quote:Mensen die in de buurt wonen, of staan die met hun sokken in het water?
EVACUATIE HONDERDEN MENSEN LEK JULIANAKANAALDIJK
anp
De gemeente Stein is begonnen met de onmiddellijke evacuatie van honderden mensen, die wonen in wijken vlakbij het kanaal. De bewoners worden opgevangen in een gemeenschapshuis in het centrum van Stein, aldus een woordvoerder.
nu.nl
quote:
In het Zuidlimburgse Stein is de evacuatie van drie- tot vierhonderd mensen aan de gang. Aanleiding is een mogelijke dijkdoorbraak.Bij het Kasteel Stein is de dijk van het Julianakanaal over een lengte van tien meter ongeveer tweederde van het dijklichaam weggeslagen. De oorzaak hiervan is onbekend. De burgemeester van Stein heeft daarop besloten om 160 woningen in tien straten te evacueren. De bewoners worden elders in Stein ondergebracht.
quote:Aha, das ongeveer hetzelfde.
Dijkdoorbraak dreigt in Julianakanaal in Stein
In Stein worden op dit moment 300 tot 400 mensen geëvacueerd, in verband met een mogelijke dijkdoorbraak.De dijk van het Julianakanaal is ter hoogte van kasteel Stein ernstig beschadigd. Door nog onbekende oorzaak is over een lengte van 10 meter ongeveer tweederde deel van het dijklichaam weggeslagen. Burgemeester Ed Meijer heeft daarom de evacuatie gelast van ruim 160 woningen in tien straten. Bewoners worden met bussen naar het gemeenschapshuis Sociocentrum in Stein gebracht.
[L1]
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 27-01-2004 16:59]
quote:DSM ligt ook in Zuid-Limburg ja. Maar dat heeft er niets mee te maken. En zij zullen er ook geen last van krijgen, denk ik ...
Op dinsdag 27 januari 2004 17:00 schreef Zwartadder het volgende:
Is dat niet bij DSM???
quote:Dat is geleen...
Op dinsdag 27 januari 2004 17:00 schreef Zwartadder het volgende:
Is dat niet bij DSM???
quote:Ja jesus ik ken Limburg wel! maar DSM ligt ook bij Urmond, Stein en Beek. dus...
Op dinsdag 27 januari 2004 17:04 schreef evil_cupido het volgende:[..]
Dat is geleen...
quote:Ik kan me anders nog iets herinneren van problemen met het Twentekanaal door een grote brand bij Vredesteijn
Op dinsdag 27 januari 2004 17:04 schreef pekel het volgende:
Kijk, zulke problemen hebben we niet in Drenthe..
Dit is geen Ummelsspam trouwens.
geen gezeik.. DSM ligt er precies tussenin.
[Dit bericht is gewijzigd door Toffe_Ellende op 27-01-2004 17:13]
quote:Paniekzaaien is mijn werk, weet je nog?
Op dinsdag 27 januari 2004 17:08 schreef Zwartadder het volgende:
Ik vind dat de Topicstarter weer aan het PANIEKzaaien is (weer eens iets anders dan ARMOEDzaaien). Het schijnt maar een misserig Lekje te zijn, dat voor 2/3 is gedicht!
quote:dsm ligt ook bij het water
Op dinsdag 27 januari 2004 17:04 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
DSM ligt ook in Zuid-Limburg ja. Maar dat heeft er niets mee te maken. En zij zullen er ook geen last van krijgen, denk ik ...
Dit toont wel aan hoe goed we in nederland in het onderhoud van onze dijken zijn, niet dus.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |