quote:The Amazing Marvin Suggs and his Muppaphone! "Lady of Spain" klonk nog nooit zo goed!
Op woensdag 28 januari 2004 11:11 schreef Smots het volgende:
Die ene gast in The Muppet Show die met een hamer op die beestjes slaat is ook wel cool
Is o.a. door de Moody Blues gebruikt (Nights in white satin) en op de vroege werken van Genesis.
quote:Ik zag laats iemand met een Melletron T-Shirt lopen, erg stoer shirt en erg stoer instrument idd!
Op donderdag 29 januari 2004 09:47 schreef NT-T.BartMan het volgende:
De Theremin staat al in een eerdere reactie, maar ik wil ook nog even de Mellotron noemen: een soort mechanische sampler.Is o.a. door de Moody Blues gebruikt (Nights in white satin) en op de vroege werken van Genesis.
quote:Ze worden nog steeds nieuw gemaakt, zie de website
Op donderdag 29 januari 2004 09:48 schreef Z het volgende:[..]
Ik zag laats iemand met een Melletron T-Shirt lopen, erg stoer shirt en erg stoer instrument idd!
Als je veel synths tegelijk wilt bespelen is dit misschien iets voor jou
quote:Die wil ik! Die wil ik!
Op donderdag 29 januari 2004 13:58 schreef search64 het volgende:
[afbeelding]Als je veel synths tegelijk wilt bespelen is dit misschien iets voor jou
Het zou ook 4.30 kunnen zijn, dat herinner ik me even niet.
quote:4'33'' zelfs
Op donderdag 29 januari 2004 14:50 schreef Bergamot het volgende:
Ik moet bij het lezen van dit topic denken aan het stuk 4.13 van Cage, dat bestaat uit * jawel * precies 4.13 minuten stilte.Het zou ook 4.30 kunnen zijn, dat herinner ik me even niet.
quote:Het is 4'33". De gedachte erachter is dat 4 minuten en 33 seconden samen 273 seconden zijn. En -273 graden Celcius (oftewel 0 Kelvin) is het absolute nulpunt
Op donderdag 29 januari 2004 14:50 schreef Bergamot het volgende:
Ik moet bij het lezen van dit topic denken aan het stuk 4.13 van Cage, dat bestaat uit * jawel * precies 4.13 minuten stilte.Het zou ook 4.30 kunnen zijn, dat herinner ik me even niet.
quote:Ja, de radio-edit.
Op donderdag 29 januari 2004 14:55 schreef fripper het volgende:[..]
(4:13 was de verkorte single-uitvoering waarschijnlijk)
quote:Whehehe. En nu maar wachten op de trance-remix.
Op donderdag 29 januari 2004 14:58 schreef Tijn het volgende:[..]
Ja, de radio-edit.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 15:13 schreef Bergamot het volgende:[..]
Whehehe. En nu maar wachten op de trance-remix.
met een clip met lekkere wijven
quote:De schaduw van lekkere wijven.
Op donderdag 29 januari 2004 16:09 schreef Bosbeetle het volgende:[..]
met een clip met lekkere wijven
quote:idd nog beter
Op donderdag 29 januari 2004 16:11 schreef Bergamot het volgende:[..]
De schaduw van lekkere wijven.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 16:46 schreef Cynic het volgende:
De Flaterfoon is natuurlijk ook erg apart...
[afbeelding]
De Gizmo !
Uitgevonden door Godley & Cream, gebruikt door 10cc ( I'm not in love ) , en later op hun album Consequences.
quote:
The Gizmo was Godley and Creme's invention, and it helps give Consequences such a distinctive sound. Paul Gambaccini explains more in his sleeve notes for the album:Unable to afford an orchestra for early 10cc albums, Lol Creme and Kevin Godley conceived a guitar able to play violin sounds. The bowing motion was activated by keys located at the bridge of the guitar. Pressing one key would bow one string, pressing three would bow three, leaving the other hand free to roam the rest of the guitar.
quote:Nice... zou ik zoiets nog ergens op de kop kunnen tikken? En een mellotron, als we dan toch uit aan het geven zijn
Op donderdag 29 januari 2004 17:01 schreef fripper het volgende:
[afbeelding]De Gizmo !
Uitgevonden door Godley & Cream, gebruikt door 10cc ( I'm not in love ) , en later op hun album Consequences.
[..]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |