abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_17055186
Thanks komakie en sjors. Nog een vraagje, zijn er hier mensen die een helm dragen?? En zo ja welke dan?

Ik heb nogal de neiging minstens 1 keer in de week heel hard op mn kop te vallen. Dus ik dacht dat het misschien verstandig was om eens een helm aan te schaffen. Maar ik heb geen idee welke ik moet hebben.

pi_17056662
quote:
Op maandag 9 februari 2004 22:57 schreef MOONboy het volgende:
Heeren,
wie kan mij wat vertellen over de Burton Omen (166). Als ervaren freerider denk ik dat ik 'm wil hebben.. nu heb ik ergens goeie deal gezien, maar ik wil niet over 1 nacht ijs gaan, want geen geld.
Ik vond het alleen lastig om reviews te vinden over dit board.. dus naja... kennen jullie iemand die heeft..?

groet!
Mb

In de Snowboarder van jan/feb 04 staat een test van de Omen. Hier komt die heel goed uit. Als een echte alleskunner (binnen de freerideboards uiteraard) Het hangt erg van je persoonlijke voorkeur af. Ik zelf geef de voorkeur aan een stijvere plank, de Omen is vrij los tussen de bindingen. Hierdoor kun je hem lekker sturen en 'surfy' rijden. Dit is, als je ervan houdt, heerlijk in de diepe sneeuw. Persoonlijk hou ik van wat aggresievere, stijvere boards die niet zo torderen. Ik ging op zoek naar een Johan maar dat heeft alles met persoonlijke voorkeur te maken.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:19:56 #153
76520 Basje_B
360 tailgrap
pi_17056821
Ik was op zoek naar wat coole tricks. Dan in plaatjes met uitleg en plaatjes erbij. OOk zocht ik wat snowboard filmpjes.

Weten jullie waar ik deze kan vinden?

Mvg,

switch is the same as left-hand writing, only if you mess up, you won't get a new sheet of paper but a paramedic."
pi_17057192
hmm frosty heeft een Rome Flag 163 liggen incl gratis Pipe Gloves + gratis helm/backprotector.

Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van Rome, maar omdat ze nog maar zo kort bestaan nog weinig ervaringen gehoord.
De dingen als dat ze uit zelfde fabriek als Forum/nitro/allian komen boeien mij niet zo, immers levert Rome en model af bij die fabriek die afwijkt van de andere merken.

* Thermo kan beter nog een seizoen wachten met board kopen. Maar wil toch graag nog paar weken op een stijvere plank rijden + z'n flows aan de wilgen hangen.

Zo weer genoeg gezeurt voor vandaag

* Thermo gaat verder met project.

_Disruption by Design, by any means necessary_
I'll describe the way I feel ...You're my new Achilles heel
Can this savior be for real. Or are you just my seventh seal?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:36:10 #155
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17057371
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:30 schreef Thermo het volgende:
hmm frosty heeft een Rome Flag 163 liggen incl gratis Pipe Gloves + gratis helm/backprotector.

Ik ben eigenlijk wel gecharmeerd van Rome, maar omdat ze nog maar zo kort bestaan nog weinig ervaringen gehoord.
De dingen als dat ze uit zelfde fabriek als Forum/nitro/allian komen boeien mij niet zo, immers levert Rome en model af bij die fabriek die afwijkt van de andere merken.

* Thermo kan beter nog een seizoen wachten met board kopen. Maar wil toch graag nog paar weken op een stijvere plank rijden + z'n flows aan de wilgen hangen.

Thermo,
Ik kan het toch niet laten, vorige keer heb ik het geprobeerd te negeren maar ik snap het niet. Als ik me niet vergis heb je sinds 1 vakantie Flow-bindingen en denk je nu dat die niet goed zijn. Je wil terug naar Straps. Het kan natuurlijk, ik sluit niets uit. Maar waarom in godsnaam denk je dat je straks op Flows weer beter kan boarden dan op straps?
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17057679
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:36 schreef XL het volgende:

[..]

Thermo,
Ik kan het toch niet laten, vorige keer heb ik het geprobeerd te negeren maar ik snap het niet. Als ik me niet vergis heb je sinds 1 vakantie Flow-bindingen en denk je nu dat die niet goed zijn. Je wil terug naar Straps. Het kan natuurlijk, ik sluit niets uit. Maar waarom in godsnaam denk je dat je straks op Flows weer beter kan boarden dan op straps?

Het gevoel man... Terug naar je roots.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  dinsdag 10 februari 2004 @ 13:50:47 #157
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17057834
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:46 schreef beerke het volgende:

[..]

Het gevoel man... Terug naar je roots.

Je gaat toch ook niet met houten wielen fietsen
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_17058224
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:36 schreef XL het volgende:

[..]

Thermo,

1 vakantie? Ik heb nog geen enkele vakantie op straps geboard.
Ik ben begonnen met flows en nog nooit gewisseld.
Verder hebben mijn flows enorm veel speling gekregen + zijn er wat stukken afgebroken etc.
Beter lezen volgende keer okee?

[Dit bericht is gewijzigd door Thermo op 10-02-2004 14:10]

dinsdag 10 februari 2004 @ 14:23:12 #159
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17058762
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:04 schreef Thermo het volgende:

[..]

1 vakantie? Ik heb nog geen enkele vakantie op straps geboard.
Ik ben begonnen met flows en nog nooit gewisseld.
Verder hebben mijn flows enorm veel speling gekregen + zijn er wat stukken afgebroken etc.
Beter lezen volgende keer okee?

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Welke stukken kunnen er afbreken aan bindingen?

Ben je ermee bekend dat je 'het touw' van je Flowbindingen kunt inkorten als je de binding loshaalt van je board. Je duwt dan tegen het touw en dan komt het er aan de onderkant uit. Daar zit een schroef, die kun je aandraaien (en 'het touw' wordt korter) en dan zou de speling weg moeten zijn.

pi_17058967
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:23 schreef XL het volgende:

[..]

Ok, dan heb ik het verkeerd begrepen.
Welke stukken kunnen er afbreken aan bindingen?

Ben je ermee bekend dat je 'het touw' van je Flowbindingen kunt inkorten als je de binding loshaalt van je board. Je duwt dan tegen het touw en dan komt het er aan de onderkant uit. Daar zit een schroef, die kun je aandraaien (en 'het touw' wordt korter) en dan zou de speling weg moeten zijn.

Daaarmee ben ik bekend ja heheh, heb ik ook al zo afgesteld hoe ik hem wil, maar de speling zit dus aan de bevestiging van de back aan de base van de binding, het plastic is niet stijf genoeg zeg maar. De back is meer te bewegen naar links en rechts dan goed is.
De schroeven zitten muurvast dus dat is het probleem niet helaas.

Er kan niet echt veel boeiends vanaf breken, alleen de " straps" en de gaten voor die straps in de flows ( moeilijk uitgelegd maargoed )

Grootste probleem is dus die speling.

( Dat je dat verkeerd begrepen hebt kan je btw vooraf beter brengen dan zo, voorkomt ergernis. )

pi_17059706
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:50 schreef XL het volgende:

[..]

Je gaat toch ook niet met houten wielen fietsen

Als ik mij fijn voel bij houten wielen, dan fiets ik op houten wielen. Ook al snijdt die vergelijking hier absoluut geen hout...

Maar de klacht die Thermo heeft, is een veelgehoorde bij Flow-bindingen. Afgelopen vakantie in Val Thorens zat ik bij een jongen in de lift die precies hetzelfde mankement aan zijn Flow-binding had. Er zat een speling op zijn highbacks, daar schrok ik gewoon van. Ik vond het ook totaal niet meer verantwoord om daarop de piste af te gaan. Echter, ingestr.. ja hoe noem je dat eigenlijk bij Flows, ingeflowed? Enfin, in zijn binding zat het allemaal wel iets steviger. Maar een echt veilig gevoel kan het niet gegeven hebben...

We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
pi_17060439
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:55 schreef beerke het volgende:

[..]

Als ik mij fijn voel bij houten wielen, dan fiets ik op houten wielen. Ook al snijdt die vergelijking hier absoluut geen hout...

Maar de klacht die Thermo heeft, is een veelgehoorde bij Flow-bindingen. Afgelopen vakantie in Val Thorens zat ik bij een jongen in de lift die precies hetzelfde mankement aan zijn Flow-binding had. Er zat een speling op zijn highbacks, daar schrok ik gewoon van. Ik vond het ook totaal niet meer verantwoord om daarop de piste af te gaan. Echter, ingestr.. ja hoe noem je dat eigenlijk bij Flows, ingeflowed? Enfin, in zijn binding zat het allemaal wel iets steviger. Maar een echt veilig gevoel kan het niet gegeven hebben...

Precies wat ik bedoel!
Het voelt soms net aan alsof je "los" in je binding zit?
Het is niet zo, maar je kan je enkel te veel opzij bewegen, ik denk zelf dat ik daardoor ook mijn enkel blessure heb opgelopen, maar goed dat kan mijn onkunde ook gewoon zijn.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:22:11 #163
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17062393
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 11:56 schreef DarkChylde het volgende:

[..]

nee... het best is om de ong 5 dagen hot waxen
hangt trouwens ook een beetje van je board af. een extrude base (goedkopere boards) hebben minder onderhoud nodig. de sintered base (duurdere boards) moet je ook regelmatiger waxen.

Als je alleen maar Hot waxen doet is dat wel de bedoeling jah. Maar dan moet hij elke keer naar de winkel.
Niet helemaal de bedoeling lijkt me.

Gewoon 1x in de 3 weken hot waxen en dan elke 2 tot 3 dagen bij houden met gewoon Rub-on Wax.

Btw over dat kapotte snowboard.
Als hij verzekert is kun je beter het geld terugvragen van de verzekering. Anders opsturen naar de fabrikant en hopen dat je geld terug krijgt.
Tenzij het een oud board is. Dan moet je em gewoon ff naar een show in Oostenrijk/Frankrijk brengen.
Die kunnen wonderen verrichten met dat soort dingen

btw het is nu waarschijnlijk nog niet zo'n groot probleem zoals jij het omschrijfd. Maar het kan verder open gaan en dan wordt het een probleem....

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:32:53 #164
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_17062739
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:14 schreef Zolena het volgende:
Thanks komakie en sjors. Nog een vraagje, zijn er hier mensen die een helm dragen?? En zo ja welke dan?

Ik heb nogal de neiging minstens 1 keer in de week heel hard op mn kop te vallen. Dus ik dacht dat het misschien verstandig was om eens een helm aan te schaffen. Maar ik heb geen idee welke ik moet hebben.

Als jij je veiliger voelt met een helm op je kop moet je zeker een helm kopen. Er is namelijk geen reden voor om het niet te doen.
Je hoeft namelijk maar 1x blij te zijn met je aankoop

ik zelf gebruik geen helm en ook geen andere bescherming. Eigenlijk best wel stom omdat ik nog wel eens gekke dingen op me board doe
Hoe langer ik er over nadenk, hoe meer het me ook aan gaat staan om iets van een helm en (misschien nog wel belangrijker) een rugbeschermer te kopen.

ik denk dat ik dat de komende 3 weken ga doen...

btw Donderdag weg

Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:37:44 #165
13306 DarkChylde
pow..pow.....powder!!!!
pi_17062881
ik heb zelf ook hard zitten nadenken over een helm maar heb er nog geen gekocht. ga wel kijken of ik er niet een in de uitverkoop tegen kom... maar heb er geen haast mee..

en over dat hotwaxen. dat doet de echte snowboarder zelf
is de eerste keer spannend, maar daarna is het een koud kunstje

I am always right, once I thought I was wrong, but I was mistaken
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:40:23 #166
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17062965
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 13:30 schreef Thermo het volgende:

Rome is opgericht door de geestelijk vader van de Custom... Dat alleen al is een reden om dit merk op zijn minst in overweging te nemen

XL, waarom dat verdedigen (en van daaruit promoten) van Flow iedere keer.. Als jij je persoonlijk goed voelt op Flows dan hoef je je niets aan te trekken van kritieken, dat doe ik ook niet als men over kritisch is over straps.. en zoals beerke al zei.. Als je graag met houten wielen fietst dan doe je dat
En ik geloof dat de voor- en nadelen wel vaak genoeg aan bod gekomen zijn hier...

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:40:53 #167
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17062986
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 14:55 schreef beerke het volgende:

[..]

Nee, ik ken je standpunt. Echter, zoals je het daarstraks verwoorde vroeg om een wederopmerking. Je gebruikt geen straps omdat het de roots zijn, maar omdat je jezelf daar fijn bij voelt. Die gast die met speling in zijn bindingen in de lift zat heb je hopelijk goed uitgescholden. Dat is alsof je gaat snowboarden met een strap los! Het is ook absoluut het systeem Flow niet wat die speling veroorzaakt. Mogelijk onkunde bij het afstellen. Als die gast ook bij mij in de lift had gezeten had ik hem dat verhaal verteld wat ik even hierboven postte, waarschijnlijk zou er een wereld voor hem open zijn gegaan.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:44:50 #168
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17063116
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 12:14 schreef Zolena het volgende:

Deze lijkt mij persoonlijk wel cool:

dinsdag 10 februari 2004 @ 16:47:18 #169
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17063189
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef XL het volgende:

[..]
Als die gast ook bij mij in de lift had gezeten had ik hem dat verhaal verteld wat ik even hierboven postte, waarschijnlijk zou er een wereld voor hem open zijn gegaan.

of hij heeft hetzelfde probleem als thermo, bij wie je oplossing niet van toepassing bleek te zijn..
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:47:59 #170
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17063209
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef 360sjors het volgende:

XL, waarom dat verdedigen (en van daaruit promoten) van Flow iedere keer.. Als jij je persoonlijk goed voelt op Flows dan hoef je je niets aan te trekken van kritieken, dat doe ik ook niet als men over kritisch is over straps.. en zoals beerke al zei.. Als je graag met houten wielen fietst dan doe je dat
En ik geloof dat de voor- en nadelen wel vaak genoeg aan bod gekomen zijn hier...

Als niks dubbel aan bod mag komen in dit topic kunnen we net zo goed stoppen. Vrijwel alles is aan bod geweest. Ik voel me goed bij Flow, zo goed zelfs dat ik graag anderen ervan wil overtuigen dat Flow zo goed is. Dat doe ik niet om Flow te helpen, maar om die andere van het snowboarden te laten genieten. Dat is ook een van de redenen dat ik uberhaupt in dit topic kom. Vandaag rakelde ik de discussie op omdat Thermo klaagt over speling in zijn bindingen. Waar dit vandaan komt kan ik vanaf hier niet zeggen, ik kan je wel vertellen dat Flow en alle andere merken de eigen bindingen stevig aan de tand voelen. Dat ze daar grote krachten aan hangen om de bindingen te testen op stabiliteit. Die speling kan het gevolg zijn van ouderdom, verkeerd afstellen of wat dan ook. Maar die speling ontstaat van ze lang zal ze leven niet omdat Flow een slecht systeem is. Dat beeld kan wel ontstaan en daarom trek ik mijn mond zo nu en dan open.
  dinsdag 10 februari 2004 @ 16:59:01 #171
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17063572
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:47 schreef XL het volgende:

[..]

Als niks dubbel aan bod mag komen in dit topic kunnen we net zo goed stoppen. Vrijwel alles is aan bod geweest. Ik voel me goed bij Flow, zo goed zelfs dat ik graag anderen ervan wil overtuigen dat Flow zo goed is. Dat doe ik niet om Flow te helpen, maar om die andere van het snowboarden te laten genieten. Dat is ook een van de redenen dat ik uberhaupt in dit topic kom. Vandaag rakelde ik de discussie op omdat Thermo klaagt over speling in zijn bindingen. Waar dit vandaan komt kan ik vanaf hier niet zeggen, ik kan je wel vertellen dat Flow en alle andere merken de eigen bindingen stevig aan de tand voelen. Dat ze daar grote krachten aan hangen om de bindingen te testen op stabiliteit. Die speling kan het gevolg zijn van ouderdom, verkeerd afstellen of wat dan ook. Maar die speling ontstaat van ze lang zal ze leven niet omdat Flow een slecht systeem is. Dat beeld kan wel ontstaan en daarom trek ik mijn mond zo nu en dan open.

Dubbel is prima, zoals je zegt komt alles meerdere malen aan bod hier, maar is dit niet al de driehonderdzevenenvijftigste keer dat je je mond er over opentrekt? Er kan he-le-maal niets over Flow gezegd worden zonder dat de Vertegenwoordiger van Flow nog even de glorie van het systeem komt aanprijzen
quote:
o goed zelfs dat ik graag anderen ervan wil overtuigen dat Flow zo goed is
Moeten die anderen overtuigd worden (d.m.v. propaganda of wellicht zelfs indoctrinatie) of mogen ze op basis van objecieve informatie met hun eigen verstand kiezen?
pi_17064211
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:44 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Deze lijkt mij persoonlijk wel cool:

[afbeelding]

Die is zeker cool. Maar met een helm alleen ben je er natuurlijk niet. Ik zit zelf aan full body armor te denken. Ik vraag me alleen af of mijn Flow bindingen dan nog wel passen?
  dinsdag 10 februari 2004 @ 17:20:53 #173
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_17064241
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:59 schreef 360sjors het volgende:

[..]

Dubbel is prima, zoals je zegt komt alles meerdere malen aan bod hier, maar is dit niet al de driehonderdzevenenvijftigste keer dat je je mond er over opentrekt? Er kan he-le-maal niets over Flow gezegd worden zonder dat de Vertegenwoordiger van Flow nog even de glorie van het systeem komt aanprijzen

En jij bepaalt de grens tussen dubbel en overdreven vaak?
Als Flow aan bod komt praat ik mee.
Zoals ik overigens bij vrijwel alle onderwerpen meepraat
quote:
Moeten die anderen overtuigd worden (d.m.v. propaganda of wellicht zelfs indoctrinatie) of mogen ze op basis van objecieve informatie met hun eigen verstand kiezen?
Objectief is dit topic nog bijna nooit geweest. De verhalen van slechts strappende boarders zijn natuurlijk ook nooit objectief. Afgaan op verhalen in dit topic is altijd 'gevaarlijk'. Je kunt een grote mond hebben en veel tijdschriften lezen of je kunt er daadwerkelijk verstand van hebben. Oordelen wie in welke mate over de juiste kennis beschikt is bijna niet te doen.
pi_17064343
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 16:40 schreef XL het volgende:

[..]

... je gebruikt geen straps omdat het de roots zijn, maar omdat je jezelf daar fijn bij voelt. Die gast die met speling in zijn bindingen in de lift zat heb je hopelijk goed uitgescholden. Dat is alsof je gaat snowboarden met een strap los!

Nee, ik heb hem geholpen, want hij was er zich wel degelijk van bewust dat het niet in orde was. Hij kwam er mee naar mij toe namelijk. We hebben het iets kunnen verhelpen, maar lang niet voldoende. Dus had ik hem maar aangeraden om de laatste dag een paar STRAP-bindingen ( ) te huren en met zijn Flows terug naar zijn dealer in Nederland te gaan. Het mankement aan zijn binding was namelijk die bewuste dag opgetreden.
quote:
Het is ook absoluut het systeem Flow niet wat die speling veroorzaakt. Mogelijk onkunde bij het afstellen. Als die gast ook bij mij in de lift had gezeten had ik hem dat verhaal verteld wat ik even hierboven postte, waarschijnlijk zou er een wereld voor hem open zijn gegaan.
Hij gebruikt die bindingen al 5 jaar en had er wel degelijk verstand van. Althans, zo kwam hij op mij over iig.

...soms zijn die bindingdiscussies wel leuk hoor...

dinsdag 10 februari 2004 @ 17:38:22 #175
72282 360sjors
King of the Hill
pi_17064763
quote:
Op dinsdag 10 februari 2004 17:20 schreef XL het volgende:

[..]

En jij bepaalt de grens tussen dubbel en overdreven vaak?
Als Flow aan bod komt praat ik mee.
Zoals ik overigens bij vrijwel alle onderwerpen meepraat
[..]

Hee, ik ken nog iemand die riep dat ik iets niet te bepalen had

Ik bepaal dan ook niets, dat doen de blue boys hier op Fok. Doch, ik spui slechts mijn mening, iets wat jij ook doet..

Zullen we tellen hoe vaak het onderwerp 'Goggles' en het onderwerp 'Flow' aan bod zijn gekomen c.q. hier betrekking op hebben (in jouw posts)? Volgens mij komen we dan significante verschillen tegen Je kunt best Flowfan zijn, maar geloof me maar als ik zeg dat men hier ondertussen wel weet dat je zweert bij Flow. Je komt meer over als een FlowFundamentalist. Jij wil een objectief topic, waarom dan zelf een niet-objectief beeld van Flow geven...

En als je geen objectief topic wil, waarom dan zwaar tegengas bij speelse toespelingen op Flow, ze zijn immers toch niet objectief...

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')