De eerste fok! motormeet?
De eerste Fok! motormeet! [deel 2]
De tweede Fok! motormeet!
De tweede Fok! motormeet! (deel 2)
De tweede Fok! motormeet! (deel 3)
De tweede Fok! motormeet! (deel 4)
De tweede Fok! motormeet! deel 5
De tweede Fok! MotorMeet! [deel 6]
De tweede Fok! MotorMeet! [deel 7]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 8]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 9]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 10]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 11]
De tweede Fok!MotorMeet [deel 12]
Laten we het er maar op houden dat je twee soorten mensen hebt: motorrijders & BMW fanaten. (harley rijders daargelaten.)
Heb ondertussen mijn oog weer laten vallen op wat anders:
Een yzf750r dus, wat weet iedereen hier over een dergelijke machine te melden? Mij viel in ieder geval op dat ie 5 kleppen per cilinder heeft? Dat is niet standaard bij motoren voor zover ik weet, toch?
quote:Leuk fietsie! Uit welk jaar is die?
Op dinsdag 27 januari 2004 18:28 schreef hollander172 het volgende:
Beetje vreemd gelopen met PatrickM, zag het wel aankomen maar toch wel spijtig dat het zo uit de hand is gelopen.Laten we het er maar op houden dat je twee soorten mensen hebt: motorrijders & BMW fanaten. (harley rijders daargelaten.)
Heb ondertussen mijn oog weer laten vallen op wat anders:
Een yzf750r dus, wat weet iedereen hier over een dergelijke machine te melden? Mij viel in ieder geval op dat ie 5 kleppen per cilinder heeft? Dat is niet standaard bij motoren voor zover ik weet, toch?
quote:'95, 22000 gelopen.
Op dinsdag 27 januari 2004 18:34 schreef ploderus het volgende:[..]
Leuk fietsie! Uit welk jaar is die?
Volgens de advertentie heeft ie net een nieuwe achterband, ketting, tandwielen en accu. Morgen eens bellen en kijken of deze eigenaar wel de bonnen nog heeft en een keuring toelaat.
De prijs is redelijk vind ik, 3500,- wil ie ervoor hebben.
Hier nog een plaatje, andere motor wel zelfde type en kleur:
quote:Die prijs lijkt inderdaad wel mee te vallen. Hier wat specs:
Op dinsdag 27 januari 2004 18:40 schreef hollander172 het volgende:[..]
'95, 22000 gelopen.
Volgens de advertentie heeft ie net een nieuwe achterband, ketting, tandwielen en accu. Morgen eens bellen en kijken of deze eigenaar wel de bonnen nog heeft en een keuring toelaat.
De prijs is redelijk vind ik, 3500,- wil ie ervoor hebben.Hier nog een plaatje, andere motor wel zelfde type en kleur:
Ziet eruit als een leuk en pittig fietsie
quote:Daar had ik dus ook meteen gekeken, best leuke specs eigenlijk.
Op dinsdag 27 januari 2004 18:54 schreef ploderus het volgende:
Die prijs lijkt inderdaad wel mee te vallen. Hier wat specs:
http://www.bikez.com/bike/index.php?bike=896
quote:Mwah het is niet mijn droommotor met al die stickers (is de ontwerper van die dingen in een LSD trip blijven hangen?) maar lijkt me best leuk als eerste motor.
Ziet eruit als een leuk en pittig fietsie
quote:Dat vraag ik me dus ook vaak af, sommige jap ontwerpers hebben echt schijt in hun ogen. MAar gelukkig de meeste ook weer niet
Op dinsdag 27 januari 2004 19:03 schreef hollander172 het volgende:Mwah het is niet mijn droommotor met al die stickers (is de ontwerper van die dingen in een LSD trip blijven hangen?) maar lijkt me best leuk als eerste motor.
En zeker leuk als eerste fiets !!!
meer dan genoed pk's in ieder geval
quote:Op deze motor staat het wel fris moet ik zeggen.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:03 schreef hollander172 het volgende:[..]
Daar had ik dus ook meteen gekeken, best leuke specs eigenlijk.
[..]Mwah het is niet mijn droommotor met al die stickers (is de ontwerper van die dingen in een LSD trip blijven hangen?) maar lijkt me best leuk als eerste motor.
quote:Gelijk in 1 keer klaar.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:46 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
zo, vanmiddag naar motorzaak geweest, dit is mijn pak:
[afbeelding]
[afbeelding]laat de proefrit periode beginnen!!!
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 27-01-2004 19:50]
quote:combi, je kunt em aan elkaar ritsen.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:48 schreef Gerako het volgende:
Mooi pak, is het een combi, of is het een geheel?
quote:ja, ik kan de gehele voering eruit halen
Op dinsdag 27 januari 2004 19:48 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Gelijk in 1 keer klaar.
Het waren losse delen als ik mij goed herinner.
Zit er nog een verwisselbare voering in voor winter/zomer ?
quote:totaal: EUR 459,-. korting eraf: EUR 350,-
Op dinsdag 27 januari 2004 19:48 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben trouwens wel benieuwd wat dat tegenwoordig kost.
(laatst gekocht in 1996)
quote:Het is niet de lelijkste in ieder geval met dit soort kleuren.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:33 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Op deze motor staat het wel fris moet ik zeggen.
En die velgen hebben ze tot nu toe allemaal he bij jou.
Brute machine om op te beginnen, maar het is nog geen zomer dus voorlopg rij je toch rustig.
(ik bedoel geen goed droog wegdek voorhanden om even goed uit te proberen)
Inderdaad is dit niet de meest ideale fiets om op te beginnen, 125pk tegen die paar die een lesfiets heeft is een beetje een groot verschil maar ik ben van nature een voorzichtig persoon en op een motor waarbij ik niet weet hoe de banden zijn en nog geen gevoel ontwikkeld heb doe ik sowieso heel voorzichtig. Eerst maar eens leren sturen voor ik ga gassen.
quote:Dat is wel makkelijk, ikzelf heb een leren combi, zeker als je ff ergens gaat zitten is het veel makkelijker.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:53 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
combi, je kunt em aan elkaar ritsen.
[..]
quote:maak die velgen zwart en kijk eens hoe mooi ie eruit ziet!! een brute motor hoor
Op dinsdag 27 januari 2004 19:55 schreef hollander172 het volgende:Die velgen tsja, dat zal mijn vrouwelijke kant wel moeten zijn die me daar naar toe trekt.
quote:Werken..
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ rietvaerder of wie nog meer zin en tijd heeft om te komen, het is immers in het westen (breukelen): as vrijdag heb ik om 1300 uur een afspraak voor een proefrit op een RGV. zin?
quote:halve snipperdag
Op dinsdag 27 januari 2004 20:00 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Werken..
jammer, volgende keer dan. ik ga nu meer afspraken maken dus dat komt wel een keer goed .
quote:wow, dan heb je het zo te zien niet echt getroffen met het weer
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ rietvaerder of wie nog meer zin en tijd heeft om te komen, het is immers in het westen (breukelen): as vrijdag heb ik om 1300 uur een afspraak voor een proefrit op een RGV. zin?
quote:oja das waar. het gaat sneeuwen zeggen ze
Op dinsdag 27 januari 2004 20:04 schreef ploderus het volgende:[..]
wow, dan heb je het zo te zien niet echt getroffen met het weer
quote:Tentamens
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ rietvaerder of wie nog meer zin en tijd heeft om te komen, het is immers in het westen (breukelen): as vrijdag heb ik om 1300 uur een afspraak voor een proefrit op een RGV. zin?
En idd het weer is zwaar gaar komende week, in ieder geval dat is de voorspelling
quote:jep, idd. Sneeuw, hagel, regen, enz zijn allemaal genoemd. Maar ik vertrouw die Piet Paulusma toch niet echt
Op dinsdag 27 januari 2004 20:07 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
oja das waar. het gaat sneeuwen zeggen ze
quote:Dat mag niet, want ik heb op mijn halve BMW geen sneeuwkettingen..
Op dinsdag 27 januari 2004 20:09 schreef Makster het volgende:[..]
Tentamens
En idd het weer is zwaar gaar komende week, in ieder geval dat is de voorspelling
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 20:11 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat mag niet, want ik heb op mijn halve BMW geen sneeuwkettingen..
(een tupperware motorscooter.![]()
![]()
![]()
)
quote:idd vind het ook wel makkelijk. dat zweten is niet zo fris, nee. het pak zit echt heel lekker, goed strak en niet te strak.
Op dinsdag 27 januari 2004 19:59 schreef Gerako het volgende:[..]
Dat is wel makkelijk, ikzelf heb een leren combi, zeker als je ff ergens gaat zitten is het veel makkelijker.
Een maat van mij heeft een overall maar die zit altijd te zweten als we ergens op een terras zitten.
Nadeel van leer is dat het niet zo warm is in de winter, maar dan rij ik toch niet.
Ja, ik ben een mooi weer rijder.
quote:Een foto met de man in het pak ziet er waarschijnlijk beter uit dan op een slappe klerenhanger.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:26 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
idd vind het ook wel makkelijk. dat zweten is niet zo fris, nee. het pak zit echt heel lekker, goed strak en niet te strak.
quote:ik heb er wel over nagedacht om dat te doen, maar was me ff te veel moeite
Op dinsdag 27 januari 2004 20:29 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een foto met de man in het pak ziet er waarschijnlijk beter uit dan op een slappe klerenhanger.
Rietvaerder zou zijn helm met glimmend vizier opzetten..![]()
quote:jazeker!! ik ga ff afspraak maken
Op dinsdag 27 januari 2004 20:32 schreef Patrick281 het volgende:
[afbeelding]
Iets voor OPM ? 999,00 Yamaha FZ-750..
uhm, missch iets te enthousiast...FZ 750 is een sport-tour denk ik he?
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 27-01-2004 21:10]
quote:Reken maar dat het een sportieve machine is.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:52 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik heb er wel over nagedacht om dat te doen, maar was me ff te veel moeite
. missch van het weekend...
[..]jazeker!! ik ga ff afspraak maken
thx
!!
uhm, missch iets te enthousiast...FZ 750 is een sport-tour denk ik he?
quote:ik vind em mooie lijnen hebben hoor! ik heb nog even verder gekeken naar andere FZ 750s en dat is best interessant.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:10 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Reken maar dat het een sportieve machine is.
Vergeleken met een YZF is het een sport tour..
Maar toen hij uitkwam was het 1 van de snellere motoren.
Zeker een goede voorbereiding voor een blade.
vanmiddag trouwens voor het eerst op een SS gezeten tijdens het passen . wat een zit, wat een houding!! na vanmiddag ben ik helemaal overtuigd en dan heb ik nog niet eens gereden...was btw een kawa ZX7R
quote:Zeker op de snelweg zit niets beter dan een supersport. Optimale controle.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik vind em mooie lijnen hebben hoor! ik heb nog even verder gekeken naar andere FZ 750s en dat is best interessant.
vanmiddag trouwens voor het eerst op een SS gezeten tijdens het passen
. wat een zit, wat een houding!! na vanmiddag ben ik helemaal overtuigd en dan heb ik nog niet eens gereden...was btw een kawa ZX7R
quote:ja dat snap ik, daarom zeg ik ook erbij; en dan heb ik nog niet eens gereden
Op dinsdag 27 januari 2004 21:14 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zeker op de snelweg zit niets beter dan een supersport. Optimale controle.
Een motor moet je actief berijden .. tenzij het louter een secundair vervoersmiddel is.
Maar half slapend aankomen doe ik liever in de auto..
zie ik nu pas :
quote:
Beter 10 BMW's de lucht in dan 1 in de hand..
quote:Wat is er ?
Op dinsdag 27 januari 2004 21:29 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja dat snap ik, daarom zeg ik ook erbij; en dan heb ik nog niet eens gereden
zie ik nu pas
:
[..]
quote:ZX7R
Op dinsdag 27 januari 2004 21:12 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik vind em mooie lijnen hebben hoor! ik heb nog even verder gekeken naar andere FZ 750s en dat is best interessant.
vanmiddag trouwens voor het eerst op een SS gezeten tijdens het passen
. wat een zit, wat een houding!! na vanmiddag ben ik helemaal overtuigd en dan heb ik nog niet eens gereden...was btw een kawa ZX7R
Grote kans op de opvolger van mijn ZXR400
quote:de lucht in!!!!
Op dinsdag 27 januari 2004 21:30 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Wat is er ?
quote:die stond er trouwens naast, maar dat is ook echt een mooie fiets!!! ik dacht dat ie kleiner zou zijn dan een ZX7R, maar dat viel wel mee althans, zo snel ik kon zien
Op dinsdag 27 januari 2004 21:34 schreef Makster het volgende:[..]
ZX7R
![]()
Grote kans op de opvolger van mijn ZXR400
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
de lucht in!!!!
quote:Niet veel kleiner, wel een heel stukkie lichter
Op dinsdag 27 januari 2004 21:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
die stond er trouwens naast, maar dat is ook echt een mooie fiets!!! ik dacht dat ie kleiner zou zijn dan een ZX7R, maar dat viel wel mee althans, zo snel ik kon zien
Maar idd vind een ZXR400 nog steeds een HEEEEL mooie fiets, daarom heb ik er dus ook een
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
"Rijders bevrijdersfront.."
quote:Zeker weten dat het ook grootst rijdt.
Op dinsdag 27 januari 2004 21:36 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
die stond er trouwens naast, maar dat is ook echt een mooie fiets!!! ik dacht dat ie kleiner zou zijn dan een ZX7R, maar dat viel wel mee althans, zo snel ik kon zien
quote:
Op dinsdag 27 januari 2004 21:37 schreef Patrick281 het volgende:[..]
"Rijders bevrijdersfront.."
quote:Niet met de motor
Op dinsdag 27 januari 2004 21:39 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Zeker weten dat het ook grootst rijdt.
Makster toevallig niet in de buurt van Rotterdam Zuid geweest laatste 1.5 week ?
Wel in Zuid geweest naar die kut school van me, hopelijk voor de bijna laatste keer
quote:ok tot later!
Op dinsdag 27 januari 2004 21:49 schreef Patrick281 het volgende:
Met jullie kan ik praten.
Voor nu moet ik helaas gaan afsluiten.
quote:Vrijdag heb ik van 13:00 tot 14:15 school...
Op dinsdag 27 januari 2004 19:58 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
@ rietvaerder of wie nog meer zin en tijd heeft om te komen, het is immers in het westen (breukelen): as vrijdag heb ik om 1300 uur een afspraak voor een proefrit op een RGV. zin?
quote:jammer. maar hier is het toch helemaal wit buiten, kutsneeuw
Op woensdag 28 januari 2004 00:15 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Vrijdag heb ik van 13:00 tot 14:15 school...
quote:
Beter 10 BMW's de lucht in dan 1 in de hand..
quote:
Een BMW blijft een motor met h
quote:
Een BMW blijft een motor met het imago van een zak stront,
maarre, wat komt er achter die komma?
quote:en wordt bereden door Gaylords die liever 4 wielen hebben ipv 2
Op woensdag 28 januari 2004 07:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
![]()
maarre, wat komt er achter die komma?
En die bike van Rossi is zeer strak, vind alleen dat er een vreemde demper op zit.
Neemt niet weg dat ik jem niet zou willen hebben
quote:beetje wel ja. verder is ie echt strak
Op woensdag 28 januari 2004 09:52 schreef Makster het volgende:vind alleen dat er een vreemde demper op zit.
quote:als ik die proefrit vrijdag vroeger afspreek, kun je dan wel? ik twijfel nl. enorm tussen een lichte en een zwaardere motor. en als ik het iets vind zou ik graag jouw oordeel erover horen. ik ben vrijdag toch de hele dag vrij.
Op woensdag 28 januari 2004 10:34 schreef Rietvaerder het volgende:
Ze konden er net zo goed geen demper opzetten wat het geluid betreft
quote:idd, dat is wel krap dan. Tis in kockenge (ofzo?), bij utrecht. Hoe lang doe je daar over? Ik wil anders ook wel zaterdag gaan.
Op woensdag 28 januari 2004 10:59 schreef Rietvaerder het volgende:
Ligt eraan waar het is? Beetje krap om s morgens te gaan kijken en dan om 12:45 weer op school te zijn...
quote:Ik zat dus met precies het zelfde, voor het geld waar ik nu miij 400 voor heb gekocht had ik ook makkelijk een 750 kunnen kopen. De reden dat ik toch voor de 400 heb gekozen is heeft grotendeels te maken met het feit dat je op een lichtere fiets gewoon beter kan sturen, en vooral ook kan leren sturen.
Op woensdag 28 januari 2004 10:47 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
als ik die proefrit vrijdag vroeger afspreek, kun je dan wel? ik twijfel nl. enorm tussen een lichte en een zwaardere motor. en als ik het iets vind zou ik graag jouw oordeel erover horen. ik ben vrijdag toch de hele dag vrij.
Verschil in vermogen is idd wel aanwezig maar 240 km per/uur is echt hard zat, geloof mij maar
Het echt leuke is toch het bochtjes rijden en acceleren.
Maar je moet het idd, gewoon zelf weten
Gelukkig is de ZXR400 een enorm waarde vaste fiets, dus veel hoef ik er ook niet op af te schrijven, en dat is met die ZXR750 wel anders.
quote:Je oom wist er toch een hoop van?
Op woensdag 28 januari 2004 11:08 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
idd, dat is wel krap dan. Tis in kockenge (ofzo?), bij utrecht. Hoe lang doe je daar over? Ik wil anders ook wel zaterdag gaan.
quote:Ja, ok maar jij twijfelde tussen een 400 en een 750. zit natuurlijk verschil in maar ik twijfel tussen een 250 en een 600/750. check bijv de specs van een RGV 250 en die van een FZR 600.
Op woensdag 28 januari 2004 11:14 schreef Makster het volgende:*knip*
RGV: 56 pk @ 11.000 tpm/169 kg., FZR: 91 pk @ 10.500 tpm/208 kg.
quote:yep maar die kan niet helaas. en dan sta ik daar als leek, dat heeft niet zoveel nut denk ik.
Op woensdag 28 januari 2004 11:32 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Je oom wist er toch een hoop van?
quote:Weet jij toevallig hoeveel km er op die RGV staan?
Op woensdag 28 januari 2004 11:37 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
yep maar die kan niet helaas. en dan sta ik daar als leek, dat heeft niet zoveel nut denk ik.
Vraag daar dus even of die al zijn vervangen als heen gaat te kijken.
De meeste RGV`s en RS'en die te koop staan zitten rond die aantal kilometers en zitten de oude power valves er nog in.
quote:Dat is natuurlijk ook weer zo, alleen die RGV is natuurlijk wel een stuk lichter. Kan dus ook een stukkie harder de bocht door (in theorie dan
Op woensdag 28 januari 2004 11:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
Ja, ok maar jij twijfelde tussen een 400 en een 750. zit natuurlijk verschil in maar ik twijfel tussen een 250 en een 600/750. check bijv de specs van een RGV 250 en die van een FZR 600.
RGV: 56 pk @ 11.000 tpm/169 kg., FZR: 91 pk @ 10.500 tpm/208 kg.
Tja keuzes maken, blijft altijd lastig
quote:In de praktijk ook hoor
Op woensdag 28 januari 2004 11:46 schreef Makster het volgende:[..]
Dat is natuurlijk ook weer zo, alleen die RGV is natuurlijk wel een stuk lichter. Kan dus ook een stukkie harder de bocht door (in theorie dan
) De pk's / kilo verhoudingen schelen niet zo heel veel.
Tja keuzes maken, blijft altijd lastig
[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 28-01-2004 11:59]
quote:Met de theorie bedoel ik meer eigenlijk de stuur kwaliteiten van de rijder
Op woensdag 28 januari 2004 11:54 schreef Gerako het volgende:[..]
In de praktijk ook hoor
Dat merkte ik met mijn RS wel tegen alle andere zwaardere sportmotoren tijdens circuitdagen op Zolder (B) en Zandvoort.
Maar daar komt verandering in, hmmmm misschien ga ik ook wel harder door de bocht dan de bink op zijn R1 , naja de tijd zal het ons leren
quote:ja dat is een goede tip! Thx
Op woensdag 28 januari 2004 11:46 schreef Gerako het volgende:[..]
Weet jij toevallig hoeveel km er op die RGV staan?
De RS van mij heeft hetzelfde blok en daarbij moeten de power valves vervangen worden bij ongeveer 14000 kilometer.
Ik wist dat niet en bij mij braken ze af en kwamen in de cilinder terecht.
Gevolg nieuwe zuigers en nieuwe power valves. Nou zijn de zuigers niet zo heel duur, maar die power valves zijn ongeveer 120 euro per stuk, en er zitten er vier in.Vraag daar dus even of die al zijn vervangen als heen gaat te kijken.
De meeste RGV`s en RS'en die te koop staan zitten rond die aantal kilometers en zitten de oude power valves er nog in.
quote:Ben dan eerder van plan ze te polijsten in de welbekende Harley stijl, glimmend metaal dus maar zwart kan ook nog.
Op dinsdag 27 januari 2004 20:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
maak die velgen zwart en kijk eens hoe mooi ie eruit ziet!! een brute motor hoor
!!!
quote:Dat zou ik wel doen dan.
Op woensdag 28 januari 2004 12:00 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja dat is een goede tip! Thx
! er staat iets van 15000 km op. Maar als de oude erin zitten zal ik ze sowieso moeten vervangen, toch?
Hier nog een handige site over de RGV 250.
http://www.rgv250.co.uk/
[Dit bericht is gewijzigd door Gerako op 28-01-2004 13:02]
quote:Hee, leren jij joh
Op woensdag 28 januari 2004 11:59 schreef Makster het volgende:[..]
Met de theorie bedoel ik meer eigenlijk de stuur kwaliteiten van de rijder
![]()
denkende aan mezelf op dit moment![]()
Maar daar komt verandering in, hmmmm misschien ga ik ook wel harder door de bocht dan de bink op zijn R1
, naja de tijd zal het ons leren
Ik vond dat je al wel aardig reed hoor.. In de zomer gaan we oefenen toch
quote:Kan ook wel redelijk rijden maar mijn bochtenwerk moet beter
Op woensdag 28 januari 2004 14:38 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Hee, leren jij joh
Ik vond dat je al wel aardig reed hoor..
In de zomer gaan we oefenen toch
En van de zomer gaan we zeker oefenen, gelukkig is er in Ridderkerk een mooie bocht toch ;P
ben weer leren
quote:thx!
Op woensdag 28 januari 2004 12:33 schreef Gerako het volgende:[..]
Dat zou ik wel doen dan.
Hier nog een handige site over de RGV 250.
http://www.rgv250.co.uk/
Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923
Mot je weer een andere signature bedenken , misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 18:40 schreef PatrickM het volgende:
@ Patrick281:Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923Mot je weer een andere signature bedenken
, misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
Om je verhaal te beantwoorden:
Dan is het nog steeds van kracht.
In mijn geval heeft het (of daarnaast) toch echt alleen betrekking op het gros van de BMW motorserie.
..en ik was er nooit toe gekomen als ik niet de volgende dag die onzin van de laatste 3 pagina's in het vorige topic had gelezen..
En ik vind het ook allemaal onnodig trouwens.
Met BMW ben je net zo welkom als doorvoor.
Het was voor ons alleen een cultuurshock, van het kijken naar GPZ, YFZ naar een BMW ..
En dan moet je ook niet alles persoonlijk opvatten.
In een ander topic ben ik verliefd op een auto en dan post jij:
quote:
Daar wil ik nog niet eens dood in gevonden worden.
quote:Betekent dit bericht dat je weer gezellig mee gaat posten hier?
Op woensdag 28 januari 2004 18:40 schreef PatrickM het volgende:
@ Patrick281:Performance of B.M.W. 185-horsepower airplane engine
Ken uw klassiekers
test van BMW vliegtuigmotor uit 1923Mot je weer een andere signature bedenken
, misschien weet Rietvaerder nog wel een orginele voor je, want zo te zien is hij
master
in het verzinnen van hele koele en orginele signatures
quote:Zie tijdelijke sig
Op woensdag 28 januari 2004 19:01 schreef Patrick281 het volgende:In een ander topic ben ik verliefd op een auto en dan post jij:
[..]
Is de woede een beetje gezakt
Welkom back
quote:Jups
Op woensdag 28 januari 2004 20:14 schreef Makster het volgende:
Kijk nouIs de woede een beetje gezakt
Welkom back
Liefde voor motorrijden kan je niet verloochenen, en mensen die je toch eigenlijk best graag mag, kan je dan toch ook weer niet missen
quote:Zie je
Op woensdag 28 januari 2004 20:15 schreef PatrickM het volgende:[..]
Jups
Liefde voor motorrijden kan je niet verloochenen, en mensen die je toch eigenlijk best graag mag, kan je dan toch ook weer niet missen
En zoals je waarschijnlijk al hebt gezien is er ook nog eens een andere BMW rijder actief in het topic
quote:Ook al val ik (nog) niet onder die mensen, welkom terug!
Op woensdag 28 januari 2004 20:15 schreef PatrickM het volgende:[..]
Jups
Liefde voor motorrijden kan je niet verloochenen, en mensen die je toch eigenlijk best graag mag, kan je dan toch ook weer niet missen
Laten we er gewoon wat gezelligs van maken met zijn allen.
[Dit bericht is gewijzigd door Adamas op 28-01-2004 21:37]
quote:Ik zag m van de week al op Motorfreaks.nl... Ubergeil ding, hele mooie slanke achterwerk
Op woensdag 28 januari 2004 09:35 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
Wat vinden jullie van Rossi's nieuwe M1?Zwart vind ik toch wel heel mooi!
quote:En nu ben ik het ook nog eens een keer eens met PatM, moet niet gekker gaan worden vandaag
Op woensdag 28 januari 2004 21:28 schreef PatrickM het volgende:[..]
Ik zag m van de week al op Motorfreaks.nl... Ubergeil ding, hele mooie slanke achterwerk
Geen seatpipes
(seat pipes sucks
, carbondempers rocks
)
En wat gebeurde er met onze PikeyBoy zijn Avatar en Gebruikersnaam? Zag iets heel anders staan man
Maar beter wordt het zat. idd beter weer dan nu. Regen is geen probleem om ff te kijken of alles goed rijdt enzo. Als je maar niet te vroeg op het gas gaat in een bocht
EDIT
Ik zie zelfs een heel andere gebruikersnaam
Adamas
Vae Victis
Fuck that !!
Ik wil Pikey back !!!
afspraak met RGV verzet naar zaterdag ipv vrijdag vanwege die witte troep buiten. voordat ik motor wilde rijden vond ik sneeuw altijd wel leuk, maar nu...
mijn oom kan dan gelukkig wel, tenminste dan kan en wil ie er tijd voor vrij maken en dan zien we wel. volgens hem gaat het zaterdag regenen, dat is ook niet alles maar altijd beter dan sneeuw!
klote broer was ingelogd , gebeurd me wel eens vaker...
quote:ja daar zal ik wel rekening mee moeten houden. we gaan btw waarschijnlijk eerst naar die FZR in nijkerk en daarna naar die RGV. heb ik ze meteen allebei gehad
Op woensdag 28 januari 2004 21:34 schreef Makster het volgende:Maar beter wordt het zat. idd beter weer dan nu. Regen is geen probleem om ff te kijken of alles goed rijdt enzo. Als je maar niet te vroeg op het gas gaat in een bocht
quote:mijn avatar op verzoek
Op woensdag 28 januari 2004 21:34 schreef Makster het volgende:Ik wil Pikey back !!!
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 28-01-2004 21:44]
Je blijft triest..
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 21:42 schreef Rietvaerder het volgende:
He strontboer... niet echt een man van je woord he?
Eerst weggaan.. en dan weer komen.Je blijft triest..
The story continues
Vrij simpel bij mij.. je scheld iedereen effe verrot en zeggen dat het niet echt jouw type ''club'' is en dat je op zoek gaat naar een BMW club, en vervolgens weer terugkomen, sorry dat gaat er echt niet in bij mij.
Dan kan je oprotten ook!
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 28-01-2004 21:47]
quote:Doe gewoon ff normaal joh, normaal kan ik het sarcasme wel zien maar in deze post ontgaat het mij volkomen.
Op woensdag 28 januari 2004 21:42 schreef Rietvaerder het volgende:
He strontboer... niet echt een man van je woord he?
Eerst weggaan.. en dan weer komen.Je blijft triest..
quote:Vriendjes vind ik ietwat zwart/wit, we hebben allemaal dezelfde hobby/passie dus waarom zouden we niet met zijn in dit topic kunnen posten? Jeetje ik ken niet eens iemand hier persoonlijk en jij en PatrickM hebben samen al meets gehad dan is het toch niet raar om jezelf een beetje te gedragen? Negeer elkaar anders gewoon.
Op woensdag 28 januari 2004 21:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat iedereen weer in 1x vriendjes is met m begrijp ik sowieso niet, allemaal bang dat ie je overrijdt met zn BMW ofzo....?
BMW's komen trouwens best hard aan met dat extra gewicht wat ze meeslepen
[Dit bericht is gewijzigd door hollander172 op 28-01-2004 21:49]
Echt heel blij mee, weet nu dus ook wanneer alles vervangen moet worden.
Olie en filter zijn vervangen bij km stand 29625
De ketting bij 28615
De remblokken bij 26271
Voorvork keerringen bij 29625
Zit trouwens ook een K&N Filter in Deze is dus gewoon uitwasbaar, wel zo makkelijk
Hulde aan de vorige eigenaar
quote:ja dat was een echte liefhebber, moet je ook maar treffen. verkocht ie em toen niet met pijn in zijn hart? jij gaat nog veel plezier hebben van die fiets!
Op woensdag 28 januari 2004 21:47 schreef Makster het volgende:
Heb trouwens even nagevraagd aan de vorige eigenaar hoe het zat met de olie endergelijke.
Blijkt dat ie er een heel logboek op heeft nagehoudenEcht heel blij mee, weet nu dus ook wanneer alles vervangen moet worden.
Olie en filter zijn vervangen bij km stand 29625
De ketting bij 28615
De remblokken bij 26271
Voorvork keerringen bij 29625Zit trouwens ook een K&N Filter in
Deze is dus gewoon uitwasbaar, wel zo makkelijk
Hulde aan de vorige eigenaar
quote:ach, ik heb er gewoon geen zin meer in. hij heeft duidelijk spijt en zo bekrompen ben ik niet.
Op woensdag 28 januari 2004 21:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Dat iedereen weer in 1x vriendjes is met m begrijp ik sowieso niet, allemaal bang dat ie je overrijdt met zn BMW ofzo....?Vrij simpel bij mij.. je scheld iedereen effe verrot en zeggen dat het niet echt jouw type ''club'' is en dat je op zoek gaat naar een BMW club, en vervolgens weer terugkomen, sorry dat gaat er echt niet in bij mij.
Dan kan je oprotten ook!
edit:
en als ik het goed begreep correct me if i'm wrong waren de meets die jullie hebben gehad de moeite waard?
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 28-01-2004 21:54]
quote:Ja hij vond het echt niet leuk dat die fiets weg moest. Maar twee fietsen werd te duur kan ik begrijpen als je je fiets zo vertroeteld
Op woensdag 28 januari 2004 21:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ja dat was een echte liefhebber, moet je ook maar treffen. verkocht ie em toen niet met pijn in zijn hart? jij gaat nog veel plezier hebben van die fiets!
quote:Ach, na de dingen die hij zei op MSN kan hij 30 meter in de stront zakken..
Op woensdag 28 januari 2004 21:51 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
en als ik het goed begreep correct me if i'm wrong waren de meets die jullie hebben gehad de moeite waard?
quote:aan het opbouwen? maar hij kon er nu wel op rijden. zoniet zou ik ook balen, dan duurt het wel ff voordat je kan rijden en dan moet je je andere verkopen.
Op woensdag 28 januari 2004 21:53 schreef Makster het volgende:[..]
Ja hij vond het echt niet leuk dat die fiets weg moest. Maar twee fietsen werd te duur kan ik begrijpen als je je fiets zo vertroeteld
, Hij heeft een R1 gekocht en is die nu helemaal opnieuw aan het opbouwen enzo.
quote:kijk, dat hebben wij niet meegekregen. dat maakt jouw reactie ook weer logischer. op die manier vind ik het wel erg achterbaks, hier mooi (nouja, mooi weer) weer spelen en waar niemand het kan zien etc. etc.
Op woensdag 28 januari 2004 21:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ach, na de dingen die hij zei op MSN kan hij 30 meter in de stront zakken..
[Dit bericht is gewijzigd door One_Punch_Mickey op 28-01-2004 21:58]
quote:Tja in de beste relatie is wel eens heftige ruzie.
Op woensdag 28 januari 2004 21:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ach, na de dingen die hij zei op MSN kan hij 30 meter in de stront zakken..
quote:Een Bandit is ook geen Opel..
Op woensdag 28 januari 2004 21:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ach, na de dingen die hij zei op MSN kan hij 30 meter in de stront zakken..
Maar soms moet je dingen afsluiten .. dat gaat bij de 1 wat sneller dan bij de ander.
Tijd voor een sneeuwscootermeet.
quote:Dat zijn dingen die gezegt zijn tussen jullie beiden, mijn post is in zijn geheel niet aanvallend bedoeld enkel positief.
Op woensdag 28 januari 2004 21:55 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Ach, na de dingen die hij zei op MSN kan hij 30 meter in de stront zakken..
Laat lekker je sig staan, dat is een statement op zich en misschien is er toch een mogelijkheid dat jullie weer samen door 1 deur kunnen?
quote:die vergelijkingen met auto's sloeg sowieso nergens op.
Op woensdag 28 januari 2004 21:59 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Een Bandit is ook geen Opel..
En een BMW geen Mercedes. (misschien wel qua comfort, niet qua looks .. meer een eend)Maar soms moet je dingen afsluiten .. dat gaat bij de 1 wat sneller dan bij de ander.
quote:* One_Punch_Mickey meldt
Tijd voor een sneeuwscootermeet.
quote:Dat was idd een blijk van onvermogen, maar ja dan had er bij ons eigenlijk een lampje moeten branden dat de hele discussie over de top was.
Op woensdag 28 januari 2004 22:01 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
die vergelijkingen met auto's sloeg sowieso nergens op.
[..]* One_Punch_Mickey meldt
quote:eigenlijk wel, maar je gaat automatisch mee in de discussie...
Op woensdag 28 januari 2004 22:02 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat was idd een blijk van onvermogen, maar ja dan had er bij ons eigenlijk een lampje moeten branden dat de hele discussie over de top was.
quote:had je dat nou maar eerder geweten he
Op woensdag 28 januari 2004 22:04 schreef Rietvaerder het volgende:
En dan te bedenken dat ik de enige was die PatM wou helpen met zn motor die niet wou starten op de eerste meet... damn![]()
wanneer is de volgende meet? ik kan dan waarschijnlijk komen !!
quote:Ik was met SuperFour al de hoek om, en stonden te wachten met draaiende motor.
Op woensdag 28 januari 2004 22:04 schreef Rietvaerder het volgende:
En dan te bedenken dat ik de enige was die PatM wou helpen met zn motor die niet wou starten op de eerste meet... damn![]()
Ik probeer er alleen al 12 threads achter te komen wanneer die nou eindelijk een keer gaat komen...!
quote:geen link naar de dikke van dale
Op woensdag 28 januari 2004 22:11 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Recalcitrant ?
![]()
Nu snapt niemand het... behalve PatrickM en Patrick281 natuurlijk.. (zal het in de naam zitten? )
quote:Ik weet niet hoe dat moet haha
Op woensdag 28 januari 2004 22:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
geen link naar de dikke van dale
?
quote:Ik zag je zaterdag bij die kledingzaak in de haven, maar je herkende mij niet eens.
Op woensdag 28 januari 2004 22:11 schreef SuperFour het volgende:
Ik meld me ook voor de volgende meet...!Ik probeer er alleen al 12 threads achter te komen wanneer die nou eindelijk een keer gaat komen...!
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:13 schreef Rietvaerder het volgende:
He damn.. geen link naar vandale.nlNu snapt niemand het... behalve PatrickM en Patrick281 natuurlijk.. (zal het in de naam zitten?
)
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:13 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik weet niet hoe dat moet haha
Had met sub wel even link gezet, maar dat kan je ook weer anders opvatten.
[..]Ik zag je zaterdag bij die kledingzaak in de haven, maar je herkende mij niet eens.
quote:Klopt, hij is alles behalve origineel..
Op woensdag 28 januari 2004 22:14 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Dat woord had hij van mij gestolen want dat noemde ik je al in motormeet 1 ofzoiets.
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:15 schreef SuperFour het volgende:
WTF...!!!!!!!
Was jij dat....?
Ik dacht al, wat komt ie bekend voor....!
[..]
quote:Ik keek je aan toen ik binnenkwam en zei goedendag/hallo.
Op woensdag 28 januari 2004 22:20 schreef SuperFour het volgende:
Wat ontzettend stom zeg dat ik je niet had herkend... maar jij zei ook niks...Wist namelijk helemaal niet dat je in (de buurt van) Rotterdam woont. Grappig, ga je daar vaker heen...? Als je het mij vraagt, de best motorkleding-zaak van Nederland...! Ik had daar net een uur zitten socializen...
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 28-01-2004 22:24]
quote:LOL
Op woensdag 28 januari 2004 22:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Is Pepijn verlegen???![]()
Zie nu pas je onderschrift
En ik meld me hierbij ook aan voor de volgende meet!
quote:Hij was de enige die ik aankeek toen ik binnenkwam en goedendag zei.
Op woensdag 28 januari 2004 22:22 schreef Rietvaerder het volgende:
Is Pepijn verlegen???![]()
Hij is wel blond maar het blijft een man he.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 28-01-2004 22:25]
quote:Ik moest maar snel eens langskomen met de Bimota zei hij.
Op woensdag 28 januari 2004 22:25 schreef SuperFour het volgende:
Hahahahaha, sorry hoor... moet even lachen, idiote situatie... Laat even weten als je weer gaat, kom ik ook even langs... kunnen we even bijpraten... altijd gezellig daar... een soort Joe Bar...
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:26 schreef Patrick281 het volgende:[..]
Ik moest maar snel eens langskomen met de Bimota zei hij.
(moest en zou een foto maken voor aan de muur..)
Jij woont daar ergens achter die zaak verteld hij nog.
Edit: Hoogvliet.
De dame die erbij was woont in Vreewijk dus in de buurt.
We waren met haar auto, ze heeft een jas en helm gekocht.
Nou nog een papiertje.
[Dit bericht is gewijzigd door Patrick281 op 28-01-2004 22:32]
quote:denk dat ie 30 meter aan t graven is
Op woensdag 28 januari 2004 22:30 schreef Rietvaerder het volgende:
Waar is PatrickM nu ineens?Paar kroketjes frituren?
quote:Truste... voorzicht morgen
Op woensdag 28 januari 2004 22:31 schreef Patrick281 het volgende:
Talk to you later .. ik ga zo maffen .. morgen er xxtra vroeg uit ivm die sneeuw.
Voorzichtig rijden dus ..Edit: Hoogvliet.
De dame die erbij was woont in Vreewijk dus in de buurt.
We waren met haar auto, ze heeft een jas en helm gekocht.
Nou nog een papiertje.
quote:LOL
Op woensdag 28 januari 2004 22:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
denk dat ie 30 meter aan t graven is
Owja, iemand een Harley kopen.
Hier kan je een test rit maken
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Iemand die je CB heel mooi (lees: geil) vond?
Dacht precies het zelfde
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Iemand die je CB heel mooi (lees: geil) vond?
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:37 schreef Gerako het volgende:
Denken we nou allemaal hetzelfde... BAH
Dan kon je morgen schrappen..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 28-01-2004 22:40]
quote:load even up dan? kan ik ff die CB1000 weer zien.
Op woensdag 28 januari 2004 22:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Op mijn harde schijf
quote:hoezo lui..
Op woensdag 28 januari 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
www.google.com > Images > CB1000
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:42 schreef Rietvaerder het volgende:
www.google.com > Images > CB1000
quote:
Op woensdag 28 januari 2004 22:45 schreef Rietvaerder het volgende:
Ok zeikerds.. effe geduld dan
quote:strak! deze pics had ik btw nog niet gezien...voortaan wel alles posten he rietvaerder
Op woensdag 28 januari 2004 22:47 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
![]()
Onder een BMW gekomen net
quote:ik reed vanochtend weg om 745 uur had die @#$gemeente nog niet gestrooid
Op donderdag 29 januari 2004 07:38 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben nog thuis, lag hier een te dik pak glibberig en hard spul om veilig weg te rijden.
Zelfs op de weg lag nog een dikke laag van zeker 3 centimeter.
Terwijl er al aardig wat auto's overheen gereden zijn.
5 jaar geleden was ik gewoon op de gok vertrokken.
quote:Das een hele mooie motorfiets.
Op woensdag 28 januari 2004 22:47 schreef Rietvaerder het volgende:
[afbeelding]
![]()
quote:Dus, gewoon thuis blijven?
Op donderdag 29 januari 2004 07:38 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben nog thuis, lag hier een te dik pak glibberig en hard spul om veilig weg te rijden.
Zelfs op de weg lag nog een dikke laag van zeker 3 centimeter.
Terwijl er al aardig wat auto's overheen gereden zijn.
5 jaar geleden was ik gewoon op de gok vertrokken.
quote:Fucking schijnheil....
Op donderdag 29 januari 2004 07:10 schreef PatrickM het volgende:
Uhmmm Rietvaerder... ik weet niet waar je mee bezig ben... maar je laat goed zien dat je niet de meest volwassene persoon hier bent (klopt ook wel in leeftijd trouwens) Maaruh... over MSN gesproken... jij was daar ook lekker fris bezig natuurlijk
... en bovendien, we kunnen bezig blijven, maar we kunnen het ook gewoon gezellighouden vanaf nu...
quote:dat komt niet meer goed
Op donderdag 29 januari 2004 10:21 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Fucking schijnheil....
Volgens mij ben ik ook de enigste die jij persoonlijk hebt gepakt, is het niet? Volwassen... wat heeft dat er mee te maken, ik ben alleen niet zoals iedereen die je gelijk weer hartelijk welkom heet...
quote:En dit is dus de reden dat ik hier niet vaak kom.. Gezeik altijd
Op donderdag 29 januari 2004 10:21 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Fucking schijnheil....
Volgens mij ben ik ook de enigste die jij persoonlijk hebt gepakt, is het niet? Volwassen... wat heeft dat er mee te maken, ik ben alleen niet zoals iedereen die je gelijk weer hartelijk welkom heet...
quote:Kunnen jullie het verder niet uitvechten op MSN ofzo
Op donderdag 29 januari 2004 10:21 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Fucking schijnheil....
Volgens mij ben ik ook de enigste die jij persoonlijk hebt gepakt, is het niet? Volwassen... wat heeft dat er mee te maken, ik ben alleen niet zoals iedereen die je gelijk weer hartelijk welkom heet...
quote:mijn idee
Op donderdag 29 januari 2004 13:17 schreef Gerako het volgende:[..]
Kunnen jullie het verder niet uitvechten op MSN ofzo
Is voor de andere hier wel zo gezellig.
vraagje over piekvermogen, is dat typerend voor een RGV? wat zijn de nadelen daarvan dan, afgezien dat je onderin minder hebt?
quote:Is typerend voor elke 2 takt. Nadeel is dat het vermogen pas beschikbaar is boven de 8000 toeren. In het begin is dit erg lastig, je moet veel met de koppeling spelen om hem in dat toeren gebied te houden, zeker met snel optrekken.
Op donderdag 29 januari 2004 13:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
mijn idee
vraagje over piekvermogen, is dat typerend voor een RGV? wat zijn de nadelen daarvan dan, afgezien dat je onderin minder hebt?
quote:Nadeel is dat je onderin minder hebt
Op donderdag 29 januari 2004 13:24 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
mijn idee
vraagje over piekvermogen, is dat typerend voor een RGV? wat zijn de nadelen daarvan dan, afgezien dat je onderin minder hebt?
quote:Ja klopt helemaal. Het is heel erg leuk.
Op donderdag 29 januari 2004 13:29 schreef Makster het volgende:[..]
Nadeel is dat je onderin minder hebt
dat betekend dus veel schakelen, naja wil je continu in de powerband blijven. Rij je bv een kilometer 0f 80 per uur in zijn 5, dan moet je als je in gaat halen ff 2 tandjes terug.
Ik vind het trouwens niet echt een nadeel, vind het alleen maar leuk rijden. Lekker veel schakelen in hoog in de toeren
quote:11.000? wanneer komt ie dan in het rooie gebied?
Op donderdag 29 januari 2004 13:28 schreef Gerako het volgende:[..]
Is typerend voor elke 2 takt. Nadeel is dat het vermogen pas beschikbaar is boven de 8000 toeren. In het begin is dit erg lastig, je moet veel met de koppeling spelen om hem in dat toeren gebied te houden, zeker met snel optrekken.
Dit terwijl je bij een 4 takt eigenlijk de koppeling niet laat slippen, althans veel minder.
Bij de RGV zit het vermogen geloof ik ongeveer tussen de 8000 en 11000 toeren. Als je bijvoorbeeld op de snelweg rijd moet je hem ook in dit toeren gebied houden, zeker met een beetje wind, anders moet ie veel te veel trekken.
In het begin is het even wennen met het rijden, maar later merk je het niet meer en ben je er aan gewend.
quote:idd
Op donderdag 29 januari 2004 13:29 schreef Makster het volgende:[..]
Nadeel is dat je onderin minder hebt
dat betekend dus veel schakelen, naja wil je continu in de powerband blijven. Rij je bv een kilometer 0f 80 per uur in zijn 5, dan moet je als je in gaat halen ff 2 tandjes terug.
Ik vind het trouwens niet echt een nadeel, vind het alleen maar leuk rijden. Lekker veel schakelen in hoog in de toeren
quote:Mijn ZXR komt pas in het rood bij de 14.000 RPM, gebied loopt tot de 16.000.
Op donderdag 29 januari 2004 13:33 schreef One_Punch_Mickey het volgende:11.000? wanneer komt ie dan in het rooie gebied?
quote:Zeker hopen dat het wat is, tis een toffe fiets. Lekker licht ook !
Op donderdag 29 januari 2004 13:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
wijziging in mijn plannen voor zaterdag: ik kreeg net een belletje dat die witte FZR600 al verkocht is, helaas. wel netjes dat ie belt! dan blijft de RGV voor dit weekend over, ik hoop dat het wat is.
Wat is eingelijk je budget, dan kan ik ook wel is ff voor je meezoeken. tenminste als ik weer eens niet aan het leren ben dan
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 13:57 schreef Makster het volgende:[..]
Zeker hopen dat het wat is, tis een toffe fiets. Lekker licht ook !
Wat is eingelijk je budget, dan kan ik ook wel is ff voor je meezoeken. tenminste als ik weer eens niet aan het leren ben dan
zwart is mijn kleur
quote:Anders doe je effe net alsof het mijn schuld is....
Op donderdag 29 januari 2004 12:18 schreef ploderus het volgende:[..]
En dit is dus de reden dat ik hier niet vaak kom.. Gezeik altijd
Wat mij betreft stoppen we ermee, maar ik ga niet net als de andere PatrickM opeens weer met open armen ontvangen..
Idd, wat Makster al zei, RGV (sowieso met 2 takt en 125/250cc) heeft minder (zeg maar geen) koppel, onderin gebeurd er dus niks.
Oftewel, moet je altijd hoge toeren rijden, wel eerst warm rijden..
quote:Ziet er lekker uit !!!
Op donderdag 29 januari 2004 14:11 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
! ik wil nu zo'n 1.250 euro uitgeven en ik vind die RGV zeker wat hebben. ik denk zelfs dat als ik zelf een RGV heb dat ik em helemaal ga overspuiten. dat ie zoiets als dit wordt maar dan met mijn eigen bestickering.
zwart is mijn kleur
En het is ook nog eens heel tof om je eigen bike te verbouwen
Als ik ff niks te doen heb zal ik mee zoeken. Maar denk dat als die RGV wat is je er zeker veel plezier aan kan beleven
quote:Uhm, jij bleef erover doorgaan hoor.. De rest heette PatrickM al weer gewoon welkom, terwijl jij nog met een leuke serie haatdragende opmerkingen kwam
Op donderdag 29 januari 2004 14:12 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Anders doe je effe net alsof het mijn schuld is....
Wat mij betreft stoppen we ermee, maar ik ga niet net als de andere PatrickM opeens weer met open armen ontvangen..
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:18 schreef ploderus het volgende:[..]
Uhm, jij bleef erover doorgaan hoor.. De rest heette PatrickM al weer gewoon welkom, terwijl jij nog met een leuke serie haatdragende opmerkingen kwam
Je zat toch al nooit in dit topic, dus dan blijf je toch lekker weg?
En PatM is gewoon schijnheilig bezig.. je weet immers niet wat ie op MSN gezegd heeft e.d......
Maar ik stop hoor. Nu jij nog.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 14:17 schreef Rietvaerder het volgende:
Zou toch voor de FZR gaanIs veel lekkerder met lange afstanden/snelweg.
quote:dat zou betekenen dat ik naar een andere zou moeten zoeken.
Op donderdag 29 januari 2004 13:50 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
ik kreeg net een belletje dat die witte FZR600 al verkocht is, helaas.
quote:Sounds good
Op donderdag 29 januari 2004 14:12 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Anders doe je effe net alsof het mijn schuld is....
Wat mij betreft stoppen we ermee, maar ik ga niet net als de andere PatrickM opeens weer met open armen ontvangen..
quote:idd! alleen zal ik zelf weinig doen...ben (nog?) niet zo handig dus ik ga een kennis die schadeexpert is inschakelen.
Op donderdag 29 januari 2004 14:15 schreef Makster het volgende:En het is ook nog eens heel tof om je eigen bike te verbouwen
quote:koel
Als ik ff niks te doen heb zal ik mee zoeken.
quote:Door dit soort opmerkingen wordt ik er eigenlijk alleen maar zekerder van dat het probleem grotendeels aan jou lag..
Op donderdag 29 januari 2004 14:19 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Je zat toch al nooit in dit topic, dus dan blijf je toch lekker weg?
En PatM is gewoon schijnheilig bezig.. je weet immers niet wat ie op MSN gezegd heeft e.d......Maar ik stop hoor. Nu jij nog.
quote:dacht t toch niet! probleem lag alleen aan patrick, wij reageerden alleen.
Op donderdag 29 januari 2004 14:23 schreef ploderus het volgende:[..]
Door dit soort opmerkingen wordt ik er eigenlijk alleen maar zekerder van dat het probleem grotendeels aan jou lag..
en nu weer kappen maar
quote:What the fuck?
Op donderdag 29 januari 2004 14:23 schreef ploderus het volgende:
Door dit soort opmerkingen wordt ik er eigenlijk alleen maar zekerder van dat het probleem grotendeels aan jou lag..
Mickey.. wat wil je nu kopen dan?
quote:ik heb zaterdag een afspraak met deze RGV in kockengen, bij breukelen.
Op donderdag 29 januari 2004 14:27 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
What the fuck?
Je kwam hier nooit.. en nu zou je ineens weten aan wie het lag?
Mickey.. wat wil je nu kopen dan?
maar ik wilde eigenlijk daarvoor even naar die witte FZR gaan maar die is dus verkocht. nu zag ik deze FZR staan en die ga ik zo even bellen. wel een vrij hoge km stand, he?
quote:Dat ik hier bijna nooit post wil niet zeggen dat ik hier ook bijna nooit kom
Op donderdag 29 januari 2004 14:27 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
What the fuck?
Je kwam hier nooit.. en nu zou je ineens weten aan wie het lag?
quote:Waar is Breukelen dan? Misschien ga ik wel mee
Op donderdag 29 januari 2004 14:34 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
ik heb zaterdag een afspraak met deze RGV in kockengen, bij breukelen.
maar ik wilde eigenlijk daarvoor even naar die witte FZR gaan maar die is dus verkocht. nu zag ik deze FZR staan en die ga ik zo even bellen. wel een vrij hoge km stand, he?
Ja, veel km
quote:ik heb je pas 3 keer gevraagd ofzo
Op donderdag 29 januari 2004 14:48 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Waar is Breukelen dan? Misschien ga ik wel mee
quote:ja in eerste instantie wel, maar later ook voor zaterdag
Op donderdag 29 januari 2004 14:53 schreef Rietvaerder het volgende:
Tja.. je had me gevraagd voor vrijdag, toch?
quote:hoe kom je daar nou bij
Ik let nooit op zo hiero
quote:dat is dus voor ieder verschillend. ik ga denk ik tijdens die proefrit zaterdag een flinke rit maken op de snelweg, kan ik dat even goed aanvoelen. alhoewel dat niet te vergelijken is met 500 km...
Op donderdag 29 januari 2004 14:50 schreef Gerako het volgende:
Lange afstanden gaan ook wel goed hoor met een 2 takt, ik ben met een maat van mij, allebei op een RS, in een keer naar de ardennen gereden. Dat is bij mij vandaan ongeveer 500 km.
Veel verder rij je normaal gesproken niet, of je moet er veel mee op vakantie gaan.
Over die 500 km hebben wij toen ongeveer 5 uur over gedaan en dat was zelfs met mijn lengte (1,98m) heel goed uit te houden.
Dalijk ff gauw verhaaltje doorlezen
quote:Als je vanaf Breukelen maar niet naar Utrecht rijdt want daar wordt nogal wat afgeflitst.
Op donderdag 29 januari 2004 14:57 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
dat is dus voor ieder verschillend. ik ga denk ik tijdens die proefrit zaterdag een flinke rit maken op de snelweg, kan ik dat even goed aanvoelen. alhoewel dat niet te vergelijken is met 500 km...
Ik woon op zich wel dichtbij maar kan je niet echt helpen vrees ik.
quote:Uhmm... ff uitleg voor degene die het niet snappen... ik heb Rietvaerder via MSN 'gesproken', waarbij toch redelijk is gebleken dat Rietvaerder niet geheel voor reden vatbaar is/was. Ik heb hem uitgeprobeerd te leggen waarom ik dat gedoe (de zogenaamde adviezen) nergens op vond/vind slaan... Maar van meneer moest ik lekker optieften etc... etc..., waarbij ik als laatste heb gezegd dat ik m van harte zal toezwaaien als ie met zijn maten omdatgene staat wat ooit een maat is geweest op de Baars... omdat ik het ook weer compleet gehad had met hem op dat moment... dat is het enigste...
Op donderdag 29 januari 2004 10:21 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
Fucking schijnheil....
Volgens mij ben ik ook de enigste die jij persoonlijk hebt gepakt, is het niet? Volwassen... wat heeft dat er mee te maken, ik ben alleen niet zoals iedereen die je gelijk weer hartelijk welkom heet...
Lijkt me gewoon verstandig om er gewoon over op te houden. Je kan elkaar wel telkens willen pakken en telkens slachtoffer willen spelen, maar dat slaat nergens op...
Bovendien zijn de uitlatingen die Rietvaerder hier heeft gedaan de laatste paar pagina's ook niet echt helemaal fris te noemen... net als zijn signature... maar goed... als hij het nodig acht zich zo te uiten.. be my guest... maar weet wel dat het meer zegt over jezelf dan over degene die je wil 'pakken'...
Mannetje, jij ging op zoek naar mensen waarmee je wat ''eensgezinder'' was..
Dus idd, optieften dan
quote:Het enigste... ja, het enigste dat nodig is om mij boos te maken.
Op donderdag 29 januari 2004 18:12 schreef PatrickM het volgende:waarbij ik als laatste heb gezegd dat ik m van harte zal toezwaaien als ie met zijn maten omdatgene staat wat ooit een maat is geweest op de Baars... omdat ik het ook weer compleet gehad had met hem op dat moment... dat is het enigste...
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 18:35]
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 18:12 schreef PatrickM het volgende:Lijkt me gewoon verstandig om er gewoon over op te houden.
quote:goeie tip, thx!
Op donderdag 29 januari 2004 17:58 schreef hollander172 het volgende:[..]
Als je vanaf Breukelen maar niet naar Utrecht rijdt want daar wordt nogal wat afgeflitst.
Beter kan je richting A'dam gaan dan kan je hem meteen even goed doortrekken in zijn toeren.Ik woon op zich wel dichtbij maar kan je niet echt helpen vrees ik.
quote:Was alleen om te reageren op jouw uitlating... meer niet
Op donderdag 29 januari 2004 18:36 schreef Rietvaerder het volgende:
Stop dan ook en houd in het vervolg je harses tegen mij.
Vriendjes?
quote:Het enigste... ja, het enigste dat nodig is om mij boos te maken.
Op donderdag 29 januari 2004 18:12 schreef PatrickM het volgende:
waarbij ik als laatste heb gezegd dat ik m van harte zal toezwaaien als ie met zijn maten omdatgene staat wat ooit een maat is geweest op de Baars... omdat ik het ook weer compleet gehad had met hem op dat moment... dat is het enigste...
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 19:11]
quote:Uhm... ik denk dat je je daarin vergist, als je zegt dat ik daar geen idee van heb... Maar daar zal je ooit nog wel eens achter komen, waarom ik dat heb gezegd (alhoewel ik niet hoop dat je het ooit mee hoeft te maken...). Want het is namelijk alleen als waarschuwing dat je geen gekke dingen gaat doen...
Op donderdag 29 januari 2004 19:10 schreef Rietvaerder het volgende:
Zoals ik al zei:
[..]Het enigste... ja, het enigste dat nodig is om mij boos te maken.
Je hebt namelijk geen idee wat je zegt..
Maar nu weet ik beter
Via een topic of MSN kom je hier toch niet uit....
Motorhandschoenen wel uittrekken want dat carbon komt iets te hard aan.
quote:Ik hou niet van geweld
Op donderdag 29 januari 2004 19:24 schreef hollander172 het volgende:
Rietvaerder en PatrickM is het niet een goed idee bij de volgende meet allebij mee te gaan en elkaar op een afgelegen parkeerplaats even flink op de bek te rammen waarna jullie samen gezellig een biertje gaan drinken?Via een topic of MSN kom je hier toch niet uit....
Motorhandschoenen wel uittrekken want dat carbon komt iets te hard aan.
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 19:24 schreef hollander172 het volgende:
Rietvaerder en PatrickM is het niet een goed idee bij de volgende meet allebij mee te gaan en elkaar op een afgelegen parkeerplaats even flink op de bek te rammen waarna jullie samen gezellig een biertje gaan drinken?Via een topic of MSN kom je hier toch niet uit....
Motorhandschoenen wel uittrekken want dat carbon komt iets te hard aan.
Lachuh, ik kom zeker ff kijken
quote:Omdat ik zo'n goeie bui heb, ze controleren hier in de regio enorm veel op dit moment en nu zijn de foutparkeerders weer aan de beurt.
Op donderdag 29 januari 2004 18:40 schreef One_Punch_Mickey het volgende:[..]
goeie tip, thx!
Er staat vanaf Breukelen naar Utrecht gezien trouwens nog een flitspaal net voor de afslag naar de Meern maar deze doet het niet en heeft het ook nog nooit gedaan, wel heeft dat kreng al talloze kop-staart botsingen op zijn geweten dus ga niet al te enthousiast in de remmen. Wat je ook doet ga niet de A12/ring Utrecht op! Hier ben je gewoon altijd de pineut en is de "flitspaaldichtheid" de hoogste van Nederland nog afgezien van alle mobiele controles die ze hier houden.
Als je een leuk stukje wil rijden om de motor goed te testen in diverse omstandigheden moet je naar Maarssen rijden en dan vooral richting het centrum, hier worden ook vrijwel alle rijlessen gegeven juist door al die verschillende omstandigheden. In Breukelen zelf is niks te beleven afgezien van de oprit naar de snelweg. Wat ook een leuk stukje is is de snelweg tussen Maarssen en Utrecht-Overvecht, je kan hier zo hard je wil want controles zijn door de licht glooiende weg al kilometers vantevoren te zien zodat je tijdig je snelheid aan kan passen op een veilige manier. In deze omgeving heb je ook die leuke 80km/h weggetjes maar kijk uit, door al de tuinders die er zitten licht er belachelijk veel stront/snot/weetikveel op de weg en je wil er natuurlijk wel op blijven zitten.
Have fun!
quote:Mag je wel je helm ophouden
Op donderdag 29 januari 2004 19:24 schreef hollander172 het volgende:
Motorhandschoenen wel uittrekken want dat carbon komt iets te hard aan.
quote:Maar misschien wel een 2004 model tegen die tijd
Op donderdag 29 januari 2004 20:29 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat heb ik aan die test... ik ga toch geen nieuwe kopen over 2 jaar
Als ik volgend jaar haal dan
quote:Als ik kijk op Autotrader.nl zie ik een GSX-R600 van '99 staan voor ¤ 7490,- en eentje van '01 voor ¤ 7950,- scheelt maar ca 500,- euro voor een 2 jaar nieuwere machine
Op donderdag 29 januari 2004 20:31 schreef Rietvaerder het volgende:
Mag volgend jaar vol vermogen.
Gezien mijn budget zou ik niet verder komen dan een 99-model
quote:* PatrickM neemt stiekum aan van wel
Als ik volgend jaar haal dan
Maar ik ga dan natuurlijk wel in Duitsland shoppen... k ga schat dat ik nog ca. 3750 euro hier in NL voor mijn fiets krijg.
In Dld zie je GSX-R600's uit 97 ~ 99 voor rond de 5500 staan... dat is dus effe een paar vakanties extra werken, en dan kan ik me er zo 1 veroorloven
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 20:41]
quote:Ik ben 20 minuten later gewoon gaan rijden.
Op donderdag 29 januari 2004 07:38 schreef Patrick281 het volgende:
Ik ben nog thuis, lag hier een te dik pak glibberig en hard spul om veilig weg te rijden.
Zelfs op de weg lag nog een dikke laag van zeker 3 centimeter.
Terwijl er al aardig wat auto's overheen gereden zijn.
5 jaar geleden was ik gewoon op de gok vertrokken.
quote:Shit ! Dat was ik dus vergeten
Op donderdag 29 januari 2004 20:37 schreef Rietvaerder het volgende:
Makster:
Heb je Madracing nog gemailed?
Volgens mij ga ik echt oud worden ofzo. Of zal het toch de tentamen stress zijn
quote:Ok... dat scheelt..
Op donderdag 29 januari 2004 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk hier eens... http://www.zeshonderd.cc/easypage_3.html
quote:Maar dan moet je neem ik aan ook nog een aardig bedrag aan BPM betalen? (kweet nie hoe duur dat is)
Maar ik ga dan natuurlijk wel in Duitsland shoppen... k ga schat dat ik nog ca. 3750 euro hier in NL voor mijn fiets krijg.In Dld zie je GSX-R600's uit 97 ~ 99 voor rond de 5500 staan... dat is dus effe een paar vakanties extra werken, en dan kan ik me er zo 1 veroorloven
quote:Die is mooi
Op donderdag 29 januari 2004 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:
PatM:Kijk deze eens!
Kan je hier uitreken: http://home.wanadoo.nl/motorimport/bpmberekening.html
(Handige site trouwens: http://home.wanadoo.nl/motorimport/index.htm )
Ik zou rond de 120 euro aan BPM betaald hebben en 80 euro keur kosten. Motor kostte 3250 euro, hier zou een Bandit uit hetzelfde jaar + zelfde km stand rond de 4000 gekost hebben
Heb hem trouwens niet zelf uit Dld gehaald, maar een zaakje in Limburg dat ze importeerde.. scheelt dan nog een smakje
quote:Check die andere nog effe.. bij mn edit. Moet natuurlijk wel het liefst blauw/wit zijn
Op donderdag 29 januari 2004 20:46 schreef PatrickM het volgende:[..]
Die is mooi
(silver/zwart
blijft ubergeile kleur voor bijna elke motor
)
De mooiste Gixxers vind ik het 2001/2002 model in Telefonica kleuren vinden, maar die kan ik niet betalen vrees ik..
[Dit bericht is gewijzigd door Rietvaerder op 29-01-2004 20:50]
quote:BPM valt dan wel mee
Op donderdag 29 januari 2004 20:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Scheelt dan nog een heleboel.Kan je hier uitreken: http://home.wanadoo.nl/motorimport/bpmberekening.html
(Handige site trouwens: http://home.wanadoo.nl/motorimport/index.htm )
Ik zou rond de 120 euro aan BPM betaald hebben en 80 euro keur kosten. Motor kostte 3250 euro, hier zou een Bandit uit hetzelfde jaar + zelfde km stand rond de 4000 gekost hebben
Heb hem trouwens niet zelf uit Dld gehaald, maar een zaakje in Limburg dat ze importeerde.. scheelt dan nog een smakje
quote:Ik heb gehoord dat ze nog bijbaantjes in Suriname hebben... hoef je alleen maar op en neer te vliegen, en schijnt goed te verdienen
Op donderdag 29 januari 2004 20:49 schreef Rietvaerder het volgende:[..]
De mooiste Gixxers vind ik het 2001/2002 model in Telefonica kleuren vinden, maar die kan ik niet betalen vrees ik..
quote:
Op donderdag 29 januari 2004 20:52 schreef Rietvaerder het volgende:
Zo'n ticket is ook niet gratis weet je
quote:Het begint inderdaad ernstige vormen aan te nemen
Op donderdag 29 januari 2004 20:44 schreef Rietvaerder het volgende:Enne Makster... tering joh, je lijkt net zo'n verstrooide professor
Blijven toch ook vette machines !!!
Misschien moet ik ook maar eens gaan sparen voor een 2001 gixxer corona ofzo
quote:Eigenlijk raar want die regel is enkel verzekeringstechnisch en inlaatrubbers zijn zo te vervangen als het moet.
Op donderdag 29 januari 2004 20:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Jep, vaak zijn het alleen inlaatrubbers, he generalist?
quote:Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de duitse regering eerst een restrictie had wat betreft motorvermogen van een motor. Volgens mij mocht een motor in duitsland officieel niet meer dan 100 pk hebben, vandaar dus ook dat je veel duitste fietsen vindt die begrensd zijn op de 100 pk.
Op donderdag 29 januari 2004 21:00 schreef hollander172 het volgende:[..]
Eigenlijk raar want die regel is enkel verzekeringstechnisch en inlaatrubbers zijn zo te vervangen als het moet.
Rijdt niet iedereen daar gewoon stiekum vol vermogen en laten ze hem een klasse lager verzekeren?
correct me if i'm wrong
quote:Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Op donderdag 29 januari 2004 21:07 schreef Makster het volgende:[..]
Volgens mij heeft dit te maken met het feit dat de duitse regering eerst een restrictie had wat betreft motorvermogen van een motor. Volgens mij mocht een motor in duitsland officieel niet meer dan 100 pk hebben, vandaar dus ook dat je veel duitste fietsen vindt die begrensd zijn op de 100 pk.
correct me if i'm wrong
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
quote:Weer wat geleerd. Dacht dat het vanuit de regering bepaald was ofzo, blijkbaar niet dus
Op donderdag 29 januari 2004 21:14 schreef PatrickM het volgende:[..]
Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
quote:Grappige opvattingen over deze zaken hebben die duitsers, maar die 100pk regel is er dus nog steeds?
Op donderdag 29 januari 2004 21:14 schreef PatrickM het volgende:[..]
Is echt puur verzekeringstechnisch... 100 pk en lager, en de verzekering is nog leuk... 101 pk en hoger en de verzekering is niet meer te betalen...
Is net zoiets dat je als Duiters niet verzekerd bent als je harder dan 130 gaat op de Duitse snelweg... (ik weet niet of dit pro-rata gekoppeld is aan de snelheid, dus als je bevoorbeeld 150 hebt gereden dat je dan nog voor bijv. 50% verzekerd bent ofzo...)
Net alsof je je niet dood kan rijden op 25kw fiets.........
quote:Deze motoren komen trouwens uit Duitsland. T'is een gozer op één of ander boerderijtje in de buurt van Deventer (middle of nowhere
Op donderdag 29 januari 2004 20:40 schreef Rietvaerder het volgende:
Kijk hier eens... http://www.zeshonderd.cc/easypage_3.html
[Dit bericht is gewijzigd door ploderus op 29-01-2004 21:42]
quote:nog meer goeie tips, thx!
Op donderdag 29 januari 2004 19:33 schreef hollander172 het volgende:*knip*
quote:o, dat gaat wel lukken
Have fun!
quote:Ik denk dat ze het meer doen vanwege topsnelheid. (maar 260 ofzo met die 100pk
Op donderdag 29 januari 2004 21:27 schreef hollander172 het volgende:[..]
Grappige opvattingen over deze zaken hebben die duitsers, maar die 100pk regel is er dus nog steeds?
Net alsof je je niet dood kan rijden op 25kw fiets.........
quote:Ik ben niet eigenwijs maar die pk's merk je toch niet eens?
Op donderdag 29 januari 2004 21:37 schreef ploderus het volgende:[..]
Ik denk dat ze het meer doen vanwege topsnelheid. (maar 260 ofzo met die 100pk
)
Verder zullen er heel wat minder glijpartijtjes komen door te vroeg (en te hard) op het gas in de bochten.
Is die regel niet meer een symbolisch iets? Net zoals die 250km/h begrenzing?
quote:Bij 600cc zul je er idd niet echt veel van merken (al gaan de nieuwe 600cc's ook al naar de 125pk toe..) Maar ik denk dat het meer bedoeld is voor de nieuwere zwaardere motoren, zoals de Hayabusa, de ZX12R en de nieuwe R1 enz. Daar zul je het aardig merken
Op donderdag 29 januari 2004 21:41 schreef hollander172 het volgende:[..]
Ik ben niet eigenwijs maar die pk's merk je toch niet eens?
Ja op topsnelheid wel en met accelleratie ook maar bij een 600cc?
Of je d'r nou 100 of 120 onder je kont hebt zitten daar zal het gros van de motorrijders nooit achter komen laat staan dat ze dit ook daadwerkelijk vaak gebruiken.Is die regel niet meer een symbolisch iets? Net zoals die 250km/h begrenzing?
quote:Ja dan gaat het wel zeker wat uitmaken maar als ze nou echt slim waren geweest hadden ze gewoon een maximale pk/kg verhouding ingesteld.
Op donderdag 29 januari 2004 21:44 schreef ploderus het volgende:[..]
Bij 600cc zul je er idd niet echt veel van merken (al gaan de nieuwe 600cc's ook al naar de 125pk toe..) Maar ik denk dat het meer bedoeld is voor de nieuwere zwaardere motoren, zoals de Hayabusa, de ZX12R en de nieuwe R1 enz. Daar zul je het aardig merken
quote:Zou wel slimmer geweest zijn. Maar hoe zit het eigenlijk met het aantal ongelukken onder motorrijders. Is dat in NL nou veel hoger dan in Dld? En de ongelukken die hier in NL gebeuren, is er dan een groot aandeel onder de hoog vermogen motoren?
Op donderdag 29 januari 2004 21:47 schreef hollander172 het volgende:[..]
Ja dan gaat het wel zeker wat uitmaken maar als ze nou echt slim waren geweest hadden ze gewoon een maximale pk/kg verhouding ingesteld.
quote:Ik weet uit mijn omgeving helaas dat je geen superkanon nodig hebt om je laatste rit te maken.
Op donderdag 29 januari 2004 21:51 schreef ploderus het volgende:[..]
Zou wel slimmer geweest zijn. Maar hoe zit het eigenlijk met het aantal ongelukken onder motorrijders. Is dat in NL nou veel hoger dan in Dld? En de ongelukken die hier in NL gebeuren, is er dan een groot aandeel onder de hoog vermogen motoren?
De ene knalde zijn Fireblade met ongeveer 240 km/h in de zijkant van een taxi. (volgens schatting van de politie.) En was op slag dood.
De andere legde zijn CB1 onder een vrachtwagen met nog geen 50km/h en knalde enkel met zijn helm tegen de trailer aan, effect was hetzelfde als bij meneer 1.
Ik denk wel dat je onder SS rijders meer ongevallen zal zien dan bij bijv. BMW toerders, uitleg lijkt me hierbij overbodig.
Mijn Bimota komt ook uit Duitsland.
Daarvoor waren er maar 3 bekend in Nederland.
(waarvan er 1 alleen maar op het circuit rijdt)
De motortrailerhuur was maar 44.15, alleen de BPM werd 3 jaar later gesteld dan het bouwjaar en was 915.00 euro.
Ook nog een voordeel, die TUV
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |