abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:06:31 #51
17061 mvt
blame Canada
pi_7006248
Mijn broer is nog helemaal gek van ze geweest.
Gathering T-shirt (met handtekeningen) aan het plafond (hand er nog steeds), een aantal CD's en 1 plaat.
maar dat is het niet.

Hij had daarnaast ook persoonlijk contact met ze. Bellen, hij is als het goed is daar langs geweest voor een verjaardag (of dat was bij Etherial Winds ergens in de buurt van Zwolle) en ze zouden nog eens een keer bij ons op de koffie komen na een concert hier in de buurt (Forever Young of Young Forever (zijn beide concerten van R17, maar ik haal ze altijd doorelkaar), maar dat ging niet door.

We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 18:07:39 #52
17061 mvt
blame Canada
pi_7006265
Er is trouwens ooit een videoclip geweest va The Gathering, ik dacht van het album Almost a Dance.
We were to understand there would be pie and punch?
  dinsdag 26 november 2002 @ 20:22:42 #53
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_7009053
quote:
Op zondag 24 november 2002 22:41 schreef ranja het volgende:

[..]

Het eerste nummer duurt 16 minuten en is in z'n eentje die 15 eruo al waard...

Okay had al wel beetje zo'n vermoeden koop die dan denk ik als bonus bij hun komende nieuwe CD Ik teer voorlopig wel even op if_then_else die wel even wennen was had iets pittiger nummers verwacht, echt zo'n album wat je vaker moet horen om de schoonheid te waarderen
It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:17:27 #54
13973 ranja
image means nothing
pi_7059738
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.

pi_7059798
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 14:17 schreef ranja het volgende:
Gisteravond was het dus zover, the Gathering in Tivoli.

Eerst het voorprogramma Dat was zo slecht... instrumentaal klonkt het nog wel redelijk maar zo gauw de zanger z'n mond opendeed was het niks meer. Helemaal erg werd het toe hij dacht dat-ie Krezip was en solo een pianoballad ging spelen Eerste en laatste nummer waren nog redelijk, klonken een beetje als een 4e rangs begin 90's Manchester band.

Goed, daarna kon the Gathering alleen maar fantstisch klinken natuurlijk. En dat deed het ook... Anneke zag er prima uit, gelukkig heeft ze weer bruin haar in plaats van blond, en ze blijft gewoon vrolijk op het podium springen.
De muziek is zwaar aangezet, eerste nummer duurde meteen een half uur ofzo en als die op de nieuwe cd staat weet ik nu al dat ik die hebben wil. Hoogtepunten van de avond waren denk ik de nummers van Black light district. Gek genoeg vond ik Strange machines wat vlak klinken, komt dat nou doordat ze die misschien een tijd niet gespeeld hebben of omdat ik tegenwoordig meer muziek in die stijl gewend ben dan toen?
Ik ben in elk geval blij dat ze Nederland weer teruggevonden hebben en dat ik ze weer heb kunnen zien... het was (alweer) een concert van het jaar.

* MuadDib is het volledig met Ranja eens en hoeft er dus ook niets aan toe te voegen
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 29 november 2002 @ 14:30:59 #56
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_7060008
quote:
Op dinsdag 26 november 2002 17:44 schreef mcanic het volgende:
Ik zag The Gathering op 1 november in Podium Hardenberg, onder de noemer 'Melodic Metalfest'. Voorprogramma waren Autumn en After Forever. Geweldig, After Forever. Had ik nog nooit eerder gezien. Dat vind ik echt coole gothicmetal, wat een zangeres. The Gathering kwam daarna... sja, wat zal ik er van zeggen... ze waren goed, maar ze horen niet op een Metalfest want ze spelen geen metal. Wel donders mooie nummers hoor. Maar het is geen live-band, het is een studio-band. Gewoon hun mooie liedjes opnemen in de studio en uitbrengen op cd... ik ben dus benieuwd naar hun nieuwe cd... wanneer komt die eigenlijk uit, in januari geloof ik?

Groet Gerard

Ik heb ze ook gezien in Hardenberg bij Melodic Metalfest (Part II) en ik moet zeggen dat ze top waren. Ik had nog nooit de mogelijkheid gekregen om de The Gathering live te zien.

Bezoekers van de betreffende avond waren alleen voornamelijk gekomen voor Metal in de vorm van Autumn en After Forever, maar dat maken ze echt niet meer... Bij o.a. Strange Machines kwam de stemming er toch nog even goed in, maar ik heb respect voor wat ze doen. Ze maken namelijk muziek die zij leuk vinden en niet voor de mensen die hun leuk vinden... Gelukkig sta ik helemaal achter die keuze want ik blijf ze vinden!!!!

Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
pi_7062532
Yep, ben het met je eens. Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen... Ben *heel* benieuwd naar de nieuwe cd!
pi_7062592
Ik heb The Gathering een aantal keer gezien in de tijd van Strange Machines. Ik was er ook helemaal weg van.
pi_7062954
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 16:44 schreef mcanic het volgende:
Ze moeten denk ik wat meer doen om van hun 'metal'-imago af te komen...
Volgens mij proberen ze dat al jaaaren te doen. Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
pi_7068447
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 17:07 schreef MuadDib het volgende:
Het zijn juist de vastgeroeste fans die zo graag willen dat TG metal zou moeten zijn.
Jep, en dat is best wel jammer. Tijdens de vorige tour van hun (na het uitbrengen van if_then_else) speelden ze geen enkel nummer van Mandylion. Vandaar dat ik het opmerkelijk vond dat ze dat bij deze tour weer wel doen. Maar oh, wat blijven die nummers heel erg lekker

Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd. Het was iig heel erg mooi. Anneke speelt weer een beetje gitaar (dat had ze tijdens How to Measure a Planet ook al eens geprobeerd) en dat is een welkome aanvulling... alleen nog even doorstuderen zodat ze ook de nummers van Mandylion kan spelen, die zijn allemaal geschreven voor 2 gitaren

Ranja: Ja, alle nieuwe nummers die je gehoord hebt komen op de nieuwe cd

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7068897
quote:
Op vrijdag 29 november 2002 23:05 schreef Anton het volgende:
Om eerlijk te zijn vond ik dit optreden iets minder dan in Leiden. Maar dat kan ook best komen doordat ik ze toen voor het eerst weer zag na een hele tijd.
Dat had ik ook wel een beetje. Het verrassings effect was een beetje weg, maar desalniettemin heb ik er erg van genoten.
pi_7069539
Vind deze band dus niet echt leuk om naar te luisteren
Vind ik trouwens van al die gothic metal achtige bands
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
pi_7069726
quote:
Op zaterdag 30 november 2002 00:11 schreef Pietjuh het volgende:
*zucht* ik zeg maar niets meer.
Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_7072491
quote:
Er is eigenlijk helemaal niks gothic aan The Gathering
pi_7077016
quote:
Je zit in het verkeerde topic vriend...
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:18:16 #66
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8766861
* Dandelion geeft t topic maar eens een verschrikkelijke rotschop!

Zo... Souvenirs is nu dus al een dag of vier uit.
Reacties?
Ik vind het een fijn album, beetje depressing, maar nog net fijn zeg maar. Erg relaxed allemaal.
Vooral afsluiter "A life all mine" met tickster G (of hoe die man ook mag hetten... is erg ok.
Voor de mensen die een vervolg op mandylion verwachten
maar goed dan ben je ook niet echt bij gebleven in de ontwikkeling van TG.

Voor mij heeft TG haar status als beste nederlandse band (voor mij zeg ik) wederom bevestigd

Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
  vrijdag 28 februari 2003 @ 09:53:48 #67
13973 ranja
image means nothing
pi_8767348
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist

vrijdag 28 februari 2003 @ 10:01:31 #68
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8767439
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 09:53 schreef ranja het volgende:
Ja, het is echt een geweldig album... ik heb 'm sinds zaterdag, een keer of 4 gedraaid inmiddels... losse nummers noemen vind ik lastig maar volgens mij springt nummer 3 er wel een beetje uit.

En tja, Mandylion... als je daar op rekent heb je toch een album of 5 gemist

3. Broken glass. idd erg goed, maar erg melodramatisch nummer. Het staat nader dan ...

Klopt dat je dan wat albums hebt gemist, maar kijk maar eens op het forum van TG, zelfs daar zitten die harders die nogsteeds zeiken over de verandering die TG heeft ondergaan...

Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_8778248
quote:
hahaha pietjeh... jij voldoet aan de algehele oppervlakkige kenmerken van de gemiddelde black/deathmetalfan.... als je deze opmerking meent dan... want als je the Gathering nog met gothic associeert (terwijl alleen Always in de buurt komt, meer dan 12 jaar terug) dan ben je gewoon een stijfkop...

Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!

maandag 3 maart 2003 @ 14:53:14 #70
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_8834858
quote:
Op vrijdag 28 februari 2003 17:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]
Verder zit ik nu de nieuwe cd te luisteren.. en o o o wat is dit toch een klap in het gezicht van de mensen die dachten dat ze ooit nog eens terug zouden grijpen naar Mandylion (geniale bands maken geniale platen maar 1 keer). Conservatieve metalfans (zijn er nogal wat als ik dat zo hier lees) zullen het haten... koop maar de volgende Edenbrigde of zo.. als je herhalingsoefeningen leuk vindt!

Moet zeggen dat ik mandylion absoluut niet het beste album van TG vind hoor...
Get on your boots!
Last.fm | Twitter
pi_8836083
Souvenirs wordt elke keer dat ik hem luister mooier en mooier.....
  maandag 3 maart 2003 @ 16:25:14 #72
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_8836912
- weg naar The Gathering - Souvenirs -

[Dit bericht is gewijzigd door Machiel op 03-03-2003 16:36]

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_14245006
NIEUWE BASSIST VOOR THE GATHERING

The Gathering krijgt binnenkort een nieuwe bassist. Hugo Prinsen Geerlings zal de band om privé-redenen verlaten. Hij doet op 16 november zijn laatste optreden. De opvolger van Geerlings wordt Marjolein Kooijman. Zij zal voor het eerst te horen zijn op het album Sleepy Buildings. Dat verschijnt in februari.

pi_14254194
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
  donderdag 30 oktober 2003 @ 18:23:31 #75
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_14255409
quote:
Op donderdag 30 oktober 2003 17:28 schreef dveckeveld het volgende:
De nieuwe bassiste is niet te horen op Sleepy Buildings.
Huge speelt daar nog op mee, maar ik geloof dat ze tijdens de tour die volgt wel speelt. Lijkt me wel jammer als ze op acoustische tournee gaan, want ik dacht namelijk dat het iets eenmaligs en unieks was...
Hoorde gisteren bij Giga Chiel op 3FM dat ze in Januari haar eerste optreden zou beleven bij The Gathering....
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')