abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_16643093
Na de search gebruikt te hebben vond ik hier verder niets over.. ben toch niet de enige die m kent? Waag ik even een poging mensen enthousiast te maken.

Affijn,

Tomoyuki Tanaka a.k.a. Fantastic Plastic Machine. Staat onder contract bij labels Bungalow Records en Emperor Norton (en nog wat anderen)

Allereerst moet ik zeggen dat hij wel 'moeilijke' muziek maakt, je moet er toch wel echt van houden en - belangrijker - je moet er voor in de stemming zijn, zijn nummers zijn echt mood-enhancers wat dat betreft. Hokje? Ik kan niet echt een genre bedenken.. het is typisch Japans.
Karakteristieken? Hij kan supergoed samplen, dat is eigenlijk sowieso het enige wat hij kan, en hij past het dan ook tot in perfectie toe. Hij schijnt op zijn tours, in de steden die hij aandoet, naar de meest duistere platenzaakjes (Metro Records, Utrecht zou bijvoorbeeld kunnen) te gaan om daar alleen maar achterhaalde, ondergewaardeerde en vaak oude (vintage) plaatjes te scoren en deze dan de samplen. Dit om je een idee te geven van de achtergrond van zijn muziek.
Wat resulteert is uitermate Japanse, bizarre, supergelikte muziek met zeer uiteenlopende thema's, maar eigenlijk nooit somber, juist zeer uitbundig en tjokvol energie, vandaar het moeilijk luisterbare karakter. De muziek is toch vaak ook goed dansbaar, gezien Tanaka's grote voorkeur voor Disco electronics, ofwel gewoon disco-georienteerde electronische muziek. Zijn laatste album 'Zoo' en het remix album ervan, 'Too', is een goed voorbeeld hiervan.
Wat mij verder persoonlijk erg aantrekt in de muziek is dat bepaalde tracks je stemming echt beinvloeden en zelfs herinneringen oproepen, iets wat ik verder alleen met Boards of Canada heb..

Anyway, ik lul weer genoeg, hopelijk was dit een geslaagde poging en zijn er mensen die wat gaan luisteren..

Aanraders zijn, om je te introduceren tot FPM, een aantal nummers:
- You (van de remix cd, 'Too')
- Never Ever (van 'Zoo')
- Theme of Luxury (van cd Luxury)
- Honolulu, Calcutta (Sunahara Yoshinori Mix)
- Philter (en dan NIET de versie van de cd The Fantastic Plastic Machine)
- MPF (Mezzo Pianoforte)
- Mr. Fantasy's Love
- Euphoria (Mondo Grosso remix) (als je van Chem. Bros' Star Guitar houdt, vind je deze wellicht ook wel aardig)

Albums die je eigenlijk moet luisteren:
- Luxury (Emperor Norton Records)
- The Fantastic Plastic Machine (Emperor Norton Records)

Verder heb ik uiteraard nog veel meer tips, voor de geinteresseerden..

pi_16643179
Remix van Le Knight Club van Philosophy is wel geinig!
pi_16643247
Reminds me, hij remixt ook als een bezetene en is ook veel terug te vinden op obscure 'lounge' () compilaties
pi_16643398
Hmm ik ken het dus niet, vertel vertel...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
pi_16643920
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:28 schreef vdo28 het volgende:
Hmm ik ken het dus niet, vertel vertel...
Leest en luister, oh en bekijk anders even zijn homepage (achtergrondnummer = 'You')
pi_16644429
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:25 schreef DustMan het volgende:
Reminds me, hij remixt ook als een bezetene en is ook veel terug te vinden op obscure 'lounge' () compilaties
Le Knight Club? Remixed als een bezetene? Lounge compilaties?

Volgens mij heb je de verkeerde artiest voor ogen.

pi_16644489
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:57 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Le Knight Club? Remixed als een bezetene? Lounge compilaties?

Volgens mij heb je de verkeerde artiest voor ogen.

Niet Le Knight Club, juist niet, had het nog steeds over FPM
pi_16644580
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 23:59 schreef DustMan het volgende:

[..]

Niet Le Knight Club, juist niet, had het nog steeds over FPM

Me so stupid. Ik dacht dat het op mijn post sloeg, vooral om dat ik het onlogisch vond dat je een smiley zette over de verschijning op de lounge compilaties.

Vond het al zo vreemd. Excusez-moi.

pi_16644645
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 00:02 schreef MaartenHG het volgende:

[..]

Me so stupid. Ik dacht dat het op mijn post sloeg, vooral om dat ik het onlogisch vond dat je een smiley zette over de verschijning op de lounge compilaties.

Vond het al zo vreemd. Excusez-moi.

Ik had het wat duidelijker erbij moeten zetten, my mistake
en de smiley is eigenlijk vanwege de verkrachting van het woord Lounge.. (de Hed Kandisering van het genre.. de hippe generatie die ook wel wil 'tjillen'.. )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')