat doen omdat ze het anders zelf niet begrijpen.Eet gevarieerd, das veel belangrijker.
quote:zag een tijdje terug een item bij Food en Drink (BBC) dat in europa behalve te dikke kinderen ook ondervoeding bij kinderen de kop weer opsteekt. Kinderen van No Fat moeders, die alles in dieet uitvoering kopen, en gewoon te weinig vetten binnen krijgen...
Op maandag 2 februari 2004 17:10 schreef Toeps het volgende:[..]
Jij snapt het!
Dit is het resultaat van al dat No Brain geschreeuw over eten.
De ene helft luistert kijkt alleen maar soap, en is te dik, de andere helft laat zich bombarderen met de Let Op Vet akties, en kijgt veel te veel koolhydraten binnen en nauwelijks vet en eiwitten.
Het hele gehype is zum kotzen je moet gewoon gevarieert eten, en als heffingen op produkten zouden werken, waarom roken mensen dan nog zoveel, word er veel gedronken, en rijden we nog steeds op benzine??
Dieetuitvoeringen zorgen er voor dat mensen nog steeds de verantwoordelijkheid niet nemen om minder te gaan eten. In plaats daarvan blijven ze vreten als varkens, en voelen ze zich niet zo schuldig omdat het toch light is.
quote:Foi Sans Grass
Op maandag 2 februari 2004 17:40 schreef Sessy het volgende:
Binnenkort halfvolle paturain?
quote:Eh ik steun het voorstel natuurlijk niet.
Op maandag 2 februari 2004 16:52 schreef Pietverdriet het volgende:[..]
Dan nog is het onzin, vet eten is NIET ongezond,
te veel eten is ongezond, ook al is het geheel vetvrij.
quote:Als je heel weinig koolhydraten eet en wat meer vet gaat eten dan schakelt je lichaam over op het gebruiken van vet voor energie voorziening. Zo ga je vrij vlot ook sneller het reeds opgeslagen vet verbranden. Kan er dus wel degelijk mee te maken hebben.
Op donderdag 29 januari 2004 10:44 schreef Chewie het volgende:[..]
Het gaat bij dit plan van de PvdA ook niet om de hoeveelheid vet maar om vet eten extra te belasten, wat ik begrijp uit dit artikel
[offtopic] Atkins werkt zo goed omdat je een gigantische hoeveelheid eiwitten naar binnen werkt, waardoor je sneller een vol gevoel krijgt. Volgens Atkins mag je wel zoveel eten als je wil maar in praktijk eet je dus minder dan normaal. BBC had hier vorige week een uitzendig over (Horizon). Vlees bevat veel eiwitten, het gaat dus niet om vet.
Eiwitten zorgen ook voor een hoger energie verbruik bij de vertering (en als gevolg daarvan ook daarna een hoger rust metabolisme).
Enniewee... weet niet wat ik hiervan moet denken. Zoals sommigen al zeiden is het beter voor ons als we gezond eten goedkoper kunnen krijgen. Maar voor die eikels in den haag is het makkelijker om iets duurder te maken... vangen ze zelf ook nog wat. Dat een normaal potje vreten zo onderhand onbetaalbaar begint te worden maakt niet uit.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |