Alleen al het samen laten ontstaan van muziek lijkt me geweldig, maar als het loopt is mijn ambitie wel om een cd/ep/demo op te nemen en op te treden, van huiskamerconcerten tot kroegen (en de Kuip).
Deze band-in-oprichting, Lightning Bugs, bestaat naast mij (gitaar & zang) uit Remy (gitaar) en -waarschijnlijk- Chuck, een Amerikaanse straatmuzikant uit Den Haag met een gouden strot die het midden houdt tussen Neil Young en Bob Marley.
Wat ik zoek: sowieso een (contra)bassist, percussionist en een (brush)drummer. Een cellist zou ook erg welkom zijn, maar voor andere instrumenten is wellicht ook plek, dus doedelzakkers mogen ook reageren .
Een oefenruimte heb ik 24/7 ter beschikking (antikraakpand in rijswijk), en opnamefaciliteiten vormen waarschijnlijk ook geen groot probleem.
Interesse, vragen, opmerkingen? Daar is dit topic voor, of stuur me een mailtje op lightningbugs@rock.com ! .
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 29-01-2004 15:12]
Een hele berg materiaal ligt al klaar om te worden omgezet tot potentiële moordlijstpareltjes .
In Den Haag dus....?
quote:Klopt, dat is 'm! Een paar jaar geleden had ik een radioprogramma in de regio en daarvoor heb ik 'm toen uitngenodigd in de studio. Was erg gezellig, 't is een onwijs relaxte gast en uiteindelijk hebben we die nacht een bandje opgenomen wat 'ie toen met kerst kon verkopen.
Op woensdag 28 januari 2004 23:02 schreef _Etter_ het volgende:
die chuck staat die vaak bij de bijenkorf? hehe die heeft wel een goed doorleefde stem. Op zich qua opzet klinkt het goed alleen jammer dat het in den haag is en dat ik nu ook net met een bandje in oprichting bezig ben
Enfin, ik heb 'm al vaak gepolst of hij er wat voor voelde om eens samen wat te schrijven, op te nemen, te jammen etc, en hij is er altijd voor in. Het is er alleen nog niet van gekomen, en dat moet nu maar eens gaan gebeuren .
Woon jij ook in Den Haag dan? Wat voor band ben je aan het oprichten, en hoever ben je? Misschien komen we nog eens samen op koninginnenach te staan .
quote:Good one, ik heb de openingspost even aangepast.
Op woensdag 28 januari 2004 23:03 schreef Broodjevlees het volgende:
Mischien moet je er nog even bij vertellen waar dat bandje gaat oefenen.... Als je in Maastricht woont heeft het voor mensen uit Friesland denk ik niet veel zin om te reageren lijkt me.... Het is toch altijd het handigst als alle muzikanten uit de zelfde omgeving komen, zeker bij een klein beginnend bandjeIn Den Haag dus....?
In Rijswijk dus, op twee minuten lopen van het station. Ik woon antikraak en heb ruimte zat .
[Dit bericht is gewijzigd door Kwark op 29-01-2004 00:50]
quote:kom uit het westland dus vroeger kwam ik veel in den haag, nu woon ik in Rotterdam. Volgens mij willen behoorlijke singer/songwriter muziek gaan maken en daar zit ik niet op te wachten, maar dat simplitisch houden staat me wel aan, pas Talk Talk ontdekt en die doen dat ook op een super gave manier
Op woensdag 28 januari 2004 23:07 schreef Kwark het volgende:
Woon jij ook in Den Haag dan? Wat voor band ben je aan het oprichten, en hoever ben je? Misschien komen we nog eens samen op koninginnenach te staan.
quote:Ok, jammer. Succes iig met je eigen band!
Op donderdag 29 januari 2004 08:41 schreef _Etter_ het volgende:[..]
kom uit het westland dus vroeger kwam ik veel in den haag, nu woon ik in Rotterdam. Volgens mij willen behoorlijke singer/songwriter muziek gaan maken en daar zit ik niet op te wachten, maar dat simplitisch houden staat me wel aan, pas Talk Talk ontdekt en die doen dat ook op een super gave manier
een heel klein voorbeeldje van een liedje in aanbouw vind je hier: Post hier je muzikale ideetjes (deel 8)
Bassisten,
drummers,
percussionisten,
cellisten,
overigen...
komt u maar
quote:New And Improved! Nu ook een voorbeeld met geluid!
Op donderdag 29 januari 2004 20:05 schreef Kwark het volgende:
*kick*een heel klein voorbeeldje van een liedje in aanbouw vind je hier: Post hier je muzikale ideetjes (deel 8)
Post hier je muzikale ideetjes (deel 8)
leuk spelletje, topichooghouden. Nu nog reacties.
Maarreh, ik ben dus bassist en zoek ook een bandje. Momenteel heb ik net de CD Satellite van P.O.D. ondekt en ben ik een beetje aan het afkicken van Red Hot Chili Peppers (voornamelijk omdat de nummers zo zacht zijn geworden ). Ik heb ook net een Faith No More fase achter de rug, dus het is denk ik wel duidelijk welke richting dit op gaat
.
Helaas heb ik wel al weer 3 jaar niet gespeeld en toen ik stopte was ik al niet echt een virtuoos (maar ik was wel goed ). Dus ik zoek in eerste instantie een bandje waarin ik rustig wat kan opbouwen. In ieder geval een bandje met mensen die geduld hebben totdat mijn handen weer wat aangesterkt zijn
.
Enneh, in 't Gooi. Verder dan 't Gooi (Huizen, Bussum, Hilversum, Naarden, Baarn, Weesp) wil ik niet reizen.
Ik heb eigen apparatuur en een bas met een veelzijdig geluid.
Het gaat lekker, een percussionist, bluesharpist en contrabassist lijken gevonden te zijn.
(Brush-)drummers en blaasinstrumentisten meldt u!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |