Ooit begonnen door Oom_Agent om zwaar onweer te volgen, nu wordt er hier over allerlei heftige verschijnselen die bij het Nederlandsche weer optreden gepraat.
We zijn in afwachting van zware sneeuwbuien die op de Noordzee klaarliggen.
quote:Er komen nog hordes teletubbiewolkjes met roos aan.
Op woensdag 28 januari 2004 15:30 schreef rishi120 het volgende:
de stilte voor de storm?
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 15:20 schreef Lithion het volgende:[..]
Dikke vadsige harige paarse wolken met een beeldbuis in het midden?
Maak een foto, lul!
quote:Het komt vanuit het noorden, dus naar Den Haag duurt ietsje langer.
Op woensdag 28 januari 2004 15:30 schreef rishi120 het volgende:
Ik zit hier op 5 minuten van het strand vandaan en: Sun is shining!... of is dit de stilte voor de storm?
quote:Same here
Op woensdag 28 januari 2004 15:33 schreef Oldbie het volgende:
deze post is enkel en alleen bedoeld om het terugvinden van dit topic te vergemakkelijken:
terugvindpost
Overigens nog steeds ZON!
quote:Kijk daar, een fallusvormige uitloper van die Tinkywinky-wolk schuift bij die Lala-wolk naar binnen.
Op woensdag 28 januari 2004 15:32 schreef ChillyWilly het volgende:
[afbeelding]
quote:Nu kan ik nooit meer normaal naar de teletubies kijken............
Op woensdag 28 januari 2004 15:35 schreef Lithion het volgende:[..]
Kijk daar, een fallusvormige uitloper van die Tinkywinky-wolk schuift bij die Lala-wolk naar binnen.
quote:
WEERALARM
Opgesteld door het KNMI op woensdag 28 januari 2004, om 15:41
uur.
Bericht nummer: 3
ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST
Over de Noordzee trekt een actief sneeuwgebied zuidoostwaarts.
Deze actieve sneeuwbuien bereiken rond 1700 uur het noorden van
het land. De voorste begrenzing wordt tegen 1900 uur langs de
lijn Schiphol - Assen verwacht. Rond 2100 uur ligt deze grens
op de lijn Breda - Den Bosch.
Ik hoop echt op een dik pak sneeuw zal wel weer eens leuk zijn.
quote:Ach, als dat dan ook zo is als het over het land trekt, valt er misschien wel meer sneeuw
Maar ik heb het idee dat het wat minder snel trekt dan hetr KNMI eerst dacht.
Hey, raam nat
* logisnack doet raam open en kijk.
Een combinatie van regen, sneeuw en hagel die een steeds witter karrakter krijgt hoe langer ik er naar blijf kijken.
Een winterse buit dus.
Dit is zo'n kleine voorbui voor het spektakel wat over enkele uren gaat losbarsten!! :D:D (hoop ik) :p
quote:Hmzz, ik woon in Raalte en vanmorgen lag hier toch echt wel sneeuw
Op woensdag 28 januari 2004 16:01 schreef kareltje_de_grote het volgende:
vanochtend lag er in bij mij thuis (deventer) sneeuw. Op m'n werk (raalte) geen sneeuw te verkennen.Ik hoop echt op een dik pak sneeuw zal wel weer eens leuk zijn.
quote:Dán pas?!!
WEERALARMOpgesteld door het KNMI op woensdag 28 januari 2004, om 15:41
uur.
Bericht nummer: 3
ZWARE SNEEUW: GROTE OVERLAST
Over de Noordzee trekt een actief sneeuwgebied zuidoostwaarts.
Deze actieve sneeuwbuien bereiken rond 1700 uur het noorden van
het land. De voorste begrenzing wordt tegen 1900 uur langs de
lijn Schiphol - Assen verwacht. Rond 2100 uur ligt deze grens
op de lijn Breda - Den Bosch.
Een voordeeltje... 't valt dan in de avond en nacht, dan is de kans het grootst dat het blijft liggen.
[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 28-01-2004 16:13]
In Tilburg alleen vanochtend wat sneeuw, die is inmiddels weer weg...
Ik hoop dat er nu eindelijk eens een keer écht spannend weer aankomt.
quote:Ik kijk in je profiel en ik zie:
Op woensdag 28 januari 2004 16:08 schreef logisnack het volgende:[..]
Hmzz, ik woon in Raalte en vanmorgen lag hier toch echt wel sneeuw
Waar werk je?
ontopic:
hoe kan het zijn dat er op de gaarden geen sneeuw lag vanmorgen en hier op de maten (minder dat 500 meter er vandaan) wel :s :p
Het lag idd niet op de straten, maar wel op daken, gras etc.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 16:56 schreef ChillyWilly het volgende:
[afbeelding]Het komt er aan
*gespannen naar buiten kijkt*
Edit: tis maar regen
[Dit bericht is gewijzigd door XcUZ_Me op 28-01-2004 17:03]
quote:Ah, onze weerman.
Op woensdag 28 januari 2004 17:04 schreef Party_P het volgende:
toch gaat de sneeuw tegenvallen (apeldoorn)
[Dit bericht is gewijzigd door Jazpkip op 28-01-2004 17:08]
quote:Ja, de weersvoorspellingen vallen vaak tegen... Prutsers
Op woensdag 28 januari 2004 17:04 schreef Party_P het volgende:
toch gaat de sneeuw tegenvallen (apeldoorn)
quote:klopt, dan is oom_agent wel beter, maja, vaak komt uit wat hij zegt, maar neit in apeldoorn
Op woensdag 28 januari 2004 17:07 schreef B03S het volgende:[..]
Ja, de weersvoorspellingen vallen vaak tegen... Prutsers
Ik hoor net dat de voetballers vanavond gewoon moeten voetballen dus ze kunnen hun borst wel nat maken. Die bal gaat echt niet meer vooruit komen.
quote:Prachtige foto! Mooi die draaiingen
Op woensdag 28 januari 2004 17:33 schreef Steijn het volgende:
Daar komt het spektakel aan. Als die fel witte vlekken zijn zeer zware sneeuwbuien. Kijk eens naar als die draaiingen in de wolken, dat is een teken dat het flink te keer zal gaan.
[afbeelding]Ik hoor net dat de voetballers vanavond gewoon moeten voetballen dus ze kunnen hun borst wel nat maken. Die bal gaat echt niet meer vooruit komen.
Heel raar, de wind valt hier (A'dam west) opeens weg, net of het gaat onweren ofzo.
quote:Weet je zeker dat dat onze kant uberhaupt uit KAN komen? Dan zou er een zuidelijke stroming moeten staan......alleen een vraag hoor....ik wil je heel graag geloven namelijk :p
Op woensdag 28 januari 2004 17:33 schreef Steijn het volgende:
Daar komt het spektakel aan. Als die fel witte vlekken zijn zeer zware sneeuwbuien. Kijk eens naar als die draaiingen in de wolken, dat is een teken dat het flink te keer zal gaan.
[afbeelding]Ik hoor net dat de voetballers vanavond gewoon moeten voetballen dus ze kunnen hun borst wel nat maken. Die bal gaat echt niet meer vooruit komen.
Edit: enorm mooie foto trouwens!!
quote:Het komt hier. Deze wolken liggen ten noorden van ons en zullen door een lage drukgebied bij denemarken vanuit het noordwesten ons land op draaiien.
Op woensdag 28 januari 2004 18:02 schreef diesel_boy het volgende:[..]
Weet je zeker dat dat onze uberhaupt uit KAN komen? Dan zou er een zuidelijke stroming moeten staan......alleen een vraag hoor....ik wil je heel graag geloven namelijk :p
quote:mmmmm.....ik zie bij hobby's 'meteorologie' staan, dus dat komt dan wel goed!
Op woensdag 28 januari 2004 18:04 schreef Steijn het volgende:[..]
Het komt hier. Deze wolken liggen ten noorden van ons en zullen door een lage drukgebied bij denemarken vanuit het noordwesten ons land op draaiien.
quote:Het gaat steeds harder, en de vlokken worden steeds groter
Op woensdag 28 januari 2004 18:15 schreef ChillyWilly het volgende:
In Delft sneeuwt het inmiddels
Het wordt nu toch al aardig wit
Het sneeuwt en het blijft liggen !
Sneeuw
quote:http://www.knmi.nl/voorl/weer/radar/
Op woensdag 28 januari 2004 18:51 schreef flugeltje het volgende:
Kunnen jullie ook even zeggen waar jullie zitten, dan weet de rest ook waar die buien uithangen...
quote:De radar is op dit moment niet betrouwbaar meer. Door de dichte sneeuwval is het bereik van de radar zeer sterk teruggelopen.
Op woensdag 28 januari 2004 18:53 schreef Lithion het volgende:[..]
http://www.knmi.nl/voorl/weer/radar/
Alleen om nou te zeggen dat ik hiervan onder de indruk ben... Neej niet echt, ik heb wel veel ergere sneeuwval mee gemaakt.
Altijd in nederland. Zo gauw als er sneeuw gaat vallen is de helft van het land in paniek. De andere helft geniet (waarvan ik er wel 1 ben) maar uiteindelijk valt het altijd weer tegen.
Het sneeuwt nu lekker maar de 5cm die ze "beloofden" gaat nooit vallen dat kan ik je nou al vertellen.
Tenminste... niet in Utrecht.
quote:Dat gaat dus hard omlaag met die temps.
Op woensdag 28 januari 2004 19:45 schreef veekeend het volgende:
Tact -0,530 minuten geleden nog +2
Laat die arctische lucht maar komen
quote:mij ook!!
Op woensdag 28 januari 2004 22:32 schreef Steijn het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij bijzonder tegenvalt.
quote:10+ ?
Op woensdag 28 januari 2004 22:42 schreef pekel het volgende:
In Emmen ligt een erg mooi pak sneeuw..
quote:Weet ik niet zo, maar ik denk ong. 5 cm.
Op woensdag 28 januari 2004 22:42 schreef Steijn het volgende:[..]
10+ ?
quote:In almere is al uren geen sneeuw gevallen.. en er ligt ook nauwelijks wat
Op woensdag 28 januari 2004 22:32 schreef Steijn het volgende:
Ik moet zeggen dat het mij bijzonder tegenvalt.
sjek deze link voor live updates
quote:Kut.
Op woensdag 28 januari 2004 23:05 schreef dimage het volgende:
nou het volgende sneeuwfront is weer in aankomst en mogelijk gaat dit dus gepaart met windkracht 9 in de noordelijke provincies. dus opgepastsjek deze link voor live updates
quote:Ik ben benieuwd.
Op woensdag 28 januari 2004 23:08 schreef -Carioca- het volgende:
Hoorde idd net op het 2300 radionieuws dat het ergste blijkbaar nog moet komen. Aanhoudende zware sneeuwval met windstoten vannacht en morgenvroeg. Afwachten maar
quote:Mooi.
Op woensdag 28 januari 2004 23:08 schreef -Carioca- het volgende:
Hoorde idd net op het 2300 radionieuws dat het ergste blijkbaar nog moet komen. Aanhoudende zware sneeuwval met windstoten vannacht en morgenvroeg. Afwachten maar
quote:nou denk het niet,, denk dat de sneeuw pas tegen de avond/nacht weer gaat verdwijnen, mede doordat er nog z'n leuke hoeveelheid bij gaat komen
Op woensdag 28 januari 2004 23:14 schreef -Mk- het volgende:[..]
Mooi.
Maar hier zal het allemaal wel weer nat zijn morgenvroeg
hebben we een hele hoop al gehad, en duurt het nog wel ff voordat er weer een dikke klont buien aankomt.
er hang nog wat op de noordzee, maar das vrij klein.
volgens mij in de nanacht pas weer meer sneeuw.
quote:klopt, ze waarschuwen ook voor de nanacht/morgenochtend vroeg
Op woensdag 28 januari 2004 23:17 schreef DaOverclocker het volgende:
Nou volgens deze radar:
http://www.infoclimat.com/satellites/satIRanim.htm
(die trouwens om de 3 uur update)hebben we een hele hoop al gehad, en duurt het nog wel ff voordat er weer een dikke klont buien aankomt.
er hang nog wat op de noordzee, maar das vrij klein.
volgens mij in de nanacht pas weer meer sneeuw.
quote:Owwwwww mooi !
Op woensdag 28 januari 2004 23:29 schreef -Mk- het volgende:
[afbeelding]
Daar moet je je zolen toch heel mooi en strak in afdrukken !
quote:Maar leuk tegelijk.
Op donderdag 29 januari 2004 08:02 schreef pekel het volgende:
En het sneeuwt maar door in Emmen, het begint een beetje erg te worden.....
quote:sneeuwt nog steeds hier
Op donderdag 29 januari 2004 08:47 schreef _Flea_ het volgende:
Komt er nog veel sneeuw aan vandaag? Vanmorgen sneeuwde het nog flink. Dus laat maar komen die sneeuw.
quote:* _Flea_ is best jaloers
Op donderdag 29 januari 2004 08:47 schreef ID-Tweak het volgende:[..]
sneeuwt nog steeds hier
Zuid limburg
quote:Na 09:00 wat meer geflits boven zee
Op donderdag 29 januari 2004 07:51 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Vanmorgen om 06:58 één forse bliksem gezien vanuit Beverwijk richting Amsterdam, maar daarna niet meer.
edit: Nah, blijven liggen doet het niet. Het beetje sneeuw dat hier nog lag smelt nu nog harder.
Het sneeuwt hier in apeldoorn inmiddels wel weer, mag nog wel een paar uur zo doorgaan en een paar graden kouder
Er ligt nu 10 cm.
Er is uiteindelijk maar een beetje sneeuw gevallen in Eindhoven... zo extreem was dat ook weer niet. What's next... extreme dooi?! Over een paar dagen worden hier wel temperaturen van 15°C verwacht.
Is iig wel lekker op de fiets, als het niet regent.
Toen ik zojuist boodschappen ging doen waaide mijn (lege) bagagekarretje (zo'n bejaardending) bijna uit mijn handen!
quote:Windkracht 9 aan de kust. Een lekkere zuidwesterstorm dus. Boven land wordt gewaarschuwd voor zeer zware windstoten.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:01 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Momenteel is het nogal hard aan het waaien hier, op het stormachtige af.Toen ik zojuist boodschappen ging doen waaide mijn (lege) bagagekarretje (zo'n bejaardending) bijna uit mijn handen!
Mooi gezicht om die grote ijzeren dingen van de achtste verdieping opgetild te zien worden om ze met een hel kabaal te horen neervallen.
Morgen de Havendienst waarschijnlijk weer als moeder de gans met een stoet containers een een touwtje op de Maas
Brandweer in Amsterdam heeft het erg druk met afgerukte takken en weglopende steigers.
quote:
In de kustprovincies moet het verkeer rekening
houden met ZEER ZWARE windstoten, elders in het land komen
ZWARE windstoten voor.
quote:Die windstoten, dat is de pest. Het is hier ook een file met vliegtuigen om met de neus richting het zuidwesten te kunnen landen.
Op zaterdag 31 januari 2004 20:59 schreef werkeend het volgende:
het waait ECHT stevig hier.... ik woon in een flat dus het waait altijd een stukje erger dan elders maar toch.. damn wat een weer
quote:Er vliegt er net één over richting Zestienhoven.
Op zaterdag 31 januari 2004 21:02 schreef Againzender het volgende:[..]
Die windstoten, dat is de pest. Het is hier ook een file met vliegtuigen om met de neus richting het zuidwesten te kunnen landen.
Fasten your seatbelts / Do not smoke
En dat in 5 minuten, lekker avondje voor bij een knapperend haardvuur!
(c) HB Amsterdam
Wel een weeralarm uitgeven voor een dun laagje sneeuw... maar niet voor een storm als deze
quote:Ik vind dat weeralarm nog steeds terecht gezien de verwachtingen. Omdat het dan achteraf niet zo ernstig is klinkt het dan misschien een beetje overdreven.
Op zaterdag 31 januari 2004 21:23 schreef DemonRage het volgende:
Dat wordt helemaal mooi...Wel een weeralarm uitgeven voor een dun laagje sneeuw... maar niet voor een storm als deze
Overigens zijn er in het verleden wel weeralarmen gegeven voor zeer zware windstoten. En die windstoten zijn er nu ook....
Een zuidwester van kracht 9 is op zich niet zo extreem, zeer zware windstoten zijn echter zeer gevaarlijk.
quote:Er zijn bepaalde criteria voor een weeralarm. Deze storm voldoet daar niet aan dus er is geen weeralarm.
Op zaterdag 31 januari 2004 21:23 schreef DemonRage het volgende:
Dat wordt helemaal mooi...Wel een weeralarm uitgeven voor een dun laagje sneeuw... maar niet voor een storm als deze
Criteria voor een weeralarm:
http://www.knmi.nl/voorl/nader/knmibrengtweeralarmuitbijnoodweer.htm
Wel moet gezegd worden dat het volgens mij wat harder waait dan er werd voorspeld.
quote:Het waait hier in Amersfoort wel erg hard. Een beetje eng zelfs. Er zijn al diverse bomen omgewaaid hier.
Op zaterdag 31 januari 2004 22:48 schreef ondeugend het volgende:
Ik vind dit wel gezellig weer
quote:Ja ik geef toe dat ik het minder gezellig vind worden als er een boom op mijn dakkie zou vallen hoor !
Op zaterdag 31 januari 2004 22:50 schreef Steijn het volgende:[..]
Het waait hier in Amersfoort wel erg hard. Een beetje eng zelfs. Er zijn al diverse bomen omgewaaid hier.
Maar op dit moment vind ik het zwaar oke .... alles kraakt hier en zolang het kraakt is het goed toch ?
quote:
ZEER ZWARE WINDSTOTEN: GROTE SCHADE MOGELIJK
Vannacht moet het verkeer rekening houden met zeer zware windstoten, snelheden tot 110 km/uur; grote schade op uitgebreide schaal mogelijk.
[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 31-01-2004 23:30]
quote:Spannend, en leuk om te zien hoe we in deze tijd van satelieten, radarsystemen en supercomputers nog voor de gek kunnen worden gehouden door de atmosfeer.
Op zaterdag 31 januari 2004 23:22 schreef leviathanfd het volgende:
Zo onverwacht... Er was wel iets te zien, maar niet dit...
Indrukwekkend. En het knmi zat idd goed fout!
Ik denk dat als deze storm nog toeneemt, er nog meer overtroffen wordt...
quote:
Op zaterdag 31 januari 2004 23:31 schreef leviathanfd het volgende:
Windstoten BOVEN de 120 nu!!!!
Of is dit nog maar het begin? .
quote:34 m/s jah.
Op zaterdag 31 januari 2004 23:31 schreef leviathanfd het volgende:
Windstoten BOVEN de 120 nu!!!!
quote:Nu vraag ik me aleen af. Welk L doet dit? Ik zie het niet zozeer op de kaarten. Op de neerslagradar zie ik wel iets? Extra L erbij???
Op zaterdag 31 januari 2004 23:45 schreef Steijn het volgende:[..]
34 m/s jah.
update: Noordzee nu windkracht 11!
[Dit bericht is gewijzigd door leviathanfd op 31-01-2004 23:54]
Maar als ik het journaal zo eens zie wordt het weer een lekker druk weekje....
* flugeltje werkt bij verzekeringsmaatschappij
quote:"De hoogste windstoot was rond 14 uur 80 knopen (41 m/s, 148 km/u) in Zeeland, in Noord-Holland werd tegen 15 uur 76 knopen (140 km/u) geregistreerd."
Op zaterdag 31 januari 2004 23:06 schreef Steijn het volgende:
Zojuist bij Valkenburg een windstoot van Orkaansterkte 120 km/u. Daarmee is dacht ik de storm van 27 oktober 2002 overtroffen.
(knmi.nl over 27 oktober)
Ik denk niet dat 27-10-02 door deze storm ingehaald gaat worden. (jammer, ik hou wel van een beetje actie)
quote:Ooooonehundred and eeeeeeeeeeighty!!!!!!!!
Op zondag 1 februari 2004 00:08 schreef drelletje het volgende:
[afbeelding]180 staat wel mooi
Morgen maar eens kijken hoeveel bomen er bij de singel plat liggen.
quote:Ik hoop allemaal
Op zondag 1 februari 2004 00:24 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
Het gaat hier in R'dam behoorlijk tekeer. Op 2 hoog kraakt het raam in de sponningen, en het horizontale daklicht op het dak (3-hoog) wordt regelmatig gewoon een stukje opgetild.Morgen maar eens kijken hoeveel bomen er bij de singel plat liggen.
quote:Kunnen ze het nu meteen volop uittesten!
Vanaf 31 januari gaat het KNMI naast de reguliere windmetingen met ballonnen, op weerstations en satellieten ook windgegevens afleiden uit de weerradar. Het Instituut beschikt over twee Doppler radarsystemen, die na grondig wetenschappelijk onderzoek nu ook operationeel worden voor het meten van wind. Dat betekent dat behalve de meteorologen van het KNMI, overheid en weerbedrijven ook afnemers in de luchtvaart, recreatie en bouw, gebruik kunnen maken van de windprofielen uit de radarsystemen. De weerradar wordt al vele jaren gebruikt om neerslag te volgen. Door middel van kleuren wordt aangegeven hoe groot de intensiteit is en bovendien laat de radar zien in welke richting en met welke snelheid de buien over het land trekken.
quote:hoe krijgen ze dat voor elkaar?
Op zondag 1 februari 2004 02:22 schreef drelletje het volgende:
woooooow 191 km/h staat er nu :S dammmnnnn
quote:De valsspelers.
Op zondag 1 februari 2004 02:57 schreef Oom_Agent het volgende:
http://www.wetteronline.de/cgi-bin/detail?TIME=std&WB=false&ART=wind&LANG=de&WMO=10453
quote:* drelletje dansje doet YES
Op zondag 1 februari 2004 11:50 schreef Steijn het volgende:
Vanavond weer storm 8 of 9 bft. Er zijn weer zware windstoten mogelijk.
maarja ik moet dan ook fietsen met een bas op me rug... die steekt best een stukie uit en met windkracht 6 werd ik al haast achteruit geblazen.... zal lekker worden vanavond
quote:hadden ze zien aankomen, maar niet zo sterk als later bleek. Daarom was et weer alarm wat laat.
Op zondag 1 februari 2004 13:34 schreef Sonja27 het volgende:
Hadden ze deze storm zien aankomen? Ik zat namelijk niets vermoedend met drie vriendinnen die gisteravond nog een heel eind moesten rijden lekker in Amsterdam te eten en toen we daarna buiten kwamen vloog er vanalles voorbij! We waren even verbaasd van de harde wind en toen werden we gebeld door moeders (altijd bezorgd) dat we rekening moesten houden met zware storm (goh)....
quote:2-2-02 had nog als voordeel dat het erg zonnig was. Het was hier vandaag dan wel warm, maar veel zon heb ik niet gezien!
Op dinsdag 3 februari 2004 16:34 schreef Steijn het volgende:
Het is nog nooit zo vroeg zo warm geweest. Dus we hebben weer een record. Vandaag werd er in De Bilt 15,9 graden bereikt. Dat is 0,4 graad Celsius hoger dan op 2 februari 2002. In Arcen werd toen zelfs 17,4 graden Celsius gehaald maar dat is vandaag niet gehaald.
quote:[late offtopic reactie]
Op woensdag 28 januari 2004 16:16 schreef logisnack het volgende:[..]
Ik kijk in je profiel en ik zie:
Webdevelloper
website. mylaptop.nl
Ik surf naar die site, kijk naar de contact gegevens en zie dat het bedrijf zo ongeveer bij mij in de straat zit en ik het nieteens ken
Mooie prijzen op die site(toch maar effe in faforieten pleuren dan
)
het is indd wel fuckking warm vandaag een gister, misschien krijgen we binnenkort wel dikke onweer door de warme lucht. Das ook altijd leuk.
[Dit bericht is gewijzigd door DemonRage op 04-02-2004 17:03]
quote:Zondag kan het erg hard gaan waaien. Er kan een behoorlijk gevaarlijke situatie ontstaan want sommige modellen verwachten een dikke windkracht 9 (bijna 10) uit het noordwesten. Ik denk dat de Oosterschelde in ieder geval wordt afgesloten.
Op woensdag 4 februari 2004 21:10 schreef SpeedyGJ het volgende:
Hier waait het alweer kracht 8 lijkt het wel.
In de dagen er na ziet het er trouwens winters uit met sneeuw en kou. Tenminste volgens de laatste modellen, maar die zullen nog vaak veranderen tot het moment daar is. Misschien wel in de goede richting.
quote:Niet waar. Dit is echt compleet normaal winterweer.
Op woensdag 4 februari 2004 21:55 schreef woediewokkie het volgende:
het is echt bizar het weer,eerst vorst,dan weer storm......nu gewoon warm...natuur is echt van slag
quote:Vind ik niet.
Op woensdag 4 februari 2004 22:04 schreef Steijn het volgende:[..]
Niet waar. Dit is echt compleet normaal winterweer.
quote:* eensch is.
Op woensdag 4 februari 2004 22:18 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Vind ik niet.
Vind jij het normaal dat het in het zuiden hast op 3 graden na 20 graden is en dat in FEB!
Nou ik niet!
En die stormen oke dat hoord er gewoon bijmaar de temp neej sorry dit is niet normaal.
quote:Ik bedoelde dat je vanuit het dagelijkse weer geen conclusies moet trekken over het klimaat.
Op woensdag 4 februari 2004 22:18 schreef SpeedyGJ het volgende:[..]
Vind ik niet.
Vind jij het normaal dat het in het zuiden hast op 3 graden na 20 graden is en dat in FEB!
Nou ik niet!
En die stormen oke dat hoord er gewoon bijmaar de temp neej sorry dit is niet normaal.
quote:in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst
Op woensdag 4 februari 2004 22:46 schreef Steijn het volgende:[..]
Ik bedoelde dat je vanuit het dagelijkse weer geen conclusies moet trekken over het klimaat.
Modeluitvoer GFS, aan het grote aantal isobaren (dat zijn al die witte lijnen) boven Nederland is te zien dat het gaat stormen.
quote:Noordwesterstorm? Dat wordt zeker even opletten!
Op donderdag 5 februari 2004 01:32 schreef Steijn het volgende:
Oei, voor zondag presenteren de modellen een zware noordwesterstorm. Het hoogtepunt van de storm lijkt samen te vallen met een vrij hoog hoogwater. Dat kan een gevaarlijke situatie opleveren, maar dat is nog wel speculatie.Modeluitvoer GFS, aan het grote aantal isobaren (dat zijn al die witte lijnen) boven Nederland is te zien dat het gaat stormen.
[afbeelding]
Hoewel ik nog niet echt warm loop voor deze kaart, zegt de Deutsche Wetterdienst in het Seewetterbericht:
quote:Verder is het vrijdag volle maan, en dus zondag springtij.
Trend für die Nordsee:bis Freitag Abend: Südwestliche Winde 6 bis 7, vorübergehend etwas abnehmend.
für Sonnabend: Ostteil Südwest 5 bis 6, westdrehend, zunehmend 8 bis 9, Westteil West 7, nordwestdrehend, zunehmend 9 bis 10, Orkanböen.
für Sonntag: Nordwest 8 bis 9, Orkanböen.
quote:Als je echt in getij geinteresseerd bent, raad ik je dit programma aan: NLtides, hier te downloaden. Daarin staan tabellen voor een groot aantal Belgische, Nederlandse en noordwestduitse havens, getijkrommen enzovoorts, en ook stroomkaarten voor de zuidelijke Noordzee.
Op donderdag 5 februari 2004 07:39 schreef Againzender het volgende:[..]
Noordwesterstorm? Dat wordt zeker even opletten!
Waar haal jij je gegevens voor de waterstanden vandaan?
quote:He, bedankt man! Ziet er goed uit, ik ga mij er eens in verdiepen de komende tijd
Op donderdag 5 februari 2004 10:33 schreef -Carioca- het volgende:[..]
Als je echt in getij geinteresseerd bent, raad ik je dit programma aan: NLtides, hier te downloaden. Daarin staan tabellen voor een groot aantal Belgische, Nederlandse en noordwestduitse havens, getijkrommen enzovoorts, en ook stroomkaarten voor de zuidelijke Noordzee.
quote:Astu
Op donderdag 5 februari 2004 10:42 schreef Againzender het volgende:[..]
He, bedankt man! Ziet er goed uit, ik ga mij er eens in verdiepen de komende tijd
quote:www.getij.nl
Op donderdag 5 februari 2004 07:39 schreef Againzender het volgende:
Noordwesterstorm? Dat wordt zeker even opletten!
Waar haal jij je gegevens voor de waterstanden vandaan?
quote:*Zwaait even naar Oom_Agent
Op vrijdag 6 februari 2004 00:42 schreef Oom_Agent het volgende:
Volgens de kaarten wordt het een flinke storm zondag. Ben benieuwd hoe het een en ander verder uitdiept.
Ontopic : Ik rook vandaag de lente !
quote:Zwaait even terug
Op vrijdag 6 februari 2004 00:43 schreef ondeugend het volgende:[..]
*Zwaait even naar Oom_Agent
Inderdaad net lente, heb gisteren zelfs even met een pilsje in de tuin gezeten
Of ben ik nou gek
quote:Ik zwaai even mee
Op vrijdag 6 februari 2004 00:43 schreef ondeugend het volgende:[..]
*Zwaait even naar Oom_Agent
Een storm uit het noordwesten, ALTIJD oppassen. Dus dat gaan we ook maar doen, even afwachten hoe het zich ontwikkelt.
quote:
Op vrijdag 6 februari 2004 00:51 schreef Againzender het volgende:[..]
Ik zwaai even mee
Goedemorgen, wat een drukte op dit tijdstip! Nachtdienst Oom_Agent?Een storm uit het noordwesten, ALTIJD oppassen. Dus dat gaan we ook maar doen, even afwachten hoe het zich ontwikkelt.
Het zal erg guur worden met die wind erbij, maar gelukkig is er weer leven in de brouwerij. Maar van mij mag het nu wel zomer worden. Ik mis die broeiende kleffe atmosfeer met mooie wolkenpartijen en onweersbuien.
quote:Zondag op de fiets naar Ajax-PSV, dus ben benieuwd.
Op vrijdag 6 februari 2004 00:55 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Nee, het zit erop !! Ga zo lekker slapen......
Het zal erg guur worden met die wind erbij, maar gelukkig is er weer leven in de brouwerij. Maar van mij mag het nu wel zomer worden. Ik mis die broeiende kleffe atmosfeer met mooie wolkenpartijen en onweersbuien.
Zondagmiddag moet er rekening worden gehouden met een zeer zware noordwesterstorm:
quote:Ahaa, windkracht 11 dus !!
Op vrijdag 6 februari 2004 01:21 schreef Steijn het volgende:
Zondagmiddag moet er rekening worden gehouden met een zeer zware noordwesterstorm:
[afbeelding]
quote:Als die depressie een tijdje blijft hangen op de Noordzee dan kan je een hele nare opstuwing van het water krijgen, vooral als het nog eens springvloed is.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:21 schreef Steijn het volgende:
Zondag kan, als de voorspelling uitkomen echt een gevaarlijke dag worden. De noordwesterstorm heeft bij de Faraoer-eilanden al windkracht 10 bereikt (op volle zee zelfs orkaansterkte). Vanaf daar zaakt hij honderden kilometers af naar het zuidoosten om vervolgens op zondagmiddag hier vol op de kust te beuken. Vanwege dit lange windveld zal er zeer veel wateropstuwing plaats vinden. Tellen we hier het springtij van zondagmiddag bij op en het plaatje is compleet. Het enige voordeel is de relatief hoge kerndruk, het water zal dus niet nog eens extra omhoog worden gezogen zoals dat in 1953 wel het geval was.Zondagmiddag moet er rekening worden gehouden met een zeer zware noordwesterstorm:
[afbeelding]
quote:Ja, niet dat ik die uitspraak zelf doe, hij stond bij Weerwoord op het forum.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:25 schreef Oom_Agent het volgende:[..]
Ahaa, windkracht 11 dus !!
quote:Misschien dat ze kering in de nieuwe wtareweg voor het eerst kunnen gaan gebruiken.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:27 schreef Againzender het volgende:[..]
Als die depressie een tijdje blijft hangen op de Noordzee dan kan je een hele nare opstuwing van het water krijgen, vooral als het nog eens springvloed is.
Goed in de gaten houden dit....
Deze jongens dus :
quote:Is die nog steeds niet een keer gebruikt? Ik dacht dat ze hem al een keer gesloten hadden
Op vrijdag 6 februari 2004 01:30 schreef Steijn het volgende:[..]
Misschien dat ze kering in de nieuwe wtareweg voor het eerst kunnen gaan gebruiken.
Deze jongens dus
:
[afbeelding]
quote:Volgens mij heeft dat voornamelijk invloed op de windstoten die plaatsvinden tijdens de storm. Vanwege de sterke verticale stromingen in de atmosfeer. Mogelijk is ook dat het kan gaan onweren.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:31 schreef Againzender het volgende:
We zitten nu al een tijdje op de scheidingslijn van zeer warme lucht en koude poollucht, zou natuurlijk niet zo vreemd zijn als we daardoor een keer met een knoeperd van een stormdepressie geconfronteerd worden.
quote:Volgens mij hebben ze hem alleen voor de lol een paar keer dicht gedaan.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:32 schreef Againzender het volgende:[..]
Is die nog steeds niet een keer gebruikt? Ik dacht dat ze hem al een keer gesloten hadden
quote:Ik dacht dat ze hem ook een keertje met storm dicht hadden gegooid, maar dat kan ik mis hebben. Je blokkeert natuurlijk wel gelijk de hele haven als je dat doet.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:33 schreef Steijn het volgende:[..]
Volgens mij hebben ze hem alleen voor de lol een paar keer dicht gedaan.
Die windvlagen zou best kunnen, de wind is de hele week tenslotte ook al enorm vlagerig.
quote:Hopen is misschien een wat ontactische woordkeus. Het weeralarm van afgeliopen weekeinde met de zeer zware windstoten heeft bij mijn vader b.v. nog aardig wat schade aangericht aan zijn bedrijf.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:37 schreef Steijn het volgende:
Nu maar hopen dat de voorspelde storm ook komt. Zul je zien dat hij op zaterdag ineens in elkaar zakt net als die sneeuw van afgelopen week.
Maar een dikke storm is toch altijd wel spectaculair. Maar een flinke, langdurende Noordwesterstorm hebben we volgens mij niet zo vaak? En juist die zijn link voor de waterstand.
quote:Qua schade is het natuurlijk niet fijn, maar ik vind het inderdaad wel spectaculair, en dus spannend en dus hoop ik er toch wel een klein beetje op. Ik ben nu eenmaal een weerfreak.
Op vrijdag 6 februari 2004 01:47 schreef Againzender het volgende:
Hopen is misschien een wat ontactische woordkeus. Het weeralarm van afgeliopen weekeinde met de zeer zware windstoten heeft bij mijn vader b.v. nog aardig wat schade aangericht aan zijn bedrijf.Maar een dikke storm is toch altijd wel spectaculair. Maar een flinke, langdurende Noordwesterstorm hebben we volgens mij niet zo vaak? En juist die zijn link voor de waterstand.
Overigens waan ik mij bijzonder veilig achter onze zeedijken. Hoewel ze de afgelopen jaren wel eens negatief in het nieuws zijn geweest heb ik er het volste vertrouwen in dat ze ook deze storm doorstaan. Ik weet namelijk dat deze storm nog lang niet de maatgevende storm is waarop de dijken zijn doorgerekend.
Een noordwester van 150 km/u, die een kerndruk van 940 hpa heeft, en die vanaf IJsland zeer langzaam naar onze kust toe komt, voldoet daar beter aan. En ik kan je vertellen dat dat echt een heel erg zware storm is. Die hebben we in de afgelopen 300 jaar nog niet meegemaakt.
Mooiste vond ik toch wel 25 januari 1990. Een aantal dagen daarvoor was er een glaszetter langsgeweest om alle beschadigde ramen te vervangen.
Zijn mening: "Het wordt weer eens tijd voor windkracht 10, we hebben het wel heel rustig namelijk de laatste tijd."
Dat heeft 'ie geweten de dagen daarna
Schade viel toen nog redelijk mee trouwens, mede door die glaszetter
Wat betreft de zeedijken maak ik mij ook niet zoveel zorgen, daar is voldoende aandacht aan besteed de laatste jaren.
Ik vraag mij bijvoorbeeld wel af hoe het bijvoorbeeld in Antwerpen gaat. Die hebben aan de monding van de Schelde een enorme stuwing van water bij dit soort situaties.
quote:Ik heb altijd in Amersfoort gewoond tussen de bossen, kortom de wind komt nooit boven de windkracht 6 uit. Daarom zie ik vaak de minder fijne kant van een storm niet. Voor glastuinders en andere mensen die schade hebben is een storm natuurlijk bijzonder vervelend.
Op vrijdag 6 februari 2004 02:05 schreef Againzender het volgende:
Ik ben ook een weerfreak, maar ook een zoon van een glastuinder, dus sta toch wel een beetje stil wat er voor schade kan optreden.
quote:
Mooiste vond ik toch wel 25 januari 1990. Een aantal dagen daarvoor was er een glaszetter langsgeweest om alle beschadigde ramen te vervangen.
Zijn mening: "Het wordt weer eens tijd voor windkracht 10, we hebben het wel heel rustig namelijk de laatste tijd."
Dat heeft 'ie geweten de dagen daarna
Schade viel toen nog redelijk mee trouwens, mede door die glaszetter
quote:Daar zeg je inderdaad wat. Antwerpen kan best gevaar lopen. Zeker als die storm een uur of 12 aanhoudt. Zij moeten het stellen zonder stormvloedkeringen zoals wij die hebben in de Nieuwe Waterweg.
Wat betreft de zeedijken maak ik mij ook niet zoveel zorgen, daar is voldoende aandacht aan besteed de laatste jaren.
Ik vraag mij bijvoorbeeld wel af hoe het bijvoorbeeld in Antwerpen gaat. Die hebben aan de monding van de Schelde een enorme stuwing van water bij dit soort situaties.
quote:Ik geloof dat men wel bezig is met overloopgebieden voor de Schelde speciaal voor stormvloeden, maar geen idee hoe het er voor staat.
Op vrijdag 6 februari 2004 02:10 schreef Steijn het volgende:Daar zeg je inderdaad wat. Antwerpen kan best gevaar lopen. Zeker als die storm een uur of 12 aanhoudt. Zij moeten het stellen zonder stormvloedkeringen zoals wij die hebben in de Nieuwe Waterweg.
Misschien dat een Vlaamse Fokker hier wat meer over weet?
quote:een vokker welteverstaan,is i.d.d niet leuk dat er schade en slachtoffers vallen,maar de uitschieters qua weer vindt ik geweldig om te zien,worden we weer "klein"
Op vrijdag 6 februari 2004 02:15 schreef Againzender het volgende:[..]
Ik geloof dat men wel bezig is met overloopgebieden voor de Schelde speciaal voor stormvloeden, maar geen idee hoe het er voor staat.
Misschien dat een Vlaamse Fokker hier wat meer over weet?
quote:
GRONDWIND EN WINDSTOTEN:
HiR06/Ukrm06 analyse ok, windevolutie vertoont toenemende
verschillen.
Vanaf zaterdagochtend ontspoort klassiek HiR22 boven de N-
Noordzee met 2x zo hoog windveld! Hoog Korrel zout-gehalte ?
ECMWF EFI (Extreme Forecast Index) voor windstoten bereikt
Zondag klasse 60-70 % !
Kans op zeer zware windstoten is volgens exp. tabel Robert
Mureau Zaterdag ca 20 en Zondag ca 45 %
Windstoten: Zondag is de opbouw onstabiel waardoor de kans op
zeer zware windstoten van > 55 kts aanwezig (HiR22 klassiek
geowind Zondag 06 UTC rond 100 kts!!!) aan zee en tot 50 kts
boven open land.
Noordzeeseinen dan volgens meeste modellen max 8 mogelijk 9,
kustseinen max 7 mogelijk 8.
quote:Waar pluk jij die guidances vandaan?
Op vrijdag 6 februari 2004 13:33 schreef Againzender het volgende:
Stukje uit de guidance, een van de modellen berekent wel erg veel wind:
quote:We mogen terecht denken dat dat model zich vergist?
Op vrijdag 6 februari 2004 14:04 schreef Steijn het volgende:
Hirlam (een weermodel) komt met 100 knopen op de proppen.Ik mag hopen dat dat niet door gaat. Dat zijn windsnelheden van 180 km/u. Als dat uitkomt zou ik maar redden wat er te redden valt. Je belangrijkste spullen pakken en het hogerop zoeken in de hogere delen van Nederland.
quote:Van de site van het KNMI:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:09 schreef Steijn het volgende:[..]
Waar pluk jij die guidances vandaan?
Die 100kt is wel de geowind, dus niet aan de grond, maar is nog steeds erg extreem. Zal wel een uitbijter zijn.
quote:Het is een oplossing waar een model mee komt, de andere modellen zijn minder extreem. Dus de waarschijnljikheid is niet groot. Maar ze houden het nauwlettend in de gaten:
Op vrijdag 6 februari 2004 14:16 schreef Jalu het volgende:[..]
We mogen terecht denken dat dat model zich vergist?
Of is dit een serieuze mogelijkheid, want dan mag het KNMI wel beginnen met waarschuwen m.i...
quote:
SPECIALE ITEMS:
De kans op een voorwaarschuwing voor een weeralarm voor Zondag
n.a.v. klassiek, vooralsnog discutabele HiR22 windevolutie is
groot, die volgens de ECMWF EFI en andere modeluitvoer relatief
klein.
quote:Thnx, *bookmarked*.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:17 schreef Againzender het volgende:
Van de site van het KNMI:
www.knmi.nl/voorl/verken/guidance.html
quote:Oh ja, ik zie het maar wat is geowind?
Die 100kt is wel de geowind, dus niet aan de grond, maar is nog steeds erg extreem. Zal wel een uitbijter zijn.
Als vrijwel alle weermodellen van een fikse storm spreken, waarom heet het op de site van 't KNMI dan nog gewoon guur weer. Zouden ze niet eens gaan waarschuwen??
quote:Er wordt pas 24 tot 48 uur van te voren een waarschuwing afgegeven. 12 tot 6 uur van te voren wordt er een weeralarm afgegeven indien dat nodig is.
Op vrijdag 6 februari 2004 14:56 schreef flugeltje het volgende:
Ik snap even iets niet....Als vrijwel alle weermodellen van een fikse storm spreken, waarom heet het op de site van 't KNMI dan nog gewoon guur weer. Zouden ze niet eens gaan waarschuwen??
quote:Uit de guidance van het KNMI...
GRONDWIND EN WINDSTOTEN:
Analyse ok. Vanaf zaterdagochtend ontstaan er tussen de
modellen verschillen. HiRLAM en ECMWF00, maar ook UKRM laten
een dipool over de Noordzee richting Kielerkanaal trekken. De
verschillen zit hem voornamelijk in de kerndruk en hiermee de
berekende windsnelheid en windstoten. Zondag is de opbouw
onstabiel waardoor de kans op zeer zware windstoten van > 55
kts aanwezig. HiRLAM berekent in de nacht van za/zo de meeste
wind mogelijk 10 bft, ECMWF komt met een 9 bft terwijl UKRM
niet veel verder komt dan een dikke 8.
Voorlopig wordt er vanuit gegaan dat er zondagochtend minimal
een NW 9 komt te staan.(...)
SPECIALE ITEMS:
De kans op een voorwaarschuwing voor een weeralarm voor zondag
neemt toe. Het is zaak als de dipool op de kaart verschijnt
deze goed te volgen.
Verder moet er rekening mee gehouden worden dat het Zondag
springtijd is.
quote:Hm, tegenvallend. Maar toch wel een mooie windkracht 9. Hopen dat Hirlam het bij het juiste eind heeft, dan kunnen we door naar 10.
Op vrijdag 6 februari 2004 18:03 schreef Jalu het volgende:[..]
Uit de guidance van het KNMI...
quote:Storm zuigt.
Op vrijdag 6 februari 2004 02:05 schreef Againzender het volgende:
Ik ben ook een weerfreak, maar ook een zoon van een glastuinder, dus sta toch wel een beetje stil wat er voor schade kan optreden.
quote:Springtij met een noordwesterstorm dus het water langs de kust zal wel aardig omhoog komen.
......
Uitspraken over mogelijke extremen rond de kleinschalige
storingen zijn pas zo'n 6 tot 12 uur van tevoren meer in detail
te geven.GRONDWIND EN WINDSTOTEN:
Vandaag een vlagerige wind: windstoten, in de kustregio's net
op de grens van ZWAAR (42 knopen). Vanaf zondag 00 UTC op de
westelijke Noordzee NW 9 Bft, zich oost- en zuidwaarts
uitbreidend en rond zondag 12 UTC op de centrale Noordzee enige
tijd NW 10 bft. Zondag tussen 00 en 18 UTC trekt een band met
hoge windsnelheden op relatief geringe hoogte (60-65 kt tussen
2000 en 5000 voet) over ons land, te beginnen met Zeeland. Zeer
zware windstoten zijn dan ook niet uit te sluiten.........
Vorming van een
sneeuwdek op grote schaal tijdens genoemde perioden lijkt niet
waarschijnlijk, gezien de sterke, aanlandige stroming en
dientegevolge hoge 2m-temperatuur (tussen 3 en 5 graden). Wel
kan in een zware bui of buienstraat landinwaarts de temperatuur
even richting 0 graden gaan en kan het dus een tijdje wit
worden. In de hogere delen van Limburg kan vanaf zondagavond
een sneeuwdek ontstaan.
........
SPECIALE ITEMS:
Mogelijkheid van een weeralarm op zondag blijft aanwezig, niet
voor de gemiddelde wind (boven land geen 10 Bft), maar voor
zeer zware windstoten. Model gaat vanaf 12 UTC op 2000 voet
naar 60 knopen, bij onstabiele atmosfeeropbouw een redelijke
indicator voor de maximale windstoot. Het is zaak secundaire
depressiekernen -zodra deze op de kaart verschijnt- goed te
volgen.
NB: zondag is het springtij.
Weet iemand of morgen om 12 uur de storm nog bezig is? Dan heb ik het over omgeving Den Bosch in Brabant
[Dit bericht is gewijzigd door Blik op 07-02-2004 13:08]
quote:Ik dacht het wel
Op zaterdag 7 februari 2004 12:55 schreef Blik het volgende:
Weet iemand of morgen om 12 uur de storm nog bezig is?
quote:Het is de boze depressie zo te zien
Op zaterdag 7 februari 2004 16:16 schreef Oom_Agent het volgende:
Kijk eens wat er naar beneden komt zakken.....http://www.infoclimat.com/satellites/satIRanim.htm
Bij het KNMI zit de stemming er al goed in, gezien de toon van het laatste stukje guidance
quote:
SPECIALE ITEMS:
Wel of geen (voor)waarschuwing voor extreem weer, dets de
kwestiun.
Verwachte gemiddelde wind geeft geen aanleiding om aan een
weeralarm te denken, wat de zware windstoten betreft liggen de
zaken gecompliceerder. Alle modellen berekenen op 5000 voet
zo'n 60 knopen of wat meer, EC en UK in de loop van de nacht en
in de ochtend, HiR in de middag en avond. In een onstabiele
atmosfeer kunnen deze snelheden aan de grond leiden tot vlagen
van dik 50 knopen.
TKE en methode-Ivens (die gebaseerd zijn op HiR22) laten de
piek in de windstoten in de middag van west naar oost
overtrekken. TKE overschrijdt boven land in de verste verte
geen kritische waarden, maar gezien de te koude grenslaag in
het model kun je daar niet helemaal op blind varen. Ivens komt
wel met maxima van goed 70 knopen. Trek daar 20% af en je zit
in de buurt van de zeer-zware-windstotengrens.
Alles afwegende zie ik op dit moment geen aanleiding een
voorwaarschuwing uit te geven. Volgende beslismoment zal rond
18 uur vallen, na bestudering van nieuwe modelrun. Ondertussen
blijft het natuurlijk zaak de ontwikkelingen bij Schotland
scherp in de peiling te houden.NB: zondag is het springtij.
quote:Ja dus
Op zaterdag 7 februari 2004 18:22 schreef Martinovibes het volgende:
Momenteel echt behoorlijk onweer hier in Rozenburg met zeer krachtige ontladingen en veel te dichtbij naar mijn zin!
quote:Ik woon hier in Den Haag en het regent nog niet eens.
Op zaterdag 7 februari 2004 18:35 schreef Againzender het volgende:
Er trekt onweer over de regio Rotterdam/Den Haag en Zeeland naar het oosten inderdaad!
trouwens vet mooie zonsondergang vandaag
* dimage is namelijk nederlands grootste onweersfreak
quote:De wind luwt in Amsterdam, en het begint te regenen. Lijkt mij het teken voor een flinke (onweers)bui, maar zie nog geen flitsen.
Op zaterdag 7 februari 2004 18:52 schreef dimage het volgende:
vraagje . mocht het bij jullie onweren willen jullie dat misschien vermelden op mijn site ? >> hier <<* dimage is namelijk nederlands grootste onweersfreak
quote:Zo.. done
Op zaterdag 7 februari 2004 18:52 schreef dimage het volgende:
vraagje . mocht het bij jullie onweren willen jullie dat misschien vermelden op mijn site ? >> hier <<* dimage is namelijk nederlands grootste onweersfreak
quote:Onweer lijkt inderdaad uit te doven nu het verder het land op trekt, maar dit leek mij een aardige voorbode van wat er komen gaat. Er komt een hele bak onstabiele lucht deze kant op de komende 24 uur!
Op zaterdag 7 februari 2004 19:02 schreef MissHobje het volgende:[..]
Zo.. done
Blij ??
Volgens mij is bui alweer over.. mar d'r komt vast meer
quote:'t is alweer uitgedoofd.... boven het IJsselmeer lijkt het uiteinde van die buienkluster weer te activeren trouwens, Noordoostpolder zou straks een klap onweer kunnen krijgen.
Op zaterdag 7 februari 2004 19:11 schreef woutabest het volgende:![]()
![]()
Ik heb hier on Den Haag nog niets gehoord.
quote:Hiep hoi!
Op zaterdag 7 februari 2004 19:18 schreef dimage het volgende:
2e cluster is nu onderweg naar nederland, deze lijkt meer richting het noorden te gaan afbuigen dus misschien dat wij nog iets meekrijgen in noord-holland
*bier en chips pakt
en vast aan deel 23 begint
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |