abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16675931
Hier verder over deze indrukwekkende film

Hier deel 1 van dit topic

American History X

quote:
Plot Outline: A former neo-nazi skinhead (Norton) tries to prevent his younger brother (Furlong) from going down the same wrong path that he did
American History X Info

[Dit bericht is gewijzigd door Steve-O op 29-01-2004 01:25]

I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16675956
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:20 schreef Steve-O het volgende:

American History X

film!
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_16675960
tvp
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
pi_16675979
geweldige film die maakte een flinke induk op me.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 29 januari 2004 @ 01:24:07 #5
38758 SwOoSh
Bert en Bin laden
pi_16675984
leuke film
♠ ▪ ♣ ▪ ♥ ▪ ♦ ™
  donderdag 29 januari 2004 @ 01:36:55 #6
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_16676101
Moet hem eigenlijk is op DVD halen, kost geen ruk meer geloof ik.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_16676135
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:20 schreef Steve-O het volgende:

American History X

[afbeelding]
[..]

American History X Info

volgens mij klopt die pic niet helemaal.....
volgens mij zat dat hakenkruis in de film aan de andere kant van zijn borst.......
Nee hoor ben geen kloon. Gebruikte mijn vorige nickname gewoon niet meer!
pi_16676144
Ik zag m vandaag voor het eerst. Hele indrukwekkende film.

Toppertje

FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 januari 2004 @ 01:45:11 #9
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16676173
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:41 schreef Noedie het volgende:

[..]

volgens mij klopt die pic niet helemaal.....
volgens mij zat dat hakenkruis in de film aan de andere kant van zijn borst.......

Het hakenkruis zit op z'n hart, wat natuurlijk niet toevallig is. In de film zie je 'm in de spiegel er naar kijken, ik denk dat je dat bedoelt.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  donderdag 29 januari 2004 @ 01:46:33 #10
6751 JoeBlack2k
Kirsten Dunst is een religie
pi_16676182
ik moest bijna huilen op het eind..

ik zag het dus niet aankomen...

je moet niet dronken dat ik denken ben
pi_16676238
perfecte flm en idd had het einde ook helemaal niet verwacht
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:36 schreef BDisOKE het volgende:
Kosten tussen de ¤10 en de ¤12 dus
pi_16676255
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom al die wannabe-nazi kindjes van tegenwoordig oa deze film bij hun favorieten neerzetten?

Of zetten ze allemaal de film uit na die scene met de neger en de stoeprand?

Die Welt ist alles was der Fall ist.
  donderdag 29 januari 2004 @ 01:56:50 #13
6751 JoeBlack2k
Kirsten Dunst is een religie
pi_16676263
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:55 schreef keeper het volgende:
Kan iemand me trouwens uitleggen waarom al die wannabe-nazi kindjes van tegenwoordig oa deze film bij hun favorieten neerzetten?

bingo...

maar die kindjes zijn ziek hoor.. tis echt een mooie film.. niet gaaf of cool nee mooi..

je moet niet dronken dat ik denken ben
pi_16676399
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 01:46 schreef JoeBlack2k het volgende:
ik moest bijna huilen op het eind..

ik zag het dus niet aankomen...

Zag je wel aankomen dat die "nigga" van de wasgoed ook iemand in koele bloede heeft doodgeschoten, zoals op het einde,.......
mmmmja
pi_16676404
quote:

Die wannabe-nazi kinjdjes moeten de film natuurlijk wel afkijken,want het moraal is gewoon perfect.Van rasist tot vriendschap sluiten met een "Nigger" (ff grof gezegt} Deze film valt echt onder het genre: het bekijken van 2 kanten.Vooral in het gevang als hij met die neger bezig is met het vouwen van die lakens.Perfect gewoon
  donderdag 29 januari 2004 @ 02:13:18 #16
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16676418
quote:

Omdat ze heel de bedoeling van deze film niet snappen.
En dat met die neger daar hebben ze gelukkig de ballen niet voor want het is een en al grote bek hebben.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 29 januari 2004 @ 02:14:02 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_16676426
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:11 schreef AngelEyes30 het volgende:

[..]

Die wannabe-nazi kinjdjes moeten de film natuurlijk wel afkijken,want het moraal is gewoon perfect.Van rasist tot vriendschap sluiten met een "Nigger" (ff grof gezegt} Deze film valt echt onder het genre: het bekijken van 2 kanten.Vooral in het gevang als hij met die neger bezig is met het vouwen van die lakens.Perfect gewoon

Tegelijk maar jij beschrijft het mooier.
pi_16676435
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:14 schreef snakelady het volgende:

[..]

Tegelijk maar jij beschrijft het mooier.

dank je
pi_16676439
quote:

Zie erin wat je erin wķl zien. De film is zeker niet per se anti-nazi.
BEAR... FORCE... ONE! HOO HA!
pi_16676474
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:16 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

Zeker niet nee tis dat deze film er veel nadruk op legt,maar het gebeurd onder meerdere mensen niet alleen de nazi mensen(helaas) Het moest verboden worden.Er is al genoeg aan de gang.En feit is niet alle "zwarten" zijn hetzelfde.En dan nog een fet: er zijn ook ROTTE blanken die het ook verdienen om met de kop tegen die stoeprand te worden geslagen!!!
pi_16677541
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:21 schreef AngelEyes30 het volgende:

[..]

Zeker niet nee tis dat deze film er veel nadruk op legt,maar het gebeurd onder meerdere mensen niet alleen de nazi mensen(helaas) Het moest verboden worden.Er is al genoeg aan de gang.En feit is niet alle "zwarten" zijn hetzelfde.En dan nog een fet: er zijn ook ROTTE blanken die het ook verdienen om met de kop tegen die stoeprand te worden geslagen!!!

Ik vind dat niemand dat verdient, maar ja dat is maar mijn mening.
Verder, mooie film hoor laat het echt perfect van 2 kanten zien!
pi_16677637
Dit is inderdaad een hele goede film. geeft het erg goed van beide kanten weer. Echt een topper die je in je dvd/video collectie moet hebben.
pi_16678829
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:11 schreef boeiend007 het volgende:

[..]

Zag je wel aankomen dat die "nigga" van de wasgoed ook iemand in koele bloede heeft doodgeschoten, zoals op het einde,.......

Dat was hij niet volgens mij
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:02:08 #24
79445 Jazpkip
Denk je echt?
pi_16678889
Geweldige goede film.
Ik ga helemaal voor de Lidl
  donderdag 29 januari 2004 @ 10:06:02 #25
71048 Tokay
makes your day!
pi_16678959
Mooie film ja.
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_16679329
Als de film echt anti-nazi zou zijn, dan zou Norton denk ik een Rambo achtige aanpak moeten hebben. Eerst die big Chief vermoorden, dan systematisch alle onderdanen die belangrijk zijn (voor het verhaal ofzo.) .

Maar dat zou toch geen film zijn... Beetje zo'n ehm standaard Jerry Bruckheimer filmpje. Man komt uit gevangenis en wil wraak.

Als dat maar geen deel II wordt.

pi_16680024
quote:
8.99 van leest!
Wie een kuil graaft voor een ander is een arbeider |
Perfection is achieved, not when there is nothing more to add.. but when there is nothing left to take away
pi_16680077
Zeker een film die snel om de verkeerde redenen wordt gewaardeerd ja, maar toch vrij goed!
En voor bruutheid kun je beter andere films kijken m.i. Als je dit al bruut vindt ben je echt een nazi-mietje, sorry
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:01:11 #29
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16680194
wat een overtrokken kutfilm.
veel zoutelozer kan het niet.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:06:05 #30
22535 rensch
Aanstormend Boeddhist!
pi_16680332
zou·te·loos (bn.)
1 flauw, niet geestig

Tis ook geen comedy hor, maak je geen zorgen

Ik op het Fotoboekie! Don't think you are, know you are
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:17:15 #31
27285 Arma_Angelus
Blashyrkh We Ride
pi_16680582
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:06 schreef rensch het volgende:
zou·te·loos (bn.)
1 flauw, niet geestig

Tis ook geen comedy hor, maak je geen zorgen

juist ja.
Ride for vengeance | Tons of Tattoos | Tattoopedia
  donderdag 29 januari 2004 @ 11:19:24 #32
46383 Tiemie
sowieso wel!
pi_16680635
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 08:41 schreef _Flea_ het volgende:
Dit is inderdaad een hele goede film. geeft het erg goed van beide kanten weer. Echt een topper die je in je dvd/video collectie moet hebben.
precies!
pi_16681584
Een kameraad (Derek) die in zijn reet wordt geboord door een snuivende neo-nazi, waarmee ze oa willen zeggen dat de meeste 'neo-nazis' alleen maar snuiven en zuipen en maar meelopers zijn, jullie vinden dit geloofwaardig?

En natuurlijk als kers op de taart de vriendschap die wordt opgebouwd tussen Derek en die neger in de gevangenis, en niet te vergeten de 'onschuldige jood' die gezellig mee eet, allemaal neigend naar linkse indoctrinatie.

Of vind jij dat het in het echte leven er zo wel degelijk aan toegaat? Deel je ervaringen met mij, heb je ook je zeepje laten vallen tijdens je aanwezigheid in de gevangenis?

FOK!kers.. pff. Weten er geen reet vanaf.

pi_16681596
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 11:52 schreef NordCore___ het volgende:
Een kameraad (Derek) die in zijn reet wordt geboord door een snuivende neo-nazi, waarmee ze oa willen zeggen dat de meeste 'neo-nazis' alleen maar snuiven en zuipen en maar meelopers zijn, jullie vinden dit geloofwaardig?

En natuurlijk als kers op de taart de vriendschap die wordt opgebouwd tussen Derek en die neger in de gevangenis, en niet te vergeten de 'onschuldige jood' die gezellig mee eet, allemaal neigend naar linkse indoctrinatie.

Of vind jij dat het in het echte leven er zo wel degelijk aan toegaat? Deel je ervaringen met mij, heb je ook je zeepje laten vallen tijdens je aanwezigheid in de gevangenis?

Jij gaat geband worden, jongeman!
pi_16681728
quote:

Jij wel dus
En hoe voelt dat nou
I'm sick of all this pooping stuff i'm getting my buttcheeks pierced together .
pi_16681906
quote:
-Knip lulverhaal-
Wat triest dat je speciaal een nieuw profiel aanmaakt om dit soort dingen te kunnen zeggen die nergens op slaan?
Jij weet blijkbaar wel hoe die 'neo-nazi's' leven en dat ze allemaal DUS WEL zo'n bord voor hun domme kop om in te zien dat die levensstijl nergens op slaat. Die domme negers hebben blijkbaar toch wel een goed verhaal uiteindelijk, en die homohaat slaat blijkbaar ook nergens op, omdat Derek na overlopen toch wel even lekker in zn bips wordt gepakt door al zijn 'vrienden'.
Wat een tuig is het...

Heb jij nog argumenten? Of denk ik onterecht dat je echt geen verhaal hebt?

[Dit bericht is gewijzigd door DaFan op 29-01-2004 12:09]

donderdag 29 januari 2004 @ 12:08:52 #37
21255 GFP
I'm H2O intoLerant...
pi_16681926
quote:

Ben blij dat jij de douche scene in het juiste perspectief ziet...
Negers zullen vast ook wel snuiven en naaien in de bak...

Wat ik eerder geloofwaardig vond was dat de meeste verwarde jongeren zijn die de gedachten van anderen overnemen zonder zelf na te denken...
Het is altijd makkelijker om een ander de schuld te geven en je woede te projecteren op iemand anders, helemaal als ie er ook nog eens anders uit ziet.
Normaal gesproken neem ik niet de moeite om hierover in discussie te gaan, maar kon het nu niet laten...

You're probably wondering where you are. I'll tell you where you might be. You might be in the room that you die in. Up until now, you've simply sat in the shadows. So, you're going to watch yourself die today, Adam. Or do something about it.
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:41:25 #38
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_16682667
Het enige echt ongeloofwaardige aan de film vind ik de invloed die Derek z'n 'was-maat' heeft over de andere negers in de bak. Hij wordt door iedereen met rust gelaten omdat die gozer dat wil, en dat is een beetje vergezocht.

Verder wordt de film grotendeels gedragen door Nortons acteerwerk en de uitstekende dialogen. Bijvoorbeeld als hij die neger dwingt met z'n tanden op de stoeprand te gaan liggen vraagt ie hem: "Do you ever shoot at firemen?". Echt geniaal om het karakter dat op dat moment te laten vragen.

The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_16682788
Erg indrukwekkende film maar ik vond'm lang niet zo anti-nazi als veel hier wel vinden. Misschien omdat ik hem ook niet per se zo wil zien?

Zijn betoog bijvoorbeeld, voordat ze die supermarkt gaan trashen. Of aan tafel met die nieuwe vriend van zijn ma. De dingen die hij dan zegt kloppen grotendeels.
Miljoenen spenderen aan mensen die daar helemaal niet mogen zijn, het IS toch belachelijk?

donderdag 29 januari 2004 @ 12:47:51 #40
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16682822
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 02:16 schreef Kaensterle het volgende:

[..]

De film laat zien dat de woede die sommigen hebben over het extreme geweld vd zwarte bendes bijna wel moest uitmonden in een tegengewicht vd blanken.

En dat ze beiden fout zitten. Dat wordt vooral benadrukt door het doodschieten van ze broertje om niets op het einde door die bendegozer. Dus heeft Norton eindelijk het 'licht' gezien, blijkt dat zijn nazi-vriendjes 'gelijk' hadden (tenminste dat zullen ze zeggen en zal Norton misschien gaan denken) als zijn broertje voor niets doodgeschoten wordt door een zwarte gangmember.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
  donderdag 29 januari 2004 @ 12:51:07 #41
57790 MaStar
Ik Voel me Kei Goed!
pi_16682911
Goede film
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:02:07 #42
83032 Bockkiej
Is dit eetbaar??...
pi_16683222
K weet niej hoe het met anderen zit maar ik kijk dit soort films om te weten hoe deze zooi nou precies in elkaar zit, verder ben ik neutraal hierover, k kies niemand z'n kant. Verder is het natuurlijk zielig om mekaar de hersens in te slaan....

Voor de mensen die dit ook vinden een paar andere films:
-Parriah
-Romperstomper

-
pi_16683230
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:47 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

De film laat zien dat de woede die sommigen hebben over het extreme geweld vd zwarte bendes bijna wel moest uitmonden in een tegengewicht vd blanken.

En dat ze beiden fout zitten. Dat wordt vooral benadrukt door het doodschieten van ze broertje om niets op het einde door die bendegozer. Dus heeft Norton eindelijk het 'licht' gezien, blijkt dat zijn nazi-vriendjes 'gelijk' hadden (tenminste dat zullen ze zeggen en zal Norton misschien gaan denken) als zijn broertje voor niets doodgeschoten wordt door een zwarte gangmember.

Ik zou in zo'n geval zeker de neiging hebben weer wat zwarten met hun bakkes op de stoeprand te plaatsen, maar da's dus niet de juiste oplossing.. (wat wel..?)
pi_16683311
Goeie film, ligt (lag) voor minder dan een tientje bij FRS...
pi_16683429
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:41 schreef Manji het volgende:
Het enige echt ongeloofwaardige aan de film vind ik de invloed die Derek z'n 'was-maat' heeft over de andere negers in de bak. Hij wordt door iedereen met rust gelaten omdat die gozer dat wil, en dat is een beetje vergezocht.

Verder wordt de film grotendeels gedragen door Nortons acteerwerk en de uitstekende dialogen. Bijvoorbeeld als hij die neger dwingt met z'n tanden op de stoeprand te gaan liggen vraagt ie hem: "Do you ever shoot at firemen?". Echt geniaal om het karakter dat op dat moment te laten vragen.

Ja, ik vond het ook een beetje vaag dat er in de gevangenis alleen zwarten en redicale neonazi's zaten. Waar was het trailertrash?
pi_16683433
Indrukwekkende film. Had em al een paar keer gezien.
pi_16683960
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:04 schreef HeyFreak het volgende:
Goeie film, ligt (lag) voor minder dan een tientje bij FRS...
Lag of ligt? anders koop ik m vanmiddag nog
Liever rijk, lui en vergenoegd dan een sloeber die daag'lijks zwoegt
  donderdag 29 januari 2004 @ 13:48:45 #48
51985 Robert_Jensen
Tiger anti-jihadpanzer
pi_16684504
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:02 schreef kamagurka het volgende:

[..]

(wat wel..?)

Die is er niet.

Dat is zo'n beetje de kern van de film, volgens mij.

Onder bepaalde moslims heeft de droom van een triomf van de islam zorgelijke vormen aangenomen. De droom is verworden tot een hysterisch verlangen naar bloedige strijd, een Armageddon, waarin Amerika en Europa het onderspit moeten gaan delven.
pi_16684961
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:29 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

is al een tijdje geleden dat ik die gekocht heb dus of 'ie er nu nog ligt weet ik niet. Hij lag toen in de koopjes-bak met al die DVD's van onder de 10 euro enzo...

http://www.freerecordshop.nl/pages/productview.asp?ProductID=4973

pi_16685493
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 12:47 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Afgezien van alle discussie over 'goed' en 'fout' en de moraal in deze film, ligt de kracht ervan toch vooral in de kwaliteit die de makers neerzetten.

De beelden zijn goed gekozen, de muziek klopt, Startrek-acteurs die in die serie niet verder kwamen dan mwoa-prestaties spelen hier ineens de sterren van de hemel (de rector en de blonde zus); de conclusie kan niet anders luiden dat hier goede producenten en een hele goede regisseur achter hebben gezeten.

Norton is natuurlijk een held. Wanneer laat die man weer eens iets van zich horen? Na Fight Club en deze film is het toch wel een beetje stil rond zijn persoon geworden.

De eindscene kan je dan misschien opvatten als te moralistisch (Derek krijgt zijn gedrag in het verleden alsnog keihard terug door de dood van zijn broertje), na de broeierige opbouw kan je niet anders concluderen dat dit het enige mogelijke einde voor het verhaal was....

Paan!
  donderdag 29 januari 2004 @ 14:28:46 #51
32266 thetruth
juvat inconcessa voluptas
pi_16685708
Topfilm En Nordcore, ik hoop dat je een homofiel zoontje krijgt die zich bekeert tot het Jodendom en gaat trouwen met een Islamitische halfbloed neger/turk
pi_16686237
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:22 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

De beelden zijn goed gekozen, de muziek klopt, Startrek-acteurs die in die serie niet verder kwamen dan mwoa-prestaties spelen hier ineens de sterren van de hemel (de rector en de blonde zus); de conclusie kan niet anders luiden dat hier goede producenten en een hele goede regisseur achter hebben gezeten.

Ho, stop. Avery Brooks heeft meesterlijk gespeeld in sommige Deep Space 9 afleveringen met name in seizoen 6 en 7 hoor.
pi_16686429
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:43 schreef Retuobak het volgende:

[..]

Ho, stop. Avery Brooks heeft meesterlijk gespeeld in sommige Deep Space 9 afleveringen met name in seizoen 6 en 7 hoor.

Sorry, ben niet zo'n DS9-kenner, meer Voyager eigenlijk. Avery is vast geen slecht acteur, maar ik had wel het gevoel dat hij kapitein Cisko in die rol in AhX ontsteeg. Misschien dat ik nog eens een latere DS9 aflevering uitkijk als die langs komt....
Paan!
pi_16686611
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:48 schreef Robert_Jensen het volgende:

[..]

Die is er niet.

Dat is zo'n beetje de kern van de film, volgens mij.

Vrij uitzichtsloze film dus eigenlijk
pi_16686719
Edward Norton draagt deze film. Damn, wat een goede acteur is het toch
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:06:34 #56
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16688504
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:22 schreef Werner_Koekoeksklok het volgende:

[..]

Norton is natuurlijk een held. Wanneer laat die man weer eens iets van zich horen? Na Fight Club en deze film is het toch wel een beetje stil rond zijn persoon geworden.

Ben ik niet met je eens. Ten eerste hoort in dat rijtje van zijn topprestaties zeker nog Primal Fear (ook écht aan aanrader). En natuurljik heeft hij daarna nog genoeg van zich laten horen . Allereerst zijn regiedebuut (Keeping the Faith). De prestaties daarin zijn natuurlijk minder dan in Fight Club maar nog steeds noemenswaardig. Dan The Score met Robert DeNiro . Vervolgens een van mijn favorieten: Death To Smoochy. Lekkere zwarte komedie met en van Danny deVito. En natuurlijk ook nog Red Dragon en The 25th Hour (deze laatste ook zeer zeker een aanrader). Laten we 't nog maar niet hebben over The Italian Job . En hij is op dit moment bezig met Motherless Brooklyn en Fear Itself.
pi_16688569
Een van de slechste films die ik gezien heb, heb hem met een stel gekeken en ik was dan wel de enige die er niets aan vond.
Ben na een half uurtje weggelopen en iets anders gaan doen. iedereen zat te genieten, ik me alleen maar te ergeren aan de film
Computer zet je uit, mensen heet je welkom!
Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is!!!!
  donderdag 29 januari 2004 @ 16:11:39 #58
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16688658
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:08 schreef Koenvanvliet het volgende:
Een van de slechste films die ik gezien heb, heb hem met een stel gekeken en ik was dan wel de enige die er niets aan vond.
Ben na een half uurtje weggelopen en iets anders gaan doen. iedereen zat te genieten, ik me alleen maar te ergeren aan de film
Hoe kan je nou een echte mening vormen over een film als je er maar een half uur van gezien hebt?

De kracht zit juist in het laatste deel, imho.

pi_16688695
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:08 schreef Koenvanvliet het volgende:
waar ergerde jij je dan aan?
pi_16688736
Mijn mening was over het eerste half uur ja, misschien wordt hij later wel goed, maar dat vond ik hem niet meer waard, zat daar half te slapen bij die film (door die film).

Weet niet wat ik er zo saai aan vond, hij paste zeg maar gewoon niet bij me.. of hoe zeg je da, hij sprak me niet aan
Miscshien kwam het ook door dat er een paar van die wanabee-nazi's bij zaten die echt steeds meer te zaten lachen en hem echt commentaar gaven

[Dit bericht is gewijzigd door Koenvanvliet op 29-01-2004 16:15]

Computer zet je uit, mensen heet je welkom!
Ik hou het er toch op dat de rest van de wereld gek is!!!!
pi_16688758
quote:
klopt, 7 euri bij de Fame in A'dam.
"Hij besefte terdege dat dit op papier zetten riekte naar zelfingebeelde miskenning van een geraniumgeleerde die nooit echt gedurfd had zijn mond open te trekken." ©
pi_16691493
Goede film. Uitstekend verhaal en een erg goede Edward Norton. Al moet ik wel zeggen dat de laatste scene, hem toch verraad. Hij probeert in huilen uit te barsten, maar het komt eerder over als lachen. Hier onderscheiden echt goede acteurs zich van een toekomstig groot acteur als Norton. De trappenscene in Godfather 3 bijvoorbeeld. De emotie van Al Pacino overstijgd het niveau van Norton in de laatste scene van AHX wel heel erg.
pi_16691612
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 17:48 schreef Kobayashi het volgende:
Goede film. Uitstekend verhaal en een erg goede Edward Norton. Al moet ik wel zeggen dat de laatste scene, hem toch verraad. Hij probeert in huilen uit te barsten, maar het komt eerder over als lachen. Hier onderscheiden echt goede acteurs zich van een toekomstig groot acteur als Norton. De trappenscene in Godfather 3 bijvoorbeeld. De emotie van Al Pacino overstijgd het niveau van Norton in de laatste scene van AHX wel heel erg.
Who cares niet iedereen is voor een soap weggelecht
Aap uit de mouw
pi_16692376
Wat bedoel je? Hij speelt gewoon goed, maar eigenlijk het moeilijkste wat hij moet doen doet hij redelijk slecht.
Norton is één van mijn favoriete acteurs, maar hier zie je dat hij vooral het emotionele niet goed ontwikkeld heeft.
Zeg nu niet dat emotie alleen maar bij soaps voorkomt, want dat is het moeilijkst om te acteren. Kom geloofwaardig over en het moet niet te geforceerd lijken.

Als acteur moet je er sowieso naar streven om zo veelzijdig mogelijk te zijn en dus niet dat je alleen maar 1 soort karakter kunt spelen.

pi_16693567
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:11 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

De kracht zit juist in het laatste deel, imho.

Mee eens, laatste deel was imo met afstand het beste. Begin vond ik ook maar So-So op het acteerwerk van Brooks en Norton na.
pi_16695369
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:06 schreef BlaatschaaP het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. Ten eerste hoort in dat rijtje van zijn topprestaties zeker nog Primal Fear (ook écht aan aanrader). En natuurljik heeft hij daarna nog genoeg van zich laten horen . Allereerst zijn regiedebuut (Keeping the Faith). De prestaties daarin zijn natuurlijk minder dan in Fight Club maar nog steeds noemenswaardig. Dan The Score met Robert DeNiro . Vervolgens een van mijn favorieten: Death To Smoochy. Lekkere zwarte komedie met en van Danny deVito. En natuurlijk ook nog Red Dragon en The 25th Hour (deze laatste ook zeer zeker een aanrader). Laten we 't nog maar niet hebben over The Italian Job . En hij is op dit moment bezig met Motherless Brooklyn en Fear Itself.

en daar heb ik niks aan toe te voegen... wilde hetzelfde zeggen....
Hey BlaatschaaP, ik meen me te herinneren dat jij ook alleen nog "everyone says I love you" (http://www.imdb.com/title/tt0116242/) moest zien van Edward Norton... heb jij em inmiddels al gezien?! ik niet en heb overal gezocht en al gehoord dat ie niet in Europa is uitgebracht maar da's off-topic
  donderdag 29 januari 2004 @ 20:33:28 #67
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_16696124
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:09 schreef dethoom het volgende:

[..]

en daar heb ik niks aan toe te voegen... wilde hetzelfde zeggen....
Hey BlaatschaaP, ik meen me te herinneren dat jij ook alleen nog "everyone says I love you" (http://www.imdb.com/title/tt0116242/) moest zien van Edward Norton... heb jij em inmiddels al gezien?! ik niet en heb overal gezocht en al gehoord dat ie niet in Europa is uitgebracht maar da's off-topic

Jep, ik heb 'm gezien . Hij was (en is) te huur bij een videotheek in A'dam. California kan je daar meer over vertellen .
pi_16699089
Oke, net de DVD gekocht bij FRS voor 8,99 E.
Morgen meteen maar ff kijken
  Donald Duck held donderdag 29 januari 2004 @ 21:59:15 #69
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_16699122
Prachtige film, gisteren ook gezien.
En aangezien ie toch zo goedkoop is, haal ik hem binnenkort ook op DVD
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_16699234
quote:

Het gaf wel prima de mentaliteit van die neo-nazi's weer. Erg hypocriet vooral. Derek was de enige die niet hypocriet was en dat moest hij bekopen met een stoot in z'n aars...

Die Jood at niet onschuldig mee, die werd weggepest door Derek die een discussie met hem aanging.

Overigens wordt de film gesponsord door het Simon Wiesenthal Centrum dus helemaal objectief zal het niet zijn natuurlijk.

pi_16703972
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 22:02 schreef Afdruiprek het volgende:

[..]

Het gaf wel prima de mentaliteit van die neo-nazi's weer. Erg hypocriet vooral. Derek was de enige die niet hypocriet was en dat moest hij bekopen met een stoot in z'n aars...

Die Jood at niet onschuldig mee, die werd weggepest door Derek die een discussie met hem aanging.

Overigens wordt de film gesponsord door het Simon Wiesenthal Centrum dus helemaal objectief zal het niet zijn natuurlijk.

Moet je objectief blijven ten opzichten van nazi's? En ja, Wiesenthal is natuurlijk een goede knakker. Rechts-extremisme, zoals in de film weergegeven is, is iets wat niet meer in deze wereld thuis hoort. Dit soort films helpen daarbij.
pi_16705166
quote:
Op vrijdag 30 januari 2004 00:14 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Moet je objectief blijven ten opzichten van nazi's? En ja, Wiesenthal is natuurlijk een goede knakker. Rechts-extremisme, zoals in de film weergegeven is, is iets wat niet meer in deze wereld thuis hoort. Dit soort films helpen daarbij.

Objectiviteit kan nooit geen kwaad vind ik. Of deze film helpt weet ik niet... de mensen die ik ken en die in die hoek zaten vinden Derek en co alleen maar cool en willen ook zo zijn....
pi_16734017
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:29 schreef Vaatdoek het volgende:

[..]

Je ziet hem tegenwoordig nergens meer boven de ¤10,00
Nine for the mortal men, doomed to die.
pi_16821561
Is het iemand opgevallen dat Norton D.O.C op zijn rug getattoeerd heeft staan, in primal fear heeft hij een gevangenispak aan met op de rug de letters... juist, D.O.C Filmgrapje of toeval? (wat betekent het ook alweer..?)
  maandag 2 februari 2004 @ 18:55:09 #75
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_16823569
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 04:47:35 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_16823712
Weet niet of jullie het doorhebben, maar de film is juist bedoeld om de discussie aan te zetten over het onderwerp integratie.

lmfd.

pi_16825115
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:00 schreef Henkmanz het volgende:
Weet niet of jullie het doorhebben, maar de film is juist bedoeld om de discussie aan te zetten over het onderwerp integratie.

lmfd.

onzin, integratie is in Amerika nauwelijks een issue.
pi_16825234
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

onzin, integratie is in Amerika nauwelijks een issue.

Misschien vond de regisseur/scriptschrijver van niet.
.
  maandag 2 februari 2004 @ 20:07:16 #79
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_16825847

[ Bericht 89% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 04:47:35 ]
Zerg schreef:
pi_16826011
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:07 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Dat is puur een gok. En integratie...? Het lijkt me meer een discussie over discriminatie dan...

Kan ook, ik bedoel het ook niet zo zwart/wit. Ik bedoel de discussie over de samenleving waarin zwarten en blanken met elkaar moeten leren leven, of ze dat nou willen of niet.
  maandag 2 februari 2004 @ 21:53:04 #81
42123 Manji
Cursed with Immortality
pi_16830190
quote:
Op maandag 2 februari 2004 20:11 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Kan ook, ik bedoel het ook niet zo zwart/wit. Ik bedoel de discussie over de samenleving waarin zwarten en blanken met elkaar moeten leren leven, of ze dat nou willen of niet.

Dat is puur wat jij er zelf in wilt zien. De schrijver wilde met deze film laten zien dat haat een slechte raadgever is en waarom sommige intelligente mensen zich er toch door laten leiden.
quote:
"I saw a lot of bigotry growing up, and it made me think about writing something about the world of hate-mongers. The point I tried to make in the script is that a person is not born a racist. It is learned through environment and the people that surround you," says McKenna. "The question that intrigued me is: why do people hate and how does one go about changing that? My premise was that hate starts in the family." McKenna interviewed a number of "skinheads" and spent a great deal of time observing them in action. "I had seen documentaries that just didn't ring true to me, and I wanted to write an accurate portrayal of how good kids from good families can get so terribly lost."
The Horizons Of The Spring
Glare Of Autumn
...And Winter Becomes
pi_16831901
alleen nog een keer hopen op een S.E. versie
pi_16832275
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:55 schreef Mikkie het volgende:

[..]

District of Columbia Just a guess.

Toeval dus
pi_16832433
idd mooie film, heb hem vanmiddag gezien
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 februari 2004 @ 22:44:17 #85
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16832503
quote:
Op maandag 2 februari 2004 18:55 schreef Mikkie het volgende:

[..]

District of Columbia Just a guess.

dat korten ze af naar DC.
pi_16832642
veel heftige momenten
-als die inbreker tegen de trottoirband wordt getrapt
-als zn moeder hem komt opzoeken in het gevang
-als ie in de wasruimte wordt gebuggered
-en natuurlijk het eind

maandag 2 februari 2004 @ 22:49:13 #87
71048 Tokay
makes your day!
pi_16832708
Goede film.
Soms een beetje te heftig om naar te kijken.
Die stoeprand...
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_16832711
quote:
Op maandag 2 februari 2004 19:51 schreef Henkmanz het volgende:

[..]

Misschien vond de regisseur/scriptschrijver van niet.
.

Het gaat ook helemaal niet om integratie.
pi_16889322

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 17-05-2011 04:47:36 ]
Zerg schreef:
pi_16891274
quote:
Op maandag 2 februari 2004 22:44 schreef Tokus het volgende:

[..]

dat korten ze af naar DC.

Is het dus toch een grapje misschien?
pi_16892338
ik heb een tijdje geleden op IMDB gelezen wat DOC betekende maar ben het weer vergeten

het was in ieder geval niet District of Columbia...
1 of andere blanke racisten groep/community, iets in die richting zal het geweest zijn.

"Nada es acaso mįs difķcil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
pi_16892386
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 20:37 schreef kamagurka het volgende:

Is het dus toch een grapje misschien?

een grapje was het zeker niet.
het had wel met racisme en discriminatie te maken.
"Nada es acaso mįs difķcil para el hombre que el vivir con la plena conciencia de ser hombre."
- Michele Sciacca
  woensdag 4 februari 2004 @ 21:16:34 #93
82423 Drakul
Crawling in the dark
pi_16893009
American History X.. Harde en steengoeie film, met een einde die iedereen, ook ik, versteld liet staan. Totaal niet verwacht.
The night hides a world, but unveils a universe
pi_16898173
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:06 schreef flyin-hawk het volgende:

[..]

een grapje was het zeker niet.
het had wel met racisme en discriminatie te maken.

De film primal fear niet. En die is ervoor gemaakt...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 5 februari 2004 @ 01:54:05 #95
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_16901610
quote:
Op woensdag 4 februari 2004 21:05 schreef flyin-hawk het volgende:
ik heb een tijdje geleden op IMDB gelezen wat DOC betekende maar ben het weer vergeten
5. What does D.O.C. means?

D.O.C. stands for Disciples of Christ.

uit de AHX faq.

zaterdag 7 februari 2004 @ 09:04:17 #96
82445 benafan
drommels drommels en nog eens
pi_16964982
ik zal eens wat zeggen he

bij mij op school is er een leraar en die lijkt precies op die gast met dat baartje

hij heeft er zelf ook een namelijk

dus elke keer als die langsloopt dan roepen we de naam van die gast uit de film, alleen weet z'n naam ff niet meer want we hebbe em al een tijdje niet meer gezien

de baas een bal gehakt, een frikandel, en een zak patat MET MAYONAISE!!!
  zaterdag 7 februari 2004 @ 09:19:10 #97
61987 Graveland
Howdo Jiggaboo?
pi_16965026
Mooie, Indrukwekkende film.
Goed gecast ook, precies de juiste acteurs op de juiste plaats
Went through grandpa's garbage, to see what I could find, I find a bunch of goodies, from 1945!
See all those items, from the good old days.. His metals in his hand, and his uniform so brave!
pi_16968364
quote:
Op zaterdag 7 februari 2004 09:04 schreef benafan het volgende:
ik zal eens wat zeggen he

bij mij op school is er een leraar en die lijkt precies op die gast met dat baartje

hij heeft er zelf ook een namelijk

dus elke keer als die langsloopt dan roepen we de naam van die gast uit de film, alleen weet z'n naam ff niet meer want we hebbe em al een tijdje niet meer gezien

Derek.
En hoe kun je zn naam roepen als je hem niet meer weet?
pi_16990437
Dit is een van mijn favoeriete films en is de reden dat ik een credit card aangeschaft heb (omdat ik hem na een trailer persé wilde zien en ik de bioscoop gemist had en hij in NL totaal onverkrijgbaar was ) en Edward Norton fan ben geworden .

Maar, ik moet toch zeggen dat er wel wat haken en ogen aan het verhaal zitten, met name de manier waarop Edward Norton ineens omslaat van een intelligente en beargumenteerde Nazi naar "inzichtvol. Ik bedoel, hey, als je zo beargumenteerd en intelligent bezig bent, dan snap je dat criminaliteits cijfers ook gemiddelden zijn en je niet kan zeggen dat alle negers zo zijn, al zijn ze het gemiddeld wel veel vaker. En dat kan je dan door eigen redenatie wel snappen en niet omdat je in de gevangenis voor het eerst ziet dat een neger ook je maatje kan zijn. Die omslag vind ik vrij frappant en eigenlijk wel vergezocht.

Verder is het een beetje een ego-trip van Edward Norton zelf ook, maar dat is niet zo heel erg, zoiets kan prima zijn (Braveheart bijvoorbeeld, ook mooi maar anders, is dat ook wel van Mellie ).

Verder prima dramafilmpje die je aan het denken zet, je op een subtiele manier op het verkeerde been zet (bij die tafeldiscussie), werkelijkwaar schitterend gefilmd is en super geacteerd door Edward Norton (Oscar nominatie voor gekregen voor beste hoofdrol!). Al met al toch nog steeds een van mijn favoriete films. Ik heb 'm nu echt al wel 20 keer gezien denk ik .

woensdag 18 februari 2004 @ 22:53:17 #100
25527 FallenAngel666
Think of the kittens!
pi_17299114
Eerste keer dat ik deze film heb gezien.
Erg indrukwekkend.
Signature:
Maximaal
4
regels
  woensdag 18 februari 2004 @ 23:21:35 #101
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_17300199
Heb m vandaag gekocht voor ¤ 4,99 bij de MediaMarkt. Heb m nog nooit gezien .
toch es gaan zien
pi_17300369
quote:
Op woensdag 18 februari 2004 22:53 schreef FallenAngel666 het volgende:
Eerste keer dat ik deze film heb gezien.
Erg indrukwekkend.
* Sassie agrees
Hij was vanavond op Canvas ("belgie2")

Zeker met dat (niet happy) einde. Dat maakt de indruk nog meer.

donderdag 19 februari 2004 @ 10:58:15 #103
80021 Huta
Kung Fu Cavia
pi_17307921
Ik heb de film inmiddels drie keer gezien en hij blijft steengoed. Mijn favo momenten:

- Derek die zich lachend overgeeft aan de politie (in slomo).
- De dialoog/ruzie aan tafel met de Joodse vriend van Derek's moeder.
- Het moment waarop het ijs brak tussen Derek en de neger in de "loundry room".
- Het bezoek van Derek's moeder in de gevangenis.
- Derek's tranen tijdens het bezoek van zijn voormalige leraar in de gevangenis.
- Het einde; de jongetjes op het strand, de muziek, de voice-over van Furlong.

Ik ben een hetero man, maar iemand moet het zeggen: Norton zag er geweldig uit met zijn getraind lichaam. Ik vond het jammer om te zien dat hij in Fightclub weer zo'n mager mannetje was.

Deze film krijg van mij een dikke 9.

pi_17308108
quote:
Op donderdag 19 februari 2004 10:58 schreef Huta het volgende:
Ik ben een hetero man, maar iemand moet het zeggen: Norton zag er geweldig uit met zijn getraind lichaam. Ik vond het jammer om te zien dat hij in Fightclub weer zo'n mager mannetje was.
Dat was ook de bedoeling:
quote:
Biografie van Edward Norton
Lost several pounds for Fight Club (1999).
  zondag 5 september 2004 @ 12:41:30 #105
30408 California
Ondergewaardeerd mysterie.
pi_21763362
Dat deze zo'n hoog cijfer heeft bij IMDb .

Vanavond op tv, 23:30 op BBC 2.
The short weekend begins with longing...
pi_21764720
quote:
Op zondag 5 september 2004 12:41 schreef California het volgende:
Dat deze zo'n hoog cijfer heeft bij IMDb .

Vanavond op tv, 23:30 op BBC 2.
best kick...

en deze film verdient ook hoog cijfer, goeie film met goed verhaal! (en achterliggende gedachte )
pi_21765039
quote:
Op zondag 8 februari 2004 02:20 schreef JvS het volgende:
Maar, ik moet toch zeggen dat er wel wat haken en ogen aan het verhaal zitten, met name de manier waarop Edward Norton ineens omslaat van een intelligente en beargumenteerde Nazi naar "inzichtvol. Ik bedoel, hey, als je zo beargumenteerd en intelligent bezig bent, dan snap je dat criminaliteits cijfers ook gemiddelden zijn en je niet kan zeggen dat alle negers zo zijn, al zijn ze het gemiddeld wel veel vaker. En dat kan je dan door eigen redenatie wel snappen en niet omdat je in de gevangenis voor het eerst ziet dat een neger ook je maatje kan zijn. Die omslag vind ik vrij frappant en eigenlijk wel vergezocht.
Nou ik zie dat niet zo eigenlijk, je ziet Norton ook geen onschuldige buitenlanders aanvallen (in zijn ogen dan). Dat 'ie die jongen op de stoeprand doodtrapt is omdat 'ie de auto van z'n vader wilde jatten, dat ze die supermarkt aanvielen is omdat er daar illegaal gewerkt werd. Z'n maatje in de gevangenis moet 'ie in eerste instantie ook niet, omdat dat ook per definitie een foute neger moet zijn (je zit niet voor niks in de gevangenis, later komt 'ie erachter dat het wat genuanceerder ligt) In de gevangenis slaat 'ie dan ook niet echt perse om, maar komt 'ie meer tot inzicht dat die haat nergens toe leidt. ( "Has anything you've done made your life better?") Dit betekent dus imho niet dat hij aan het einde van de film veel van zijn denkbeelden verloren heeft, maar ze zullen wel wat rationeler zijn ipv gevoed door haat. Want veel dingen waar hij voor stond als neonazi zitten imho ook wel degelijk wat in, dat laat de film ook zien, alleen laat de film ook zien dat haat en geweld niet de oplossing zijn. Zo ver gezocht is 't dus niet. Overigens komt 'ie ook niet in de gevangenis pas erachter dat een neger ook je maatje kan zijn, voor dat zijn vader werd doodgeschoten had 'ie ook erg veel bewondering voor zijn zwarte leraar. De dood van zijn vader heeft er echter toegeleid dat hij met een vertekend beeld naar andere bevolkingsgroepen ging kijken. In de gevangenis wordt alles weer in het juiste perspectief gezet.
  zondag 5 september 2004 @ 14:24:14 #108
22273 Dizer
Save the beard!
pi_21765156
Verweg een van de beste films allertijden! En met name dank aan Edward Norton en ook Edward Furlong! Het einde is ook zeer fantastisch!!!

Edit:
Ik lees ergens bovenaan deze topic dat het jammer was dat Edward van een gespierd persoon weer terug is naar een dun persoon. Edward Norton wou alleen spieren kweken voor deze film. Hij vindt dat hij natuurlijker over kan komen in thrillers en de rollen die hij graag wil spelen, als hij niet zo gespierd over komt. Hij had het ook gezegd, het was eenmalig. En wat mij betreft, ook een goede beslissing!

[ Bericht 31% gewijzigd door Dizer op 05-09-2004 14:29:59 ]
Friends don't let friends remain beardless...
pi_21767618
Vorige week nog iemand gesproken die de film helemaal geweldig vond. Met name de stoeprandscene. Logisch want hij was een racist eerste klas. Misschien wel de meest racistische mensen wat ik ooit tegen ben gekomen. het was weer een reuze avontuur.
pi_24213786
quote:
Op zondag 5 september 2004 16:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Vorige week nog iemand gesproken die de film helemaal geweldig vond. Met name de stoeprandscene. Logisch want hij was een racist eerste klas. Misschien wel de meest racistische mensen wat ik ooit tegen ben gekomen. het was weer een reuze avontuur.
Ik kan me dus echt niet voorstellen dat racisten dit een goede film vinden.

Gisteren heb ik hem voor het eerst gezien en ik vond het een fantastiche film. De arrestatie van Derek, de scene aan de eettafel...

Wat ik ook erg mooi vind is hoe Danny volledig in de war raakt wanneer Derek terugkomt uit de gevangenis. Derek was zijn held, en door hem is zijn kamer vol komen hangen met hakenkruizen e.d..

Als Derek dan ineens zijn haar heeft laten groeien, is dat echt zo'n prachtige symboliek. Danny zegt eerst dat hij dringend naar de kapper moet, maar tegen het eind van de film staat hij over zijn hoofe te wrijven en schaamt hij zich dood voor zijn kale kop. Hij wordt ook zwaar pissig op Derek omdat hij simpelweg volledig de weg kwijt is, wanneer zijn grote voorbeeld totaal veranderd blijkt te zijn.

@degene die hier stelde dat Norton problemen heeft om zijn sterke emoties te laten zien: dat vind ik niet. Hij straalt juist prima uit hoe kwaad, wanhopig etc. hij is. Een prima acteur.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  zondag 26 december 2004 @ 04:57:06 #111
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24213864
Ik vind het een goeie film, alleen is het wel een film die te veel in 1 keer wil weergeven: hoe de racisme is ontstaan, de invloed van racisme op hun leven en de uiteindelijke moraal van het verhaal.

Hierdoor oogt de films soms wat fragmentarisch en is er weinig op- en afbouw; maar ik moet zeggen dat de eettafelscene, stoepscene en einscene de film goed dragen, het waren echt scenes die durf hadden!
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
  zondag 26 december 2004 @ 05:04:02 #112
76143 Forumschorem
Het schorem van Fok!forum
pi_24213885
Beetje cliche matig filmpje eerlijk gezegd. Acteer prestaties waren top, maar het verhaal is zo fucking uitgekauwd en Hollywoods als het maar zijn kan. Geen wonder dat Kaye ruzie kreeg met Norton over de inhoud. De ommezwaai van boze nazi naar vredelievende jongeman vond ik erg gemakzuchtig en onrealistisch. Ik snap dan ook al die lovende kritieken niet. Een popcorn film verpakt in een maatschappij kritisch jasje.
weg
pi_24235348
Dat einde is dus niet typisch Hollywood.
pi_24236102
You want to be a nigger, sweet boy?
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_24236427
Typisch hollywood was geweest al de broers samen op het laatst zouden gaan picknicken met al hun homeboys uit de ghetto.
  maandag 27 december 2004 @ 17:55:23 #116
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_24238696
quote:
Op zondag 26 december 2004 05:04 schreef Forumschorem het volgende:
Een popcorn film verpakt in een maatschappij kritisch jasje.
Popcorn film?
Bad Boys 2 dat is een popcorn film...
Dit is toch echt wel een film die mensen aan het denken zet, indruk maakt.
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
pi_24238797
quote:
Op maandag 27 december 2004 15:44 schreef Lexie het volgende:
Typisch hollywood was geweest al de broers samen op het laatst zouden gaan picknicken met al hun homeboys uit de ghetto.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  maandag 27 december 2004 @ 18:12:11 #118
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_24238982
quote:
Op maandag 27 december 2004 17:55 schreef BDisOKE het volgende:

[..]

Popcorn film?
Bad Boys 2 dat is een popcorn film...
Dit is toch echt wel een film die mensen aan het denken zet, indruk maakt.
nee man Bad Boys 2 is een buttfilm
  maandag 10 januari 2005 @ 03:02:39 #119
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_24496570
Zojuist voor de 3e keer gezien en blijf hem wel goed vinden... Alleen het einde vind ik een beetje onnodig. Staat mijns inziens volledig in contrast met het gehele verhaal ervoor. Waarom zou die jongen Danny nu ineens doodschieten op de WC. Ik snap wel wat zijn aanleiding was en dat het nog eens aantoont dat Derek echt het verkeerde voorbeeld heeft gegeven, maar dit vind ik eigenlijk maar een vrij jammerlijk einde, omdat dit juist een van de redenen was waarom Derek zich tegen de zwarten ging verzetten... Hiermee gaat dus eigenlijk de hele gedachte van de film verloren, vind ik...
pi_24496586
quote:
Op maandag 10 januari 2005 03:02 schreef laurenzo85 het volgende:
Zojuist voor de 3e keer gezien en blijf hem wel goed vinden... Alleen het einde vind ik een beetje onnodig. Staat mijns inziens volledig in contrast met het gehele verhaal ervoor. Waarom zou die jongen Danny nu ineens doodschieten op de WC. Ik snap wel wat zijn aanleiding was en dat het nog eens aantoont dat Derek echt het verkeerde voorbeeld heeft gegeven, maar dit vind ik eigenlijk maar een vrij jammerlijk einde, omdat dit juist een van de redenen was waarom Derek zich tegen de zwarten ging verzetten... Hiermee gaat dus eigenlijk de hele gedachte van de film verloren, vind ik...
Juist niet. Dit keer ziet Derek wel in dat het niet veroorzaakt wordt door zijn huidskleur, maar door de situatie. En met die wetenschap had hij het kunnen voorkomen. Ontzettend pijnlijk voor hem, dus.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 10 januari 2005 @ 03:28:28 #121
106776 Nickthedick
Non-smokers die every day
pi_24496717
quote:
Op maandag 10 januari 2005 03:04 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Juist niet. Dit keer ziet Derek wel in dat het niet veroorzaakt wordt door zijn huidskleur, maar door de situatie. En met die wetenschap had hij het kunnen voorkomen. Ontzettend pijnlijk voor hem, dus.
Klopt niet helemaal; dat joch (vinyard) handelde niet vanuit zijn racistische overtuigingen toen hij tegen die negers retallieerde. De hele situatie die in de film geschetst wordt is dan ook: blanke jongens die worstelen om niet overlopen/verdreven te worden door zwarte jongens.

Derek wordt eigenlijk zo sympathiek mogelijk gebracht (voor amerikanen): hij vermoordt die gozer waar hij voor wordt veroordeeld 'on the cirb' (had hij hem neergeknald op zijn lawn, ddan was hij waarschijnlijk niet veroordeeld, want in veel staten (dan niet alle) mag je iedereen die bij je inbreekt gewoon neerknallen (mits het op jouw property is) en toevallig eindigt jouw property by 'the cirb'.

Daarom vinden veel 'racisten' de film toch nog steeds goed, ondanks dat derek in het midden van de film 'straight' is, wordt open gelaten of derek na het einde wel of niet 'genezen is'. Je kunt de film op veel manieren interpreteren, daarom vind ik het ook een goede film.
- It's always funny until someone gets hurt. Then it's just hilarious
- Digressions, objections, delight in mockery, carefree mistrust are signs of health; everything unconditional belongs in pathology.
pi_24501426
Wat is een 'cirb'
pi_24501464
hij bedoelt stoeprand
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')